acks

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

16 meeldimist
6 postitust
61 kommentaari
Viimased kommentaarid

Kogemus eDreams ja Finnairiga. Helistades Finnairi selgus, et eDreams ei saa ise midagi tagastada ja refund taotlus võeti otse vastu. Ehk tasub kindlasti ka lennufirmasse helistada. Praeguseks ajaks pole enam ootejärjekordi ka kõnekeskustes.

Võtsin esialgu rahulikult oma eDreams kaudu ostetud Finnairi piletite (Finnairi ja Birttishi lendude) hüvitamise teemat. Aga kuna neil on kogu suhtlus automatiseeritud ja ütlevad, et enne 3 kuu möödumist refund taotluse esitamist, pole mõtet nendega ühendust võtta, siis helistasin otse Finnairi.

Selgus, et eDreams ei saagi midagi tagastada ja Finnair teeb seda ise (kuigi veebis oli Finnairil kirjas, et reisibüroo puhul tuleb nendega suhelda). Ehk siis taotlus vastu võetud, kinnitatud ja makset on oodata 8-12 nädala jooksul.

Loo moraal - kui keegi veel lisaks minule rahulikult võttis ja ootas, millal reisibüroo jälle tööle hakkab, siis tasub võtta ühendust ka otse lennufirmaga.

To: kreegid

Küsimus pole Eesti eriolukorras, vaid WHO poolt pandeemia välja kuulutamises. Seega kahtlane.

Ilmselt mõtled, et lennufirma võiks teha refundi. Tõenäoliselt sinu kampaaniapilet polnud äruklassis vms segmendis, kus piletist/reisist saaks loobuda ja raha tagasi. Seega hetkel on võimalik ise tühistades saada tagasi lennujaamamaksud, mis jäävad tõenäoliselt mõnekümne euro piiresse. Sama saad sa teha ka paar päeva enne reisi. Seega nagu ka eelkommenteerija soovitas - ootad ja vaatad. Kui tõepoolest on maailm kaoses ka detsembris ning lend tühistatakse, saad ilmselt refundi taotleda (kuigi kui kaos nii pikalt kestab, pole tõenäoliselt enam LOT-i olemaski). Kui aga lennud toimuvad, siis pead analüüsima, kas tasub minna või mitte. Minu jaoks oleks kriitilise tähtsusega otsustamisel, kas leiad kindlustuse, mis meditsiinikulud ja reisi katkemisega seotud kulud on nõus hüvitama. USAs tervisekriisi ajal ilma kindlustuseta reisida... selleks peab päris hea riskitaluvus (või immuunsus) olema.

Vietnam tühistas viisavabastuse päevapealt. Sellest tulenevalt jäi ka lend ära. 

Võimalik, et näpuga lepingus rida ajades saab tõesti keelduda, kuna keegi pole ette näinud olukorda, et sellised muudatused toimuvad ilma mingisuguse ette teatamiseta. Riiklike sisenemisnõuete mitte täitmine ei ole ilmselt reisitõrge. 

Teisalt kui keskenduda, et sul tühistati lend, siis jällegi oleks põhjust kompensatsiooniks.

Tarbijakaitsega ei ole suhelnud?

eDreams’is navigeerisin täna mööda telefonikeskjaama menüüsid (kuna väljalend nüüd 3 päeva sees - 16.04 - siis sai rohkem valikuid). Sai selgeks, et kodulehel on võimalik valida “cancel”, sealt avaneb 2 valikut - uued kuupäevad (ilmselt siis agent uurib ja tuleb mingi pakkumisega, kui neil seal üldse enam keegi tööl on) või refund. Refund puhul nuiatakse välja linnuke, et kui lennufirma keeldub rahalisest refundist, kas nad võivad lennufirmast voucheri küsida. Kuna leppisin tööandjaga kokku, et vajadusel saan Finnairi vouchereid (jällegi, kui üldse midagi sealt eDreamsist tuleb) kasutada enda või teiste töölendudeks, siis klikkisin selle variandi. Kardan küll, et ega siis keegi enam refundi üritagi. Summa on ca 1200€ - loodetavasti ikka õnnestub mingil moel asi ära lahendada.

eDreams ise pole mulle midagi kirjutanud. Varem tuli nädalas 1-2 spämmi, nüüd pole juba 3+ nädalat piiksugi :)

Nende kodulehe järgi võiks arvata, et lendudega pole üldse mingit probleemi. Kõik confirmed, hakka või check-in tegema. Küll aga on Finnair juba ammu saatnud sõnumid ja E-mailid lendude tühistamisest ja asendamatusest, samuti samal piletil BA lend on cancelled.

