Mina saadan oma Tai arvele alati raha alati Transferwisega. Teenustasu on väike ja nii Eesti kui Kanada pangast saates on raha alati järgmisel päeval kohal olnud.
Fit to Fly Certificate ei ole koroonatest. Tai Kuningriigi kodanikel on vaja arsti käest saada Fit to Fly Certificate, et neid lennu peale lastaks. Välismaalastel peab olema negatiivne Covidi test ja veel lisaks ka see Fit to Fly asi.
See küll ōige ei ole, et Keskmine taimaalane ei salli eriti välisturiste.
Keskmine taimaalane üldjuhul ei puutu kunagi välismaalastega kokku, ei mōtle kunagi nende peale ega ei oma mingit negatiivset arvamust nende kohta.
See on küll mingilmääral tōsi, et paljud kohalikud seal kes pikemalt turistidega töötavad muutuvad kuidagi “grumpy’ks” aga turisti ghettodest väljaspool pole mul küll 10 aastaga ühtegi negatiivset kogemust Tai inimestega olnud :)
Põhimõtteliselt kui muutus näiteks lennunumber või muudeti oluliselt lennuaega, siis see on juba võrdne nendepoolse tühistamisega. Flightradar24’st peaks saama tõestuse, et teie ostetud lend ei väljunud sellel kuupäeval kui ta originaalis väljuma oleks pidanud.
Kõik mis Tur1st kirjutas on enamvähem õige populaarsete turistipiirkondade kohta. Aga kui päris Tais elada mõned kuud või aastad ja ka kohalikku keelt võibolla natuke osata on minuarust olukord hoopis vastupidi. Enamus inimesi on väga sõbralikud, näiteks kui nad perega pargis piknikku peavad, ütlevad et istu maha ja pakuvad süüa/juua. Või teevad joogi välja ööklubis.
Ükskord sai mul mootorrattal bensiin otsa kuskil “middle of nowhere” kohalikud poisid käisid ja tõid bensiini mulle väikese pudeliga ja pidin neid ikka natuke veenma, et nad üldse minult raha vastu võtaksid selle eest.
Positiivseid näiteid on mul veel palju ja päris Land of Lies’iks ma Taid ikka ei kutsuks :)
Taist väljas olles tuleb taodelda Non-Immigrant O-A Viisat.
Ma Helsingi Tai Saatkonna kodulehelt ei leidnud vägapalju infot selle kohta aga näiteks Vancouveri Tai Konsulaadi lehel on väga hästi kogu protsess ära seletatud. Ja ma arvan, et Helsingist viisat taodeldes peaks tingimused enamjaolt samad olema.
Kui abikaasadena minna siis üks taotleb viisat ja teine läheb viisa taotlusesse kui dependent, võimalik et siis peab natuke rohkem raha arvel olema neile ette näidata aga ilmselt mitte 2x800,000 mis oleks nõutav kui eraldi kaks Non Immi OA viisat taodelda.
On keegi hiljuti lennanud läbi Londoni, kas saab riiki sisse et uus Check in teha ja mõni tund hiljem lahkuda? Tegelt oleks lennujaama ka vaja vahetada aga kui muud varianti ei ole saab ka ilma selleta.
Tulek oleks riigist mis tänase seisuga ei ole veel UK “heas” nimekirjas.
Kui maksid oma reisi eest krediitkaardiga siis proovi läbi panga omaraha tagasi saada. VISA’l ja Mastercard’il on oma reeglid paigas ja sa ei peaks maksma teenuse eest mida sulle pakkuda ei suudeta ja keeldutakse raha tagasi maksmisest.
Kui lennufirma või autorent pankrotti läheb peaks endiselt olema võimalik tehingu vaidlustamine ja chargeback läbi krediitkaardi kuna oled maksnud teenuse eest mida sulle ei suudeta pakkuda. Visa ja Mastercardi charge dispute tingimustes on see ka ära mainutud. Pärast sinu ja lennufirma pank ise arveldavad omavahel aga klient oma rahast ilma ei tohiks jääda.
