improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
201 meeldimist
1 postitust / 481 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Eks foorumis on juba piisavalt infot. Sõltub pakettreisi iseloomust.
Kaks nädalat ainult Bangkokis on küll liig, aga ju on midagi muud ka planeeritud,
Bangkoki puhul on oluline hotelli asukoht sõltuvalt sellest, mida on seal kavas teha.  Liiklemisele võib muidu päevas kuluda tunde, kui asukoht on ebasoodne.
Jube kiiresti leidsid :)
Google arvab, et 7.  juulil alles registreeriti see domeen, ja vaevalt kaks päeva hiljem on keegi Tripist juba natist kinni saanud :)
Ilusti saab hakkama ka omal käel, kui Tripadvisoris ja ennekõikee Japan-Guide.com lehel eeltööd teha, seal on väga põhjalikud selgitused kõige jaoks. Google Maps + kirjeldus abiks ja näitab väga hästi koos hindadega ära, kuidas ühistransport kohale viib.
Ennekõike on küsimus matka ajas - ka selle kohta on pikad teemad ja selgitused netis ja vastab tõele, et valel ajal minnes võib seal ümber päevade kaupa tiirutada sekundikski mäge nägemata. Mitte et "jah, pole nii ilus nagu fotodel", vaid reaalselt ei näe mitte midagi ja isegi ei tea, mis suunas peaks vaatama, et mäge näha, lihtsalt on ühtlane hallus 360 kraadi.

Väga ähmased suht kohad, aga viimaste aastate ajalooline info on siin.

Kui sihtkoht täpsemini piiritleda, siis ei pea lolliks kerima. Kampaaniad tihti kipuvad olema igal aastal samal ajal. 
Pole finnair nii hull midagi hinna poolest, aasiasse 5-ga algavaid hindu olen ostnud nii nädal enne lendu kui pisut varem. Kampaaniate ajal nad nii 50 euro ringis lasevad alla. 

Siin on Bangkoki teemasid küll, kus soovitatakse tingimisvabu kaubanduskeskusi, kus ennast kurssi viia kohalike hindadega esmakordselt.
Platinum Fashion Mall näiteks - korruste kaupa poolkvaliteetset ja kvaliteetset kraami. Kõigel on oma kindel hind, mul üks tuttav üritas ennast kord näost siniseks tingida, aga ei saanud ka 20 bahti (50 senti) hinnast alla, müüja naeris ainult.
Samas on seal olemas nii need 100-bahtised nartsud kui ka 200-300 bahtised (5-7 eurosed) kvaliteetsemad asjad (needsamad, mis Ali Expressis maksavad 8-12 dollarit, lihtsalt seal saad ise katsuda ja suurust proovida), ja mida võib aastaid kanda.
Platinumi hinnakogemusega varustatult oskad hiljem turgudel paremini orienteeruda. Üldiselt normaalne tingimine on Tais kuni 25-30% alla ja hind langeb 1-2 küsimisega. Kui ikka näed, et küsitakse topelt ja hind hakkab kohe meeletult kukkuma, siis ära näe sellises letis vaeva.
NB! Siselendu ei maksa Tais osta edasi-tagasi, see ei anna mingit hinnaefekti, kuid piirab valikuvõimalusi. Edasi-tagasi pileti hind on lihtsalt kaks üheotsapiletit kokku liidetud. Ostke pilet vastavalt sobivale ajale ja pole vaja sama lennufirmaga tagasi tulla.
BKK lennujaamas on tegemist küll pikemal vahemaandumisel (rahavahetus Superrichis, süüa saab normaalse hinnaga). Krabile normaalne hind on ca 1000-1300 bahti (25-35 eurot üks ots), alega saab odavamalt.
Bangkok Airways on hindade osas kõige paindumatum, nendega tasub eriti oodata sale-hinda.
Tai puhul võib arvestada jah, et kohapeal turgudelt ostetud rõivad maksavad ca 100-150 baati (ca 2-3 eurot) selline odavam saast, mida mõni nädal kanda ja siis ära visata, ja 200-400 baati kvaliteetsem kraam.

Ühepäevane pesupesuteenus maksab ca 1-1,5 eurot kilo, seega pole vaja kraami kogu reisi jaoks ja saab arvestada, et vähemalt 1-2 korda pesed reisi ajal. Hotellides maksab reeglina 2-3 korda rohkem, aga ei maksa arvata, et nad ise ja kvaliteetsemalt/turvalisemalt pesevad - nad tassivad riided sinnasamasse lähimasse 1-eurosesse pesumajja. Seda isegi paljud 5-tärni hotellid, mis küsivad euro ühe T-särgi või soki pesemise eest.

Kaasa võta olulised asjad, kui midagi maha jääb, siis kõike saab kohapeal ööpäevaringselt osta, valik on kordades laiem ja odavam kui Eestis.
Konkreetselt Krabile lendavad Suvarnabhumi rahvusvaheliselt lennuväljalt (kood BKK) Thai VietJet Air (pagas pole hinnas), Bangkok Airways ning Thai Smile/Thai Airways (pagas kõigil hinnas).
Thai Smile on Thai Airwaysi tütarfirma, seega mõningaid lende näitab mõlema lennufirma alt - lende opereerib Thai Smile ja Thai Airwaysi alt ostes maksab lihtsalt rohkem, muud vahet pole.
Samas on Thai Airwaysil üksikud lennud, mida nad teenindavad oma lennukitega ja mida Thai Smile'i alt ei saa osta. Hinna poolest Thai Airways on reeglina kõige kallim, aga kui neil on juhtumisi väga suur lennuk liinil (olen kord lennanud Bangkok-Phuket mingi 3+4+3 konfiguratsiooniga mandritevahelise lennukiga), siis võivad nad müüa väga odavalt seda täis.

Liiga vara pole mõtet osta siselennu piletit, tasub osta kas mõne lakkamatu sale-hinnaga või suht viimasel hetkel (võid ka ise vaadata, et täna teisipäevaks 10. juuliks ostes on hinnad odavamad kui teisipäevaks 7. augustiks ostes - aga samas eriti odavad sale-hinnad on alati mitu kuud või pool aastat ette, lootuses, et ostetakse, aga reaalselt ei lennata, sest elu muudab plaane).

Oleneb reisiplaanist. Juba viimased kümmekond aastat on ca 500-eurosed piletid 1-2 korda aastas kampaaniatega saada Finnairi+Japan Airlinesiga Okinawasse ja Fukuokasse. Ka KLMi retrolennupakkumised viivad Fukuokasse kindlasti. Tokyoga võrdne sihtpunkt lendamiseks on Osaka. Ei ütleks, et on oluline hinnavahe Tokyoga, lihtsalt arvestama peab sellega, et reisi lõpus peab sinna tagasi saama, et tagasilendu alustada. Okinawa puhul pole ilmselt kõige mugavam. Tokyo ja Osaka on aga keskel ja reisiplaan on võimalik kombineerida 8-kujuliselt nende ümber.

Jaapanis kõige suurem kulu pole sinnalennupilet, siin käib jutt ca 30-50-eurosest võimalikust alest võrreldes sellega, kas ostad kohe või passid mingit kampaaniat. Sakura perioodil liiga hilja hotelli bronnides maksad sa selle summa üheainsa öö eest rohkem, seega see parema lennuhinna passimine võib hotellide arvelt osutuda mitmesajaeuroseks kaotuseks. Oluline on ka reisiplaan ja rongipassi ajastamine - ka siin iga lisanduv paar päeva võib olla sadades eurodes lisakulu.

Jaapanisse kõige mõistlikum on tõesti Finnair ca 500-550ga. Turkish on alternatiiv ja ka KLM pakub ca 400ga lende kampaaniate ajal, mis sisaldavad ca 10-tunnist ümberistumist Amsterdamis ja retrolendu Aasiasse mõne nende ca 25-aastase Boeinguga.

Ennekõike tuleks lend kiiresti ära võtta, et sakura ajaks majutus ära bronnida. Praeguseks võiks olla ca 30-50% kohtadest bronnitud, aasta alguseks on sakura ajaks ca 80% bronnitud ja hinnad liiguvad ka ülesjoones. Mis praegu veel 100 eurot öö, on talvel 300 ja märtsis näiteks tuhat eurot. Mõningad väiksemad onseni-linnakesed võivad juba praegu sakura ajaks ligi 100% broneeritud olla. 

Lisaks oma kogemuse ja üllastuse Gilide kohta, mida pole ehk kuigi palju rõhutatud. Seega mul oli mulje nii kaardi kui postituste järgi, et sobib selliseks mõnepäevaseks lühitripiks ka - ei, mitte mingil juhul.

Esiteks - sõit Gilile on kokku 6-8 tundi üks ots. See on sisuliselt mahavisatud päev. Sõltub muidugi, kust transfer algab, aga arvestage, et umbes 3 tundi enne laeva väljumist on hotellist pick-up.
Minu pick-up oli kell 10, kohale Gili Airile jõudsin päikeseloojanguks (kiirpaadi teenus, Seminyak-Padang-Gili T-Lombok-Gili Air).

Keskpäevased laevad Padangist hilinevad ca 1-2 tundi garanteeritult, seal on tohutu ummistus laevadest ja 1-2 kaikohta. Mulle näidati juba tund aega varem, et näe, see seal kalda ääres on teie laev, aga lihtsalt seisis ja ootas seal sildumisvõimalust.

