klaabukas

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
8 meeldimist
6 postitust / 26 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Ühistranspordi jaoks pole liire vaja, lennujaamas saab edukalt Havais kahe otsa pileti eest ka kaardiga maksta. Ja kui vaid loetud tunnid linnas aega on, siis soovitan ka plaanitud vaatamisväärsuste piletid internetist ette ära osta - hoiad piletisabas seismise aja kokku. Nii et tegelikult saaksid teoreetiliselt üldse ilma liirideta hakkama - ka toidukohtades saab kaardiga maksta.

Rawaid ei tea, Surin beachil olen olnud. Seda küll pea 8 a tagasi. Suhteliselt vaikne piirkond oli, restorane oli küll, aga mingit möllu ei käinud. Rand oli liivane, aga lainetus suur ja väidetavalt ka hoovustega.

Kui autoga sõidate, siis peaks arvestama sellega, et isegi pisikese kiirusületamise eest võib saada trahvi. Näiteks kui on 30 ala, siis süidadki 30-ga või alla selle. 35-ga sõites võib juba trahv kukkuda.

Tagasi minnes kauplesime endale mingi autojuhi raja lõpust jah. Ole mureta, küll hiinlased juba teavad, kus turistidel abi vaja läheb ja kus raha teenida. Kui ööbimine on olemas ja telki ning magamisasju ei vea, siis ei ole ju probleemi seljakotti tassida. Soovitan matkale minna väiksema seljakotiga, kaasas ainult hädavajalik kaheks päevaks. Suurema koti muu kolaga saad jätta Lijiangi hotelli hoiule, see on tavaline praktika.


Mitmepäevase müüri matka osas sõltub, kas lähed vahepeal hotelli (siis bronni lihtsalt hotell), või tahad müüril ööbida. Kui viimane, siis ilmselt on korraldaja vajalik, ma isegi pole kursis, kas ja millisel jupib võib ööbida. Tean, et neid ööbimisi korraldatakse, aga minu arust mitte just legaalselt.

Ise küsin, ise vastan. Uue lennujaama kogemus alljärgnev.

Ruleerimisrajad on tõesti pikad ja Tallinna lend ei saanud näiteks väravasse, vaid pidime jupp aega bussis loksuma. Sel juhul parem, kui poleks lühike ümberistumisaeg. Tagasilend oli mul kõigepealt Türgi sisene, edasi kulgesin Tallinna lennule. Siselennu lennuki maandumishetkest kuni passikontrolli läbimiseni kulunud aeg oli 40 minutit + väravasse jõudmise aeg.

Havais bussiga sai kenasti linna, Istanbulkartile saab sealsamas bussiterminalis raha peale laadida põhimõtteliselt sendipealt, ka kaardiga saab laadida. Bussid on korralikud ja pagas kenasti turvatud. Väga odav moodus linna saamiseks, kui oled üksi. Kui liiklus pole tihe, siis kulub ca tund Sultanahmetisse.

Olen käinud, müür on muidugi kohustuslik ja Tiger Leaping Gorge matk väga-väga äge.


Ma ei oska midagi öelda ette broneerimise kohta, kuna ma pole seda teinud. Tavaliselt on välismaalt ette bronnimine kallim muidugi. 

Hiina müür. Kui mõtled teha tõsise matka müüril, siis soovitan minna kas omal käel või Beijing Hikers'itega. Omal käel muidugi tähendab seda, et peaksid leidma autojuhi, kes sind sinna-tagasi transpordib, ja võibolla ka kuskile kolmandasse kohta vastu tuleb, kui ei taha samas kohas alustada ja lõpetada. Kunagi tegin Jinshanling-Simatai matka, see on umbes 10 km ja võtab aega ca 4-5 tundi + transport. Ma kahjuks ei tea, kas antud müüriosa on avatud, olen kuulnud, et osa oli renoveerimiseks suletud. Aga kui oled tubli matkaja, siis soovitan. Selle matka puhul on algus ja lõpp erinevas kohas ja vaate väga nauditavad.

Beijing Hikers teeb erinevaid matkasid Pekingi ümbruses, mitmed matkadest on renoveerimata müüriosadel, kus turiste eriti ei käi. Olen paaril nende matkal osalenud ja julgen soovitada. Neil on erinevad raskusastmed ka, saad valida sellise nagu sulle meeldib. Astmed 1-2 väga kerged, 3 keskmine, alates 4st juba tõsisem. NB! Kindlasti ette broneerida, kuna nende matkad on üpris populaarsed. Praegu neil veel augustiks müürimatkasid kalendris pole, aga kindlasti lisatakse kuu-paari pärast.

