Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

Kompensatsioon lennufirmalt katkestuse/hilinemise puhul 250 EUR miinimum!

Rändur / Toimetus
Antud teema loon seetõttu, et mu teada enamik inimesi löövad käega, kui lend hilineb või canceldatakse ja on lihtsalt rõõmsad kui lõpuks kohale jõutakse. Aga lennufirmad peaksid rahaliselt vastutama vastavalt seadustele, mitte kõrvale hiilima oma kohustustest.

Siia võiksime koondada kogemused/info lennufirmadega, kuidas on lood neilt kompensatsiooni saamisega kui lennud ära jäävad, hilinevad või ei lasta pardale ülebukkimise tõttu.

Lühiinfo summade kohta - vähemalt 250 EUR, kui lennuk hilineb üle 3 tunni.
europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm

Kui lennufirma ei vasta, siis võib esitada kaebuse Tarbijakaitseametile:

Rahukohtu 2
EE - 10130 TALLINN
Tel. : +372 6201700
Fax : +372 6201701
info@tka.riik.ee
www.tka.riik.ee

Hiljutine kohtuasi, mis näitas, et lihtne tehniline viga pole erakordne juhtum ja lennufirma peab ikkagi maksma.

recent-ecl.blogspot.com.ee/2015/09/compensation-due-by-most-technical.html

Ka Eestis on edukalt lõppenud kohtuasi Ryanairi vastu sel teemal, kohtuasja nr oli 2-11-40908/9 aga millegipärast Riigi Teatajast seda ei leia, kui keegi oskab paremini seal süsteemis otsida, siis võiks copyda siia

Lisaks on ka rida firmasid kes pakuvad online teenust kompensatsiooni küsimiseks, www.euclaim.co.uk/ on ehk tuntuim, nad võtavad küll umbes kolmandiku rahast endale, aga kes ei viitsi ise asju ajada, siis nende jaoks on see mugav.
Mine uusima kommentaari juurde
Rändur / Toimetus
Lahendit ei saa hetkel kätte miski eRT tehnotõrke tõttu (ta ei leia hetkel üldse ühtegi lahendit). Püüan see homme kuskilt leida.

EK on teinud väga palju huvitavaid lahendeid tegelikult, selgitades üsna üksikasjalikult, millal ja kui palju saab. Kui mahti saan, kirjutan põhiseisukohad siia kunagi.

Tõsi ta on, et ma isegi pole viitsinud mitu korda tegeleda selle raha küsimisega, kuigi oleks saanud. Misiganes põhjusel - läheb meelest, ei ole aega vms. Olingi just mmingi hetk otsustanud, et järgmine kord kindlasti tegelen:) Eeldasin, et see järgmine kord on LH streik, kui mu õe piletid olid tühistatud. Aga LH pakkus kohe kiiresti esimese kõnega hea alternatiivi, ja mitte hilisema, vaid varasema kohalejõudmisega. Nii et ootan oma võimalust:)
Rändur / Toimetus
Ja siit tuleb lahend ka: legal.ee/judgement/110017460

eRT kohtulahendite osa on hetkel hoolduses, seetõttu sealt asju ei saagi nüüd paar päeva:)
Rändur
Mul on õnnestunud ühe korra isegi kompensatsiooni saada.
Lennufirma pakkus mulle kolm päeva hilinenud kauglennu eest kas 2 x 650 Euri vautšereid neilt järgmiste piletite ostmiseks või 650 Euri raha. Et mul ei ole enam kunagi plaanis Air Madagascariga lennata, siis ma valisin raha. 2 kuud läks aega tähitud kirja saatmisest raha arvele jõudmiseni.
Rändur / Toimetus
Kas töötajate streikimise tõttu (Lufthansa ofc) on sellise kompensatsiooni küsimine põhjendatud?
Uus kasutaja
Kui lend hilineb nii palju, et ma jätku lennule ei jõua ja uus lend läheb alles 24h pärast, kas siis on ka õigust hüvitisele?
Uus lennupilet, hotell, toit ja transport tagati, kuid tegelikult peaks olema õigus ka hüvitisele. Kuid lennufirma meilidele ei vasta, nii et ma ei saanudki teada, kas reisijal oleks tegelikult õigus antud juhul hüvitisele või mitte.
Reis oli Aasiast.
Kui kellelgi on kogemust, andke teada.
Rändur / Toimetus
sis153 - Euroopa Kohtu praktika kohaselt loetakse hilisemise lõppemiseks ehk siis sihtkohta saabumiseks enam-vähem hetke, kui reisijad jõuavad lennujaama (lennuki uksed avatakse). St kui Sa jääd maha lennufirma tõttu oma jätkulennust, mis on samal piletil, siis on õigus kompensatsioonile.

