kopsik

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
1 meeldimist
0 postitust / 35 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Viitega Delfi reisijuhile - viidatud artiklis on seekord imekombel täitsa asjalikud soovitused. Sageli jääb küll arusaamatuks, kas toimetaja on kunagi ise üldse suuski alla saanud. Nagu näiteks sõnumid stiilis "Suusatamine Tatrates - sama hea kui Alpides, aga kaks korda odavam". Kuidas saab üldse võrreldamatut võrrelda? Mäepiletid nädalaks on sealjuures näiteks Jasnas vaid ca 30-40 euri soodsamad kui 10x suuremas Alpi-kuurortis, radade kvaliteedist ja lumekindlusest ning Alpide atmosfäärist ma ei räägigi. Kohati tekib küll tunne, et Slovakkia suusakuurortid maksavad nn reisijuhtidele peale propganda eest. Ja lõpetuseks hindadest - soovijal on praegu võimalik sõita Eesti vaieldamatult parima suusareisikorraldaja Alpiexpressiga nädalaks Alpidesse ca 600 euro eest (eeldusel, et inimene on nõus loteriimajutusega).

Ischglis (ega ka teistes suuremates Austria kuurortites) minul küll kaardimakseprobleeme pole olnud (kasutan Maestro deebetit ja Visa Gold ning Amex Gold krediitkaarte), s.t mitte rohkem kui Alpi suuremates kuurortites ikka. See omakorda tähendab, et mäepileti, suurema suusalaenutuse, mäerestorani, toidupoe, suurema ööklubi ja kallimate külarestoranide eest saab üldjuhul alati kaardiga maksta (s.h krediitkaardiga), Amexi peale kipuvad aeg-ajalt jonnima. Majutus (v.a kallimad hotellid) ja väiksemad baarid on valdavalt krediitkaardivabad ning deebetitest läheb paremal juhul kaubaks (kohalik) Mastercard/Maestro. Olin Ischglis küll viimati paar aastat tagasi aga raske uskuda, et sellise kategooria kuurortis asi hullemaks läinud on, pigem hakkavad nad ka Alpides üldiselt normaalsele maailmale selles kontekstis iga aastaga üha rohkem järgi jõudma. Ehk mingis ajutise iseloomuga süsteemihäired?

Austria toll on eriti õhtupoolikul mäeharjal piiril täitsa olemas. Olen ise samuti näinud kottide ülevaatamist, jäi siiski mulje, et lisaliiter schnappsi neid eriti ei häirinud. Pigem olid teemaks luksuskaubad - kallid kellad, ehted, disainerriided, sigarid, parfürmeeria jms, mis Samnaumis samuti väga soodne tänu maksuvabastusele. Aga selge see - kast konjakit seljakotis võib probleemiks osutuda, sellisel juhul tollimaks koos lisadega kindlustatud. Ischgli kodukal ka selle kohta info olemas http://www.ischgl.com/en/dutyfree-shopping-samnaun-switzerland. Aga ega nad kõiki vaata - näo järgi ilmselt. Uus kuldkell käe peal võib tähelepanu tõmmata.

  1. Kui ei ole just väga sportlikud ja nõudlikud suusatajad, siis piisab Ishcgl / Samnaunist rohkem kui küll - tegemist on ikka suure kuurortiga, lisaks peab arvestama, et Šveitsi poolele minek / tulek võtab päevast jupi aega ära. Küll aga on nad mõlemad üsna rahvast täis, s.h ka jaanuari lõpus - selles mõttes on kõrvalmägedel kindlasti rahulikum.

  2. Kuivõrd ise ei tegele, siis vaid silma järgi hinnates - võrreldes mõne teise kuurortiga on seal offpiste sõitu kindlasti vähem näha - eeldan, et see on tingitud kehvematest võimalustest. Rahvast on muidugi palju, eriti tüüti on õhtupoole Samnaunst tagasitulek.

