improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
242 meeldimist
1 postitust / 576 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Mingi sõnnikuloopimiseta, prioriteedid muutuvad, inimesed vahetuvad, asjad toppavad. Piisab, kui asjaga tegelev ametnik töölt ära läheb ja asja mäletanud minister vahetub, ja õhukeses riigis ongi asi unustatud. Mul on küllalt tuttavaid ministeeriumites mingeid pakte-šmakte-lepinguid ajanud. Kui nemad pole enam viitsinud ja on mujale tööle läinud, siis on asi sahtlis ja unustatud. Ajakirjandus on ka piisavalt õhuke, et isegi kui mõni teema on kihutatud ajalehtede esiküljeteemaks, siis 2-3 aastat hiljem pole enam meediaski kellelgi meeles uurida, mis asjast sai (vastus: sai see, et asjaga tegelenud ametnik lahkus töölt ja asemele ei võetud kedagi).

Taist rääkides - passi ei maksa loovutada rolleri eest siiski. Mitte keegi ei jäta sind sõiduvahendita, kui keeldud. Sularaha sobib deposiidiks alati.

airBalticul on ju arvuka koodijagamise tõttu nagunii väga keeruline midagi mõõta ja kaaluda. Alati võib leiduda reisijaid, kes on mingi muu lennufirma koodiga pileti omandanud ja kellele airBaltic on lihtsalt esimene või viimane jupp pikemast reisisist.
Paljudele sellistele nagunii kehtivad hoopis mingid tont teab mis Austraalia või Aasia otsa näiteks premium economy tingimused. Jõuad sa siin kõiki 160 reisijat segregeerida, et keda võib paari kilo pärast kottida ja kes kukub kiunuma, et tal üldse Qatari või Etihadi Uus-Meremaale lendamise pilet, Silver/Ruby/Gold/Bold klassis, 30 kilo äraantavat ja 15 kilo pardalevõetavat - kaks ühikut pealegi - ja sügavalt pohh, et Euroopas ühel tunnisel otsal (5% pileti kogumahust) mingi airBaltic üritab mingeid oma reegleid teha.
Mul on Cebuga seni kolm lendu ja kolm hilinemist (ei midagi hullu küll, 1-2 tundi siselennud ja 3 tundi kuskile mujale Aasiasse).
Aga Philippines on kahtlemata usaldusväärsem.
New Yorgis on meeletu korteripuudus, seega airBNB-s nähakse olukorra halvendajat.
Lisaks on New Yorgis paljudes majades rent control ehk et on kehtestatud jõukohane turuhinnast odavam üür (umbes sama, kui Nõmmel eramajades seal pikalt elanud mammid ei peaks mingit maamaksu või mida iganes maksma, sest muidu peaksid kõik vanad elanikud välja kolima, kuna üürihinnad on nii võimsalt kerkinud).
airBNB on jällegi ahvatlus selliseid kortereid välja üürida, sest rent controlled üürnik võib maksta üüri ainult 1000 dollarit kuus, sellal kui turuhind oleks 3000. Rääkimata ahvatlusest lihtsalt maksta oma 1000 ja leida allüürnik, kes reaalselt maksab 2500 näiteks. Selleks on majadel superid, kes valvavad, et midagi kahtlast ei toimuks ("Sõpradest" võib mäletada mingit kemplemist sel teemal.)
Samas on need kaitseprogrammid seotud ainult vanade majadega, mingite uuemal ajal ehitatud majade puhul peaksid piirangud puuduma.
Cebu on kurikuulus hilineja, kohapealne vihatuim lennufirma (hellitusnimi ja hashtag CebuFUCK lennuplaanide massilise peessekeerajana).
Igal juhul risk on liiga suur, eriti nende puhul.
SuperRich üldiselt püüab kursi hoida kõige odavama, mujal võib olla ligilähedaselt sama, aga ei tarvitse (35,4 on ka nende tänane kurss, sest see on põhimõtteliselt keskpanga päevakurss, mis fikseeritakse iga päev - sellest veel parema hinna pakkumine tähendaks valuuta kahjumiga müümist).
SuperRichi tasub lennujaamas eelistada ehk sellepärast, et ülejäänud pangad ja vahetused suudavad langetada kursi 35,4 bahti peale vahetult naaberputkas, aga astud 50 meetrit eemale või vaatad kogu ülejäänud lennujaama, siis needsamad pangad pakuvad 2-3 bahti halvemat kurssi. Paljud tarbijad eelistavad mitte premeerida sellist käitumist ja vahetatakse ikka SuperRichis sabatades, ehkki tõepoolest kõrval on täpselt sama hind ja saba puudub.
Firmanimesid enam ei mäleta, seega erinevate firmade kvaliteedi kohta ei oska öelda, küll on aga kvaliteedivahe kindlasti olemas.
Kohapeal ostad sa tuuripileti ilmselt mõnest tänavaletist, mida on kümneid või sadu, kuid nad müüvad samade firmade reisidele (ja neid firmasid on mõni üksik).
Pakutakse marsruudi järgi (näed seda-ja-seda saart, seda randa jne), mitte firmanime järgi. Seega kui konkreetset firmat tahad, siis püüa leida ostukoht, kus müüjal on asjast aimu - ma pakun, et kõik isegi ei tea, mis firmade reisidele nad müüvad või mis seal vahet on.