AGA - kui reis oli Aasiast, siis kohalduvad EL määruse reeglid ainult kui vedaja oli EL lennufirma ning sihtkoht on ELis. Kui tegemist on määruse art 3 lg 1 p b sätestatud piiranguga.

Streigi osas - ma ausalt öeldes pole väga seda otsinud, aga ma kaldun arvama, et peaks saama. Pole kohtupraktikat läbi töötanud, kuid force major see ei ole. Kui kellelgi selline asi käsil, võiks proovida hüvitist saada. Huvi pärast võin abiks olla:)
Reisiguru / Toimetus
Teemakohane lisalugemine: Euroopa Kohus otsustas – lennuki tehniline rike ei päästa hüvitise maksmisest.
Aga see streigiküsimus on päris huvitav.
Reisisell
12.nov hilines Ryanair Tallinn - Milano lend 2 tundi, saabudes pärast südaööd sihtkohta oli broneeritud hostel juba uksed sulgenud (kuigi helistasime juba enne lendu, et hilineme) ning pidime leidma asenduseks uue hotelli.
Süü on lennufirmal, kas sellisel juhul annavad ka nemad kompensatsiooni. Või tavaline reisikindlustus?
Rändur / Toimetus
Antud juhul, hostelikulu jääb küll pigem reisikindlustuse kanda, sest 2h hilinemise või hotelli ustelsulgemise eest ei peaks olema kompensatsiooni ette nähtud.
Uus kasutaja
Mul värske juhtum.
Vanemate lend pidi toimuma täna kell 6:10 ja jätkulend vahemaandumisega Tallinna (1h10min lendude vahe). Eile saadeti meil õhtul, et Tallinna lend on lükatud ööpäev edasi ja nad peaks ööbima vahepeatuses. Helsitasime lennukompaniisse ja leidisme veidi parema lahenduse, stardivad 2 päeva hiljem hoopis ja peaksid saama nüüd otse nagu lubatud Tallinna.
1. Kas on võimalik küsida kompensatsiooni?
2. Mis summas?
3. Kust peaks alustama? Kas Tallinnas oleva kontorile helistamisega?
Reisisell
Ei oska midgi öelda aga huvitav, et tüüpiliste Eestlastena kõigil lähevad silmad kohe põlema kui mingist rahast jutt.
Naiteks aihhi nett veidi aitab europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm
Kaitstakse ikka neid kes juba tehtud check-iniga lennujaamas või jäänud vähem kui nädal ning lambist tühistatakse ja alternatiivi ei pakuta.

