Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

Liiklustrahv Itaalias

Uus kasutaja
Lugu siis selline,et eelmise aasta augustis käisime perega Itaalias,võtsime rendika ning avastasime Cinque Terre piirkonda.Nüüd siis,aasta ja kolm kuud hiljem saabusid mulle postkontorisse kolm tähitud kirja Lerici Munitsipaalpolitseilt milles väidetakse,et olen kolmel korral liigelnud keelualas(Limited Traffic Area) ning mulle on määratud 3x103.27 eurot trahvi,kui 5 päeva jooksul seda summat ei maksa,siis tõuseb trahvi maksumus 3x127.95 peale.
Tean,et sõitsin tõesti Lericis kuid ei mäleta küll,et oleksin kuskil keelualas seigelnud ja seda veel kolmel korral.
Kuidas antud juhul käituda?Kas neil on üldse õigust nii vanu rikkumisi sisse nõuda ja mille alusel?Kui vaidlustan ja soovin rikkumistest fotosüüdistusi näha,kas siis pean seda tegema Itaalias?Või viskan trahvid lihtsalt prügikasti?Ehk on kellegil kogemusi samalaadse situatsiooniga?Olen aastaid Itaalias rendiautoga käinud kuid sellist jama pole varem olnud.On juhtunud,et kuu-paar hiljem bronnitakse krediitkaardilt mingi 30 eurone trahv piiratud liiklusega alas sõitmise eest kuid et sellised summad ja rohkem kui aasta hiljem.....Olen tänulik tagasiside eest.
Mine uusima kommentaari juurde
Rändur / Toimetus
Kogemus olemas, maksin ära. Otsusel on ka veebilink, seal oli üsna detailne kirjeldus ja midagi vaielda polnud.
Kas jõuab eestisse, ei tea. Tegu on põhimõtteliselt edasi müüdud otsusega ja eraettevõttel võib olla võimalusi nõue ka siia edastada.
Rändur
Kui ei kavatse maksta, siis see krediitkaart, millega rendikas võetud oli, vajab kohest sulgemist. Olen päris palju Itaalias liigelnud, aga esimest korda kuulen sealsest trahvist. Ca poolaastat tagasi selgitas keegi meedias, et välismaal saadud trahvid saavad omale kohalikud riigid, st praegusel juhul Eesti ja sellepärast ei saadetagi siia trahve. Võimalik, et midagi on EL seadustes muutunud.
Uus kasutaja
to jmets

Mingit veebilinki trahvinõudel ei ole,on ainult kirjas umbkaudne asukoht,ehk siis tänava nimi ning ei muud selgitust.
Kummaline ongi just see,et samalaadse rikkumise eest on tavaliselt trahv ca 30 euri mis bronnitakse krediitkaardilt suht kohe peale reisi.Antud juhul aga ei mingit bronni,lihtsalt trahvinõuded.
Rändur / Toimetus
Teemakohasel veebilehel väidetakse, et Itaalia liiklustrahvid aeguvad üldreeglina aastaga alates sellest, millal ametivõimud said rikkujast teada: www.initaly.com/travel/avoid_tickets.htm. Seega kui juba aasta ja kolm kuud möödas, siis võimalik et nõue pole enam kehtiv. Ma pigem imestan et Itaalia politsei vaevus üldse sind taga ajama - tavaliselt esitavad nad nõude rendifirmale, kes siis sinu krediitkaardilt summa koos oma menetluskuluga küsimata maha võtab.
Uus kasutaja
to Buldooza

Aitäh vastuse eest.
Ise imestan seda samuti,et nad vaevusid mulle kolm tähitud kirja saatma.Huvitav on lihtsalt see,et kui need trahvid peaksid aeguma aastaga,siis mille pergele päralt see kodanik R.Franzini need mulle 16.11.2016 postiga teele pani?Oh neid itaallasi küll.
Uus kasutaja
Sellise info leidsin siis ka veel www.emo.nivi.it lehelt.

According the Italian Traffic Code the police have 360 days after the date of the violation or identification of the owner of the vehicle within which to notify fines to foreigners. In the event of rented vehicles, the 360 days start as from the date of identification of the holder of the rental agreement at the time of the violation, or from the date of receipt of the personal data sent by the car rental company.

