Tonts

Reisisell, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
8 meeldimist
7 postitust / 76 kommentaari
11 (1.8%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Tere!

Käisime eelmisel suvel juulis Ungaris. Palavuse üle eriti ei kurtnud. Alustasime Egeri ümbrusest - seal on mitu kuumaveeallikatel põhinevat veekeskust. Külastasime Tokaj veinipiirkonda - tasub kindlasti võtta ööbimine seal piirkonnas. Paar päeva olime Budapestis, kus vaatamisväärset on piisavalt. Mõned päevad Balatoni ääres - päike oli terav, aga mitte tappev ja vedelesime päevakese Hevesi termaaljärves - vesi oli ca 32 kraadi. Müüdavad kohalikud veinid on head ja kvaliteetsed. Rohkem infot on võimalik ka leida varasemast postitusest.
https://trip.ee/foorum/uldfoorum/ungari-rahvusohtu

Külakostiks sobib väga hästi liköör "Vana Tallinn". Tbilisis rahavahetuse probleeme pole, vahetajaid on piisavalt. Salle müüakse samapalju, seega tuul pole takistuseks.

Hei tanit, mis on käsipeet?
Kui sa nimetatad naturaalset veini peediveiniks (piiritusega kangestatud vein nõuka ajast), siis sa eksid.

Tere!
Egeri lähedal Noszvaj`s elab sõbralik eestlane Antik Anti, kes on kohalik juba 1998 aastast alates. Kõike sobivat infot on võimalik tema käest saada. Aasta jooksul külastab teda ca 1000 eestlast, kellele ta igakülgset infot jagab ja vajadusel ööbimiskohri organiseerib. Kõige lihtsam algatuseks on Antiga suhtlemine meilitsi - antiantik@freemail.hu
Kui midagi veel vaja on, küsi, sest käisime Ungaris juuli alguses, Anti organiseeris meile 4 menukat õhtut!

Tere!
Bialystokist Egerisse on täiesti normaalne maantee ja liiklustihedus on kodumaiselt rahulik isegi reedel. Slovkkia vinjett tuleb osta kohe pärast piiriületust või hoopiski internetist. Ungari vinjetiga sama värk.
GPS asemel kasutasime Google Navy, mis on täpne ja näitab ära ummikud, kui neid on. Kasutasime ka appi Here Wego, mis näitab ära lubatud kiiruse antud teelõigul, millest on suur abi, sest kiirusepiirangumärkidega kiirteed eriti ei hiilga, eriti Leedus!
Ungari põhimaanteed on enamjaolt kiirteed, mis on dubleeritud tavaliste maanteedega. Tagasi Eestisse sõitsime Lodzi kaudu, läbisime Varssavit põhjapoolt, enamjaolt on tegemist linnasisese kiirteega. Pärast Lomzat on mõned kiirteejupid, mus on võimalik rekkadest mõõda uhada, aga Augustowi ja Suwalki vahel on pikem 4-realine teelõik.
Erilisi teeremonte, kus oleks pidanud üle 10 minuti seisma, ei kohanudki.

Tere!
Matkaautoga rändamisest on eraldi sait - http://matkaauto.com/ - sealt saavad kõik sinu küsimused vastuse.
Kämpingute kohta on infot kui otsida campsites. riigikood, Horvaatia kohta on see http://www.camping.hr/.

Tere!
Kes on sõitnud Ungarisse läbi Lublini või läbi Radomi?
Millises olukorras on maanteed, kas on ka kiirteid või teeremonte?

ID kaardi kontrollimine ei õnnestunud, airbnb-d see ei rahuldanud - mida siis teha?

Genfis on kuulus Lemani järv, mille ääres on mõnus liivarand. Järvel on pirakas purskkaev, mis hakkab purskama hommikul kell 10.

Suhteliselt huvitav variant reisimisest - http://trip.ee/node/15376

Oma perega reisime lühikese Ford Transitiga, mis on suvel kohandatud magamisvõimalusega matkaautoks. Kui teine istmerida ettepoole lükata, siis on autosse paigaldatud terasjalgadel kahekohaline rullmadrats 200*180. Magamisaseme ettevalmistamine võtab aega autost väljumata aega umbes 5 min.
Pikendusjuhtmega saab tavaliselt karavaniparklast voolu võtta, meil on lisaks gaasipliit ja reisikülmik.

