ago7

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

54 meeldimist
2 postitust
86 kommentaari
Viimased kommentaarid

Et meie keel sarnaneb Soome keelega, mõned juhtumid.

Tais mingis poes astus ligi müüja ja kõnetas: Ihanaa! Seppälä!

Kanaaridel ühes poes jäin vaatama kuldketti, mis oli hindamatu. Ses mõttes, et hinnalipikut juures ei olnud. Meie juurde astus meesterahvast kaupmees, kes tervitas: Kimi Räikkönen! Räikkönen Räikköseks, aga mis kett maksab? 2000. No vot, siis ainult Räikkönen seda osta jaksabki. Nägemist. (Loomulikult hind muutus).

Valdan soome keelt suht-koht hästi. Sellegipoolest, kui Soomes mõne soomlasega vestlen, saab ta hetkega aru, et ei ole soomlane. Virolainen. Omapärane on aga see, et kusagil soojal maal satud soomlastega kokku, ajad juttu. Neil võtab ikka päris kaua aega enne, kui mõistavad, et sina ikka ei ole soomlane.Ühes baaris öeldi mulle, et sa oled ruotsalainen. Samas minule tundub seal palmi all neid kuulates, et nad räägivad eestlase aktsendiga st nagu eestlane räägib soome keelt. On veel kellelgi selliseid tähelepanekuid või on see lihtsalt minu ettekujutuse vili?

Reeglina reisime abikaasaga kahekesi, põhjust pole raske aimata - sina ei sõltu kellestki ja keegi ei sõltu sinust. Meeldivaks elamuseks on olnud, kui meie reisisihtkohta tulevad külla tütred väimeestega, teeme mõned päevad kõigile meeldivaid tegevusi, pidutseme (ausõna, alkoholi liigtarbimist pole esinenud) ja siis lähevad lapsed oma teed, edasi seiklema. Meie naaseme oma rutiinse puhkuse juurde. Rutiinse seepärast, et puhkuselt naastes ei peaks puhkusest puhkama hakkama.

Kord Türgis puhates võtsime nädalase Kapadookia ringreisi, bussiga. Reisiseltskonnaks olid soomlased, enamus vanemad inimesed. Vihma hakkas sadama, bussi esiklaas läks kuigipalju uduseks, minu isiklikele vaatlusandmetele tuginedes julgen väita, et juhi vaateväljaga oli kõik korras. Aga bussis läks lahti. Soomes sellise esiklaasiga sõita ei tohikski, politsei teeks kohe trahvi, giidile ka. Antud bussi mingi tehniline eripära oli, et tagant mootori juurest tuli küte sisse lülitada ja alles seejärel kadus esiklaasilt kogu niiskus. Kaasnevalt läks bussis aina soojemaks ja soojemaks. Mille kuradi pärast me peame siin palavuses istuma? Giid üritas selgitada, et ma ju hoiatasin teid - ainult kaks võimalust: kas küte sees või küte väljas. Miks me siin ainult 10-ks minutiks peatume? Milleks see peatus on 30 minutit pikk? Vaevalt sealt reisiseltskonnast keegi teadis, kus Vändra asub, aga pretensioone tuli küll, nagu Vändrast saelaudu. Meid isiklikult kogu see kammaijaa ei häirinud, pigem ajas naerma. See-eest Türgi rahvusest giidil, temperamentsel meesterahval, kes rääkis ka soome keelt, olid närvid täitsa läbi. Kui ei pidanud giidi tööülesannetesse puutuvalt oma suud lahti tegema, suhtles ainult minu ja mu abikaasaga. Ekstreemset seisu iseloomustab, et kuigi mees oli moslem, kallas endale pitsi rakit ja kostitas meid ka, mis sellest, et ega meil närvid läbi ei olnud. Kokkuvõttes siiski tore reis, palju sai näha, tegelikult olid teenindus ja hotellid suurepärased. Kripeldama jäi, et ei käinud kuumaõhupalliga sõitmas.

Juhtumeid palju, aga peab lõpetama, postitus niigi pikk.

Viimase 15 aasta võrdluses - ei olnudki reisiaasta. Vietnami reis lõppes Vantaa lennujaamas. Antud seika silmas pidades on positiivne, et lisandus kogemus kindlustusfirmaga võitlemiseks. Ja võitmiseks. Suvel Hiiumaa ja Lõuna-Eesti, Soomet ka natuke hulka.

Tulevikus algatuseks Dominikaan ja Vietnam, aga selleks peab olukord läänerindel muutuma, või siis ida- ja kagurindel jne jne.

Ei vaata mitte mingeid soodsaid või ebasoodsaid pakkumisi, minu jaoks on need hetkel täiesti mõtetud. Olukord peab muutuma, tuntavalt paremuse poole.

E.T. Vabandan südamest oma saamatust. Ilmselt on mu arvuti sama vana, kui ise. Tegelikult ei tahtnud kritiseerida Tripi otsinguid, nendega on kõik korras. Mõtlesin, et kui reisimisega praegusel hetkel on nagu on ja ajakirjanduslikus mõttes  ka Tripis mingil määral hapukurgihooaeg, ehk keegi meenutab oma reisidelt huvitavaid, üllatavaid ja naljakaid seiku. Naeratav ja naerev inimene pakatab tervisest, ka praeguses haiguste ajajärgus.

Kindlustusmaaklerilt küsides saad tõepoolest kõige lihtsamalt informatsiooni, millised kindlustusfirmad võivad pakkuda/pakuvad vajalikku kindlustuskaitset. Seejärel on mõtekas otse kindlustusfirma poole pöörduda. Vahendaja (kindlustusmaakler) võib ükskõik mida müüa, samas ei vastuta millegi eest. Kindlustus saadab Su kindlustusjuhtumi korral kaugele, kaugele seeni korjama, ei nõustu mingit hüvitist maksma. Maakler kehitab selle peale ainult õlgu: meie ei saa midagi teha. Isiklik kogemus olemas. Kindlustushüvitise sain kätte, aga selleks pidi eraldi õigusabi kasutama. Edaspidi enam vahendajaid ei kasuta.

Mul oli ka kindlustusmaakler, sama teema- mida võtta, mida jätta, isegi üle 10 aasta. Aga sel varakevadel (ei olnud veel pandeemia), kui oli kindlustusjuhtum, saatis vahendatud kindlustusfirma AIG mu seenele. Kindlustusmaakler kehitas ainul õlgu graatsiliselt, kui tema poole pöördusin. Aga nüüd kõik korras, tuli mujalt juriidilist abi paluda.

Maalehe artiklis soovitati võtta ühendust otse majutajaga. Majutaja poolt oli hinnaks 2 ööd kämpigu tüüpi majas 170. Broneerisin Bookingust, sain 108-ga. Ega vist eriti palju neid kohti ja riike enam ei ole, mis Eestist kallimad. Julgen nii väita, natuke nagu reisitud. Aga ei soovi mingit vaidlust hinnastamise põhimõtete üle, las iga Eesti bisnesmen ise otsustab, millist summat küsib.

Repliigi korras. Minu isiklik arvamus. Tallinna vanalinna söögikohtade kallid praed ja õlled toodavad seda, et korra siia saabunud välisturist unustab Eesti igaveseks.

Kas keegi postitusi ka loeb või pannakse kommentaare lihtsalt lambist? Linda selgitas juba ammu, et tema eksis, LWRD ei puutu asjasse. Ja peale Linda postitust: kahtlane värk, jutumärkides heategija, kustutame teema ära. Ei ole võimalik kustutada, sest ka aastate pärast võib olla keegi, kes abi vajab ja siit saab abilise andmed. Mind on LWRD aidanud, summa, mille tagasi sain, ei olnud väike.

Jutt oleks natuke Hiiumaa teema alla, aga räägime hindadest. Otsustasime abikaasaga Hiiumaal käia. Kämpingumaja ööbimine 170 kaks ööd. Leiad ujumiskoha, SPA nagu juurde organiseeritud. Antud hind siis majutaja kodulehelt. Vaatasin Bookingust, seal oman mingit taset - ja sealtkaudu ostsimegi majutuse. 108 EURi. Loogiliselt võttes võib Bookingut pidada rahvusvaheliseks väljundiks st kohalikule on 62(!) EURi kallim. Aga ajagu igaüks oma äri, nagu tahab.

6 kuud Aasias puhata. Kõigepealt Taisse, 30 päeva. Siis Vietnamisse, eelnevalt tehtud viisaga saab olla isegi 90 päeva. Edasi Kambodza, piiril viisa, ei viitsinud uurida, 30 päeva saab ikka olla. Uuesti Taisse, Kambodza-Tai piiril saad Taid veel 30 päeva. Pole vaja tohutuid tonne raha mingile arvele ja ei lähe igavaks, kui 6 kuud vahid ühes ja samas kohas. Kuhu ennem, kuhu hiljem, seda võib ise varieerida, peaasi, et endale meeldiks ja sobiks.

Hotell oli Vietnamis ilma tagasimakse võimaluseta. Lend tühistati, Vietnamisse ei pääsenud. Võtsin algul ühendust hotelliga, vastasid igale kirjale, lubasid tagastada raha, ainult Bookingu nõusolekut vaja. Booking vastas ka kõigile mu kirjadele, võttis ühendust hotelliga, aga siis haihtus hotell, ei mulle ega Bookingule rohkem ei vastatud. Googeldasin hotelli, järsku pankrotti läinud, aga oh ei. Toimetab edasi, ainult hinnad on tõusnud. Pöördusin kindlustusse, firma AIG, sealt vastati, et ma ei soovinud reisida ja igasugusest hüvitisest nende poolt ei tasu unistada. Järgmine samm oli LWRD, ka siin Tripis ennast reklaaminud firma, kes tegeleb lennupiletite jm sellise raha tagasi saamisega. Tänu nende sekkumisele maksis kindlustus mulle 2-3 nädalat hiljem kindlustushüvitise välja. Selline tagasihoidlik Kolgata teekond.

No ma ei saa aru. Teema on Horvaatia autoreis, mida see valitsus siia puutub? Raivo postitusi lugedes on tunne, et oled Delfi ajuhiiglaste kommentaariumisse sattunud. Trip peaks ju veel olema reisiportaal.

Mul oli tagasimakseta majutus Vietnamis. Olid ka algul lahkelt vastu kirjutama, et kohe tagastame raha, ainult Bookingult veel mingi kinnitus vaja. Booking teatas mulle, et nad on kahel korral hotelli poole pöördunud, aga hotell ei vasta enam. Minu uutele järelpärimistele hotelli poole ei vastanud hotell enam ridagi. Vaatasin huvi pärast, kas antud hotell järsku hingusele läinud. Oh ei, tuleval talvel pakuvad jätkuvalt majutust, minu tuba umbes 350 kallimalt saadaval. Oli tehtud enda arust korralik reisitõrkekindlustus AIG-s, aga nemad keeldusid hotelli hüvitamast. Siin Tripis tutvustas ennast  meie kohalik firma LWRD, pöördusin nende poole ja nädal tagasi maksis kindlustus ikkagi hüvitise välja.

AIG keeldus mulle reisitõrke hüvitist maksmast. Lend jäi ära, aga hotell oli tasutud. Kindlustus leidis, et klient ei soovinud reisida! 12.05 pöördusin LWRD poole ja täna maksis AIG kindlustushüvitise hotelli eest täies mahus arvele. Au ettevõtlikele meestele, kes ei lase meile igas asendis mütsi pähe tõmmata.

Kirjutasin ka mina. Tuli selline teema "Äraminek" ja algataja keegi Kaduja. Temapoolsed postitused olid a-la Delfi kommentaariumi tase. Sellist soppa nagu reisiportaali ei tahaks. Kirjutasin moderaatoritele suunatud kommentaari, kus palusin teemaalgataja sõnnikuloopimine lõpetada või blokeerida või mida iganes, et seda sousti mitte lugeda. Ja mis juhtus: minu kommentaar kustutati! Kuidagi nagu alandav, kes siis lõppude lõpuks soppa pritsis? Mille järgi need moderaatorid siis juhinduvad? Kes nad on, mind ei huvita, aga sooviks, et Trip oleks jätkuvalt ikka sündsal tasemel ja a-poliitiline.

PS: psühholoogi ei vaja, tänud pakkumast. Aga uudised on head, edu!

Minu pealt soovis hõlptulu teenida kindlustusfirma, kes keeldus reisitõrke puhul hüvitist maksmast. Praegu tegeleb sellega LWRD. Kui arvestada, et kindlustaja vastu vettpidav nõue esitada on parajalt kõrgetasemeline juriidiline pilotaaz, samas on tegu  suhteliselt tagasihoidlike summadega - raske oleks näha hõlptulu saamist. Inimese psühholoogia järgi näeb see välja nii: midagi, mida ise ei suuda, tellid antud ala proffesionaalilt. Ja kui oled natuke sinna kiuslike poole kaldu, leiad, et asi lahendati sinu silmis kuidagi väga kiiresti, kergesti ja mänglevalt, ilmselt maksin liiga palju. Kuigi ise poleks sellega mitte mingil juhul hakkama saanud.

Kaduja kadumine johtus sellest, et isegi talle jõudis kohale - hea tava piir on ületatud ja asi läks üle võlli. Viisaka, neutraalse ja a-poliitilise lähenemise puhul poleks selle teema vastu ilmselt keegi.

Nagu kirjutasin, oli mul nn reisikindlustuse kuldpakett, kus sees igasugu tõrked ja kõikvõimalikud muud lood. Tarbijakaitsesse ei usu eriti, korra olen sinna pöördumise teinud ühes teises asjas, aga jätsid mõttetult mannetu mulje, midagi ei toimunud. Aga see on muidugi minu isiklik kogemus, teistel ehk paremini läinud. Huvitav, kas kusagil on andmeid, palju AIG on võrreldes teiste kindlustusfirmadega kindlustushüvitisi maksnud, aga eks nad ole enam-vähem ühesugused. Aga ikkagi jääb küsimus, et milleks seda reisikindlustust koos kõigi lisadega siis teha, kui kasu on suur null?

Pöördusin Iizi (vahendaja) poole, kelle kaudu ostsin reisikindlustuse poliisi, AIG siis. Iizile vastati AIGst, et kindlustatu ei suutnud viisat vormistada, sellepärast ei kompenseeri midagi. Ja pole kindlustuse asi mingi hotelliga suheldes oma aega raisata. Viisa küsimus tekkis 4-5 tundi enne lendu, kui Vietnam otsustas ilma viisata enam mitte sisse lasta ja viisa pidi olema tehtud tagasiulatuvalt vähemalt 5 päeva enne lendu, st mul ei olnud mingit võimalust ja kellelgi ei olnud, seepärast lend ära jäetigi. Mul ei ole mingit ettekujutust, kuidas AIGga võidelda. Kohtusse minna? Kohtu kaudu kindlustusfirmaga võitlemiseks peab olema meeletu rahakott, seda enam, et AIG on Eestis filiaal, pea on Soomes. Kindla peale on süsteem JOKK vormistatud: kohtusse saad minna ainult Soomes. Olen vist üle kümne aasta teinud kindlustused AIGs, ikka mitu korda aastas, ostnud veidi kallima nn kuldpaketi ja kujutanud ette end nagu vanajumala selja taga olevat. Et elu on lill. Aga tegelikult saadetakse sind kohe seenele, kui midagi juhtub. Alandav tunne, ausõna. Kes annab head nõu, mida siis teha? Kuidas teistel on kindlustustega läinud, ma ei ole ju ainuke.

Kindlustus ei korva, vähemalt minul olnud AIG. 09.03.2020 oli lend Helsinki - Vietnam. Lennufirma TUI tühistas lennu ja 3-4 päeva jooksul maksis lennupiletite raha tagasi. Et hotell kohapeal oli makstud (tühistamiõiguseta), pöördusin kindlustusse. Vastus: te ei soovinud reisida, kompensatsiooni ei tule! Jah, lugesite õieti, selline oligi vastus. Kuidas ja kellega tulevikus reisikindlustust teha, et sellest ka kasu oleks, ma ei tea. Veniv vestlus käib ka hotelli ja Bookinguga, mida siit tuleb, ei tea veel.

