Sardiinia väljaspool hooaega

Tere.
Käisime 20-26 aprill 2007 omal käel Sardiinias, mõtlesin, et jagan vähe muljeid ja infot. Tuleks kindlasti arvestada, et käisime väljaspool hooaega. Veel toon tihedaid võrdlusi Greetaga, kuna eelmine aasta sai seal käidud ja vahemere maad tunduvad suht sarnased.

Lend RyanAir: Riia (RIX) - London (STN) - ALGHERO (AHO)
Hind - meil läks edasi-tagasi kokku 1700 krooni. Tundus hea variant kuna ei tulnud vahe ööbimist. Max. vahe 2 lennul oli 6 h. - ja seegi oli suht väsitav, sest Londinis oli suht võimatu nendel pinkidel magada :D. Vaatasime, et teadlikutel oli magamiskott kaasas ja magasid suvalises kohas maas - järgmine kord ka teadlik :D.

Rentisime Renault Trafficu - bronnisime läbi neti ette ära:
Kaks rentide võrdulsmootorit siia: compare.carrentals.co.uk ja rentalcargroup.com - ise leidsime siit, AGA arvestage, et siin on omavastatus (väike auto 800 euri ja väikebuss 1300 euri) - saime omal nahal tunda, Cagliaris läks nii kitsaks, et õnnestus peegli ja ukse nupud maha sõita - ja maksime rendile lisaks 1300 euri nagu kolises.
Hind - 5 päevaks oli ca. 500 euri muidu (bensu, täpsemalt diislit läks 8*15 euri eest 5 päeva peale).

Navigatsiooniks oli kaasas GPS ja AutoRoute Europe 2007
Suht täpne ja hea abivahend - oli kasu.
PS! Quickest way pole alati seda mitte - EI tasu minna teele, kui näed, et algus on jube, lõpp läheb hullemaks (kunagiste vete poolt ära uhutud kiviklibu tee) - lükkasime 500 m bussi mäest üles :D
On mõned uued teed, mida sellel AutoRoutel polnud, näiteks korralik kiirtee lõik Arbataxi ja Cagliari vahel.

Ööbimine campingutes, iga öö erinevas:
Arvesta, et enamus kohtades lisandub hinnale lõppkoristus.
Meie valik:
Village Li Nibari (Porto Torrosest ca. 10 KM idasuunas, 15 euri, bungalo)
Isola dei Gabbiani (Palau, 15 euri, bungalo)
Telli - ei ole nimes päris kindel, sest selle leidsime juhuslikult koha pealt, sõitsime Arbataxi ja seal viidad näitasid mere äärade (Arbatax, 22,5 euri, mobilhome)
Pini E Mare (Cagliari ja Villasimuse vahel, 22,5 euri, bungalo)
*La Mariposa (Alghero, 20 euri, villini)

Majad on erinevate nimedega, tuleb lihtsalt jälgida, mida soovid (meil oli põhiline, et dušš sees oleks). Ühes kohas on näiteks bungalo koos dušsiga teises ilma. Bungalo, villino, mobilhome.

PS! - arvesta kindalsti, et käisime väljaspool hooaega. Augustis hinnad poole kohati ka rohkem kui poole kallimad. Kui lähed väljaspool hooaega, siis arvesta kindlasti, et ca. 2/3 kohtadest on kinni. Kõik oli suht norm. kohad.

Hindadest veel:
Restoranis: söök (pizza või pasta ega nad eriti palju rohkem ei söö) 4,5-7 euri. Enamus kohtades võid arvestada 1-2 eurise lauakatmise lisaga. Õlle 2,5-4 euri. Maja vein liiter ca. 8 euri. Süüa saad restoran/pizzerias, snack baris eriti mitte, cafes ka mitte. Kui tahad õhtul süüa, siis arvesta, et pizzeriad avatakse õhtul kell 20.00.

Ühtlasi on 20.00 see aeg, kui poed/bensukad suletakse. Lõuna aeg saab ka mingi aeg süüa, enne siestat. Kõige odavamad poed LIDLE või LIDEL ei mäleta täpselt - sama, mis Greetal - siit saab osa asju isegi odavamalt kui Eestis. Üldiselt oli vein vist oli odav - ei kinnita kuna ise ei joo veini. Siestast peeti rohkem kinni kui Greetal, samas oli ka väljaspool hooaega. Sel ajal väikelinnas ikka täielik vaikus.

Loodus tundus mitmekesisem kui Greetal (rohelust rohkem, mägijõed), veel tundus paremini asustatud ja rohkem vaatamis väärsusi. Vaga palju kindluseid ja katedrale on. Kindlasti tasub vaadata ka Alghero lähedal Capo Caccias olevaid koopaid. Koobastesse saab 2 pidi:
mööda kalju seina kulgevaid treppe, fantastiline vaatepilt - koobaste tuur 10 euri, kui ei taha maksta, siis vähemalt mööda treppe sinna kohale minek tasub ka ära, tagasi on muidugi raske tulla, päike paistab lagipähe ja treppe on ikka suhteliselt pikalt, aga ei midagi üle mõistuse.
laevaga kuskilt sadamast (ei tea kust, sest sõitsime lõppu ja hakkasime kohe treppidest minema)
Väga meeldis Castelsardos mäe jalamil asuv kindlus koos linnakuga. Kindlus ise kinni kella 13-15, jäime ise 5 minti hiljaks :D. Aga seal linnakus tasub ka ringi käia, kindlasti on seal paar katedrali, kus sai isegi käidud, ilusad vaated kellatorni juurest.
Rohkem ei tahaksi siinkohal vaatamisväärsusi nimetada, sest neid on tõesti palju ja kõike seda peab ise nägema. Linnadest parima mulje jätsid just väiksemad linnad nagu Alghero oma palmi alleedega, Tortoli koos Arbataxiga (Tortolis keskuse osa, Arbataxis väga ilusad eramajad) ja ka see sadamalinn, kus saab Korsikale (võin eksida, aga see linn peaks olema Santa Teresa di Callura, vähemalt on kant õige). Laevaliiklus on vist 4x päevas ja hind oli pisut üle 40 euri edasi-tagasi inimese kohta - auto oli veel üle 100 euri otsa.

Kohapealsest 5-st päevast jäi ilmselgelt väheks, aga asi seegi, sai ring peale tehtud. 2 nädalat võiks olla optimaalne aeg, kus enamus saarega saaks tutvuda. Sel ajal kui meie käisime oli ca. 25 krrdi sooja, vesi ca. 18 sai paar korda isegi ujumas käia. Pilvi polnud ühelgi päeval näha.