Minu reisikiri Taist Phuket/Koh Samui kui kellegile abiks on

Reisikiri Tai ( 18.veebruar –10.marts 2007)

Phuket/Koh Samui

Üldiselt jäime väga rahule ja kõik laabus, kõik transfeerid olid ok ja kõik lennud olid õigeaegsed ja pagas oli alati olemas ja miskit ei jäänud maha ega hilinenud.
Lennud olid järgnevalt: Tallinn-Helsingi, Helsingi-Bangkok /Finnairiga
Bangkok-Phuket/Bangok Airways
Phuket-Koh Samui/Bangkok Airways
Koh-Samui-Bangkok/Bangkok Airways
Bangok-Helsingi/Finnair +Tallinna

Nüüd hotellidest ja randadest:
Phuket
kõigepealt Phuket- hotell Baan Boa Resort- esimesel hetkel jättis "maailma kõige jubedama hotelli mulje", kuna meid paigutati mingisse avariituppa, vaatega kiviseinale, kust oli pool mööblit ära tassitud ja pool toas alles, ülimasendav. Siis me rääkisime respas ja kinkisime suure eesti sokolaadi (see on seal väga hea valuuta) ja järgisel päeval saime basseinivaatega normaalsesse tuppa, teisele korrusele- selles mõttes täiesti ok kõik.
Kuigi üldselt öeldes, on see hotell ikkagi suht räämas ja vana ja erilist mõnusat muljet ei jäta- ainukene pluss oli asukoht ja väga sõbralikud teenindajad.
Hommikusöök oli suhteliselt vilets aga nälga ka ei jäänud.
Lastele peredele see ei ole kindlasti hea hotell, seal ei ole lapsel mitte kuskil ollagi ja lastele eraldatud väikene basseiniosa on imepisikene ja sama külma veega kui suurte oma.
Aga suur bassein on täiskasvanutele ok, piisavalt sügav ja suhtjaheda veega, kus sai ennnast ikka normaalselt jahutada.
Sama hotelli kõrval oli ka ühtede teiste eestlaste jutu järgi väga hea rätsep, kus pidi väga normaalselt saama ilusad rõivad- et kui kellegile huvi pakub siis kindlasti võib lasta endale midagi õmmelda.
Baan Boa kõrval oli kohe üks väga sümpaatne kuur-restoranJ nimega KOMMA, see sai meil pärast ühest lemmikutest kohtadest, super hea teenindus oli, ja väga head söögid ja super odavad hinnad. Seal sai ka pesu ära pesta- järgmisel õhtul said kätte ja kotitäis maksis tavaliselt 80 bahti või nii ja kõik pestud-triigitud kenasti. Väga mugav.
Komma suur pluss oli ka see, et see oli väga kaua lahti, näidati näiteks 2.45 öösel jalgpalli jne- kui und ei tulnud- ja köök oli ka avatud sai süüa ka öösel. Meile väga meeldis.
Muidu pannakse ikka kell 2 öösel enamus kohti kinni.

Rand: Baan Boa ees olev rand, ehk Patong Beach- ei ole enam ammu türkiissinine ega läbipaistva veega koht, vesi on nii must ja kole ja ujuda seal küll saab aga ..... väga ei tahaks.
Rannatoolid olid tasulised- 2 tooli+1vari oli kokku 160 bahti päev.
www.baanboaresort.com

See eest aga Karon Beach ja Kata on puhta vee säilitanud, seal on super puhas ja läbipaistev vesi ja hotellid paistsid ka hoopis mõnusamad olevat. Ei tasu ka karta, et seal igav hakkaks, ka seal on kõik süsteemid olemas (restoranid-poed , massaazid, loundryd jne) ei ole nad enam nii vaiksed kohad midagi. Suureks plussiks ongi väga ilusad rannad ja puhas vesi. See oleks just õige koht peredega inimestele. Samas saab ju sealt liikuma Patong Beachile kui on soovi suure kära kätte tulla tuulutama vahest. Taksosõit sealt Patongi on 300 bahti- mis on 100 krooni. Edasi-tagasi siis 600 bahti. See on selline tavahind, kindlasti võib olla saab edasi-tagasi tingida näiteks 500 peale.
Ise läheks järgmine kord ka kindlasti Katale või Karonile.

Massaazid olid Phuketil väga head, enam vähem alati olid tegijad proffessionaalid. Hinnad olid kõikuvad 200-300 bahti, aga kindlasti soovitaks kallimat, siis on koht ja tegijad paremad.
Rannamassaaz on kõige haltuuram- kuigi kes teab võib olla mul sattus nii.

