SAS - katastroof nii maal, õhus kui veebis

Mõnda asja lihtsalt ei suuda endale hoida. Järgnevalt mõned mõtted, mis tekkisid seoses SAS-i veebireklaamiga.

Kas tõesti keegi ei ole mitte kunagi vihjanud, et SAS-i veebileht on täielik katastroof? Miks peaks keegi ostma lennupileti firmalt, kes kas absliuutselt ei austa oma potentsiaalset klienti või on IT vallas niivõrd mahajäänud, et ei suuda teha lehte normaalselt vaadatavaks veebistandardeid järgivates brauserites? Mis te arvate, mis mulje jääb lennufirmast, kelle veebilehele jõudes torkab esimesena silma teade, et kahjuks lennufirma ei lie suutnud normaalset veebilehte teha. Aga saamatuse eest tehakse vapralt süüdlaseks loomulikult külastaja, keda hoiatatakse, et menüüd ei kuva korralikult. See ei lie minu probleem, vaid teie probleem, raiuge see endale pealuu sisse! Kunas jõuab SAS-i arusaamine, et Internet Explorer ei ole maailma parim ja veel vähem ainuke brauser? Aeg oleks juba tutvuda näiteks Firefoxi ja Operaga. Miks ma pean toimetama lehel, mis ei suuda aru saada, kas ta on inglise või eestikeelne? Kui on eestikeelne, siis olgu eestikeelne ja kui teete inglise keeles, siis olgugi inglise keeles, mitte mingi totter pudru kahest keelest kokku. Ma saan aru, et raha ei ole teil just liiga laialt (ikkagi aastaid kahjumis), aga ehk nii palju leiate seda va krabisevat, et palgata mõni endast targem inimene, kas viitsiks lahti seletada, mis on veebilehel linkimise mõte? Igal juhul ei ole linkimise idee selles, et peale kahekordset lingile vajutamist jõuda täpselt sama targalt samasse kohta tagasi, kust alustatud sai. Kui pole kuhugi suunata, siis äkki ei suunakski? Milleks organiseerida selline totakas ringmäng? (Enne kui broneerid lennukipileti->Ava broneerimismootor->Enne kui broneerid lennukipileti). Mingi ainult teile teadaoleva loogikaga nali või? Kas ise ka olete proovinud oma lehel pileteid broneerida? Vist mitte, sest teie broneerimismootori kasutuskõlblikkus on ümmargune null. Mis te arvate, et ma tõesti hakkan nädalate ja kuude viisi kõikvõimalikke kuupäevakombinatsioone läbi proovima, kui saan teate, et kas minekul või tulekul pole vabu kohti? Või mispärast on broneerimine aastasse 2006 võimatu? Kas seetõttu, et SAS ei broneerigi järgmise aasta pileteid? Või lihtsalt ei oska teie veebitreial sellist kalendrit teha? Kuulge, kui enda mõistus üle ei käi, siis võtke kasvõi Estonian Airi broneerimissüsteemist malli. Paari hetkega on pilt selge, kunas pileteid on ja kunas need odavamad on. Trükkides brauserisse aadressiks www.sas.ee – arvake ära, mis küsimus teile esitatakse? Select country of residence. Ma ei viitsi kommenteerida. Sellega oli mu jaks lühiajaliseks reisiks katastroofipiirkonda raugenud.

Lisaks Ma ei salli ärritavaid reklaame, mis sõidavad veebilehte kerides kaasa ning mida ma ei saa brauserist välja lülitada (block images). Kas ma olen ainuke, kelle arvates näitab see eelkõige tellija halba maitset? Ok, aga ma klõpsisin siiski. Ei, kulla sassikad, mitte selle pärast, et lennupileteid uurida. Ma lootsin, et äkki on toimunud mingi areng teie veebimajanduses. Ja tõesti – ongi! Vilets asi on tehtud veel viletsamaks. Au ja kuulsus teile ja teie legendaarsele veebitrustile!

Muide, see eelnev ei linud kirjutatud sellepärast, et tegemist on lennufirmaga, kelle äritavad on pehmelt öeldes saastased (vt. uudist SAS-i ja Maersk Airi kartellikokkuleppe kohta). Pole vist põhjust arvata, et ebaseaduslikke meetoteid kasutab üks teine SAS, mitte see, kes Tallinnasse lendab? Kas ikka tahan anda oma raha firmale, kes reisijaid iga hinna eest nöörida üritab?

Ja ka mitte sellepärast, et SAS-i Rävala kontori klienditeenindus on sama katastrofaalne kui firma koduleht.

Ja ka mitte sellepärast, et 14-l juhul 15-st eksisteerivad odavamad (ja parema pardateenindusega) lennuvõimalused.

Ka mitte sellepärast, et SAS-i boonuspunktide süsteem paneb vanduma.

Pigem ikka sellepärast, et ma tõesti ei jõua ära imestada, et kräppi, mis jääb kräpiks sõltumata vaatenurgast, üldse reklaamima hakatakse. Aga samas, ma ei hakka ka varjama, et minu arvates on tegemist ikka eriti küündimatu lennufirmaga.