improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
101 meeldimist
1 postitust / 259 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Olen lennanud A380-tega päris palju ja erinevate lennufirmadega. Erilisi emotsioone ei tekita, lennuk nagu lennuk ikka, lihtsalt peldikud-istmed-peldikud-istmed sektsioone on rohkem üksteise otsas.

Tüütu on ka see, et mõnel pool litsutakse neid sadu reisijaid väga kitsastest väravatest lennukisse. Malaysianiga lennates oli Kuala Lumpuris oma poolteist tundi pealeminekusaba. Üle poole tunni oli "last call", aga lihtsalt ei suudetud rahvast läbi värava suruda piisavalt kiiresti.

Paljud A380-d on nüüdseks piisavalt kaua lennanud, et olla äratrööbatud ja juba poolvigaste ekraanidega ja istmetega.

Parim kogemus on ilmselt olnud Singapore Airlinesiga, kus õnnestus saada koht ülemisele tekile - erilist vahet pole, lihtsalt kaks istet kõrvuti, mitte kolm, ja kahekesi mugavam lennata. See oli küll aastate eest, ma ei tea, kas nad enam lasevad igal suvalisel reisijal sinna broneerida kohti.

Emiratesil minu teada ei saa ülemisele tekile economy kohti niisama - see on tavareisijale check-ini tehes suletud, pead olema nende programmi parema taseme omanik, et sinna kohti kinni panna.

Küll on aga Emirates parim võimalus lennata odavalt A380 business classis. Neil on palju vahemaandumisega lende, näiteks Dubai-Bangkok-Hong Kong või siis vahemaandumised Austraalias Uus-Meremaale lennates. Selle viimase lühema jupi (Sydney-Auckland, Bangkok-Hong Kong jne) täismüümisel võib saada business classi koha economy hinnaga (200-300 eurot edasi-tagasi, aga ainult üks ots on äriklass, mitte mõlemad) - sellistel lendudel suudavad nad müüa äriklassi küll näiteks Dubai-Bangkoki otsale, aga mitte täies pikkuses Dubai-Hong Kong, sest ärireisijad ei taha lennata 3 tundi kauem ja vahemaandumisega. Seega on äriklass pärast vahemaandumist tühi ja nad "kingivad" neid kohti tavahinnaga lendajatele (economy on neil lendudel ka täies pikkuses paremini hõivatud, sest hind on odavam kui otselendudel ja paljud ei saa arugi, et on vahemaandumine ja lend kestab kahtlaselt kaua).
See 2-3 tundi pole muidugi pika lennuga võrreldav, aga vähemasti saab A380 äriklassi odavalt ära proovida.

Ametlik statistika räägib 100-150 dollarist (see võrdub eestlaste 1000 euroga, mis kahjuks väga paljudele kättesaamatuks jääb). Reaalsus on see, et kambodžalased massiliselt käivad tööl Tais, kus neile makstakse alla miinimumi ca 6000-7000 baati kuus (170-200 dollarit), sest see on tohutult parem raha, kui neil on võimalik kodumaal teenida. Nad on ise väga uhke rahvas ja põevad pisut oma riigi olukorda. Näiteks olen suhelnud sellise Tai hotellis 170 usd kuus teeniva kõrgharitud Kambodža õpetajaga, kes sirgeselgselt kinnitas, et muidugi teeniks ta kodus kordades rohkem, aga näe, on seal Tais väljakutseid otsimas.
Kokkuvõtvalt ei käiks sajad tuhanded kambodžalased illegaalselt Tais tööl 170 dollari järel, kui nad kodus tõesti 200-400 teeniksid.

Bangkok Airwaysil viimati olid igal pool sildid väljas, et alates 2016. aasta mingist kuupäevast nemad checkivad pagasit ainult ühe pileti peal lõpuni välja.
Teade näis välistavat kõik teised variandid, aga üldiselt on kõik seal väga vastutulelikud, seda võib siiski küsida transit deskis ja Samuil tagasilennu check-ini tehes (kui lennukiga tulete).
Minu kogemus ütleb, et Suvarnabhumi Tai siselennule kell 10.15 jõuab ka siis, kui 9.30 oma kohvriga süüdimatult check-ini potsatada. Nad teevad kõik selleks, et sa peale jõuaksid (hoobilt kiirletti jne ja pagas pole kunagi maha jäänud), aga see on tohutu tormamine ja lõpus vahib sind bussitäis inimesi (sest Samui lennukile viiakse alati bussiga), kes on sind 15 minutit palavas bussis oodanud. Seega jätke julgelt rohkem aega endale, lennujaamas igav ei hakka ja tegemist leidub.

Lihtsalt märkusena, et kuna Kambodžas on lihttöö päevapalk ca 3 dollarit päevas (maapiirkondades 1-2 dollarit päevas), siis pooletunnine ots lennujaama 5 dollari eest on kohalike hindadest veel kaugel, nagu ka 3-4 dollarit linna teise otsa. Aga turisti jaoks kahtlemata väga sõbralik :)

Võta julgelt hilisem lend Bangkok Airwaysiga.
Kui Finnair maandub õigeaegselt, on aega piisavalt ka pagasi väljavõtmiseks ja üleandmiseks. Kuid arvesta päris pikkade vahemaade läbimisega lennujaamas, mis lapsega võib aega võtta (sama domestic lendude turvas võib olla 10-15 minutit ja täiskasvanud inimene võib täie auruga liikuvatel teedel kõndides arvestada ligi 10 minutit lennukile jõudmiseks).
Kaks punkti - kui ööbimine on Samuil, siis kas on vaja saabuda kell 11.15, jõuda hotelli kell 12 ja oodata kaks tundi, enne kui tuppa lastakse?
Bangkok Airways pakub ka lennujaamas tasuta lounge'i. Lennujaama enda restoranikorrus avatakse suhteliselt hilja (täpset tundi ei mäleta küll), seega kui seal ei taha aega parajaks teha, saab midagi süüa-juua ka lounges. Samuti on oma ülimalt kitsas food court ka siselendude tsoonis ja 24-tunnine food court taksokorrusel. Seega lennujaamas saab aega parajaks teha küll paar tundi, kasvõi Superrichis raha vahetades.

Kes ringiga läheb, võib lennufirma kodulehelt julgelt kombo osta, kõik lõpuni välja (kasvõi transfeer hotelli ka). Hind on sama või põhimõtteliselt sama, lisaboonus see, et kui lend hilinema peaks, siis lennufirma enda buss loomulikult ootab ära ning ka Lomprayah praam ootab hilineva bussi ja selle reisijad ära.

Oleneb, mida süüa ja kus süüa.
Tai põhitoidud on odavad, tänavalt ostes algab hind 50-st bahtist isegi,
odavates pererestoranides alla saja, kuni 150-ga saab sellistes kohtades kõik kätte. Kallimates/paremates kohtades saab Tai toitu vahemikus 150-300 bahti ports.
Kallis on süüa Euroopa toitu, burgerite-lihatükkide hinnad algavad 200-300 bahtist (seal, kus neid valmistatakse). Vabalt võib 500-600 bahti olla mingi steik friikatega.
Eri hinnatasemega kohad on lähestikku koos ja tänavatoit tekib lõunal ja õhtuti restoranide/hotellide ette tänavale, seega ei pea ei kallist ega odavat kohta kunagi kaugelt otsima.

Peaaegu võimatu on Tais süües naatriumglutamaati vältida.
Kaks ainsat võimalust ongi eliitrestoranid, kus osatakse piisavalt inglise keelt, et neile selgeks teha, et sa seda ei soovi (kuigi 100% garantiid see ei anna, sest Tai kokkade arust toit ei maitse hästi selleta).
Teine võimalus ongi just tänavatoitu süüa ja paluda, et Rotdeed (naatriumglutamaadiga maitseainesegu, mida kamaluga lisatakse kõigile toitudele) ei pandaks - ja jälgida, et kokk seda tõesti ei teeks. Siis seda natuke ikka saab, sest eks pann oli eelnevalt koos sellega, aga vähemasti mitte nii tapvas koguses nagu tavaliselt.

Ja kolmas võimalus on lihtsalt vaikselt leppida sellega ja mitte mõelda, et Tai toidud on head naatriumglutamaadi pärast.

Hommikusöök on kindlasti pea kõigis hotellides olemas.
Toitlustamine on Changil seinast seina ja läbisegi, ei ole koondunud kalliteks ja odavateks piirkondadeks.
Võid süüa oma nuudleid 250 bahtiga eliitrestoranis, võid süüa seal kõrval 150 bahtiga vähemviisakas kohas, paar maja edasi 100-ga pererestoranis või otse eliitrestorani eest tänavalt võtta 50-ga sama asja.

