M e l

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi


16 meeldimist
13 postitust
67 kommentaari

Viimased kommentaarid

Kui sa, karvanejakole, tähele ei pannud, siis jutt ei käi ainult Mauritiusele lendamisest, vaid antud raha eest saab multi-destination-pileti Tallinn-Mauritius/Mauritius-Reunion/Reunion-Tallinn. Seda arvesse võttes on minu arvates hind siiski üsna atraktiivne.

Tänud Terale väga informatiivse postituse eest.

Järgnevalt mõned täiendused seisuga mai-juuni 2019, kuna sai läbitud enam-vähem samasugune marsruut. Erinevuseks see, et sõit algas-lõppes Astanast (Nur-Sultanist) ja Kõrgõzstanis otsustasime vahele jätta kuurortlinnad Tšolpon-Ata ja Karakoli. Nende asemel keskendusime Issõk-Kuli lõunakaldale ja Biškekist tegime väljasõidu Sokuluki/Belogorka kose juurde. Kursid-hinnad on juuni seisuga, kuna kirjutasin postituse siis valmis, ent avastasin alles nüüd, et jäänud toona üles panemata. Asja juurde.


Freedom Travel'i kohta tuleb öelda, et käisime nendega kaupa tegemas kontoris kohapeal. Teenindus oli vägagi sõbralik, ent paistis, et firma ise tuure ei paku, vaid vahendab teiste omi. Niisiis selgus, et nende käest võetud sõitu Tšarõni kanjonisse ei opereerinud mitte firma ise, vaid Blast Tour. Maksime 6500 tenget/nägu; Blast Touri käest otse võttes oleks saanud 5000-ga. Kuna hooaeg polnud veel päriselt alanud, siis polnud neil veel pakkuda ka otsebusse Issõk-Kuli äärde. Blast Tour'i koduleht -


https://blast-tour.satu.kz/


Astana-Almatõ vahel liikusime rongiga. Piletid olid väga mugavalt ostetavad järgmises keskkonnas (paistab olevat muutunud, suunatakse edasi) -


https://epay.railways.kz/ktz4/proc?pa=clients


Vene keele oskus tuleb kasuks, sest inglisekeelset versiooni vähemalt praegu ei paista olevat. Mida varem ostad, seda soodsam on hind. Kuna ostsime paar nädalat ette, siis tuli piletihinnaks uskumatult soodsad 3600 tenget (ca 8,50€) 1200 km eest. Huvi pärast vaatasin hinda ka vahetult enne väljumist ja tol hetkel näitas 5500 tenget. Sõitsime istekohal. Polnud häda midagi. Laiad mugavad istmed, ruumi piisavalt, WiFi olemas, WC olemas, vagunis kogu aeg saadaval külm ja kuum vesi – tee omale kohvi, teed, kiirnuudleid ja muud meelepärast, palju kulub. Rong Hispaania päritolu Talgo toodang. Sõidu kestus umbes 14 tundi.


Almatõst Biškekki (ja hiljem tagasi) sõitsime maršrutkaga. Väljuvad Almatõs Sairani bussijaamast ja Biškekis Lääne bussijaamast (mitte kaugel Oši turust) niipea, kui kohad täis. Almatõ poolel hind 1800 tenget ja Biškekis 400 sommi. Transpordivahendiks Mercedes Sprinter.


Biškekist Issõki-Kuli järve äärde sõitsime samuti maršrutkaga. Olime ööbimiseks valinud koha Kadži-Sai asula külje all, sinna maksis sõit 280 sommi. Väljumiskoht sama bussijaam, mida kirjeldasin.

