sammalhabe

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
1 meeldimist
5 postitust / 29 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Palju õnne kõigile Novatoursi teenuse kasutajatele :D

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/novatours-tuhistab-homse-lennu-sharm-el-sheikhi-valisministeeriumi-hoiatuse-tottu.d?id=68350747

Kui soovid reisi muuta, siis maksa lisaks 90€ trahvi, ning kui tahad raha tagasi, siis saad vaid 20% reisimaksumusest tagasi, 80% jääb reisikorraldajale hüvitiseks.

Jumal tänatud et meil internet ja võimalus ise oma reise komplekteerida.

Uuendaks veidi teemat ja uuriks, et kuidas hetkel Poola teed?
Plaanis nädalalõpus läbi Poola Prahasse minna ja sooviks teada mis kaudu kõige mõistlikum ja kiirem, ning kas sealkandis hetkel palju teetöid?
Tänud.

Meeldiv näha, et ma pole ainuke hull :D
Omal plaanis kunagi Mongol Rallyl osaleda :P

Eestlaste osalemise kohta arvan, et seda oleks raudselt meedias mainitud. Minu teada pole eestlased sarnastel nn. maratonrallidel osalenud (v.a. Uuno Aava 68-dal aastal London-Sydney).
Seega polegi nagu kedagi kelle käest midagi küsida :D Eestlaste suuremad autoretked on olnud Rollingud, Oiltripi kutid, ning Uaziga Afrikas 40p tripi teinud mehed.
Eestlased jah millegipärast ei fänna selliseid rallisid.

Hipibuss või 70date Transit oleks muidugi ideaalne, kuid need on küllaltki rariteetsed sõidukid mida väga naljalt ei leia ja kui siis on ka väärtus vastav.
Backpackers tv stiil sobiks väga hästi, selline party-adventure stiilis trip :P Kahjuks piirab reisi kestvus palju, 3..4 nädalat, ning päris nii vabalt kõike ka võtta ei saa.
Kuna aga kõik on veel lihtsalt idee tasandil, siis pole ka lõplik reisisiht täielikult paigas. Aga Monaconi (Tln-Mon-Tln 5500km) tahaks kohe kindlasti sõita, a la "Mossega Monacosse" :D, eks edasine sõltub juba ajast, motivatsioonist, jms. Ideaalis võiks muidugi sihtpunktiks olla Gibraltar ja ookeani rannik (edasi-tagasi u.9500km) :P
Loomulikult kulub kütusele palju raha, aga millisel autoreisil ei kulu kütusele või teemaksudele raha? Enamus ööbimisi teeks telgis, nii kämpas kui metsikult looduses. Siinkohal pole vast mõtet moraali lugeda et paljudes riikides on metsikult telkimine keelatud, you spoil all the fun :D

Ega ma ei loodagi et sellest mingi ülimugav trip tuleks, aga elamuslik kindlasti. Ma ei saa üldse aru nendest kes näiteks ülimugavas s-klassis reisivad, boring :D
Ning samas oleks ka nagu veidike erilisem ja saaks ka natuke end proovile panna. Sest väga paljud on mugava uue autoga pool euroopat läbi sõitnud, aga paljud seda näiteks vana klassikuga teinud on? :P

Ning kindlasti on veelgi rohkem neid kes minu mõttest aru ei saa. Nagu näiteks Mongolrally (http://mongolrally.theadventurists.com/index.php), kus reisitakse üle 16000km pisikese alla 1.2 mootoriga autos. Ise oleks kohe nõus seal osalema, kui vaid sobiv auto oleks ja mõne sama hullu kampa saaks :D Gumball oleks ka lahe, kuid vaene eestlane kahjuks sinna ei saa, seega pigem mõelda realistlikult :P

Eelarveliselt pole mingit erilist vahet kas teha tüüpiline autoreis uue liisinguautoga või vana "rondiga". Remonti võivad vajada mõlemad, aga võivad ka kesta mõlemad, kuid uue tänapäevase auto puhul pole varuosad nii soodsad ja remont lihtne. Ning rendiauto oleks küll remondikuludest prii, kuid muidu kõige kulukam.
Ning rahadest rääkides, siis odavat autoreisi ei ole olemas :D
Aga eks näis kuidas täpsemalt ja kas sellest plaanist üldse asja saab.

Täpsemalt, soodne autoreis, mida oleks ka hiljem meenutada :D
Kui tahaks võimalikult soodsalt punktist a punkti b reisida, siis valiks Ryanairi :P
Loomulikult on autoreisil peamine kuluallikas kütus. Aga keskmise küttekulu poolest pole mingit erilist vahet uuel või vanal tüüpilisel "rahvaautol", näiteks Mazda6 2.0 - 8,5 l/100km ja Sierra 2.0 - 8,2 l/100km.
Loomulikult leiab ka palju ökonoomsemaid autosid, nii uusi kui ka vanu, aga küttekulu poolest pole auto vanusel mingit erilist vahet kui mootor korras. Ning vaadake kui paljud reisivad autodega euroopas, aga millegipärast just uutega, see pole ju nii fun :D Ok saan aru et uus ei lagune, üldjuhul, ning et kas remont keset teed on siis fun? Jah, sest muidu on see reis juba eos väga seiklusvaene ja nii hull ma veel ka pole et islamimaadesse seiklusi otsima minna :D
Kiirteid kasutaks ainult nendes piirkondades kus mujal midagi näha pole või kui tõesti väga kiire kuhugi, muidu naudiks hea meelega midagi muud peale betoonpiirete :D
Kiirteemaksud Viamicheline andmetel kokku u.250€ ja distants edasi-tagasi u.9500km, aga esmane eesmärk ei ole sihtpunti ja tagasi sõitmine. Sest võibolla tõesti ei jõua selle ajaga või siis laguneb auto kapitaalselt või hoopis hakkab mõni vahepealne koht väga meeldima kus aeg kulub märkamatult :P
Seega sama odav kui seljakotireis see ei tuleks, aga kindlasti odavam kui tüüpiline bussireis Itaaliasse :D Täpsemalt sõltub kõik kaaslaste arvust, soovidest ja autost.
Tagasitulek oleks ideaalis sama autoga või hoopis teepealt ostetud autoga või hoopis lennukiga, aga kõike võib juhtuda. Seepärast ei soovigi reisida nii et alati on etteteada mis 30min pärast juhtub ja kus ma 5km pärast olen :D
Hetkel on see kõik põnev idee mille tahaks teoks teha, no ja muidugi peaks mõne sama hullu veel leidma :D Eriti hea oleks muidugi suurem seltskond ja mitu autot.
Mõnes mõttes seepärast tegingi siia sellise teema, et näha mida arvatakse ja kas leiab siit mõne mõttekaaslase kellega võibolla idee teoks teha :)

Mõte hea, kuid võimalik veelgi soodsamalt ja mugavamalt Tenerifele jõuda ;)

Transpordi kohapealt on Ryanair üks soodsamaid variante, eriti veel nüüd kui võimalik Tallinnast lennata. Aga milleks kolm lendu, kui on võimalik ka kahe lennuga kohale jõuda ja isegi soodsamalt.
Näiteks, Tallinn-Bremen-Tenerife, tagasi Tenerife-Bremen-Tallinn, kui paar kuud ette osta, siis edasi-tagasi kõik kokku umbes 110..120eurot inimene, ning 6 lennu asemel ainult 4 lendu. Kindlasti on võimalik veelgi soodsamalt lennud saada ja kombineerida nii et vaheööbimisi ei peaks tegema või ainult üks öö lennujaamas. Hetkel unisena ei orienteeru täpselt aga olen ise vaadanud et tuhande eeguga või 70euroga käib edasi-tagasi Eestist Kanaaridel ära.
Sellele 15minutile puhverajale ära küll looda, kui edasilennust maha jääd, siis läheb selle reisieelarve pauguga lõhki :D

Tenerifel ööbimise kohta soovitaks lowcostholidays.com lehelt vaadata, kui broneerida varem ja mitte kõrghooajaks, siis on võimalik väga soodsalt mugavas hotellis ööbida, näiteks päris mitu hotelli pakub 7ööd koos hommikusöögiga alla 100naela inimesele. Näiteks eestlaste seas tuntud Laguna Park 2-s on võimalik kahekesi nädal aega ööbida kõigest 150naela (u.170euro) eest.
Rendiauto, korralikust firmast, on võimalik saada u.50euro eest kolmeks päevaks, ning kütus on kolmandiku võrra odavam kui Eestis. Kui vähemalt kahekesi, siis teeb rendiauto rent+kütus suht sama välja kui bussidega sõita, aga vabadust, mugavust ja sõltumatust palju rohkem.

Seega kui näiteks nädalane puhkus Tenerifel plaanis, siis lend edasi-tagasi, ööbimine hotellis ja rendiauto mõneks päevaks koos paarikümne liitri kütusega (millest on rohkem kui küll), tuleb kokku u.250eurot inimese kohta, kui kahekesi minna (üksi u.300eurot). Lisaks söök-jook ja muud lõbustused :)

Samas on võimalik ka Eesti reisikorraldajatelt lend edasi-tagasi ja ööbimine hotellis 300..350euroga saada, ning jääb ära igasugune ümberistumine ja ööbimine lennujaamades. Kohaliku büroo vahendusel reisides pole ise kunagi üle 330euro maksnud.
Omalkäel minnes on kõige parem mugavuse-odavuse suhe siis kui reisida suurema pundiga, jagatud ööbimiskulud, autorent, jne.

Muidugi on võimalik ka telgis elada, rannas tasuta dusside all pesta, kiirnuudlid kodust kaasa võtta ja häälega mööda saart trippida, selliseljuhul saaks hakkama u.100euroga (ainult lend edasi-tagasi) :D Aga see 150eurot kokkuhoidu pole vast seda väärt ;)

Huvitav miks viimasel ajal Tenerife pakkumised nii kallid, rääkimata sellest et Grand Canariale otse Eestist enam ei saagi. Muidu sai ikka u.300eur-iga mingi 2* söökideta või loterii kätte, aga nüüd hakkavad hinnad u.500eur-st. Tavaliselt on just jaanuaris odavamad hinnad. Omal oli plaan järgmine nädal minna, aga nüüd tuleb vist Egiptust piiluda, et puhkus ei läheks raisku, kus 500eur-ga saab kahele reisi koos söökidega.

Palju teil see reis kokku maksma läks (sõidukulud, Tallinn-Gran-Tallinn)?

olen tavaliselt B3-e kasutanud, vahel ka Amestic, hinnad soodsad, uued autod ja teenindus korrektne. Probleeme pole olnud ei autodega ega ka krediitkaardi puudumisega. Seega julgeks soovitada :)

Siin mainitud Felmarkil on ju väga väike päevase läibisõidu piirang (250km), sellega ei saa ju isegi pärnus käidud :D Samas ise küll nende kodulehelt mingid märkeid selle kohta ei leidnud palju iga lisakilomeeter maksab :S
Samuti peab juht olema vähemalt 24 ja 1a staaziga, B3-l ja Amsticul sellised piirangud puuduvad, ole kasvõi eile load saanud 18 aastane :D

Kas selle aasta tourest on sama nagu eelmine aasta või on keegi ka midagi head leidnud?
Kui on siis mida ja millise hinnaga?
See aasta peaks ju majanduslangusest ja inimeste suuremast rahalugemisest tingituna olema veelgi soodsamad hinnad.

sellist tormi võiks arvata, et reiside nõudlus ja soov sõita Tenerifele väheneb, ning reisikorraldajate poolt tekkib sooduspakkumisi. Aga võta näpust hinnad ikka laes, näib et "vana rasva" veel jagub :D

keegi on viimasel ajal käinud selles hotellis?
Kuidas muljed? Kui sooviks rohkem rannapuhkust ja võibolla vahel ka basseini ääres peesitamist, kas tasuks võtta või eelistada mõnda muud hotelli?
Kas hotellitoast head vaadet näha on võimatu ja kuidas toitlustus?
Tänud vastajaile :)

soovitaks Easyjetiga Londonisse ja samast lennujaamast Ryanairiga Las Palmasesse ja samamoodi tagasi.
Sinu poolt pakutud aegadel tuleks sellise reisi hind u.6000.-eek mis on vähe palju.
Kuid kui võimalus kuupäeva suhtes vähe paindlikum olla ja eesmärgiks odav sõit, siis on võimalik kogu reis u.2300.-eek (minek oleks 9 nov ja tagasi 16 nov).
Muul juhul jälgi Rootsi-Soome reisikorraldajate viimasehetke pakkumisi.

Kahju kuulda et Los Molinose seeriat Eestis saada pole. Googeldamine ei andnud ka erilisi tulemusi, muidu telliks netist.
Vahepeal sai vähe poodides shopatud ja ostsin Felix Solise Albali Reserva punase veini, kuid see pole ikka päris õige.

Peab jah kallite kaasmaalaste peale lootma :) Äkki keegi halastab ja toob ihaldatud kesvamärjakese kohale, sest ise see aasta enam toreadooride maale ei sattu.

Kui näiteks dets.-jaan. minna, siis saaks edasi-tagasi u. 1700.- Easyjetiga (Tln-London-Malaga-London-Tln). Muidugi Londonis vaja passida, kuna ajad ei klapi.
Kui veel odava hotelli (u.10eur päev) leiad, siis nädalane puhkus Malagas kahele, kõigest ~5000.-eeku. Eesti reisikorraldaja käest ei saa isegi ühe inimese paketti sellise raha eest :D

Keko on gps seadmete internetipood.
Isiklikult kasutan koduarvutis Win XP-d ja sülearvutis Vistat, kummaski pole Garmin 250 ühildusega probleeme tekkinud. Konkreetne tekst on päris paljudel gps seadmetel juures, aga vaevalt et keegi tänapäeval selliseid igivanu operatsioonisüsteeme kasutab (nagu 95, 98, nt, me), samuti nõuab ka tarkvara uuendus vähe popimat opsüsteemi.
Samas kuidas arvutiga ühilduvus mõjutab gpsi käsitlus lihtsust? Tavakasutajal ei ole mingit vajadust gpsi arvutiga ühendada, seade on ideaalselt toimiv ilma igasuguse häkkimiseta. Enne tuleb omale lihtsalt selgeks teha milleks seda gps seadet vaja on, soodne gps ei asenda süle- või pihuarvutit, liigset universaalsust nõuda on ulme. :)

Hetkel uus Garmin 250 kõigest 2100.- "kekos" müügil. Endal sama mudel (paar aastat tagasi maksis ~4k), regio ja city navi kaartidega. Pole veel kusagil hätta jäänud, Eestis isegi kõik jalgrajad peal ja isegi Kanaaridel olid kõik pisemadki teed peal. Mõtetu osta kallimat, kui gps põhiolemus on siiski tee juhatamine, muu "tilu-lilu" jaoks on ikka teised seadmed :D Lisaks on 250 piisavalt väike et jalgsi orienteeruda ja samas piisavalt suur et mugavalt autos kasutada.
Kui aga hind ja seadme universaalsus on olulised, siis soovitan mõne N-seeria Nokia mobiiltelefoni osta. Saate Garmini kaardid peale laadida ja sama hea kui GPS seade. Lisaks veel fotokas, muusika-meedia pleier, telefon, internet, jne. võimalusi rohkem kui hing tahta oskab :D ja maksab pea sama palju kui gps seade.

Käis omalgi see mõte peast läbi, et kui kahekesi minek, siis saaks autos ka magada. Ööbimisraha hoiaks kokku, aga samas igapäev autos magada pole just kõige mõnusam. Lisaks vahel vaja ju dussi alla ka käia, seega peaks ikkagi kämpinguid kasutama. Aga mõne öö võiks kindlasti autos veeta. Kõik sõltub siiski tee peale jäävate kämpingute ja kodumajutuste hindadest. Telk tuleb igal juhul kaasa, sest raudselt tahan mina mõne öö rannas telkida, ärgates päiksetõus, lainete kohina ja sooja liiva peal :D
Seega ööbimiskulusid saaks tõepoolest kärpida, kui autorendi ja kütusekulusid kahjuks mitte. Parimad autorendi pakkumised 10..14 päevaks on 4000..5500.-. Auto tuleks igal juhul rentida, sest isiklik auto on küll suht uus ja ökonoomne, kuid liiga väike et seal magada, ning lisaks suht blank (ilma kliima ja püsikiirusehoidjata, mis pikemal autoreisil on väga vajalikud).
Kütust kuluks samuti, olenevalt sõidustiilist ja kõrvalpõigetest umbes 6000.- (5000..6000 km läbimiseks). Kõrvalpõikeid vältima või ennast tagant kiirustama ja igat senti lugema kohe kindlasti ei hakkaks, sest see võtaks kogu reisimõnu ära.
Seega autorent 5000.- + kütus 6000.- + teemaksud 1000.- = ~12 000.- Kõige minimaalsem kulu, aga ööbimine, toit/jook, muud lõbustused/külastused on kõik veel lisaks. Kõik kokku vähemalt 16 000.-, 8000 inimese peale aga oleks vähe liiga palju (masu-st tingitud palgakärped seavad kahjuks omad piirid). Kui oleks 4 inimest siis veel võiks (4000...5000.- nägu), aga kahekesi jääb vist ära.
Eks näis, kui kedagi veel kaasa ei meelita, siis võibolla üritan siit reisikaaslaste alt seltskonda suurendada, sest ikka tahaks korra puhkuse ajal vähe kaugemal käia :P

Suured tänud eelkõnelejatele, et viitsisite pikalt laialt seletada mis ühe või teise eelised ja mida pikemal autoreisil silmas pidada.
Aga nüüd ongi pikemalt planeeritud ürituse (või hoopis MASU) tulemus käes, reisiseltskond on kokku kuivanud :( Hetkeseisuga oleks kõigest kahekesi minek, kusjuures kogu tee peaksin ise sõitma. Seega matkaauto ja reisibuss kukuvad kohe ära ja kui üldse minek toimub siis mõne suurema universaaliga. Kuigi see eeldaks vähemalt neljakesi minekut, kahe peale tuleks siiski liiga kallis (masu teeb oma töö ja üle 5000.- inimese kohta ei tahaks kulutada). Eks peab mingi nipi välja mõtlema, sest reisi tahaks ikkagi ära teha muidu puhkus suht raisus.

Omalgi ainult positiivsed kogemused Piejurase kämpinguga. Paar aastat tagasi sai Läti-Leedu trippi tehes seal ööbitud. Kasutasime neljast dussiga majakest, kõik mugavused olemas ja meie jäime väga rahule. Siiani üks parimaid kämpinguid kus ööbitud ;) Mingit eelinfot ega bronni ei olnud, lihtsalt nägime majutuskohta ja astusime sisse ja saime kohe majakese (seda siis juuli kuus). Samas kes teab võibolla nüüd on populaarsemaks muutunud ja vaja eelnevalt broneerida, sest asukoht on väga hea ja ega hinnadki kallid pole (u.800 eeku 4 kohalise maja eest on suht ok). Isiklikult pole kunagi midagi broneerinud, meeldib rohkem reisi kui seiklust nautida, vaba graafiku ja marsruudiga. :P Kusjuures hinnad on ka natuke tingitavad.
Ventspils ise aga on väga ilus linn, ütleks et üks kenamaid linnu Lätis.

