improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

303 meeldimist
1 postitust
707 kommentaari
Viimased kommentaarid

Jah, olen täiesti teadlik maitsvuse põhjusest. Gurmaanid nimetavad MSG umamiks ja naudivad samamoodi oma viiendat maitset.

Kindlasti, aga kui minul isiklikult on valida, kas võtta supp või nuudlid tänavalt, odavrestoranist või viietärnirestoranist, siis hinnast sõltumata võtan tänavalt, sest need maitsevad kõige rohkem. Ja kahtlemata on toite, mida eelistan süüa restoranis, mitte tänaval.

3,50 eest (120 bahti) saab Tais tänavalt 1) nuudliroa - 50 bahti 2) nuudlisupi - 50 bahti 3) mõne mahla, kevadrulle, magustoitu või papaiasalatit

10-bahtist vett peab ise kõrvale ostma poest.
Sellist toidukogust annab ära süüa ja loomulikult on võimalik sama asja eest maksta odavrestoranis 200 bahti või tipprestoranis 1500, keegi ei keela, viietärnirestoran 800-bahtise pad thaiga ja seal ees tänaval 50-ga sama rooga müüv lett on sõbralikult kõrvuti ja mõlemale jätkub kliente.

Lisaks kui reisi jooksul oled peatunud mõnes hotellis, kust leiti nakatunu. Kui kellelgi õnnestub sulle küüned taha saada, võid olla juba teises linnas-riigis, kui tiritakse haiglasse koroonatesti tegema (see on vist küll paaripäevane karantiin ainult) ja kui leitaksegi, ehkki oled täiesti terve nagu 90% nakatunutest, siis istud hotelli asemel kuskil haiglas kaks nädalat karantiinis.

Jutus on vastuolu, kuna ühte konkreetset lennufirmat eelistades ei saa kunagi lennata alati odavaima piletiga. See nõuab alati esimesel aastal seda ohvrit, et maksad rohkem, ja loodad, et kunagi tulevikus see tasub ära.
Rahakotile odavaim lendamisviis on alati osta igaks reisiks parima hinnaga pilet suvaliselt lennufirmalt, ükski boonusprogramm ei saa selle vastu.

Teiseks, kõigi lennufirmade esimese taseme kaardid pakuvad nullboonust, kuigi vahel on see maskeeritud mingi "rohkem miile" pläma taha. Seega hakkavad esimesed mingisugusedki hüved hõbetasemest (20-30 lendu aastas konkreetse firmaga) ja mugavusteenused kuldtasemest (ca 50 lendu aastas).

Programmi valikul tuleks esmalt lugeda kokku võimalikud lennud aasta jooksul. Kas kuldtase ja ca 50 lendu aastas on saavutatav? Siis väärib asi põhjalikumat analüüsi.

"Mingid lennud aastas", mulle tundub, et selleni ei küündi.

Kas 20-30 lendu tuleb kokku? (arvestusega, et üks ümberistumisega lend on 4 lendu ehk et Finnairi Silver-tase on saavutatav viie edasi-tagasi lennuga aastas, Lufthansa Silver-tase kaheksa edasi-tagasi lennuga aastas).

Siis tulebki konkreetselt võrrelda ainult Silver tasemeid, kus boonuseid on näpuotsaga, peamiselt see tasuta pagas (sedagi mitte kõigil) ja priority check-in. Lufthansal näiteks on ka lounged sellel tasemel, aga samas vaja rohkem lennata, et see tase saada.

Kui lounge access on oluline mugavusteenus, pead mõtlema, kui palju oled sa valmis aasta vältel piletite eest rohkem maksma, et saaksid seejärel järgmisel aastal "tasuta" lounges käia.

Teoorias on ideaalne lennupilet nii lühikese ümberistumisega, et seda lounge'i pole vaja. Kui mitu korda reaalselt sa aastas käiksid seal?

Siis kaalugi variante nagu Loungebuddy, Lounge Key, Lounge Pass ja mis nad kõik on, ca 20-30 eurot maksab nende kaudu lounge'i pääsemine. Kui arvestad, et muidu lennujaamas ikka võtaksid 15 euro eest piruka ja kohvi, siis see hind polegi nii hull.

