Antud teema loon seetõttu, et mu teada enamik inimesi löövad käega, kui lend hilineb või canceldatakse ja on lihtsalt rõõmsad kui lõpuks kohale jõutakse. Aga lennufirmad peaksid rahaliselt vastutama vastavalt seadustele, mitte kõrvale hiilima oma kohustustest.
Siia võiksime koondada kogemused/info lennufirmadega, kuidas on lood neilt kompensatsiooni saamisega kui lennud ära jäävad, hilinevad või ei lasta pardale ülebukkimise tõttu.
Lühiinfo summade kohta - vähemalt 250 EUR, kui lennuk hilineb üle 3 tunni. http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm
Kui lennufirma ei vasta, siis võib esitada kaebuse Tarbijakaitseametile:
Rahukohtu 2 EE - 10130 TALLINN Tel. : +372 6201700 Fax : +372 6201701 [email protected] www.tka.riik.ee
Hiljutine kohtuasi, mis näitas, et lihtne tehniline viga pole erakordne juhtum ja lennufirma peab ikkagi maksma.
http://recent-ecl.blogspot.com.ee/2015/09/compensation-due-by-most-technical.html
Ka Eestis on edukalt lõppenud kohtuasi Ryanairi vastu sel teemal, kohtuasja nr oli 2-11-40908/9 aga millegipärast Riigi Teatajast seda ei leia, kui keegi oskab paremini seal süsteemis otsida, siis võiks copyda siia
Lisaks on ka rida firmasid kes pakuvad online teenust kompensatsiooni küsimiseks, http://www.euclaim.co.uk/ on ehk tuntuim, nad võtavad küll umbes kolmandiku rahast endale, aga kes ei viitsi ise asju ajada, siis nende jaoks on see mugav.
Lahendit ei saa hetkel kätte miski eRT tehnotõrke tõttu (ta ei leia hetkel üldse ühtegi lahendit). Püüan see homme kuskilt leida.
EK on teinud väga palju huvitavaid lahendeid tegelikult, selgitades üsna üksikasjalikult, millal ja kui palju saab. Kui mahti saan, kirjutan põhiseisukohad siia kunagi.
Tõsi ta on, et ma isegi pole viitsinud mitu korda tegeleda selle raha küsimisega, kuigi oleks saanud. Misiganes põhjusel - läheb meelest, ei ole aega vms. Olingi just mmingi hetk otsustanud, et järgmine kord kindlasti tegelen:) Eeldasin, et see järgmine kord on LH streik, kui mu õe piletid olid tühistatud. Aga LH pakkus kohe kiiresti esimese kõnega hea alternatiivi, ja mitte hilisema, vaid varasema kohalejõudmisega. Nii et ootan oma võimalust:)
Ja siit tuleb lahend ka: http://legal.ee/judgement/110017460
eRT kohtulahendite osa on hetkel hoolduses, seetõttu sealt asju ei saagi nüüd paar päeva:)
Mul on õnnestunud ühe korra isegi kompensatsiooni saada. Lennufirma pakkus mulle kolm päeva hilinenud kauglennu eest kas 2 x 650 Euri vautšereid neilt järgmiste piletite ostmiseks või 650 Euri raha. Et mul ei ole enam kunagi plaanis Air Madagascariga lennata, siis ma valisin raha. 2 kuud läks aega tähitud kirja saatmisest raha arvele jõudmiseni.
Kas töötajate streikimise tõttu (Lufthansa ofc) on sellise kompensatsiooni küsimine põhjendatud?
Kui lend hilineb nii palju, et ma jätku lennule ei jõua ja uus lend läheb alles 24h pärast, kas siis on ka õigust hüvitisele? Uus lennupilet, hotell, toit ja transport tagati, kuid tegelikult peaks olema õigus ka hüvitisele. Kuid lennufirma meilidele ei vasta, nii et ma ei saanudki teada, kas reisijal oleks tegelikult õigus antud juhul hüvitisele või mitte. Reis oli Aasiast. Kui kellelgi on kogemust, andke teada.
sis153 - Euroopa Kohtu praktika kohaselt loetakse hilisemise lõppemiseks ehk siis sihtkohta saabumiseks enam-vähem hetke, kui reisijad jõuavad lennujaama (lennuki uksed avatakse). St kui Sa jääd maha lennufirma tõttu oma jätkulennust, mis on samal piletil, siis on õigus kompensatsioonile.