Seega see aastane aegumine rendiauto puhul on vägagi suhteline ja sõltub puhtalt sellest,millal rendifirma viitsib politseile rentniku andmed saata.
Uus kasutaja
Lericis on suvisel turismihooajal linna sisenemise keeld autoga päevasel ajal. Võin eksida aga äkki oli 08:00-23:00. Auto saab parkida üles poole mäe nõlval asuvasse parklasse. Sama kehtib ka kõrval asuvale San Terenzole. Päeval võib siseneda linna autoga eraldi loaga kohalik elanik. Kui oled öisel ajal autoga linna sisenenud siis lahkuda võib igal ajal, samuti linnas sõita ja parkida. Olen kuulnud ka, et trahvid võivad väga pikalt tagant järele saabuda ja arvestavad nad tõesti aegumisaega sellest hetkest kui trahvi saaja isik on õnnestunud välja selgitada. Nendega aga sellel teemal vaidlema hakata tundub aga kui peaga vastu seina jooksmine :)
Reisisell
Minul kogemus ca 3 aastat tagasi. Umbes 7 kuud peale reisi bronnis rendifirma krediitkaardilt ca 40 eurot selle eest, et edastas minu andmed itaalia politseile. Veel ca kuu pärast oli trahvinõue postkastis. Trahv ca 100 eurot selle eest, et olin sõitnud tänaval, kus tohtis sõita vaid ühistransport. Maksin ära igaks juhuks.
Rändur
11 juulil 2016 saabus ka mulle postiga kiri, et olen 29.08.2015 sõitnud Veneto maakonnas 70 km/h alas 86 km/h
Olgu öeldud, et olin Eesti registris oleva liisingule kuuluva firma autoga, millel olen kasutaja.
Trahv määrati 169 €+23,2€ teate esitamise tasu.
Kui trahv tasuda viie päeva jooksul teate kättesaamisest, siis summa 118,3€+23,2€ teate saatmise tasu.
Kui 60 päeva jooskul ei tasu, siis trahvisumma 362,7 €
Tasusin trahvi ära ning saatsin neile ka soovitud info juhi kohta.

Kirjadele vastasid nad ilusasti ning sain www.egov.comune.venezia.it/contravvenzioni/; lingi kaudu otse ka trahvi maksta.

Ma usun, et nad seda nõudma poleks kuskilt kaudu hakanud, kuid minu moto on see ,et kui rikud, siis ka vastuta.

Sama juhus oli maikuust Hispaaniast, kus sain rendiautoga kaameratrahvi.
tasutud ja elan muretult edasi.
Uus kasutaja
Eu siseselt muutuvad asjad järjest kergemini sissenõutavaks. Ma väga sellele mittemaksmismõttele ei panustaks. Küll aga tasuks võib-olla googeldada välja mõni Itaalia liiklusjurist ja paluda temalt esialgset hinnangut, sest ei saaks öelda, et summa on peenraha.
Itaalias võidakse trahvi teha ka lihtsalt ühistranspordirajal sõitmise eest. Juht ei pruugi seda võõras kohas märgatagi, et parem-äärmine rida on ühistranspordirida, märgistusega on seal tihti pahad lood ja kui oled ametis navigaatori vaatamisega või muuga, siis võibki tulemus käes olla. Välismaalased ei pruugi teadagi, et Itaalias on ühistranspordirada nii range keeluala või mingisse geograafilisse punkti võid sõita ainult teatud ajal ja tingimustel. Sellekohast infot ei pruugi märgata ning lisaks on sildid tihtipeale ka ainult itaaliakeelsed.
Rändur
Itaaliaga küll kogemus puudub, kuid eelmisel aastal sain Saksas kiirteel kiiruseületamisega hakkama. (jah, lugesite õigesti - saksa kiirteel:) ) See oli asulasisene kiirtee ning radar fikseeris +30km kiiruseületuse. Teatis jõudis minuni 2kuud hiljem eestisse. Küsisin neilt igaksjuhuks fotot, saadeti ka see. Seega midagi kobiseda polnud.

Summa oli 80euri kuid see oleks kasvanud kui oleksin vaidlustama hakanud. Ma sain aru nii, et kui otsustad mitte maksta, võidakse kehtestada riigis sõitmise keeld.

Jama vana-euroopaga on see, et kogu suhtlus käib paberil ja posti teel. Meilivahetusega end ei vaevata...
Uus kasutaja
sai ka saadud saksat kiiruse ületamisest teate koos sellise paberiga www.upload.ee/image/6405118/trahv.jpg täitsin lisa ära ja panin autojuhiks Sergei Pihkvast ja saatsin tagasi saksa, üle aasta vaikus, vast otsivad taga pihkvast teda, sama nippi saab kasutada eesti kiiruskaamerate korral
Uus kasutaja
samas mina saadaks itaaliasse ka tagasi teate et jah auto oli minu nimele renditud kuid roolis oli nn variisik venest, las otsivad sealsetelt avarustelt
Rändur
Maksmata trahvidega on nii ja naa.
Ma olen üsna kindel, et ükskõik mis välisriigi õiguskaitse organid su käest seda trahvi kätte ei saa.
Samas näiteks Lätis on seadus, et kui välismaalasel on trahv tasumata, siis on politseil õigus ta load hoiule võtta ning need tagastatakse alles trahvi tasumisel.
Ja sellega on paras paberimajandus ning ajakulu.
Iklas ikka aeg-ajalt tehakse pistelist kontrolli kus kontrollitakse just nimelt autojuhtide maksmata trahve.
Usun, et paljudes teistes riikides võib ka sama seadus olla.
Ei oleks just äge puhkusel avastada, et näiteks Itaalia politseil on su lube rohkem vaja kui sul endal. Või kuskil Tsehhi piiril politseinik otsustab, et enne edasi ei sõida, kui oled vana trahvi kuskil pangas tasunud ja siis neile maksekorralduse organiseerid.

Eriti lihtsaks teeb selle politsei jaoks veel automaatne numbrituvastus. Seega kui oled oma autoga trahvi saanud ja otsustad seda mitte tasuda Siis sama autoga hiljem reisile minnes ole valmis ka selle jamaga tegelemiseks.

Mina oma puhkuse ajal sellise stsenaariumiga riskida ei taha ning sellepärast ka oma trahvid tasun.

Rändur
Minu teada peab auto rentimisel (vähemalt Itaalias) olema koheselt lisatud dokumentidesse "teine autojuht" ja tema andmed.
Uus kasutaja
See on igal pool nii, et rendiautot juhtida tohib vaid see, kelle nimel on rent vormistatud. Kui juhtida soovib ka keegi muu, siis tuleb lisajuht juurde osta (juhul kui see on selles rendipaketis tasuline teenus) ja tema andmed rendifirmas kirja panna ning ka juhiluba näidata.
Kindlustused kehtivad ainult juhul, kui roolis oli(d) lepingus näitatud inimene/inimesed.
Muude sanktsioonide kohta ei oska öelda, aga mingi võõra juhi nimega pudrutama hakkamist ei julgeks soovitada, eriti kui tegu rendiautoga. Kui pildid tehtud päevavalges, siis on tõenäoliselt fotol ka juhi nägu näha või aimata.
Samas juhtusin lugema just üht teemakohast artiklit:
tarbija24.postimees.ee/3761221/narvakas-suutis-itaalias-kaeimata-seal-liiklustrahvi-saada millest selgub, et mingil riigil võivad meie numbrimärkidega sarnased autonumbrid olla. Kuigi rendiauto puhul see pole asjakohane info, sest sul olid Itaalia numbriplaadid, siis küsi ikkagi fotosid. Ja kuupäevi. Võib-olla on tegelikkuses siiski see nõue aegunud. See 5 päevaga maksmisel odavam hind ongi eeldatavasti seetõttu pandud, et kiiresti ära maksaks ja liiga palju ei uuriks. Mina siiski uuriks asja enne korralikult.
Rändur
Kui sa oled seal käinud ning seda teed ka sõitnud. Ning tead, et kõigi eelduste kohaselt võisid sa ka kiirust ületada, siis minu nägemuse kohaselt pole mõtet "komavigu" hakata otsima ning vaidlema.
Nagu eespool kirjutasin, siis kui julged rikkuda- julge ka vastutada.
Eespool viidatud narvaka juhtum on hoopis teine teema.
Rändur
Eelmisele! Tegu ei ole kiiruse ületamisega vaid "linnatsoonis - LTZ" sõitmisega. Ma saan postituse algatajast küll aru, et ta käis seal linnas, aga ühe korra võis sattuda keelatud alasse, aga kohe selle eest 3 trahvi ei ole tõesti normaalne.
Olen kindlasti vähemalt ühel korral sarnase rikkumise rendikaga teinud, see juhtus San Marinos ning olles ühesuuna tänaval ei olnud mul mitte mingit võimalust selle tsooni märgi juurest tagasi keerata, vaid läksin sisse ja kohe esimesel võimalusel väljusin tsoonist. Kaameraid nägin nii sisse kui väljasõidul, aga õnneks mingi trahvi ei järgnenud.
Rändur / Toimetus
Minu maksmise üks argument oli peatselt saabuv uus Itaalia reis. Rendifirmad on üsna maiad sääraste teemade väljanuhkimisel.
Uus kasutaja
Aitäh kõigile asjalike vastuste eest.
Minu eesmärk ei ole teps mitte vastutusest mingilgi viisil kõrvale hiilimine vaid see,kuidas oleks kõige nutikam edasi toimida.Saan aru,kui see trahv oleks nt a la 40 eurot ehk siis kokku 120 eurot,maksaksin ära ja elu läheb edasi.Kuid ma ei kavatse iial maksta lampi pea nelisada eurot millegi eest,mida ma ei tea,et oleks juhtunud ning mille kohta ka asitõendeid pole esitatud.(No ok,suure tõenäosusega ma siiski kolmel korral keelatud tsooni sattusin)Ning mis kõige naljakam-kui nad soovivad nõuda trahve sisse rahvusvahelisel tasandil,siis peaks ka võimalus apelleerida olema Inglise keeles..
Uus kasutaja
Elan väga Teie probleemile kaasa.On ka ise reisitud rendiautoga.Kas tõesti pole olnud võimalust küsida täpsemalt nende trahvide kohta?Maksta asja eest nii suur summa, teadmata, mille eest, on ikka väga karm.Enne maksmist tahaks ju täpsemalt teada, mille eest??
Rändur
Mul oli sarnane kogemus mõned aastad tagasi, kirjutasin sellest ka kunagi siin, seega otsi vanemat postitust samal teemal.

