Sri Lanka saarele minejatele infoks...

Külastasime kahe perega Sri Lanka saart 14-28 september 2013. Oleme neljakümnendates matkasellid, ammusest ajast reisihuvilised, ent tuleb tõdeda, kas sedavõrd võrratut reisi iial olema saab... - SUPER SAAR ja ÜLILAHE GIID! Meie endi poolt eestis koostatud ning kohapeal läbitud marrssuuti saate jälgida allolevat linki sõrmitsedes: kahenädalase reisi jagasime kahte ossa, kus esimesed 6 päeva kimasime mööda mägesid ja linnu koos palgatud giidiga (minibuss ja autojuht samuti) kokku kuni 2 tuhat km; teise poole puhkusest lebotasime hotellis Supercorals, Hikkaduwa linnas, kus ookean kahe meetri kaugusel väravast (tõusu ajal polnud meetritki!). Imekaunis rand, lainetes sulistades sai peaaegu iga päev oma käega merekilpkonna silitada, kes suvalt ookeanis oma pojaga ulpis. Ja mida kõike silmale ooken pakub... Uskumatu, aga tõsi! Viimasel päeval lennujaama "transfeeri" pakkus meie tore giid ise (kuna ta elas vaid 13 km meie hotellist eemal) ja uskuge mind, selle teenuse võimalust tasub kasutada, sest iseseisvalt lennujaama seiklema hakata oleks enesetapp!:-). Kui vaatasite "kaks kanget Indias" mõistate, millise liikluse ja -kiirusega saab olema tegu! Lisaks kutsus Karnal (giid) viimasel päeval meid enne lennujaama sõidutamist enda koju lõunasöögile, mille tema imekaunis naine valmistas. Äärmiselt meeldiv kogemus näha, kuidas reaalselt kohalikud elavad.

Reisi planeerida saarel omal käel hakkama saamisena (eriti mägedes) unustage rahulikult ära!!, harjutage mõtet, et kui soovite näha kauneid loodusimesid (Sigiriya kaljurahn, budda vinged mäekoopad ja võimsad kujud, ehtsate kalliskivide kauplust, vürtsiaedu, teekasvandusi, loodusparke ja mida kõike veel), siis ainuõige oleks palgata giid minibussi ja autojuhiga mõneks ajaks, hiljem saab rannas olles ringi tuustida iseseisvalt, kas või Tuk-tukiga. Igaüks otsustab muidugi mõista ise, kuid julgen soovitada enda nahal kogetut.

Pajataksin giidist:

D.KARNAL DE SILVA E-post: [email protected] mob:094(0)776644295 www.karnaldesilva.com

Giidil oli teadagi oluline roll reisil toimuvast, rääkimata puhkuse õnnestumisest üldse kuna ollakse 6 päeva ninapidi koos! Uskuge või mitte, kuid tasakaalukamat, delikaatsemat, kohusetundlikumat ning meeldivamat välismaalast mina isiklikult kohanud siiani polnud! Tõsiselt! Kõik me neli jäime Karnali, samuti minibussi ja autojuhiga VÄGA VÄGA rahule, kuigi eestlasele omaselt arvasime näis, millal see "tünga-päev" tuleb. :-) EI tulnudki! Erilist tähelepanu vääris temapoolne rahaga seonduv ning ööbimise ja üldse organiseerimisega kaasnevad toimingud. Naljatades kordan, tegu pole euroopaga, seal maal jätkub üllatusi igal sammul, mis ei pruugi kaugeltki meeldivaks osutuda... Mees teadis, mis tähendab kokkulepe, olgu see kellaaeg või mis iganes teema, arvestades saare liiklust; tõika, et ühegi auto kiirus ei ületa keskmiselt 50 km tunnikiirust (mägedes veel väiksem), üllatab siiani Karnali täpsus prognoositava aja planeerimisel sihtpunkti, ja seda iga päev!! Uskumatu... Vaatamisväärsusi külastades polnud kordagi teemaks, et infot annab vähe või "vend" ei valda teemat, pigem vastupidi! Mõneti arusaadav, kuna Karnal omandanud kõrghariduse Hollandis (õppides ajalugu). Äärmiselt meeldiv mees! Julgen soovitada ilma, et hiljem kahetseksin.