Käisime perega Norras 2012 suvel ja plaan oli Kappelskär-Kolmarden-Oslo-Kristiansand-Stavanger-Bergen-Alesund-Trondheim-Lillehammer-Kappelskär. Kogu reisi pikkus oli planeeritud 12 päevale. Sõidukiks on Ford Transit, mis on matkaautoks ümber ehitatud. Tegelikkuses tuli reis natuke lühem, sest Norras on palju huvitavat vaadata ja kiirkorras läbisõit on mõttetu. Maanteel on kiiruse piirang 70 ja möödasõit mägiteel on välistatud. Ööbimiskohti on vähe ja kasulik on need eelnevalt broneerida, sest laupäeva õhtul võib juhtuda, et kämpingus vabu kohti pole! Alkohol on kallis ja kaasavõtmiseks on vaja vaadata välisministeeriumi lehelt, mis on lubatud. Kontrollida võidakse suvalisel kohal. Enne riiki (Norrasse) sisenemist tuleb ennast regada www.autopass.no peal ja teha eelbroneering. 2* tärnise hotelli asemel võiks vaadata hoopis hosteleid, sest hotell on Norras kallis, nagu kohalik alkohol. Hinnad on http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Norway
Teeäärseid söögikohti on vähe ja needki põhiliselt burksivärgid. Selleks, et Norras turvaliselt tunda, on soovitav toidukraam kaasa võtta, sest maanteeäärseid söögipoode on vähe. Ilma on vaja ka planeerida, sest võib juhtuda, et sealne suvi on sarnane vihmase suvega ja pidevas sajus tuhmuvad ka kaunid looduspildid.

Kämpingute kohta on olemas selline sait: http://en.camping.info/campsites
Oleme kasutanud kämpinguid ööbimiseks põhiliselt Leedus, Poolas, Rootsis ja Norras. Norras, Rootsis ja Leedus oli vaja kämpinguid broneerida eelnevalt, sest hooajal võib tekkida olukord, et kämpingus polegi sobivat vaba kohta.

Päevane läbisõit võiks ikkagi olla vähemalt 500 km, kui on vaid üks juht, muidu kaob lihtsalt aeg käest.
Kuidas matkabussiga kõige optimaalsemalt toimetada, siis selleks on võimalik infot saada www.matkaauto.com veebilehelt erinevaid postitusi lugedes.

vaata Milaanosse ja sealt Palermosse või Cataniasse, oleneb kuhu sa Sitsiiliasse soovid minna. Me lendasime küll Riiast, sest nii tundus soodsam. Catania lennujaam ei pruugi alati toimida, sest Etna on suhteliselt aktiivne, seega on Palermo oluliselt kindlam.

FB kogukond on Islandi eestlased.
Me tegime ka Islandile ringi peale, sõitsime Keflavik - Alphing - Gulfoss - Vik esimesel päeval. Vik - Eglistaddir teine päev. Seal kandis telkida pole võimalik, pole isegi kohta, kus nn. metsapeatust teha. Eglistaddir - Myvatni- Akuyreri 3 päev. 4. Päev Akuyreri -Snäfellsnes - Borgarnes. Viimane päev Borgarnes - Reykjavik - Sinine Laguun - Keflavik. Ööbimiskohad Booking.com ja mingi hostelite nimistu järgi, pool söögist oli kaasas, Eglistaddiris ööbisime kohaliku eestlase pool. Tasub ühendust võtta kohapeal elavate eestlastega, nad aitavad igati ja rõõmustavad kui suhtlete. Kuna rändasime väikese pagasiga - kaasas oli vaid üks konservikohver, siis vältisime telkimist ja kämpinguid ja ilm oli juunis ka suht jahe. Auto oli võetud arctic.is sest soov oli sõita probleemivabalt. Kütuse hind on 1,4€ liiter praegu. Nelikveolist oleks olnud üks kord vaja, aga sõitsime 60 km ringi. Reisime kolmekesi, juhtisime autot kahepeale.

