Puerto Rico, Dominikaan või mõni teine Kariibi mere saar?

Kuhu soovitate minna veebruaris, kui pole varem Kariibidel käinud?

Läheme perega (koolilapsed) ja sooviks nii ringi uidata kui ka puhata ja rannas vedeleda.

Mis meid huvitab?

Kõige tähtsam on ilus loodus. Suurlinnu ei igatse, kuigi korra võib vaadata. Tahaks randu, vihmametsa, matkaradu, väikelinnu, külasid, autentset elu.

Normaalne hinnatase peaks olema, aga samas turvaline. Kuna need on sageli pöördvõrdelised, tundusid Dominikaan ja Puerto Rico head keskmised. Kuidas aga päriselt on?

Puerto Rico pluss tundub mulle kompaktsus. Loodust ja kultuuri saab uudistada ilma pool ajast transpordis olemata.

Dominikaani pluss on jälle odavamad hotellid. Dominikaanis saaks söögid hinnas samasuguse hotelli kui Puerto Ricos söökideta. Isegi kui kavatseme päeviti ringi sõita, aitaks hommiku- ja õhtusöök hinnas kulusid paremini eelarvestada. Samas on Dominikaanis suured hotellikompleksid Punta Canas ja sealt on jälle vaatamisväärsuste juurde pikk maa. Ainult hotellipuhkust kindlasti ei soovi.

Lennuhinnad ka lähevad arvesse. Nt on mul olnud alati huvi St Lucia vastu, aga sinna pole leidnud ühtegi mõistliku hinna- ja ajakuluga lendu.

Ma olen käinud Puerto Ricos ja Dominikaanis ja mõlemad meeldisid väga. Samas kui autentsust tahta, siis soovitaks pigem Dominikaani, sest Puerto Ricos on väga tugevalt tunda, et see on USA territoorium.

Dominikaani puhul tuleb jah muidugi arvestada, et ringi liikumine võtab aega ja liiklus on kaootiline. Punta Canas ma väga aega ei raiskaks, minuarust oli see lihtsalt üks suur kuurort, me olime seal 1-2 ööd. Ülejäänud aja ööbisime Bayahibes, Santo Domingos, Constanzas, Puerto Platas ja Las Terrenases. Need on muidugi ka pigem turistikad linnad, aga mulle meeldisid palju rohkem kui Punta Cana. Santo Domingo oli ikka omamoodi kogemus, soovitaks ära käia, aga samas aega ja kannatust varuda :)

Minu kogemus teiste kariibi saarte kohta kus käidud. Barbados, väga turistikas, kuid külastasime ka suht lühikest aega. Martinique, prantsuspärane, omamoodi armas oma linnakestega ja loodust oli ka, kuid siiski Euroopalik ja saab ID kaardiga siseneda. St.Lucia, on küll ka endine inglismaa asumaa ja inglise keel on valdav, kuid kohalikud tundusid rohkem kohalikud ja kui minna ookeanipoolsesse külge (kus ka lennujaam) e. eemale Kariibi merest ja 5 tärni hotellidest, siis leiad nii vihmametsa kui matkaradu, tõsi, mitte euroopalikke jalakäijate teid vaid väikeseid sissetallatud radu. Vihmaperioodil võivad osad neist muidugi tükati kadunud olla ja alati peab jalge ette vaatama. Odav neist polnud muidugi ükski sest enamus asju tuuakse sisse, kuid kui kohalike moodi süüa ka fooliumisse pakitud grillitud kanakintsu saab mõistliku hinnaga hakkama. Me lendasime kunagi UK-Barbados-St. Lucia-UK ja Martiniquele läksime kiirpaadiga, vahepeal nägime lendkalu, äge oli.

Käisime mõned aastad tagasi Puerto Ricos ja meile väga meeldis. Alustasime San Juanist, kus käisime Bacardi muuseumis, Merekindluses ja vanalinnas. Sealt võtsime rendika ja sõitsime sellega saare idaossa. Seal El Yunque vihmamets oma matkaradade ja koskedega. Sealt saab teha väikese reisi Culebra saarele, mis lihtsalt ilus ja võimalik snorgeldada ja rannas lebotada. Selle kõrval on Viequesi saar, kus saab helendavaid planktone näha. Teiseks nädalaks sõitsime saare lääneosasse Rinconi. Seal võib vaalasid vaadata, surfata, snorgeldada. Käisime vaatamas ka Arecibo observatooriumit (seal filmiti mingi Bondi filmi lõik). Lisaks käisime ka mingites koobastes. Kuna kiirteed on maksulised, siis palusime Waze`l neid eirata ja siis oli tore kulgeda läbi kohalike väikeste külade ja linnade. Seal on ka mitmeid teema ja seiklusparke aga kuna olime ilma lasteta, siis nendesse väga ei süvenenud.

