M e l

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
14 meeldimist
19 postitust / 57 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Täpsustuseks niipalju, et kupüüre ostan Tavidi ostukursiga (hoiate kokku nii aega kui Tavidi teenustasu, mis nüüd suisa 2 eurot), müntide puhul hind kokkuleppeline.

Soovitaks alternatiivina ringiliikumiseks Itaalia raudteed. Sai sõidetud marsruutidel Siracusa-Messina, Messina-Milazzo, Milazzo-Giarre Riposto. Piletid ostetavad veebis, maksta saab muuhulgas ka PayPal'i kontoga, mis mulle eriti meelepärane oli, ja paberivabade piletite puhul on mõeldud ka nutitelefonita (näiteks läpakaga) reisijatele. Kontroll - ja neid liikus ohtralt - tuleb, lööd arvuti lahti, näitad alla laetud pdf'i ning ongi kõik kombes. Kui rongist maha juhtud jääma, kehtib pilet samas klassis samal marsruudil veel järgmise 4 tunni jooksul.

http://www.trenitalia.com/tcom-en/Purchase/Purchase

Vanade rongihuntidena ei saanud jätta juhust kasutamata ja tegime läbi ka sõidu kitsarööpmelisel eraraudteel ümber Etna Giarre Ripostost Cataniasse. Igati õdus sõit, ilusad vaated, rong sõidab läbi igasuguse maastiku, sealhulgas läbi laavaväljade. Pilet 7 eurot kopikatega. Kogu ring ca 110 km, ajaliselt umbes 3 tundi. Randazzos toimub rongide vahetus, sõltuvalt sõiduplaanist võib see kesta paar minutit, aga ka üle tunni.

http://www.circumetnea.it/linee_orari_ferrovia/estivo%202017%20-.pdf

Otse loomulikult soovitan käia ka pisematel saartel, kuhu saab erisuguste (kiiremate ja aeglasemate) laevadega Milazzost. Käisime Liparil ja Vulcanol. Liparil tooks eraldi esile Acquacaldas asuva hotelli Cutimare. Saime hotels.com'i vahendusel viimase hetke hinnaga - ca €35 - umbes 25 m2 rõduga kahese toa, hinnas nii rootsi laud hommikul kui transfeer Lipari sadamast mõlemal suunal - vaja ainult hotellile teada anda, millal sulle tuleb järgi tulla. Liinibuss sõidab ka. Hotell uus, puhas, avar, otse rannal. Rand, tõsi küll, on väga kivine, kuid meid see ei seganud. Piirkond on võrreldes Lipari sadama ümbrusega väga vaikne ja mõnus. Teenindus hotellis oli väga viisakas.

Vulcanol saab täiesti omal käel ja jõul vulkaani kraatris ära käia. On olemas matkarajad ning tervele kraatrile on võimalik ring peale teha. Vaated taas võimsad nii kraatrisse kui üle saarestiku. Kaasas võiks olla mõningal määral vett, seda nii joogiks kui peakatte niisutamiseks lõõskava päikese all vulkaani otsa ronides. Päris rannaplätudes ei soovitaks teekonda ette võtta, ent matkasandaalides sai ilusti hakkama.

Laevafirmad Siremar ja Liberty Lines -

http://www.siremar.it/
http://www.libertylines.it/orari-tariffe.php

Eelpool on küsitud, et kas ka 8-9-tunnise lendude vahega saab tasuta ööbimise. Minu kogemus ütleb, et jah, saab. Läbisime just 2 korda Atatürk'i lennujaama marsruudil RIX-IST-CTA, minnes lendude vahe 8 tundi 50 minutit, tagasi tulles 10 tundi 5 minutit. Esimesel korral mõtlesime, et lihtsalt proovime, kas saame ööbimise. Olime igaks juhuks arvestanud ka lennujaamas pikutamisega. Ulatanud hotel desk'i töötajale lennupiletid, ei seatud tasuta ööbimiseks kvalifitseerumist hetkekski kahtluse alla, vaid, vaadates mind ja abikaasat, küsiti hoopis: “Härra, mitu tuba teil vaja on?” Hoolimata meie väitest, et ühest double room'ist täiesti piisab, anti ikkagi 2 tuba (nn connected rooms). Ühte neist me mõistagi ei kasutanud. Kõik toimis õlitatult. Mingeid järjekordi ega ootamist polnud meil kummalgi korral. Kõige rohkem pool tundi kulus hotel desk'i pöördumisest hotellitoa ukse avamiseni. Loomulikult anti teada, mis kell ootab buss lennujaama tagasisõiduks. Tuppa helistati lausa 2 korda – pool tundi enne väljumist äratus ja ca 10 minutit enne väljumist veelkord meeldetuletus, et buss on nüüd valmis. Tagasiteel pandi kaasa ka hommikusöögipakike (hamburgeri-laadne sai, mahlapakike, puuviljad). Teenindus üliviisakas ja korrektne. Oleme Turkish'iga lennanud varemgi ja seekordne kogemus kinnistas nende staatust ühena meie lemmiklennufirmade hulgast. Piletid, kusjuures, olid meil economy-klassis ja promohinnaga ostetud. Hotellideks sattusid olema Clarion Hotel ja Lionel Hotel.