Sellest trahvist on võimalik seaduslikult mööda minna, oluline on tunda seadust ja lugeda päevi, kuni saad ametliku (tähitud!!!) kirja politseilt. Krediitkaardilt maha läinud summat sa tagasi ei saa, kuid politseile maksmisest saad kõrvale hiilida, kui nad enda traditsioonilise vea teevad.
Rändur
Tartlase kommentaarist segasemat annab leida. Sellest on kindlasti palju abi.
Uus kasutaja
Tartlase kommentaar jäi nati segaseks tõesti,lihtsalt ei saanud suurt sotti,milline see traditsiooniline viga siis välja näeb?
Aga lasin oma kallil õekesel asja nati uurida,kuigi peab mainima,et suurt targemaks siiski ei saanud :)

www.ohtuleht.ee/775404/see-on-jabur-mulle-saadeti-rohkem-kui-aasta-hiljem-itaaliast-uuratud-liiklustrahvid-ja-vaidlustada-saab-neid-vaid-itaalia-keeles

Ühesõnaga selline hämar lugu selle asjaga.
Rändur
Kommentaariks eelmisele postitusele:

Olin samalaadses olukorras u. 5 aastat tagasi, seega, nüüdseks võivad olla reeglid natuke muutunud. Kogu protsess vältas aasta, lugesin hulgaliselt erinevaid foorumeid ja ühtlasi ka Itaalia seadusandlust ning kuna politsei eksis ühe lihtsa reegli vastu, siis saatsin kirja Itaalia kohtule, mille tulemusena mu trahv tühistati. Europcar-i poolt krediitkaardilt maha võetud 3x50€, andmete avaldamise tasu politseile, ei õnnestunud tagasi saada.

- Itaalia politsei peab saatma ametliku kirja (tähitud kiri) teatud päevade jooksul alates liiklusrikkumisest (hetkel ei mäleta päevade arvu, kuid see on pea üks aasta). Tavaliselt saadavad nad enne tähitud kirja mitu tavalist kirja, millele tegelikult ei pea tähelepanu pöörama. Minu tähitud kiri oli politsei poolt posti pandud täpselt 1 päev peale seaduses märgitud perioodi lõppu, mistõttu saatsin tähitud kaebekirja Itaalia kohtule ja trahv tühistati. Oluline, et sul oleks olemas tõend, et kiri on kohale jõudnud (Omniva paneb ümbrikuga kaasa oranzi paberi, mis kirja kätte toimetamisel täidetakse ja siis Sulle tagasi saadetakse.

Kuna ma olen sellest aastaid tagasi siin kirjutanud ja hetkel ei ole aega netiavarustes tuhnida, siis päevade arvu välja selgitamise jätaks kellegi teise kanda.
Uus kasutaja
Ühe värskema näite toon äsja saabunud 04.01.2017 ametliku kirja näol Itaalia politseist , kus tuttav rikkus liikluseeskirja (ZTL Zona Traffico Limito), sõitis märgi alt läbi, kus liiklus on keelatud, märgi all oli lisatahvel ZTL. Märgi taga on aga kaamera. Selgituseks lisan , et sõita tohivad selle alt läbi kohalikud, kellel on Municipale Localitato luba, kes elavad selles piirkonnas jne.
See rikkumine toimus 28 jaanuar 2016.

