Krimmis käidud!

Käisime just kuuekesi rendibussiga Krimmis ja oleme asjaga väga rahul. Minnes ööbisime Lvovi lähedal motellis, tagasi sõitsime ilma pikemate peatusteta (45h). Meil oli info, et tanklaid on Ukrainas vähe ja kämpinguid pole ollagi, kuid tegelikult on tanklaid tohutult ja kämpingud ning motellid on ka täiesti olemas. Motellis ööbimine oli ca 120 eeki nägu - tavaline konditsioneeriga "eurotuba", kusjuures toas oli ka saun!

Minnes sõitsime mööda kõrvalteid ja kaotasime sellega parajalt aega ning ka kütust kulus rohkem, kuid põnevust oli ka enam. Ei märganud, et öösel sõitmine kuidagi erinev või ohtlikum oleks olnud kui päevane. Tagasi tulime mööda suuri magistraale (Odessa-Kiev, Kiev-Lutsk) ja seda marsruuti soovitaks ka teistele. Jõudsime Alustasse (20 km Jaltast) kella 2 ajal öösel, kuid öömaja leidmisega sel kellaajal mingit probleemi ei tekkinud kuna seal sõna otses mõttes oodadakse ööpäev läbi tee ääres (sildid on üleval) ja bussijaamades/peatustes turistide saabumist.

Valisimie ühe erksama noormehe pakkumise, kes juhatas meid enda majja, mis asub kaljudel maalilise vaatega Mustale merele. Seal oli valida järgmist: suur lihtne tuba kuhu oleks magama mahtunud vabalt üle 10-ne inimese (voodeid oli sel küll ainult 6) - see tuba maksis 25 dollarit. Meie valisime teise variandi - tervel teisel korrusel asusid kolm kahest magamistuba, vannituba ja tualett, ning suur tuba, kus oli korralik telekas ja muusika. Kogu selle komplekti hind oli 50 dollarit ööpäev. All aias asub suur väliköök lamamisdiivaniga nagu sealkandis kombeks. Hoovis kasvavad virsikud, pirnid, insiirid viinamarjad jne :-) Pererahvas on väga sõbralik ja valmis kõiges aitama. Perenaine oli ametilt kokk ja valmistas meile tellimisel ukraina rahvusroogasid. Kui kellelegi hakkas see koht meeldima, siis siin on kontakt: nimi:Eldar, mobiil: +380506555367 , suhtleb vene keeles. Meie olime seal esimesed eestlased, võitegi öelda , et eestlased soovitasid :-), sest meiega jäädi väga rahule. Aga kohti kus ööbida on seal palju muidki, eks igaüks leiab oma.

Hindade kohta veel niipalju, et kohalikud rääkisid, et augustis on kõik pea poole kallim kuna on tipphooaeg, septembris jälle parem. Restoranides/söögikohtades on toitudel menüüdes 100 grammi hinnad!? kuigi portsud on loomulikult suuremad ning lisandid on eraldi hinnaga - seda oleks hea ette teada olnud, et mõnest ebameeldivast üllatusest hoiduda...

Temperatuur püsis 25-27 kraadi juures, vesi oli 22-25 kraadi. Mõne grivna eest saab igale poole sanatooriumide jms kinnistele randadele sisse, kus inimesi on vähe ja lamamiseplated jms tasuta kasutada. Parkimine käib nii, et pargid ära ja ootad kuni keegi tuleb ja küsib raha ja kirjutab lipiku. Võib ka küsida kas lähemale ei saa (näiteks rannale), sest enamasti saab, väikese tasu eest loomulikult, - meil õnnestus näiteks ühes kohas sõita päris ranna lähedale parkimispoisi rolleri eskordi järel :-)

Miilitsale üle 60 grivna maksta ei soovitatud, teadmatusest maksin siiski korra 100 grivnat 60-ne alas 100-ga sõitmise eest (märki justkui polnud). Pimedal ajal valgustamata kohas miilits peatada ei tohi, seega öösel saab rahulikult sõita (nii kui koitma hakkab on miilitsad väljas). Miilitsaid on üldiselt üsna palju! Ökomaks, millest paljudes foorumides juttu tehakse tuleb maksta piiri ületades - selleks on eraldi putka ja tõkkepuu ning hiljem ei küsitud seda enam kusagil. See oli vist 2-3 grivnat nägu.

Piiriüleatamisel tehakse ka kõik ette-taha ära niiet sellist situatsiooni, et jätad midagi ise esitamata või tegemata ja hiljem saadetakse kusagilt tagasi ei tohiks küll kuidagi tekkida. Jälgige, et kui teie sõidukil on vana (ilma euro tähistuseta) number, siis peab olema EST kleeps autol peal. See läks meile Leedu-Poola piiril ühe Vana Tallinna maksma :-) Altkäemaksuks sobib väga hästi ka Viru Valge - seda teatakse ja küsitakse ka.

Super reis oli, kuigi sõitmine oli veidi väsitav ja aega kohapeal olla seekord napilt. Soovitame soojalt!