Võtsime Phuketilt ka laevareisi Phi Phi saartele- oli täitsa tore- kuigi selline konveierivärk muidugi- eriti kusagil rahulikult olla ei saanud- jooksime selle saarestiku läbi- aga üldpildi sai.
Natukene lasti ka snogerdada ja ujuda ja pärast viimasel saarel ka puhata mingi tunnike vist.
Sealsetes kohtades olid küll ilusad postkaardivaated ja super puhas vesi- mis on juba iseenesest mõnus ja saab väga palju häid pilte teha. Kindlasti hästi palju päevituskreemi peale panna laeva peal ja päikeseprillid ja peakate- meie istusime väljas, ja muidu oleksime ära küpsenud.
Aga mõni selline analoogne reis tasub kindlasti ära proovida. Meie saime väga hea hinnaga 3000 bahti kahepeale, siis oli väidetavalt just 50% sooduskampaania- aga võib olla on see kogu aeg nii. (ilmselt on see müügitrikk).
meie oma oli-Phi Phi and Khai Island/Anda Varee Co Ltd- see tundus parim variant- sisaldas
Phi Phi Lay- Maya Beach, Phi Leh Cove, Loh Sa Mah Bay, Viking Cove, Monkey Beach, Phi Phi Don Island ja seal ka lõunasöök ja lõpus Khai Island.
Phi Phi Don- on siis neist see saar kus saab ka ööbida, seal on päris palju hotelle, üks rändaja väga kiitis, ütles, et oli seal nädal aega ja see meeldis talle kogu kuuajalisest Tai ringreisit enim.

Ostelda saab Patong Beachil muidugi oimetuks- igasugu trini-träni, aga selline turukaup igal pool. Väidetavalt on seal ka sellised salapoed- kus on parem kaup.

Käisime ka Phuket Townis omal käel, ei võtnud taksot, taksoga oleks olnud vist 600 bahti- shoping tour to Phuket townJ
Meie läksime kohaliku bussiga Patong Beachilt, maksik 20 bahti nägu üks ots, ehk edasi tagasi 40 bahti- seda julgen soovitada, täiesti turvaline ja palju huvitavam. Bussid läksid iga natukese aja tagant vastavalt kuidas inimestest buss täitus- minu meelest mingeid kindlaid aegasid ei olnud- ja Phuket Townis on lõpppeatus otse seal turu juures- pärast saab sealt ka peale. Bussi peale on kirjutatud suurelt kuhu see sõidab, kas Patong-Phuket town. või Karon-Phuket town jne. Midagi keerulist ei ole.
Vaatasime niisama linnas ringi- ega seal midagi väga vaadata ei ole, aga ikka huvitav. Seal on ka väidetavalt suurimad shoping-keskused, meie käisime ainult ühes.
Aga seal Phuket towni turul- on omakorda palju soodsamad hinnad kui muidu- eriti sellised T-särgid ja lasteasjad jne. Ma ütleks et 50% odavamad kui Patongil.

Söögid olid muidu Phuketil igal pool väga head- meie sõime muidugi ainult tai toitu- midagi muud ei proovinud. Ja me ei söönud kunagi nendes suurtes restoranides mis seal peatänavate ääres on, seal on vist mõttetult kallis. Ikka väikestes kohtades.
Mingeid kõhuhädasid kunagi ei olnud.

Samui

Kohe kui saabusime, tundus kõik imearmas ja oli tunne, et oleme saabunud paradiisisaarele- see oli esmamulje. Isegi lennujaam on selline nunnu- vabaõhu lennujaam- pisikene ja armas.

Hotell Samui Natien oli iseenesest väga armas ja nunnu hotell, selline väikene. Seal olime juba targemad ja kinkisime kohe sokolaadi ja saime täiesti normaalse toa. Hotelli asukoht oli ka hea , samuti hommikusöök ja teenindus oli enam vähem, aga mitte nii sõbralik kui Phuketil.
Hotellil on oma rand, aga rannatoole nagu ikka vähem kui inimesi, nii et pidi alati ennem hommikusööki juba toolid endale broneerima, muidu pärast ei oleks midagi saanud. Aga sellega läks meil alati üsna hästi, probeeme ei olnud. Tõusime alati suht normaalsel ajal.
Aga rand- oli suhteliselt jube, must vesi , läbi ei paistnud ja eriti ujuma ei kutsunud. Hommikuti oli enam vähem. Ei soovitaks selles mõttes seda hotelli. võib olla see vesi oli seal kunagi normaalne, aga kuna Samuil on areng olnud samuti megakiire, siis lihtsalt need massid on vee mustaks teinud. Suuri laineid seal ei ole- kuna eesolevad saared võtavad lained kinni.
www: http://www.samuinatien.com
Käisime vaatamas hotelli nimega Island, mida mõnest eesti reisibüroost on võimalik broneerida, tundus ka suht ok- aga natukeneviletsam kui Samui Natien- rand sama must- see asuski paarsada meetrit veel rohkem keskuse poole. Logistiliselt selles mõttes asukoht veel parem aga mitte ranna suhtes...
www.theislandsamui.com

Randade koha pealt oligi nii, et mida rohkem hotellid keskuse poole, seda hullemaks läks vesi- kuna seal ees on selline saarekene, mis takistab avamere sissepääsu ja tekkis selline solgiaugu efekt- jube must. Et selles mõttes Chewing Beachil ei ole enam puhast randa olemas üldiselt, ainult seal põhja pool ääres veel on natukene, kus ongi kallimad hotellid oma randadega nagu hotellid ja sealt edasi lõuna poole on kõikidel hotellidel head rannad.