FB kogukond on Islandi eestlased.
Me tegime ka Islandile ringi peale, sõitsime Keflavik - Alphing - Gulfoss - Vik esimesel päeval. Vik - Eglistaddir teine päev. Seal kandis telkida pole võimalik, pole isegi kohta, kus nn. metsapeatust teha. Eglistaddir - Myvatni- Akuyreri 3 päev. 4. Päev Akuyreri -Snäfellsnes - Borgarnes. Viimane päev Borgarnes - Reykjavik - Sinine Laguun - Keflavik. Ööbimiskohad Booking.com ja mingi hostelite nimistu järgi, pool söögist oli kaasas, Eglistaddiris ööbisime kohaliku eestlase pool. Tasub ühendust võtta kohapeal elavate eestlastega, nad aitavad igati ja rõõmustavad kui suhtlete. Kuna rändasime väikese pagasiga - kaasas oli vaid üks konservikohver, siis vältisime telkimist ja kämpinguid ja ilm oli juunis ka suht jahe. Auto oli võetud arctic.is sest soov oli sõita probleemivabalt. Kütuse hind on 1,4€ liiter praegu. Nelikveolist oleks olnud üks kord vaja, aga sõitsime 60 km ringi. Reisime kolmekesi, juhtisime autot kahepeale.

tere, teie plaan on reaalne. Auto tuleb varakult broneerida. Telkimine pole Islandil võimalik, seega planeerimisel tuleb ööbimiskohad ja nende saadavus ka valmis vaadata. Auto broneerimisel tuleb arvestada, kas sõidetakse vaid maanteel nr.1 või liigutakse ka teistele - F-teedele, selleks on vaja nelikveolist. Kõige lihtsam on uurida infot FB Islandi kogukonnast ja mõnest raamatust, mis on Islandi kohta kirjutatud. Puid Islandil ei kasva ja tasast maad napib.

Lodz - Wroclaw - Praha on väga mõnus tee! Uni ei kipu peale, saari on tee täis, kiirustada ei maksa, sest tee peal on uskumatult palju asulaid ja Tšehhi piirilt alates kuni Liberecini läheb korralikult kurviline ja serpentiinirohke mägimaantee. Pärast Libereci tuleb küll kiirtee, aga piisavalt kurviline ja plaadiline. Aga looduslikult on tee ilus!
Otsem on Görlitzi kaudu, kuigi sõiduaeg on tunni võrra pikem, aga maantee on maalilisem. Varssavist Lodzi peale sõites on terves pikkuses kiirtee kuni Nürnbergini.

Põhja Poola ööbimiskohti silma saidilt: http://en.camping.info/campsites
söök on samas hinnas kui Eestis, kütus ka enam vähem. Vaatamisväärsused ja muu maksavad ka sarnaselt Eestiga, ning Gdanski ümbruses liigeldes läbite üle 2000 kilomeetri.

Käisime möödunud suvel lõuna-Norras, marsruut oli Oslo-Kristiansand-Stavanger-Bergen-Lillehammer. Soovitaks käia lisaks planeeritule ka Bergeni tehnikamuuseumis ja kalaturul!
Vaatamisväärsustest oli planeeritud palju, kuid olude sunnil tuli neid vähendada mitu korda. Liikumiskiirus on Norras 60 - 70 km/t, kiiremini saab ainult Oslost mõnesaja km raadiuses. Trollitee sai välja jäetud, sest enamik Norrat ongi trollitee. Plaanisime Stavangeri üle mägede esimese klassi maanteed pidi minna, aga tulime tagasi, sest tee osutus liiga kitsaks, üks kohtumine rekkaga ja natukene maad taguripidi kitsal mägiteel vihmaga sõita oli päris "mõnus".
Selleks, et saada kampingukoht, tuleb see nädalavahetusteks eelnevalt ära bronnida. Hütt tuleb kindlasti bronnida, sest hütid olid meie teel kõik välja müüdud, kaasa arvatud hostelid. Kui on bronnimata, sõidate ja otsite kuni leiate vaba platsi, seega telk on obligatoorne. On olemas kämpingute tasuta kataloog, mille saate esimesest suuremast kämpingust või tanklast ja alati on võimalik ette helistada ja uurida, kuidas värk on. Söögi soovitaks ka kaasa võtta, kaasa arvatud õlled, sest hinnad on hullud ja söögikohti pole!
Autoga minnes tuleb ennast vormistada www.autopass.no siis on enamik sõitu lihtne - ei mingeid makse, vajaminev raha võetakse krediitkaardilt maha.

Czestochowa tasub vaatamist, seal on Musta Madonna klooster.