  3. Olen ise olnud http://www.gradiva.at/, julgen soovitada. Aga nagu kõik Ischglis sees olevad asjad - kallivõitu. Soovitud näitajatega korteri eest (6-7 inimest) arvestage jaanuarilõpus vähemalt ca 2500-3000 euri nädal. Kindlasti eesldab see magamist ka läbikäidavas toas ning üldiselt magamist 2-kohalistest vooditest (s.t DBL on Austrias reegliks). Odavam majutus algab mitmed head kilomeetrid väljapool Ischglit.

vt ka http://www.trip.ee/content/austria-suusakuurortite-majutus.html

www.allchalets.com
www.homelidays.co.uk
http://www.belvilla.com/ski-chalet-austria
http://www.akvillas.com/luxury-ski-chalets/luxury-ski-chalets-austria/

jne

Märgin, et kui odavamate heas asukohas asjadega olete juba hilja peale jäänud, eriti kui huvi suuremate järele (loomulikult võib vabalt leida hinnatasemel ca 6-10 kilo ca 10 inimest, poolpansion kohustuslik.

Minu teada keeldu kettideta sõita ei ole, aga pead arvestama, et kui on lumised-jäised olud, siis politsei ei pruugi sind mõnest kohast edasi lasta.
.
Lumekettide osas soovitan vaadata kohalikku ilmateadet siis kui minekuks läheb. Minu kogemuste järgi pole 90% juhtudel kette vaja. Kui aga mägedes täpselt ülesõidu ajaks lund lubab või ööbite kusagil kaugemal, siis tasuks muidugi võtta - üsna tüütu on tagasi pöörata 2 km enne kuurortit kui politsei saua ette paneb kettideta masinatele. Aga sõltub muidugi ka ka kuurortist ja Itaalias tõepoolest ei ole ju talvel neil talverehve rendiautodel isegi valikuna saada vist.

Kõige kiiremini saab Bergamost minu arvates kohale Cerviniasse. Koht ise samuti igati ok, eriti kevade poole, kui mujal lumega juba probleeme hakkab tekkima. Monterosa kõrvalorus on samuti suht lähedal.
www.cervinia.it www.monterosa-ski.com
.
Shveits on kallim märgatavalt ning ka transfeer oleks üsna pikk.
.
Oskuste seisukohast pole vahet - kõigis suuremates keskustes on radasid igale raskusastmele ning külasse pääseb reeglina tagasi ka gondliga. Aga muidugi, Livigno on algajale paraja suurusega ja üsna sinakate nõlvadega, lisaks veel maksuvabastus. www.livigno.eu, transfeer on tüütu, samas Shveitsi kuurortid päevakülastuseks lähedal.
.
Küll aga arvesta, et hooajal minnes võib RA lennuaegu arvestades osutuda probleemiks majutuse leidmine, see on reeglina L-L. Loomulikult on võimalik ööbida ka keskusest väljas, kus teenusepakkujad on reegline vähem pirtsakad ning ka hinnad soodsamad. homeaway.co.uk, homelidays.com, interchalet.com (viimane vist küll vaid Austria).

Kui jutt käib mäesuusatamisest, siis Torinost on kiviga visata mitmed korralikud keskused. Kõrgeim ja suurim on Cervinia / Zermatt (www.cervinia.it), järgmine valik oleks Monterosa (http://www.monterosa-ski.com/?lang=en). Mõlemad on Aosta orus.

Cervinia on praegusel lumevaesel ajal igal juhul kindel valik - palju radu on üle 3000 ja Šveitsi poole peal on korralik liustik. Olen seal 2x käinud, lähen veelkord 3 nädala pärast, julgen soovitada. Miinuspoole peal on isegi Itaalia mõistes olematu apreski ja ööelu, samuti tugev ilmarisk - kui üleval on tuul, lükatakse ülemised gondlid üsna ruttu kinni.