Täismassi e. registrimassi ja tühimassi mõisted peaksid kõigil kes omavad juhiluba selged olema, õpetatakse seda juba autokoolis.
Tavaliselt on autoelamu tühimass ~2800kg. Massid on täpselt kirjas auto reg.tunnistusel ja seda saad näha juba siis kui autot rentima hakkad. See kui keegi ostab Tsehhist kastide viisi õlut ja siis kaalu peal üle 3500kg tuleb, on juba auto üle koormamine. Üldiselt rendileandjad ikka ei anna sulle c-kategooriat nõudvat autot kui sul pole vastavat luba. Ega see kui auto tühimass on 3499kg ei tee sellest b-kategooria autot.
Aga see selleks.
Reisi kindlam teekond hakkab ka juba paika saama. Eesmärgiks oleks Horvaatia, aga kindlasti tahaks käia Palangas ja Prahas. Üks suvi sai juba hakatud Praha poole sõitma, aga kuna Palangas oli liiga mõnus :D ja puhkus ootamatult lühenes, siis nii kaugele ei jõudnudki. Lisaks olime oma isikliku väikeautoga, mis just pole reisimiseks kõige mugavam. Eks näis kaugele nüüd jõuab, sest eesmärgiks pole pikki päevi kiirteedel veeta, vaid rohkem loodust ja vaatamisväärsusi näha. Kui tahaks kiiresti sihtkohta siis ostaks lennupiletid ja rendiks kohapeal auto:D
Autodest rääkides, siis matkaauto jääb vist ära. Põhiliseks miinuseks hakkab saama kohmakus ja kindla teekonna valiku nõudmine. Lisaks on minu reisstiil vahel selline, et gps näitab et mine otse, aga mina leian et vasakult minna on palju huvitavam :P Kuigi mõlemat moodi jõuab sihtpunkti, ei pruugi suure autoga tee nii hõlpsasti läbitav olla. Lihtsalt vahest meeldib uusi kohti avastada ;)
Seega variandiks jääb, et minek on väikebussiga. Kui muidugi piisavalt rahvast kokku saab, sest võimalik et minek kõigest neljakesi ja siis rendiks võibolla hoopis suurema universaali. Samas bussis oleks võimalus hädakorral ka magada :D
Eks näis, sest kindlat plaani tehtud polnud, seepärast tegin oma teema ka "reisiidee" alla. Elu on näidanud et spontaansed üritused tulevad palju paremalt välja ja on meeldejäävamad kui pikalt planeeritud :)

Olenevalt sihtkohast kas Bulgaaria või Horvaatia, edasi-tagasi koguneks umbes 5000km. Kui minna matkaautoga, kuuekesi, keskmine kütusekulu 13L/100km ja rent 1700.- päev, 10-ks päevaks. Siis oleks reisikulud ja ööbimised u. 26 000.- (u.4300.- nägu) + kiirteemaksud, altkäemaksud ja parkimistasud (kämpingutes ja linnades).
Kui aga minna väikebussiga, siis oleksid kulud 9L, rent 700.- päev, 10 päeva, 6 reisijat. Siis oleks kulutused trantspordile u. 14 000.- (u. 2300.- inimese kohta) + kiirteed, miilitsad, parkimine ja ööbimine.

Seega oleks väikebussiga minnes 2000.- inimese kohta odavam ja 9 ööd 2000.- eest peaks olema võimalik kämpingutes ja kodumajutustes ööbida. Ehk siis rahaliselt pole mingit vahet (teoreetiliselt vähemalt).

Samas matkauautoga pole magamiskoha otsimist ja eluks vajalik "korter" koos vajalikuga pidevalt kaasas. Kuid sõita (suured mõõtmed) ja reisida (vähemalt kaasreisijate pinke vaadates) ebamugavam, kui väikebussiga.
Kõige ideaalsem oleks vast väike matkaauto, aga neil ainult 4 magamiskohta (mõnes kõigest 3) ja reisihind oleks samuti inimese kohta palju kallim.