Veetsime sealkandis 3 ööd-päeva matkates ja järve ääres puhates. Ringi liikusime maršrutkasid või lihtsalt suvalisi autosid hääletades. Viimane tegevus on täiesti tavapärane ka kohalike seas. Näiteks Kadži-Saist Muinasjutu (Skazka) kanjoni juurde viisid meid kohalikud vene noored, kes ei tahtnud sentigi. Lühem ots maršrutkaga 30-50 sommi, lihtsalt hääleta ja võtavad peale, kui vabu kohti on. Kanjon ise oli ilus. Sissepääs 50 sommi. Dramaatilisi selfisid saab teha nii, et küll saab. Kuna sinna sõites olime tähele pannud, et veidi maad varem oli tee ääres järv, siis tekkis mõte, et üritame tagasi minna mitte sama teed pidi (ametliku sissepääsu kaudu paar km matkamist), vaid järve äärde jõuda. Mõeldud-tehtud. Jõudsime veidi enne järve maanteele tagasi, olles läbinud ka ühe kohaliku majapidamise territooriumi, kus valitses õdus idüll õuele pargitud UAZiku, loomade ja millimeetri täpsusega kütteks riita laotud sõnnikuga. Mahajäetud paikade fännile on Kadži-Sai külje all üks huvitav vaatamisväärsus, nimelt tohutu hüljatud puhkekompleks, kus ilusad seinamaalingud ja mõnus piknikukoht paadisilla tipus. Meile seesugused kohad meeldivad, seega käisime ära. Matkasime sinna mööda järveäärset randa. Kaasas olgu piisavalt joogipoolist ja peakate, kuna päike võib olla vägagi salakaval. Muidugi saab sinna ka maanteed mööda maršrutkaga, kuid matkata tundus lihtsalt mõnusam. Issõk-Kul ise oli hoolimata juba kuumadest ilmadest (päeval üle 30 kraadi sooja) jäine kui kurat. Üles pidi ta soojenema juuni lõpuks. Aga kui juba kord sealkandis, siis ei saanud jätta juhust kasutamata ja ujumas sai ära käidud. Boonuseks aga see, et kuna hooaeg polnud veel käima läinud, siis sai igal õhtul nautida kilomeetritepikkust privaatranda ja ühes sellega veini ning vägevaid lumiseid mägesid vastaskaldal.


Sokuluki-Belogorka sõidu tegime Trekking Union Kyrgyzstan'iga -


http://tuk.kg/


500 sommi nägu, aega võttis terve päeva koos transpordiga (taas legendaarne Mercedes Sprinter). Kohapeal oli võimalus käia Belogorka kose juures (paar km), aga soovi korral läbida ka 14 km pikkune matkarada. Meil oli seekord plaanis rahulikumalt võtta, seega käisime kose juures ära, pidasime seal väikese pikniku ning tagasiteel keerasime üles pikemale rajale, et matkata täpselt niikaua, kuni meie ees avanes vaade üle terve oru. Sinna jäime nautima vaadet ja salakubana kaasas olevat kohalikku portveini. Võtsime kusjuures meelega kaasa kangema joogi, kuna ilm oli ilus, ent jahe. Koht oli kokkuvõttes väga ilus ning jäime sõiduga väga rahule.


Pajatan igaks juhuks ka valuutavahetusest Biškekis Oši turul. Lõviosa turu rahavahetajatest üritab sind tüssata vana hea näputriki abil, mille käigus välkkiirelt kaob sulle antavast rahapatakast teatud osa. Ma olen sellega hästi kursis juba legendaarsetest Viru tänava aserite aegadest 90ndatel. Olen sama asja kohanud ka näiteks Manilas ja Balil, seega mind naljalt haneks ei tõmba. Rahavahetaja üritab ise viimasena raha üle lugeda – justkui kontrolli eesmärgil – ja seejärel annab sulle rahapataka tagasi, olles sealt osavalt teatud hulga eemaldanud nii, et sa seda tähele ei pane. Paljud ei hakka enam raha uuesti üle lugema, kuna kõik toimus ju otse silme all. Pärast aga avastad, et kolmandik või pool on puudu.


Mõned lingid -


Öömaja Issõk-Kuli ääres (omanik väga sõbralik ja teadis ümbruskonna kohta palju pajatada) -


https://www.booking.com/hotel/kg/legenda-health-resort.et.html


Öömaja Biškekis (tänav auklik ja räpasemapoolne, samas asukoht hea Oši turu ja bussijaama suhtes ning hotell ise puhas-korralik, retseptsiooni-kutt rääkis väga korralikult nii vene kui inglise keelt) -


https://www.booking.com/hotel/kg/viva-hostel.et.html


Sööklakett Kasahstanis (veebileht paistab hetkel maas olevat) -


http://kaganat24.kz/


Sõime Kaganatis mitmeid kordi erinevates linnades. Üks meist ei söö liha. Võite ise ette kujutada, kui lihtne või raske on seesuguse eelistusega ränduril sealkandis. Kaganatis aga polnud probleeme; kui otseselt lihavaba toitu näha polnud, siis küsisid – kartulit, tatart, suppi, salatit jne. Vene keel taas abiks. Sööklad ise puhtad, viisakad, helgetes toonides.