Uudist niipalju, et sõidud said mõnusasti tehtud (märtsis ja aprillis - kõik tasulisel ajal) ning siiani pole mingeid arveid saadetud.
Katrini auto aga on ilmselt Rootsi registris ja aadress kuningriigis.

Tänud kaasamõtlejatele. Asi hakkas ka mind huvitama ja saatsin samamoodi konkreetsed küsimused samasse institutsiooni, kuhu Alargi. Vastuseks tuli märksa napimalt, et kogu info saadaval EPASS24 kaudu ja kui midagi täpsemalt huvitab, küsigu ma sealse online-chat'i kaudu. Niipalju, kui ma proovinud olen, viimati pool tundi tagasi, on nimetatud chat kogu aeg offline.
Samas olen muudest allikatest teada saanud järgmist. Põhjuseks, miks antud maks aastal 2015 välismaalastele laienes, paistab olevat EU-direktiiv, mis sätestab, et ei tohi olla diskrimineerimist. Antud juhul olid välismaalased senimaani võrreldes kohalikega justkui eelistatud seisus. Seega Rootsi Euroopa Liidu liikmena pidi ametlikult teatama, et maks kehtib kõigile sellest-ja-sellest kuupäevast alates. Kas seda aga reaalselt välismaalastelt kuidagi kätte üritatakse saada, on iseasi. Tundub, et väikeste summade puhul kindlasti mitte, kuna kulud arve kättetoimetamiseks jätavad institutsiooni miinusesse. Siinpoolne partner (kelle abil tuvastatakse, kuhu arve saata) vaevalt, et tasuta infoliini mängib, saata tuleks tähitud kirjaga (ise küsimus on see, et mis saab edasi, kui ma sellele postkontorisse 14 päeva jooksul järgi ei lähe ning kiri tagasi saadetakse kui mitte-kätte-toimetatu) jne. Uurisin asja ka sõpruskonnas. On sõidetud Stockholmis tööpäeval tasulisel ajal, kuid keegi pole arvet saanud. Siit ka minu uudishimu, et kui keegi on arve saanud, pajatage oma kogemusest - kuidas tuli, kas maksite pangaülekandega või EPASS24-keskkonnas krediitkaardiga vms.

Tänud kaasamõtlejatele-vastajatele, teema on igal juhul põnev. 1 euro pole palju tõepoolest, aga paistis, et kui hakata seda pangaülekande teel, valuutaks SEK, üle kandma, lähevad kulud üsna ebamõistlikuks, kuna näiteks minu pank võtab üsna soolast tasu muus valuutas (peale euro) tehtud ülekande eest. Seega oleks see üks põhjuseid, miks võimalusel seda maksu vältida. Samas nüüd Alari viidatud lehelt nähtub, et peaks saama justkui maksta ka krediitkaardiga. Teisalt paistab ka Rootsi riik ise tegevat üsna ebamõistlikke jõupingutusi, et minu käest see 1 euro kätte saada (postiga arve jne).

Aga kas maks - oletades, et Lidingö reegel ei toimi - piirdub ainult ühe euroga või kõliseb sinna iga kord, kui juhtun tuvastuskaamerast mööduma, vastavalt sel hetkel kehtivale tariifile midagi juurde? Kaart on praegu ees ja tundub, et kaameraid jääb teele rohkem.

