reisikass

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
0 meeldimist
1 postitust / 12 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kommentaar küll pisut aegunud juhtumi kohta ja ka mitte Egiptusest, kuid näitab ilmekalt firma teenindustaset. Septembri alguses oli soodusepakkumises üks väga atraktiivse arhitektuuriga Türgi hotell, mida siis ka Estouri vahendaja kaudu tellisime. Kuna ootasime mitmest reisibüroost viimase hetke pakkumisi, siis teisi informeerisime, et oleme valiku teinud. Üks büroodest oli põhjalikum ja küsis ka, et kuhu siis läheme. Meie vastusele järgnes meil, kus meid informeeriti, et meie valitud hotellis on suur osa basseinidest, veepargist ja ka restoranidest suletud külastajate vähesuse tõttu (hotelli poolt augustis väljastatud teade). Pärisime ka Estourilt infot, Estouri esindaja kinnitas, et ei, kõik loomulikult töötab. Palusime siis selle kinnituse ka kirjalikult väljastada, seepeale selgitas firma Estour, et kirjalikult nad midagi väljastada ei saa, kuna Türgi poolt ei kinnita hotelli täielikku töötamist, aga nemad on ikkagi kindlad, et kõik toimib. Loomulikult loobusime ja mõne päeva pärast kadus Estouri kodulehelt ka sooduspakkumine.

Kuuldused on tõesed. Horizon Travel alustab reisidega 16.oktoobril, seega keegi käia pole saanud ja ka kommentaare tuleb pisut oodata.

Tore! Rõõm, et 16 aprilli postituse autoril on juba põhjust kiita Tezi reisiesindajaid Sharmis. Kahjuks ei ilmne kommentaarist, kuidas nende töö paremuse poole on muutunud. Siiski küsimus, mis alusel kommenteerija konkreetsete faktide põhjal arvamuse avaldamist vingumiseks (ja veel iga asja peale) nimetab. Kas sellel kiitval kommentaaril on ka faktilisi põhjusi? Vähemalt minu "vinguvates" kommentaarides oli ka positiivseid võrdlusi (küll mitte Tezi töö kohta).

Selleks ju trip on, et saaksime oma kogemusi jagada ja vahel ka teiste kogemustest õppida. Kirjutasingi, et palju sõltub kohalikust reissaatsjast, aga peab ka arvestama, et tema tõõjuhised saabuvad Eestist.
Kurb, et tuusikut ostes ei tea, milline on reisi õnnestumisel nii olulise isiku tase. Pamukkale saatjast kirjutades kordasid just minu mõtet - kohalike töötajate töökvaliteet ja töötase annab kahjuks nii mõnigi kord silmad ette siit saadetuile. Vast olekski tripis mõtekas ka reisisaatjatele hakata tähelepanu pöörama - kui ikka tead, et abi saamine/töö tegemine on küsitav, teab vähemalt hoolsamalt infot koguda, et siiski reis otstarbe täidaks.

Jah, palju sõltub tõesti töötajast, kes on sinna saadetud. Sharmis kuuldu põhjal läheb seal töötav reisisaatja Kelli edasi Türki ja kahjuks tema suhtumine turistidesse on nii hoolimatu, et tuleb ainult kaasa tunda neile, kes tema tööpiirkonda reisivad. Enne Sharmi reisi ei suutnud sellist töökvaliteeti/kvaliteeditust isegi ette kujutada, pikemalt kirjutasin hotelli Panorama ja ka Sharmi ekskursioonide rubriigis. Muidugi, kui turist või siis mitmekesi sõites keegi seltskonnast valdab vene ja inglise keelt ja ka teeb reisipiirkonnaga tutvumiseks eeltöö tripis, siis loodan, et ka Türgis saab suurepäraselt kohapealsete abiga hakkama. Oleme neile ju tuluallikas.