Kolmas võimalus on minna tavalise tuuribussiga ühele (ülerahvastatud) lõigule (Badaling/Mutianyu), aga siis on su aeg piiratud. 

Tiger Leaping Gorge. Iga hotell Lijiangis pakub transporti kuru matkaraja algusesse, nii et mingit giidi/tuuri pole vaja, kui just seltskonda ei otsi. Samas meie juhtusime oma matka ajal kokku ühe teise pisikese seltskonnaga ja matkasime ülejäänud raja koos. Matkarajal eksida pole võimalik. Ette soovitan broneerida peatuskoha, kuna need võivad kiirelt täituda. Ise matkasin kaks päeva.

PS! August on Hiinas väga palav ja niiske. Kui on suured sajud, siis muutub ka matkarada poriseks ja kohati isegi ohtlikuks.

Olen kõigis nimetatud linnades käinud. Shopata saad igal pool, aga arvesta sellega, et kui just ilmset võltskaupa ei taha, siis on Hiina üpris kalliks läinud võrreldes näiteks 10 a taguse ajaga. Ja isegi võltskaup on kallis ja raskemini kättesaadav kui varem. Linnavalik sõltib sellest, millal minna tahad. Keset suve on igal pool niiske ja palav, kui on ligi 40 kraadi, siis arvesta, et liigudki ringi peale päikeseloojangut ainult. Lisaks võivad olla paduvihmad. Pekingi jaoks on ehk mõnusaim aeg september-oktoober, Shanghai jaoks oktoober. HKis vaata, et mussooni ajal ei lähe, olen ükskord seal tormiga istunud, lennud ei maandunud, välja minna ei saanud.


Kui rääkida hindadest, siis HKi hotellihinnad on 2x kallimad kui Pekingis või Shanghais. Ja selle eest saad kas mingi uberiku kesklinnas või veidi suurema kaugemal. Muidu hindades suurt vahet pole.

Ma ei tea, palju sul aega on, aga et muud kui suurlinna elu näha, siis Pekingis võta päev müüri jaoks või sõida hoopis rongiga Pingyaosse või Xiani. Mõlemad külastamist väärt.

Shanghaist saab minna Huangshanile ronima, või külastada traditsioonilisi linnakesi nagu Zhujiajiao.

Xiani lähedal soovitan Huashani, väga äge ronimine adrenaliinisõltlastele.


Tänan linkide eest, olen nendega juba tutvunud, ootan pigem isiklikku kogemust. Ametlik info, kuidas midagi peaks töötama, on üks asi, aga kas see ka alati tegelikkusele vastab, hoopis teine.

Mul on vähem kui kuu aja pärast lend ja jätkulend Istanbulist. Kui kellelgi on juba reaalne kogemus uue lennujaamaga, siis palun jagage lahkelt kogemusi. Huvitab, et kui sujuvalt on lahendatud ühistransport linna Havaist'ga? Kas maksmine käib Istanbulkarti abil ainult ja kas selle müügikoht on ikka lennujaamas olemas ja kergelt leitav? Ega bussid pole ülerahvastatud? Kui palju maksab takso linna?


Tagasi lennates on mul jätkulend, kohaliku lennu ja rahvusvahelise lennu vahe (mõlemad Turkishiga) on poolteist tundi. Olen lugenud, et lennujaam on hiiglaslik, kas seda pooltteist tundi peaks pidama pigem short connectioniks antud lennujaamas?

Aprilli lõpu temperatuurid Dubais küündivad 40 kraadini, enamike inimeste jaoks on see liig. Kunagi olime seal sel ajal - hotellist saime välja alles õhtupimeduses, päikse käes ei kannatanud olla.

jüts, jah, aga kui lähemalt vaatama hakkad, siis on neil sees klausel, et see eriolukordade kindlustuse poliis tuleb vahetult peale lennupiletite ostmist juba soetada. Mul aga on piletid juba kaks kuud ostetud.


Laiendus „Eriolukordade kindlustus“ kehtib juhul, kui see on ostetud hiljemalt 7 päeva jooksul pärast reisi broneerimist, kuid mitte vähem kui 14 päeva enne reisi algust.