Ise käisime just jaanuari alguses. Kohapealt saad sellise auto nagu ise soovid, kui ainult otsida viitsid. Alati võid oma hotellist küsida, sellisel juhul ei pea deposiiti tasuma ega krediitkaarti omama. Kui aga viitsid natuke otsida siis leiad ka vähe odavama hinnaga autosid. Autorendi kohti on suht palju.
Muidugi on kindlam ja mugavam auto enne reisi ära broneerida, siis jääb see otsimise vaev ära.
Auto tuuakse sulle sinna kuhu ise soovid, või siis viib rendifirma sind hotellist oma kontorisse. Samuti saad kokkuleppida et jätad auto hiljem oma hotelli registratuuri.
Kuna me sattusime päris viimasel minutil autot rentima ja lisaks oli ka nädalalõpp kui paljud kohad kinni, aga autot oli paariks päevaks vaja, siis võtsime selle mis kohe odavalt saada oli. Oleks argipäeval rentinud siis võinuks vabalt valida, või kui oleksime tänavalt rentinud siis oleks samuti suurema, võimasama ja parema saanud. Aga "oleks" on hiljem tore poiss :D Võtsime hotellist ilma tagatiseta 15 minutilise etteteatamisega ja saime sõidukiks tüüpilise rendika uue Clio 1.2 mootoriga. Neli täiskasvanut sisse ja mägedesse :P Võiks ju arvata et 1.2 on liiga lahja, kuid kui autot vähe piinata julged siis saab edukalt hakkama, kuigi võimsama autoga on algajal lihtsam sõita. Ükski mägi ületamata ei jäänud ja kellegile jalgu samuti ei jäänud, pigem jäid kohalikud pidevalt meile jalgu :P Aga no minu sõidustiil on ka selline et kitsastel mägiteedel kurvides pidevalt kõik neli rehvi vilisesid ja pöörded olid kogu aeg 4000...5000 peal :D Kuid kui harrastad vähe rahulikumat sõidustiili, siis kindlasti võimsam auto, ohutum, kindlam ja lihtsam sõita.
Auto suurusega tasub samuti arvestada, parkimiskohad on ikka väga väiksed. Pidevalt tuli isegi Clio peegleid kokku klappida et ära mahuks. Eestlaste lemmikute - Länkari ja seitsmese Bemmiga- pole seal midagi teha :D Isegi ei näinud ühtegi sellist "ullikest". Samuti on seal enamik autosid mõlkidega, seega tasub rendiauto kohe võttes väga korralikult üle vaadata, et mõlke-kriime poleks ja hiljem probleeme ei tekkiks. Eelistada tasub ka sellist autot millel oleksid ustel kaitseliistud ja vähe mõlgikindlamad stanged. Ning jälgi alati kus sa pargid, kui tasulisel (üldiselt sinise joonega või märgiga) siis tasub ka maksta, sest rendiautosid trahvitakse tihedamalt. Valge joon on tasuta ja kollane keelatud parkimine.
Muidu aga on liiklus viisakam kui Eestis, ntx jalakäija lastakse juba siis üle kui ta on ülekäigurajast alles mitme meetri kaugusel ja ümberreastuda lastakse alati. Mägiteid pole samuti mõtet karta, nendega harjub igaüks päris ruttu. Tasub ainult aken vähe lahti sõita, sest pimedates kurvides lasevad vastu tulevad suured autod (veokad, bussid) signaali, et "mina tulen", pimedal ajal vilgutavad tulesid. Kiirteel kehtib ka vana reegel et kõige aeglasemad sõidavad parempoolses reas ja kiiremad vasakpoolses. Kiirused samad nagu meilgi Eestis, maanteel 90 ja asulas 50, kiirteel 120 (kuigi sellega võid jalgu jääda, sest paljud lasevad seal 150-ga, hakkas meie auto sellise kiirusega tegema sellist häält et kohe viskab uksed maha ja tõuseb tiibadega lendu :D ). Ainult et teed on seal palju paremad :)
Pikk ja loll jutt aga loodan et oli abi ;)

Hotelli toit oli suht mage ja maitsetu, samuti oli valik suht kesine, aga ega eriti palu hotelli bufeest loota ei tasugi.
Käisime saare (grand canaria) ekskursioonil ja Tenerife ekskursioonil (koos Loro pargiga), mõlemad olid päris huvitavad.
Kuid üldiselt jääb nädalast ikka väheks, meie puhkus oli rohkem kultuuritrip kui rannas lebotamine. Enamus päevadest (reaalselt kestab see nädalane puhkus ainult 6 päeva) möödus kas ekskursioonidel, ise mööda saart ringi sõites või linnades shopates. Samas nägime pea kõik kohad ära, nii et järgmine kord tagasi minnes naudime ainult päikest ja randa :P