improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
191 meeldimist
1 postitust / 464 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Eks saata see pilet mõnele paljudest firmadest, mis 25% eest tegelevad nende juhtumitega.
Raha nad ju ei võta, kui kompi ei saa.
Kui nemad oskavad selle välja kaubelda, on 75% hüvitisest parem kui ei midagi.

Tais kotitaksegi neid, kelle templitest on aru saada, et nad elavad Tais ja käivad aeg-ajalt väljas viisat pikendamas. Hetkel on rahvusspordiks arvata, et nad võtavad taidelt töö ära, sest ega nad ju niisama ei ela, teevad salaja tööd ka ja järelikult mõni tai jääb ilma.
Teistpidi templitega, mis näitavad tihedat Tais käimist, kuid mitte seal elamist, pole ka huvi kedagi kottida.

Hinnatase võrreldes muu Aasiaga on kahtlemata kallim ja vastab riigile, kus keskmine palk on 4000 eurot kuus, ning linnale, mis tihti figureerib maailma kõige kallimate linnade seas nr 1 kohal.
Ilmselt ei leia midagi, mida Ali Expressist ei saaks mugavamalt otse koju tellida. Või kui hind pole probleemiks (hotellivalikut arvestades), siis võib ju ka Eestist osta, ehk on odavamgi ega pea vedama maailma teisest otsast.

Booking on sinu poolel, kaeba ja las peedistavad seda omanikku veidi.
Aga jõuga seal 12 euroga ööbida ka ei maksa, pannakse veel kõige haisvamasse tuppa ja sokutatakse kättemaksuks mõni lutikas tuppa :)
Lihtsalt põhimõtte pärast peaks laskma Bookingul omanikku noomida.

Mida rohkem lendad, seda vähem aega tahad kulutada lendamisele ja lendude ootamisele ja lennujaamadele, seega need ühest lennukist ilma mingi ooteajate järgmisesse jalutamised omandavad oma võlu.
Selles mõttes ühineks eelpoolsete soovitustega - kui toimub hilinemine ja 35 minutiga peale ei jõua, siis see 4 tundi hilisem lend on igal juhul sinu. Seega 1) kas jõuadki kiiresti kohale 2) kui ei jõua, saad nagunii selle 4-tunnise ooteaja mingite lisakuludeta.

Mõistlikkuse piirides tuleb riskidega arvestada - kui pagasi jõudmine sama päeva õhtul/järgmine päev on probleem, siis ära riski.
Kui lend on mingil ajal, kus Malaga suund võib olla 100% täis müüdud (mingi aasta suurim festival vms) - jälle ära riski.
Aga tavaolukorras riskid puuduvad.

Esiteks loe ilma kohta - Vietnam asub erinevates kliimavöötmetes, põhjas on 4 aastaaega (talv, kevad, suvi, sügis), lõunas 2 (vihm/pole vihm). Seega vaata, kuidas sinu valitud kuu sobib erinevate piirkondade kliimaga.
Liiklus on lihtsalt tihe ja väga aeganõudev, samuti piirkonniti erinev. Põhjas on kõigile kogu aeg roheline, kuigi teoorias mingid valgusfoorid linnades vilguvad, aga neid tulesid eiratakse. Lõunas pigem see, et rolleritega sõidetakse kõnniteedel, nii et pole päris rahulikku turvalist kohta, eriti lapsekäruga. Lisaks kehtib kõikjal kohustuslik nõue, et iga juht peab laskma signaali minimaalselt iga 5 sekundi tagant, muidu ilmselt saab trahvi.
Lõpuks sõltub liiklusega harjumine igaühe närvikavast. Kui Tai liiklusega kursis oled, siis tailased saavad reeglina šoki, kui Vietnami liiklust näevad (ja teadupoolest pole ka Tai liiklus mingi eriline meelakkumine). Indiaga on ilmselt täiesti võrreldav.
Fun fact on ehk see, et Tais sureb liikluses rohkem inimesi kui Vietnamis. Ühest küljest on Tais autosid rohkem kui rollereid, seega õnnetused tõsisemad, teisalt on Vietnami liiklus hull, aga üksteisega arvestavam.
Vietnam on rongidega ja bussidega täiesti sõidetav, lihtsalt tuleb arvestada, et see kõik võtab meeletult aega. Kui on kavas tõesti terve riik vähehaaval läbi sõita, võid transpordi arvele kirjutada ca 20% reisiajast (kui näiteks paari nädalaga kavatsed seda teha).
Vahe on umbes selline, et Vietnamis vahemaad Hanoist Saigoni võib lugeda sama pikaks kui Jaapanis ühest otsast teise.  Jaapanis sõidab rongiga seda vahemaad umbes 7 tundi, Vietnamis on sõiduaeg 35 tundi.