Kui majutust vajad, siis Cervinias soovitan kortermajutust, vaata kas või Homeawayst või Homelidayst. Nädala pärast on seal muidugi veel tipphooaeg ning hinnad vastavad.

Ski-in-ski-out majutusi on ka Alpides. Neid on peamiselt kahte tüüpi - ülimõnusad ja ülikallid liftide alumiste otste juures olevad hotellid ning mäenõlvadel raja kõrval olevad lihtsamad majutused osades kuurortites, kus küla ulatub ka oru nõlvadele (näiteks Sölden). Viimastega on see probleem, et soojemal ajal võib ainukene lumine koht sinu maja ümber ollagi vaid see allatulev, õudses seisus laskumisrada ning sellele saamiseks pead mööda porivälja tampima mõnevõrra. Lisaks on sellistest majutustest niisama linna pääsemine tüütu - tõenäoliselt vaid takso / bussi teema (jalgi annab vändata üles-alla).

Lihtne reegel Alpides on see, et iga 100 meetrit lifti poole maksab majutuses 100 eurot:)

Mis hinnavahesse puutub, siis - olles teostanud sellealaseid põhjalikke arvutusi palju kordi - on Skandinaavias käimine raha raiskamine - kvalitatiivne vahe on üüratu ning Alpireisi hind on võimalik ajada vägagi odavaks ka lennukiga minnes, kui viitsid ette planeerida ning oled valmis ööbima mujal kui kuurordi keskel.

Odavat autorenti sealkandis ei paista (vähemalt ametlikult) olevat. Jeeprent.ge pakub väikeautot 40 euri päev. Päevaks Kahheetiasse sõita on ilmselt mõnevõrra odavam kui 160 lari.

Ise kavatsen võtta 4WD. Ärge kohe tänitama ja õpetama hakake - selge ja teadlik valik.

Olen kuulnud, et olevat rendifirmasid, kes tõesti omavastutuse ulatuses reserveeringut ei tee, aga minule pole seni ükski selline ette juhtunud.

Tavaliselt broneeritakse kaardilimiit vastava summa ulatuses. See tähendab, et sul peab olema vaba limiiti ning sa ei saa reserveeritud limiiti enne vabastamist (võib venida kuni arvelduskuu lõpuni) kasutada.

Kui kaskojuhtum tekib, siis chargetakse kaarti reserveeringu arvelt reaalselt. Internetipangas saab tavaliselt lihtsalt vahet teha selle järgi, et reaalselt chargetud summal on maksetähtaeg järel, reserveeringul pole.

Niiet vahe on formaalselt olemas aga sisulises mõttes on tulem sama.

Omavastuste summa osas Autoeurope tavaliselt indikeerib, mis see excess võib olla. Economy eest pole ma Bergamos 1000 euri maksnud, pigem oli see 250 euri pluss bensiin (Europcar AE vahendusel).

Autoeurope excess osas on mul positiivne kogemus olema - ilma suurema bürokraatiata maksti omavastutus tagasi, paar kuud läks aega aga oli ka suvi. Ära ainult unusta rendifirmalt niipalju pabereid võtta kui võimalik õnnetuse kohta.

Küll aga kaasnevad igasuguse kasko juhtumiga erinevad käsitlustasud, mida refund ei kata. Itaalias sain tuuleklaasi kivi - omavastutus 250 mille AE hüvitas, käsitlustasu 72 euri, mida ei hüvitatud (Europcar). Hiljem saabus veel arve piiratud liiklusega tsoonist läbisõitmise eest saadetud trahvi käsitlemise eest - 50 euri.

Mulle jääb küll segaseks, kuidas RA vahendatud Hertz ja Advantage odavam on - ka praegune kiire otsing nädalaks märtsi annab väikeautol hinnaerinevuseks ca EUR 116 vs EUR 105 AE kasuks. Ja see on ka kooskõlas minu pikaajalise vaevarikka kogemusega rendiautode hinnavõrdlemisel.

