Reisiteenused on maailma üks suurimaid petusektoreid
veigo
veigo
26. märts 08:06

Digiajastu on teinud meie elu uskumatult mugavaks – vaid paari hiireklõpsuga saame kiirelt broneerida terve puhkuse. See paari kliki teema pole tähelepanuta jäänud ka ühel teisel "sektoril", mis püüab inimeste mugavusearmastust halbadel eesmärkidel ära kasutada. Tänaseks on reisiteenused jaekaubanduse järel teine sektor, kus pettuste ja pettuseürituste osakaal on alarmeerivalt kõrge. Seejuures püütakse petta nii reisiteenuste pakkujaid kui nende ostjaid.

Mis siis toimub? Esiteks on reisisektoris oluliselt kasvanud andmevargus – ja seda ka väga soliidsete firmade puhul. Teiseks luuakse aina rohkem ära võltsidentiteete, kus visuaalselt sarnasel veebilehel müüakse õhku. Kasutatakse ka andmeõngitsemist, kus palutakse "broneerimiseks" jagada oma andmeid.

Reisipettused ei tunne riigipiire. Näiteks arreteeriti 19. märtsil Rumeenias kuritegelik jõuk, mis lõi internetis Hispaania puhkusemajutustele libapakkumisi. Tegemist oli terve võrgustikuga, mille loodud libareklaamiga peteti mitteeksiteerivaid majutusi reklaamides inimestelt välja summasid 200 ja 10 000€ vahel – nagu näha, päris korraliku suurusega äri.

Mis on ohumärgiks?

Petised muutuvad aina nutikamaks, kasutades kombinatsioone petureklaamidest, e-kirjadest ja tekstisõnumitest, et suunata reisihuvilisi ühte või teist teenust broneerima. Sageli on argumendiks "just praegu" lühikest kehtiv odav hind. Kui mõne lennu või majutuse hind on liiga hea, et tõsi olla, siis see seda üldjuhul ka pole. Reisiteenused on emotsioonide müük ja emotsioonidele rõhutaksegi.

  • Ettevaatlik tasub olla, kui mõne hea hinnaga majutuse kohta on vähe infot ja pilte või kui selle kohta pole arvustusi või on neid vähe.
  • Reisimine on emotsionaalne teema ja petturid mängivad emotsioonidel: broneeri unistuste reis erakordselt soodsalt, aga tee seda kohe, sest "nii hea hind kehtib ainult lühikest aega".
  • Arvustused kas puuduvad või on need negatiivsed.
  • Ohumärk on ka see, kui majutusasutuse kontaktnumber on mõne teise riigi oma.

Kuidas ennast pettuste eest kaitsta?

  • Mitte päris alati, kuid üldjuhul kehtib reegel: kui mingi hind tundub liiga hea, et olla tõsi, siis ilmselt see tõsi ka pole.

  • Kõlab enesereklaamina, aga tõesti, loe Trip.ee foorumit. Kui kuskil on reisiteenustega midagi kahtlast toimumas, siis võetakse see Trip.ee foorumis pigem varem kui hiljem teemana üles. Kui tekib kahtlus, küsi. Loe, mida kirjutatakse foorumiteemas Booking ja petukirjad.

  • Europol on enamlevinud petuskeemid ära kirjeldanud veebilehel 2good2btrue. Palun loe ka see läbi.

  • Kui majutuse puhul palutakse teha ettemaks, mis justkui polnud selle majutuse tingimustes, on asi kahtlane.

  • Sama siis, kui palutakse broneering veel korra kinnitada mingil lingil, palutakse broneeringu kinnitamiseks edastada oma pangaandmeid või saad ähvardavas toonis kirja, kus palutakse broneeringu kinnitamiseks tegutseda kohe.

  • Vaata tähelepanelikult üle broneerimislehe internetiaadress. See võib tegelikust erineda vaid ühe tähe võrra.

Kokkuvõtteks

Odavamalt tahavad reisida kõik ja seda osatakse ära kasutada. Kui sageli on ahvatlusest jagusaamiseks parim viis sellele järele anda, siis reisiteenuste ostmine kahtlasest allikast on suht kindel viis rahast lahti saada. See ei tähenda, et osta ei tuleks pakkujatelt, keda pole varem kasutanud, vaid tasub tähele panna märke, mis viitavad võimalikule pettusele. Kui tekib kahtlus, tasub "soodne" asi ostmata jätta. Nagu kõik asi internetis areneb, muutuvad aina nutikamaks ka petturite skeemid.

Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased