uza

Uus kasutaja, liitus Tripiga 13 aastat tagasi

15 meeldimist
10 postitust
124 kommentaari
Viimased kommentaarid

OMG, kes tuli Tansaaniast, kes istub Tikalis ja kuulab möiraahvide huikeid... ja siis see Skandinaavia :)

Lihtsalt huvitav - kas tegu oli grupireisiga? Grupijuht? Teid jäeti seega omapäi probleemi lahendama. Arvatavalt on teie piletid BKK - TLL tühistatud. Tehke päring lennufirmale. Kui raha pole probleem, siis tegelikult pole probleemi.

Soovin edu

Lugege täpselt tingimusi. Paar kuud tagasi juhtus minuga reisile minnes haigestumine, 3 tundi enne esimest väljalendu.  Oli reisitõrkekindlustus kõikide tehtud kulutuste kohta, pere ühel poliisil. Kuna oli selge, et lennule ei lähe, siis teatasime kohe (kirjalikult) lennufirmadele (Air Baltic, KLM) et ei tule lennule tervislikel põhjustel. Pileti tingimused ei võimaldanud lennu muutmist, kuid KLM oli valmis meile vastu tulema ja väljalendu edasi lükkama tasuta. Loobusime, sest ei teadnud olukorra perspektiivi. Tühistasime lennupiletid. KLM kompenseeris kasutamata piletite lennujaamatasud (nii oli piletitingimustes kirjas)

Kindlustusele esitatud dokumendid:

EMO tõend terviserikke kohta, mis välistas ühe pereliikme reisile mineku.

Lennupiletite ostuarve ja maksekorralduse koopia

Lendude tühistamise avalduse koopia

KLM kinnitus lennujaamatasude tagastamise kohta (summa näidatud)

Panga väljavõte viisatasude ülekandmise kohta, eraldi kõigile pereliikmetele

Sihtmaa (Aafrika) reisifirma pakkumus safarile pluss 3 ööd majutust hotellis ja transfeer (e-mail)

Kokkulepe safari maksumuses ja ettemaksu tingimused (e-mail)

Panga väljavõte maksekorraldusest vastavalt kokkulepitud tingimustele

Aafrika reisifirma kinnitus, et on ettemaksu summa kätte saanud (e-mail)

Aafrika reisifirma teatis, et ettemaksu seoses viimasel minutil tühistamisega ei tagastata.

Juhtumiga seoses on mul vaid positivsed muljed kindlustusfirmaga. Asi lahenes nädalaga. Mul olid kõik need paberid olemas, skanneeritud. Kahjukäsitleja küsis neid kõiki. Ei tekkinud ühtki küsimust pereliikmete kohta, et miks nemad ei sõitnud, pere oli ühine juhtum. See, mida räägib tüdruk24 telefonis, ei maksa tegelikult midagi.

Oluline on see, et kui tekib olukord, siis sa pead tegema otsuseid kohe ja käituma selle järgi.

Loodan, et sul kõik läheb hästi

Loe läbi rida realt oma reisikindlustuse tingimused, mida kompenseerib tervisekindlustus ja mida tõrkekindlustus. Muretse nii palju dokumente kui võimalik, mis põhjendavad reisi katkemise vajalikkust. Ravi ja katkemisega seotud kulutused, nii varem tehtud kui ka lisakulutused peavad kõik olema dokumentaalselt tõestatud ning kindlustuse jaoks  põhjendatud. Reeglina reisi jätkamist ei kompenseerita, vaid ainult kojusõit. Kindlustusega suhtle e-mailidega, et oleks tõestatav mida küsiti ja mida vastati. Lõppkokkuvõttes teeb otsuse kahjukäsitleja, kes lähtub ainult tõendatud materjalidest

Täpselt nii me aasta tagasi tegime, Cancunist nädal Kuubal ja teine Belizes

Plaanisime, et tuleme Arushast bussiga Dari ja sealt laevaga Sansibarile. Laevale minnes suhtlen - passin - suhtlen - passin  jne, et mul kollapalaviku vaktsiin 1 aasta üle läinud ja et esimene tasuline süst Pärnus on võimalik alles novembri lõpus, just siis, kui oleme Tansaanias. (Uskumatu Eesti tervishoid). Tuleme Euroopast ja läheme sinna tagasi. 