Kasulikku infot oleks pajatada hulganisti. Kui kellelgi spetsiifilist laadi küsimusi, kirjuta mulle ja ma vastan hea meelega: [email protected]

Lisan lubatud Googlemaps väljavõtte meie marssuudist, võta kogu allolev plokki, lükka otsingumootorisse ja näed kaarti!:

See saaretuur on kohalike reisifirmade "klassika". Meie kasutasime http://www.acmetravels.com/ teenuseid ja jäime samuti väga rahule teenusega. Saaretuurist niipalju, et see buda-buda-buda-buda... muutus mulle küll natuke tüütuks lõpus, aga inimesed olid sõbralikud ja loodus oli fantastiline. Kui nüüd tagantjärgi kujutaks ette, et oleks hoopis 2 nädalat rannas vedelenud, siis tänan ei! - saaretuur + pärast rannapuhkus oli/on ainuõige valik. Jah, muidugi saab hotellist ekskursioonidele sõita, aga kohalik liiklus on täiega p...s ja selliselt iga päev ühest kohast startides kulub ka tühise distantsi läbimiseks terve igavik :-)

Pajatan eelnenule lisaks loo, mis meiega juhtus ja karta on, et võib kellega iganes juhtuda, kui soojal maal kõht streikima hakkab! Sel puhul aitab vaid kaks varianti: esimene variant oleks ennetav ehk siis mida mina kasutasin (iga päev!), niiskete kätepaberitega hoidsin närvidele käivalt:-) käte puhtust ja manustasin enne sööki pisikese piisa pipraviina (viina sisse topitud tshillikaun); ent kui juba jamaks läheb nagu juhtus minu mehega (samuti kahe reisikaaslasega), sel juhul ärge kohalikust apteegist abi otsige vaid paluge hotellis kutsuda arst!!! Meie, kaks tohmanit, otsustasime esialgu apteegi kasuks ja juhtus nii, et kohalik tuk-tuki vend lahkesti aitamas, apteekrile omas keeles vehkides, "stomach problem... all the time in the toilet..." - (minupoolne eelnev seletus Tuki-juhile). Saime apteekrilt 4 tabletti, mis koha peal sisse kästi võtta pluss 2 tabla lisaks - igaks juhuks õhtuks. Õhtul tipnes aina tihedama wc käiguga, mistõttu soovitasin mehel ülejäänud 2 veel manustada, kuid... olime mehega terve öö praktiliselt üleval - tema põhiliselt wc-s, mina valves, mis saab... Hommikul vara kutsusin hotelli arsti (õnneks oli terv-kindlustus olemas). Oleksite arsti silmi näinud kui tableti ümbrist nägi, oleks mul sidrunit, pakkunuks, et talle vägisi näole kippuvat naeratust hävitada! Siiski soliidsust säilitades teatas härra doktor, et tegemist on kõhulahtistiga! Eeeh, tore naine olen, kas pole!? :---). Arstionu manitses meid edaspidi reisidel apteegist mitte ravimeid osta, kuna sealsed tabletid küll korraks parendavad seedeektrakti, kuid ilmselgelt ei hävita halbu baktereid. Seega: doktor müüs õiget rohtu ning järgmiseks päevaks oli probleem lahendatud. Müüs selles mõttes, et koha peal tasusime sulas, hiljem eestis kindlustus hüvitas kahju (tsheki alusel , 100 €). Poleks iial tulnud mõttele, et apteeker ja autojuht saavad valge inimese puhul aru, kes soojal maal "stomach-problemist" säutsub, et kõht on KINNI?. Õnneks mina pääsesin puhta nahaga - igas mõttes ... :---))