Endal nii kümmekond erinevat juhtumit olnud aga nimetatud õiguste teadmine aitab palju kaasa
Uus kasutaja
Tänud Meim. Meil lugu selles, et lend koju algab väljapool Euroopa Liitu. Turkish Airlines. Kas selle kohta on ka midagi konkreetset?
Uus kasutaja
www.euclaim.co.uk/ tegeleb vaid Suurbritannia lendudega - on kellelgi kogemusi sarnaste firmadega, mis tegeleks ka muude EL-i lennufirmadega? Mul endal on LOT-iga üks vaidlus pooleli, aga Poola nö. tarbijakaitse ei vaevu väga tegutsema.
Rändur / Toimetus
Mul endal oli 1,5 aasta eest positiivne kogemus hollandlaste www.vlucht-vertraagd.nl lehega. Lend Rhodoselt Brüsselisse hilines 5 tundi, lennufirma ei vaevunud mu hüvitisnõudele vastamagi. Vlucht-vertraagd võttis asja menetlusse ning vaid 10 kuud hiljem laekus kompensatsioonisumma kontole. Tasu võtavad nad ainult nõude edukuse korral, 25%, ehk siis minu näitel kandsid nad 300€ mulle üle ja 100€ jätsid vahendustasuna endale. Seda, kas nad lisaks Beneluxi lendudele ka teiste lendude puhul asju menetlevad, ei oska siiski öelda.
Reisiguru / Toimetus
Pole ise kasutanud, aga tihti jookseb sellistes teemades läbi refund.me nimi.
Uus kasutaja
Mulle öeldi, et kui näiteks tugev tuul on põhjuseks, siis lennufirma midagi ei hüvita. Tundub, et tuule tõttu on tõesti see lend suisa ära jäetud. Siis maksab ainult kindlustusfirma?
Uus kasutaja
Augustis hilines Ryanair-i lend Tamperest Malagasse 9 tundi. Ryanair-i arvates oli täiesti piisav nn. kompensatsioon 3x5 eur toidukupongid. Pöördusin septembri algul www.flight-delayed.co.uk poole...pm. sama firma, mida Buldooza kasutas. Esimene etapp tulemust ei andnud, Ryanair ei soostunud vabatahtlikult midagi maksma. Eks näis mis edasi...
Rändur / Toimetus
Aihhi, kui Sa nüüd loeksid minu eespool postitatud teksti (19.11 kl 14.24), siis Sa ei küsiks, kas Su vanematele laieneb hüvitise saamise õigus. Vähemalt EL õiguse järgi see ei laiene, kuivõrd pole täidetud määruse territoriaalse kohaldamisala kriteeriumid.
Uus kasutaja
hetkel on oht et torm oli pohjusex ja siis ei saa kompensatsiooni lennufirmalt. kindlustus maxab kulud. ex nyyd peagi kuulen põhjust. Tip. ma ei lugenud tõesti sealt valja miks ei peax saama kompensatsiooni.
Rändur
ise ju küsisid: " Meil lugu selles, et lend koju algab väljapool Euroopa Liitu. Turkish Airlines. Kas selle kohta on ka midagi konkreetset?"
Tip ju enne sinu postitust on sellest kirjutanud ja viitab sellele.
Rändur / Toimetus
Selgitan veelkord - kompensatsiooni reeglid tulenevad EL õigusest - on selline määrus, nagu EL lennureisijate õiguste määrus: eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN

Määruse art 3 lg 1 sätestab territoriaalset kohaldamisala. Sellest ma oma 19.11 postituses kirjutasingi.

Sa ise ütlesid, aihhi, et lendavad väljaspoolt ELi. Ja Turkish Airlines ei ole kuidagi EL lennuettevõtja. Seega määrus ei kohaldu.

Kusjuures jäi silma siin ka üks postitus, et kompensatsiooni ei saa, kui pakutakse nn hoolitsust, ümbersuunamist vms. Päris nii see siiski pole ja ka EK praktika on teinud mitmeid lahendeid, kus tõlgendanud määrust selgelt tarbija kasuks. Üldiselt jah, hilinemise korral peaks check-in olema tehtud. Tühistamisekorral mitte, seal hakkab vaidlus olema lati selle üle, millal teavitati jne.

P.S: kui EL õigus ei aita, siis - lennufirmal või lennufirma asukohariigil vms võivad olla ka omad reeglid hüvitiste kohta, aga ma kahtlustan, et nende osas ei oska keegi eriti nõu anda, kui just juristi ei palka:)
Uus kasutaja
Mairi 52, Ryanair vabandas oma hilinemist (tegemist oli hädamaandumisega Copenhagenis) ja soovitas uurida - EU Regulation - EU261/2004 – 14.2 NOTICE, mis siis peaks olukorda vabandama ja no ma ei leidnud midagi sobivat millega protsessida.
Uus kasutaja
Finnairil oli lennu hilinemine 10tundi tehnilise rikke tõttu ja maksid kompensatsiooni.
Uus kasutaja
Tere!

Kui kaua kehtib kompensatsiooni nõude õigus, mitu aastat?