Aga jah - linnas ööbimine on mõnevõrra kindlam, lisaks säästad ehk ka ühe päeva rendi. Paljudel hotellidel on taksofirmadega lennujaama kindla hinna kokkulepe. Tegelikult hakkasid bussid samuti suht vara liikuma, minu arust oli lennujaama kodukal see info olemas. Soovi korral võid muidugi ka lennujaamas pinkidel ööbida.

Bergamos tõenäoliselt ei ole kell 6 putka avatud - see on vaid suurtes lennujaamades võimalik. Küll aga on tõenäoliselt seal olemas drop-off box.

Kõige lihtsam on kasutada Autoeurope'i vahendust. Suure tõenäosusega saad parima hinna ning seal on alati ära märgitud tarnijate teeninduspunktide lahtiolekuajad ja drop-off boksi olemasolu.

Arvesta aga sellega, et Bergamos on rendiautode parkimisplatsi ja terminali vahel hulk maad - spets buss käib seda vahet. On enam kui tõenäoline, et kontorite kinnioleku ajal see buss ei sõida.

Olen üldiselt Euroopas rongisõidu suur pooldaja (kui ta vaid nii kallis ei oleks) ja teoorias oleks rongiga ilmselt jah üks soodsamaid variante Münchenist Mayrhofenisse, kuid nagu mitmel pool tõdetud - sooduspileteid kätte saada ei pruugi olla niisama lihtne. Eriti laupäevadeks. Ja ega see sõit koos vähemalt ühe ümberistumisega ja vastavalt kraami tassimisega nii mugav kah ei ole.

Nelja täiskasvanu puhul pooldaks mina üpris kindlasti siiski autorenti, mis Saksamaal silmapaistvalt soodne on. Vahemaa on ju lühike ning enamik teest hea. Ning eks ka kohapeal Zillertalis ringi sõita on mõnevõrra mugavam kui suusabussiga, mis tippaegadel puupüsti täis võib olla. Ainuke ebameeldivus ja lisakulu võib olla seotud vajadusega osta/rentida lumekette ning neid peale/maha installeerida.

Vaatasin siin just Atlaschoice kaudu enda 4-llikmelisele seltskonnale autot jaanuarisse ning 7 päeva Peugot 508 jääb kusagile 250 euri kanti. Pole palju minu arust ning bensukulu on samuti suht sümboolne - ca 400 km edasi tagasi.

Kui olete täitsa algaja, siis peaksite pigem just alustama suurtest kuurortitest, sest seal on lihtsamate radade valik suurem ja liftisüsteem võimaldab reeglina ka külasse tagasi sõita (s.t ei pea tingimata mööda rada laskuma).

Ja korralikud mäevaated saab ikka kõrgematest tippudest, kuhu juurdepääs on parem reeglina suurtest kuurortitest.

Aosta orus olen ise olnud Cervinias ning julgen igati soovitada radade kvaliteedi osas. Tegemist on ka kõrge koha ja liustikuga, seega ei tohiks veebruari lõpus lumeprobleeme olla.

Lisaväärtuseks on kindlasti võimalus Zermatti külastada teisel pool mäge.

Võibolla on seal veel saadaval nende täisloterii pakkumisi mõneks nädalaks - hind ei tule oluliselt kallim kui Rootsi reisi kulud (7777). Rääkimata mägede kvalitatiivsest vahest. Ja pole vist vaja öelda, et AE-ga reisimine on väärtus omaette. Ise sai selle hooaja (loodetavasti) esimeseks Alpi reisiks võetud 8. jaanuari Mayrhofen / St Anton ning olen hinnatasemega äärmiselt rahul.

Olen sõitnud autoga Normandias, Poitou-Charentes ja Aquitanes. Praegu minnes ei tohiks veel olla eriti suurt probleemi ööbimiste leidmisega otse tee pealt. Kuigi - Normandias 2004 juuni alguses (ehk siis täpselt sama aastaaeg, mis praegu) ei pruukinud sa leida kohta selles külas/linnas, mis sulle meeldis. Üldiselt pole see muidugi väga suur probleem, aga frustreeriv. Lisaks veel see, et sellel ajal kui valged inimesed õhtusöögi sissejuhatuseks austreid ja valget veini naudivad, pead sina närviliselt külast-külla uhama ning endale voodikohta otsima. Seetõttu olen üldiselt eelistanud võimalusel reisijuhtidele tuginedes asju ette kinni panna. Aga loomulikult on see maitse asi.

Teine asi on juuli-august. Sellal võib tõesti väga kergesti minna nii, nagu Rännumees ülalpool kirjeldab. Või nagu LP ütleb Ile de Re (tuntud puhkuse (pool)saareke La Rochelle külje all) kohta: "... in July and August there is LITERALLY no free bed anywhere and anytime." :) Niiet seda tasub arvestada.

Kõigepealt - ma ei ole miskitpidi seotud Alpiexpressiga.

Pean ütlema, et see pole Germalo poolt üldse mitte esimene ärahüppamine, millest ma teadlik olen. Minu soovitus - võta Alpiexpressi veebruari reis Austriasse

Olen käinud Alpides nii omal käel, suurema organiseeritud seltskonnaga kui ka pakettreisidega. Viimati 2008 Germaloga Livignos ja 2009 Alpiexpressiga Ischglis. Olin suhteliselt kindel pakettreiside vastane ning Germalo kogemus kinnitas, et saadava kvaliteedi eest maksad sa liiga palju raha - mitte, et seal midagi väga halvasti oleks olnud, aga sellised pisiasjad - majutuse tegelik asukoht vs see, milline mulje tekkis kirjeldusest, transfeeri reaalne pikkus vs lubatu, reisijuhi kogemuste tase kohaliku infrastruktuuri suhtes jne, jne.

Pärast AE-ga käimist ütlen aga, et see on iga kopikat väärt - alates sellest, et nende hotellivalik on äärmiselt läbimõeldud (s.t igas hinnaklassis parimad, arvestades asukohta ja kvaliteeti) ja lõpetades sellega, et reisijuht näitab sulle kätte nurgatagused tippkvaliteetsed söögikohad. Tasuta suusaõppest rääkimata. Lihtsalt inimeste kogemused on nii suured, nad on asjaga olnud seotud väga pikka aega ning on asja fännid.

Jah muidugi - AE on kallim, kuid see on igal juhul oma raha väärt.

Igal pool Austrias v.a arvatud Ischgl, kus on tõesti kallis.

Alpiexpressi andmetel Mayrhofenis ainult suusad ca 900, koos saabastega ca 1200 krooni. Võid ka ette tellida (näiteks http://mayrhofen-im-zillertal.skiset.co.uk/partner/j2ski/), aga tavaliselt on igal hotellil mingi partnerpood, kus 10-20% discounti saab nagunii. Kui olete suurema grupiga, on ka (mitte-liftialustes) poodides võimalik kaubelda väga edukalt.

Niiet muretsemiseks pole põhjust - hinnavahe Eestiga on suht väike. Eestist kaasarentimine ja tassimine tasub ära kui pakutakse tasuta suusalisakilosid ning rendi hind koha peal on üle 2000 eegu. Kvaliteedivahe naguinii.

Tahtmata vaidluse tormi üles kerida - lihtsalt minu arvamus-kogemus.
.
Saapad osta endale omad - see on peamine asi. Eriti veel, kui muidu sobivate kingade leidmisega raskusi - minul näiteks ei sobi üldse mõned tuntud brändid ning ainukesed saapad, mis proovitutest tõesti istuvad on Technics - lihtsalt põhidisaini küsimus (pisut laiemad alt). Ma ei vaidle vastu, et võib ka iga kord saada sobivad saapad laenutusest, aga oma jala järgi sisse kantud asi on ikka kindla peale minek ja mugav saabas on suusapuhkuse juures üks kõige olulisemaid asju. Kusjuures - kui oled rohkem pühapäevasuusataja, ära lähtu põhimõttest - mida kallim, seda parem. Kallid saapad on reeglina oluliselt jäigemad ning sageli ka suurema ettekaldega, mis võimaldab suuska paremini juhtida kiiremates ja raskemates oludes, kuid koormavad jalga rohkem ning on ebamugavamad kõndimiseks. Kui must mägi pole sinu keskmine nimi, piisab tuntud tootja odavamast servast täiesti.
.
Suuskade osas olen ma võimalusel alati need kohapealt laenutanud järgmistel põhjustel:

  • alati uued mudelid (ja soovi korral saad erinevaid proovida)
  • alati valmis hooldatud + jooksev hooldus hinna sees
  • kaasavedamine on tüütu
  • hinnavahe Eestiga ei ole mäekõrgune (suusakott+lisakilode maks võta kah alati arvesse - mõni reisikorraldaja pakub 8 lisakilo küll tasuta)

Ainukene kord, millal olen Eestist rentinud, oli Ischgl - seal on suusarent (nagu muudki asjad) metsikult kallis (ca 2x kallim kui tavaliselt) ning hinnavahe oleks liiga suur tulnud. Tavakuurordis olen ma suusad saanud tavaliselt 100 euri ringis ning näiteks Cervinias ca 60 euri ringis.
.
Kui ma käiksin hooaja jooksul normaalsetes mägedes 3-4 korda, siis tõenäoliselt kaaluksin personaalsete suuskade omandamist - aga seda eelkõige rahalistel, mitte kvalitatiivsetel põhjustel.

Ära hakka rapsima ja edasi tagasi jooksma - kui on ilus ilm, istu jõekaldal kohvikusse ja joo paar õlut:)

Kui aga igal juhul tahad vaatamisväärsustega tutvuda, siis soovitan üheks päevaksjärgmist marsuuti -

  • kõigepealt tramm nr 22 (või oli 23) ülesse mäkke Hradi taha (maha üks peatus enne peatust nimega Prazki Hrad vmt)

  • sealt mõõduka sammuga läbi lilleaedade ja Hrati enda selle värava juurde, kus on auvalve (ära jumala pärast hakka trügima sinna, kus on sildid "Golden Street" vmt

  • sealt müüda müüri äärt kuni hakkab tekkima võimalusi alla poole minna läbi aedade (mingil hetkel küsivad nad seal vist piletit, aga see tasub ära)

  • jõudes alla - üks tiir Mala Stranas (linnaosa Hradi ja jõe vahel)

  • siis muidugi üle Karli silla

  • vanalinna ja raekoja platsi jätaks mina vahele ja istuks Starometskas metroo peale ning sõidaks peatusesse Jiriho Prodebrazy (vmt). Kui aga tahad tingimatta - kõnni läbi vanalinna ja raekojaplatsi Vaclavi väljakule ja mine sealt metroo peale

  • Jiriho Prodebrazyst (Vinohrady) kõnni Vaclavi väljaku poole tagasi. Kasuta võimalust istuda Vinohradys mõnes õllekas või veinibaaris ning midagi süüa

  • kui veel jaksad, siis sealt Nove Mestos üks ring (näiteks suundu "allapoole" Karlovi namesti poole). Söö sealkandis, kui sa seda Vinohradys ei teinud.