Alternatiivmuusika pood Almatõs -


https://www.facebook.com/kobzonshop/


Sain sealt lausa Kõrgõzstani black-metal-bändi Kashgar vinüülplaadi :)








10% tagasi -

https://www.booking.com/s/32_8/bloodo47
3 linki:

13 eurot ($15) tagasi, peaks hästi sobima just väiksemate summade puhul; näiteks 40-eurosest majutuse hinnast igati ägedam saada tagasi 13 eurot kui 10% (4 eurot) -


Nende kahega aga kummagagi 10% tagasi -


https://www.booking.com/s/57_6/bloodo47

13 eurot tagasi läbi antud lingi broneerides. Palun lahkesti kasutada!

Invite your friends to Booking.com – when they return from their stay, you both get a € 13 reward! 

Tõepoolest, mis mõttega? Oli igav? Või polnud und?

Oskab keegi öelda, kas nn füüsiline check-in Barcelona lennujaamas on Vuelingil tasuline või mitte? Pole nendega varem lennanud. Lappan lennufirma kodukat ja tuginedes sellele, et näiteks järgnevast tabelist vastav rida puudub, paistab, et on tasuta.

https://www.vueling.com/en/vueling-services/supplementary-service-rates

Aitäh kinnitamast või ümber lükkamast.

Täpsustuseks niipalju, et kupüüre ostan Tavidi ostukursiga (hoiate kokku nii aega kui Tavidi teenustasu, mis nüüd suisa 2 eurot), müntide puhul hind kokkuleppeline.

Soovitaks alternatiivina ringiliikumiseks Itaalia raudteed. Sai sõidetud marsruutidel Siracusa-Messina, Messina-Milazzo, Milazzo-Giarre Riposto. Piletid ostetavad veebis, maksta saab muuhulgas ka PayPal'i kontoga, mis mulle eriti meelepärane oli, ja paberivabade piletite puhul on mõeldud ka nutitelefonita (näiteks läpakaga) reisijatele. Kontroll - ja neid liikus ohtralt - tuleb, lööd arvuti lahti, näitad alla laetud pdf'i ning ongi kõik kombes. Kui rongist maha juhtud jääma, kehtib pilet samas klassis samal marsruudil veel järgmise 4 tunni jooksul.

http://www.trenitalia.com/tcom-en/Purchase/Purchase

Vanade rongihuntidena ei saanud jätta juhust kasutamata ja tegime läbi ka sõidu kitsarööpmelisel eraraudteel ümber Etna Giarre Ripostost Cataniasse. Igati õdus sõit, ilusad vaated, rong sõidab läbi igasuguse maastiku, sealhulgas läbi laavaväljade. Pilet 7 eurot kopikatega. Kogu ring ca 110 km, ajaliselt umbes 3 tundi. Randazzos toimub rongide vahetus, sõltuvalt sõiduplaanist võib see kesta paar minutit, aga ka üle tunni.

http://www.circumetnea.it/linee_orari_ferrovia/estivo%202017%20-.pdf

Otse loomulikult soovitan käia ka pisematel saartel, kuhu saab erisuguste (kiiremate ja aeglasemate) laevadega Milazzost. Käisime Liparil ja Vulcanol. Liparil tooks eraldi esile Acquacaldas asuva hotelli Cutimare. Saime hotels.com'i vahendusel viimase hetke hinnaga - ca €35 - umbes 25 m2 rõduga kahese toa, hinnas nii rootsi laud hommikul kui transfeer Lipari sadamast mõlemal suunal - vaja ainult hotellile teada anda, millal sulle tuleb järgi tulla. Liinibuss sõidab ka. Hotell uus, puhas, avar, otse rannal. Rand, tõsi küll, on väga kivine, kuid meid see ei seganud. Piirkond on võrreldes Lipari sadama ümbrusega väga vaikne ja mõnus. Teenindus hotellis oli väga viisakas.

