Viis suurt lennufirmat ei kipu hilinemise korral kompensatsiooni maksma

Lennufirmadelt Euroopa Liidu reeglite kohaselt reisijatele lennureisist mahajätmise, tühistamise ja hilinemise eest ettenähtud hüvitise kättesaamine võib olla üsna närvikulukas protsess. Muuhulgas tõendab seda ka pikem arutelu Trip.ee foorumis.

Nüüd on Briti Tsiviillennundusamet CAA esitanud viiele suurele ja tuntud lennufirmale ultimaatumi, mille kohaselt ähvardavad neid Euroopa seaduste mittetäitmise korral ees kohtukutse ja trahvid. Trahvide maksimaalne summa pole seejuures piiratud.

Lennufirmad, millest jutt käib, on Emirates, Etihad, Singapore Airlines, Turkish Airlines ja American Airlines. Kõige rohkem on kaebusi Emirates’i kohta.

Vaidluse põhiliseks küsimuseks on hüvitise maksmine jätkulendude puhul. Vastalt EP määrusele tuleb hilinemiste ja tühistamiste puhul hüvitist maksta (antud juhul käib jutt kauglendudest), kui lend saabub ELi väljastpoolt liitu ja seda teenindab ELi lennuettevõtja või kui l lend väljub ELis kolmandasse riiki ja seda teenindab ELi või kolmanda riigi lennuettevõtja.

Hall ala on aga hüvitise maksmine olukorras, kus reisija jääb lennufirma süül kolmandas riigis maha jätkulennust. Mainitud lennufirmad sellisel puhul endal kohustus ei taha näha. Seda vaatamata sellele, et lennud olid ühe pileti peal. EP määruse tõlgendamise suuniste p.3.1 ei märgi, et jätkulendudest mahajätmine rakenduks õigus hüvitist mitte maksta, v.a juhul, kui reisija ei kasutanud varasema lennusegmendi piletit.

Tsiviillennundusameti teates märgitakse, et hüvitiste väljamaksmise näol on tegemist väikese arvu lennufirmade süsteemse käitumise ja mitte üksikute erandjuhtumitega ning enne asja ei lõpetata, kui lennufirmad oma praktikaid muudavad. Tegemist on aeganõudva protsessiga ja ilmselt on britid lahendusteni jõudmisel juba ammu Euroopa Liidust lahkunud, kuid sama regulatsiooniga plaanitakse jätkata ka pärast Brexitit. Lennufirmade reaktsioone oleks igal juhul huvitav kuulda.

Lisaks on välja tuldud ideega, et asutada reisijate ja lennufirmade vahelisi erimeelsusi lahendav üle-Euroopaline ombudsmani teenistus, millega kõik siin piirkonnas lendavad lennufirmad oleks kohustatud ühinema.