Aga kas peaks  ikkagi tegema e-viisa, või mitte üle reageerida ja teha VOA in Kilimanjaro? 

Oligi plaan Dar'ist laevaga Zanzibarile minna. Et jään siis laeva ukse taha? 

Aga kui passi ei ole näidata? Mis siis tegelikult juhtub?

Kõik ju sõltub tõust ja koera rutiinidest. Parim on, kui koer on kodus, ja keegi käib teda vaatamas-toitmas-jalutamas. 

Minu prioriteediks oleks Paapua, Wamena. Kuniks seda vana aega seal veel on, kui veel on. Ja siis kõik muu. Flores on super.

Havanna lennuväljal on Viazuli lett. Kui tead täpseid kuupäevi siis saab kohe saabudes pileteid kontrollida ja osta (tasumine sularahas), ei pea ekstra bussijaama sõitma.
Collectivo hinnaks küsiti reisija kohta bussipiletiga täpselt sama hind, ja lisaboonuseks "ukselt uksele" teenus. Meil juhtus, et taksot ei saadud kokkulepitud ajaks täis, siis venis väljasõit päris pikka aega.

Ei taha olla paha...
Kas see on magistrikraadi tase? Arvatavasti oli bakalaureuse küsimus, et mida arvate, kas lennukid sõidavad a:bensiiniga b:diisliga c:söega...
Piisab, kui Finnair teeb "open jaw" veahinna, ja kõik nn. vihmavarjurid kiirustavad ostma, unustades, et hetk tagasi olid nõus maailma päästma ja piletihinnale juurde maksma. Siiski edu lõpetamisel.

Vanast harjumusest ostame ka veel kruuse, kuid kui neid on juba sadakond, siis kipuvad nad muutuma lihtsalt asjadeks riiulil.
Eriti ägedad on ehedad, kohaliku eluga seotud asjad, nt. koteka ja kivikirves Paapuast, juba ülalpool mainitud puust padi Etioopiast, ehtne jaki kaelakell Himaalajast.

See oli kogu auto. Meid oli 2. Enne reisi otsisin Thorn Tree foorumist reisikaaslasi, et olla neljakesi ja jagada kulud nt. 2 pere peale, aga ei leidnud, sest meie jaoks olid kuupäevad paigas. Hea ja läbiproovitud seltskonnaga kannatab Landcruiseri tagaistmel kolmekesi istuda küll. Enamuses kohatud autodes oli 3 - 4 reisijat.
Lisaksin veel, et autojuhid ei ole päris giidid, nn. atraktsioonide juures nad töötada ei tohi ja hoiavad kaugemale.

Kasutasime siis firmat South Expedition, nüüdseks vist South Expedition Africa, vähemasti tegevjuht on sama Nathaniel Taffere. Võtsin ühendust 7 - 8 erineva firmaga, kõik LP foorumis soovitatud. Tema hind ja maksetingimused sobisid meile. Autojuhiks oli Getachew Adane.
Samas, kui rääkisime Omos teiste turistidega, kes kasutasid teiste firmade teenuseid, olid kõik oma autojuhtidega väga rahul.

Tervitused.
Meie maksime 8 päevase Omo tuuri eest : Land Cruiser 4WD, juht-giid, kütus- õlid kokkulepitud marsruudile ja autoreisi puutuv kindlustus 1250 usd, läbi kohaliku reisifirma. Kõik oli juba e-mailidega ette kokku lepitud. Ettemaksu ei tahetud, esimesel päeval maksime firmale 1000USD cash, 250 jäi tagasitulekule, et kui miski ei meeldinud, siis ei maksa, aga kui jäime rahule, siis maksame. See oli küll 5 aastat tagasi. Alustasime Addis-Abebast.
Hea juht on sealse reisi õnnestumise garant, nii juhina kui giidina. Meil selles mõttes vedas - ta rääkis head inglise keelt, oli käinud aastaid väga paljude gruppidega läbi kogu Etioopia, teadis täpselt kuidas ja millal läbi jõgede sõita jne jne. Aitas meid odavate ööbimiste leidmisel, vahendas kohalikega suhtlemist, teadis palju lindude-loomade kohta... pikk jutt.
Ma ei jätaks sellist valikut juhuse hoolde.
Omos kehtis kohalikele vaid birr. Võtsime Addisest pakkidena väikseid kupüüre kaasa, et maksta fotode ja muude teenuste eest. Sellistes kohtades me ei ööbinud ega söönud, kus potentsiaalselt oleks võinud kaardiga maksta.

