Tänud vastuste eest. Igasugune info on teretulnud.
"liifer"mõningad lehekyljed
Kuna planeerin ise ka reisi läbi Prantsusmaa, siis leidsin ühe hea lehe telkimiskohtade kohta. Väga mugav kasutada. Telkimiskoht ca 20 eurot. Tundub, et seal on lisaks platsile hinna sees ka erinevaid lisasid. Samas kasutaja Infinity soovitas ööbida F1 hotellides. Hinnad ca 30 eurot tuba.
http://www.campingfrance.com/UK/ http://www.hotelformule1.com/
Muideks, eelpool mainitud F1 hotellid on ka Pariisis olemas odava hinnaga, kus on võimalik samas autot ka hotelli hoovis parkida.
Teistele küsimustele otsin isegi vastuseid.
Ise planeerin St Tropezist kandis umbes 6–7. augustil liikuda. Lisaks, tahan Millau viadukti näha. See jääb teil ka suht tee peale. Teil tuleb ca 70 km ring sisse ja viadukti ületamiseks tuleb nutsu ka ilmselt maksta.
http://en.wikipedia.org/…llau_Viaduct
Edu.
Tänud linkide eest.
http://www.campingfrance.com/UK/ lehele olin juba varemgi sattunud. Tundub väga asjalik leht olevat. Ainuke asi, millest ma aru ei saa on see, kas vastuseks saadavat nimekirja kämpingu kohtadest oleks kuidagi võimalik hinna järgi pingeritta järjestada? Juhul kui see on võimalik, siis ehk leiad aega ka mulle seda seletada.
Telkimiskoht ca 20 eurot. Endal nagu sellise hinnaga kohti silma ei jäänud. Arvestasid sa ikka augusti hindadega?
Tropezi kandis satume olema 4-10. augusti kandis. Millau sild on juba reisi sisse arvutatud ;) Juhtusin mingi 2 nädalat tagasi BBC1 pealt dokumentaal filmi nähtud just selle silla kohta. Kusagilt jäi kõrva, et silda ennast on alt võimsam vaadata, kui sealt pealt niisama üle sõita. Arvatavasti teeme peatuse seal all väikeses linnas. Üle vist ei sõida.
"sirle kaks"Kas tunnel Inglismaa ja Prantsusmaa vahel poleks odavam läbida?.Prantsusmaal on tasulised kiirteed siniste viitadega.Tasuta kiirteed on roheliste viitadega.Samas, head on mõlemad.Soovitan külastada Monako kääbusriiki.Vapustavad loodusvaated lauskmaa inimestele.
Kas tunnel Inglismaa ja Prantsusmaa vahel poleks odavam läbida? Kahjuks mitte. Öisel ajal praamiga ületamine liinil Dover->Dunkirk tundub hetkel odavaim. Võrreldes tunneliga on praam 3 korda soodsam. Monaco ei ole välistatud.
"johhaidii"See, et prantslane oma ülbusest ei taha inglise keeles rääkida on müüt. Elan ise Prantsusmaa külje all ja satun sinna kolm neli korda kuus igapäevaseid toiminguid tegema ning korra kuus teeme ka pikema, mitmepäevase reisi. Kuigi saan prantsuse keelega rahuldavalt hakkama jään siiski mõnikord ka hätta. Kui teenindaja (poemüüja, ettekandja, hotelliteenindaja jne) aru saab, et mu sõnavara jääb väikeseks ning kui inglise keelt ta oskab siis läheb ta meeleldi sellele üle. Inglise keelt ei räägi prantslane siis kui ta seda ei oska. Kui oskab, siis ka räägib.
Koos läpakaga saab kaasa võetud Prantsuse - Eesti keele sõnaraamat. Üritan mõned laused ära õppida. Kuid karta on, et kui ma hakkan oma olematut prantsuse keelt purssima, siis on mul võimalus ka kõhukrampides, naerust lämbuvat prantslast näha.
"ristl"3. Tasub osta mobilis, kui kavatsed palju metrood kasutada, ja carnet, kui tahad linna ka vaadata (s.t. jalutada ühest kohast teise) 2. Eiffeli torni lähedal on Les Invalides, kuppelkirik ,kus on Napoleoni haud. Väga kaunis kirik. Ja peaaegu selle kõrval on August Rodini majamuuseum, kus on nii majas kui aias Rodin'i olulised tööd ja nende eskiisid. Sinna peaks kindlasti minema! 8. Monoprix, Casino 4. Pariislased (ja prantslased üldse) on väga abivalmid. Hea oleks enne reisi omandada pr. keelsed viisakusväljendid, siis on suhtumine hoopis teine. Pariislased räägivad (vähemalt teeninduses) väga hästi inglise keelt, probleeme pole. 10. Piknik. Ostke poest veini, juustu, puuvilju ja bagett ning pakk salvrätte ja istuge parki muru peale maha neid nautima. Pariisis eelistatud Cité saarel (kui murul vaba koha leiate). 13. Kaardiga maksmine on vägagi levinud. 14. Tripis on ixxx väga palju kirjutanud selle kohta, mida vaadata, kus sõita ja kus parkida Lõuna-Prantsusmaal.
Väga huvitav. Otsustasime veel läbi põigata järgmistest kohtadest • Cathédrale des Notre-Dame • Champs elysee • Place de la Concorde • Arc de Triomphe • Grande Arche de la Defens
Tänud senise info eest. Endiselt on oodatud igasugune info ja ideed. Vastuseid ootaks endiselt küsimustele 1. 6. 7. 9. 12.
Kui keegi soovib saada lõunarannikul kokku saada, siis meile see sobib. Sel juhul teha muidugu konkreetne ettepanek. Siis saab asju planeerida.
Meelisele. No eks me ise ka pidasime seda varianti ikka suht ebareaalseks. Karta on, et tuleb midagi muud välja mõelda cqcq - no vaat kus lops. Ajasin päevad sassi. Peab helistama. Suht väike lootus, et nad 24-ndal sõidavad aga proovima peab.
Kui kellegil on endiselt midagi välja pakkuda, siis kribage siia ka paar rida.
Tänud kõigile.
Tänud Tiina linkide eest Tänud meelis. No seda ma kartsingi, et kui auto tee peal ära laguneb, siis see mingi odav lõbu ei saa olema. Mõned tööriistad ja McGyveri teip (paks hall teip) saab kaasas olema. Aga ma loodan, et neid mul vaja ei lähe.
Kuid nüüd siis asja juurde. Nii irooniline kui see ka pole siis mu sõber, kes ennem kohe kuidagi ei tahtnud läbi Rootsi minna, siis nüüd on see tema ainukene lootus. Nimelt ostis ta hea raha eest Harwich (Inglismaa) -> Esbjerg (Taani) praami pileti. Laev väljub 23-ndal kell 17:45 ja jõuab Esbjergi 24-ndal kell 13:00. Nii probleem nimelt järgmine. ta ei soovi enam autoga eriti lõuna poole sõita, et niimoodi teekonda jätkata ja eestisse sõita. Ta sooviks edasi liikuda mõne laevaga kuhugi Eesti lähedale asuvasse riiki. Tegin siis kiire uuimistöö, et välja uurida tema võimalikud valikud. Järgnevalt olen välja toonud kõik võimalikud liinid, mis internetist leitsin. Nüüd vajan ma teie abi. Kas on veel mingi liin või variant mille peale ma veel pole tulnud. Tõin iga vastava liini juures välja ka oma otsingute tulemuse, et ka teised teaksin mida, ma juba olen proovinud.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// LAEVAD MIS EI SÕIDA 24-ndal ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Rostock (Saksamaa) -> Ventsiplis (Läti) Liini operaator: Scandlines 24-ndal laev ei sõida
Rostock (Saksamaa) -> Liepaja (Läti) Liini operaator: Scandlines 24-ndal laev ei sõida
Sassnitz (Saksamaa) -> Klaipeda (Leedu) Liini operaator: DFDS Lisco 24-ndal laev ei sõida
Kiel (Saksamaa) -> Klaipeda (Leedu) Liini operaator: DFDS Lisco 24-ndal laev ei sõida
Lübeck/Travemunde (Saksamaa) -> Riga (Läti) Liini operaator: DFDS Lisco Ei leia infot, kas nad 24 ndal (neljapäev) sõidavad, kuid üldiselt nad neljapäeviti nii või naa ei sõida.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// LAEVAD MILLE PEALE MU SÕBER KOHE KUIDAGI EI JÕUA /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Travemünde (Saksamaa) -> Helsinki (Soome) Liini operaator Scandlines Sõber ei jõua selle laeva peale, sest see laev lahkub 24-ndal kell 15:00
Rostock (Saksamaa)-> Helsinki (Soome) Liini operaator: TallinkSilja Sõber ei jõua peale, sest laev lahkub 24-ndal kell 05:00 hommikul, 25-ndal ei sõida
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// LAEVAD MILLE PEALE MU SÕBER IDEE JÄRGI JÕUAKS (Järgmine päev) ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Stockholm (Rootsi) -> Tallinn (Eesti) Liini operaator: Tallink Laev sõidab 24-ndal kella 17:00 paiku, mille peale ta kahjuks ei jõua. Küll saaks mu sõber veeta ühe öö rootsis ja jõuaks ilusasti järgmise päeva laeva peale aga seda ta eriti ei soovi.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// LAEV MIS MEIE ARVATES OLEKS IDEAALNE aga siin on üks aga... /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Kappelskär (Rootsi) -> Paldiski (Eesti) Liini operaator: TallinkSilja Laev lahkub 24-ndal kell 21:30
Harwich Esbjergi laev peaks 24-ndal mingi kella 13:00 ajal kohale jõudma, st. tal on aega täpselt 8,5 miinus 1 tund, sest see on miinimum chek-in aeg. Seega tal on täpselt 7.5 sõiduaega, et läbida distants Esbjergi sadam -> Kappelskär'i sadam. Siin on ka link AutoRoute poolt joonistatud kaardi kohta. http://img65.imageshack.us/img65/9894/getattachmentot9.jpg Kilometraasiks näitab 1034 kilomeetrit. See on nagu väga palju. Liiga palju, et seda 7.5 tunniga läbida. Keskmine kiirus peaks olema 137 Km/h. Kas kellegil on ideid kuidas seda teekonda siiski 7.5 tunniga läbida. Mingi lühem, kiirem tee jne. Sõber on kiirteedel muidu suht raske jalaga. On see teostatav? Või on parem see variant unustada?
Millised variandid oleks 24-ndal Esbjergist liikudes veel mõeldavad?
PS! Mul on endal ka juba kõik kuupäevad paika pandud. Vajan ka abi oma teekonna suhtes. Aga sellest veidi hiljem. Sõbral teekond hetkel tähtsam. Kui kellelgi on, mingisuguseid ideid, siis palun need siia postitada.
Suured tänud.
Kahju, et selle Sintra parda kompuutri display on katki. Muidu oleksin juba praegu teadlik keskimisest sõidukulust nii linnasõidul kui ka maantesõidul. Kusjuures tookord kui ma AutoRoutega need arvutused tegin siis ma isegi natukene tõstsin "average speed on motorway" (oli midagi sellist, täpselt ei mäleta). Arvasin, et küll see AutoRoute arvestab tagsihoidlikuma sõidustiiliga. Aga nüüd siis selgub, et arvasin pigem siis valesti :) Sõber sai nüüd kõik vajalikud paberid kätte. St see teine Eesti paarike läheb juba varsti Eestisse. Mina veel kahjuks minna ei saa. Pean jaanuari algust ootama. Kuna sõber on nagu rohkem kiirema sõidustiiliga (piltlikult öeldes raskema jalaga), mina see vastu rahulikuma sõidustiiliga, siis ilmselt tulevad kütuse kulud nüüd veidi madalamad.
Üks küsimus veel. Mida oleks kõige mõistlikum teha kui kusagil Euroopas annab auto otsad? Isiklikult loodan, et midagi ei juhtu aga ei või iial teada.
Kas easyjetis broneerides peab nüüdsest eraldi maksma pagasi eest, mida lennukisse kaasa võtta ei saa (see mis läheb kuhugi lennuki alumistesse ruumidesse). Ehk kui teen broneeringu pean juba siis valima, kas soovin pagasit ära anda, kui mitu kohvrit ning maksan iga kohvri eest mingi 11 eurot näiteks?
Pole paar päeva aega olnud, et trip.ee-d külastada. Kuid tänud kõikidele vastustele.
Tänud Meelis. Hea on kuulda, et AutoRoute kütusekulu valetab pigem kallimaks kui odavamaks. Kui reaalselt tuleb soodsam on igati hea, kui mitte pole see ka veel maailma lõpp. Tänud ka kütuse tankimise nõuande eest. Kindlasti kasutan sama taktikat, et kui paak on juba pool tühi siis tangin selle kusagil täis. Ainult pangakaardi peale lootma ei jää. Sula võtan kaasa ilmselt eurodes (hetke seisuga tuleme läbi prantsusmaa-saksamaa, poolat kavatsen kohe 100% vältida, kuid läbi rootsi tulemine pole endiselt välistatud). Arvan, et olen samale tõdemusele jõudnud nagu Meeliski. Autoga sõites tuleb odavam kui laevadega. Laevadega jälle veidi mõnusam ja ohutum. See kui palju aega jääb niisama looduse vm vaatamisväärsusega tutvumiseks, otsustab suures osas asjaolu, kas tulen vaid oma elukaaslasega või siis koos selle teise Eesti paarikesega.
Tänud Tiina. Harwich-Esbjerg on natuke liiga kallis. Kindlasti oleks see elu mugav aga finants seab omad piirid. Rostock-Liepaja praami pileti hinda netist ei leidnud. Proovisin igat pidi. See eest sain ühe telefoni numbri. Proovin sealt homme uurida. Kindlasti jätan märkme ka siia foorumisse. Dover-> Dunkerque ->Travemünde -> Helsinki -> Tallinn kõlab juba iseenesest kallilt. Ei hakka vist isegi uurima. Ideaalis oleks väga pro midagi sellist Harwich -> Esbjerg ->Travemünde -> Helsinki -> Tallinn. Sellise variandiga ei peakski eriti palju sõitma aga kahjuks oleks see liigne luksus.
Tänud skymarshal. Hea on teada kõike kulusid juba eelnevalt. Nii saab asjast parima ülevaate ja on lihtsam otsustada, milline variant on kõige soodsam/lühem/mõnusam jne.
Tänud kõikidele vastajatele. Igasugune info ja varjandid on endiselt teretulnud. Olete kõik väga tublid
Aitäh Indrek. Juhul kui valime teekonna läbi rootsi, siis ilmselt valiksime ilmselt kiireima tee.
Helistasin täna sinna Transfennicasse. Eesti poolt võttis vastu mingi tädi, kes just ülearu sõbralik ei tundunud. Vastuseks sain 750 EURi ehk siis ca 11 500 EEK. Umbes sama vastuse sain ka mingi inglismaa onkliga vesteldes. Veelkord meelde tuletades, reisijaid nad peale ei võta.
Üks küsimus on mul siiski jäänud. Kas kellelgi on mingeid kogemusi nii pika teekonnaga pühade ajal?
Aitäh kõikidele eelnevatele vastajatele. Endiselt on igasugused ideed, kogemused ja muu säärane inf teretulnud.