Vulcanol saab täiesti omal käel ja jõul vulkaani kraatris ära käia. On olemas matkarajad ning tervele kraatrile on võimalik ring peale teha. Vaated taas võimsad nii kraatrisse kui üle saarestiku. Kaasas võiks olla mõningal määral vett, seda nii joogiks kui peakatte niisutamiseks lõõskava päikese all vulkaani otsa ronides. Päris rannaplätudes ei soovitaks teekonda ette võtta, ent matkasandaalides sai ilusti hakkama.

Laevafirmad Siremar ja Liberty Lines -

http://www.siremar.it/
http://www.libertylines.it/orari-tariffe.php

Eelpool on küsitud, et kas ka 8-9-tunnise lendude vahega saab tasuta ööbimise. Minu kogemus ütleb, et jah, saab. Läbisime just 2 korda Atatürk'i lennujaama marsruudil RIX-IST-CTA, minnes lendude vahe 8 tundi 50 minutit, tagasi tulles 10 tundi 5 minutit. Esimesel korral mõtlesime, et lihtsalt proovime, kas saame ööbimise. Olime igaks juhuks arvestanud ka lennujaamas pikutamisega. Ulatanud hotel desk'i töötajale lennupiletid, ei seatud tasuta ööbimiseks kvalifitseerumist hetkekski kahtluse alla, vaid, vaadates mind ja abikaasat, küsiti hoopis: “Härra, mitu tuba teil vaja on?” Hoolimata meie väitest, et ühest double room'ist täiesti piisab, anti ikkagi 2 tuba (nn connected rooms). Ühte neist me mõistagi ei kasutanud. Kõik toimis õlitatult. Mingeid järjekordi ega ootamist polnud meil kummalgi korral. Kõige rohkem pool tundi kulus hotel desk'i pöördumisest hotellitoa ukse avamiseni. Loomulikult anti teada, mis kell ootab buss lennujaama tagasisõiduks. Tuppa helistati lausa 2 korda – pool tundi enne väljumist äratus ja ca 10 minutit enne väljumist veelkord meeldetuletus, et buss on nüüd valmis. Tagasiteel pandi kaasa ka hommikusöögipakike (hamburgeri-laadne sai, mahlapakike, puuviljad). Teenindus üliviisakas ja korrektne. Oleme Turkish'iga lennanud varemgi ja seekordne kogemus kinnistas nende staatust ühena meie lemmiklennufirmade hulgast. Piletid, kusjuures, olid meil economy-klassis ja promohinnaga ostetud. Hotellideks sattusid olema Clarion Hotel ja Lionel Hotel.

Uudist niipalju, et sõidud said mõnusasti tehtud (märtsis ja aprillis - kõik tasulisel ajal) ning siiani pole mingeid arveid saadetud.
Katrini auto aga on ilmselt Rootsi registris ja aadress kuningriigis.

Tänud kaasamõtlejatele. Asi hakkas ka mind huvitama ja saatsin samamoodi konkreetsed küsimused samasse institutsiooni, kuhu Alargi. Vastuseks tuli märksa napimalt, et kogu info saadaval EPASS24 kaudu ja kui midagi täpsemalt huvitab, küsigu ma sealse online-chat'i kaudu. Niipalju, kui ma proovinud olen, viimati pool tundi tagasi, on nimetatud chat kogu aeg offline.
Samas olen muudest allikatest teada saanud järgmist. Põhjuseks, miks antud maks aastal 2015 välismaalastele laienes, paistab olevat EU-direktiiv, mis sätestab, et ei tohi olla diskrimineerimist. Antud juhul olid välismaalased senimaani võrreldes kohalikega justkui eelistatud seisus. Seega Rootsi Euroopa Liidu liikmena pidi ametlikult teatama, et maks kehtib kõigile sellest-ja-sellest kuupäevast alates. Kas seda aga reaalselt välismaalastelt kuidagi kätte üritatakse saada, on iseasi. Tundub, et väikeste summade puhul kindlasti mitte, kuna kulud arve kättetoimetamiseks jätavad institutsiooni miinusesse. Siinpoolne partner (kelle abil tuvastatakse, kuhu arve saata) vaevalt, et tasuta infoliini mängib, saata tuleks tähitud kirjaga (ise küsimus on see, et mis saab edasi, kui ma sellele postkontorisse 14 päeva jooksul järgi ei lähe ning kiri tagasi saadetakse kui mitte-kätte-toimetatu) jne. Uurisin asja ka sõpruskonnas. On sõidetud Stockholmis tööpäeval tasulisel ajal, kuid keegi pole arvet saanud. Siit ka minu uudishimu, et kui keegi on arve saanud, pajatage oma kogemusest - kuidas tuli, kas maksite pangaülekandega või EPASS24-keskkonnas krediitkaardiga vms.