SAMUI FIRST HOUSE See hotell asub selles mottes natukene keskusest valjas, kui jala sinna minema hakata tundub, et kyla sai otsa, et enam ei tulegi midagi, aga siis ta ikkagi tuleb, hotell tundus hästi suur oleva.
Samui First House- asukoht selles mõtttes suht kehva et täiesti keskusest eemal- seal peab tõesti sõitma taksoga või mopoga- võis siis valmis olema- et kõndida tuleb üksjagu. Aga puhkuse ajal väike kõndimine ju ainult hea tegelikult. Väga suureks PLUSSIKS oli see, et seal on hoopis teine rand- kuna ta on täiesti avatud avamerega- vesi türkiissinine ja täiesti läbipaistav- SUPER.
Aga seal pidid olema detsembrist veebruari alguseni väga suured lained- nii et sellega tuleb arvestada. Meie käisime juba märtsis asja uurimas, siis oli super- ei mingeid suuri laineid enam.
www: www.samui-hotels.com/firsthouse/

või siis hoopis päris põhja pool hotell Papillon- prantslaste oma jättis hea mulje ja seal oli ka puhas vesi. Selline mõnus kuidas öelda, boheemlasliku atmosfääriga koht.

Muidu on Samui ka viimasel ajal vist hästi arenenud- kaubandus ja kisa kära ei jää enam väga millegagi eriti alla Phuketile- eriti just see Chewing Beach. Muidugi on ta väiksem aga kõik on olemas. Ainult teenindus tundus selline kuidas öelda, ükskõiksem olevat, kuna saarel on turism palju uuem kui näiteks Phuketil, siis pidi seal olema suur probleem tööjõuga- ehk kõik on kalamehed ja nad ei oska teenindada. Pigem pika mokaga ja....aga muidugi ei midagi hullu.
Kaubelda on ka palju raskem, palju kõrgemaid hindasid küsivad ja alla ei anna.
Ainult massaazid olid odavamad kui Phuketil- samas ka kvaliteet palju kehvem, jalamassaaz tähendas seda, et lihtsalt pani miljon kihti õli säärtele- tõelisest refleksoloogiast- mida lubatakse pole haisugi. Aga rääkides inimestega, selgus, et SPA-des pidid normaalsed massaazid olema, et tänavatelt ei tasu seda otsida- aga muidugi alati võib ju vedada ka.

Aga mulle isiklikult meeldis hoopis Lamai, seal olid ilusad rannad . Samuti on seal väga kenasti kõik arenenud- samuti täiesti piisavalt restorane, poode jne.
Väga vahva koht oli ka Fisherman Village- selline mõnus rahulik.

Meie rentisime mopo ja sõitsime ise ringi- aga liiklus on seal väga hulluks läinud- hästi rahulikult tuleb sõita ja kihutada ei maksa- iga päev on õnnetused turistidega- kohalikud on harjunud selle stiiliga aga turistid mitte- kui just väga vana kala pole- ei maksa kihutada.
Meie rentisime automaatkäigukastiga päris suht uue Honda- ja maksime nii, et esimese päeva eest 250 bahti päevas ja edasi pikendasime 200-ga.
Tavalise käigukastiga ja nõrgema mootoriga ja vanema saab kindlasti odavamalt.

Vaatasime templeid, Big Buddha tasub ka kindlasti vaatamist .
Meie käisime vaatamas ka veejuagasid- Na Muang Waterfall I ja II. Nad ei ole muidugi nii vägevad veejoad nagu näiteks Costa Rical aga päris vahvad ikka, mõlemas saab ka ise ujuma minna. Seal sai ka elevandiga trekkidaJ ja seda me tegime, lubati muidugi piimajõed aga tegelikult sõitsime vist ma kujutan ette mingi maksimaalselt 15-20 minutit elevandiga, alguses metsas hästi väikese tiiru ja siis veejoa ligidale. Ja sama raha eest viidi meid ka Waterfall II juurde autoga- sinna ise mopoga ei soovitatud minna, liiga ohtlik tee ja siis sealt pidi umbes 2 km või võib olla vähem ise jalgsi ülesse ronima- ja selle eest küsiti kahepeale kokku 1400 raha, ehk siis 500 krooni umbes, elevandisõit väikene, väike autosõit ja kummalegi pudel vett.

Väike nipp: kui Samuilt ära sõidate otse koju näiteks- Samui-Bangkok-Helsingi või mis iganes, siis kohe öelge, et teil on jätkulend edasi kohe Bangkokist, siis saate ainult 200 bahti nägu maaltlahkumise tasuga hakkama, kui ise seda öelda ei oska, maksate pärast topelt- ehk lisaks Bangkokis 500 veel.

Kokkuvõttes väga mõnus reis oli. Jutt sai väga konarlik ja segane aga tore, kui kellegil sellest jutust mingitki kasu on.
Ise oleksin väga õnnelik olnud, kui oleksin midagigi just näiteks randadest rohkem teadnud, oleksin reisi hoopis teistmoodi planeerinud. Aga öeldi, et kõik on igal pool ühesugune.
Aga eks sealgi ju kõik muutub kiiresti, aga praegu oli olukord selline.