klaabukas

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

15 meeldimist
7 postitust
40 kommentaari
Viimased kommentaarid

Ei, alla kuhugi ei kirjutanud. Anti vautšer ja hiljem saadeti see ka meilile. Kogu lugu.

Aitäh Buldooza, just seda infot ma otsisingi!

Ma saan aru, et nii oleks mõttekas teha, aga kas siiski on mõni seadus, mis lubab mul ka aasta hiljem seda kompensatsiooni küsida? Lennujaamas keegi rahalisest kompensatsioonist juttu ei teinud, pisteti vautšer pihku ja kõik. Isegi toidutalongist keelduti Tallinnas, selle nõudsin Helsinkis ise välja. Ega ma lisahüvitist ei tahagi, vautšeri laseks tühistada.

Kui kunagi lend hilines, taotlesin kaks aastat hiljem kompensatsiooni ja sain ka, asi aegus vist alles 4 või 5 aastaga.

Kui täis ei topi, pole probleemi. Võidakse paluda sinna mõõdukasti suruda. Ja kaal ei tohi lubatut ületada.

Finnairilt raha tagastus saadud. Aprillis saatsin taotluse ja nädal tagasi tehti ülekanne. Võttis aega, aga asja sai.

@Raivo. 

Väljendasin end ehk valesti, vabandust. Kui aasta on rikkumisest möödunud ning trahviteatis pole selle aja jooksul kohale toimetatud, siis on asi aegunud. “According the Italian Traffic Code the police have 360 days after the date of the violation or identification of the owner of the vehicle within which to notify fines to foreigners.”

Itaalia trahvid välismaalastele aeguvad 1 a möödumisel, juba uuritud teema.

Oleme sõitnud nii bussiga, rendiautoga kui taksoga. Takso oli piisavalt odav, et seda kohvritega ja kolmekesi bussile eelistada.

5 aastat Hiinas - puudust tundsin esmajärjekorras hapukoorest, kohupiimast ja kollastest kartulitest, Hiinas müügil olnud kartulid oleks meil nimetatud seakartuliteks, olid siniseplekilised. Vahel sai vene poest smetanat, aga maitse polnud see. Kartuleid vedasin ise kohvriga Eestist ja juuretise tõin ka Eestist ja hakkasin ise leiba küpsetama. Nii et sellest puudust ei tundnud vähemalt.

Kiirteelõigul Pekingi ja Shanghai vahel omast kogemusest midagi soovitada ei oska. Küll aga on igati külastamist väärt Hiina mõistes Shanghaist kiviviskekaugusel asuv Huangshan. Aprill võib küll kohati vihmane olla, aga mägedes ongi ilm ettearvamatu.

Teine võimalus on reisida Xiani kaudu - jällegi Huashani mägi Xiani lähedal on võrratu (kui sulle mäed meeldivad muidugi). 

Üks parimaid matkakohti Hiinas on kindlasti Zhangjiajie, aga see võibolla jääb sinu teelt liiga kõrvale.

Olen Aafrikast mingid suured veisesarved toonud, kedagi ei huvitanud ja lahti ei kästud pakkida. Kuna kohvrisse ei mahtunud, siis lasin lihtsalt lennujaamas papi sisse keerata ja heale õnnele loota, et ei purune. Need sarved polnud kindlasti keelatud loomaliigi küljest. Aga ilmselt võib ka teistpidi minna, et hakatakse uurima.

Tulin just Turkishi lennult ja oli mõni pudel kangemat kraami ka lisaks veinidele ja õlledele. Mis täpsemalt, jäi tuvastamata. Aga mingit piirangut õllele/veinile küll polnud.

Havaist buss korralik ja kiire, kui just hiigelpagasit pole vaja vedada, siis mine sellega. 

Endal ka see Ugandas läbi tehtud, aga meid aitas võõrustaja ning ise asjaajamisega kokku ei puutunud. Küll aga mainis ta, et parimates paikades on pikad järjekorrad, meie broneerisime külastuse “oma pere” juurde mitu kuud varem. Oli juba siis (7a tagasi) päris kallis lõbu, aga igat senti väärt! Läheks iga kell uuesti.