Hügieeni poolest on Vietnam parem kui Kambodža, piisavalt on ka turistikaid söögikohti, kus ilmselt lapsega puhtam ja muretum. Tänavatoidu ja odavamate kohtade puhul on pigem see Tai teema 10-15 aasta eest, kus õpetati, et mingil juhul ei tohi jooke jääga tellida jne. Tai on reeglina arenenud tööstusliku jää kasutamiseni, keegi ei viitsi seda ise solkkraaniveest külmutada, Vietnam liigub jõudalt selle suunas, Kambodža hakkab sinna arenema.

Nii ei viitsi keegi oma teadmisi mitmendat korda kirja panna.
Pigem tasub vaadata neid teemasid siin
https://trip.ee/foorum/uldfoorum?destination=355&topic=
ja täpsustada küsimust vastavalt.

Ei, sellist pole kunagi saanud.
cheapvietnamvisaonline.com teeb 6 dollariga eraldi paberi kas ühele inimesele või nii mitmele kui korraga tellid.
Aga punane tempel ja sinine pastakas kuuluvad asja juurde, ju Alotrip ei viitsi siis eraldi paberitega jännata.

Ja kas põhimõtteliselt nõutakse võrdset kohtlemist?
Priceline jälgib Expediat (või pigem siis leping kohustab hotelli jälgima), et Hotels.comi "peidetud hind" oleks sama, mis Bookingu Kaval-Ants/Genius ja Agoda kupong? Et keegi ei saaks suuremat allahindlust ja konkurentsieelist?
Et kui Bookingus on "ainult täna, ainult 24 tundi" Kaval-Antsu hind, siis kui leping on ka Expediaga, peab ka Hotels.com kuvama samaaegselt samaväärset "peidetud hinda" (ainult täna ainult sulle 50% off)?
Või kas on lubatud Expedia saitidele pakkuda suuremat/väiksemat allahindlust kui Priceline'i saitidele näiteks?

Ja ilmselt nähtavuse protsent ei mõjuta kaardiotsingut? Et kui otsin kaardil konkreetsesse piirkonda majutust, siis see kaart näitab ju kõiki võimalikke majutusi? Või kui maksad Bookingule liiga väikest protsenti, siis kas on võimalik, et ka kaardiotsingus ei kuvata majutusasutust?

Genius hind on võrdne Hotels.comi "peidetud hindade" ja Agoda "kupongidega". Ja ilmselt Geniused on umbes 95% Bookingu kasutajatest?

Kas teised saidid samamoodi kirjutavad need kupongid ja "ainult täna, ainult sulle" (loe: eranditult kõigile saidi kasutajatele) soodustused majutusasutuse kanda?

Kui kaarti vaatad, siis enamik Aasia riike on pikad soolikad ülevalt alla (Vietnam, Laos, Tai, Myanmar) või laiuvad muidu väga suurel alal (Filipiinid, Indoneesia, Hiina, India).
See tähendab, et igas riigis erinevates kohtades on erinev kliima - mida põhjapoolsem, seda rohkem on nelja aastaaega, mida lõuna- ehk ekvaatoripoolsem, seda rohkem on kahte aastaaega (sajab/ei saja).

Seega laias laastus võta ette konkreetne piirkond ja uuri just selle kohta.
Väga laias laastus on kuivem aeg novembrist märtsini.

Jah, Tallinna Lennujaama check-in on kohustatud küsima tagasilennupiletit.
Kui see on kahe kuu pärast, peavad nad küsima ka viisat, mis tõestab õigust nii kaua Tais viibida. Teoorias ei tohi sind Tallinnas lennule lubada, kui kõike vajalikku olemas pole.

Hinnakäärid on väga suured, eriti mitme inimesega ja edasi-tagasi.
Lennukiga tasub minna, kui:

  1. Oled piisavalt rikas, sest bussisõit pole midagi vaimustavat.
  2. Puhkus on lühike, sest kokku hoiad edasi-tagasi sõidu puhul umbes ühe puhkusepäeva - bussisõidust väsivad inimesed kaotavad põhimõtteliselt kaks päeva puhkust, sellel sõidupäeval ei toimu midagi muud peale sõitmise + väljamagamise.
    Buss on ca 7-8 tundi, lend 1 tund pluss eelnev-järgnev ajakulu.