Taustainfoks: Lend Tll-RIX-KBR-BKK ja tagasi. Väidetavalt läks Aerosvit pankrotti, tegelikult lõpetas AirBaltic nendega lepingu. Ostsin Fly24 kaudu AirBalticu lennupilet Aerosviti lennusegmendiga nn ühe pileti peal. Lennu tühistamisest teavitas mind hoopis Fly24 4 päeva ennem tagasi lendu. AirBaltic pakkus, taaskord läbi Fly24, 3 päeva hilisemat lendu teiste lennu firmade kaudu või vähem, kui poolt pileti raha. Koju jõudes hakkasin AirBalticult kompensatsiooni küsima, kuid tulutult. Kolmandale kirjale enam vastust ei saanud.
Rändur
2x kompensatsiooni saanud Eesti Tarbijakaitse abiga. Ehk alustuseks küsinud hüvitust ise lennufirmalt, aga kuna sealt reeglina ei vastata või üritatakse kõrvale nihverdada (et küll reisijad loobuvad), siis andnud asja edasi tarbijakaitsele, kelle sekkumise peale on asjad liikuma hakanud ning hüvitised saadud. Eraldi teenustasu ei ole, rahastan neid läbi riiklike maksude maksmise.
Uus kasutaja
Saime Ryanair-lt kompensatsiooni kätte, 400 eur inimese kohta. Sellest 25 % maksime flight-delayed.co.uk-le. Aega läks u 3 kuud. Väga rahul selle firmaga- suhtlemine, dokumentide saatmine jm väga lihtne. Annavad pidevalt infot oma tegevuse kohta. Soovitan!
Reisisell
Suured tänud teema algatajale ja teistele, kes oma teadmisi selles rubriigis jagasid.
Novembris Taist Helsingisse tulles meie lend hilines rohkem kui 6 tundi ja samuti lennuaeg venis 4 tunni võrra pikemaks kui ettenähtud.
Siinsete foorumipostituste info põhjal tegime taotluse lennufirmale ja tänaseks on kompensatsioon laekunud.
Rändur / Toimetus
Mul sugulane jäi CPH maha SASi ühenduslennust ning pääses õhtu asemel koju alles järgmisel hommikul. Aga sai ilusasti hotelli, söögivoucherid ja e-kirjast SASile piisas, et 250 EUR laekuks.
Rändur / Toimetus
Ma panin just eile AirFrance´ile taotluse teele, et oma kompensatsiooni saada. Väljalend Cancunist hilines küll ainult 1 h, kuid seetõttu jäime maha Pariis-Düsseldorf lennult ja kokkuvõttes jõudsime oma lõppsihtkohta Düsseldorfi ca 6 h hiljem kui algses kavas pidi olema. Pidime öö Düsseldorfis veetma ja uued rongipiletid ostma.
Kusjuures AirFrance üritas veel Pariisis teha nägu, et tegemist oli lihtsalt lennukava muutmisega (sic!) ja mingit nn hilinemist pole aset leidnud. Mis siis, et juba Cancunis anti söögivoucherid ja kapten vabandas, et lend hilineb due to the late arrival of the aircraft (Cancuni poole startiv lend jäi Pariisist väljalennuga hiljaks). AF töötajad saatsidki meid alguses kukele, et nemad ei tea midagi hilinemisest, närigem muru. Õnneks teises terminalis olid mõistkikumad onud tööl, andsid esimese küsimise peale delay certificate´i ja söögikuponge. Aga samal lennul olnud sakslane, kelle edasilend läks erinevast kohast kui meie, jäigi oma söögikupongidest ilma ja veel väideti, et meile neid väljastanud teenindajad käitusid valesti. Delay certificate´i sai siiski ka tema.
Nüüd eile sai AF-le saadetud kompensatsiooni taotlus. Eriti mõnus oli viidata EL kohtu lahendile asjas C-11/11, kus osapooleks oligi Air France. Selles kohtuasjas oli kohus öelnud, et isegi kui algne hilinemine on alla 3 h, aga jõudmine lõppsihtkohta on üle 3 h, siis kohalduvad määrusest tulenevad õigused, sh õigus kompensatsioonile. Meil täpselt nii oligi - esimene hilinemine ainult 1 h, aga kokkuvõttes kohale jõudmine 5 h 50 minutit hiljem. Ootame tulemust.

Kohtuotsuse kokkuvõte on siin: curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2013-02/cp130018en.pdf , samas allpool ka viide täistekstile, kui kedagi peaks huvitama.
Uus kasutaja
Kiidaksin samuti siinkohal SAS-i, kuigi püsiklient ei ole. Maandusin Londonisse BA sigaduste tõttu päev hiljem piletil registreeritust ning SAS-il ei olnud probleemi liigutada mind edasi parimal võimalikul ajal.
Rändur
Kas keegi teab öelda, kui pikalt tagantjärgi seda hilinemise kompensatsiooni võib nõuda? Endal oli 2014 oktoobris siuke keiss, et saabusin lennufirma (SAS) lennuki rikke tõttu Tallinnasse u 6 tundi hiljem. Peale esmast tsekki www.flight-delayed.co.uk lehel peaks nagu täitsa võimalik veel olema. Samas piletid oli toona väljastatud Estonian Airi poolt (pileti numbri algus 960-...). On mul mõtet otse SASi kirjutada selle teemaga näiteks või proovida läbi selle flight-delayed lehe?
Reisisell
Olen suht hästi kursis lennureisija õigustega euroopas ja mõnel juhul ka on vaja olnud viidata et saada korralikult koheldud.
www.consumer.ee/…ija-oigused/