Ühistranspordi jaoks pole liire vaja, lennujaamas saab edukalt Havais kahe otsa pileti eest ka kaardiga maksta. Ja kui vaid loetud tunnid linnas aega on, siis soovitan ka plaanitud vaatamisväärsuste piletid internetist ette ära osta - hoiad piletisabas seismise aja kokku. Nii et tegelikult saaksid teoreetiliselt üldse ilma liirideta hakkama - ka toidukohtades saab kaardiga maksta.

Rawaid ei tea, Surin beachil olen olnud. Seda küll pea 8 a tagasi. Suhteliselt vaikne piirkond oli, restorane oli küll, aga mingit möllu ei käinud. Rand oli liivane, aga lainetus suur ja väidetavalt ka hoovustega.

Kui autoga sõidate, siis peaks arvestama sellega, et isegi pisikese kiirusületamise eest võib saada trahvi. Näiteks kui on 30 ala, siis süidadki 30-ga või alla selle. 35-ga sõites võib juba trahv kukkuda.

Tagasi minnes kauplesime endale mingi autojuhi raja lõpust jah. Ole mureta, küll hiinlased juba teavad, kus turistidel abi vaja läheb ja kus raha teenida. Kui ööbimine on olemas ja telki ning magamisasju ei vea, siis ei ole ju probleemi seljakotti tassida. Soovitan matkale minna väiksema seljakotiga, kaasas ainult hädavajalik kaheks päevaks. Suurema koti muu kolaga saad jätta Lijiangi hotelli hoiule, see on tavaline praktika.Mitmepäevase müüri matka osas sõltub, kas lähed vahepeal hotelli (siis bronni lihtsalt hotell), või tahad müüril ööbida. Kui viimane, siis ilmselt on korraldaja vajalik, ma isegi pole kursis, kas ja millisel jupib võib ööbida. Tean, et neid ööbimisi korraldatakse, aga minu arust mitte just legaalselt.

Ise küsin, ise vastan. Uue lennujaama kogemus alljärgnev.Ruleerimisrajad on tõesti pikad ja Tallinna lend ei saanud näiteks väravasse, vaid pidime jupp aega bussis loksuma. Sel juhul parem, kui poleks lühike ümberistumisaeg. Tagasilend oli mul kõigepealt Türgi sisene, edasi kulgesin Tallinna lennule. Siselennu lennuki maandumishetkest kuni passikontrolli läbimiseni kulunud aeg oli 40 minutit + väravasse jõudmise aeg.Havais bussiga sai kenasti linna, Istanbulkartile saab sealsamas bussiterminalis raha peale laadida põhimõtteliselt sendipealt, ka kaardiga saab laadida. Bussid on korralikud ja pagas kenasti turvatud. Väga odav moodus linna saamiseks, kui oled üksi. Kui liiklus pole tihe, siis kulub ca tund Sultanahmetisse.