Tai kohta on siin miljoneid teemasid, võib nendega tutvuda. See on üks maailma kõige lihtsamaid sihtkohti omal käel reisimiseks.
Kas pakett või omal käel - sõltub muust reisikogemusest. Kui vähegi oled mujal käinud, siis ei jää ka Tais omal käel hätta. Samas ei tule paketireis väga palju kallim, ilmselt ca 15-20% juurdehindlus.
Oktoobris on vihmahooaja lõpp. Saju/mitte saju kohta saad sama täpset infot nagu jaanipäeva kohta Eestis. Kas jaanipäeval on +2 kraadi ja sajab nagu 2016. aastal? Või +25 kraadi ja päike nagu 2014. aastal? Kõik on võimalik, mitte ükski varasem kogemus ega ennustus ei aita sul selle aasta oktoobri Tai ilmas kindel olla.
Kuna Tais hinnad ei hüppa lakke (ei hotellidel ega siselendudel) ka samaks päevaks/homseks broneerides, siis reisi planeerimine sõltub isiksusetüübist. Kui rahustab, võid 3 kuud ette kõik kinni panna. Sama hästi võid 3 päeva varem bronnides saada samad hinnad (või odavamad või minimaalselt kallimad). Aga kuna siselennud on seal nagu bussid, siis paljudel firmadel/liinidel on sama hind (ca 25-40 eurot) nii 10 kuud ette kui 2 tundi enne lendu ostes. Hotelle on miljon, mõned on välja müüdud, aga mõnikümmend teevad ikka viimase hetke pakkumisi vahetult enne reisi broneerijatele.

Minu teada puistatakse seda rotdeed Tais igal pool toidu sisse või on see kastmetes, mida peale tilgutatakse.
http://milkblitzstreetbomb.com/thailand/how-to-avoid-msg-in-thailand/

MSG allergikud hoiatavad restoranide eest, et seal kokk nagunii salaja poetab seda, isegi kui spetsiaalselt ilma MSG-ta tellida, sest kokk ju teab, mis toidu maitsvaks teeb.
Samas on see Tais nii levinud maitseaine, et paljud kokad kindlasti ei teagi, et tegu on glutamaadiga. Lihtsalt see on see asi, mis alati toidu sisse käib.

Jah, valge liiva ja helesinise ranna jaoks on Vietnam vale riik.
1-2 nädalat enne reisi ostes ei saa valida - lennake sinna, kuhu soodsamalt saate.
Aega on teil piisavalt, et seal surmani avastada, seega erilist vahet pole.
Kohapealsete hindade pärast ärge muretsege, need on odavad - nii söök-jook kui transport, ekskursioonid jne Pole vast erilist vahet, kas mingi söök on euro või kaks eurot - Vietnam on ka riik, kus saab viietärniluksust nautida Eestist odavamate hindadega, seega soovi korral võite ka seda proovida.
Arvestage võrreldes Egiptusega, et kohalik elu elab väga seljas, kogu oma 70 miljoni elaniku (ja nende tekitatud prügi ja müraga - seetõttu puuduvad ka valged rannad ja helesinine vesi), turistid pole seal eraldatud oma vaiksetesse korallitsoonidesse.
Reaalset elu ja vee värvi näeb pigem selles Maalehe videosarjas
http://maaleht.delfi.ee/news/kaameragamaal/kaameraga/maalehe-dokfilm-ohumargid-viitavad-et-vietnami-ahvardab-okokatastroof?id=80627853

Aga naatriumvesinikglutamaat ongi maitsev ju :) Ega seda muidu ei kasutataks. See pruunikas vedelik on Tais muidugi kohustuslik maitseaine, aga nautigem seda nagu päikeseloojangukollast värvainet Aasia Fantas, mis teeb sealsest Fantast tõeliselt mõnusa ja erutava keemiapommi, mitte mingi lahja kihiseva apelsinimahla nagu ELis.
Söövad taid seda glutamaati terve elu sisse, küll elavad ka turistid üle, kui mõne nädala sellest toituvad. Häda on ainult nendel, kellel on allergia selle aine vastu, aga mina söön ja kiidan :)

Vaesematest Aasia riikidest Tai on jõudnud punkti, kus keegi enam ise jääd ei viitsi teha, lihtsam on tellida pakendatult otse tehasest.
Filipiinidel pole veel infra nii kaugele arenenud, seal tehakse käepärastest vahenditest ise jääd ja turistile see mikrofloora on tõsine ohuallikas esmatutvusel. Valgel turistil ligi 100% tõenäosusega lööb esimesel Filipiini-visiidil põhja alt ära, edaspidi reeglina enam mitte.