Tänud kaasamõtlejatele-vastajatele, teema on igal juhul põnev. 1 euro pole palju tõepoolest, aga paistis, et kui hakata seda pangaülekande teel, valuutaks SEK, üle kandma, lähevad kulud üsna ebamõistlikuks, kuna näiteks minu pank võtab üsna soolast tasu muus valuutas (peale euro) tehtud ülekande eest. Seega oleks see üks põhjuseid, miks võimalusel seda maksu vältida. Samas nüüd Alari viidatud lehelt nähtub, et peaks saama justkui maksta ka krediitkaardiga. Teisalt paistab ka Rootsi riik ise tegevat üsna ebamõistlikke jõupingutusi, et minu käest see 1 euro kätte saada (postiga arve jne).

Aga kas maks - oletades, et Lidingö reegel ei toimi - piirdub ainult ühe euroga või kõliseb sinna iga kord, kui juhtun tuvastuskaamerast mööduma, vastavalt sel hetkel kehtivale tariifile midagi juurde? Kaart on praegu ees ja tundub, et kaameraid jääb teele rohkem.

Tänud. Mida aga arvate järgmise lingi abil leitavast Lidingö reeglist?

https://www.transportstyrelsen.se/en/Other-languages/eesti-estniska/Ummikumaksud-Stockholmis-ja-Goteborgis/#123619

Kui ma sisenen maksustatavasse tsooni läbi mõne mainitud kontrollpunkti, siis paistab, et justkui võiks klassifitseeruda maksuvabaks sõiduks.

Mitmel korral eelpool mainitud Smyril Line'iga saab märtsis 3 ööd/4 päeva Fääridel veeta vägagi soodsalt. Olen olnud laevafirmaga ühenduses ja alloleva lingi kaudu leitav pakkumine polegi veel kõige soodsam. Pakkumine "kaks-ühe-hinnaga" põhineb sellel, et 2 reisijat reisivad ühes autos. Võimalikud aga ka variandid 3, 4 või miks ka mitte rohkem reisijaid ühes autos, eraldi või ühes kajutis/hotellitoas. Kõike saab laevafirmalt täpsemalt uurida. Nad vastavad kiiresti ja suhtlus on väga sõbralik.

http://www.smyrilline.com/travel-2-pay-for-1

Doha eilsele postitusele täienduseks mainiksin seda, et kui ma nüüd väga palju ei eksi, on EU riikidest naelrehvid lubatud ka Taanis, samuti Fääri saartel. Viimane pole küll EU ala, ent on Taani valdus. Sõita peaks tohtima kuni 15. aprillini. Vabandust offtopic'u pärast.

Ühinen veigo ja pisike08-ga. Rongiga Bangkokist Aranya Pratheti, sealt veoautoga (sawngthaew'ga) piirile, ja Kambodža poolel juba edasi Siem Reapi suunas. Olen sama teekonda paar korda läbinud ja poleks midagi selle vastu, et uuesti läbida, kui vaja peaks olema. Lisaks saab nüüd ka Kambodžas rongiga sõita, seda liinil Phnom Penh-Takeo-Kampot-Sihanoukville. Tegin just mõni nädal tagasi läbi ja ei kahetse.

Bangkoki-Aranya Prathet'i sõiduplaan siin, muutumatu nii aegade kui hinna poolest ligemale viimased 10 aastat, maksab pöörased 48 THB (tiba üle euro) ca 250 km pikkuse sõidu eest -

http://www.thairailways.com/time-table.east.html

Ise olen kasutanud just seda varast, kl 5:55 väljuvat rongi, et rahulikult piirilt ka õhtuks Siem Reap'i jõuda.

