2 nädalane Krimmi reis läbi!

Meie reis vältas augusti keskel, siis kui väidetavalt kõige kallimad hinnad Krimmis. Startisime laupäeva hommikul ja Ukraina piirile jõudsime alles esmaspäeva õhtul, kuna külastasime vahepeal ka Warssavit. Lvovi lähedases piiripunktis läks üllatuslikult ainult 2,5 tundi (kartsime juba ka mingit 5-6 tundi nagu paljud kirjutand on siin). Järgmine päev külastasime Lääne-Ukraina pärli Lvovi ja soovitame seda soojalt ka teistele - seal on vaadata. Pärast Lvovi suundusime Odessasse, mis valmistas täieliku pettumuse - mõttetu linn (suht geto lausa kohati). Ning pärast esimeste Ukraina viljade ja Odsessa šampuse tarbimist tõotatud maale - Krimmi. Esimesed 4 päeva Aluštas - soovitame. Majutus babuška juures majas, 3le inimesele 4 inimese toas, 5 dollarit per nägu/ 1 päev, sealhulgas ka autokoht hoovis. Leidsime ta tee äärest, esimese katse peale. Alušta - palju rahvast aga sellist toredust ja uhkust nagu Jaltas, sealt ei leia. Aga samas rannas privaatsust ka mitte. Et niuke vahepealne koht. Jalta - Musta mere pärl. Ööbimine maksis meile 10 daala per nägu - korter paiknes Leninist 300 m. linna poole. Jaltas on juba väga euroopalik tunne õhtul mere ääres patseerides. Käisime läbi ka Sevastoopoli ja Simferoopoli, kust midagi väga erilist ei leidnud aga ära vaatamist nad väärisid siiski. Pärast seda suundusime Kertši poolsaarele, Aasovi äärde Kurortnoe`sse. Sealt leidsime me privaatseimad ja puhtaimad rannad (vee poolest siis eelkõige, prügi leidub Ukrainas kõikjal hunnikute kaupa). Kui soovite turistivaba mereranda siis minge sinna, ainult et Kertšist sinna viiv ca 20 km. teejupp on väga halvas korras (soovitan Nivaga minna :) )

Teel oleku ajal ööbibime edukalt telgis, nii Poolas kui Ukrainas. Bensiinijaamasid Ukraina täis ja neid tekib hulgi juurde, samuti ka valuutavahetusi. Kaardiga bensu ostmise peale ärge lootma jääge. Miilitsad pidasid meid kinni kahel korral. Esimesel korral asula lõppemise märgi juures oli meie kiirus 35 üle, kus nõuti 200 grivnat. Lõpuks jäi diil 100 grivna peale, vähema peale ei suutnud rääkida. Teine kord üritasime üle pidevjoone möödasõitu teha ja kaugel mäeorus olev miilits oli selle peale sinna välja tuld ja meidki maha nabis. Seekord pääsesime kauplemise peale Vana-Tallinnaga.

Praadi tellides jälgige siis hoolega 100 grammi hindasid, ka meie läksime selle ohvriks. Samuti müüdi meile puuduva koore asemel lauale toodud 200 grammine piimakann maha liitrihinnaga 250 krooni. Sic!!! Sinna see ettekandja tip jäi või siis teistpidi sealt see tuli talle.

Tagasitulles jõudsime Kiievi-Warssavi vahelise tee piiripunkti 11 ajal õhtul ja pääsesime 1,5 tunnise passimisega.