Ryanairi plaan: lennupilet Euroopast USA-sse 10 eurot
veigo
veigo
27. veebr 2014 09:28

Odavlennunduse ärimudelit kauglendudel on juba aastaid katsetatuid, kuid seni ebaõnnestunult. Meenutame kasvõi Oasise ja AirAsia katsetusi Aasia ja Euroopa vahel (vt ka uudist AirAsia plaanidest Euroopasse naasta). Võimalik, et peamiseks takistuseks pole mitte ärimudel, vaid hoopis sobivate lennukite puudumine. Kuigi natuke vara on veel kaugeleulatuvaid järeldusi teha, siis vähemalt praegu tundub, et Norra odavlennufirma Norwegian suudab tänu efektiivsetele Boeing 787 lennukitele Aasiasse ja üle Atlandi kasumlikult lennata (tuleb siiski märkida, et tihti ei erine pileti hind oluliselt täisteenust pakkuvate lennufirmade omast või on vahest isegi kallim).

Iiri odavlennufirma Ryanair on kauglendude suhtes olnud pikka aega skeptiline. Näib, et nüüd on meeleolud muutumas. Hiljutisel Iiri hotelliomanike foorumil teatas Rayanairi juht Michael O'Leary, et ka Ryanairi kauglennud võivad saada reaalsuseks, kui lennufirma saab vajalikud lennukid. O´Leary ei täpsustanud, mis lennukitest käib jutt, kuid Ryanairi senise lennupargi põhjal võib arvata, et Ryanair sihib endiselt Boeinguid. Võimalik, et need saavad olema Boeing 787-9 või veelgi mahukamad Boeing 787-10 mudelid. Samas, esimesed B787-10 lennukid ei tõuse õhku enne 2018-2019 aastat. Esimest Boeing 787-9 lendu peaksime nägema selle aasta oktoobris (Air New Zealand Aucklandist Perthi).

O´Leary oli küllalt bravuurikas ka võimalikest lennupiletite hindadest rääkides. Odavaim ühe suuna pilet Euroopast USA-sse Bostonisse võiks maksta 10 eurot, vastupidine suund New Yorgist Euroopasse 7,30 eurot. Loomulikult tuleb kõige muu puhul, nagu pagas ja söögid, arvestada lisatasudega.

Puudutades võimalike sihtpunkte, siis ei soovi Ryanair piirduda ainult Dubliniga. Ryanairi nägemuses võiks nad lennata Euroopas rohkem kui 10 linna ning umbes sarnane võiks sihtkohtade arv olla ka Ühendriikides.

Loomulikult pole loota, et kõik transatlantilised piletid hakkaksid maksma 10 eurot. Tõmmates paralleele Norwegianiga, võib arvata, et kõige odavamad piletid tulevad müüki vaid uute liinide käivitumisel. Kuid huvitav on O´Leary märkus, et kauglendudele plaanib Ryanair ka märkimisväärset arvu premium istekohti.

Raske on midagi ennustada, kuid võib arvata, et kui Ryanair tõepoolest Euroopast USA-sse hakkab lendama, siis mahutatakse lennukitesse maksimaalne arv istekohti. Võib veel spekuleerida, kas Ryanairi kauglendudel saab istmeid alla lasta või mitte. Küsimus on ka, kas Ryanair eelistab kauglendude puhul jätkata kõrvaliste lennujaamade kasutamist või alustatakse lende ka suurematest lennujaamadest.

Hetkel Norweigan pakub üsna odavlennufirmale kohaseid hindu üle Atlandi. Nt. Stockholm - NYC ca 260.- (edasi-tagasi). Koos äraantava pagasi ja pardal toitlustamisega ca 370.-eur. Konkurents teeb ainult asju veel paremaks. Iseasi, kuipaljud reisivad kontinentide vahel pagasita ja pardateeninduseta :)

P.S: soodsain hindu leiab eelkõige vaid ca 11-12 kuud ette ostes.

0
0

Norwegian oma kauglendudega kindlasti veel kasumit ei tooda. Aastavahetuse paiku oli sellest Norra meedias päris palju juttu, et lennufirma võttis ette liiga ambitsioonikad plaanid praktiliselt olematute kogemustega kauglendude vallas. Kuna 787-lennukeid oli aastalõpu seisuga kohale jõudnud vaid 4 ja need vajasid ilmenenud probleemide tõttu korduvalt erihooldust, siis ära jäänud ning hilinenud lennud olid aastalõpu seisuga Norwegianile üle 100 miljoni krooni ainuüksi reisijatele makstavateks hüvitusteks maksma läinud. Olemasolevate lennukitel on praegu maksimaalne töögraafik, mis neil paigal seista ei luba, kogu liiniahel võib ühe vea tõttu sassi minna. Samas on uusi liine Norwegianil plaanis avada veel omajagu, kuid lennukite aeglane valmimine ei luba neid nii ruttu välja kuulutada kui paljud sooviks.

0
0

Norwegian sai ilmselt Boeingult kompensatsiooni kätte, sest probleemidest pole juba mõnda aega enam räägitud. Aga nii palju on Norwegian Ryanairi ärritanud, et kauglende puudutav retoorika on kannapöörde teinud. Teine põhjus on arvatavasti see, et Euroopas ja lähiümbruses hakkavad kasvuvõimalused ammenduma. Ja imselt on soov Air Lingusele koht kätte näidata ka päris suur.

0
0

10 eurone hind jääb ühekordseks välgusähvatuseks.

0
0

Ma arvan, et juhul, kui need lennud tõesti tulevad, siis me aeg-ajalt saame selles suurusjärgus hindu näha. See on osa nende turundusest, mida tõestab ju kasvõi see, et mina teen neile siin reklaami.

0
0

"Flights to America will soon cost less than £7, according to plans announced by Ryanair.

The budget air firm has announced a no-frills transatlantic service to six US airports.

The cheapest fares would be $12, or £6.80, Ryanair chief executive Michael O’Leary promised.

His new airline, operating independently of Ryanair, would fly a fleet of up to 50 long-haul planes in and out of Europe."

Põnev eks?

Aga kogu see jutt on pärit 7a vanast artiklist. http://metro.co.uk/2007/04/12/ryanair-plans-to-fly-to-usa-for-7-292287/

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased