Kaksteist

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
2 meeldimist
0 postitust / 45 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Olin Tuneesias selle aasta kevadel. Ohtlikuks ma seda ei riiki ei pea. Üks laps oli ka kaasas. Tema sai enim tähelepanu. Heatahtlikku tähelepanu. Kaupmehed nii pealetükkivad ei ole, kui Egiptuses. Keegi pool tundi su järel ei kõnni - et tule minu poodi ja minu onu ja äia jne poodi. Oktoober on ajaliselt hea valik. Vahemeri soe. Kui ujumine plaanis. Kõrbereisiks sobib oktoober samuti.
Kui võrrelda Tuneesiat praegu ja enne revolutsiooni, siis on riik muutunud palju religioossemaks. Mulle torkas just see silma. Aga inimesed on sõbralikud. Turistide puhul vist alati. Mis neil omavahel toimub, ei tea, ei valda Araabia keelt. Aga suure tööpuuduse ja väljarände tingimustes neil igasuguseid probleeme vast jagub.

Vastaks nii, et mina lähemal ajal ei läheks. Pole küll tihti seal käinud, kuid peale võimuvahetust ja Mubaraki kõrvaldamist oli isegi turistide alal olukord muutunud. Minu arust halvemaks - kohalikele vabamaks, seega turistedele riskantsemaks. Ja selle vaesuse juures, mis seal on, ei või iial teada, mida keegi üritab. Eestiga mingeid paralleele tõmmata ei saa minu arust. Vaene, meeleheitlik ühiskond, kus meile aruaamatu religioon on liiga tähtsal kohal. Sügisereisid vähemere piirkonda või Kanaaridele. Talvel Aasiasse. Oleks ohutum ja ega see Egiptus kuhugi kao. Ootaks kevadeni.

Tangieris rannapromenaad ja rand on väga ilusad, kuid novembri algul pole see kõige õigem paik. Rannikul võib olla väga tuuline ja lausa jahe. Sisemaal on sügisel natuke parem reisida. Mägedes olev Chefchaouen on külastamist väärt. Ise polen paaril korral käinud ja lähen veel. Päevast piisab. Väike linnake. Kindlasti tasub võtta vett. Tetuan on ka ilus. Fezi vanalinn on muidugi vaatamissväärsus omaette. Kuigi vist kõigis Maroko linnades on medina, on Fezi oma kõige suurem ja minu meelest ka kõige huvitavam. Tegemist ka UNESCO Maailmapärandi nimekirjas oleva objektiga. Fezi ümbruses võib ka mägedesse sõita, on paar kohta, kus on soojad mineraalvee basseinid. Marrakesh mulle erilist muljet ei jätnud. Aga see on nagunii kaugemal ka. Ega viie päevaga kõike ei jõua.

Eestlased Hurgadas, andke tead, kuivõrd toimib politsei ja kas korrakaitsesruktuuridel on käsuliin nö paigas. Uudiste andmetel tundub olevat järjekordne võimuvaakum. Kohapeal ei pruugi see nii küll paista, kuid tahaks ikkagi teada, kuidas kohalikud hindavad praegust olukorda. Tavaliselt tähendavad valitsusvastased meeleavaldused politseile topeltkoormust. Ja politsei ei pruugi turistide heaolu erikohale asetada. Neil ju muud mured.

Novatoursi tuleks kindlasti vältida. Nende lennufirma ei ole usaldusväärne. Sain võimaluse kaks puhkusepäeva lennujaamades veeta. Tagantjärele mõtlen, et ikka jubeda riski võtsin. Selliste logude lendamine on lausa enesehävituslik tegu.

Ei saa sotti sest odava pileti põlgamisest. Minule on küll suur vahe, kas maksan 2 - 5 tunnise lennu eest 2000 - 4000 krooni vähem või rohkem. Eestist kuhugi lennates tuleb nagunii arvestada ümberistumisega ja Eestist on suurtesse lennujaamadesse piletid kallid. Ja kokkuhoidu saab teha just suurematest lennujaamadest edasi lennates. Muideks, alati pole odavam variant just klassikaline odavlennufirma. Ka Saksa või Inglimaa tšarteritelendudega saab odavalt st kui võrrelda Tallinnast algavate lendudega. Muideks, Ryanairiga olen nii odavalt Londonist Aafrikasse lennanud, et lausa imelik. Patt oleks nuriseda. Kui lend on üle 6 tunni, siis muidugi peaks raha varuma äriklassi jaoks. Kuigi ka äriklassis ei pääse sest mõtetust kärutamisest ja nodi pakkumisest. Seega võib ehk ka rohkem maandumisi teha ja kohapeal ringi vaadata. Parem kulutada raha maa peal hotelli ja restorani peale, kui närida lennukis ülessoendatud ollust, mida toiduks nimetatakse. Mõned võtavad unerohtu, et sellest jamast lennu ajal pääseda. Ise ootan küll Ryanairi lendud algust Tallinnast. Londonist ja Milaanost saab väga paljudesse kohtadesse ja kui kuhugi edasi minna ei taha, on mõlemad linnad väga armsad lühiajalised sihtkohad ja lisaks veel need poed.... Sada korda ennem kulutan raha poes või võtan kalli hotelli, kui maksan lennukis istumise eest ülearu palju.