Tänud Skymarshalile. Sinu kogemused ja nõuanded on väärt kraam. Läbi Rootsi minemine ei ole välistatud. Rehvide koha pealt. Seda mustrit on neil hetkel ikka veidi rohkem kui 3-4 mm, lihtsalt lugesin kuskilt, et selle eest võib politsei härralt trahvi saada. Aga jah suht slickid on need rehvid siiski. Ajavaru lisame kindlast. Võibolla isagi rohkem kui 25 prossa. Väga hea, et hoiatasid Antwerp´i kohta. Ise ei oska ju selliseid asju ette näha. Proovimne vältida. Euro sente varume hulgi. Neid peaks mul kusagil isegi leiduma. Nende kleepsude kohta tahaks veel täiendavalt küsida, kas neil on mingi special nimetus kah, või küsin lihtsalt "May I buy some stickers for my headights so I wont blind other drivers when driving in France" ??? Kust neid täpsemalt siis osta saab? Kas mingist putkast kus dokumente kontrollitakse? Mis suurusjärku nende hind ka jääb? Hullu ei hakka ma panema. Hetkel valitud teekonna põhjal on esimene päev raske. Ligi 11 tundi järjest sõitu. Teisel päeval peale laeva sõitu (Kiel-Klaipeda) jääks veel mingi 8 tundi puhast sõitu. Veelkord tänud nende nippide eest.
Tänud Kayla. Üldiselt on mu sõber see, kes ei soovi läbi Rootsi minna (lihtsalt, kulu on suurem, pluss tema lõppsihtpuntk on Lõuna-Eesti (ise liigun Tallinna), ta sooviks Eestile läheneda Lõuna poolt. Aga hetkel ei välista ma siiski ühtegi võimalust.
Tänud sulle Porilane. Pakkusid välja variandi mille peale ei olekski tulnud. Helistasin selle firma eesti numbrile. Kuna oli laupäev, siis see tädi kes vastas, teadis rääkida, et reisijaid nad peale ei võta (väidetavalt puudub toitlustamisvõimalus, ja laev sõidab mingi nädala). Oleksin nõus ka ise oma toiduvaru pärast muretsema, aga kardan, et antud tädikesest kaugemale on raske saada. Kindlasti poleks ka sellel laeval kindlustust reisijate kohta. Küll saavat aga auto teisele poole saata. Hinda ta kahjuks öelda ei osanud. Soovitas tagasi helistada esmaspäeval, siis olevat seal vastavad inimesed kohal, kes ka hinda teavad öelda. Minule sobiks ka see võimalus, sest olen peamiselt huvitatud auto transportimisest äiapapale. Kuigi ega eriti ei ütleks ära ka nädalakesest meie armsal eestimaal. Jätan siia foorumisse hiljem kindlasti märke maha kui palju nad pappi küsivad. Helistan kindlasti ka Inglismaa numbril, et ka neilt hinnapäring teha. Teistelegi ju hiljem hea teada.
Tänud Tiinale. Olen juba ammu märkanud, et oled aktiivne abistaja. Olin juba ise ka antud variandile mõelnud. Isegi hinnakalkulatsiooni tegin elnevalt ära. Kriban selle siis ka siia. Võib-olla pakub see ka kellelegi teisele huvi.
Tänud kõikidele vastajatele. Igasugune inf ja varjandid endiselt teretulnud.
AUTOGA Torquay kesklinn –> Harwich sadam = Distants 494km, Kulu 965 EEK, Sõiduaeg ca 4.5 tundi
LAEVAGA Harwich sadam –> Esbjergi sadam (DFDS Seaways) = jaanuaris 1x auto 2x inimest, Kulu 4200 EEK, Laeva sõiduaeg ca 19 tundi
AUTOGA Esbjergi sadam –> Kiel´i sadam = Distants 250 km, Kulu 980 EEK, Sõiduaeg ca 2 tundi
LAEVAGA Kiel –> Klaipeda sadam = jaanuaris 1x auto 2x inimest, Kulu 2650 EEK, Laeva sõiduaeg 21 tundi
AUTOGA Klaipeda sadam –> Tallinn = Distants 620 km, Kulu 1200 EEK, Sõiduaeg 8 tundi
Voila, kõik õnnelikult kodus ja kogu värk kokku: Distants sõites 1364 Km, Kulu 99950 EEK loe 10 000EEK :), aeg 54,5 tundi
Nagu näha on distantsi vahe umbes 500 kilomeetrit ning hinnavahe 3000 EEK. Hetkel on sõber seda meelt, et see on liiga palju kallim. Tuleb mõtekam teistpidi.