Kõige lihtsam variant on Chargeback läbi krediitkaardi. Kui on olemas mingi tõend, näiteks e-mail, et refundi taotlus on vastu võetud ja nüüd peale seda nad saadavad uue maili voucheri koodiga siis on tegu pettuse või kliendi tahtlikult eksitamisega ja see peaks olema piisavaks aluseks pangas tehingu vaidlustamiseks. Kui te pileti ostsite siis te juu ei nõustunud, et Ryanair teie krediitkaardilt raha maha võtab selle voucheri eest vaid ikka selle lennu eest mille nad tühistasid.
Kas pank ütles, et tehingu vaidlustamine ei ole võimalik kuna ost toimus rohkem kui 120 päeva tagasi? Võid täpsemalt VISA või Mastercard'i käest järgi uurida aga kui on ostetud mingi teenus mis toimub tulevikus, näiteks sinu 18.03 toimuva pidanud lend siis see 120 päeva hakkab jooksma alates sellest kuupäevast millal su lend väljuma oleks pidanud.
Kui lennud ühel piletil ja näiteks tagasilend tühistati saab ikka chargeback’i taodelda kuna lennufirma poolt toimus lepingu rikkumine. Nad ei saa nōuda, et sa lendad oma sihtpunkti ja ei saa enam koju tagasi.
Põhjalik info VISA'lt ja Mastercard'ilt selle kohta, et millises olukorras on kliendil õigus tehing vaidlustada ja saamata jäänud teenuse eest raha tagasi saada läbi oma krediitkaardi pakkuja.
Millegipärast lingile klikkides see ei avane jah. Proovi nii, et märgistad lingi ära, kopeerid ja siis kleebid brauseri aadressi ribale. Minul igaljuhul töötab kui nii teha.
Mul endal Eesti pankade poolt pakutavate krediitkaartidega kogemus puudub aga eks nad peavad ikka järgima VISA, Mastercard'i või AMEX'i reegleid kui nende brandide alt oma tooteid pakuvad.
Kõigepealt ma koguks kokku tõendid, näiteks screenshot emailist, selle kohta, et lennufirma on mu lennu tühistanud ja ka tõend selle kohta, et olen proovinud ühendust saada lennufirmaga või siis reisibürooga kes mulle selle pileti müüs. Jällegi sobib screenshot emailidest. Kindlasti tuleks ära mainida, et soovite oma tühistatud lennu eest raha tagasi saada ja halba ei teeks ka viitamine **EU regulation **261/2004 seadusele. Kui suhtlus käib telefoni teel, siis ma lindistaksin kõik kõned, et hiljem oleks lihtsam tõestada kui mõni asi mis nad sulle ütlevad seadusega kooskõlla ei lähe.(Igaks juhuks enne lindistamist võibolla uuriks, et mis Eesto seadus telefonikõnede lindistamise kohta ütleb)
Kui see kõik tehtud võtaksin oma pangaga ühendust või krediitkaardi pakkujaga ja ütleksin et sooviksin tehingut vaidlustada kuna ei ole saanud teenust mille eest ma maksin ja sooviksin chargeback'i.
Siin on ka link detailsete juhistega kuidas läbi oma krediitkaardi Chargeback'i taodelda. See on küll kokku pandud Kanada krediitkaardi firmadega suhtlemiseks aga eks üldine sisu on ikka sama igas riigis, lihtsalt asenda viited Kanada seadustele viitega **EU regulation **261/2004'le.
Ma saadaks lennufirmale kirja, et ei ole nōus teie poolt pakutavat krediiti vastu vōtma ja sooviksin tühistatud lennu eest raha tagasi saada. Viitaksin ka **EU regulation **261/2004 seadusele ja otsiksin ka mingi lingi selle kohta, et Euroopa Liidu Transpordi Minister mōned päevad tagasi ütles et EU Lennufirmad peavad tühistatud lendude eest raha tagastama.
Kui nad vastavad su kirjale, et pakuvad ainult krediiti mitte refund’i siis ma vaidlustaks selle tehingu oma krediitkaardi pakkujaga ja küsiksin Chargeback’i kuna sa oled juba maksnud teenuse eest mida sulle ei suudeta pakkuda. Igaks juhuks vōid kōik kōned lindistada ka.
Ma ise vōitlesin Air Canada ja Flight Hub’iga üle kolme nädala kuni lōpuks sattusin mōistliku teenindaja otsa kes ilma mingi probleemita mulle refundi ära vormistas.