Tänud. Mida aga arvate järgmise lingi abil leitavast Lidingö reeglist?

https://www.transportstyrelsen.se/en/Other-languages/eesti-estniska/Ummikumaksud-Stockholmis-ja-Goteborgis/#123619

Kui ma sisenen maksustatavasse tsooni läbi mõne mainitud kontrollpunkti, siis paistab, et justkui võiks klassifitseeruda maksuvabaks sõiduks.

Mitmel korral eelpool mainitud Smyril Line'iga saab märtsis 3 ööd/4 päeva Fääridel veeta vägagi soodsalt. Olen olnud laevafirmaga ühenduses ja alloleva lingi kaudu leitav pakkumine polegi veel kõige soodsam. Pakkumine "kaks-ühe-hinnaga" põhineb sellel, et 2 reisijat reisivad ühes autos. Võimalikud aga ka variandid 3, 4 või miks ka mitte rohkem reisijaid ühes autos, eraldi või ühes kajutis/hotellitoas. Kõike saab laevafirmalt täpsemalt uurida. Nad vastavad kiiresti ja suhtlus on väga sõbralik.

http://www.smyrilline.com/travel-2-pay-for-1

Doha eilsele postitusele täienduseks mainiksin seda, et kui ma nüüd väga palju ei eksi, on EU riikidest naelrehvid lubatud ka Taanis, samuti Fääri saartel. Viimane pole küll EU ala, ent on Taani valdus. Sõita peaks tohtima kuni 15. aprillini. Vabandust offtopic'u pärast.

Ühinen veigo ja pisike08-ga. Rongiga Bangkokist Aranya Pratheti, sealt veoautoga (sawngthaew'ga) piirile, ja Kambodža poolel juba edasi Siem Reapi suunas. Olen sama teekonda paar korda läbinud ja poleks midagi selle vastu, et uuesti läbida, kui vaja peaks olema. Lisaks saab nüüd ka Kambodžas rongiga sõita, seda liinil Phnom Penh-Takeo-Kampot-Sihanoukville. Tegin just mõni nädal tagasi läbi ja ei kahetse.

Bangkoki-Aranya Prathet'i sõiduplaan siin, muutumatu nii aegade kui hinna poolest ligemale viimased 10 aastat, maksab pöörased 48 THB (tiba üle euro) ca 250 km pikkuse sõidu eest -

http://www.thairailways.com/time-table.east.html

Ise olen kasutanud just seda varast, kl 5:55 väljuvat rongi, et rahulikult piirilt ka õhtuks Siem Reap'i jõuda.

Olen oma varasematel Kambodža-reisidel kasutanud alati e-viisa-varianti, kuid seekord - mõned nädalad tagasi - sai juhuse tõttu proovitud midagi uut. Kuna minek oli Hong Kongist, siis tegime nö päris viisad Kambodža Hong Kongi konsulaadis. Kogemus oli vägev ja soovitan seda igal juhul. Juba konsulaadi asukoht Hong Kongis on suurepärane - Star House, 3 Salisbury Road - sisuliselt otse Kowloon'i poolel oleva Star Ferry terminali kõrval. Peauksest (Star Ferry-poolsest) sisse, mõne sammu pärast koridori mööda vasakule, kus asuvad liftid ja seejärel liftiga 12ndale korrusele. Kui ei leia, siis turvamees näitab. Konsulaadis peaks olema lõuna kl 12-13. Jõudsime sinna umbes kl 11:55 ja olime täiesti kindlad, et tunni aja pärast tuleb uuesti tulla, kuna ametnikud juba lõunale sättimas. Nii see aga polnud ja viie minuti pärast väljusime konsulaadist, viisad passis! Viisataotlused olid meil eelnevalt täidetud, seega ulatasime need ametnikule, maksime viisalõivu, ootasime paar minutit, kuni ametnik meid tagasi leti juurde kutsus ja saime värskelt passi kleebitud viisadega passid. Ei mingit ootamist või 3 päeva pärast passide järgi minekut. Kogu asi käib paari hetkega. Mega-express-service. Aeglasemat varianti seal ei pakutagi. Viisa maksab 290 HKD ja infot ning taotluse välja trükkida saab siit -

http://hktravelblog.com/southeast-asia-2/cambodia-visa-in-hong-kong/

Natuke infot ka transpordi poolelt juhuks, kui Koh Mak'ilt on vaja otse Bangkoki jõuda. Boonsiri, mille katamaraaniga sõitsime, pakub mandril ka otsetransporti Bangkoki. Pilet 350 THB ja buss viib otse Khao San Road'ile, mida juhtumisi meil vaja oligi. Väga sujuv ka ajaliselt - Ao Nid'ist väljub Boonsiri katamaraan ca 12:40, vahemikus 13:40-14:00 jõuab ta Laem Sok'i mandril. Sealtsamast väljub buss ca 14:30 ja Khao San'il on ta umbes 20:00. Buss oli suur ja mugav ning pooltühi, laiutasime mõlemad kahesel istmel.