Ka sinu postitatud lingid võivad olla erinevate edasimüüjate vahenduslehed, mitte tingimata eraldi reisikorraldajad.

Reaalsed reisikorraldajad teevad omavahel ka koostööd - kui mõni reis jääb täielikult välja müümata, siis ei sõida mitte kaks pooltühja laeva, vaid püütakse ühendada omavahel reisijad. Efektiivsus on olulisem kui konkurents.

Regulaarferryd - ma ei ole veel mitte ainsatki korda näinud, et iial kellelegi oleks kohapeal öeldud "sorry, see laev on täis müüdud, me ei müü sinna rohkem pileteid". Olen sõitnud kümneid kordi, kümnetel marsruutidel.
Ma pigem ütleks, et kui pilet on eelnevalt ostetud, siis mitte keegi ei hoia sulle kuskil kohta. Lihtsalt need nimed prinditakse välja ja kui oma broneeringuga tuled, siis tõmmatakse nimekirjast maha ja antakse pilet vastu.
Aga et reaalselt välja müüdud laeva puhul oleks süsteem "siin on 6 reisijat eelmüügist piletid ostnud, hoiame igaks juhuks neid kohti, äkki tulevad viimasel hetkel" ma 0% usun, et keegi seda teeb.
Hinnavahe ette tellides on 2-4 eurot soodsam.
Ärge muretsege ja vaevake pead, mingit vahet pole, kust ja kuidas te selle autosõidu võtate.

No kuulge, siin käib ikka oma 10-eurosest võidust jutt. Üks massaaž nagu maast leitud. Selle nimel tasub ikka riskida, tühja neist trahvidest :)

Enam-vähem saab ikka hakkama ka inglise keelega. Ühistransport on väga algeline, kindlasti ei saa sellega külastada randu, küll aga pääseb Nahast bussiga akvaariumisse (see oli mingi 2-3 tundi sõitu mälu järgi).
Randade mõttes Nahas ööbides ilma autota pole midagi teha, seega tasub uurida, mis seis Eesti juhilubade tunnustamisega on.
Küll on võimalik otse lennujaamast transfeerida ööbima kuskile saare põhjaossa akvaariumi lähistele, siis ehk on rohkem võimalusi randade vahet liikuda, aga igal juhul auto oleks kasulik.
Muidu randade osas ei oska kaasa rääkida, olin seal lühemat aega mitterannahooajal. Pulli pärast mõtlesin, et võiks kuskilt rannast läbi põigata, aga sai kiiresti selgeks, et ilma autot pole mõtet üritadagi.

Otsi sõna Superrich siin lehel. Maandud Suvarnabhumi lennujaamas, lähed kõige alumisele rongikorrusele, vahetad Superrichi rahavahetuses. Paremat hinda nagunii ei saa. Vahetamiseks 50-eurosed (tsipa parem kurss).

