Itaalias autoga käidud...

... no terekest siis jälle. Olen varem siin kõvasti pärinud, et kuidas ikka on see autoga reisimine ja kuhu 11 päevaga jõuab jne. Nüüd on minu kord muljetada, ehk saab keegi oma reisiplaneerimisel abi. Püüan siia võimalikult palju kirja panna, aga alati võib juurde küsida.

Kuna töö juurest sai 3 nädalat puhkust võetud, siis oli minul ikka kinnisidee minna autoga Itaaliasse ja võibolla sealt ka veel edasi Prantsusmaale. Puhkus oli mul 11-31. juuli, aga kuna EESTIS oli kuumalaine, eriti Võrumaal, kus ma puhkuse esimesel nädalal ka pesitsesin, siis pani naine mind fakti ette, et ennem ei lähe kui EESTIS ilm koledaks läheb. Käisin ikka iga päev ilm.ee-st ilmateadet piilumas kui viimaks lubas jahedamat ja vihmast ilma. Nädal aga oli vahepeal mööda läinud... Pakkisime asjad 16 juuli päeval, et õhtu hilja sõitma hakata, aga kuna laps (2,5a) ei olnud maganud, siis otsustasime, et magame paar tundi ja hakkame öösel sõitma. Üllatus oli suur, kui avastasime öösel nelja ajal, et oleme sisse maganud, tegime kuumad võileivad kaasa ja sõitsime Valga/Valka piiripunkti. Valgas veel paak kütust täis ja spidomeeter nulli. Sõit võis alata. Reisijateks kolm inimest: 29a mees, 28a naine ja laps 2,5a poiss. Reisivarustus: Auto Peugeot 307 2l mootoriga bens, sülearvuti Autoroute 2005 + GPS (Itaalias asendamatu!), telk, isiklikud asjad ja söök/jook.

Söök/jook mis kaasa võtsime: vesi, mahlajoogid, suitsuvorst, kilejuust, pudingud, konservid, õunad, tomatid, leib, sai, kommid jne

Raha oli arvestatud ca 15 000 kr kogu reisi peale, aga kulus rohkem ca 18 000 kr

KULUTUSED: KÜTUS 8 318,12 kr KIIRTEEMAKSUD 951,42 kr MAJUTUS (telk 8 ööd) 3 249,77 kr PARKIMINE 320,40 kr MUU (söök, ostud jne.) 5 233,02 kr KÕIK KOKKU 18 072,73 kr

Raha jaotumine kaardi ja sularahana: krediitkaart 10 000,00 kr sularaha 300,00 € 4 725,52 kr sularaha 100,00 zł 419,19 kr kanne Itaalias olles krediitkaardile 5 100,00 kr KÕIK KOKKU 20 244,71 kr

Reisi eesmärk oli puhata, päikest võtta, põhilisi vaatamisväärsusi külastada ning ennast mõnusalt tunda. Kokku sai maha sõidetud 6013km, mis on arvestatud Eesti riigi piirist ja tagasi. Reisi kestus 11 päeva (pidi kestma 2 päeva kauem, aga tervis vedas alt). Marsruut oli EESTI, LÄTI, LEEDU, POOLA, TSEHHI, AUSTRIA, ITAALIA ja sama teed pidi tagasi. Itaalias olime põhilise aja Veneetsia eeslinnas JESOLO's ja käisime siis VENEETSIAS, PISAS, ROMAS ja VATIKANIS. Põhiliselt sõitsin autoga mina, tagasi sõitsime naisega korda mööda, kuigi tal on algaja load. Laps pidas reisil väga hästi vastu ja ei virisenud absoluutselt. Enamus ajast magas oma turvatoolis või siis mängis. Nii sinna sõit kui tagasi sõit võtsid aega ca 36 tundi, mille see on tankimised, puhkepausid, söömised ja öösel paar tundi und autos. Auto pidas kenasti vastu va. see, et Vatikani kõrval ühele tänavale parkides ja samal ajal Vatikani külastades üritati autosse sisse murda ja lõhuti ära ukselukk (uus maksab ca 1400.- eek). Soovitan auto muidugi enne sõitu hoolduses üle vaadata ja kummid üle balansseerida. Mina tegin seda ja olin väga rahul, sest kiirused on Itaalias ja Austrias suured, kuigi piirang on 130km/h sai mõnele sappa võetud ja tuules 150km/h sõidetud. Ühegi politseiga kokkupuudet ei tulnud, Poolas oli neid kõige rohkem, aga tulede vilgutamise süsteem töötab neil hästi... :)

Söögi ja joogi hindadest: Pizza Quatro Stagioni ca 7 EUR Mac Coca Cola 2 EUR Mac Juustuburger 1,5 EUR Veinid alates 1,5 EUR pudel Suured veinid (5liitrised) 7-8 EUR

Telkimiseks üüritakse sulle plats ca 4x4m, kuhu võid panna üles telgi, laua, toolid, mis iganes. Üldiselt on enamus platsidel ka bassein, lasteplats, restoran, pood, jõusaal, animaatorid (laste ja täiskasvanute lõbustajad, kes õpetavad tantse, mänge jne), pesemiseks on olemas dussiruumid, korralikud WC-d, nõude ja pesu pesemiseks eraldi kraanikausid jne.

OK, ja nüüd ka väike ajaline kirjeldus reisist, kõigepealt sinna sõit:

PÜHAPÄEV 17.07.2005 5:30 väljasõit Rõugest 6:08 Laps magab, Mõniste. Väljasõit algas vihma ja suure vikerkaare saatel. 7:04 EESTI - LÄTI Valga Statoilis paak täis. Valga- Valka piiripunkti ületus 10:00 LÄTI - LEEDU Grenctace - Salociai 12:40-12:50 kiire metsapeatus koos pudingusöömisega. Laps ärkas enne Marijampolet 13:05 Leidsime Statoili ja paak täis 13:15 LEEDU - POOLA Jõudsime Poola. Piiripunktis kümmekond autot enne meid, vaadati ainult Minu passi 19:54 Jõudsime McDonaldsisse, aga puudub kohalik sularaha. Sõidame edasi ja leiame kaubanduskeskuse, kust sai raha automaadist võtta. Sööme McDonaldsis. Oleme 995 km kaugusel Eesti piirist

ESMASPÄEV 18.07.2005 (Minu sünnipäev) 0:35 POOLA - TSEHHI Uni on, aga öömaja mitte... 3:43 TSEHHI - AUSTRIA Sõidetud 1485 km Eesti piirist 6:30 Sõidetud jutti 23 tundi, viimased 2 tundi oleme otsinud öömaja…kõik kohad kinni… keerame parklasse magama. Laps just ärganud ja ei jää enam magama. Väljas valge! 9:59 Ema ja laps lähevad jalutama Austria linna nimega Mistelbach. Mina jään autosse magama. 11:10 Ema ja laps tagasi, lapsele osteti särk 2.99 EUR eest. Sööme. 12:00 Start Viini poole. Sooja 28 kraadi 16:10 ITAALIA. Piiripunkti ei ole! Sõidetud 1980 km Eesti piirist. Sooja 28 kraadi 19:00 Kohal!!! telgime...

ITAALIAS KOHAPEAL 18. juuli õhtust alates kuni 26. juuli hommikuni

tagasisõit:

TEISIPÄEV 26.07.2005 9:30 ärkame ajutisel platsil kuna öösel telkimise territooriumile ei lastud. Kolime õigele telkimisplatsile, aga kuna naisel tervis kehv, siis hakkame tagasi Eestisse tulema 2 päeva oodatust varem. 13:00 ITAALIAST tagasi sõit. Sooja 28 kraadi. Sõidetud 3860 km 21:40 AUSTRIA -TSEHHI 4525 km sõidetud. Tankisime viimati Austrias enne Viini

KOLMAPÄEV 27.07.2005 1:00 TSEHHI - POOLA 4770 km sõidetud 1:30 Tankimine. 4800 km sõidetud. Pargime auto McDonaldsi parklasse ja jääme magama. 6:30 Sõit jätkub 10:30 Warsaw, 5150 km sõidetud. McDonaldsis burgerid ja kohvid. 14:40 tankimine 20 km enne Augustowi. 5412 km sõidetud. 16:05 POOLA - LEEDU 5495 km sõidetud 19:15 LEEDU - LÄTI 5764 km sõidetud ca 22:00 EESTIS

VOT NII...

Kui on küsimusi, vastan hea meelega, sest ka mina sain just siit foorumist selle reisipisiku külge ning hulgaliselt abi teiste kommentaaridest.