Gdansk, Sopot ja Gdynia vaatamisväärsused ning shopping

Tulime mehega nädal tagasi (augusti keskpaik) väikselt Poola reisilt (5 päeva). Jagaksin oma kogemust, ehk kellegil on abi sellest. Teen alati enne reisi põhjaliku uuringu netist, mida vaadata. Aga nagu ikka kõike lihtsalt ajaliselt vaadata ei jõua :)  Plaan oli külastada Põhja Poola kuurortlinnu: Gdansk, Sopot ja Gdynia.Startisime Tartust kolmapäeva lõuna ajal. Sihtpunkt oli Gdansk. Ühe korraga ei plaaninudki ära sõita. Pärast 11 tundi võtsime ööbimiskoha, mille valisin bookingust paar tundi enne kohale jõudmist. 35 eur öö kahele koos hommikusöögiga, kohti jagub. Kui minnes panime kohe Tartust gps'i Gdanski peale siis juhatas see meid kurvilisi ja kitsaid külateid pidi, kus eriti kiiresti sõita ei saanud. Tagasi tulles vaatasime natuke rohkem kaarti ja panime suured linnad paika, mida läbida: Gdansk-Elbag- Ostrada- Olsztyn- Elk- Augustow- Suwalki- Tartu. Olid küll normaalsemad teed.Põhilised vaatamisväärsused sain: https://www.tripadvisor.com/Attractions-g274725-Activities-Gdansk_Pomerania_Province_Northern_Poland.html#ATTRACTION_SORT_WRAPPER1.päev. Enne Gdanskit on üks väga ilus suvituskoht, poolsaar nimega Krynica Morska. Seal võiks isegi pikema peatuse teha ja ööbima jääda.Käisime rannas, otsisime igasugust rannanänni (suured ujumisrõngad ala 7 eur, meil müüakse vist 25 eur). Rand on mõnus. Riietuskabiine me ei näinud aga saab ka osavalt vahetada niisama. Saarel on väga hea kala, otsime seda hotelli nosimiseks kaasa.Gdansk hotelli 3ks ööks bronnisin Eestis ära umbes kuu varem (Hotell Impresija). Kuna oli kõrghooaeg siis ega väga odavat hinda ei saanud (212 eur 3 ööks kahele). Aga hotelli kohta ei saa ühtegi halba sõna öelda va. voodi laius aga teenindus oli super, asukoht hea (trammipeatus väga lähedal), hommikusöök oli paremgi kui mõnes 5 tärni omas. 2.päev. Kuna mu elukaaslane on suur muuseumi huviline siis külastasime Teise Maailmasõja muuseumi (kus ta veetis 5 h). Muuseum on tõesti suur. Saab kasutada ka audiogiidi. Räägib natuke rohkem infot kui stendidel. On nii vene kui inglise keelset. Aga niisama on ka tore vaadata.  Teine võimalus on külastada Euroopa solidaarsus Keskusest ehk muuseumi aga kuna me polnud nii kaua Gdanskis siis tegime valiku ühe Teise Maailmasõja muuseumi kasuks.Külastasime ka kahte shoppingu kohta. Poolas on ju nii odav shopata, valik ka lai. Kevadel sai Varssavi outlettides käidud. "Designer outlet Gdansk" oli päris hea valikuga, sellised väiksed armsad poed. Kõrval on ka nö. kodukaupade poode aga sinna me ei jõudnud. Kuid külastasime suurt toidupoodi mis kõrval ja ostsime kodustele maiustusi ja õlut jms.Sai ka läbi käidud "Galeria Baltycka Shopping Center" aga minu jaoks mõtetu koht, hinnad liiga kallid. Plaan oli ka Ikeasse minna aga ei jõudnud. Poola Ikea hinnad soodsamad kui soome omad, tuttavad on käinud.3 ja 4 päev. Gdansk vanalinn. Tõesti vaatamist väärt. Lihtsalt jalutada mööda Dluga tänavat, mis on täis kohvikuid ja imelist arhitektuuri, lisaks saab osta suveniire ja nänni odava raha eest. Soovitan külastada linna nii päeval kui ka õhtul. Samuti vaaterattaga sõita ka nii päeval kui öösel - Amber Sky, seda on raske mitte märgata :) Võtsime laevasõidu, piraadi laevaga, mis sõitis Gdansk- Westerplatte- Gdansk. Piletit müüakse kanali ääres. Kestis kokku 90 min. Pileti peab paar tundi varem ära ostma ja kui laev väljub kell 13 siis kell 12.30 võiks kohal olla, muidu ei jagu häid kohti, eriti suvel.Söögikohtadest soovitan ära proovida KFC (kiirtoit), kõik toidud kanast. 5 päev ehk tagasisõidu päev. Külastasime Oliwa parki ja seal kõrval asuvat katetraali mis oli tõesti ilus. Plaanisime ka Sopotis kõverat maja vaadata ( Krzywy Domek) aga 2 km raadiuses polnud vaba parkimiskohta, isegi mitte tasulist, kuna lähedal oli Sopoti rand ja need inimesed olid kõik parkimiskohad hõivanud.Lisan ka veel vaatamisväärsused mis jäid ajapuudusel vaatamata aga olid plaanis:Sopot rand, Orlowa Pier (rannapromenaad vms), Lacka Dune (liivatüünid), Malborki ordulinnus ja hundikoobas ehk Wilczy Szaniec ehk ka Hittleri koopad.Muud soovitused: Poola on suur transiidimaa seega koguaeg ehitatakse teid. Varuge aega. Võib ka juhtuda et sõidate 10 km 1 h nagu meie :) Linnas sõites on palju peale ja mahasõite, olge tähelepanelikud. Meil oli kasutuses 2 gepsi: telefon ja auto oma.Aga muidu on Poola lahe maa, hea ja odav, ilus loodus. Kindlasti lähen veel.