60-70 naela ringis võib minna. Taksosid on igal ajal ja pakuvad mingit kindlat fikshinda lennujaamadesse (sõltub ka reisijate arvust). Uber muidugi toimib ka, kell 4 võib küll olla kõrgem tariif, sõltub päevast. Sõiduajaks tund kindlasti.

Ma arvan ka, et võiks silma peal hoida ja osta siis, kui keegi pakub hinda 500-600 euro vahele, alla 500 on ilmselt võimatu. Odavama hinna saamiseks peab olema valmis startima ka Helsingist/Riiast/Stockholmist.
http://trip.ee/odavad-lennupiletid?destination=4659&page=1

Ühte suunda ostetakse Aasiasse väga harva ja üheotsapiletid on ka kallimad, mitte pool edasi-tagasi hinnast.
Edasi-tagasi Singapuri ei saa Eestist mingeid hullult odavaid pakkumisi, parimate pakkumiste hind langeb pisut alla 500 euro. Usun, et 314 ühe otsa eest on normaalne hind, mis väga palju ei lange ja ka soodsaimal ajal ostes on hind üle 250 euro.
Võrdluseks viimaste aegade odavpakkumised (kui sobib, siis tasub ehk otsida üht otsa algusega Helsingist):
http://trip.ee/odavad-lennupiletid?destination=324&page=1

Kahjuks mitte, minu juhtumid on olnud Amsterdam ja Praha. No ja ühte otsa pidi ka Tallinn. Ehk et piirkonnana Euroopa, Aasias pole kunagi midagi ära virutatud, aga seal ka kohvrid liiguvad rohkem inimjõul ja pidevalt on silmapaare ümberringi.
Pigem pakuks, et see juhtub optimeeritud Euroopas, kus pagasit mingi automaatika liigutab inimtühjades koridorides ja keegi siis nurga taga kasutab juhust. Või tegutseb nagu see Riia gäng.

No raha antakse küll ainult sellele isikule, kelle nimi tšeki peal kirjas on.
Mingi suvaline postiljon muidu korjaks kõik endale ja võtaks raha ise välja.

Küsimus ongi selles, kas Eesti isikutunnistus välismaal on piisav raha kättesaamiseks, sest tšekil on reeglina ainult nimi ja aadress. Pole isikukoodi ega mingit muud tuvastusinfot. Eesti pank saab kontrollida, kas tšekiga panka tulnud Jaan Tamm elab sellel aadressil, mis on tšekile märgitud, välismaal on see kindlasti võimatu.
Kui Flight Delays on märkinud tšekile isikukoodi või passinumbri või sünniaja või midagi sellist, siis on välismaal raha saamise tõenäosus suurem. Minul on alati olnud ainult nimi+aadress.

Nojah, Eesti pangad ütlesid tšekindust kinni pannes, et liiga ajamahukas.
Ühe tšeki rahaks tegemine olevat olnud 2-3 nädalat kestev protsess.
Loodetavasti mujal on kiirem, aga mina pole riskinud katsetada, kas on riike, kus eestlased tunduvad piisavalt usaldusväärsed, et lihtsalt sularaha vastu ulatada ja aidaa.

Lihtsalt vahemärkuseks, et ka minul on Euroopa siselendudel varastatud äraantud pagasist "elektroonikat", seega probleem on reaalne ja üldse mitte harvaesinev.
Olen küll kasutanud elektroonikakarpe mingi muu nodi pakendamiseks, ilmselt on äratõmbamisega nii kiire, et pole mahti sisse vaadata enne.
Seega tundub olevat ohtlik just elektroonika vedamine elektroonika karbis. Ilmselt ei ole kellelgi aega kotti nii põhjalikult läbi tuhnida, et leida kuskile mustade sokkide vahele ilma karbita pakendatud elektroonikat.
Ning teisipidi - kui on mingid eriti kallid vanaema moosid vedamisel, siis ärge pakkige neid näiteks pardlikarbi sisse, võite ilma jääda.
Samuti pole varastajad kõige kirkamad kriidid - mul on kaks korda varastatud pagasist ruuteripakendid (kusjuures mingi 15-20 euroste odavate ruuterite pakendid). Ei mäleta, mis seal tegelikult see oli, a la mingi leib.