Või Priority Passi, mis maksab umbes sama palju, aga pakub kodulehel aastapakette ja on Eestis vist kõigi pankade Platinum taseme krediitkaartidele lisatud. Loomulikult maksad ka selle Platinumi eest rohkem kaardi igakuise hooldustasu näol, aga reeglina vähem kui Priority Passi kodulehelt aastapaketti ostes ja Platinum tase võib lisada veel mingid boonused parema reisikindlustuse vms teeninduse näol pangas. Pangakaardi Priority Passi puhul tuleb jälgida seda, et on kaks varianti : 1) saad kaardi, aga maksad eraldi iga lounge'i külastuse eest mingi 25 euri 2) piiramatu külastuste arvuga kaart. Igal pangal on eri tingimused ja hooldustasud, neid tuleb võrrelda.

Mina pakun, et rahaliselt soodsaim variant sulle on pangakaart piiramatu Priority Passiga + osta lennupileteid boonusprogrammist sõltumatult odavuse järgi. Lenda või Ryanairi 5-eurose piletiga, oma Priority Passiga saad lounge'i ikka sisse. Samuti on Priority Passi lounge täis terve maailma lennujaamad, seega saad ka mingi Indoneesia või Vietnami siselennu puhul seda teenust kasutada. Madalama tasemega kaartide lounge access nõuab konkreetse lennufirma piletit ja lounge'i (näiteks Lufthansa - kui lendad teise lennufirmaga või kui konkreetses lennujaamas pole Lufthansa partner-lounge'i, siis ei pääse sa kuskile selle kaardiga).

Aeroflot oli detsembriks täis alla 500-euroseid pakkumisi eelmisel aastal (2019), võis osta ka samaks päevaks, et ca 450-460ga Taisse saada. Aga aastad pole vennad, võtavad lende vähemaks Bangkoki suunal või saavad venelased rikkamaks - ja mine tea, kuidas 2020 asi on.

Kui on soovi odavamalt saada lennupiletit, siis ma ei näe teist varianti, kui mõne Soome tšarteriga viimase hetke ainult-lend pakkumine. Samas pole see 100% kindel ja ma pole kunagi proovinud ka neljale inimesele korraga sellist piletit saada (ca 200-400 võib soodne hind olla).

Aga ei, 2000-ga lend+majutus+kulutused ei saa ikkagi. Pole ka mõtet nii kaugele lennata, kui kohapeal midagi lubada ei saa. Kui õnnestub 3000-3500 eurot kokku saada, siis pigem võtta airBNB basseiniga majja, süüa saab osta tänavalt suppidest nuudliteni ja süüa korteris (ca 50 bahti ehk 1.5 eurot ühe inimese toit - sama, mis odavrestoranides maksab 70-100 bahti).

Oleneb, milleks lojaalsusprogrammi vaja on. Lounge'i sissepääsuks pole ilmselt mõttekas lennupiletite eest aasta vältel rohkem maksta, neid kaarte ja äppe, mis sulle ca 20 euri eest (või lihtsalt krediitkaardi omamise eest) kuhu iganes sissepääsu võimaldavad, on lademes.

Üks käegakatsutav hüve on näiteks Finnairil, kui reisida pagasiga - Silver liikmelisusest alates on 1 pagasiühik tasuta, seda ka Euroopa piires, kus tasuta pagasiga pole vist enam ükski lennufirma ja kellega iganes pagasiga lendamine maksab muidu ca 50-60 eurot edasi-tagasi. Priority check-inid bla-bla muidugi ka sinna otsa. Punkte võib kasutada kauglendudel interneti ostmiseks.

Silveri saamiseks on 20 lendu aastas (ehk 5 edasi-tagasi lendu Tallinnast), reeglina saab kõikjale kiired lennuajad (eriti Aasia suunal), miinusteks see pisike pidevalt täis lennuk Helsingi vahel ja sellest lähtuv hinnapoliitika, mis üritab lühikesed ümberistumised kallimaks hinnastada.