Norwegian põhimõtteliselt on ainus lennufirma, kus üheotsapileti hind võib moodustada ca 50% edasi-tagasi hinnast. Lendate nendega Skandinaaviasse ja sealt ostate piisava varuga eraldi pileti Tallinna. Ilmselt pole mõtet otsida otse Tallinna lendu.

Numbrid konkreetsel saidil on jube kõikuvad, ei tea, kust andmed saadakse.
Tallinna vaatasin teema postituse ööl, oli 90 ja punane. Päeval õnneks õhusaaste taandus 40-50 peale roheliseks.
Peking (esimene räigelt saastunud linn, mis pähe tuli), oli siis 26, Tallinnast paar-kolm korda puhtam. Nüüd kisub 80-100 kanti.
Natuke liiga palju pendeldab see nende info, ilmselt tõesti ei tasu iga võnget üle dramatiseerida. Mis jaanilõkke ääres oleks? 300 ja surm viie minutiga?
Samas muidugi tõsi, et koole on suletud Tais.
Turvakontroll ikka tegutseb, mõni päev läheb viimane lend 1 paiku öösel ja 5-6 hommikul võivad olla esimesed charterid, nii et 3 paiku öösel hakkab juba sellega väike sagin pihta.
Kohvri äraandmine... võibolla tõesti Finnairiga toimib, aga teiste firmade puhul öeldakse küll, et check-in algab 2,5-3 tundi enne lendu ja varem pole lootustki, et keegi su kohvrit tahaks.

Arvestada tasub sellega, et kohvrit ei võeta eelmisel õhtul vastu, seega lennujaama ja Schengeni alasse sisse ei pääse. Kui lend on kell 9.30, siis 7 paiku saab kohvri ära anda, enne seda peab check-ini eelsel alal tolknema. Kui ainult käsipagas, siis ilmselt ikka saab turvakontrollist läbi ja lennujaama sisse.

Eks sõltub harjumuspärasest režiimist. Ise olen Vantaas olnud küll öösel. Natuke igav lennujaam on selleks, aga neid inimesi oli seal teisigi. 1-2 kohta vist oli lahti öö läbi (või avati väga vara, ei mäletagi).
Samas on Hilton jalutamiskauguses, seal äkki on mõni baarike öö läbi avatud (kindel küll pole).

Jah, keskpanga ja Superrichi kurss 35.9 hetkel. Nõrk on see euro :)