Kelli "hooliv" käitumine jääb ilmselt samaks. Sellise arvamuse põhjuseks on Tez Touri kvaliteedijuhi vastus minu küsimustele. Sisulist vastust polnud peale selle, et Sharmi ekskursiooni marsruut on kooskõlastatud kohalike töötajatega ja ülejäänu liigitati emotsioonideks ja subjektiivsuseks. Ilmselt Tez Tour kooskõlastab igale grupile erineva marsruudi linna näitamiseks. Meie nägime pühakodasid ja 1,5 tundi turgu, milline tegevus kinnitati kvaliteetseks. Üks eelnenud tripi kasutaja väitis, et neile tutvustati ka Alf Leila Wa Leilat, ilmselt kooskõlastused muutuvad. Nüüd nõuandeid, mis võib tarvis minna. Kui Kelli lubab tunni aja pärast tagasi helistada, siis tähendab see seda, et peate talle ise uuesti hiljem helistma, sest tal pole aega. Ja nii mitu korda. Kui teil palutakse ekskursiooni tellimus esitada SMS teel, siis see ei tähenda, et see on vastu võetud. Hiljem väidetakse, et oleks pidanud ka vastust ootama. Aga see jäeti selgitamata, mitu korda tuleb SMS vastust saamata saata ja kuidas edasi toimida. Ekskursioonide müük Kellit ei huvita, sest tsiteerin- "klaaspõhjaga paat on ainult lastele, krokodillide show on loomapiinamine". Tegelikult elab ilma temata oivaliselt, sest Panoramast näiteks viib buss Sharmi keskele turu ja ranna naabrusse, seal El Kheima rannas (info tripist ja nüüd kontrollitud) on väga sümpaatne ekskursioonide pakkuja (küll vene ja inglise keeles, aga Kelligi pakub paljud vene keeles), hinnad soodsad, hotelli tullakse järgi, sõit mikrobussiga, giid vastab põhjalikult kõigile lisaküsimustele jne.
Huvitaval kombel need bussid ei jäänud ka hiljaks ega kadunuks. Sama töötaja täpsustas meile ka delfiinide ja krokodillide show algusajad ja hinnad ning lisas, et nemad müüvad 5 USD kallimalt, aga siis on edasi-tagasi transport hotellist. 1001 ööd õnnestus Kellilt saada ilma küsimusteta (messiboonus 1 tasuta ekskursioon), vist olime nii messil tuusiku ostnute nägudega. Sellest iroonia, et teine pere, kes ka sama boonust küsis, ootab senini Kelli kontrolli, kas nad ostsid messilt, tulemust.Hotelli teadetahvlilt loetud pagasibussi ei maksa tõsiselt võtta, kuigi 10 minutit varemaks märgitud Kiievi pagasi transport lennujaama saabus. Lennujaama bussis oli kohalik Tez Touri töötaja, kes meile väga hoolsalt nii vene kui ka inglise keeles selgitas, kuidas lennujaamas toimida.
Kelli saabus lennujaama lehvitama ja ka siis ei leidnud aega küsida, kas kõik said ikka vene-ingliskeelsetest selgitustest aru - tal oli kiire minna vastu võtma uut maanduvat lennukit (mis sel ajal oli kuskil Türgi kohal).
Resümee- olen reisinud paljude büroodega, kuid selline turistidega mittearvestamine oli küll esmakordne (sellealaselt oleks veel palju lisada) ja ma ei kadesta neid, kes ei valda vabalt vene-inglise keelt ,et ise hakkama saada. Tez Tour Estonial on veel palju kasvuruumi ja vaadates kohalike töötajate abivalmidust ja püüdlikust suhtlemisel keeltes, mida nad valdavad, oleks vist firmal mõtekam paar sealset siia keelekursusele tuua, vähemalt turistide abistamissoovile võib siis tulevikus kindel olla.
Ja lõpuks hoiatus Türki reisijatele- Kelli jätkab seal oma karjääri

Alustaksin lennujaamast, kus meid ootas lennujaama ees eestikeelne reisiesindaja. Kuna meie pagas oli teadmata kadunud, siis informeerisin reisiesindaja Kellit, et meil (kolm inimest) kulub ilmselt pagasi kättesaamiseks rohkem aega. Selle peale andis Kelli mulle oma telefoninumbri ja tutvustas mind Tez Touri egiptlasest töötajale hiljem meie transpordi hotelli Panorama Naama Heights organiseerimiseks. Lisas veel- ootan teid hotellis ära. Kolme tunni möödudes, kui oli juba kirjeldatud üsna mitmele isikule meie pagasi välimust ja vastuseks kuuldud, et see on kindlasti Tallinnas ja tuleb järgmise lennukiga (vist siis, kui tagasi läheme), tüütas see vada ära ja palusime kindlustuse jaoks akti koostada. Moskva grupi bussi saime pärast kolmele isikule meie sinna sisenemise põhjust nõudlikult seletades ja siis saabus jooksujalu lennujaamas valves olev Tez Touri töötaja, kellel oli meeles ühe reisikoti värvikas kirjeldus. Kotid olid leitud Sharmi pagasi mahalaadimisruumist. Jõudsime hotelli, keda polnud näha, oli Kelli. Moskva grupi vastuvõtja aitas meid majutusel ja kuna ta teatas bussis ka infotunni aja- kell 7 õhtul, olime rahulikud. AI lõunasöögist olime muidugi ilma, aga õnneks jookidega varustasid baarid lahkelt. Kell 7 infotundi saabudes selgus, et see on ainult moskvalastele ja meil paluti Kellile helistada. Siis oli ilmselt aeg pisut pahaseks saada ja mõningase vaidluse järel valis Tez Touri töötaja oma mobiilil oma kollegi telefoninumbri. Kelli teavitas telefoni võttes, et temal pole meie jaoks aega, kuna viib läbi järgmisi infotunde. Palusin siiski teavet Sharmi linnaekskursiooni toimumise kohta ja meid ka sinna kirja panna. Seejärel huvitusin veel kahest ekskursioonist, mida tahtsime ühe kaasasolnu nõrga vene keele oskuse pärast eestikeelsena, kuid Kelli selgitas, et need toimuvad venekeelsetena, kuna eestkeelseid osalejaid pole piisavalt. Küsisin saamata jäänud lõuna kohta, mille peale Kelli teatas, et see pole Tez Touri probleem. Enda mäletamist mööda omasin Tez Touri reisipaketti AI ja seega ka kõik sellega seotu peaks juriidiliselt olema siiski ka nende probleem. Nii ka ütlesin, mille peale Kelli lubas konsulteerida oma ülemustega.
Tänaseks lõpetan kuid see on alles algus. Vähemalt igav ei olnud, kuna suutsime neid täiendavaid sehkendamisi huumoriga võtta ja oli ka selge, et Kelli peale nüüd küll loota ei maksa.