Suvarnabhumi lennujaama saab näiteks nii, et kas sawngthaew' või taksoga Trati (ca 20-30 km) ja Trati bussijaamast olemas otsebussid Suvarnabhumi lennujaama. Busse oli vähemalt 5-6 päevas, viimane kl 23:30 ja pilet umbes 281 THB.

Ööbisime kohas nimega Makathanee Resort. Meile seal meeldis ja soovitada julgen seda kohta küll. Neil on nii toad kui bangalod. Asub otse rannal. Olime 3. korrusel asuvas ilusa ookeanivaatega toas. Avar ja puhas rõduga tuba. Rõdul lamamistoolid, nagi, lauake. Toas eraldi istumisnurgake diivaniga. Magamisase nö jaapanipärane. Suur madrats kõrgemal puidust tasapinnal. Olemas seif, veekeetja, telekas. Wifi töötas meie toas korralikult - olin nimelt tähele pannud, et varasemates hotels.com'i (broneerisin sealtkaudu eelmisel õhtul, kusjuures väga hea viimase-hetke-hind oli) kommentaarides oli olnud wifi kohta nurinat, kuid hotelli personal rääkis, et selle kallal on vahepeal tööd tehtud. Hinnas olid ka hommikusöök ja edasi-tagasi transport Ao Nid'i sadamast/sadamasse. Hommikusöök semi-buffet. Kohv, tee, mahl, puuviljad, müsli - võta, palju tahad; põhiroog (omlett vms) tellitav. Portsjonid pigem suuremapoolsed. Kõht tühjaks küll ei jäänud.
Kes ookeanis ujumas ei taha käia, saab seda teha basseinis. Rollereid saab ka rentida, hind... äkki oli 200 THB/päev. Jalgrattaid mitte, kuid need saadaval saja meetri raadiuses, 50-75 THB/päev. Mõnesaja meetri kaugusel ka minimarket, seal näiteks suur Changi õlu 60 THB.
Personal oli väga viisakas ja sõbralik.

Don Gatol on õigus inimeste ja arvamuste koha pealt. Olime Koh Mak'il napilt 2 nädalat tagasi 2 päeva ja meile jäi sellest väheks. Mõnus, väike, rahulik ja ilus saar. Läheme kindlasti uuesti.

Paar nädalat tagasi sai oldud taas Kambodžas ja liigutud marsruudil Siem Reap-Phnom Penh-Sihanoukville-Koh Kong (Tai piir).

1)Siem Reap-Phnom Penh bussiga, vedajaks Rith Mony, hind $5/reisija. Tee on korda tehtud, sõit sujus igati mõnusalt. Meile sobivalt oli Phnom Penhis võimalik maha minna otse raudteejaama kõrval, kuna oli kindel plaan sõita rongiga Sihanoukville'i ja seega saime kohe piletid ära osta.

2)Phnom Penh-Sihanoukville rongiga, hind $7/reisija, 11-aastane laps sai sõita tasuta, kusjuures määratud istekohaga. Väga õdus sõitmine, vagun pooltühi, meie 6-sest seltskonnast laiutas igaüks vähemalt 2-l istmel. Vana rongihuvilisena nautisin sõitu igati. Liin on mitte ammu taaskäivitatud ja maksab tähele panna, et vähemalt hetkel sõidab rong üldiselt reedel, laupäeval ja pühapäeval, kuid meie sealoleku ajal sattusid olema pühad ja väljumised toimusid ka muudel nädalapäevadel. Sama rongiga on võimalik sõita ka Takeosse ja Kampotisse. Nimetatud jaamades peatub rong ca 15 min ja perroonilt võimalik osta igasugu söödavat kraami, õlut jne. Rohkem peatusi pole. Sõidu kestus 7 tundi. Vaated sõidu ajal ilusad. Kui tänu konditsioneerile liiga jahe hakkab, paned selle lihtsalt kinni. Ja hämmastaval kombel rong nii väljus kui saabus minuti pealt vastavalt sõiduplaanile.

