hulgus

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
0 meeldimist
0 postitust / 28 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Õhtast,

Ei tänan ;) 17m haagis nimelt illegaalne sealmaal. Ja eks on seal käidud ka sellistega, aga seda juba üle 10a. tagasi.
Homme jälle nina sinnapoole, küll natuke väiksemaga kui 17m/30tn, aga ikka neid "kenamaid" teid mööda. Teel näeme...

ps. 13. põhjapoolne ots Gaularfjell, teisel pool praami, on kah kena, aga juba mitusada meetrit kõrgemal.

aitähh... Lisatud järgmise aasta programmi.

kodus tagasi.
Tegime "kähkuka", sest tööajagraafik, puhkused ja praamipiletite saadavus ei klappind teps mitte.
Tegime südame kõvaks ja esimese päevaga paugutasime kinnisilmi Kesk Norrasse välja. Maršruut siis Stockholm-Gjovik, sealt väikseid teid +51. teed Beitostoleni kaudu Lom´i, Gamla-strynefjellsvegen, Dalsnibba (1h kohal), Geiranger, Kotkatee, (siia oleks pidanud lisanduma Trollstigen, aga ei jõudnud ja seal ka enne käidud), Alesund, Kjendalsbreen(4h), Briksdalsbreen (3h), Laerdal, Borgund, sealt E16-53 Övre Ardal´i ja numbrita tee põhja 55 teele. Viimast soovitan, küll tasuline 100nok, aga 10m pikkuse piirang sel teel on asja eest ;). (Clansman, SEE TEE on hea serpentiinide harjutuseks ;) ). Edasi Niggardsbreen (3h), Sogndal Laerdalist ÜLE TUNNELi Aurlandsfjellet ("snow route" õigustas oma nime), kiire põige Flami, Stalheimskleiva ja üle Vossi, Hardangervidda, Oslo, Stockholm.
Põhimõtteliselt üritasime hoiduda suurematest igavatest teedest (näiteks E6, E16 vms), pea iga päev õnnestus min 2x ronida 1200-1500m kõrgusele. Õnnestus leida lumega kaetud ametlik tee, teha lumememme, ujuda Euroopa sügavaimas järves (Hornindal) ja fjordides. Kui kõrvuti jooksid uus ja vana tee (Stryn, borgund, Aurland, stalheim jne) siis kasutasime vanu, võimalusel vältisime turistilõkse (ok, Dalsnibba ja Briksdal olid vältimatud, neist esimene koos 4-ja kruiisilaevaga oli hullumaja puhvet.) Koskede lugemine läks sassi teisel päeval, tunneleid isegi ei üritatud lugeda.
Kokku Tallinnast Tallinna 2900km, 8päeva, sh 4 tervet päeva ainult Norras. Natuke kiireks läks...
Umbes kolmandik kaardile märgitust sai läbitud, järgmisel aastal ehk õnnestub vähe pikemalt (ja põhjalikumalt).

ehk kunagi ka täpsem maršruut ja muud soovitused.

ps. Eelmainit soovitus "vinjetti" osta, võib tekitada segadust. Pmst kleebis kui selline puudub ja teemaksu saad maksta tanklas, konkreetsete tasuliste lõikude läbimise eest (Hardangeri sild, Oslo). Füüsilised maksuputkad, koos tõkkepuudega koristati ära juba hea mitu aastat tagasi. Hiljem koju tulev arve, pidavat olema kopsakam, kui koha peal makstes.

Norra troll kirjutas aastal 2013:
"Lomi læhedal saab liustiku alla tunnelisse minna. Vot see on elamus, nii kaua kui maakeral veel liustikke esineb."

tere,

Kohe endal minek ees ja heal meelel kuulaks rohkem infot selle liustiku ja tunneli kohta.

tervitustega.
a.

Seep, rätikud jms esmavajalik on ka 4-ses ühiskajutis olemas. Rätikuid lausa kaks, ehk siis peaks ka peenamates tubades olema?
Sauna pääsu saad lunastada sauna uksel. Susped ja bikiinid mullivanni jaoks kas omad, või laenutad kohapeal (jäkk).
Kahe tunniga jõuad Outletis ära käia, tingimusel et kohe väravatelt tagasi tuled. "Veidi linnast väljas", võib tähendada, et ca 18km sõit sadamast võttis jõuluhulluse aegu pea 1,5h...
Saab sinna liinibussiga, Kungens Kurva Ikea juurde käib kesklinnast (kuskilt Galleriani juurest?) eraldi tasuta buss, kas ka Barkarby Ikeasse, jään hetkel vastuse võlgu. Ikea koduleht aitab kindlasti.

Ei tahaks vana virisejana tunduda, kuid aastast 2003 tihedalt Tallinki teenuse kasutajana, tahaks ikka paar vängemat sõna öelda.
Õ/S Rootsi lauast olen loobunud, iga hinnatõusuga (oli ju kunagi alla 300 eek?) väheneb valik ja nagu alalised sõitjad räägivad, siis kartulisalatit ei tohiks enne kevadet süüa, sest alles siis tulevad uued turistide hordid, kes selle pidevalt uuendatava salati ära söövad.
Võimalusel käin Tallinna poolel enne väljasõitu Rimis asuvas restos. Rootsi poolel on asi lihtsam- Terminaali kõrval, samas hoones Scandic hotelliga asub kaks restorani (üks küll kahjuks lunch bufee´ga ainult kl.14.00 ni), kus 60 sek eest saab piisavalt ja natuke rohkemgi.

Hommikusöök on kuidas kunagi, vahel Rootsi laud, vahel 24h fast food, kuid seda viimast ei julgeks küll kuidagi soovitada. Krevetisalat, kohv, (nädal vana)saiake, leib oli "kahjuks" otsas, kokku ca 140 eek, kuid siis selgus, et krevetisalat koosneb kuivalt kokkusegatud kapsalehtedest, aga krevetsialatiga lahutamatult koos käiv majoneesi tuubik maksab ekstra 8 eek, ühest jäi muidugi haledalt väheks... Kokkuvõtteks oleks ikkagi Rootsi laud odavam ja oleks ka midagi süüa saanud.

10 punkti Tallinkile ka ClubOne kundele jagatava 95eek kupongi eest, millega alkoholi mitte tarbivatel inimestel pole tõesti miskit teha.

Oleneb linnast ja kohast. Holland kallim kui Saksa. Väljas, laua taga noa ja kahvliga söömine kui koonerdad, siis 10-12€. Kui menüüs hindu ei uuri, siis võib kergelt mitu korda rohkem kuluda. Jooksu pealt plämbu, friikad majoneesiga, või muud snäckid+ limps on alates 4€.

Parem hilja kui mitte kunagi.

Jah, sellel keegi´l oli õigus. Kui ostad emmas kummas otsas piletid, siis saad osta ka kahe praami piletid korraga, Puttgarden-Rodby ja Helsingör-Helsingborg. Järgmises sadamas pead lihtsalt uue check-inni tegema. Piletitel on ka mingi kehtivusaeg, täpselt ei mäleta, aga kui lähed 24h jooksul, siis oli vist odavam.
Natuke kummaline on ka see, et kui Helsingborg´is ostad piletid HH Ferrys laevale, siis Rodbys tegelikult HH ei tegutse ja üle viib hoopis Scandlines, lihtsalt teadmiseks, et ennast haigeks ei otsiks.

http://www.hhferries.dk/Times%20-%20Prices-247.aspx
http://www.scandlines.se/SEFront/Front_COM

www.OK-Q8.se rendib päris normaalsete hindadega autosid, võtad Tallinnast reisijapiletid, Stockist auto ja tuld. 6600 eeku eest saab päris korraliku auto samaks ajaks ja jääb ülegi.

Ja-jah, Ma eile nägin üle mitme aasta Norras hääletajaid jälle. Väga kortsus ja väsinud olemisega olid, kahtlane, et keegi neile halastas.
Loe: Sama mis eelnevad on öelnud, arusaamatu asi, heaoluühiskonna jaoks, kus ainult Mc´i eine maksab 99,-Nok.

