charly21

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
15 meeldimist
1 postitust / 133 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Käisin just juuni lõpus autoga Sveti Jure tipus, ei olnud mingeid probleeme. Tee on küll kitsas ja tuleb aeg-ajalt leida laiem koht, et vastutulija mööda lasta. Kui sinna juba minek, siis soovitan kindlasti ette võtta matkarada Planinarski dom Toni Roso juurde. Sealt avaneb super vaade Horvaatia rannikule. Külma õlut saab ka majakesest osta, maksab 20 kuna.

Põhja-Tšehhi ja Saksamaa piirialadel on palju lahedaid kivisambaid. Näiteks Tiske steny, Panska skala, Pravcicka brana Tšehhis ja Bastei ning Schrammsteine Saksas. Meile meeldis küll kõige enam Adršpach-Teplice kivid, need on aga veidi eemal, Poola piiri ääres. Libereci loomaaed oli vaatamist väärt, haruldane valge tiiger. Karlovy Varyst natuke edasi on ilus Loketi kindlus, siis kindlasti Marianske Lazne laulva purskkaevuga, lisaks veel Frantiskovy Lazne ja Chebi linnad. Veidi lõuna-kagu poole jäävad Plzeni loomaaed koos dinosauruste pargiga, Plzeni õlletehas, Karlstejni kindlus, Velka America org, Pisekis vana sild ja vana kõrts, Protovinis krokodillikasvatus, uhke Hluboka nad Vltavou loss.

Tulin just äsja Poolast ja A1 lõik Strykow - Tuszyn ümber Lodzi on poolakatel plaanitust varem valmis saanud. Ametlikult avati 1. juulil.

Ei ole A1 ega ka E67 veel valmis. A1 saab augustis, E67'ga läheb veel paar aastat. Täpsemalt vaata http://ssc.siskom.waw.pl/

Punkel, asi nii ongi nagu kirjutasin. Kui aru ei saa, on juba oma probleem.

Punkel, tee asjad endale enne selgeks, kui täielikku jura kirjutama hakkad. Täis HD andmesagedus on 50Mb/s, mis teeb 6,25 MB/s (konverter http://www.gbmb.org/mbps-to-mbs). Seega Class 10 mälukaart kirjutamiskiirusega 10MB/s saab sellega väga edukalt hakkama. Tegelikult piisab isegi Class 6 mälukaardist. Loomulikult sellise kiirusega kaarte toodeti 3-4a tagasi, nii nagu neile kaartidele salvestati ka täis HD videot 3-4a tagasi ja tehakse seda ka tänase päevani.

Punkel, ei ole siin vana malli ja lõpumüügiga miskit pistmist, tasuks ajaga kaasas käia, hinnad on lihtsalt oluliselt kukkunud. Selle kaardi saab veel odavamalt ka, kui otsida http://www.hinnavaatlus.ee/products/Arvutikomponendid/V%C3%A4lised+m%C3%A4luseadmed/649947/

Täis-HD video (1920x1080) jaoks piisab täiesti UHS Class 1 / Class10 mälukaardist, 64GB hinnad on alla 20 EURi. Mis puutub DVR seadmesse, siis see vaevalt et paremat videot teeb. Peab lisaks jälgima, et kui kaamera just väga uus ei ole ja ostetud mõni aasta tagasi, siis võib toetada vaid kuni 32GB (SDHC) kaarte. Uuematega seda probleemi ilmselt pole.
4K video ( 3840× 2160) jaoks on vajalik UHS Class 3 / Class10 mälukaart. See tasuks valida kirjutamiskiirusega vähemalt 80MB/s. Selle pealt ei tasuks väga kokku hoida, võtta pigem suurem kiire ja vastupidav kaart. Kui SanDisk Extreme Pro käib üle jõu, siis Samsung Pro+ on hinna ja kvaliteedi poolest üks parimaid variante - http://www.samsung.com/us/support/owners/product/MB-MD128DA/AM

Selleks on olemas portatiivsed kõvakettad, nagu näiteks selline http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1330

Ingliskeelse Jaapani kaardi Garminile OSM kaardi baasil saab aadressilt http://tmz.skr.jp/data/gmap.html

Augustowist Zamrovini on 128 km, selle läbimiseks kulub normaalse sõiduga 1.55, keskmiseks kiiruseks tuleb 67,5 km/h.

Kui Poola juba ostureisile minna, siis katsu ikka Varssavisse välja jõuda.
Sellist kaubavalikut mujal ei ole. Suwalki Plazast tasub ka muidugi läbi käia.

Minu lemmikud Varssavis.

Arkadia
http://en.arkadia.com.pl/W/do/centre/strona-glowna

Annopol Factory Outlet
http://annopol.factory.pl/pl

Wola Park
http://en.wolapark.pl/

Fashion House Outlet Centre Piaseczno
http://www.fashionhouse.pl/index.php?mall=4&lang=en

Albaanias käib suur teedeehitus juba mitmeid aastaid ja tänaseks on rannikutee väga korralik. Sai eelmisel aastal terves ulatuses läbi sõidetud. Tähelepanelik peab olema vaid ühes kohas, Levanist Vloresse läheb kehva vana tee kõrval neljarealine kiirtee. Tuleb õigel ajal ära pöörata, on vaid väike roheline Vlore silt paremale.

Mingeid probleeme politseiga ei olnud. Üheksa aastat tagasi sai ka Albaania läbi sõidetud, siis pidas politsei ühel korral kinni, aga mingeid pabereid ei tahtnud, küsis vaid, et kuidas Albaanias meeldib.

Sõitsin just üleeile marsruudil Krakow-Kielce-Radom-Varssavi. Mingeid olulisi teetöid ei olnud. Krakowi ja Kielce vahel on üherealine maantee, kummagil pool mõningad kaherealised jupid, kus saab kiiresti tegutsedes eelsõitjatest mööduda. Tee kvaliteet on üsna normaalne. Enne Kielcet Checiny juures algab kaherealine tee ja kestab kuni Skarzysko-Kamienna linnani. Sealt edasi kuni Radomini jälle üherealine, kvaliteet täiesti OK. Radomist kuni Varssavisse jälle kaherealine 130 km/h tee. Aega kulus 280 km läbimiseks 3 tundi ja 42 minutit, kell 15.50 olin Krakowis teede 7 ja 79 ristumiskohas, kell 19.32 Varssavi juures teede E30 ja E67 ristumiskohas. Google Mapis sama marsruuti planeerides annab aja 3 tundi 36 minutit, seega praktiliselt kattub reaalse ajaga.

Minnes sõitsin mööda E77 maanteed, Varssavis E30 ja E67 ristumiskohas olin kell 15.21 ja Czestochowa Tesco juures 17.31, seega 205 km läbimiseks kulus aega 2 tundi ja 10 minutit, Google Maps annab sama marsruudi puhul ajaks 2 tundi ja 1 minut. Seega võid julgelt Google Mapsi aega uskuda ja oma reisi selle abil planeerida, annab ajakulu vägagi täpselt.

Kaheaastasega ilmselt erilist kultuurireisi ei tee, pigem tuleb siis rannapuhkus. Horvaatia oleks ilmselt kõige kehvem variant. Lapsele suvel liiga kuum ja rannad enamasti kiviklibused. Põhja-Poola oleks sobivam, Heli poolsaar või Leba näiteks. Viimase juures siis Läänemere kõige suuremad liivaluited. Gdanski loomaaeda võiks külastada ja Gdynia akvaariumi.

Czestochowast 20km lõuna poole asub Hotel Stary Mlyn. Kahene tuba koos hommikusöögiga 36 EURi. Ainuke ebamugavus on see, et asub Eestist minnes teisel pool teed ja ümberpööramise koht on ca 1km edasi bensiinijaama juures. Hommikul sõitma asudes tuleb ka ca 2km tagasi sõita.

Enamlevinud tarkvarad nutitelefonidele/tahvlitele on siis iGO Primo, TomTom, Sygic, Navigon ja Garmin. Apple iOS seadmetele on neli esimest kõik ametlikult saada, vaid Garmin vajab veidi häkkimist.

Androidile on ametlikult saada TomTom, Sygic ja Navigon, iGO Primo jaoks on vaja veidi netis ringi käia ja oma seadmele sobilik versioon leida. Garmin on võimalik peale saada vaid vanematele Androidi versioonidele. TomTom on Androidi peal veidi lahjem kui iOS peal, näiteks MapShare funktsioon puudub. Varsti peaks TomTom aga ka oma Androidi ja iOS versiooni ühtlustama autonavide omaga, vähemalt nii on välja reklaamitud.

Kui tegemist Androidi tahvliga, siis alustada võiks näiteks Sygicust, seda pakutakse 7-päevase prooviversioonina. Tehakse tihti ka soodusmüüki, nagu ka praegu. Kasutajaliides on kena ja funktsioone on ka päris palju, marsruutide koostamine jätab aga tihti soovida.
Kui endal aga tahtmist veidi pusida, siis iGO Primo oleks kindlasti parim valik. TomTom esialgu siiski veel veidi lahja, aga perspektiivis kindlasti arvestatav.

TomTomi ja Garmini eluaegne tasuta kaardiuuendamine kõlab küll paljulubavalt, aga selle juures tasub tähele panna kindlasti seda, et see ei tähista mitte GPSi ega kasutaja eluaega. Selle all mõeldakse ikka aega, mil tootja pakub seadmele tuge tarkvara uuenduste jms näol ja see ei ole teab mitte väga pikk aeg. Uut seadet ostes tasub kahtlemata valida seade koos "eluaegse kaardiuuendusega", aga väga pöördesse ei maksa ka sellest minna. Selles suhtes tundub nutitelefoni navirakendus ehk mõistlikum variant, kuna tegemist on vaid tarkvara ostuga ja see pole otseselt seotud mingi konkreetse riistvaraga, mis võiks tähendada seda, et selle eluaegne kaardiuuendus võiks olla omajagu pikem. Kas reaalselt ka nii on, näitab aeg.

Aga üldiselt on hetkel olukord selline, et kui siiani ei ole soetanud endale auto GPS seadet, siis nüüd ei ole ka seda enam mõtet teha. Nutitelefonid ja tahvelarvutid on selle turu endale haaranud ja saavad sellega suurepäraselt hakkama. Spets GPSide turg on kokku kuivanud, Windows platvormidel navid (nagu Navio) on juba suuresti ajalugu, üksikuid Androidi navisid on välja tulnud, aga olulist läbimüüki pole saavutanud. Lihtsalt telefonide ja tahvlite riistvara on niipalju parem, programmid jooksevad sujuvamalt ja kiiremalt, GPS signaali leidmine hulga kiirem, ekraani resolutsioon ja nähtavus päikese käes hoopis teine asi. Tänu andmeside võimalustele lisandub liiklusinfo, kaamerate, kohaliku ilma jms info kättesaamine reaalajas. Autonavi ainukesed eelised on vaid kompaktsemas ja kindlamas autohoidikus ja laadijas ning selles, et võid kohe pärast seadme ostu sisuliselt autosse istuda ja GPSi abil kohe sõitma hakata. Telefoni ja tahvli puhul on vaja veidi rohkem vaeva näha, et asjad korda seada. Aga lõppkokkuvõttes on asi seda kindlasti väärt.

Mõne sõnaga võin küll neid kolme välja pakutud navi võrrelda.
Navio seade ise on riistvaralt täiesti mõttetu, peal olev Windows CE on oma aja juba ära elanud. Ametlikult mingeid kaardiuuendusi ei pakuta, seadmel on peal piraattarkvara.
Ainuke asi, mis on suurepärane, on just see tarkvara iGO Primo. GPSi entusiastile kindlasti parim tarkvara, väga paljude funktsioonidega, lisavõimalused skinide kasutamisega, saab kasutada erinevate tootjate kaarte jpm.
Selle hinnaga täiesti mõttetu ost, osta odavam WayteQ 960bt. See on üks parimaid Windows CE'l põhinevaid navisid. Eestis ka üks firma müüb neid, peal samuti illegaalne iGO Primo.

TomTom Go 600 on korralik seade, esmalt puudulik tarkvara on ka vahepeal täiendust saanud. Funktsioonidelt ei saa aga kuidagi iGO Primole vastu. TomTomi kaardid jätavad veel soovida Balkani poolsaarel, mitmed riigid veel vaid põhiteedega, aga tasapisi saavad täiendust. Viimase uuendusega tuli Serbias ja Montenegros korralik katvus. Tänu MapShare funktsioonile on kaardivigasid vähem kui teistel TomTomi kaarte kasutavatel tarkvaradel. Marsruutide koostamine tugev külg, tõenäoliselt parim tarkvara selles suhtes. Jääb vaid loota, et see seadmele pakutav eluaegne kaardiuuendus oleks võimalikult pikk.
Hea valik inimesele, kes ei soovi ise tarkvaraga jännata, vaid tahab seadet, mida hea ja lihtne käsitseda. Suhteliselt kindel valik.

Garmin on tarkvaraliselt kõige kehvem valik, kõige uimasema kasutajaliidesega, eesti keel ka vigane. Sellel konkreetsel lehel on riistvaras ka viga, resolutsioon on ekraanil ikka 800x480. Garmini tugevaim pool on kaart. Regio Eesti kaart on kindlasti kõige aktuaalsem, ükski teine navi selles osas vastu ei saa. Garminile leiab mingeid kaarte ka riikide jaoks, mida teistele tarkvaradele kindlasti ei leia. Euroopas pole küll see nii aktuaalne, vaid Balkanil on TomTomiga võrreldes parem katvus. Kui navi enamasti kasutada Eestis, siis Garminil kindel eelis, kui Euroopas, siis pigem TomTom.

Ise käisin juunikuus autoga Korful. Igoumenitsast sai Lefkimmi Lines praamiga Agia Triada Lefkimmisse sõidetud, auto ja kaks täiskasvanut läks maksma 39,4 EURi. 6-aastane laps sai tasuta. Sõit kestis tund aega.
Tagasi tulime samuti Lefkimmist, siis tuli hinnaks 42,6 EURi. Korfu jättis kena mulje küll, aga Lefkada meeldis meile veel rohkem.

See kivi, kuhu saab redeliga ronida, on ilmselt Majakivi, asub Juminda poolsaarel. Vaata http://loodusegakoos.ee/kuhuminna/rahvuspargid/lahemaa-rahvuspark/1716

Kaelkirjakuid on koguni neli: Piks, Periskops, Usmi ja Kimi.

Ikka tuleb, see tegevus kuulub ju suisa reisimise juurde - saab lähema kontakti kohalikega, õpib tundma nende kultuuri, kombeid ja tavasid jms. Mul naine küll nii ei arva, aga eks see olegi väga individuaalne. Mõnele meeldib jälle veidi distantsi hoida ja mitte väga kohalikku massi sulanduda.