Novatours teeb. Algusega Riiast. Mõtlesin ka minna, aga lennuajad olid kole kehvad. Novatoursi Läti lehel on lennuplaan üleval. Reisi saab osta Eestist ka.

Nii pika reisi jaoks jääb 12 päeva väheseks. Tangieri võiks minu meelest isegi vahele jätta. Selle asemel soovitan pühja pool Azilaht, Tetouani, Chefchaoueni.
Aga arvestama peaks, et Fezist sõidab põhja ca 6 tundi ja kui igas linnas ka ringi vaadata, läheb juba 3 päeva ära. Ja juba Fezis olles võiks ehk Ifrane ka põigata. Casablanca on suur tööstus- ja sadamalinn. Suhteliselt uus ka. Aga eks huvid ole erinevad. Agadir on ka uus linn. Aga armas väike kuurort. Puhkamiseks sobilik, huvireisi puhul vähe pakkuv. Mis puutub liiklemist, siis Atlase mägesid läbides on tõesti nii, et lume puhul tee lihtsalt suletakse. Mäestiku ületavad teed on suletud ka pimeduse tulles. Ülepea tundub mulle, et peate selle marsruudi jaoks varuma veel ühe nädala ja parem oleks reis lükata natuke kevade poole.

Sellist asja seadusega küll ei reguleeri. Ja põhimõtteliselt võttes peaks meil siiski vaba riik olema, kus kedagi vägisi kinni ei peeta ega kotis tagasi tooda. Ma loodan vähemalt. Keskerakondlased või osagi neist, teavad seda ilmselt ise ka, kuid valimised pole ju kaugel. Peab pildile pääsema.
Et inimesed Eesti tolmu jalgadelt pühkida soovivad, on tõsi küll. Põhjus on minu meelest selles, et Eesti riik ei hooli kodanikest. Eesti elu on erakonnastunud ja prioriteet nr 1 on erakondlased.

Tee külgeb tõesti üle mägede, kuid liikumine eriti vaevaline küll ei ole. Teed on head. Eestiga võrreldes vähemalt. Lõunarannik on põhjarannikust huvitavam. Minu meelest. Hommikul minnes jõuab õhtuks tagasi küll, kui liiga pikalt lõunasse tiirutama ei jää. Kuigi ega sest ka midagi ole, pea iga maja on pansionaat, kus öömaja ja hommikusööki pakutakse. Põhjas kiirteed kasutades saab muidugi kõige kiiremine ühest saare otsast teise. Ainult et minule oli see kiirteel sõitmine suhteliselt igav. Pole eriti midagi vaadata. Mägedes on suurepärased vaated ja väiksed külad on ka huvitavad.

Võib võtta lahti Kreetale reise müüva reisibüroo kodulehe. Horizon või Novatours näiteks. Kuna nad jagavad lennukit, siis ühe firma lehel olev lennuplaan ongi Heraklioni lendude plaan. Lennuaeg Tallinnast otse Heraklioni on natuke üle 4 tunni.

Minu mälu järgi käis Heraklionist katamaraane Santorinile ikka rohkem. Mitte ainult varahommikul. Vedajaid ka rohkem kui üks. Lisaks katamaraanile saab suurema praamiga ka. Viimane on muidugi aeglane.
Alusta tšarterlendude plaanidest. Reisibürood ju korraldavad lende Heraklioni. Ehk on Sulle vajalikul kuupäeval lend täitsa olemas.

Kui on ainult käsipagas ja lend ei hiline, isegi jõuab ehk. Riia lennujaam on väike. Kui mõlemad otsad müüb AirBaltic, siis tegelikult oma lennu hilinemisel, registreerivad nad edasi reisi lihtsalt hilisemale lennule, mis tähendab ootamist ja võib-olla kaua. Ma ise läheks küll autoga.

5* tärni hotellid on paljudes kuurortides elust eemal uhkes üksinduses. Mitte küll kõik, kuid paljud. Enne tellimist tasub alati uurida, mis seal ligiduses on ja kas on midagi. Aga mis puutub Tez Touri, siis selle firma pakutavad hotellid on minu meelest kõik natuke kulunud ja maha käinud.

Enamus pikemat aega võõrsil elanutest ütleb, et ongi hullem. Lühikese ajaga aru ei saa. Turistina kuskil käies ei maksa üldse järeldusi teha. Targutakse veel ja ütleks, et meeleseisund ei pruugi sõltuda geograafilisest asukohast. Kuigi keskkonna muutus võib meelt lahutada. Ainult et kui kauaks, inimloomus on siiski üsna sarnane. Kadedust ja väiklust on igal pool. Aru saab sellest sisse elades. Kuniks oled võõras, ei pruugi seda näha või seda lihtsalt ei näidata. Mujalt tulnuga käitutakse teisiti. Igal pool. Ega eestlased on ka võõrastega lahkemad kui omadega.