Samas võib öelda, et tasuta pagas on väga käegakatsutav rahaline hüve, mida teised boonusprogrammid juba Silveri tasemel reeglina ei paku. Pluss siis veel lühikesed lennuajad.

Kui aega on nagu raba ja ennekõike huvitab mugavus, tasuta toitlustus pardal, tasuta pagas jne siis pigem Turkish Airlines. Nendega saab ka Euroopasse mitmele poole soodsalt, lihtsalt üks lennuots on 3-4 tunni asemel 10 tunni ligi. Üks eelis näiteks, et neil on reeglina suured äriklassiosad lennukites ja kui üksinda lennata, siis economy ülebroneerimisel võib näkata tasuta upgreidiga, eriti Aasia ja teiste pikemate lendude puhul, kus äriklass on eriti suur economyga võrreldes. Upgreidi tehes vaadatakse siis kõigepealt välja just need Turkishi kaardiga üksikud reisijad.

Kui valiku eesmärk on koguda hästi palju punkte, et "tasuta" lennupileteid broneerida, siis ei kõlba ükski programm. Nagunii lennupileti hinnast 80% on kütuse lisamaks ja lennujaamatasud, mis tuleb nagunii kinni plekkida endal boonuspileti bukkimisel, see ca 100 eurot, mis sulle 30-40 lennu järel "tasuta" kasutamiseks koguneb, pole tõmblemist väärt.

Ehk siis Vietnami aja järgi lisame 5 tundi kõigile neile aegadele ja tundub, et ülikiire teenindus. Pole ilmselt väga mõttekas pühapäeva öösel hoida tööl inimest, kes makselinke saadaks.

Nende approval letteril on immigration departmenti tempel ja allkiri peal, seega kuskile ametkonda nad peavad selle viima, lihtsalt reeglina suudavad nad selle ühe päevaga korda ajada. Samas ma ei eeldaks, et seda templit saab laupäeval-pühapäeval ja riiklikel pühadel.

Aga makselingi on nad suutnud küll alati paari tunni jooksul tekitada.

Cheapvietnamvisaonline puhul, mis 6 dollarit võtab, on PayPali maksekorraldus ALATI läinud Gmailis spam kausta (nagu nad ka hoiatavalt kirjutavad kuskil avalduse esitamisel). Mõni karmima e-mailipakkuja viirusekontroll äkki tapab juba serveri tasemel ära, nii et ei jõua isegi spämina kohale. Mina olen sealt saanud ühe päevaga alati approval letteri.

Ilmselt pea padjas, üks käsi masseerib, teine kobab kliendi rahakotis?

Dang Seafoodi kahe aasta tagustest Google Mapi hindadest on ehk inflatsioonikoll vahepeal üle käinud - ühest küljest on küll otsida hea, aga kui vana info ette lööb, seda ei tea iial. Nagu ka siin foorumis sihtpunkti kohta küsides mõni meenutab eelmise nädala reisi, teine 2013. aastat ja kolmas kümne aasta tagust reisi, lisaks veel eri aastaaegadel. Ka mangode hind täiesti sõltub ju hooajast ja kohast, sest igas kohas saavad valmis natuke eri ajal ja ainult kord aastas, kusjuures kohalik uputusehooaeg kestab veel vähem kui meie suve-kuni taliõunahooaeg, paar nädalat ja läbi.

Päris nädalavanuse refreshiga pole saanud sellist alet, aga hinnad erinevad küll riigiti, seda mitte ainult lennufirma enda lehel (mis tüütu püüdlikkusega üritab sulle kuvada just selles valuutas hinda), vaid ka kõigis Momondodes, Agodades, Bookingutes jne

Igas riigis on ka neil koondavatel lehtedel lepingud erinevate müügiagentidega, seega Momondo sama lennu samaaegne otsing Singapuris ja Eestis annab lisaks erinevale hinnale ka totaalselt erinevad vahendajad. Hotellidega loomulikult samamoodi, isegi rohkem kui lendudega.