3)Sihanoukville-Koh Kong bussiga, vedajaks Virak Buntham, hind $8/reisija. Polegi midagi erilist öelda, tavaline normaalne sõitmine.

Triipkoodi soovitatud Koh Tonsay'd soovitan ka ise. Mõnus koht. Sai seal käidud paar aastat tagasi.
Lisan omalt poolt valikusse Koh Ta Kiev'i Sihanoukville'i lähedal. Sama mõnus saareke, kus (endiselt veel) võimalik leida (peaaegu) inimtühje randu. Olin seal teist korda ja kui hiinlased vahepeal saarest kasiinoresorti ei tee, lähen ka kolmandat korda. Paadid lähevad Otres Beach'ilt, ent kui saarele on ka ööbimine võetud, on tuktukiga paadi väljumiskohta viimine hinnas.

Jim, oled sa kursis, kuidas on hetkel Siem Reap'i-Phnom Penh'i maantee seisukord? Eelmise aasta novembris oli see üks vaevaline logistamine, varem aga on sujunud sõit ka märksa mõnusamalt. Tänud.

Mainisin eelpool, et SAS'iga ei saa tekkida mingeid probleeme. Tegelikkus oli vastupidine. SAS'i Tallinna check-in'i letis istuvad tüdrukud polnud kuulnudki, et 72-tunnine viisavaba Pekingi külastamise võimalus olemas on. Seega ikkagi ei tahetud Hiina viisa passis mitteleidumise tõttu meid lennule lubada. Arvutis klõbistamine neid ei aidanud, sest vastupidiselt mu sõbra kinnitusele ka sealt nad sellist infot ei leidnud. Helistati mitu korda kuhugi ja ikka oli asi segane. Lõpuks peale pikka jahmerdamist asi laabus.

Kogu selle jama käigus selgus aga huvitav nüanss. Kuna nii SAS kui Air China, millega Pekingist 3 päeva pärast edasi Hong Kongi lendasin, on Star Alliance'i liikmed, siis oleks tüdrukute sõnul saanud soovi korral pagasi otse Hong Kongi saata. Kas tegelikkuses paika peab, ei oska kinnitada.

Võibolla on kellelegi abiks Pekingi-Hong Kongi lennupiletite ostmisel - nimelt panin endale ja sõbrale pileteid otsides tähele, et Air China Hong Kongi veebilehel on tulenevalt valuutakursist samad piletid mõnevõrra soodsamad kui sama firma Hiina lehel. Suvaline näide - 19. märts kl 18:30 sama lennupilet maksudega 694 CNY vs 718 HKD ehk umbkaudu 97 eurot vs 81 eurot. Seega, kui peaks tekkima vajadus lennata seda otsa Air China'ga, siis -

https://www.airchina.hk/HK/GB/Home

Ka Air China süsteemis broneeringut tehes saab istekohad kohe kinnitada.

Nonii, pidasin ühendust SAS'is töötava sõbraga ja sain kinnitust, et vähemalt nendega lennates ei saa esineda mingeid probleeme lennule saamisega, kui muud tingimused (kehtivad edasilennu piletid samast lennujaamast 72h jooksul kolmandasse sihtkohta) on täidetud. Nende süsteemis (mille järgi töötaja kontrollib) on kõik 72-tunnist viisavabastust (transit without visa ehk TWOV) puudutav sees. Sõber saatis sellest ka copy/paste'i, et saaksin oma silmaga veenduda.

Väike täiendus ka selle kohta, kuidas seda 72 tundi arvutatakse. Nimelt hakkab aeg tiksuma saabumise päevale järgneva päeva kl 00:01-st. Näiteks kui saabusite 7ndal jaanuaril kell 14:30, siis pidite lahkuma hiljemalt kell 23:59 10ndal jaanuaril. Seega natuke tuleb ajaliselt isegi juurde. Arvestus käib ametlike, piletil/broneeringul olevate aegade järgi.

