Uus "odavlend" Aasia ja Euroopa vahel

Odavlennufirmade uued liinid ei ole viimasel ajal Trip.ee-s eriti teemaks olnud, sest neid liinide avamisi ja kohati ka sulgemisi toimub sedavõrd palju, et kõikide nende kajastamisel ei peaks ilmselt ka Trip.ee staažikamate lugejate närvikava vastu. Küll aga tahaks ära mainida ühe uue odavliini, mis alustab 20. juunil Singapuri ja Ateena vahel.

Tegemist pole iseenesest ju suure üllatusega – juba 2016. aasta augustis sai Trip.ee-s kirjutatud Singapore Airlinesile kuuluva odavlennufirma Scoot plaanidest alustada lende Singapuri ja Ateena vahel. Plaan ongi teostumas ja täpselt kuu aega plaanitust varem ehk lennud kahe linna vahel algavad 20. juunil 2017.

Scoot lendab Ateena ja Singapuri vahel 4x nädalas, kasutusel on päris mugav Boeing 787-8 ehk Dreamliner. Scoot üritab ära kasutada oma küllalt head liinivõrku Kagu-Aasias ja kaugemalgi, et toimetada reisijaid Euroopasse. Vaade on niisiis pigem Aasiale, mitte Euroopale.

Ja see vaade on pehmelt öeldes kentsakas. Kui Scooti lendude suhtes sai oldud parasjagu skeptiline, siis asja lähemalt uurides see mulje aina süveneb. Ryanair tundub Scooti kõrval vaat’ et superfirmana.

Alustame hindadest. Loetud kuupäevadel leiab pileti Ateenast Singapuri 149 euroga. Pigem tuleks arvestada 180 euroga. Odavaim hind Singapurist Ateenasse on 197 eurot. Seega, odavaim edasi-tagasi pilet maksab 346 eurot. Üldjuhul tuleb valmis olla vähemalt 396 või 447 euroseks hinnaks. Ja selle raha ei saa muud, kui õiguse lennukisse siseneda.

Sul on äraantav pagas? Palun väga, 35€ lisaks suuna kohta ehk edasi – tagasi lendudel arvesta lisaks 70 eurot. Soovid 12 tunnisel lennul süüa? Kergenda rahakotti jälle 35 eurot iga suuna kohta!

Sellist toitu reklaamib Scoot oma kodulehel.

Reaalsus on selline. Maksa 35 eurot (ei, mitte, 3,5 eurot!) ja ole selle ilmetu lobiga rahul. Ei, sellise asja söömise eest ei maksta sulle 35€, vaid sina pead maksma sellise jama eest 35€! Hind võib tõesti olla Michelini 3* restorani oma, aga söögielamus...

Kas tõesti soovid pikal lennul meelelahutust? Palun, maksa igal lennul 9 USD ( ~8,5€) ja saad. Plaanid öisel lennul tukastada? Scoot on abiks, küsides teki ja padja eest 12 €. Seda ühel suunal. Soovid istekohta valida? Lisa 19 eurot.

Niisiis, kui soovid ennast vähegi inimesena tunda, arvesta vähemalt 550 eurose väljaminekuga (eined koos morsiga 70€, pagas 70€, magamiskomplekt 24€ jne). Selle raha eest maksad kinni ka enda mõnitamise, sest mida muud padja ja teki eest raha küsimine on? Teoreetiliselt on Scoot odavlennufirma, kuid ilmselt suudab iga täisteenust pakkuv lennufirma sind Euroopast Singapuri lennutada vähem kui 500 euroga ehk odavamalt ja palju kvaliteetsemalt kui Scoot. Ja sind ei mõnitata ei tasuliste tekkide ega toidu pähe serveeritava söögitaolise ollusega.

Tuleb siiski arvestada, et Scooti pakkumised polegi suunatud Euroopa turule. Teisisõnu, neil on päris ükskõik reisijatest, kes alustavad oma lendu Euroopast. Nende müügiargument on seni puuduv otselend Kagu-Aasiast Ateenasse, kus pidavat olema hulk vaatamisväärseid vanu kive (kuigi Qatar Airwaysiga lennates kaotab kiireimal juhul kummaski suunas läbi Doha lennates vaid veidi üle tunni). Üks väike pluss ka – 25 euro eest saab lunastada sissepääsu äriklassi lounge’i, mis on päris mõistlik hind. Peaasi, et sa seal üle 3 lubatud tunni ei ole. Ja tundub, et reisijad ei pea lennukis püsti seisma ning isegi WC on esialgu tasuta. Uskumatud mugavused kauglendudel, kas pole?

Kokkuvõte: see on seni konkurentsitult maailma kõige viletsaim odavlennufirma lennupakkumine kauglendudel. Et Scoot on aastaid maailma üheks parimaks lennufirmaks tituleeritud Singapore Airlinesi tütarfirma, siis tegemist näib olema selle firma kiirendusega allakäigutrepil. Odavusel on kusagil omad piirid ja Singapore Airlines on hea maitse selgelt ületanud. Teate, pistke oma 12-eurone padi.... kuhu iganes.