Samuti pole ühte Euroopa Liidu hinda, vaid ka see erineb riigiti otsides, ilmselt sõltuvalt tarbijakaitse efektiivsusest. Eestis on kõik harjunud, et alati on odavaim mingi MyTrip või Tickets.ee ja siis 10-20 euroste hüpetega jõuame tuntumate nimede ja lõpuks lennufirma koduleheni, kus ca 50 eurot kallim kui kuskil mujal. Kas sealt Ticketsist ka reaalselt saab selle hinnaga, kui pole ette näidata sobivat punast värvi MasterCardi, mille kasutaja perenimes on vähemalt 4 vokaali ja kolmekohaline turvakood on algarv (sest ainult siis rakendub maagiline 0-eurone broneerimistasu) on muidugi iseküsimus.

Aga Kesk-Euroopas on mitmeid riike, kus teostad sama pileti otsingu ja kõik needsamad Mytripid, Ticketsid kuni lennufirma koduleheni välja pakuvad näiteks hinnavahemikku 210-211 eurot. Ehk siis seal saab libaodavust näidates tõenäolisemalt trahvi ja on suudetud odavpakkujad taltuma panna. 

Aga üldiselt on see liiga keeruline keemia oma küpsiste, erinevate riikide, erinevate saitide, erinevate seadmetega. Kui oleks mingi üks lollikindel leht, mis suudab kõigist nendest algoritmidest läbi murda ja soovitada, mis riigi lehelt ja kustkaudu osta, siis... Ehk mõni idufirma teeb ära?

Kavalad :) Odavam inimestele see valge saitükk marmelaadiga tuppa viia, kui mitu tundi buffeed lahti hoida, kus paks eurooplane käib äkki veel kolm korda nuudleid ja riisi juurde võtmas, joob neli kohvi ja küsib kolm omletti. Ja seejuures jätta mulje, et hoolitsetakse veel turisti eest :) Aga igatahes tore, et toa upgreidid toimivad.

Kambodžal vist väga pole mõtet - viisa läheb mitukümmend dollarit maksma ja piir röövib aega. Pärast Vietnami sisenemiseks jälle uut viisat vaja või tuleb kohe mingi kallim mitmekordne viisa võtta.

Ma näitasin mobiilis seda e-viisat, välja polnud prinditud. Keegi silmi ei pööritanud selle peale, piirivalvur nagunii peab lihtsalt mingi koodi sealt viisa pealt sisse toksima, et seda oma andmebaasis näha.

Momondo näitab ka kõiki odavlende. Oluline on sihtpunkt Austraalias (Perth ja Brisbane võivad olla odavamad kui Sydney ja Melbourne).

Laias laastus aga Scoot ja Jetstar otselendudega, palju rohkemad veel vahepeatusega.

Jah, viisa saad teha ka lennujaamas vajadusel, aga enne pead kindlasti tellima netist selle 6-dollarilise approval letteri (mulle on see alati tehtud ühe päevaga). Seda approval letterit ette näitamata ei tarvitse lennule saada juba Tallinnas. Approval letter on minimaalne vaev, mõni minut ja 6 dollarit, see võib igal juhul olemas olla igaks juhuks, isegi kui keegi kuskil sinu variandi puhul 100% kinnitab, et viisat pole vaja.
Lõpuks lahendad sa seda teadmist ikkagi check-ini töötajaga ja lihtsam on see 6 dollarit ka asjatult kujutada, selle asemel, et üritada kuskil lennujaamas tõestada, kuidas sul on õigus üldse lennukile saada. See on täiesti kõrvaline küsimus, kellel on õigus, sa sõltud konkreetse check-ini töötaja suvast ja näiteks sellest, kas mingi vahetuse vanem, keda autoriteedina appi kutsuda, on parasjagu lõunale läinud või mitte.

Kui saare teine ots on päris lõunaküljel, siis ma rollerit ei võtaks, vaid kasutaks transporti vajadusel. Roller sobib liiklemiseks Lamaist Fisherman's Village'ini maksimaalselt. Sealt päris lõunast üles on tund aega sõitu, 2 tundi edasi-tagasi - pole mõtet vaeva näha ise sõitmisega. Eks kohapeal vaadake, kui kaugel toidukohad ja poed on hotellist, vajadusel võib teha see üks inimene rolleri, et toidu ja muu järel käia ülejäänud seltskonna jaoks. Rolleri saab alati võtta ka hotellist, siis ei taheta mingit passi ega lisadeposiiti, see maksimaalselt 2-3 eurot hinnaerinevust ei vääri peavaevamist.