Osta lennupilet CUN _ HAV - CUN ja käi ära.

Hallo Hallo sõbrad. Sisenemiskaart/ turistikaart on väga tähtis. Hoidke see kogu maailmas ALATI alles, Muidu on väljumisel probleemid. Üllatus üllatus? Muidugi kui raha on palju...

Halloo Hallo
Mida kuradit saab lugeja, kes tahaks Kuubasse reisida, infot sellest sõnamulinast? Rääkige, mida te tegite, mida maksite, mis aitaks järgmisi rändureid.
Kui infot pole, siis ära postita. Katsu oma egoga ise toime tulla.

Olen kohapeal. Kõik on OK ja rahulik. Suur osa hotelle on tühjad ja suletud. Venemaa turiste ei ole. Õhk 37, vesi meres 30.

Kurss on 1 eur = 1 CUC. Ööbimised olid casades pool aastat tagasi 45 - 35 CUC tuba kahele üks öö. Lisaks pakuti hommikusööki 5 CUC ja õhtusööki kuni 15 CUC nägu. Hommikusöögid ostsime, kuid õhtusöögiks eelistasime välja minna.
Sõitsime nii busside kui ka taksodega. Havanna lennuväljal on Viazuli esindaja. Kui kuupäevad täpselt teada, saab sealt kohe bussipiletid ära osta. Trinidadist tagasi ei õnnestunudki soovitud ajaks piletit saada. Kord oli kassa lihtsalt kinni, siis jälle pakuti ootelehte. Jagatud takso hind välismaalasest reisija kohta oli täpselt sama, mis bussipilet, Trinidadist Havannasse 25 CUC. Sõitis vähemalt poolteist tundi bussist kiiremini ja Havannas viis sinna, kuhu soovisid, meid väljavalitud casa ukse ette.

Meie broneerisime esimese hotelli Teherani e-mailiga. Maksime sularahas. Mööda Iraani ringi liikudes kasutasime LP hotelliinfot, sõitsime kohale, vaatasime toa üle ja siis otsustasime. Meile nii meeldib. Yazdis kohtasime austraallast, kes kõik ööd oli peatunud kodumajutustes, vist küll coachingut mitte airBNB kasutades. Oli ülimalt rahul ja arvestades Iraani inimeste tohutut külalislahkust lausa ägises neist piduroogadest, mida talle serveeriti.
Lennupiletid Teheranist Shirazi ostis kohalik turismifirma ja saatis meile E-piletid juba siis, kui olime veel Eestis. Sama firmat kasutasime viisa kinnituskoodi saamiseks. Maksime sularahas.
Tuure pakuti hotellides. Nt. Persepolise sõidu ostsime naaberhotellist, sest seal oli odavam kui meie omas.
Iraan on tõepoolest väga huvitav, kindlasti mine. Meie jaoks oli see eelarvamusi purustav käik.

Meie ööbisime Industria tänaval kesklinna lähedal. Väga mugav oli jalgsi nii kesklinna kui Maleconile minna. Tänavad teisel pool Prado bulvarit erinevad vanalinna omadest ja pakuvad oluliselt rohkem kohalikku elu ja koloriiti. Seepärast leidsime, et tegime õige valiku, et ei üritanud päris kesklinnas majutuda. Esmapilgul pisut kõhedust tekitava väljanägemisega tänavad on turvalised,ning läbi lagunenud fassaadide paistab super arhitektuur.
Floriditasse sattusime kogemata, seal oli mojito 2 korda kallim kui mujal.
Õhtul hämaras istusime Katedraali väljakul mingil trepil ja lihtsalt nautisime inimesi ja melu. Nii saime ühe parimatest muljetest Havanas.

2,5 päevaga jõuab kõik loetletu ära näha. Kesklinn on päris kompaktne ja suurem osa nimekirjast asubki kesklinnas (vieja) või lühikese taksosõidu kaugusel. Juhul muidugi kui muuseumites pikki tunde pole plaanis veeta.
Esimesel päeval käi vanalinn risti - põiki läbi. Teise päeva hommikul kalmistu, ja siis otsusta, mida veelkord või mida veel vaadata tahad.