Hotelli kohta võib öelda ainult kiidusõnu. Koristati korralikult, kell 23 keerati disko talutavaks, tubades olijaid häiris suhteliselt vähe. Kasutasime rannabussi sõiduks Sharmi, et ise külastada huvitavaid kohti ja muidugi ka randa. Saabusin tagasi 22-märtsil ja kuna 20.märtsil tulnud grupi liikmetele ei olnud Tez Touri reisiesindaja selgitanud, et Naama Bay keskusesse on ka otsem tee kui lennujaamast bussiga tulles meelde jätsime, siis lisaksin. Basseini baari taga on telliskiviastmetega trepp, sealt algavat piki elamuid kulgevat teed tuleb minna valvuri putkani, edasi tänaval pöörata paremale. Järgmisel ristmikul pöörata vasakule ja piki paremale jäävate hotellide aeda mööda teed minnes jõuate Peace Roadile. See on tänav, mida mööda paremale minnes ca 5o meetri pärast on Naama Bay turg vasakul. Sinna jõudmiseks kulub umbes 15 minutit. Sama teed pidi kulgeb ka transport Sharmi. Edasi lähen Sultanja poolt soovitatud leheküljele, sest Tez Touri reisikorraldaja töö (õigemini selle tegematajätmine) nõuab juba pikemat kirjutist.

Käisin aasta tagasi, ka tripi kommentaatorite poolt ära hirmutatud - miski pole söödav, toad peaaegu elamiskõlbmatud jne. Kohapeal oli vastuvõtus kuulda ühe proua üürgamist (kasutan täpset väljendit), et talle ei pakutagi viiendat toa valimisvõimalust ja oh õudust, fööni tuleb ka vastuvõtust küsida. Tuba oli puhas, koristati pidevalt (muidugi siis, kui ma silti ei riputanud, et ärgu segagu). Toitudest - jah, iga päev oli ka korduvat, kuid oli ka erinevat - isegi lihtlabast kartulit serveeriti erinevatel päevadel erinevalt (ahju, keedetud, praetud, frii, viilutatud, poolikud jne). Ja kui ca 15 erineva salati seast õnnestus mitte leida erisusi, siis lisaks eesti vanasõna - kord kärss kärnas, kord maa külmanud). Imeilus aed, meri kohe kõrval, teest eemal. Mida veel tahta, kui lihtsalt puhkama sõita?

Turismimessil müüb Tez hotelli Panorama Neama... , mis pidavat asuma peaaegu Naama Bays, kas oskab keegi kogenumatest anda juhiseid, kuidas sealt delfinaariumi jõuda. Tänan.

Möödunud sügisel reisisin Top-iga Egiptusesse ja kuna olin lugenud eelnevalt palju negatiivst tripist, siis ootasin hirmuga, mis saab. Tuusiku ostsin vahendajalt, kui käes, nägin, et Top ja midagi muuta ei saanud. Tagasi tulles hüper- supermuljetega kirjutasin siia kommentaari, nüüd uuesti reisima minnes vaatasin ka pisut minevikku ja ... oh üllatust, minu kommentaari enam pole. Seetõttu jääb mulje, et kellelegi on vajalik, et Toptourist kirjutataks ainult negaviivselt?!