Havoc. Kindlustusfirma AIG sai suurepäraselt aru, miks reis ära jäi. Saatsin neile ametlikud, lennufirma TUI ja Vietnami valitsuse poolt väljastatud teatised. Lihtsalt olen siit ja sealt hakanud kuulma, et AIG kasseerib küll rahad korralikult sisse, väljastab poliisi, aga kui midagi juhtub, siis väljamakseid eriti ei toimu. Kas peaks tegema eraldi teema erinevate kindlustusseltside, lennupiletite vahendajate, lennufirmade kohta. Praegu just selline aeg, kus paljudel juhtub, näitab ära, keda usaldada, keda mitte. Meil siin reisisellid koos, ühise kogemuse pealt kergem jätkata, pole ju vaja, et igaüks eraldi roostes reha otsa astub.

Vabandan, vanust nagu on, aga misasi on offtopic, träking pask ja regexi jagamine?

09.03 oli lend HKI - Phu Quok, tühistati, lendaja TUI maksis raha 3-4 päevaga tagasi. Et hotell makstud, pöördusin kindlustusse, milleks oli AIG. Sain vastuse: kindlustus ei kata reisi ärajäämisest tingitud kulusid, kui kindlustatu ei soovi reisida. Sellise vastuse peale annab ikka tulla. Sel ajal ei olnud mingit pandeemiat välja kuulutatud. Tulevikus, kui jälle reisima pääseb - kuidas ja kellega seda reisikindlustust teha, et asjal mõte oleks. Firma kontoris kogu vestlus protokollida ja siis allkirjastada? Ei ole sõnu, kui lihtsameelne olnud, teinud alati nn kuldpaketti ja arvanud, et elu lill.

Lend oli Helsinki - Phu Quok 10.03 kell 00.20, lendaja TUI. Eelneval päeval võttis Vietnami valitsus vastu otsuse, et 9-st Euroopa riigist, k.a. Soome, ilma viisata reisijaid vastu ei võeta ja viisa peab olema tehtud vähemalt 5 päeva enne väljalendu. Meid toideti ja paigutati hotelli, ilmselt TUI lootis mingil viisil ikkagi lennuluba saada. Keskpäevaks oli selge, et lendu ei toimu. Suhtlus TUI-ga oli hea, jooksva olukorra kohta tulid sõnumid telefonile. Tõsi küll, mul oli antud soome nr, minule tuli info. Samal lennul oli päris palju eestlasi, aga eesti nr ei saadetud midagi. Kui oli vastu võetud lõplik otsus, et lendu ei toimu, saadeti sellekohane meil koos tel nr-ga, kuhu helistada. Kas soovid mingit teist lendu või loobud. Mina loobusin ja teatati, et 3 - 5 pangapäeva jooksul kantakse raha tagasi.  Aga hotell oli ka makstud.Reisikindlustus oli läbi IIZI tehtud AIG-ga, korralik (oma-arust), nn kuldpakett. AIG poolt antud tel helistades anti teada, et nemad ei puutu üldse asjasse ega tea midagi (mis kuradi nr?), saatku meil. Saatsin meili, saadeti blankett reisitõrkest teavitamiseks, kusjuures oli juurde lisatud paar punkti, mis juhul on lootust kindlustuse poolseks korvauseks. Lennu ärajäämisest polnud sõnagi, jättis sellise õngitsemise mulje, et äkki inimene arvab, et raha ei saa ja jätab nad rahule. Olen lugenud antud firma kindlustustingimusi ja mina ei suutnud kusagilt välja lugeda, et antud juhtumi puhul hotellibroneeringut ei kompenseerita. Saatsin täna kõik vajalikud paberid kindlustusse, eks näe, mis saab. Ei taha ette üle reageerida, ehk sujub kõik ilusasti ja hotell kompenseeritakse.