Olen käinud, müür on muidugi kohustuslik ja Tiger Leaping Gorge matk väga-väga äge.Ma ei oska midagi öelda ette broneerimise kohta, kuna ma pole seda teinud. Tavaliselt on välismaalt ette bronnimine kallim muidugi. Hiina müür. Kui mõtled teha tõsise matka müüril, siis soovitan minna kas omal käel või Beijing Hikers'itega. Omal käel muidugi tähendab seda, et peaksid leidma autojuhi, kes sind sinna-tagasi transpordib, ja võibolla ka kuskile kolmandasse kohta vastu tuleb, kui ei taha samas kohas alustada ja lõpetada. Kunagi tegin Jinshanling-Simatai matka, see on umbes 10 km ja võtab aega ca 4-5 tundi + transport. Ma kahjuks ei tea, kas antud müüriosa on avatud, olen kuulnud, et osa oli renoveerimiseks suletud. Aga kui oled tubli matkaja, siis soovitan. Selle matka puhul on algus ja lõpp erinevas kohas ja vaate väga nauditavad.Beijing Hikers teeb erinevaid matkasid Pekingi ümbruses, mitmed matkadest on renoveerimata müüriosadel, kus turiste eriti ei käi. Olen paaril nende matkal osalenud ja julgen soovitada. Neil on erinevad raskusastmed ka, saad valida sellise nagu sulle meeldib. Astmed 1-2 väga kerged, 3 keskmine, alates 4st juba tõsisem. NB! Kindlasti ette broneerida, kuna nende matkad on üpris populaarsed. Praegu neil veel augustiks müürimatkasid kalendris pole, aga kindlasti lisatakse kuu-paari pärast.Kolmas võimalus on minna tavalise tuuribussiga ühele (ülerahvastatud) lõigule (Badaling/Mutianyu), aga siis on su aeg piiratud. Tiger Leaping Gorge. Iga hotell Lijiangis pakub transporti kuru matkaraja algusesse, nii et mingit giidi/tuuri pole vaja, kui just seltskonda ei otsi. Samas meie juhtusime oma matka ajal kokku ühe teise pisikese seltskonnaga ja matkasime ülejäänud raja koos. Matkarajal eksida pole võimalik. Ette soovitan broneerida peatuskoha, kuna need võivad kiirelt täituda. Ise matkasin kaks päeva.PS! August on Hiinas väga palav ja niiske. Kui on suured sajud, siis muutub ka matkarada poriseks ja kohati isegi ohtlikuks.

Olen kõigis nimetatud linnades käinud. Shopata saad igal pool, aga arvesta sellega, et kui just ilmset võltskaupa ei taha, siis on Hiina üpris kalliks läinud võrreldes näiteks 10 a taguse ajaga. Ja isegi võltskaup on kallis ja raskemini kättesaadav kui varem. Linnavalik sõltib sellest, millal minna tahad. Keset suve on igal pool niiske ja palav, kui on ligi 40 kraadi, siis arvesta, et liigudki ringi peale päikeseloojangut ainult. Lisaks võivad olla paduvihmad. Pekingi jaoks on ehk mõnusaim aeg september-oktoober, Shanghai jaoks oktoober. HKis vaata, et mussooni ajal ei lähe, olen ükskord seal tormiga istunud, lennud ei maandunud, välja minna ei saanud.Kui rääkida hindadest, siis HKi hotellihinnad on 2x kallimad kui Pekingis või Shanghais. Ja selle eest saad kas mingi uberiku kesklinnas või veidi suurema kaugemal. Muidu hindades suurt vahet pole.Ma ei tea, palju sul aega on, aga et muud kui suurlinna elu näha, siis Pekingis võta päev müüri jaoks või sõida hoopis rongiga Pingyaosse või Xiani. Mõlemad külastamist väärt.Shanghaist saab minna Huangshanile ronima, või külastada traditsioonilisi linnakesi nagu Zhujiajiao.Xiani lähedal soovitan Huashani, väga äge ronimine adrenaliinisõltlastele.

Tänan linkide eest, olen nendega juba tutvunud, ootan pigem isiklikku kogemust. Ametlik info, kuidas midagi peaks töötama, on üks asi, aga kas see ka alati tegelikkusele vastab, hoopis teine.

Mul on vähem kui kuu aja pärast lend ja jätkulend Istanbulist. Kui kellelgi on juba reaalne kogemus uue lennujaamaga, siis palun jagage lahkelt kogemusi. Huvitab, et kui sujuvalt on lahendatud ühistransport linna Havaist'ga? Kas maksmine käib Istanbulkarti abil ainult ja kas selle müügikoht on ikka lennujaamas olemas ja kergelt leitav? Ega bussid pole ülerahvastatud? Kui palju maksab takso linna?Tagasi lennates on mul jätkulend, kohaliku lennu ja rahvusvahelise lennu vahe (mõlemad Turkishiga) on poolteist tundi. Olen lugenud, et lennujaam on hiiglaslik, kas seda pooltteist tundi peaks pidama pigem short connectioniks antud lennujaamas?

Aprilli lõpu temperatuurid Dubais küündivad 40 kraadini, enamike inimeste jaoks on see liig. Kunagi olime seal sel ajal - hotellist saime välja alles õhtupimeduses, päikse käes ei kannatanud olla.