Grabi hinnaerinevust vaata kohapeal, Tais 90% juhtudest on kõige kallimad hinnad internetis ehk see, mida suudad Euroopas välja guugeldada.

Jah, Koh Samui pole tõesti Sri Lanka või Bali, kus püüad leida mõnda head kohalikku, kes pakuks kolm või kümme korda odavamat hinda kui lollile turistile, kes tingida ei oska.
Tegu turismisaarega, mis turistide jaoks arendatud - mis kohalikke seal ikka nii väga on, 90% on tulnud saarele mujalt Taist turiste teenindama. Turismisektori hinnad on paigas ja firmade vahel jaotatud - keegi pole huvitatud sellest, et mingi dumpinghinnaga vargsi odavhinnaga vedada. Konkurents hoiab ka marginaalid mõistlikkuse piires (Tai puhul turismisektori miinimumpalk ca 12 eurot päev, normaalne palk ca 25-30 eurot päev, parema teeninduse eest saab rohkem küsida). Paned auto kasutuskulu, bensiini jne otsa ja 80 eurot pole tõesti mingi ulme. Kohapeal lettidest saab adekvaatsema transpordi hinna kui netist võttes, seal istuvad inimesed müüvad kindla fikshinnaga tooteid ja lisavad juurdehindluse, et teenida 15-30 eurot päevas endale. Kui suudad 3-5 eurot siia-sinnapoole kaubelda, siis vähendad selle inimese päevateenistust, mis iganes tripid-taksosõidud-transfeerid on kõigis lettides sama kindlaksmääratud hinnakirja alusel. Hotellist võttes maksad juurde hotelli kasumimarginaali.

Autot Samuil ei rendiks, jubedad ummikud nendel paaril sõidetaval teel. Parkimisele ei taha mõeldagi.

Taksosõidu hinnad on fiksitud. Kui väga viitsid, siis äkki 1-1,5 eurot saad tingida siia-sinna. Lennujaam on eralennuväli põhimõtteliselt, väljudes on transpordiletid, kus saad minibussi transfeeri või takso kuhu iganes fikseeritud hinna eest. Hinda suuremaks ega väiksemaks kaubelda ei anna, lootus seda saavutada on sama suur nagu Sebe bussijuhilt Tallinnast Tartusse mingit althõlma "kohaliku hinda" nuruda.

Kohalikku autojuhti võib keegi ikka soovitada, aga Sri Lanka efekti "maksin 600 tuhhi asemel 150" ei maksa loota, pigem saaks lihtsalt garanteeritult muheda inimese või 5/10-eurise hinnaerinevuse võrreldes kohapealt võtmisega.

Et tuled Euroopast ja tahad jätta 1h30 vahe piiriületuseks, kohvri kättesaamiseks, check-iniks ja siselendude terminali minekuks?

Heal juhul tehtav, aga milleks? Krabi lennud lähevad iga poole tunni tagant, juhtub su Euroopa lend üle Iraani lendama (s.t. mitte lendama), maandud Bangkokis pärast Krabi lennu väljumist. Kui mitte Iraan, jääb teele piisavalt Pakistane, Indiaid, Afganistane, kus iga kell võib suuremaks sõjaks minna ja kõik reisilennud teevad jälle päevapealt kahetunnise detouri.

Tallinnas vaadatakse ja otsustatakse, kas lasta lennule, aga kuna lennupiletilt on näha, et saabumine on 28.01, siis ei tohiks küll probleemi olla.

Ko Changi puhul on reeglina siiski hinnas hotelli viimine private transferi puhul (s.t. praamipilet hinnas).

https://www.kohchangminibus.com/

Nagu näiteks sellel lingil näha. Nendest hindadest kuni 1000 bahti saab ilmselt odavamalt selle privaattransfeeri.

Lennujaama regulaarne minivan on ikka tüüpiline bussiteenus, 12-15 inimest sees või mis sinna mahub. Minu teada viib ka praamiga üle ja hotelli kohale.