Väikesed õpetused Vanuatule minejatele.

Tere

Mõtlesin et postitan ka siia oma Vanu kogemused, sest paistab et siia trippi on ainult head selle kohta räägitud ja kui brosüüre loed siis ei tasu neidki väga tõe pähe võtta. Olen olnud siin Vanul juba pea kolm nädalat ja kokkuvõtteks võin öelda nii mõndagi huvitavat ja tavatut.

Kui lendad Air Vanuatuga siia siis on brosüüris kirjas, et siin on maailma kõige õnnelikumad inimesed ja kauplemine pole kohane ja on tore surfi paradiis. See info kahjuks ei vasta tõele. Inimesed on suht tavalised ja isegi kohatult rohkem mossis võrreldes näiteks Baliga. Hinnad on siin kallid ja tegemist samade hindadega nagu Austraalias. Jõudes lennujaama peasaarele Efatele, ärge võtke taksot Port Vilaasse, vaid kasutage kohalikku bussi, mis iseenesest meenutab meie nõukaaegseid marsakate süsteemi. Bussile on tavaliselt märgitud numbrile suur B. Sõit maksab 150 vanut. Kuid valge käest küsitakse 200. Kahjuks on siin nii, et kui su nahavärv on hele siis kõik näevad sinus teenimisvõimalust. Kõige rohkem ajas kulmu kortsu see, et nad kipuvad valetama. Aga jah enne kui sõitu alustate küsige palju maksab. Kahjuks siin avalikke randasid eriti pole ja kui tahad minna randa siis võib juhtuda, et peate maksma. Tundub täielik jaburus, kuid nii siin asjad käivad. Ja tegemist ei ole sellise kohaga kus on lõputud valge liivaga rannad ja palmipuud. Et seda näha, peab kahjuks palju otsima. Et siin mingit tuuri teha siis iga bussijuht on valmis sulle head hinda pakkuma. Kuid meile jäi mulje, et kõige mõistlikum oleks auto rentida, mille hind tuleks umbes 5000 vanut päev. Ülejäänud kõvade meeste hinnad algavad seal 7000+ lõpmatuseni vast:)

Kuid siia tulles tasub kindlasti minna Tanna saarele vulkaani vaatama. selleks tasub kasutada kohalikku lendu, mis maksab 150 AUD üks ots. Kui on olemas Vanuatu Ari pilet Vanuatule või Vanuatult välja, siis selle ette näitamisel saate 20% soodustust ehk 125 AUD. laevasõitu ei soovita, sest need näevad ikka jubedad välja. Vulkaan on midagi erilist. Eriti see, et saad vulkaani otsa ronida. kuid jälle transport on kallis. Saare ühest otsast teise sõit ei tohiks ületada 1000 vatut. Kuid me otsustasime külas veidi viibida, mis oli tore. Elasime bangalodes vihmametsas. lahe kogemus. Siis otsustasime minna randa ja vulkaani otsa. rääkisime oma ööbimiskoha omanikuga, et palju see võib maksta jne. siis ta vastas et jah kuskil 6000 vanut: sõit randa, rannast mäele, mäelt tagasi külasse. kui autojuht tuli meile järgi siis viis meid randa ja pidime maksma 8000. see ajas kulmu kortsu, aga mis sa teed. Siis vaatasime et oh lahe rand ja istusime puu alla ja juba mingi naine tuli raha küsima, et tema koristas puu aluse ja ta tahab raha. Siis läks ikka kops üle maksa. Läksime lihtsalt minema. Rand oli ilus ja ilm ka. Juht tuli meile lõpuks järgi (tunnise hilinemisega)ja viis vulkaani otsa. vulkaanile saamiseks peab valge turist maksma 3350 vanut. Vulkaan ise on lahe ja täiesti seda raha väärt. Pärast läksime metsa tagasi. kahjuks eksiilis olemine meile väga meelt mööda ei olnud ja otsustasime minna teisele poole Lenakeli külla tagasi. Seal ööbisime guest housis mille nimeks oli John midagi guest house. Väike koht kuid soodne. 1500 vanut nägu ja ja väga meeldiv kohalik paarike Wilson ja Beverly. Nemad on enne reisumehi kohanud ja head kaaslased. Seal siis sai tõelist paradiisi nautida, grillides kala rannas ja käies snorgeldamas. Kahjuks jäi mulje et, kui tahad vulkaani poolel ööbida, siis on täielik raha raiskamine - kõik maksab kaks kolm kord rohkem ja lihtsalt seepärast et oled valge. ja kui sa sõidad autoga mille sa oled kinni maksnud siis võetakse kohalikke peale, kes ei maksa midagi. siis tekib siuke mõru maitse kahjuks. Ja ärge ikka inimesi siin pimesi usaldage. Me kohtasime kahte soome pliksi kes kõmpisid siit Port Vilast eemale rannale ja neil varastati rannas kott, kus olid kõik dokumendid sees. Nii et hoidke kainet mõistust. Ja Tannal soovitan jääda ööbima Lenakeli külla ja olla lihtsalt paar ööd vulkaani ligidal. Surfi siin ka pole kahjuks. Ja mis me veel iseäranis huvitavat saime teada, et Vanuatu on maksu paradiis. Ja siin käib suuremat sorti rahvusvaheline rahapesu. Kava on tore jook aga ilgelt halva maitsega, kuid tasub proovida. Kokkuvõttes võin soovitada mitte siia tulla kui just suurt huvi pole. Ja kui tulete siis kasutage kainet meelt, kaubelge, olge oma asjadega ettevaatlikud ja otsige häid kohti:) Igale poole jätkub jobusid. Üritage neid vältida. Sest üldiselt inimesed naeratavad ja on sõbralikud. kes otsib kangemat seiklust neil ehk tasub siia tulla.