Olen oma varasematel Kambodža-reisidel kasutanud alati e-viisa-varianti, kuid seekord - mõned nädalad tagasi - sai juhuse tõttu proovitud midagi uut. Kuna minek oli Hong Kongist, siis tegime nö päris viisad Kambodža Hong Kongi konsulaadis. Kogemus oli vägev ja soovitan seda igal juhul. Juba konsulaadi asukoht Hong Kongis on suurepärane - Star House, 3 Salisbury Road - sisuliselt otse Kowloon'i poolel oleva Star Ferry terminali kõrval. Peauksest (Star Ferry-poolsest) sisse, mõne sammu pärast koridori mööda vasakule, kus asuvad liftid ja seejärel liftiga 12ndale korrusele. Kui ei leia, siis turvamees näitab. Konsulaadis peaks olema lõuna kl 12-13. Jõudsime sinna umbes kl 11:55 ja olime täiesti kindlad, et tunni aja pärast tuleb uuesti tulla, kuna ametnikud juba lõunale sättimas. Nii see aga polnud ja viie minuti pärast väljusime konsulaadist, viisad passis! Viisataotlused olid meil eelnevalt täidetud, seega ulatasime need ametnikule, maksime viisalõivu, ootasime paar minutit, kuni ametnik meid tagasi leti juurde kutsus ja saime värskelt passi kleebitud viisadega passid. Ei mingit ootamist või 3 päeva pärast passide järgi minekut. Kogu asi käib paari hetkega. Mega-express-service. Aeglasemat varianti seal ei pakutagi. Viisa maksab 290 HKD ja infot ning taotluse välja trükkida saab siit -

http://hktravelblog.com/southeast-asia-2/cambodia-visa-in-hong-kong/

Natuke infot ka transpordi poolelt juhuks, kui Koh Mak'ilt on vaja otse Bangkoki jõuda. Boonsiri, mille katamaraaniga sõitsime, pakub mandril ka otsetransporti Bangkoki. Pilet 350 THB ja buss viib otse Khao San Road'ile, mida juhtumisi meil vaja oligi. Väga sujuv ka ajaliselt - Ao Nid'ist väljub Boonsiri katamaraan ca 12:40, vahemikus 13:40-14:00 jõuab ta Laem Sok'i mandril. Sealtsamast väljub buss ca 14:30 ja Khao San'il on ta umbes 20:00. Buss oli suur ja mugav ning pooltühi, laiutasime mõlemad kahesel istmel.

Suvarnabhumi lennujaama saab näiteks nii, et kas sawngthaew' või taksoga Trati (ca 20-30 km) ja Trati bussijaamast olemas otsebussid Suvarnabhumi lennujaama. Busse oli vähemalt 5-6 päevas, viimane kl 23:30 ja pilet umbes 281 THB.

Ööbisime kohas nimega Makathanee Resort. Meile seal meeldis ja soovitada julgen seda kohta küll. Neil on nii toad kui bangalod. Asub otse rannal. Olime 3. korrusel asuvas ilusa ookeanivaatega toas. Avar ja puhas rõduga tuba. Rõdul lamamistoolid, nagi, lauake. Toas eraldi istumisnurgake diivaniga. Magamisase nö jaapanipärane. Suur madrats kõrgemal puidust tasapinnal. Olemas seif, veekeetja, telekas. Wifi töötas meie toas korralikult - olin nimelt tähele pannud, et varasemates hotels.com'i (broneerisin sealtkaudu eelmisel õhtul, kusjuures väga hea viimase-hetke-hind oli) kommentaarides oli olnud wifi kohta nurinat, kuid hotelli personal rääkis, et selle kallal on vahepeal tööd tehtud. Hinnas olid ka hommikusöök ja edasi-tagasi transport Ao Nid'i sadamast/sadamasse. Hommikusöök semi-buffet. Kohv, tee, mahl, puuviljad, müsli - võta, palju tahad; põhiroog (omlett vms) tellitav. Portsjonid pigem suuremapoolsed. Kõht tühjaks küll ei jäänud.
Kes ookeanis ujumas ei taha käia, saab seda teha basseinis. Rollereid saab ka rentida, hind... äkki oli 200 THB/päev. Jalgrattaid mitte, kuid need saadaval saja meetri raadiuses, 50-75 THB/päev. Mõnesaja meetri kaugusel ka minimarket, seal näiteks suur Changi õlu 60 THB.
Personal oli väga viisakas ja sõbralik.

Don Gatol on õigus inimeste ja arvamuste koha pealt. Olime Koh Mak'il napilt 2 nädalat tagasi 2 päeva ja meile jäi sellest väheks. Mõnus, väike, rahulik ja ilus saar. Läheme kindlasti uuesti.