Ateena, Santorini ja Naxos

Tere sõbrad! Siit natuke praktilist infot Ateena, Santorini ja Naxos`e kohta.

REISIME ALATI VAHETULT PEALE HOOAJA LÕPPU VÕI ENNE ALGUST – nii on tunglemine väiksem ja paljud hinnad oluliselt madalamad. Meie reisi aeg oli 9-25.aprill 2010

ATEENA

Metroopilet lennujaamast kesklinna 5€. Soovitame kindlasti peatuda Plaka piirkonnas (Acropolise ja Syntagma väljaku vaheline ala). Ilus, puhas ja turvaline. Väga hea öömaja seal on Student & Travellers Inn (Kydathineon 16) http://www.studenttravellersinn.com/ Korralik rõduga kahene tuba maksab 54€ (hind ilma hommikusöögita), väga hea asukoht!

Esimese öö peatusime Omonia piirkonnas - kuid see oli VIGA! Seal on öömajad küll natuke odavamad, kuid vaadata pole seal suurt midagi ja ala kubiseb pimeduse saabudes suurtest immigrantide kampadest (neid oli seal tõepoolest palju ja nad olid üsnagi tüütud). Minge parem kohe Plaka piirkonda - te ei kahetse! Seal on vaatamist ja tegemist ka õhtul ning on seda 10-20 lisaeurot kindlasti väärt.

PIRAEUS

Kuna suundusime saartele, siis üheks ööks jäime ka Piraeuse sadama kanti. Leidsime igati ok hotelli „Delfini“ 45€ kobe kahene tuba ilusa rõdu ja vaatega (hind ilma hommikusöögita). Kolasime enamuse sealseid hotelle läbi ja seda kohta soovitame soojalt! Hindadest tänaval: Pita ca 2€, veepudel 0,5€, metroopilet Syntagma-Piraeus 1€/nägu.

Blue Star Ferries startis 7:25 Santorinile. Piletid ostsime eelmine päev tänavalt ühe viisakama agentuuri kaudu – neid on seal palju (turvaline, piletihinnad igal pool samad). 8h pilet oli inimesele 34€. Kiirpaat oleks läinud 5h, kuid pilet ca 20€ kallim. Varusime eelmine päev kaasa juua ja näksimist (laevas palju kallim) ning mõnusat lugemist. Aeg läks lugedes, lobisedes ning merd ja mööduvaid saari nautides ruttu. Soovitame minna päevase reisiga, sest nii ei löö ajakava sassi ja näete eemalt Parose ja Naxose saared ka ära (laev teeb seal väikesed peatused). Ühtlasi jääb Santorinile jõudes parajalt aega omale meelepärane öömaja valida.

SANTORINI

Kuna plaanisime saarel veeta umbes nädalakese, siis esimese sammuna oli vaja leida omale tore kodu. Kriteeriumid olid - ilus vaade, rõdu, soovitavalt bassein, oma köök ja lahe kui saaks ööbida „koopas“. Saarele jõudes kuulasime sadamas mõned öömajapakkujad ära ja otsustasime ühega kaasa minna, kes pakkus ka tasuta transfeeri üles linna (kui tema öömaja vaatama tuleme). Mingeid kohustusi tema ees ei olnud - kui koht ei meeldi, saame lihtsalt tasuta sõidu… tundus mõistlik diil. Piltide ja jutu järgi tundus koht paljulubav ning me ei eksinud… valik osutus väga-väga heaks!

Nefeli villa www.nefelihomes.gr asus Imerovigli külakeses, Fira kesklinnast 10min jalutustee kaugusel (Oia linna suunas). Koht tundus väga ok, kuid leppisime siiski esialgu kokku ühe öö, et oleks võimalus veel natuke ringi vaadata (et süda rahule jääks). Poolepäevase saarega tutvumise ja „turuuuringu“ tulemusena mõistsime, et olime saanud väga hea diili! Villa oli suurpärane, kant palju rahulikum, vaade ilusam kui kesklinnas ja hind sellise luksuse eest väga mõistlik (võrreldes teiste sarnaste kohtadega). Ja jalutada meile meeldis - terve tee linna ja koju saadavad sind hingematvad vaated. Oleme kõvad kauplejad ja lubasime tädile, et ei avalda, mis hinnaga öömaja saime. Saladuskatte all aga ütleme, et kui tavahind kahesele toale oli hinnakirja järgi 100€, siis me ei maksnud pooltki sellest. NB! Kauplemisel teeb imesid, kui ütled, et kahjuks ei saa te seda endale lubada, mitte „see on liiga kallis“! Soovitame seda öömaja soojalt!

Meie tahtsime mõnuleda ja mitte kiirustada - nii veetsimegi saarel terve nädala. Puhkasime, jalutasime, lugesime, matkasime, sõime-jõime ja nautisime üksteise seltskonda. Suurepärane puhkus! Kindlasti soovitame teha läbi jalgsimatk Fira > Oia (võtab ca 3-4 h). Apelsinid 1€/kg, buss Fira-Oia 1,40€, ATV 15€/päev, Roller 10€/päev, Korralik lõuna tavernas ~30€/kahele.

NAXOS

NB! Vaadake, et laevaga saarelt saarele reisides kohvrid õigel ajal pagasiruumist välja võtate. Nägime kõrvalt olukorda, kus ühed ei saanudki saarel maabuda, sest ei saanud kohvreid kätte. Pidid Parose asemel Ateenasse sõitma. Olge lihtsalt tähelepanelikud.

Kui tahate ka vähe rahulikumat Kreeka elu näha, siis soovitame Naxos`t soojalt. Väga armas labürintjate tänavatega CHORA vanalinn – kohalikud naljatasid, et ka nemad eksivad seal vahel ära. Suurepärased inimtühjad liivarannad. Saare keskel ilusad mäed, palju rohelist ja armsad mägikülakesed. Tasub kindlasti rendiauto võtta ja saarel ringi kolada. Rendiauto saab isegi 20€-ga päev (vana pann Suzuki Jimny kabriolet). Parimad rannad Plaka ja Mikri Vigla.

Laevapiletid Santorini-Naxos 15,5€/nägu. Naxos>Piraeus 29,5€/nägu. Öömaja hinnad oluliselt odavamad, kui Santorinil. Koduks valisime omale paljude seast STUDIOS „BOURGOS“e - väga hea asukohaga hubane ja mõnus koht keset vanalinna. Mitmeks ööks võttes tuli kahese toa hind 20€/öö - polnud mõtet isegi kaubelda. Meil oli ilus suur rõdu. Aias kasvasid sidrunid ja lilled. Sai jälgida kuidas tuvi eemal pesa tegi ja naabritädi pesude kuivatamisega pidevalt ametis oli. See oli EHE KREEKA! Meie nautisime seda öömaja ja saart väga.

Meie reisipilte näete: http://www.matkasell.ee/galerii/?file=2010%20Kreeka%20saared%20Santorini%20ja%20Naxos/