Nii et elektroonikakarbid (sõltumata sisust) ja parfüümid näivad olevat kõige levinum saak :)

Kui on konkreetne soov lennata Finnairiga, siis tuleb natuke varem reageerida.
Alla 500-sed hinnad oktoobris-detsembris ostes jaanuariks on reeglina Turkish Airlines, Aeroflot, Ukraina lennufirma.
Alla 400-seid pakkumisi tuleb veel hulgaliselt algusega Helsingist (kui oled valmis ise sinna-tagasi sõitma laeva-rongiga) Qatari ja Cathay Pacificuga näiteks.

Finnairi puhul esimesed jaanuari nädalad ei tarvitse olla kaetud, näiteks oktoobri pakkumine 478 eurot alates 24. jaanuarist
http://trip.ee/odavad-lennupiletid/finnair-tallinnast-voi-tartust-bangkokki-al
Sama pakkumine septembris, alates 23. jaanuarist
http://trip.ee/odavad-lennupiletid/finnair-edasi-tagasi-tallinnast-voi-tartust-bangkokki-k-a-joulud

Aga kui 9 kuud ette osta pole probleem, siis tasub lihtsalt Finnairi pakkumisi jälgida lähikuudel ja küllap tuleb umbes 5-6 korda enne sügist alla 500-euroseid pakkumisi ka jaanuari esimesse poolde.

Tšekke lunastab ainsana veel Äripank, aga see peab olema eurodes. Ükski teine valuuta ei sobi.
Nordea lunastab ainult neid tšekke, mis on Nordea nimele kirjutatud.
Ükski teine pank enam tšekkidega ei tegele.
Mina olen tagasi saatnud tšekid ja palunud ülekande teha (suurfirmaga ilmselt läheb see keeruliseks), välisriikides üritamisega kahjuks kogemusi pole. Minu arust tšekke ei tühistata mingi sõrmenipsuga, see tuleb ära sodida ja tagasi saata.
Kahjuks olevat tšekid endiselt väga levinud teenus USA ja Euroopa vahel raha saatmiseks. Ilmselt aitab maksujamasid vältida.

Alla 500-ga pakkumisi tuleb veel miljon jaanuariks, novembris-detsembris saab osta ca 500-550ga veel kindlasti.
Siit lehelt võid vaadata pakkumisi ja nende hinnataset
http://trip.ee/odavad-lennupiletid?destination=335&page=1

Novembris "jõulud Tais" 500-ga on täiesti reaalne pakkumine.

Minu arust nad isegi ei kontrolli seda tagasilendu kuskilt süsteemidest.
Neid huvitab lihtsalt mingi paber või mobiilis näidatav pilet, mis jääb 30 päeva sisse.
Kui oskad, võid mingi liba-pdfi või väljatrüki tekitada sobiva kuupäevaga. Mõne vana pileti võtta, sihtpunkti/kuupäeva ära vahetada.
Ka riiki sisenemisel küsitakse mitmeks päevaks jääd ja võimalik, et tahetakse tagasilennupiletit näha (reeglina mitte, sest see vastutus on check-ini jäetud), aga ma pole näinud, et keegi kuskilt süsteemist kontrolliks pileti kehtivust.

Olen üritanud siseneda Filipiinidele üheotsapiletiga, ei ole lastud lennukisse enne, kui olen tagasisõidupileti ära ostnud ja ette näidanud check-inis.
Sa võid osta suvalise kõige odavama AirAsia või TigerAiri või Cebu pileti ükskõik kuhu tagasilennuks (ja seda mitte kasutada), aga minu kogemus ütleb, et midagi tuleb ette näidata.

Minu arust Filipiinide lennukile ei lasta, kui pole tagasilennu piletit ette näidata. Kui tagasilend on vähem kui 30 päeva pärast, siis pole probleemi - viisavaba.
Kui on üle 30 päeva pärast, siis peab viisa juba enne sõitu olemas olema, sest muidu jälle ei lasta lennukisse.

Kõik Stockholmi laevad on öised, nii Eestist kui Soomest.
Momondo ja Skyscanner ei müü pileteid, need on otsingusüsteemid, mis teostavad otsingu erinevate piletimüüjate seas ja suunavad sind hinnal klikkimise järel klikitud piletimüüja lehele. Otsi julgelt mõlemast.

Minu tuleb AirAsial brauseris tihti ette "You are forbidden to see this page" nii umbes üks samm enne maksmist. Olen seepärast tihti AirAsia äpi kaudu ostnud.