ago7

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi

41 meeldimist
1 postitust
72 kommentaari
Viimased kommentaarid

Kirjutasin ka mina. Tuli selline teema "Äraminek" ja algataja keegi Kaduja. Temapoolsed postitused olid a-la Delfi kommentaariumi tase. Sellist soppa nagu reisiportaali ei tahaks. Kirjutasin moderaatoritele suunatud kommentaari, kus palusin teemaalgataja sõnnikuloopimine lõpetada või blokeerida või mida iganes, et seda sousti mitte lugeda. Ja mis juhtus: minu kommentaar kustutati! Kuidagi nagu alandav, kes siis lõppude lõpuks soppa pritsis? Mille järgi need moderaatorid siis juhinduvad? Kes nad on, mind ei huvita, aga sooviks, et Trip oleks jätkuvalt ikka sündsal tasemel ja a-poliitiline.

PS: psühholoogi ei vaja, tänud pakkumast. Aga uudised on head, edu!

Minu pealt soovis hõlptulu teenida kindlustusfirma, kes keeldus reisitõrke puhul hüvitist maksmast. Praegu tegeleb sellega LWRD. Kui arvestada, et kindlustaja vastu vettpidav nõue esitada on parajalt kõrgetasemeline juriidiline pilotaaz, samas on tegu  suhteliselt tagasihoidlike summadega - raske oleks näha hõlptulu saamist. Inimese psühholoogia järgi näeb see välja nii: midagi, mida ise ei suuda, tellid antud ala proffesionaalilt. Ja kui oled natuke sinna kiuslike poole kaldu, leiad, et asi lahendati sinu silmis kuidagi väga kiiresti, kergesti ja mänglevalt, ilmselt maksin liiga palju. Kuigi ise poleks sellega mitte mingil juhul hakkama saanud.

Kaduja kadumine johtus sellest, et isegi talle jõudis kohale - hea tava piir on ületatud ja asi läks üle võlli. Viisaka, neutraalse ja a-poliitilise lähenemise puhul poleks selle teema vastu ilmselt keegi.

Nagu kirjutasin, oli mul nn reisikindlustuse kuldpakett, kus sees igasugu tõrked ja kõikvõimalikud muud lood. Tarbijakaitsesse ei usu eriti, korra olen sinna pöördumise teinud ühes teises asjas, aga jätsid mõttetult mannetu mulje, midagi ei toimunud. Aga see on muidugi minu isiklik kogemus, teistel ehk paremini läinud. Huvitav, kas kusagil on andmeid, palju AIG on võrreldes teiste kindlustusfirmadega kindlustushüvitisi maksnud, aga eks nad ole enam-vähem ühesugused. Aga ikkagi jääb küsimus, et milleks seda reisikindlustust koos kõigi lisadega siis teha, kui kasu on suur null?

Pöördusin Iizi (vahendaja) poole, kelle kaudu ostsin reisikindlustuse poliisi, AIG siis. Iizile vastati AIGst, et kindlustatu ei suutnud viisat vormistada, sellepärast ei kompenseeri midagi. Ja pole kindlustuse asi mingi hotelliga suheldes oma aega raisata. Viisa küsimus tekkis 4-5 tundi enne lendu, kui Vietnam otsustas ilma viisata enam mitte sisse lasta ja viisa pidi olema tehtud tagasiulatuvalt vähemalt 5 päeva enne lendu, st mul ei olnud mingit võimalust ja kellelgi ei olnud, seepärast lend ära jäetigi. Mul ei ole mingit ettekujutust, kuidas AIGga võidelda. Kohtusse minna? Kohtu kaudu kindlustusfirmaga võitlemiseks peab olema meeletu rahakott, seda enam, et AIG on Eestis filiaal, pea on Soomes. Kindla peale on süsteem JOKK vormistatud: kohtusse saad minna ainult Soomes. Olen vist üle kümne aasta teinud kindlustused AIGs, ikka mitu korda aastas, ostnud veidi kallima nn kuldpaketi ja kujutanud ette end nagu vanajumala selja taga olevat. Et elu on lill. Aga tegelikult saadetakse sind kohe seenele, kui midagi juhtub. Alandav tunne, ausõna. Kes annab head nõu, mida siis teha? Kuidas teistel on kindlustustega läinud, ma ei ole ju ainuke.

Kindlustus ei korva, vähemalt minul olnud AIG. 09.03.2020 oli lend Helsinki - Vietnam. Lennufirma TUI tühistas lennu ja 3-4 päeva jooksul maksis lennupiletite raha tagasi. Et hotell kohapeal oli makstud (tühistamiõiguseta), pöördusin kindlustusse. Vastus: te ei soovinud reisida, kompensatsiooni ei tule! Jah, lugesite õieti, selline oligi vastus. Kuidas ja kellega tulevikus reisikindlustust teha, et sellest ka kasu oleks, ma ei tea. Veniv vestlus käib ka hotelli ja Bookinguga, mida siit tuleb, ei tea veel.

Havoc. Kindlustusfirma AIG sai suurepäraselt aru, miks reis ära jäi. Saatsin neile ametlikud, lennufirma TUI ja Vietnami valitsuse poolt väljastatud teatised. Lihtsalt olen siit ja sealt hakanud kuulma, et AIG kasseerib küll rahad korralikult sisse, väljastab poliisi, aga kui midagi juhtub, siis väljamakseid eriti ei toimu. Kas peaks tegema eraldi teema erinevate kindlustusseltside, lennupiletite vahendajate, lennufirmade kohta. Praegu just selline aeg, kus paljudel juhtub, näitab ära, keda usaldada, keda mitte. Meil siin reisisellid koos, ühise kogemuse pealt kergem jätkata, pole ju vaja, et igaüks eraldi roostes reha otsa astub.

Vabandan, vanust nagu on, aga misasi on offtopic, träking pask ja regexi jagamine?

09.03 oli lend HKI - Phu Quok, tühistati, lendaja TUI maksis raha 3-4 päevaga tagasi. Et hotell makstud, pöördusin kindlustusse, milleks oli AIG. Sain vastuse: kindlustus ei kata reisi ärajäämisest tingitud kulusid, kui kindlustatu ei soovi reisida. Sellise vastuse peale annab ikka tulla. Sel ajal ei olnud mingit pandeemiat välja kuulutatud. Tulevikus, kui jälle reisima pääseb - kuidas ja kellega seda reisikindlustust teha, et asjal mõte oleks. Firma kontoris kogu vestlus protokollida ja siis allkirjastada? Ei ole sõnu, kui lihtsameelne olnud, teinud alati nn kuldpaketti ja arvanud, et elu lill.

Lend oli Helsinki - Phu Quok 10.03 kell 00.20, lendaja TUI. Eelneval päeval võttis Vietnami valitsus vastu otsuse, et 9-st Euroopa riigist, k.a. Soome, ilma viisata reisijaid vastu ei võeta ja viisa peab olema tehtud vähemalt 5 päeva enne väljalendu. Meid toideti ja paigutati hotelli, ilmselt TUI lootis mingil viisil ikkagi lennuluba saada. Keskpäevaks oli selge, et lendu ei toimu. Suhtlus TUI-ga oli hea, jooksva olukorra kohta tulid sõnumid telefonile. Tõsi küll, mul oli antud soome nr, minule tuli info. Samal lennul oli päris palju eestlasi, aga eesti nr ei saadetud midagi. Kui oli vastu võetud lõplik otsus, et lendu ei toimu, saadeti sellekohane meil koos tel nr-ga, kuhu helistada. Kas soovid mingit teist lendu või loobud. Mina loobusin ja teatati, et 3 - 5 pangapäeva jooksul kantakse raha tagasi.  Aga hotell oli ka makstud.Reisikindlustus oli läbi IIZI tehtud AIG-ga, korralik (oma-arust), nn kuldpakett. AIG poolt antud tel helistades anti teada, et nemad ei puutu üldse asjasse ega tea midagi (mis kuradi nr?), saatku meil. Saatsin meili, saadeti blankett reisitõrkest teavitamiseks, kusjuures oli juurde lisatud paar punkti, mis juhul on lootust kindlustuse poolseks korvauseks. Lennu ärajäämisest polnud sõnagi, jättis sellise õngitsemise mulje, et äkki inimene arvab, et raha ei saa ja jätab nad rahule. Olen lugenud antud firma kindlustustingimusi ja mina ei suutnud kusagilt välja lugeda, et antud juhtumi puhul hotellibroneeringut ei kompenseerita. Saatsin täna kõik vajalikud paberid kindlustusse, eks näe, mis saab. Ei taha ette üle reageerida, ehk sujub kõik ilusasti ja hotell kompenseeritakse.

Suur tänu, Väike Lotti. Siinsetest hetkel 559-st kommentaarist on see minu jaoks ilmselt üks parimaid. On inimesi, kes suudavad kahe jalaga maa peale jääda. Lugege see veel kord läbi ja mõelge seejärel sügavalt, kindlasti saate aru.

Kroksile. Punkt 2-es pole ühtegi üliarvu. Eestis talvisel gripihooajal on üle 3000 haigestunu ja näiteks eelmisel gripihooajal oli vanuserühmas 65+  üle 60-ne surmajuhtumi. Minult pole mõtet midagi täpsustavat küsida, võid ise googeldada, leiad võib-olla veel hullemaid numbreid. Selles on Sul õigus, et tegu on reisiportaaliga ja kogu info selle kohta, kus mingid piirangud, keda kuhu ei lasta, mida kindlustused teevad - see on teretulnud. Muu ohkimine on meditsiiniportaalide pärusmaa. Kõigile head tervist, kes haige (ei pidanud silmas piljardiviirust), kiiret paranemist.

Sorri, kui eksitavalt kirjutasin. Pidasin silmas 500 - 700 EURi. Vaatasin praegu, hotell Aiyaree Place 2 nädalat 269.-; Centara Grand Phratamnak Pattaya, kus olen ise viibinud: 684.-, mis antud hotelli kohta tõeliselt soodne. Ja nende kahe hinna vahele jääb oma paarkümmend hotelli.

Sorri, jaanusm. Kuna oleme teemast täiesti erineval arusaamisel, siis las ta olla nagu on või nagu ta ei ole. Idioodistuda ei maksa. Lugupidamisega, siberi rahabossu ja kindlustusega koonerdajate nokkia Ago7.

Võtsime hotelli Orange Resort, aga 10. märts alles läheme. Seega ei saa hotelli adekvaatselt iseloomustada. Aga hotelli poolt on tasuta lennujaamatransfeer, oma rand ja tasuta rannatoolid, mis tegelikult ei olegi nii väike kulu. Ei ole kõige odavam, aga piisavalt reisinud ja vanust ka natuke, niiet ei soovi mingeid puhkust häirivaid/rikkuvaid ekstsesse.

Aga ära otsi paketti. Pane see ise kokku. Näiteks vaata Bangokki lend, seda peaks soodsalt leidma ja Phuketis saad 5 tärni hotelli 2-eks nädalaks 5 - 700 ERO eest. Pole vaadanud, aga madalama tärniga siis vist puhta tasuta.

Tänud, et eespool Dasmegahyper kirjutas reisikindlustusest. Endal ka plaan üle küsida, sest kindlustus on tehtud ja märtsis Vietnamisse minek. Aga miks ma arvan, et midagi on natuke üle pingutatud. Täna oli AK-s uudis, et Saksamaal juba jama lahti, 18 inimest nakatunud (võib-olla), naine kodus jumala närvis, näed nüüd, kuidas me läheme reisile? Saksamaal on 82+ miljonit elanikku, äkki juba ligi 100, pagulasi nagunii kõiki kokku loetud pole. Ja 18 inimest kahtluse all! Eelmisel talvehooajal suri Eestis grippi üle 60-ne inimese, kes kuulusid vanusegruppi 65+. Kui täpselt nüüd arvestasin, aga Saksamaal peaks juba 4000 koolnut  olema, et meie eelmise talve tasemeni jõuda. Repliigi korras: Itaalias elab 60+ miljonit. On olnud sarsid ja linnu ja seagripid ja koroonatüved ja igasugused lauatennise ja piljardivärgid - gripipuhangud, ka epideemia kujul, olid enne ja tulevad veel. Tegelikult  iga talvehooaeg. Nagu ajab närvi see paanikakülvamine. See on minu isiklik arvamus ja ma ei püüa kellegi teise arvamust muuta, igaüks otsustab ise. Palve. Ärge mind nüüd hullumoodi mutta tampima hakake, et asja suhtes kergelt skeptiline olen. Muidu (ähvardus) aasta pärast, kui hinges olen, hakkan vastu tänitama. Olen see riskigruppi kuuluv 65+.

Küsimus "jaanusm" : kes on siberi rahabossud?  Venemaal reisides kõige kaugem koht Toliatti, päris Siberisse pole saanud, ilmselt sellest ka lüngad teadmistes. Ole hea mees ja valgusta natuke, kuidas mingid siberi rahabossud(?) ja Kuuba kindlustus seotud on?

Kui teed internetis reisikindlustust on Kuuba ju eraldi välja toodud. Jätad märkimata, saad ehk mõned eurod odavamalt. Kui Kuubal midagi juhtub, võid kogu oma odavama reisikindlustuse korstnasse kirjutada, keegi ei kompenseeri midagi. Ei viitsi otsida, palju mul reisikindlustus Kuubale maksis, aga ei mäleta, et oleks teiste kohtadega, nt USA või Mehhiko, midagi eriliselt kallim olnud. Reisikindlustustest on siin palju juttu olnud ja järeldus saab olla ainult üks: ära koonerda mingi paarikümne euro pärast, saad rahulikult puhata. Kui midagi peaks juhtuma, ei ole ise ega pool suguvõsa pankrotis, neid raviarveid ei jaksa naljalt keegi ise maksta.

Meil kaasaga viimased 15 aastat puhkusekassa. Kumbki panustab iga kuu sajasega. Võidad lotoga 3 EURi, viid õllepurgi poodi, kingitakse sünnaks raha, tekib mingi ootamatu/planeerimata sissetulek, kõik kassasse. Ja iga päev või ülepäeva või korra nädalas võib taskus kolikaid vähendada. Kuna ise järjestame oma reisid, ei saa kogutud summade üle nuriseda. Seega, jupikaupa maksame oma reisid ette ära.

PS. Puhkusekassa raha kasutame ainult lend ja hotell, paigapealsed lõbud tuleb nö oma taskust kinni plettida. See garanteerib, et kassas ei saa raha otsa.

TUI ei müü niipalju pakette, et lennukit täis saada, seepärast pidevalt viimase hetke soodsaid lennupileteid. Sel hooajal on olnud hinnaga 285 ja 295 EURi. Kahjuks siis ei olnud võimalik minna, ostsin täna 10.03-ndaks hinnaga 380 inimene. Täiesti võimalik, et tuleb veel odavam hind, aga ei tahtnud riskeerida, leian, et niigi soodne hind. 10.03 on nende viimane lend sel hooajal. Arvestama peab, et toitlustus lennukis on lisaks 27 inimene ja äraantav pagas 60. Edasi-tagasi. Mida seal teha 2 nädalat? Puhata.

Käisin Taist Kambodza tripil ja igal pool sai maksta Tai bahtis.

Piiteris parkides võid ühel hetkel avastada, et registreerimisnumbrid on autolt puudu. Rahustuseks, et neid pakutakse sulle tagasi ostmiseks, hinnakirja kahjuks ei tea.

Jootraha enne teenuse saamist mõnedes kohtades pole sugugi paha mõte. Vist 2008, kui algas masu ja firmal ei läinud kõige paremini ja kartsin, et sel aastal jääb soojamaareis ära, pakkus abikaasa, et teeb reisi välja ja läheme Egiptusesse. Siitsamast Trip.ee-st uurisin Egiptuse kohta ja sain soovituse hotelli registreerudes pista passi vahele viiekas. Seda ei näe ükski kaamera, kui neid seal üldse ongi. Meid oli umbes 15 eestlast, andsime kõik oma passid, minul raha vahel. Tahtsin naisele öelda, et kas sellest mingit kasu ka tekib, aga ei jõudnud, sest juba oli kärumees kohal, hõigati meie nimi ja platseerusime nädalaks kõige merepoolsemasse majja ja merevaatega tuppa. Ülejäänud eestlased, kes ei olnud Trip.ee-d lugenud ja ei taibanud pistist anda, elasid mingis siseõues. Ja see ei ole veel kõik. Hotelli baaris vaatasin, kes on brigadir ja andsin talle ka jootraha (loe: pistist). Peale seda tehti abikaasale erinevaid kokteile ja kui järjekorras üks idanaabrist daam soovis sama, teatati talle, et selline jook on ainult raha eest. Minule ei kallatud brändit mitte tilk klaasipõhja, vaid just niipalju, kui soovisin. Kui eestlastega õhtul hotellibaaris istusime ja nemad käisid iga natukese aja tagant järjekorras seismas ja uut tilka klaasipõhja võtmas, siis minul tõi kelner aina juurde. Kaasmaalased muidugi imestasid, et mis mõttes, aga ei julgenud tunnistada, et olen siin üks altkäemaksu andja kalduvustega indiviid. Pakkusin, et mul nina nagu egiptlastel, äkki peavad omaks. Teile nüüd tunnistasin üles. Pole vaja arvata, et pean ennast antud reisil koos minuga olnud kaasmaalastest kuidagi targemaks: lihtsalt - loe Trip.ee-d.