Aitäh, Gjensidiget polegi varem vaadanud. Tundub jah, et nende kaudu saaks selle kindlustuse teha.

Ei ole otseseid märke, aga eks kõlakaid ikka liigub. Norwegianist jutt ja lend veebruari lõpus. 

Playerfm, selle lisakaitse oleksin sel juhul pidanud kohe peale piletite ostmist tellima, nüüd kuid hiljem enam ei saa (vähemalt paaril, mida olen uurinud).

Ma süstiks natuke positiivsust - ca 5 a tagasi oli meil sarnane juhus, kui lendasime maismaalt Zanzibarile. Mingi kohalik lennufirma ei läbinud auditit ning kõik lennud seoses sellega tühistati. Päev või paar enne meie lendu tuli meilile teade. Õnneks saime mingi teise lennu organiseeritud ja Eestisse jõudes nägin, et ka tühistatud lennu eest oli raha tagasi kantud. Kahjuks ei mäleta, mis firmaga tegu (Fastjet ei tule tuttav ette, ilmselt see ei olnud).

Finnairi/Norra Tallinn-Helsinki lendudel ongi nii, et poolte inimeste käsipagas mahub riiuile, ülejäänud peavad jalge ette panema. Seal poleks lahenduseks ka nö määratud käsipagasikoht. Pagasiriiulid on väiksed, tihti ei mahu sinna normaalmõõdus käsipagasikohvridki. Lisaks on tagumiste kohtade pea kohal olev pagasiriiul juba täis lennukisaatjate enda asju. Kui reisin kohvriga, siis üritangi võimalikult kiirelt lennukisse saada, et kohver ära paigutada. Kui on lihtsalt käekott, siis pole kiiret, selle saab ükskõik kuhu lükata. 

Ise küsisin, ise vastan. Kuna õnnestus siiski viisa koos passiga enne kätte saada, siis läks kõik korda. Pass ON vajalik, ilma selleta poleks saanud.

Olen Legolandist läbi Poola tagasi tulnud. Mina ei näinud telkimisel mõtet, otsisime kämpingu kahe magamistoaga, maksis vist 30-40 eurot umbes. Taanis jättis meile väga hea mulje Moens Klint, soovitan soojalt. Aga pealinn on neil ka muidugi armas.

Minu "keelebarjääri ei pea kartma" väite all mõtlesin just seda, et ei ole vaja karta, et jääd kuskile metsa alla ilma toidu ja peavarjuta. Mingit dialoogi arendada jah ei saa, kui keelt ei oska, aga igas suvalises sõnastikus on käibefraasid olemas ja nendega saab hakkama. Kui oled valge inimene, siis sinust huvitutakse nagunii. Ei väitnud, et inglise keelega saab hakkama.


Igaks juhuks mainin, et olen Hiinas aastaid elanud, ja pooled provintsid läbi reisinud, nii et päris võhik pole.

Rongid on täitsa usaldusväärsed ja lõbusad reisimiseks. Ilmselt peate muidugi ka bussidega tegemist tegema, kui just juhti koos autoga pole plaanis palgata. Samas olen ise Hiinas palju ringi liikunud ja ei mäleta, et lennud pidevalt hilinesid. Ette tuli muidugi, aga üldiselt oli siis ka mingi adekvaatne põhjus (näiteks äikesetorm vms). 


Inglise keelest. Jah, provintsis ei saa inglise keelega, aga mu enda vanemad on käinud LP-ga, seal tagaküljel on mingid käibefraasid ja said hakkama selle ja oma vigase inglise keelega. Kuskil provintsikeskuses andsid isegi kohalikule televisioonile inglisekeelse intervjuu. Nii et seda keelebarjääri ei pea väga kartma.

Kohalik telefoninr osta kindlasti nagu siin eespool juba soovitati.

Hindadest - Shanghai kui suurlinn on loomulikult kallis, kui tahate normaalselt ööbida. Turistilõksude (mida su nimetatud on) sissepääsud on samuti kallid, aga elamise võid suhteliselt soodsalt saada, kui nõudmised kõrged pole. November pole antud kohtades kõrghooaeg, seega ette broneerida pole vaja, kui just kuskil spetsiifilises kohas (näiteks Huang Shani mäel) ei taha ööbida. Aga arvestada tuleb kindlasti sellega, et ilm on sel ajal juba sügisene (kui mitte talvine), mägedes on nagunii niiskem ja külmem. Nii et need odavamad ööbimiskohad võivad olla väga külmad ja rõsked. Ja võib juhtuda, et sõidate küll kohale, aga loodetud mäed jäävad udu tõttu nägemata.

