AirBaltic kasutab ka sel suvel Carpatairi lennukeid
veigo
veigo
22. märts 08:08

Peagi on lennufirmadel jõustumas suvine lennuplaan. Euroopas tähendab see kõige muu kõrval ka seda, et lennusageduste kasvades ostetakse rohkem lennuteenust sisse teistelt lennufirmadelt. Sellist praktikat on mitmeid aastaid rakendanud ka AirBaltic. Osaliselt on selle taga olnud probleem, et osad AirBalticu lennukid olid mootorite puudusel kasutusest väljas, osaliselt see, et AirBaltic osutas ise lennuteenust teistele lennufirmadele.

  1. aasta seotud uudised:

Lennuteenuse sisseostmisega jätkab AirBaltic ka sel suvel. Ajavahemikus 31. märtsist kuni 26. oktoobrini 2024 rendib AirBaltic Carpatairi 150-kohalisi Airbus A319 lennukeid Aeroroutes.com andmetel järgmistele liinidele:

  • Riia – Ateena 1 kord nädalas
  • Riia – Budapest 2 korda nädalas
  • Riia – Kopenhaagen 5 korda nädalas
  • Riia – Hamburg 1 kord nädalas
  • Riia – Helsingi 2 korda nädalas
  • Riia – Madrid 2 korda nädalas
  • Riia – Malaga 2 korda nädalas
  • Riia – Malta 1 kord nädalas
  • Riia – Milano Malpensa 4 korda nädalas
  • Riia – Nice 3 korda nädalas
  • Riia – Oslo 7 korda nädalas
  • Riia – Praha 4 korda nädalas
  • Riia – Split alates 13. maist 2 korda nädalas

Carpatairi teenuseid kasutas AirBaltic ka kahel eelneval suvel. Võrreldes Airbus AirBalticu A220-300 lennukitega on need oluliselt vanemad.

AirBaltic tegutseb aina rohkem ka ise lennuteenuse osutajana ehk ACMI firmana (aircraft, crew, maintenance and insurance). Näiteks sel suvel hakkab 4 AirBalticu lennukit teenindama Lufthansa liine Münchenist. Lisaks müüakse lennuteenust ka teistele Lufthansa grupi lennufirmadele (Swiss, Eurowings).

Põhjus, miks AirBaltic agaralt lennuteenust müüb, on lihtne. Lennuteenuse müük on märgatavalt kasumlikum, kui ise reisijaid vedada. Eelmiselt aastal moodustas ACMI 15% AirBalticu käibest, aga kasumisse võis anda oluliselt rohkem. Küsimus on, kui palju ise lennuteenust sisse ostes säästetakse, sest kütuse hind sinna ei kuulu ja Carpatairi vanemad lennukid kulutavad seda 25% rohkem, kui AirBalticu A220 lennukid.

Sel suvel kordub siis tuttav stsenaarium, kus AirBalticu enda lennukid lendavad Euroopas ja AirBaltic ostab lennuteenust ise sisse.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased