AirBaltic teatas, et seoses tootjapoolsete häiretega Airbus A220-300 lennukimootorite hooldamisel peab AirBaltic plaanitud lendude teostamiseks perioodil 27. märtsist kuni 31. maini sisse ostma täiendavat lennuteenust. Alates suvise lennuplaani jõustumisest kasutab AirBaltic lisaks enda lennukitele veel järgmiste lennufirmade teenust:
Kõik mainitud lennufirmad pakuvad lennuteenust koos meeskonnaga ehk wet lease põhimõttel ning on lisaks Leedu lennufirmalt Avion Express suveperioodiks liisitavale neljale A320-200 lennukile.
Seotud uudised:
AirBaltic on Airbus A220 lennukitel kasutatavate Pratt & Whitney PW1500G mootorite ebanormaalselt pikaks veninud hooldusaegadega hädas olnud juba mõnda aega. Kuna AirBalticu 39 A220 lennukist osutavad 14 lennukit lepingujärgselt teenust teistele lennufirmadele ja osad lennukid on mootorite puudusel kasutusest väljas, siis plaanitud lendude teostamiseks tulebki lennuteenust täiendavalt sisse osta.
Kui eelmine suvi opereerisid osasid AirBalticu lende Rumeenia Carpatair ja Ukraine International Airlines, siis sel aastal on pilt veelgi kirjum. Lisaks Leedu Avion Expressilt liisitud neljale A320-200 lennukile, millest üks opereerib maist kuni oktoobri lõpuni lende Tallinnast, osutavad AirBalticule lennuteenust neli firmat, nende seas ka Eesti riigile kuuluva Nordic Aviation Groupi tütarfirma Xfly.
Kuigi AirBaltic lubab, et sisseostetava teenuse standard vastab AirBalticu omale, nurisesid reisijad eelmisel aastal Rumeenia ja Ukraina vanade lennukite ja puuduliku keeleoskusega meeskondade üle. Ehk saab sel aastal parem.
Huvitava nüansina on enamike liisitavate lennukite istekohtade arv küllalt erinev AirBalticu 145 istekohaga A220 lennukitest, varieerudes Xfly Bombardieri 88 istekohast A320 180 istekohani.
See "wet lease" vist juba nii tavaline, et ega nad lohutuseks vist enam midagi reisijatele ei jaga? Eelmise aastal anti Riias Malaga lennu pardale minekul minu üllatuseks turistiklassi reisijatele 20 eur ja äriklassi reisijatele 100 eur AB voucherid "vabandusena" selle eest, et A220 lennukite asemel teenindas Carpatairi lennuk ja meeskond. Kuigi kardinat sel lennul vahel ei olnudki, oli muu teenindus tänu minu upgrade`ile ees vägagi OK. Ja 100 eur soodustused järgmiselt piletilt oli toredaks boonuseks.