Lennukast võid ka kohe rongile istuda ja Cop centrali sõita.

Kesklinnas ei tea. aga Alnabrus E6 ääres on kaubanduskeskus, kus esimesel korrusel suur matka- ja jahitarvete pood.

Tervitustega!
hulgus, Oslo-Flam

Teie ringi äärde lähedale jäävad sellised toredad kohad nagu Trollitee, Geiranger, Brixdal (briksdalsbeeren). Tagasi tulles soovitaks Laerdal (vana teed mööda Aurland-) Flam ja 7. nn turistiteed mööda Geilosse. ainuüksi BB üles ja allaronimine oleks poole päeva üritus, lisaks kogu muu. Kaht päeva jääks kindlasti väheks.
Kui aega vähe ja kindlasti fjorde pluss muid segaseid kohti tahate näha, siis jätaks näiteks Lillehammeri vahele või võtaks tagasitulles ja läheks Geilost otse, kas 7. tee läände fjordidesse, või 50. põhjapoole minema.

terv,
hulgus

Kui Vikingiga minna, siis 5min jalutuskäik.

Käidud, nähtud. linna pole ollagi, aga tehnikamuuseum vaata, et euroopa suurimate hulgas.

Lõuna Saksas A6 Nürnbergist "ussipesa" poole, Heilbronni lähistel

Poolast Varssav-Poznan-Frank a.o.A2- Berliin Osnabrück BadOeynhausen (A30) ja sealt näitab juba Antwerpen->Lille ja vastavalt vajadusele. Prantsusmaal eriti valikuid ei ole.
Aga eks see jupp peate "silmad kinni" sõitma. Muidu venib minek väga pikaks.

... kõk kiruvad, aga ikkagi kasutavad, sest (head)alternatiivi pole.
Läpakale väline hiir sappa, GPS moodul aknale ja MS AR sisse. Hetkel Euroopas mida paremat ei oska soovitada. proovinud Marco Polo, Route66, Map&Guide. Ainsad miinused ruumi ja tähelepanu vajadus.
ISe kasutan (tööandja) Garmini karpe, viivad ka kohale, aga mis hinna eest?

Autoroute alates 2006 on hääljuhised olemas. Näitab graafiliselt ka allääres. st toimib analoogselt väikestele navidele.
Läpakale ja kaardiprogrammile lisaks on vaja GPS signaali. Sobivaim on mõni USB või BT kaudu ühenduv moodul hinnaklass +/-1000eek. Kui olemas käsi GPS koos arvutiga ühendamise võimalusega siis toimib ka. Tarkvara tavaliselt GPS-ga kaasas.
Autoroute ei ole ainus, on veel Route66, Marco polo, Map&Guide jpt. Aga (eestis)saadavuselt, kvaliteedilt ja hinnalt jääb ainult MS AR.

Poznani kaudu minnes on paarsada km vastvalminud ja tasulist kiirteed, mis peris heasti edasi aitab.

Lõuna pool Saksas, linnake nimega Sinsheim, koos suure tehnikamuuseumiga. Suur osa väljapanekust ka sõjatehnika, lennumasinad, tankid jm relvastus.
http://www.museum-sinsheim.de/

Natuke ülevalpool, Lowicz´i asula juurest A2/E30 pealt 14. tee.

Saksa piirist on poolteist tundi kiirtee alguseni, märgid kenasti näitamas.
Aga!!! teine ots on Lodzi all väljas, ei suuda hetkel meenutada küla nime vanal A2-l, mille juurest pealesõit oli (NB! Varssavi poolt tulles) tähistamata), tubli 300km on KIIRteed valmis, maksuputkasid ikka (õnneks) need 3 vana.
Kahjuks paistab kiirtee Varssavi pool otsas vaid mets ja põld, st. järgmise jupiga kodu poole läheb aega...

andmed mai lõpu seisuga.

Muudetud: Berliini poolt tulles ju ringilt otse Franki piiri ja sealt otse...