acks

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

19 meeldimist
6 postitust
69 kommentaari
Viimased kommentaarid

Piiride sulgemist soovijatele märkuseks, et ka majanduslangus tapab, töötus põhjustab isiklikke kriise, vähenev maksuraha piirab tervishoidu, sotsiaalhoolekannet. Mina eelistan rohkemat testimist majanduse lukku keeramisele. Samal meelel on viimasel ajal ka teadusnõukogu. Valitsus aga eksperte eriti ei usu ning üritavad mikromanageerida poliitilise vaistu pinnalt. Aga pöidlad pihku, et kevad ei korduks :)

Aprillis-mais oli lennujaam üsna tihedalt täis pargitud. Oletan seega, et ennekõike koroonaparkla. Aga äkki keegi teadjam kommenteerib täpsemalt.

Travelsim on TOP connect OÜ toode. Nad kasutavad Telia Eesti numbriplaani ning on kokku leppinud, et nad Eestis Teliaga ei konkureeri. Seega sa otse TOP connectist (ehk travelsim kodulehelt) kaarte osta ei saa ja tarneinfot ei leia. Selleks tuleb leida edasimüüja. Võimalik, et otse TOP connecti helistades, saad infot edasimüüjate kohta ;)

Mis revoluti puutub, siis sel peaks siiski olema Leedu pangalitsents koos tagatisfondide ja asjadega. Iseasi, kas Leedu (või mõni teine väikeriik) suudab seda ära hallata, kui Revolut (või mõni teine makseteenustesse pakkuja) reaalselt pankrotti läheb.

Kogemus eDreams ja Finnairiga. Helistades Finnairi selgus, et eDreams ei saa ise midagi tagastada ja refund taotlus võeti otse vastu. Ehk tasub kindlasti ka lennufirmasse helistada. Praeguseks ajaks pole enam ootejärjekordi ka kõnekeskustes.

Võtsin esialgu rahulikult oma eDreams kaudu ostetud Finnairi piletite (Finnairi ja Birttishi lendude) hüvitamise teemat. Aga kuna neil on kogu suhtlus automatiseeritud ja ütlevad, et enne 3 kuu möödumist refund taotluse esitamist, pole mõtet nendega ühendust võtta, siis helistasin otse Finnairi.

Selgus, et eDreams ei saagi midagi tagastada ja Finnair teeb seda ise (kuigi veebis oli Finnairil kirjas, et reisibüroo puhul tuleb nendega suhelda). Ehk siis taotlus vastu võetud, kinnitatud ja makset on oodata 8-12 nädala jooksul.

Loo moraal - kui keegi veel lisaks minule rahulikult võttis ja ootas, millal reisibüroo jälle tööle hakkab, siis tasub võtta ühendust ka otse lennufirmaga.

To: kreegid

Küsimus pole Eesti eriolukorras, vaid WHO poolt pandeemia välja kuulutamises. Seega kahtlane.

Ilmselt mõtled, et lennufirma võiks teha refundi. Tõenäoliselt sinu kampaaniapilet polnud äruklassis vms segmendis, kus piletist/reisist saaks loobuda ja raha tagasi. Seega hetkel on võimalik ise tühistades saada tagasi lennujaamamaksud, mis jäävad tõenäoliselt mõnekümne euro piiresse. Sama saad sa teha ka paar päeva enne reisi. Seega nagu ka eelkommenteerija soovitas - ootad ja vaatad. Kui tõepoolest on maailm kaoses ka detsembris ning lend tühistatakse, saad ilmselt refundi taotleda (kuigi kui kaos nii pikalt kestab, pole tõenäoliselt enam LOT-i olemaski). Kui aga lennud toimuvad, siis pead analüüsima, kas tasub minna või mitte. Minu jaoks oleks kriitilise tähtsusega otsustamisel, kas leiad kindlustuse, mis meditsiinikulud ja reisi katkemisega seotud kulud on nõus hüvitama. USAs tervisekriisi ajal ilma kindlustuseta reisida... selleks peab päris hea riskitaluvus (või immuunsus) olema.

Vietnam tühistas viisavabastuse päevapealt. Sellest tulenevalt jäi ka lend ära. 

Võimalik, et näpuga lepingus rida ajades saab tõesti keelduda, kuna keegi pole ette näinud olukorda, et sellised muudatused toimuvad ilma mingisuguse ette teatamiseta. Riiklike sisenemisnõuete mitte täitmine ei ole ilmselt reisitõrge. 

Teisalt kui keskenduda, et sul tühistati lend, siis jällegi oleks põhjust kompensatsiooniks.

Tarbijakaitsega ei ole suhelnud?

eDreams’is navigeerisin täna mööda telefonikeskjaama menüüsid (kuna väljalend nüüd 3 päeva sees - 16.04 - siis sai rohkem valikuid). Sai selgeks, et kodulehel on võimalik valida “cancel”, sealt avaneb 2 valikut - uued kuupäevad (ilmselt siis agent uurib ja tuleb mingi pakkumisega, kui neil seal üldse enam keegi tööl on) või refund. Refund puhul nuiatakse välja linnuke, et kui lennufirma keeldub rahalisest refundist, kas nad võivad lennufirmast voucheri küsida. Kuna leppisin tööandjaga kokku, et vajadusel saan Finnairi vouchereid (jällegi, kui üldse midagi sealt eDreamsist tuleb) kasutada enda või teiste töölendudeks, siis klikkisin selle variandi. Kardan küll, et ega siis keegi enam refundi üritagi. Summa on ca 1200€ - loodetavasti ikka õnnestub mingil moel asi ära lahendada.

eDreams ise pole mulle midagi kirjutanud. Varem tuli nädalas 1-2 spämmi, nüüd pole juba 3+ nädalat piiksugi :)

Nende kodulehe järgi võiks arvata, et lendudega pole üldse mingit probleemi. Kõik confirmed, hakka või check-in tegema. Küll aga on Finnair juba ammu saatnud sõnumid ja E-mailid lendude tühistamisest ja asendamatusest, samuti samal piletil BA lend on cancelled.

Telefoni otsas ei viitsinud üle poole tunni olla, kuna olen üsna kindel, et seal tuleb sama jutt ja samad valikud kui veebis. Et nemad ei tea midagi, nad suhtlevad Finnairiga, kui saavad raha, siis tuleb refund (miinus teenustasu), kui refundi ei saa, kas võtan voucheri või ei soovi midagi. Ilmselt võin telefoni otsas ka pea peal seista, ei usu, et midagi muud sealt kuuleks. 

Aga andke teada kogemusest eDreamsiga, kellel selliseid varuks on.

Kas on kellelgi eDreamsiga kogemust? Neil on üsna asjalik automaatvastaja / -suunaja süsteem. Küsib üsna alguses ära bookingu koodi. Aga kui siis menüüs navigeerida välja refundini, siis kordab juba kõne alguses mainitut - et nad tegelevad ainult lähema kolme päeva piletitega ja kõne katkeb.

Printsiibis õige ja loogiline. Lihtsalt väike kahtlus, kas 3 päeva aknas helistades on kuidagi parem tulemus.

Kas kellelgi on edreams nimelise vahendajaga kogemust? Mul 10 päeva pärast Finnairi koodiga Finnairi ja BA lennud USA-sse, mis näivad olema täies ulatuses tühistatud. Ei ole veel vahendajaga ühendust võtnud, kuna nende chatbot palub ühendust võtta lähima 3 päeva reisijaid ning väidab ka, et saadab ise kirja juhistega...

Et kas võib rahulikult oodata veel või peaks hakkama vaeva nägema?

https://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=89291471

Kiievi suund on meediast läbi käinud - kuigi kellaajad on teised (ka skyup enda lehel). Kuskilt lugesin ka või kuulsin intervjuust, et tegemist Ukraina päästelennuga, kuhu meie Välisministeerium ka teist pidi eestlaseid peale sebis.

Oslot pole nagu silma jäänud. Võib-olla mingi logistika, kus Tallinnas tehakse vahemaandumine?

Loogika ütleb, et korda tehtud/vahetatud mootoritega lennukid kruiisivad tavakõrgustel ning mitte vahetatud “ohutul” kõrgusel.

Siiski saab tegemist olla vaid ettevaatusabinõuga, kuna reaalse ohu korral poleks lennukid liinil.

Kennedy space centeris olen kümmekond aastat tagasi käinud, samuti Miamis, aga viimane jääb juba tiba kaugele). Tampa suund (ehk Florida läänerannik) käis mõttest läbi, kuna kahtlustan idaranniku ookeanivee temperatuuri aprillis madala olema. Varbad paariks päevaks likku panna on ahvatlev.

Atlanta ehk Georgia on muidugi Florida ja Lõuna-Carolina vahel.

Kuni oktoobri lõpuni on Nordica lennufirma, kes müüb pileteid, kasutades LOT-i müügisüsteemi ja tellib lennud Regional Jet-ilt, mis on Nordica ja LOT ühisfirma.Sealt edasi müüb pileteid LOT, oma süsteemist ja tellib lennud ikka Regional Jet käest. Kui räägid Prantsusmaa reisist, siis ilmselt jutt oktoobri kuust, kuna hiljem jäävad käiku ainult Brüsseli, Warssavi ja Stockholmi liinid.Kuniks jälle midagi ringi ei korraldata.

Vajadusel saab ka screenshoti teha ja see teise telefoni saata.

Kui KLM 10 aasta eest lõpetas Tallinna lendamise oma Fokker 100 lennukitega, oli sama lugu - lennud pilgeni täis, aga kasumlikkus lahja. Keegi midagi ei osta, lennuk aga võiks sama aja jooksul teha Lääne-Euroopas kaks edasi-tagasi lendu. No ja MaSu oli ka, mis sundis raha lugema...

9 juhul 10-st ei huvita kedagi, aga selle 1 jaoks on siiski vaja notariaalselt volitust, sh mõlemalt vanemalt. Tegelikult on seda vaja ka juhul kui üks lapsevanem on kaasas (teise vanema volitust) ning Tallinnas on üks kord algaja piirivalvur juhendaja silme all seda meilt ka nõudnud. Oli olemas paber. Ahjah, kui juba see paber teha, siis koos kinnitatud tõlkega.

@veigoPagasikaalu siiski saab jagada näiteks Easyjet’is. Käsipagas on neil kaalupiiranguta (kusjuures nad üldse ei jõusta ühe pagasiühiku reeglit - nõuavad ainult, et teine ühik oleks väike), kuid äraantava pagasi puhul on selline lause reeglites: If you’re travelling with family or friends on the same flight and booking, you can pool your total weight allowance.

Ryanairi apist saab alla laadida ka pkpass-id. Kui iPhone, siis sisse ehitatud wallet rakendus näitab neid, androidi jaoks on ka midagi võimalik laadida. Ja neid pkpasse saab siis kas AirDrop, Skype või mis iganes muul viisil ka teistega jagada. Olen teinud korduvalt. Kuidas pkpassi tirida peast ei mäleta ja hetkel ühtegi aktiivset reisi pole, et RyanAir appi katsetada. 

Minu esimene kogemus oli negatiivne. Broneerisin apartmenti 4 kuud ette, maksmine hotellis kohapeal, tühistamine kuni nädal aega ette. 3 nädalat enne aega tuleb hotellilt teada, et nemad oma broneeringu vahendajalt saanud teate, et krediitkaardi makse ebaõnnestus, võtku ma hotelliga ühendust. Võtsin. Tuba enam polnud. Mis valu üldse oli krediitkaarti sel hetkel näppida, miks probleemide korral ennetavalt ühendust ei võetud, vaid kohe bronn vabaks lahti ja üleüldse - mis häda krediitkaardiga siis oli (limiidid võimaldanuks kõike vajalikku teha). Neile küsimustele ma ei viitsi hakata vastust otsimagi. Õnneks sain booking.com kaudu teise majutuse. Küll 20% kallim ja natuke lahjem, aga mis teha.Kahtlen, et julgen läbi RyanAirRoomi enam majutust bronnida. Pole kunagi sellist jama olnud ja väga ei taha ka rohkem.

Pakub mullegi huvi. TripAdvisor on täis halamist, et RyanAir Rooms kaudu tuba broneerides, ei saa kinnitust. Kui saad kinnituse, siis ei tea hotell sellest midagi. Kui hotelliga läheb õnneks, siis ei saa krediiti. Kui krediidi saad, siis kaob see mõne upgrade’i  käigus ära. Ja kui saad lotovõidu ja kõik õnnestub, siis pole “kasuta krediiti” vms nuppu kuskil :)Kui T&C lugeda, siis mulle jääb mulje, et lihtsalt lend on vaja bookida enne, kui krediit aegub. Kuskil pole öeldud, et lend ise peaks toimuma enne punktide aegumist. Seda oleks ka päris raske selgelt trackida, kuna krediidi aegumine võib olla mitmes osas - midagi enne ja midagi pärast lennu kuupäeva.Igatahes, anna teada, mis kogemus kokkuvõttes on. Ma bookisin ka ühe hotelli ja sain vähemalt esimesest august üle - confirmation on olemas :)

Pisut offtopic, aga... Koodid ja lukud on amatööridele. Kohvri avamiseks piisab pastakast ning tühjaks varastatud kohvri avamisest ei jää jälgegi.