Klooki tasub Aasias mitmel pool kasutada. Isegi kui hinnavõitu ei anna, saab sealt tihti ingliskeelses keskkonnas mingi "ilma järjekorrata sisse" või muu piletitüübi, mida umbkeelses kassas kohapeal polegi ehk nii lihtne hankida.
Antud juhul Klook sobib ilusti mujalt Phuketilt lennujaama sõitmiseks. Lennujaamast mikrobuss 9 eurot (320 bahti) näib kallis, sest sõitma peab ikka sellesamaga, kuhu kõik kohapealt 150 bahtiga pileti ostavad.
Takso on jälle see 2-3 eurot siia-sinna hind, aga Klooki puhul tasub arvestada 100-bahtise trahviga iga 30-minutilise hilinemise eest, mis hinnavahe kiiresti ära sööb või sunnib valima igaks juhuks liiga hilist pick-up time'i, nii et reis algab molutamisega lennujaamas, sellal kui kõik teised lihtsalt tulevad lennukilt, astuvad letist läbi, maksavad, võtavad kviitungi ja kõnnivad esimese takso peale.
Niipalju lisaksin, et ilmselt Eesti ID-kaardi tunnustamine UK piiril pole tulevikus seotud UK ja ELi vahelise kemplemisega.
Selle dokumendi tunnistamine reisimiseks vajaks ilmselt vaid Eesti Vabariigi ja UK vahelist diplomaatilist kokkulepet?
Või kas Eesti jagab seda ID-kaarti liiga heldelt igasugu ELi kodanikele, nii et see päriselt ei kõlba reisimiseks? Kas praegused ID-kaarti reisidokumendina tunnustavad lepingud on kõik sellel eeldusel, et tegu lihtsalt ühe Schengeni/ELi dokumendiga, olgu selle taga siis eestlane või mõni Eesti ID-kaardi võtnud hispaanlane?
Ei, rongikorrus, kus on Superrich, on korrus madalamal kui taksod, bussid jne. Kui tead, kuhu minna, siis umbes 1-2 minutit lisaajakulu + rahavahetus.
Kui ei tea, siis paar minutit rohkem + rahavahetus.
Lennujaamast väljudes on letid, kus müüakse 1) minibussipileteid 2) taksovautšereid. Hind sõltub sõidu piirkonnast, erineb paari euro piires (takso 700-1000 baati, minibuss alates 150 per nägu).
Kõigis lettides on sama hind, tegu pole konkureerivate teenustega.
Hinna osas kaubelda ei saa, hind on fikseeritud. Taksosid on väiksemaid ja suuremaid, see võib tekitada näilise konkurentsitunnetuse. Aga ei, kõigil transpordiliikidel on täpselt sama fikseeritud hind.
Tõmmelda pole mõtet, lettidest möödudes ja mingit taksojuhti ära rääkides saad sama hinna või +/- üks-kaks eurot.
Odavamalt võid teoorias saada Grabi appiga (kohalik Uber), kellel küll pole lubatud lennujaama tulla, aga kuskil lähedal saavad peatuda. Aga kui oled seal esimest korda, siis jälle pole mõtet tõmmelda. Kui saad ka nii 5 eurot odavamalt, siis on see niivõrd tühine kokkuhoid võrreldes sellega, et lähed, võtad letist ega pea millelegi rohkem mõtlema.
Eks odavaimad on Air Asiad, Scootid, Jetstarid ja teised sellised, kus pagas tuleb juurde osta. Kui just mõne super-hüper-Big Sale'i ajal ei osta, siis hind ongi kõige vähem 50/60 euri + pagas.
Samas võiks kaaluda Garuda Indonesiat, 5-tärni lennufirmat, mis vahel vist ka maailma TOP 10-s figureerib, pagas on neil hinnas. Ilmselt hind tuleb paarkümmend eurot kallim üks ots, kui odavlennufirmade pilet+pagas kombo.
Paljud otseliinid avatakse hooajaks (meie suvi).

Loodetavasti siiski aitab see reegel vähendada mõttetute sebimisfirmade arvu, kelle äriideeks on näidata otsingus näiliselt odavat hinda, meelitada sellega klient endale ja seejärel kaardimakse- või broneerimistasuga raha siiski endale võtta.

Teatavasti Momondo otsingud on IP-põhised. Igas riigis kuvatakse totaalselt erinevaid hindu ja täiesti erinevaid pakkujaid, sõltuvalt sellest, mis lepingud igas konkreetses riigis kehtivad.
Eestis pole seda märganud, aga mõnes Euroopa riigis, kus tarbijakaitse on ilmselt kurjema käega, on esinenud seda: Momondo otsingus tuleb välja võrdne odavaim hind kõigil nendel Ticketsitel, Budgetitel ja lennufirma kodulehel endal. Hiljuti oli KLM-iga see, et "odavpakkujad" ja KLM-i koduleht näitasid hinda a la 114,72 - no nii sendi täpsusega sama, kui vähegi olla saab. Kuskil kaardimaksetasu ei lisandunud.

Mina eelistasin osta KLM-i kodukalt, aga no kui mõni budget või ticket väga meeldib, siis on mul alati võimalus osta sama hinnaga sealt nende parema teeninduse nautimiseks.

Aga pole vaja tekitada näilist konkurentsi, kus tarbija tõmmatakse kõrvale odavamaks valetatud hinnaga. Kus viimane hinnakomponent avalikustatakse võimalikult hilja, lootuses, et ostja ei viitsi pärast nimede, passiandmete ja muu trükkimist enam ostu katkestada.
Lennupileti hinnas on piisavalt palju teisi komponente, millega ausalt konkureerida (piletiväljastusosakonna suurus/tõhusus, ilmselt riskimarginaal, mis lisatakse võimaliku ümberbroneerimise eest - ja IT-alane võimalikus kajastada riske eri piletite hinnas erinevalt jne).
:)
Lisatõlkes: ei eksisteeri ainsatki ELi seadust ega kohustust, mis sunniks lennufirmat midagi kompenseerima või pakkuma lennukitüübi vahetusel.