Kurb kuulda, et inflatsioon ka sinna trügib.
Kuna tegu mitteametlike trahvidega, siis muidugi leidub igasuguseid juhtumeid - kindlasti on kuskil ka mõni häbelik politseinik, kes saab turistilt 200 ega julgegi juurde küsida "õiglast" summat. Ja keegi siis kelgib kuskil foorumis selle saavutusega - aga 99% politseinikest pole häbelikud ega võta nii vähe.

Jaoskonnas 1000 bahti siiski 99% ripub seepärast nagu kõigis reisimüügilettides kallid hinnad - et turist tunneks, et normaalne trahv (ca 500) on odavalt saadud.
Aga reaalselt 1000-bahtise trahvi maksjaid on sama raske leida kui neid, kes on reisi ostes suutnud maksta selle hinna, mis väljas ripub või brošüüris kirjas on, ja polegi automaatset 50% alet saanud (enne tingimist).
Põhjuseid rohkem maksta leidub muidugi miljon - politseiniku isiklikud kiiret lahendamist vajavad rahamured, turistivaene päev, jõukas välimus, venelaslik "küll see jaksab maksta" välimus jne Koos kohalikuga sõitmine on mõnele politseinikule automaatne +300 bahti kohaliku trahvist, teisele -300 bahti turistitrahvist.

Mugavaim oleks ilmselt kasutada Turkish Airlinesi, Qatarit, Etihadi vms.
Nendega on võimalik lennata ühte kohta (näiteks Ho Chi Minh) ja tagasi teisest kohast (näiteks Siem Reap), ilma et see hinda mõjutaks.
Seega kui mingi suurem kampaania tuleb nendelt lennufirmadelt - ilmselt 5-6 korda veel sel aastal, aga iseasi, millal ka aastavahetus pakkumises sees on - siis võib otsida sellist open jaw piletit. Hind võib siis sellel piletil olla ca 450-500 euri kampaania ajal ja ca 500-600 euri tavahind. Tripis on alati uudised üleval, kui on selline üldisem kampaania.
Kohapealsetele piletitele pikalt ette ei mõtleks. Valik on kas loksuda Vietnamis rongiga, Kambodžas bussiga (odav, aga meeletu ajakulu - samas võimalik öösel sõita, kui olete võimelised liikuvas transpordivahendis magama) või siselennuga.

E.T-le meenutuseks, et Tai politsei ei tegele liiklusohutuse ohjamisega, vaid konkreetselt korjab altkäemaksu liiklejatelt. 100-200 kohalikele, 400-500 turistile.
Kui kohalik jonnib ega taha maksta kohapeal, siis läheb jaoskonda ja maksab 500.
Turisti puhul ei tea, aga jaoskonda saadetud turist on kaotatud klient, eesmärk on siiski kohapeal sulas raha taskusse pista.

Pigem läheb sel kellaajal alla tunni.
Nok Lite hind on nüüd ilma pagasita, pead Nok X-tra ostma, kui pagasit tahad.
Thai Lionil on veel 10 kilo tasuta äraantavat pagasit hinnas.
Ma usun, et 7.25 lennule jõuab ilusti.

Noh, meie siin muidugi naerame, meil on süsteemid taga ja kodanike üle kontroll olemas. Võiks veel üritada tõestada, miks see Eestis nii lihtne pole, aga ilmselgelt pole mõtet. Sama hästi võiks üritada tõsiusksele tõestada, et maa pole lapik.
Aga arengumaades organikaubandus, laste lapsendamiseks/orjadeks röövimine jne just selle "viisin Taisse ämma juurde" skeemi järgi käibki. Kahjuks riikides, kus kodanike üle kontroll puudub, nii see lapsekaubandus käibki.
Ja küllalt paljud nendest riikidest on Tai naabrid.
Taimaal endal kusjuures on Eestiga identne sünnituskordaja (keskmiselt 1,5 last naise kohta - jätkusuutlik on 2,1 last) ja ilma immigratsioonita neist vaestest riikidest oleks riigi rahvastik samas tempos kahanev nagu Eestis.