Kuna nüüd lähiajal plaanis üks pikem lend samal marsuudil siis täna 14.02.2016 vaadates üks huvitav juhtum.
Nimelt lend Frankfurt- Hong Kong edasi lükatud 10 tundi.
www.frankfurt-airport.com
LH 796 NZ 4212, TP 7628 Hong Kong 22:10 07:45 1 260–338 B delayed to 15.02.

Samalt lehelt näeb ka et seda lendu peaks teenindama Flight number LH 796 Registration DAIMH.
See viimane siis lennuki tähis ja see info oli juba väljas mingi 6 tundi enne väljumist.
Kes oskab siis www.flightradar24.com/…ights/lh796/
näitab eelmisi lennukite väljumise aegu samal marsuudil ja ka lennukit mis liini teenindab.
Ehk ühesõnaga Lufthansa on pannud hilinevale lennule väljuvaks sama lennuki DAIMH mis alles tegelikult tuleb Hong Kongist
2016–02–14 Hong Kong (HKG) Frankfurt (FRA) LH797 ETD 15:25 ATD 16:01 04:20 Estimated 03:56.

ja kuna lennuk jõuab alles 04.00 hommikul Frankfurti siis loomulikult ta ei saagi väljuda eelmisel õhtul.
Küsimus kas antud case on puhtalt reisijate poolt kompensatsiooni nõudeks piisav.Ma ei räägi majutusest toitlustusest ja telefonikõnest need saab kohe nagunii kui jalgadega maapeal oled.
Räägin 600 EUR hüvitisest.
Euroopa kohtu praktika kohaselt reisijal, kelle lend on sihtkohta hilinenud vähemalt kolm tundi, õigus saada lennuettevõtjalt hüvitist samas määras, mis lennu tühistamise korral.
Erakorraliste asjaolude tõttu, nagu näiteks ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms, ei ole reisijatel õigust hüvitist nõuda. Asjaolude erakorralisuse tõendamise kohustus lasub lennuettevõttel.
Mis erakorralisusest siin juttu saab olla? Ootamatu tehniline rike-lennuk väravas ja siis tagasi angaari nõus aga antud juhul oli selge et Lufthansal lennukite puuduse tõttu oli juba 6 tundi tagasi selge et väravasse ühtegi lennukit panna pole.

Selline case siis aruteluks.
Rändur / Toimetus
Nii, vahepeal on olnud kiire ja Tripis eriti pole käinud. Aga tagasisideks, et ma sain oma kompensatsiooni AirFrance´ilt kätte ilma et nad üldse mingit eriarvamust avaldaks. Pakuti kas 600 eur kontole või 800 eur väärtuses AF vouchereid. Vastus saabus ca kuu aega pärast taotluse esitamist. Nõustusid kõikide asjaoludega, mis mul seal kirjeldatud olid, väljendasid kahetsust, pakkusid hüvitist ja loodavad, et lendan nendega edasi:)

Meim´i postitusele vastuseks, et see tema kirjeldatud juhtum on väga sarnane sellega, mis mul endal oli ja nii määruse enda kui ka kohtupraktika järgi on tegemist tõepoolest olukorraga, mis annab õigust hüvitisele.
Uus kasutaja
Kiidan teemaalgatajaid ja info jagajaid. Endal on õnnestunud kompensatsiooni saada ja väga viisakat kaebuste käsitlemist kogeda seoses SASiga (tegu oli küll pagasiga) aga kui nt Lufthansa mind jätkulennust maha jättis siis ei vaevunud nad isegi kaebusele vastama (esimene hilinemine suht väike, lõpphilinemine ca 10 h). Nüüd siis vähemalt tean et on ka muid võimalusi asja ajada.
Uus kasutaja
AirBaltic hilines 4 tundi ja kodulehelt kaebuste nurgast ei saanud, hoolimata korduvatele katsetele, kordagi vastust.

Nüüd saatsin õhtul meili ja lisaks mainisin, et kui vastust ei saa, pöördun www.flight-delayed.co.uk poole. Vastus tuli juba järgmisel hommikul: 250 euri või 313 eurine kupong näkku.