Ma arvan, et parim variant on EL territoorium, nt Guadeloupe, Martinique, St Maarten. Lennupiletid võiks saada ca 600 kanti (üldine jeskmine Kariibimere saare pileti hind), kohapeal teed ok, saab võtta rendika. Hinnad on EL tasemel ja tunduvalt soodsamad kui paljudel teistel iseseisvatel Kariibimere saartel. Nt Barbados, Trinidad ja Tobago on väga kallid. Puerto Ricosse saab odavamalt (vt Stockholmi pakkumised), aga USA igasugu viisawaiverid jm on tüütu. Saarel samas USA autorent ( mõistlik) ja hinnad ok. Ujutavaid randu siiski peab otsima ja ilma autota ei liigu väga. Teha palju, saar on suur.

Olles käinud nii Barbadosel, Guadeloupel, Dominikaanis kui ka Puerto Ricos ja Kuubal, siis kõik need kohad on kokku Kariibid, st see vibe ja kliima talvel kohe sobivad mulle.

Guadeloupel on kindlasti autot vaja, sest Basse-Terre loodus, vulkaan ja kosed jne on palju huvitavamad kui puhas rannapuhkus peasaarel. Samas oli see elu kalleim autorent, mingi Renault Twingo kõkatsi eest tuli maksta 100 eurot päev. St. mulle tundub Dominikaan taskukohasem.

Olen Kariibidel käinud Bonaire'il, Martinique'il, Guadeloupe'il, Trinidad ja Tobagos, Grenadas, Dominicas, Dominikaanis, Puerto Ricos. Ja ka näiteks Belize'is - mis pole küll saar :)

Lihtsuse poolest on kindlasti Martinique & Guadeloupe väga head valikud. Kui ma tahaks metsa, randa, kultuuri ja oleksin lastega, siis ma teeks midagi sellist:

- lendaks Martinique'ile või Guadeloupe'ile

- sõidaks laevaga (vt Express des Iles) Dominicale ja / või St Luciale (või mõlemale)

- naaseks kas Martinique'ilt või Guadeloupe'ilt tagasi Euroopasse (kui saaks head open-jaw piletit, siis lendaks ühele neist ja tagasi teiselt).

Dominica on üks ehedaima kultuuriga Kariibi saar, mida olen seni näinud. Imeline loodus, puutumata vihmamets, rohkelt matkaradu, väga huvitav kultuur ja õhkkond. Samas, paradiisirandu seal eriti palju pole. Aga saab näha kašelotte (sperm whale) ja veealune maailm on imeline.

St Lucial pole käinud, aga kuuldavasti on loodus seal väga ilus. Saad ka oma "unistuse" ellu viia :)

Guadeloupe on samamoodi väga ilus "roheline" ja leidub ilusaid randu. Guadeloupe'ilt kindlasti soovitaks sõita laevaga kohalikule väiksemale saarele Marie Galante (vt Val Ferries või Express des Iles). Imelised üsna tühjad pikad liivarannad ja türkiissinine vesi.

Martinique on üsna turistikas, aga paariks päevaks siiski tore.

Nende saarte vahel saab lihtsasti laevaga liikuda ja see annab võimaluse erinevaid kohti näha, erinevate kultuuridega tutvuda ja ka erinevaid asju teha - matkata, rannas pleesitada, rumme maitsta jne.

Tean, et küsisid saarte kohta - aga siiski toon ka Belize'i mängu. Belize'i sai vahepeal KLMiga ca 600€ eest (tõsi, lend läbi USA). Aga selles riigis on kõike - pikad liivarannad (nt Caye Caulker ja Ambergis Caye), mitmeid imelisi maya templeid (sh väga sügaval metsas, tõsise lost city fiilinguga), vihmametsa. Saab Great Blue Hole'i kohal lennata või selles snorgeldada / sukelduda.

Dominikaanis käisin paar aastat tagasi novembris tööasjus. Punta Cana rannik oli täis sargassumit - see olevat seal iga-aastane mure. Rannik oli suhteliselt mitteujutav ja hais hingemattev.

Loe nt siit: https://amp.theguardian.com/environment/2023/mar/07/great-atlantic-sargassum-belt-seaweed-visible-from-space

Ajaliselt muidugi sõltub, kuidas mudru liigub. Kohtasin seda ka Belize'is eelmise aasta märtsis. Mujal olen seni sellest õnneks pääsenud.

P.S: Ise peatselt minemas St Maartenile (varem olen seal vahepeatusena ühe päeva veetnud) ja plaanis ka Anguilla, Saba ja vaatab, kuhu veel jõuab - ehk õnnestub ka Antigua ja Montserrat külastada.