AGA - kui reis oli Aasiast, siis kohalduvad EL määruse reeglid ainult kui vedaja oli EL lennufirma ning sihtkoht on ELis. Kui tegemist on määruse art 3 lg 1 p b sätestatud piiranguga.
Streigi osas - ma ausalt öeldes pole väga seda otsinud, aga ma kaldun arvama, et peaks saama. Pole kohtupraktikat läbi töötanud, kuid force major see ei ole. Kui kellelgi selline asi käsil, võiks proovida hüvitist saada. Huvi pärast võin abiks olla:)
Teemakohane lisalugemine: Euroopa Kohus otsustas – lennuki tehniline rike ei päästa hüvitise maksmisest. Aga see streigiküsimus on päris huvitav.
12.nov hilines Ryanair Tallinn - Milano lend 2 tundi, saabudes pärast südaööd sihtkohta oli broneeritud hostel juba uksed sulgenud (kuigi helistasime juba enne lendu, et hilineme) ning pidime leidma asenduseks uue hotelli. Süü on lennufirmal, kas sellisel juhul annavad ka nemad kompensatsiooni. Või tavaline reisikindlustus?
Antud juhul, hostelikulu jääb küll pigem reisikindlustuse kanda, sest 2h hilinemise või hotelli ustelsulgemise eest ei peaks olema kompensatsiooni ette nähtud.
Mul värske juhtum. Vanemate lend pidi toimuma täna kell 6:10 ja jätkulend vahemaandumisega Tallinna (1h10min lendude vahe). Eile saadeti meil õhtul, et Tallinna lend on lükatud ööpäev edasi ja nad peaks ööbima vahepeatuses. Helsitasime lennukompaniisse ja leidisme veidi parema lahenduse, stardivad 2 päeva hiljem hoopis ja peaksid saama nüüd otse nagu lubatud Tallinna.
Ei oska midgi öelda aga huvitav, et tüüpiliste Eestlastena kõigil lähevad silmad kohe põlema kui mingist rahast jutt. Naiteks aihhi nett veidi aitab http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm Kaitstakse ikka neid kes juba tehtud check-iniga lennujaamas või jäänud vähem kui nädal ning lambist tühistatakse ja alternatiivi ei pakuta.
Endal nii kümmekond erinevat juhtumit olnud aga nimetatud õiguste teadmine aitab palju kaasa
Tänud Meim. Meil lugu selles, et lend koju algab väljapool Euroopa Liitu. Turkish Airlines. Kas selle kohta on ka midagi konkreetset?
http://www.euclaim.co.uk/ tegeleb vaid Suurbritannia lendudega - on kellelgi kogemusi sarnaste firmadega, mis tegeleks ka muude EL-i lennufirmadega? Mul endal on LOT-iga üks vaidlus pooleli, aga Poola nö. tarbijakaitse ei vaevu väga tegutsema.
Mul endal oli 1,5 aasta eest positiivne kogemus hollandlaste www.vlucht-vertraagd.nl lehega. Lend Rhodoselt Brüsselisse hilines 5 tundi, lennufirma ei vaevunud mu hüvitisnõudele vastamagi. Vlucht-vertraagd võttis asja menetlusse ning vaid 10 kuud hiljem laekus kompensatsioonisumma kontole. Tasu võtavad nad ainult nõude edukuse korral, 25%, ehk siis minu näitel kandsid nad 300€ mulle üle ja 100€ jätsid vahendustasuna endale. Seda, kas nad lisaks Beneluxi lendudele ka teiste lendude puhul asju menetlevad, ei oska siiski öelda.
Pole ise kasutanud, aga tihti jookseb sellistes teemades läbi refund.me nimi.