Mina jagaks aja umbes pooleks. Shanghai kohta on siin juba palju soovitusi antud, ma soovitaks siis Pekingis ka üht-teist. Pekingis on palju huvitavat peale Hiina müüri tegelikult.

Hiina müüri peale läheb terve päev, Keelatud Linn on ka selline "must do", kui juba seal olete. Arvestage samuti pea terve päevaga. Taevase Rahu väljak on ka sealsamas ja Mr Maole võite ka samas juba külla minna (pass kaasa!).

Veel julgen soovitada 798 Art Districti, seal võite ka rahulikult terve päeva mööda saata. Seal mõnusad kunstigaleriid ja kohvikud. Mõnus suur maa-ala praktiliselt ainult jalakäijatele ja kõik kunsti täis (osalt küll kitš, aga ikkagi hiina oma).

10 aastat vanu olümpiarajatisi tasub külastada õhtul pimedas, kui need on valgustatud. Sinna saab metrooga.

Seigelge hutongide piirkonnas Houhai lähedal või mujal.
Suvepalee ja seda ümbritsev park on ka kena.

Käige ära ühes Pekingi kõrgemas hoones, China World Summit Wingis, see on hotell, aga ca 80ndal korrusel on baar ja restoran. Kui õhk on hea, on linnale ja isegi mägedele hea vaade. Hea aeg on minna enne päikeseloojangut ja seda sealt nautida.

Mulle meeldisid väga ka Pekingi turud. Panjiayuan on suur kirbukas, kus leidub kõike. Sinna tasub vara kohale minna (avatakse juba kella 5-6 hommikul), et kuumusest ja rahvamassist pääseda.

Söögikohti ei julge soovitada, viimati olin Pekingis 4 a tagasi ja hiina söögikohtadele on see terve igavik. Aga kui tahate kohalikku toitu, siis otsige restoran, kus on palju kohalikke söömas. Kindlasti proovige ära pekingi part (see, mida meil selle toidu nime all pakutakse, on hoopis midagi muud ja mitte heas mõttes).

Kahe linna vahel liiguks mina rongiga, näete hiinlasi omas elemendis rongijaamas trügimas ja sihvkasid närimas ja natuke ümbrust ka.

Igaks juhuks arvestage, et august on tõsiselt palav aeg, võib juhtuda, et te päevavalgel ja päikese käes ei tahagi eriti ringi liikuda. Päikesevari tuleb kasuks.Temperatuur võib vabalt olla +40 ja on kohutavalt niiske. Kuu lõpp peaks juba parem olema.

Küsimus, kuidas käituda, kui lennufirma väidab, et hilinemise põhjustas force majeure. Tegu ühe rohkem kui aastataguse lennu hilinemisega ja plaan kompensatsiooni küsida. Lennufirmaga võtsin ühendust, nemad väidavad, et sissetulev lend juba hilines, kuna oli halb ilm ja seega force majeure. Kahtlen, kas see ikka nii oli, iga vihmasabin seda ju ei ole ja teised lennud väljusid plaanijärgselt.

Ühtlasi küsiks ka, kas kuskilt on võimalik näha aasta vanade lendude saabumis- ja väljumisaegu?

Aitäh!

Igaks juhuks ütlen, et hiinlased pole linnakaartidega eriti sina peal kahjuks, kaardi järgi liigelda oskavad vähesed. Ka võivad nende jaoks sinna kirjutatud hieroglüüfid liiga väikeseks osutuda, paljud taksojuhid lihtsalt ei näe nii peenikest kirja lugeda. parem on lasta huvipakkuvate kohtade nimed suuremalt valja trükkida.

Väga vähesed taksojuhid raagivad inglise keelt, selle peale ei tasu küll lootma jaada.

Aga muidu on linnas liikumine lihtne, metroo on tasemel ja takso odav.

Kui muud pähe ei tule, siis võid alati ka ühineda ülalnimetatud klubiga ja teha ühe päevase matka kuskil Pekingi ümbruses mägedes. Väga kõrged need just pole, aga ilusaid vaateid jagub ja transpordi pärast ei pea ka muretsema. http://www.beijinghikers.com/v2/upcoming-hikes/