Eks igal pool ole asjad erinevalt korraldatud. Ja mis puutub tööreisi täielikult ette ära korraldamisse, siis erinevalt riigiametis kehtestatust seda siiski käskkirjaga paika ei pane. Alati ei tea mitu päeva kulub ja seega ei saa ka kõike ette ära maksta. Tööreis ei ole turism, sellel on ikka mingi eesmärk ja selle saavutamine sõltub teis(te)st osapool(te)st. Kui ikka asi veel pooleli ei saa teatada: pilet ostetud ja vastavalt käskkirjale tuleb tagasi sõita.

Olen korra isegi 3 tärni hotellis olnud. Ei ole sinna ikka nii lihtne sisse murda küll. 4 ja 5 puhul ei muretse üldse. Ja kui üldisemalt võtta, siis mida hinnalist ühe- või kahenädalasele reisile siis ülepea kaasa võtta saab, et hirmsasti juba ette stressata. Juveele või? Neid võib ju siis kanda, mitte kohvris hoida. Teema algataja peatub 5 hotellis. No sellisel juhul ei tohiks laptop kõige suurem varandus olla. Pealegi ei taha 5* hotell mingit negatiivset reklaami ja lärmi löömist. Kui see laptop ikkagi ära varastatakse, küll hotell selle kompenseerib.

Ei ole küll Kreetal olles massilistest vargustest kuulnud. Kreeta pole nii vaene maa, et rahvas endal tühja-tähja vargusega hinge sees peaks hoidma. Eesti on vaesem riik tegelikult. Hotellides pole ise vargusega kokku puutunud ja ei usu, et tööl peetakse varastavat personali. Varastavad tavaliselt hotelli külastajad. Kes rätikuid, kes linu, kes teiste asju. Seega võib natuke muretseda üldkasutatavatesse ruumidesse asjade unustamise pärast ja oma numbri ukse võiks lukku panna. Kuigi enamus hotellides lukustub uks automaatselt nagunii. Bussiliiklus on ka täitsa olemas. Parem kui Eestis st busse käib ikka tihedamalt kui 2 korda nädalas. Aga autot saab ka väga odavalt rentida.

Nii odavaid pakkumisi, nagu merka kirjutab, mina ise küll kohanud pole. Tavalise Volkswageni (konditsioneeriga küll) eest küsiti 70 EURi päevas. Lühikeste otsade tegemiseks võib isegi paariks päevaks võtta. Pikemate vahemaade läbimiseks kasutasin ise küll ühistransporti. Bussid ja rongid on korralikud ja hinnad tõesti odavad. Taksod on ka muide väga odavad. Linnas ringiliikumiseks on takso autost parem. Minu meelest. Taksojuhid tunnevad linna.

Maroko puhul tasub teisi linnu ka vaadata. Näiteks Londonist saab suht odavalt Fezi. Ise pole küll 2000 krooniga Eestist kohale saanud. Juba seetõttu, et Tallinnast Frankfurti või Londoni on piletid kallid. Soovitan ka vaadata condori lehelt Agadiri lende. Ise sain kord 70 Euriga. Hispaaniast saab ka odavalt kohale, aga Eestist Hispaaniasse jälle eriti odavalt ei saa. Arvesta edasi-tagasi piletite hinnaks siiski ca 6000-8000 krooni. Ise lähen juunis. Kõige kallim ots on Tallinn-Riia-Tallinn 212 EURi. Edasi sain märksa odavamalt.

Avist konkreetselt ei tea, kuid auto eest saab ka kohe sularahas maksta. Olen ka näinud, et mõned annavad tagatiseks passi ja võetakse hea meelega. See variant muidugi töötab siis, kui tagastad auto samas kohas.

Tänud. Aga ma nii vara ette tegelikult osta ei saa. Tööasjad ikka kõigepealt. Aga muidu ma olen neid pakette vahel võtnud küll. Saab otselennu ja teinekord on hotell ka üsna normaalse. Kuid need nn soodusreisid on tavaliselt väga nirudesse hotellidesse, mille eest rohkem vist ei võetaks ka nö letist tuba võttes. Aga see selleks, ega head asja ikka väga odavalt ei saagi. Kui, siis viimase hetke pakkumiste puhul.

Suuremad ketid, nagu Avis, toimivad igal pool Euroopas üsna ühte moodi. Ma võtaks siiski täiskindlustuse ja piiramatu läbisõidu. Siis on kulud teada ja üllatusi ei tule. Lisaks Avisele soovitaks teiste hindu ka vaadata. Ja tegelikult on igal pool ka väiksemaid kohalikke rentijaid, kelle hinnapoliitika paindlikum kui suurfirmadel. Aga lennujaamas on tavaliselt ainult suured firmad. Autot peaks enne proovima ka. Minu meelest. Seda veel, et deposiiti tahetakse ka. Suurfirmad minu arust tahavad kõik, väikefirmad mitte kõik. Vähemalt mina olen ilma ka saanud.