Vahepeal sai ta rendifirmalt Firefly pika Itaalia keelse kirja selgitustega , kus mainiti et selle rendiautoga on toimunud liikluseeskirja rikkumine, mis on fikseeritud Corpo Polizia Locale, (kohalik politsei), sellel päeval sellel kellaajal ja selles linnas. Rendifirma lehel oli peal paks rasvane kiri COPY NOT FOR PAYMENT.

Nüüd siis ligi aasta hiljem saabus Itaalia politseist ametlik kiri NOTICE OF PAYMENT,
kus on kõik absoluutselt täpselt kirjas, mis värk.
Et ikka ise selles kindel olla ja veenduda siis google maps street view vaatas tänava üle ja pilt oli selge.
Ühesõnaga kui maksate 5 päeva jooksul ära kirja kättesaamise päevast, siis plekite 95.17, kui aga 60 päeva jooksul siis 121.52.
Kusjuures teatel on näidatud mugav maksmise selgitus, sait www.emo.nivi.it , by credit card: username koodid ja passwordi koodid lisatud, panga nimi ja rekvisiidid.

Nii et ma arvan, parem on ikka ära maksta, sest võimalik, et rentides uuesti autot Firely rendifirmast või kusagilt mujalt, oled sa juba mustas nimekirjas, neil omavahel see info käib nö. käest kätte ja nad võivad keelduda autot väljastamast.

Samas kommentaar 834 arr- l on ka iva sees, sulge pärast reisi kohe oma krediitkaart millega auto rentisid.

Uus kasutaja
Olen seda teemat ka natuke uurinud, vastused üldiselt samad.

1) Uurides liiklusjuristi käest Eestis, siis need trahvid ilma vaideta jõuavad ükshetk välja Eesti kohtuni. Ta Itaalia kohta 100% veendunud ei olnud, kuid arvas et tuleb. Pika ajaga, kuid tuleb.

Ehk siis päris prügikasti ei tasu visata ja silmi kinni panna.

2) Neil on see teatamise periood, mille alusel saad ehk vaielda. Kui sul on närvi, siis koosta Itaalia keelne vastus (jah, jabur) et aeg on möödas. Kuid siin jah, võib tulla see "autorendi" kavalus mängu - võid uurida äkki autorendilt, millal nende poole pöörduti ja millal nad avalikustasid.


Oli sisuliselt samalaadne case, lihtsalt kiiruskaamera ja +10 ringis. Rikkumine oli 28.06.2015, esimene pöördumine Avisest tuli jaanuaris 2016 ja trahv jõudis kohale kuu hiljem veebruaris.
Vaidlema ei hakanud, polnud alust.
Rändur / Toimetus
Minu rikkumine toimus Hertzi autoga. Kuna krediitkaart oli suletud, ei saanud Hertz broneerida käsitlustasu. Tuli trahv, maksin selle ja oleks justkui teema möödas.
Nüüd aga plaanin uut reisi ja läbi juhuse oleks just Hertzi autot jälle vaja. Tekkis küsimus, kas minu kontoga võib olla seotud ka see saamata jäänud käsitlustasu ja kas nad võivad hakata seda sisse nõudma?

Arvestades, et sama teema on mul soolas ka Sixt'iga, siis hakkab varsti sobivate rendifirmade hulk otsa saama :)
Uus kasutaja
Sularaha inimesed , on veel olemas.
Uus kasutaja
3 aastat tagasi rentisin Itaaliast auto. Locauto rendikast, mis sealkandis suhteliselt populaarne firma. Mingi kuu aega peale rentimist vaatasin, et nad on võtnud minult 2x25€ Helistamise peale õtlesid, et see käsitlustasu politseiga suhtlemise eest, kuna olen seal liiklusreegleid rikkunud. Kuna teadsin, et meil oli lennukile kiire ja sai strada peal autole kuuma antud ei hakanud midagi vaidlema nendega.
Mingi 3 kuud hiljem tuli postkontorisse 2 tähitud kirja, millele ma järgi ei läinud ja siiani pole midagi olnud sellest, kaarti pole sulgenud ja keegi pole konto kallal käinud.

Itaalias on üks tuttav karabinjeer, kelle käest sai siis küsitud, et mis saab. Too vastas, et ei juhtu midagi, aga et itaallastel pidavat mingi register olema, kuhu nimi kirja läheb ja et siis ei saa autot rentida seal ühesti firmast. Oskab keegi kinnitada seda?
Uus kasutaja
No kui juba tuttav karabinjeer ütles oma arvamuse, vaevalt siin kellelgil midagi lisada on.