Tänud, selle info põhjal paistab tõepoolest, et mingeid probleeme ei tohiks olla. Samas helistasin ka Tallinna Hiina saatkonda ja vene aktsendiga sekretär ei osanud midagi tarka kosta... vist tohib... aga vist ka mitte... aga siis juhtus mööda minema keegi kõrgem ametnik, hiina rahvusest, nagu aktsendi järgi aru sain. Lahkelt oli ta valmis toru üle võtma. Minu küsimuse peale klõbistas ta hulga aega arvutis ja teatas, et otseselt mingeid probleeme, mis seesuguse reisimarsruudi puhul välistaksid 72-tunnise viisavabastuse, ta ei näe. Ent lisas, et 100%-list garantiid ta ka anda ei saa ja helistagu ma Pekingi lennujaama vastavale ametnikule ning andis numbri. Veebis läbi lapatu annab siiski mulle niipalju kindlust, et helistama ma ilmselt ei hakka. Aga paar detaili jäid mulle asjaga tegeledes silma. Esiteks - paistab, et lennuks Pekingist edasi peavad olema "tickets w/confirmed seats". HK Airlines, millega oleks edasilend, alustab online-check-in'i 48 tundi enne väljumist. Seega peaksid kohad enne olemas olema. Tegin broneeringu sinnamaani läbi ja ilma lisatasuta saab kohad kinnitada. Soliidne. Teiseks - kas SAS võiks Hiina viisa passis mitteleidumise tõttu keelduda mind Pekingi lennule lubamast? Leidsin veebist paar negatiivset juhtumit, seda küll teiste lennufirmadega. Ilmselt küsin SAS'ilt järgi.

Seekord (novembris) sai lisaks 8-10-taalastele majutusasutustele, millel iseenesest pole tegelikult ka midagi viga, ööbitud paar ööd ilusas ja puhtas kohas nimega The Tamarind. Omanik sakslane. Jalutasime läbi, saime hinnas kokkuleppele.

http://www.the-tamarind.com/

20nda nov. paiku sujus piiriületus Koh Kongis kenasti - nii, nagu kordi varemgi. Tõsisem aktsioon olevatki kohalike sõnul olnud vaid mõnel päeval septembri teises pooles - siis, kui uudis ka meediasse jõudis. Praegu paistis kõik vanamoodi ja rahulik.
Pattayasse saab ka bussiga, pilet Sihanoukville'ist ca 25-28 taala. Sama hind ka Bangkoki (viiakse Khao San road'ile). Piirini liigub tavaline suur buss, Tai poolel jätkub sõit minibussiga. Olen seda 2 korda kasutanud. Eelmisel korral oli Tai poolel ootamas pisike küna, kus 180 cm pikal eurooplasel vägagi piinarikas viimases reas istuda. Seekord sai hoolimata viletsast kogemusest võetud sama buss, kuna reisiplaani tekkis kergeid muudatusi. Ja ennäe imet - Tai poolel jätkus sõit tuliuue, märksa suurema ja laiemate istmete/istmevahedega minibussiga. Igati mugav.

OK. Jim ja triipkood - seega teie andmetel ma võin rahumeeli Sihanouk'ist bussi peale istuda, muretsemata selle pärast, et Taisse tagasi ei lasta?

Soovitaks Vorarlbergi maakonda. Loodus on siin pehmelt öeldes fantastiline. Kogu maakond on täis matkaradu, mägesid jne. Öömajadest niipalju, et tasuks võtta "ferienwohnung", suvel hinnad palju odavamad. Selline nüanss ka, et kui võtad ööbimise ühes kohas vähemalt kolmeks ööks, saad Bregenzwaldi kaardi, mis annab viibimise ajal tasuta sõidu cable car'idega mägede otsa, tasuta sõidu maakonna bussiliinides, tasuta pääsu basseinidesse.

Olime ise 2 ööd kohas nimega Haus Hagspiel ja 3 ööd, hetkelgi veel siin, kohas nimega Haus Katharina. Esimene asub Hittisau lähedal ja teine Schnepfau kandis Hirschaus. Mõlemad leitavad ka keskkondades nagu booking.com jne. Väga sõbralik pererahvas mõlemas kohas, tubadest vaade mägedele, puhtad, mõnusad kohad. Just nautisime ka Bregenzwaldi kaardi hüvesid ning käisime Bezaus ja Andelsbuchis cable car'idega - kuidas see eesti keeles on, köisraudtee? - mägede otsas. Vaated on võimsad. Kaardi kohta rohkem infot aga siin -
http://www.bregenzerwald.at/s/en/bregenzerwald-guest-card/