  • istu jõe kaldal kohvikusse ja võta paar õlut

Praha kaardid - www.mapy.cz, maps.google.com

Ise samalaadsele reisile mai keskel. Ööbimiseks sai valitud taktikalistel kaalutlustel Ladina kvartal ning pean ütlema, et ammu pole niipalju vaeva näinud hotelli valmisega kui seekord. Eks peamiseks põhjuseks on südalinna paremates rajoonides (3,5,6) asuvate hotellide hullud hinnad.
.
Eks igaüks peab oma otsuse hotelli osas ikka ise tegema, sest arvesse võetavaid asjaolusid on tohutult palju. Kesklinnast eemal olevate puhul kindlasti metroopeatuse lähedus (ka le Royal ... ei ole tegelikult südalinnas - jõeni on sealt oma 2,5 km). Eiffeli ümbruse ja Champs Elysee kohta öeldakse, et see on õhtuti tühi nagu kell. Paljud inimesed kiidavad elamispaigana Ladina kvartalit ja Maraisi, samuti Saint Germain (mis küll kolmest kalleim). Loomulikult on kesksematel hotellidel paraku kõrgemad hinnad. Paljud inimesed kiidavad taevani Montmartre atmosfääri. Ise olen võimalusel city break'del üritanud lähtuda põhimõttest, et linna peal olles oleks võimalik ilma olulise sõiduta vahepeal hotellist läbi hüpata - korra puhkamiseks, riiete vahetamiseks, asjade ärapanemiseks. Minu kogemuse järgi annab see reisile palju juurde. Seetõttu katsuks mina valida sinu poolt leitud hotellide asemele rohkem kesksemad kohad. Loomulikult on terve rida inimesi, kellele hotell on vaid koht, kuhu õhtul magama sõita. Kõik on maitse asi.
.
Üsna huvitavaks asjaks ümbrusest ettekujutuse saamisel on Google Maps (maps.google.com) poolt pakutav Street View funktsioon (pole küll igal pool) - saad tänavapildist ja ümbrusest päris ok ettekujutuse.
.
Hotelli tasemete osas keskmisele eestlasele kättesaadav hinnaskaalas olulist vahet ei ole kui rääkida kesklinna hotellidest. Nagu ma aru oleb saanud on nad kõik tibatillukeste tubadega ning suht olematu luksusega, hinnatasemed on samas ca 90-170 euri (ja alumise otsa juures on ikka sigahalvad arvustused). Peamine vahe on asukoha läheduses jõele, personali abivalmiduses, puhtuses ja tubade üldises ilmes (värskuses). Meie mõistes normaalsete keskklassi hotellide (näiteks Reval Latvia) hinnatasemed kesklinnas algavad kusagilt 200-st eurost. Mingisugust abi annab ka www.tripadvisor.com. Suur osa sealolevatest arvamusetest ja hinnangutest on muidugi jama, aga kasutajapildid on abiks ning samuti - kui ikka 50 arvustusest 40 annavad vähem kui 3 punkti, siis mingi pildi see annab.
.
Mootoritest soovitan sul lisaks proovida veel www.wotif.com ja www.ratestogo.com (see on www.hotelclub.net lähima 30 päeva allüksus). Minu kogemuse kohaselt on nad hindade osas ühed parematest.
.
Transpordi hindade ja tsoonde osas aga samuti ka CDG-st kohale saamise osas on siinsamas Trip'i Prantsusmaa osas päris asjalik teema. Nagu ma aru saan on Pariisi käidavamas osas piisav tsoon 1-2.
http://www.trip.ee/node/49630#new

Olen Prahas palju käinud, kuid selleks et midagi soovitada - mida te sinna otsima lähete? Hea õlu, armsad kõrtsid, linna ilu, ööelu, off-turisti ala?

Majutus - palju on ööpäevase maksumuse ülempiir? Kas on oluline olla linna südames?

Olen selle mõtte avaldamise eest saanud tripis varem nahutada aga siiski - kui eelarve natukenegi kannatab - kaaluge ka võimalust lennata mõnda Euroopa linna ja sealt auto rentida. See annab olulist aja- ja mugavusevõitu ning pole üldse nii kulukas kui alguses tunduda võiks.
.
Kiire pinnapealne uuring näitas, et lennukipiletid neljale inimesele Riiast Berliini ning Opel Astra Estate kolmeks nädalaks teeb inimese peale kuluks ca 4200 krooni.
.
Pääseb Poolast ning võidab vähemalt 2-3 päeva.