pamukamu

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
6 meeldimist
6 postitust / 32 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

see turvakontrolli küsimus oli vanasti nii, kord muutus tänavu kevadest oluliselt leebemaks.
tõsi küll, kui sa liigud seltskonnas mõne araablasega või oled üksi reisiv naisterahvas, siis ilmselt küsitakse mõnevõrra rohkem

Kuskil tänavamüüja käest jääkuubikuid ilmselt ei tahaks küll, ega seal hügieeniga lood ikka kõige paremad ei ole tavaliselt.

Hanoi on HCMC kõrval hoopis teist sorti elamus, ma ikka korra küll ööbiks seal. HCMC on palju tsiviliseeritum, sealt nii suurt kultuurišokki ei saa tulla. See esimene emotsioon sõita suht kaugelt lennujaamast Hanoi kesklinna on üsna väärt, tasub fotokas valmis panna - maantee peal on erakordselt palju motikaid, kuhu on peale kuhjatud neli last, viiskümmend kana või neli siga - seal näeb seda rohkem kui maal, sest liiklus on tihe.
Ja muidugi see nali, kui kesklinna kohale jõuad ja hakkad mõtlema, et kuidas sellise liiklusega linnas on võimalik tänavat ületada (kuni saad aru, et lihtsalt pead minema ja kui nad sind näevad, siis nad sõidavad mööda - ei tohi hakata jooksma või tagasi pöörata).

Hanoi on HCMC kõrval hoopis teist sorti elamus, ma ikka korra küll ööbiks seal. HCMC on palju tsiviliseeritum, sealt nii suurt kultuurišokki ei saa tulla. See esimene emotsioon sõita suht kaugelt lennujaamast Hanoi kesklinna on üsna väärt, tasub fotokas valmis panna - maantee peal on erakordselt palju motikaid, kuhu on peale kuhjatud neli last, viiskümmend kana või neli siga - seal näeb seda rohkem kui maal, sest liiklus on tihe.
Ja muidugi see nali, kui kesklinna kohale jõuad ja hakkad mõtlema, et kuidas sellise liiklusega linnas on võimalik tänavat ületada (kuni saad aru, et lihtsalt pead minema ja kui nad sind näevad, siis nad sõidavad mööda - ei tohi hakata jooksma või tagasi pöörata).

mullu veebruaris 2 ndl samadel radadel.
See esimese postituse reisikava on liiga tihe, sa tapad ennast pideva sõitmisega ära, jäta midagi välja. Nagu öeldud, on peale lennuki igasugune transport väga aeglane. Ha Longi pole mõtet minna, kui sa ei ööbi. Muidu näeb see välja nii, et sõidad üsna laia aga kehva teed 3-4 tundi, oled seal paar tundi ja siis 3-4 tundi tagasi. Kui juhtub halb ilm olema, siis ei näe suurt midagi. Üksnes neid kriidikaljuid pole mõtet vaadata, huvitavam osa on see kui saad merepealsetes külades käia ja väiksema paadiga sõita kaljude vahel.
Sapas on veebruaris väga muutlik ilm. Üks päev oli 10 kraadi ja sajas oavarrest, teine päev oli 20. Paljud lähevad mitmeks ööks üksnes sel põhjusel, et kui on üks päev halb ilm, siis teine päev on lootust paremale. Sapa on väike ja mitte eriti huvitav linn, ainus sinnamineku mõte on matkata linnast välja küladesse. Kui oled ühe päeva ja juhtub olema halb ilm, on 3 päeva mahavisatud. Rongiga tasub sõita ikka öösel, päeval näed küll vahepeal mägesid, aga muus mõttes on öörong ikka otstarbekam.
Huesse või Danangi läheksin mina pigem lennukiga (Danang) - hind on umbes sama ja ajaline võit on tohutu. Kaalusime samuti eksootika pärast rongi, aga see on ikka väga aeglane. Hoi An on sobiv koht, kui tahad korra tempo maha võtta. Linn on väike ja aeglase tempoga, aga seal on lähedal korralikke randu.
Kambodza on maitse asi. Mina Phnomh Penhi ja Sihanouville´i minema ei hakkaks, Kambodža eriti head muljet ei jätnud. Pigem Phu Quoc rahulikult mingi arv päevi või väiksemad kohad Vietnamis lõunas. Nha Trang on kombinaat, ei midagi erilist. Üsna sürr on elamus kui sõidad MCMH lõunas mõnda väiksemasse linna ja sööd mereande sellises kohas kus on 500 kohalikku ja mitte ühtegi välismaalast (halvemal juhul ei räägi küll keegi ka inglise keelt, aga saab ka kätega hakama ja pärast naljakas meenutada).

Kõige paremad rongid on Fanxipan, Victoria ja Sapaly.
Samas on need teistest pisut kallimad ja vahe ei pruugi tingimata olla eriti suur. meil oli Tulico. ukse sai lukku panna ja tasuta anti veel korv vee, õlle ja banaanidega. 400 km ja ca 9 tundi, eks ta natuke ikka väsitab, seepärast vast on ikka öörong parem (jõuab küll kole vara kohale, aga ikkagi).
Danangi lendasime, see on umbes tunnine lühike lend. Rongiga sõidaks päev otsa. Kui loodad rongi aknast loodust näha, siis arvesta sellega, et 18.15 on pime ja hommikul läheb ka valgeks hiljem kui meil.
Põhjast tulles Danangis maanduda on väga suur vahe. Võrreldes põhjaga on Danang palju puhtam ja korralikum, õigupoolest ka korralikum kui Saigon. Nagu üks singapurlane selle kohta ütles, siis Aasia ei pea tingimata tähendama korralagedust ja lõputut vaesust, aga mõned nagu ainult seda otsikski. "If you want some real shitholes, then Cambodia has them." :)

Kuulsin uudist, et alates jaanuarist on visa on arrival tasu lennujaamas 30 dollari asemel 45 dollarit inimese kohta. Maksta võib nii dongides kui dollarites.

Minek kuu aja pärast. Tükk aega oli ka Mui Ne variandiks, aga pärast variantidega tutvumist otsustasime loobuda. Sõltub isiklikest eelistustest, Mui Ne on tõesti peamiselt veespordihuvilistele. Lõunas selgelt parim variant Phu Quoc, natuke põhja pool näiteks Cua Dai (kes eelistab natuke vaiksemat. Nha Trang ja Mui Ne on rohkem kombinaadid.

Nii, küsin pisut nõu: Vietnam Airlinesi piletid ostetud ja meilikinnitus tuli ära. Pangas tuli ka kohe summa peale bronn, aga seejärel kadus see summa panga väljavõttes täiesti jäljetult. Helistasin panka (seb), sealt öeldi, et algne makse on pangas registreeritud, aga kui seejärel ei saabu välispangast neile nõuet summa edasi kanda mingi aja jooksul (3 või 5 päeva jooksul vist), siis see kustub. Öeldi, et see võib tähendada seda, et maksenõue tekib krediitkaardile kunagi hiljem või siis reaalselt alles kohapeal, Vietnamis.

On kellelgi samasugust kogemust?

Hetkel jälle toimib normaalselt, e-piletid täiesti normaalses korras ostetud

Endal sama plaan.
Kavatsen teha elektrooniliselt (märksõna: visa on arrival), maksad ca 30 dollarit ja su nimi pannakse kirja (juhul kui saabud Saigoni või Ho Chi Minhi kaudu). Kui googeldad siin või netis, tuleb palju vasteid

Autor on mingi Ameerikas elav hindu, johhaidii. Käis aasta alguses Tartus ja Tallinnas.

Kas kellelgi on uuemat infot Vietnami viisa kohta?
Helsingi saatkonna info on see, et hind on 50 euri.
Samas netis on infot, et saab ehk teha veebis registreerumise paarikümne dollariga ja lennujaama jõudes templi eest 25 dollarit juurde maksta, mis kokku on ju odavam ?

ma olen lugenud et sõit on ca 35-40 tundi. mõned on soovitanud, et näeb selliseid maastikke, mida muidi tee peale ei jää

Malaaria ja dengue palaviku vastu ei ole vaktsiini.
Mina teeks hepatiit A ja kõhutüüfuse, difteeria-teetanus ei tee kah paha

Eurex vist vahetab.
Ehkki mingit erilist põhjust vahetamiseks ei ole - seal on kerge vahetada ja saab ka osadest automaatidest

Söömine on Barbadosel odav... kallis on ainult see, mis on mujalt sisse veetud, näiteks liha - aga milleks osta liha, kui kõik kalatoidud on seal võrratud.

Väike täpsustus varem olnud dolphini ehk mahi-mahi kohta, mis on sealkandis üks hinnatumaid kalu - eesti keeles on selle kala nimi KULDMAKRELL. Müüakse ka Eestis mõnel pool (nojah, muidugi maitseb siin vähe teisiti...)

Soovitan natuke oodata pakkumisi. Ilmselt magasid äsja maha Lufthansa pakkumise, Tallinnast SIngapuri kaudu Bangkokki 620 eur.
Üldiselt on kõik alla 650 eur pakkumised väga head.

Thbilisis sai pileti osta raudteejaama kassast. Meie käisime öörongiga, kus olid kupeed. Ei midagi luksuslikku, aga täiesti korralik. Kupees oli telekas, mis näitas kaameraga, kes on ukse taga. Batumis on raudteejaam natuke linnast väljas, pigem taksoga minek.

Ma sõitsin seda juuni lõpus ja enne piiri Saksa tanklast ostes oli minu arust 32 eurot.

Olen seda teed sõitnud. Pead endalt küsima, kas eesmärk on kiirus või tahad kuskil ka peatuda. Šveitsi kiirtee luba maksab ca 30 eurot, Austria oma on odavam. Kiiruse ja odavuse seisukohast tasub sõita Saksamaalt otse Prantsusmaale. Mägede vaated on ilusamad muidugi Šveitsis, Berni alpid ja Interlakeni ümbrus ei jää väga kaugele, sealt Genfi peale, Lyon, lõunasse Orange´i ja Avignoni kaudu Montpellieri.

Kui 1. päeva hommikul Eestist sõitma hakata, siis Montpellieri jõuad normaalselt kahe ööbimisega. Teoreetiliselt sõidab ära ka ühe ööbimisega, aga see on paras punnitamine

Mulle meeldisid Montepulciano ja Montalcino ümbrus rohkem. Või San Gimignano.
Samas pole vahemaad väga suured. Tasub lähtuda konkreetse koha tingimustest