Telefoni otsas ei viitsinud üle poole tunni olla, kuna olen üsna kindel, et seal tuleb sama jutt ja samad valikud kui veebis. Et nemad ei tea midagi, nad suhtlevad Finnairiga, kui saavad raha, siis tuleb refund (miinus teenustasu), kui refundi ei saa, kas võtan voucheri või ei soovi midagi. Ilmselt võin telefoni otsas ka pea peal seista, ei usu, et midagi muud sealt kuuleks. 

Aga andke teada kogemusest eDreamsiga, kellel selliseid varuks on.

Kas on kellelgi eDreamsiga kogemust? Neil on üsna asjalik automaatvastaja / -suunaja süsteem. Küsib üsna alguses ära bookingu koodi. Aga kui siis menüüs navigeerida välja refundini, siis kordab juba kõne alguses mainitut - et nad tegelevad ainult lähema kolme päeva piletitega ja kõne katkeb.

Printsiibis õige ja loogiline. Lihtsalt väike kahtlus, kas 3 päeva aknas helistades on kuidagi parem tulemus.

Kas kellelgi on edreams nimelise vahendajaga kogemust? Mul 10 päeva pärast Finnairi koodiga Finnairi ja BA lennud USA-sse, mis näivad olema täies ulatuses tühistatud. Ei ole veel vahendajaga ühendust võtnud, kuna nende chatbot palub ühendust võtta lähima 3 päeva reisijaid ning väidab ka, et saadab ise kirja juhistega...

Et kas võib rahulikult oodata veel või peaks hakkama vaeva nägema?

https://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=89291471

Kiievi suund on meediast läbi käinud - kuigi kellaajad on teised (ka skyup enda lehel). Kuskilt lugesin ka või kuulsin intervjuust, et tegemist Ukraina päästelennuga, kuhu meie Välisministeerium ka teist pidi eestlaseid peale sebis.

Oslot pole nagu silma jäänud. Võib-olla mingi logistika, kus Tallinnas tehakse vahemaandumine?

Loogika ütleb, et korda tehtud/vahetatud mootoritega lennukid kruiisivad tavakõrgustel ning mitte vahetatud “ohutul” kõrgusel.

Siiski saab tegemist olla vaid ettevaatusabinõuga, kuna reaalse ohu korral poleks lennukid liinil.

Kennedy space centeris olen kümmekond aastat tagasi käinud, samuti Miamis, aga viimane jääb juba tiba kaugele). Tampa suund (ehk Florida läänerannik) käis mõttest läbi, kuna kahtlustan idaranniku ookeanivee temperatuuri aprillis madala olema. Varbad paariks päevaks likku panna on ahvatlev.

Atlanta ehk Georgia on muidugi Florida ja Lõuna-Carolina vahel.

Kuni oktoobri lõpuni on Nordica lennufirma, kes müüb pileteid, kasutades LOT-i müügisüsteemi ja tellib lennud Regional Jet-ilt, mis on Nordica ja LOT ühisfirma.


Sealt edasi müüb pileteid LOT, oma süsteemist ja tellib lennud ikka Regional Jet käest. Kui räägid Prantsusmaa reisist, siis ilmselt jutt oktoobri kuust, kuna hiljem jäävad käiku ainult Brüsseli, Warssavi ja Stockholmi liinid.

Kuniks jälle midagi ringi ei korraldata.

Vajadusel saab ka screenshoti teha ja see teise telefoni saata.

Kui KLM 10 aasta eest lõpetas Tallinna lendamise oma Fokker 100 lennukitega, oli sama lugu - lennud pilgeni täis, aga kasumlikkus lahja. Keegi midagi ei osta, lennuk aga võiks sama aja jooksul teha Lääne-Euroopas kaks edasi-tagasi lendu. No ja MaSu oli ka, mis sundis raha lugema...

9 juhul 10-st ei huvita kedagi, aga selle 1 jaoks on siiski vaja notariaalselt volitust, sh mõlemalt vanemalt. Tegelikult on seda vaja ka juhul kui üks lapsevanem on kaasas (teise vanema volitust) ning Tallinnas on üks kord algaja piirivalvur juhendaja silme all seda meilt ka nõudnud. Oli olemas paber. 


Ahjah, kui juba see paber teha, siis koos kinnitatud tõlkega.

@veigo

Pagasikaalu siiski saab jagada näiteks Easyjet’is. Käsipagas on neil kaalupiiranguta (kusjuures nad üldse ei jõusta ühe pagasiühiku reeglit - nõuavad ainult, et teine ühik oleks väike), kuid äraantava pagasi puhul on selline lause reeglites: 

If you’re travelling with family or friends on the same flight and booking, you can pool your total weight allowance.

Ryanairi apist saab alla laadida ka pkpass-id. Kui iPhone, siis sisse ehitatud wallet rakendus näitab neid, androidi jaoks on ka midagi võimalik laadida. Ja neid pkpasse saab siis kas AirDrop, Skype või mis iganes muul viisil ka teistega jagada. Olen teinud korduvalt. Kuidas pkpassi tirida peast ei mäleta ja hetkel ühtegi aktiivset reisi pole, et RyanAir appi katsetada. 

Minu esimene kogemus oli negatiivne. Broneerisin apartmenti 4 kuud ette, maksmine hotellis kohapeal, tühistamine kuni nädal aega ette. 3 nädalat enne aega tuleb hotellilt teada, et nemad oma broneeringu vahendajalt saanud teate, et krediitkaardi makse ebaõnnestus, võtku ma hotelliga ühendust. Võtsin. Tuba enam polnud. Mis valu üldse oli krediitkaarti sel hetkel näppida, miks probleemide korral ennetavalt ühendust ei võetud, vaid kohe bronn vabaks lahti ja üleüldse - mis häda krediitkaardiga siis oli (limiidid võimaldanuks kõike vajalikku teha). Neile küsimustele ma ei viitsi hakata vastust otsimagi. Õnneks sain booking.com kaudu teise majutuse. Küll 20% kallim ja natuke lahjem, aga mis teha.


Kahtlen, et julgen läbi RyanAirRoomi enam majutust bronnida. Pole kunagi sellist jama olnud ja väga ei taha ka rohkem.

Pakub mullegi huvi. TripAdvisor on täis halamist, et RyanAir Rooms kaudu tuba broneerides, ei saa kinnitust. Kui saad kinnituse, siis ei tea hotell sellest midagi. Kui hotelliga läheb õnneks, siis ei saa krediiti. Kui krediidi saad, siis kaob see mõne upgrade’i  käigus ära. Ja kui saad lotovõidu ja kõik õnnestub, siis pole “kasuta krediiti” vms nuppu kuskil :)


Kui T&C lugeda, siis mulle jääb mulje, et lihtsalt lend on vaja bookida enne, kui krediit aegub. Kuskil pole öeldud, et lend ise peaks toimuma enne punktide aegumist. Seda oleks ka päris raske selgelt trackida, kuna krediidi aegumine võib olla mitmes osas - midagi enne ja midagi pärast lennu kuupäeva.

Igatahes, anna teada, mis kogemus kokkuvõttes on. Ma bookisin ka ühe hotelli ja sain vähemalt esimesest august üle - confirmation on olemas :)

Pisut offtopic, aga...
Koodid ja lukud on amatööridele. Kohvri avamiseks piisab pastakast ning tühjaks varastatud kohvri avamisest ei jää jälgegi.

Kogemus Nordea ja LHV-ga. Tegelikult on neil väga vähe vahet - mõlemad on AIG kindlustused, mõned summad ja protsendid on ühel pisut suuremad, teisel teised. Kulutusi reisile ei pea olema teinud krediitkaardiga, välja arvatud autorent - LHV (aga mitte Nordea) tingimustes on 10KEUR kindlustus (omavastutus 100€) - ehk siis on võimalik autot rentides võtta kas kõige kõrgem omavastutuse määr rendile andjalt või siis loota, et 10K on piisav ja loobuda rendifirma kindlustusest sootuks.

Kindlustusjuhtum oli järgmine - BCN-RIX-TLL esimene lend jäi ära, mistõttu sain lennu BCN-CDG-TLL järgmiseks hommikuks, sh CDG ümberistumine oli 10h, Lennufirma maksis 400€ kompensatsiooni, orgunnis hotelli ja kompenseeris ka õhtusöögi (reisikaaslastele, kelle arve ainus erinevus oli see, et söögi kõrvale oli ka klaas veini ja õlut tellitud, arvet ei kompenseeritudki). Lisaks tegin järgmised kulud: pesu ja t-särk, hotell CDG-s (kuna lenud BCN-CDG eeldas kella 4 aeg ärkamist, ilm oli vilets ja ei viitsinud Pariisi peale kolama minna ja ühtegi Loungi ei õnnestunud sisse crashida, siis magasime hotellis und järgi), lõunasöök hotellis - kõik selle maksis nii Nordea kui LHV kinni.

AIG kontrollib elukaaslust sissekirjutuse järgi! Muud investigationit ei viitsi nad teha. Seetõttu tegime eraldi kindlustuskeisid - Nordea ja LHV ja jagasime ühised kulud pooleks.

PS. Huvitava nüansina, et kui helistada AIG rahvusvahelisele numbrile, siis peale kõne vastu võtmist inglise keeles (ilmselt sai paari suuremat keelt valida alguses automaatvastajalt) küsiti, kas soovin edasi teenindust eesti keeles ning suunati eestikeelsele operaatorile. Ilmselt tõsiselt abiks meditsiiniliste probleemide lahendamisel, mida ei tarvitse võõrkeeles väga osata väljendada.

PPS. Uurisin BCN-is ka võimalust kindlustuse kulul leida mingi kiirema naasmisvõimaluse (a'la BCN-HEL, öö HEL ja laevaga hommikul koju), siis sellist lahendust poleks kompenseeritud. Lennufirma peab kõigepealt olukorra lahendama.

Minu ainsad kogemused on Radissoni hotellidega. Mõlemal juhul unustasin ise oma asjad maha. Esimene oli Stockholmi park inn hammarby. Sinna jäi "kosmeetikakott". Kuna ööbisin seal hotellis väga tihti ja olin paari päeva pärast naasmas ja üldse ei tulnud selle pealegi, et Rootsis peaks selliseid asju jälgima, siis võtsin teema üles järgmisel visiidil paar päeva hiljem. Ei leitud midagi. Suure lamendi peale ilmus paar nädalat hiljem kott "ühest teisest toast leituna" üles, aga kallimad lõhnad olid sealt kadunud. Nii jäigi. Teine kord unustasime naisega Radisson Latvijas mõlemad oma jakid kappi. Leiti aga ainult naise jakk...

Kui rohkem sisule keskenduda, siis Regional Jet on just see ettevõte, kes lennutab Nordica värvides CRJ-e. Ma arvan, et keskmine lennureisija peab ennekõike seda silmas kui ta arutleb, kas konkreetse LO koodiga lend on Nordica voi LOT oma.

BMI lennuk oli vist viimane, mida Nordica oma tütarettevõtte kõrval kasutas. Minu arusaamist mööda, vaadates Nordica lennuplaani ja Skyscannerit - on BMI lennuk hetkel viidud Taani ja Rootsi vahet kulgevatele liinidele, mis juba estoniani ajast oli mingi hankega võidetud.

Mis puutub Nordica ja Regional Jet omanikestruktuuri, siis see on rohkem majandusinimeste teema ning asja iva on jätta ärivastutus ühte ettevõttesse ja lennuvõimekus (sh lennukid, sertifikaadid, meeskonnad, koostöölepingud) teise ettevõttesse, et halva stsenaariumi puhul oleks "restart" lihtsam kui estonianiga.

Lisan siis täpsustuseks juurde, et riiki sisenen ma kava kohaselt Miami (MIA) lennujaama kaudu, sealt otse edasi St Thomas (STT), kuigi see enam oluline pole. Olen seni 3-4 korda USA-s käinud, iga kord selle sama viisaga. Ma arvan, et olen märganud eraldi biomeetrilise passi väravaid, aga pead ei anna, kas USA või siiski mõnes EU lennujaamas (endal oli veel hiljaaegu vana pass, väga ei süvenenud).

Äkki taandubki küsimus sellele, kas on mingeid masinloetavaid sabasid, kus inimkontroll on pisteline ja siis üldine saba, kus tuleb pass ja viisa ja nägu ja sõrmejäljed kokku panna?