Ameerika lennufirmadel on Kuuba lendude osas suured soovid
veigo
veigo
7. märts 2016 09:01
  1. aasta lõpus teatas Ameerika Ühendriikide president Barack Obama Kuubaga diplomaatiliste ja majandusuhete taastamise poliitika algusest. Selle otsusega asuti lõpetama aastakümneid Kuuba suhtes kehtinud sanktsioone. Muuhulgas on kaks riiki kokku leppinud ka otselendude taasavamisest USA-st Kuubale.

Hiljuti lõppes 15 päevane aken, kus USA lennufirmadel oli võimalik esitada sealsele transpordiametile taotlusi Kuubasse suunduvate regulaarlennuliinide avamiseks. Taotlused andsid sisse kõik USA suuremad lennufirmad: Alaska Airlines, American Airlines, Delta Air Lines, Frontier Airlines, JetBlue Airways, Southwest Airlines ja United Airlines. Järgnevalt on kaart, missugusi liine avada soovitakse (allikas: One Mile at a Time).

See kaart ei anna siiski edasi soovitud lennusagedusi. Näiteks American Airlines lendaks meeleldi Miami – Havanna liinil 10 korda päevas, Frontier Airlines samal liinil 3 korda päevas. JetBlue sooviks Fort Lauderdale’i ja Havanna vahel lennata 4 korda päevas, Southwest samal liinil aga 6 korda päevas. Havanna, kui selgelt kõige suurema nõudlusega sihtkoht Kuubas ongi Ameerika lennufirmade konkurentsitult number 1 eelistus. Vähem sooviti lende sellistesse lennujaamadesse nagu Camagüey, Holguín, Santa Clara, Varadero, Santiago de Cuba ja Cienfuegos. Sisuliselt oleks kaetud kõik Kuuba rahvusvahelised lennuväljad, v.a Cayo Coco ja Cayo Largo del Sur, mis on jäetud charterfirmade mängumaaks.

Tuleb aga märkida, et hetkel on tegemist ainult taotlustega ja on päris selge, et lennufirmad sellises mahus liine avad ei saa. Vastavalt kahe riigi kokkuleppele võib USA ja Kuuba vahel olla maksimaalselt 110 lendu päevas, kuid neist vaid kuni 20 regulaarlendu Havannasse (lisanduvad charterlennud). Ülejäänud lennud peavad olema Kuuba teistesse lennujaamadesse, kus nõudlus on paraku oluliselt väiksem.

Kuigi lennufirmad on oma taotlused esitanud, ei alga lennud üleöö. Parimal juhul näeme esimesi regulaarlende USA ja Kuuba vahel vast selle aasta lõpus. Muide, tehniliselt võttes pole USA kodanikel endiselt lubatud Kuubasse reisida, kuid lõdvenenud piirangud võimaldavad küllalt kergelt kvalifitseeruda sellise kategooria reisijaks, keda reisipiirangud ei puuduta. Siia hulka kuuluvad ärireisid, konverentside ja muude ürituste organiseerijad, kelle eesmärk on jagada Kuuba kodanikele "informatsiooni" jmt.

Kui vaadata Eesti reisija seisukohast, siis praegu on veel vara öelda, kas see avab meile uusi soodsaid reisivõimalusi Kuubasse või mitte. Teoreetilised eeldused on ühest küljest vägagi head, sest Eestist ja Skandinaavia pealinnadest võib Miamisse ja Fort Lauderdale’i leida vägagi soodsa hinnaga lende. Küsimus kerkib pigem selles, missuguse hinnaga saavad olema lennud Miamist või Fort Lauderdale’ist Kuubale. Kuigi geograafiliselt võttes on vahemaa Havannasse üsna lühike – Miamist alla 400 km, Fort Lauderdale’ist veidi üle 400 km (s.t. üsna sama, mis Tallinnast Stockholmi), ei pruugi see tingimata hakata peegelduma lennupiletite hindades.

Omaette probleem on veel see, et Kuuba muu turismi infrastruktuuri võimekus sellist arvu reisijaid vastu võtta on selgelt piiratud. Kuuba rannakuurortid on kuid ette broneeritud – ja seda ilma ameeriklasteta. Havanna hotellides on kohati juba praegu keeruline vaba tuba leida (eramajutus ehk casas particulares muidugi leevendab olukorda, aga siiski). Piiratud pakkumise pool viib omakorda hinnad üles, kuid pakutav kvaliteeditase jääb nõrgapoolseks. Kui Kuuba esimene uudsusmoment ameeriklaste jaoks mööda saab, siis paigast ära hinna ja kvaliteedi suhe ei pruugi masse Kuubasse reisima ahvatleda. Kuubal tuleb turismi osas paratamatult hakata konkureerima teiste Kariibi mere saartega, aga ka Kesk-Ameerikaga.  

Samal teemal: Turismivood Kuubasse kasvavad kiirelt

Hetkel Momondos Kuuba piletid Riiast alates 560 EUR (vähemalt jaanuar 2017), Tallinnast pisut kallimad. Ümberistumisajad Moskvas väga head

0
0

Peab kiirelt ära käima, enne kui ameeriklased neid seal suurte dollarite pakkidega täitsa ära hellitavad nagu paljudel teistel selle kandi saartel...

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased