Atu

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
1 meeldimist
0 postitust / 19 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Oleme ka see "moodne Eesti pere", kellel "lapsed segamini". Siinani, viimased 14 aastat, pole piiridel probleeme olnud. Kõikidel lastel, nii "omadel", kui "võõrastel" passid (rõhutan sõna "passid", mitte ID kaartid) korras ja pole probleeme olnud. Keegi pole küsinud mingeid volitusi, jms. Oleme käinud ka nn. probleemsetes riikides. Näiteks vahetult pärast sõda endises Jugoslaavias (aastal 98).

Pole hullu! Peaasi, et varsti poleks Eesti ajakirjanduses "Tripi Sultanjat", "Tripi Atut" ja teisi poppe tegelasi, kelle isiklikku elu lahata. Kirjutasin Sulle mailile.
Kurimooril on tõesti hea süda. Tõeline Ema Teresa.

Ei ole midagi. Saame sõpradeks. Jäta maili aadress. Kohtume! Lepime ära!!!

Ma tahaks nüüd ka vinguda. Alguses Sultanjaga. Kasutaja nimega on nii, et selle võiks ikka inimene ikka ise saada valida. Minu kasutaja on ka "nõme". Aga omades mingit tagasihoidliku kogemust "Euroopa kiirteedel" ja rääkides lälluga vastu sõitvate rekkadega, näeb ka seal igasuguseid "lolle" nimesid, aga inimesed nende taga on täiesti normaalsed.
Ja nüüd teemasse.

  1. Ära vingu. Soovita head ja kui tead millest võiksid teised hoiduda (mida peaks karta, mida ei tohiks teha), siis anna teada.
  2. Enne postitust vajuta tääbikut "Kontrolli, kas kõik sai õigesti".

Kasutaja nimi on mul ka selline, et lolli polele lihtsalt ei vihastataks. Kaartidega on mul mingisugused tagasihoidlikud 15 aastased kogemused. Olen arusaanud, et otstarbekas on omad mõlemaid kaarte. Nii VISA kui ka EUROkaarti. Mõlemad on lihtsalt maksesüsteemid. Kui ei toimi üks, toimib teine. Krediitkaart on lihtsalt selleks, et kaupmees näeb, et Sina oled usaldusväärne isik ka kellelegi teisele (pangale). Kuna mul pole "õnnestunud" teha lollusi ühelegi pangale, siis on mul sellised krediitkaardid, mida mujal maailmas tavaliselt minu vanustel inimestel ei ole. Mind on vaadatud ka kui "maffiameest Ida-Euroopast". Aga kuna ma sigatsenud ei ole, siis järgmistel kordadel samades kohtades on tuntud "pisut häbi" ja püütud olla pisut paremad, kui tavaliselt.
Lühidalt. Üks kahest kaardist (maksesüsteemist) töötab üldjuhul alati. Kui kõik maas on, siis aitab asjast välja krediitkaart (pank, kes Sind usaldab).

Kodune Orlen on väga hea. Meil ju ka nende kütus. Kui veel ei tea, siis nad ju Mazeikiu Nafta omanikud, kust tuleb 90% Eesti kütusest. Nii, et vahet ei ole. Päris "külatanklaid" pole proovinud.

Kuni Varssavini tee remonte pole. Wyzskowi juures valmis uus jupp kiirteed, mis viib linnast mööda (kes käinud, see mäletab seda lagunenud linna vahet ja raudtee ülesõitu enne Varssavit). Sõiduaeg lüheneb ca 40 minutit. Katowice teel remonte pole. Krakowi kiirtee remont, mis oli eelmisel aastal, on lõppenud. Peale Krakowi ringi Slovakkia poole algab "kannatuste rada". 2 realine algus on remondis ja fooridega. Alles "Cerni Lewi" juurest saab jälle sõitma hakata.
Saksa poole minnes ei ole midagi uut.
Aga !!! Poolas on igas "mõttetus" külas fotoradar (märgid ka väljas)! Nii, et enam ei ole nii, nagu vanasti, et Poolas oli ainult 2 linna, kus tuli kiirus maha võtta. 1 oli Budzisko ja teine siis olenevalt suunast järgmisel piiril. :)))
Kütus on tänu zlotti kursile ja Leedu valituse otsustele nüüd oluliselt odavam (ja millegi pärast ka parem (saab rohkem läbisõita)) Poolas.
Varssavist kodu poole maksab tanklates öine ööbimine (autos) sellest aastast 20 zlotti!

Vaporettoga võite sõita külla Plazza San Marco'le (Püha Marcuse väljak)esimene sihit on Via Rialtto (kuulus Rialtto sild) seal (nii sillal, kui ka edasi} turg. Ja siis Pizza de Roma. Sealt te alustasite. Kui ära eksite, siis on lihtne. Majade (kvartalite) numbrid algavad Piazza de Roma'lt. Mida väiksem number, seda lähemal. Alati on kindel pöörduda vormis (sandarmeeria, politsei või sõjavägi) inimese poole, seal on vormi au, ja sind aidatakse "koju". Oleme ka "omainimese rajooni" "ära eksinud" ja ei ole pidanud kahetsema! Jõudu ja mõistust!

Tähed c.c tähendab "centro commercial" ehk kaubanduskeskus. Sinu hotellile lähim peaks olema c.c Puerto Colon. Asub ranna ja sadama vahetus läheduses.

See firma, mille lingi ma siia varem panin ja millega meie käisime, lasi selle 4,5 tunnise tripi ajal ca poolt tundi snorkida. See toimus Masca küla lähistel lahes. Samal ajal anti ka süüa. See firma teeb ka 2 ja 3 tunniseid trippe, aga ma kahtlustan, et siis küll snorkida ei sa (ei jõua). Endal peavad ujumisriided kaasas olema. Kõik muu (lestad, maskid, torud) on laeval olemas. Ujumise ajaks lastakse alla laeva taga olev ujumissild ja pannakse tööle veekardin (nagu dušš). tegevust jälgib (ja peab korda) laeval olev vetelpäästja. Vee läbipaistvus on seal 8 kuni 10 meetrit. Päiksepaistel rohkemgi.

Juhul, kui Sa Siilike1 ja Tr_tr, pole varem seal saarte peal käinud, siis jagan Teile mõlemale veel mõned soovitused, mis pole kohustuslikud täita.

  1. Sealne meri on ookean. vahe meie Läänemerega on nagu supikausil ja vannil. Kaldalt vaatad, et ilus ja sile, aga kui "merele" lähed, siis on laine. See on päris laine. Mitte selline nagu "kodus", Läänemere laine on lühike ja järsk, ookeani laine on suur, raske ja kandev s.t. kui te lapsed pole "merelapsed", kes on pidevalt laevalael, siis tasuks mõelda, kas seal purjekaga ikka minna trippima. Laine kõrgus on stabiilselt 3 kuni 4 meetrit. Lapsed võivad saada "templi mällu kogu eluks" ja pärast ei ole nad nõus ka Saaremaa praamile minema.
  2. Kui sõidate rendiautoga, siis jälgige tee ääres olevaid tuulelipp (TF-1-l enne Santa Cruz de Tenerife't on neid üsna tihti). Nende mõte on see, et jõudes kaljunuki tagant välja, võib teid tabada ootamatu tuuleiil, mis pühib auto teelt minema (ei mitte minema vaid vastu põrkepiiret).
  3. Kui lähete omal käel El Teidele (soovitan ära käia), siis võtke aega ja tehke peatus Vilaforis (seal peatuvad ka ekskursioonid). Selle peatuse mõte on see, et teie kered harjuksid kõrgusega merepinnast. El Teide platoo on ise 2200 meetrit merest ja El Teide tipp (sinna saab tõstukiga) on 3718 meetrit (maailmas kõrguselt 3 vulkaan ja Hispaania kõrgeim tipp). Kui ei peatu, võite saada "mäestikuhaiguse". Lihtsalt hakkab paha ja ei saa aru millest, aga see on õhurõhkude vahest.
    Need on lihtsalt soovitused omadest tagasihoidlikest kogemustest ja ei ole kellelegi kohustuslikud :)
    Aga saar on ilus ja ilusat reisi!

Enne jäi ütlemata, et laeva peal ei tasu trügida üles (katusele) istuma. Targem on jääda alla (laeva ninasse) sealt näeb ja kuuleb sama hästi, aga pildistada ja filmida on parem (rahvast vähem, sest kõik trügivad üles). Laeva peal tehakse ka pilti ja filmi. Pilte me ei võtnud (mõttetu investeering) küll, aga DVD (maksis 30.- EUR-i, "kokku hoitud vahendid" ekskursiooni omal käel ostu pealt). Seda võeti päris normaalse profikaameraga ning klipiti ja helindati hästi ja toodi õhtuks, enne ärasõitu, veel hotelli kätte. DVD on ka normaalselt tehtud (mitte selline "porr" nagu me oleme näinud tuttavate Egiptuse reisidelt toodu meretrippidest)ja kannatab seltskonnas "tapeediks" vaadata. Operaatori nimi (kes on ka ise firma CinemaArt omanik) oli Xavier.

Meie käisime sellel meretripil viimasel (ärasõidu) päeval. Lennuk nagu nii läheb öösel ja päev otsa kottide otsas konutada polnud ka hea perspektiiv (hotellist "visatakse" nagu nii keskpäeval välja). Ostsime selle ekskursiooni tänavalt, kohalikust ekskursionibüroost. Firma, kelle teenust kasutasime on Royal Delfin (koduks www.tenerifedolphin.com). Võtsime 4,5 tunnise reisi, mis sisaldas vaalade ja delfiinide vaatamist, ujumist, lõunasööki ja piiramatult jooki (kogu reisi ajal). tegemist on "suhteliselt suure" laevaga (kokku 220 reisija kohta), aga selle polest heaga, neid neil on peal sonar, millega nad vaalasid otsivad (ühel hetkel jääb laev seisma ja giid teatab, et vaadake, laevast ees vasakul ca 200 meetri kaugusel lähenevad 2 vaala. Vaatad, ja ei midagi. Siis läheb paarkümmend sekundit (jõuad juba pettuda!) ja siis nagu tellimise peale ilmuvadki just seal, kuhu kõigi pilgud on suunatud, välja vaalad!). Ka delfiinide jaoks on see laevuke hea, sest ta on piisavalt võimas, et tekitada delfiinidele laineid (delfiinid tulevad laevaga "mängima", ahtrilainetesse hüppama ja laevaga võidu ujuma). Giid räägib hispaania, inglise, saksa ja prantsuse keeles. Isegi, kui ostate selle reisi oma reisiesindaja käest, ei saa te eesti keelset ekskursiooni, sest reisisaatjad ei tohi giidi tööd teha. Juhul, kui nad kaasas on, nad tõlgivad giidi jutu lühidalt. Kahele läks see asi meile maksma 75 EUR-i (teisipäevane soodukas 2-le). Laev läheb Puerto Colon-ist (asub Playa de Las Americases) ja sinna viib (ja toob) jälle buss, mis on hinna sees.

Maksab see 48 EUR-i täiskasvanule. Laste kohta ei tea, sest meie "lapsed" teevad juba ise lapsi :). Müüakse neid mõlema pargiväravas. Vahet ei ole, kumbast osta (parkidel on 1 omanik). Playa de Las Americas'est käib Siam Parki tasuta buss 2 korda tunnis. Bussipeatuse tunneb ära Siam Parki logo järgi. Park ise on suur ja tore ja tegemist on seal kõigile. Park asub ise kohe teisel pool kiirteed (autopista TF-1). Lähedal on ka teine veepark Aquaworld, aga see on viisakalt öeldes "vana, väike ja kulunud", kuigi seal on delfiinide show. Delfiini (aga ka merilõvide ja vaalade ning papagoide) showd tasub vaadata Loro Parkis, mis on Twinticketi teine pool. Loro Parki tasub minna oma rendiautoga ja kohe hommikul vara (park avatakse kell 10 kohaliku aja järgi s.t. kell 12 meie järgi). Playa de Las Americasest sõidab sinna, Puerto de la Cruz'i, pisut üle tunni. Ise sõites NB maha pöördel enne Santa Cruz de Tenerife't. Loro Parki näitab ainult 1 kord ja kohe tuleb ka maha pööre (paremale alla autopista TF-1-lt autopista Norte'le).

Ega piiril probleeme polegi vaja. Lihtsalt, juhul kui on infot, et Sul võib olla autos midagi ebaseaduslikku, "sattub" Sulle ühel hetkel ette "tuunitud" auto, millel on tagaklaasil sinised ja punased tuled ning kiri "FOLLOW ME" ja siis keerad esimesse taskusse ja siis läheb aega... palju... aastaid :) Kui ei keera esimesse taskusse, siis algavad "Cobra 11" viimased kaadrid ...:)

Kui Sa Propeller tahad kogu selle raja kohta täpsemat infot, siis paku välja 1 aeg ja koht, kus võiks kokku saada. Ma olen seda rada käinud mitu korda. Võid saada kõik info, mis sind huvitab (hinnad, ajad, kohad, ööbimised, vaatamised). Kuna see kõik on mul paberil, siis siin kirjutada läheks pikaks.

Eelmisel aastal maksis esimesed 24h munitsipaalparkimismajas 21.- EUR-i, edasi odavam (üle eelmisel aastal 19.50 EUR-i). Selle aasta hindasid ja eraparkimismajade hindasid ei tea.

  1. Wifi-ga on seal nii, et linnas pead lihtsalt arvuti sõiduajal otsima panema. Kui lahtise võrgu leiab, siis parkima ja tänavale paremat levi otsima. Võrgud suhteliselt nõrgad (tavaliselt 3 posti). Vaadata tasub suurte telecom'i firmade kontoreid. Nende lähedal tavaliselt võrk olemas. Palju kinniseid võrke.
  2. Eelmisel sügisel küll kaardimaksetega probleeme polnud. Ei poodides ega bensiinijaamades. Probleeme oli ATM-ide leidmisega. Neid on üsna vähe võrreldes Kesk-Euroopaga, aga raha võtmisega probleeme polnud.
  3. Odavam ja lihtsam on ööbida Montenegros.
  4. Turvalisusega on nii, et kui Tallinnas hakkama saad, siis pole ka seal probleeme. Kui sa ise probleeme ei tekita, siis neid ka ei leia. Kui kakelda tahad, siis partneri leiad alati.

Üks seltskond läheb 08.08 õhtul peale tööpäeva lõppu ja sihiks on Montenegro (1 päevaks põige ka Albaaniasse). Tagasi 24.08 päevaks.