Tagasitulek aeglase ferryga Gili Air - Padang - Benoa - Nusa Dua, ca kell 12 kuni kell 18 saabumine (hilinemisi polnud).

Hommikuste laevadega jõuab siis kohale ilmselt 14-15 ajal Gilile, aga arvestage kell 6 hotellist pick-upiga - paljudele kindlasti liiga vara.

Teiseks - ärge vaadake ainult hindu, kõige olulisem on laevafirma, millega minna. Vahe on suurem kui Tallinn-Helsingi puhul kas minna LindaLine'i või Tallinkiga. Guugeldage teile pakutud laevafirmat ja kui arvustused on halvad, küsige midagi muud. Erinevatel müüjatel võivad olla lepingud erinevate firmadega või pakuvad halvemad firmad suuremat komisjonitasu, et neid eelisjärjekorras müüdaks. Minu kogemus: Ganggari väga halb (Tripadvisor nõustub), ärge kasutage. Patagonia Express normaalne (aga siiski 6 tundi õlitatult kulgenud sõidu jaoks).

Gili Air ise kindlasti ei kuulu minu Kagu-Aasia saarte esikümnesse. Liiv on pigem peenike kiviklibu, meri läbipaistmatu, puhtus keskpärane. Taiga võrreldes umbes nagu Ko Samed  või Ko Tao olemuselt ja rahvastatuse tasemelt. Gili T on siis ehk midagi Ko Samui rahvarohkemate kohtade stiilis?

Seega kas tasub minna? Eks ikka, võrreldes muu Baliga on ikka teistmoodi elamus, aga arvestage, et ka Gili Airi "hea, vaikne, rahulik" jne tähendab
siiski kümneid tuhandeid turiste ja sadu paate sadamas kõrvuti loksumas nagu kõikjal mujal. Eraldi teema on konkreetne snorgeldamishuvi ja korallrahud - kahtlemata on need kuskil parima kvaliteediga, aga igasuguseid on siiski huvitav ise näha.
Ja igasugusele Gili reisile lisage 2 päeva puhast transpordikulu Balist, seega paariks päevaks pole mingit mõtet läbi põigata, siis läheb suhe ajakuluga liiga paigast. Sobib vahepeatuseks teel Lombokisse näiteks või kui Balile on võetud kaks nädalat ja see tundub talumatult pikk aeg. Ja muidugi siis, kui pole väga palju teisi saari piirkonnas külastanud - kui on liiga paljuga võrrelda, siis Gilid kipuvad kannatama.

Lapsi võib saunas treenida. Päikese käes on ca 40-kraadise varjutemperatuuriga üle 90 kraadi. Küta saun 90-100 vahele ja mõõda, kui kaua lapsed vastu peavad koos riiete ja tingimata mütsiga. Sama kaua kestavad ka juulikuises Egiptuses päikese käes ja olla on sama mugav.
Ise olen käinud Luxori püramiidide vahel uitamas sellise temperatuuriga,  seal varju teatavasti ei leia, ega mõnus polnud, kui lagipähe paistab.
Kõik kohad olid täis hoiatavaid silte päikese käes temperatuuriga (reeglina oli 90+/- mõned kraadid), kohalikud suutsid küll kuidagi oma pikkade burkadega ringi lasta.
Niipalju, et Suvarnabhumist lendab Bangkok Airways mitu korda päevas Siem Reapi. Ise olen ostnud pileti päev enne lendu 1300 bahtiga (pagas hinnas). Ilmselt pikalt ette ostes on kallim, aga neil päris tihti on sooduskampaaniad, seega tasub kuskil kodulehel ennast registreerida uudiskirja saama. Lennujaamavahetuseta võib olla kiirem ja mugavam (näiteks kell 13.35 on neil üks lend sinna).
Siem Reapis tasub kasutada asjaliku tukijuhi pakkumist või tänaval ise kaubeldes olla väga resoluutne, et rendid tuki ajaliselt ja sõidad sinna, kuhu ise tahad. 95% juhtidest ajavad mingit oma kindlat programmi peale ja püüavad mõnda turistilõksu vedada.

Öiseid lende, eriti tšartereid, on Tallinnast suvehooajal peaaegu igapäevaselt. Oleks päris lahe, kui kell 1-2 öösel, paar tundi enne lendu lennujaama saabunutele, öeldaks iga päev: "Tüng! Enne südaööd oleks pidanud tulema. Meie uksi enne kella nelja ei ava!"
Samuti oleks lahe, kui kell 2 öösel saabunud lendajatele öeldaks: "No nii, oodake nüüd siin platsi peal. Kell 4 tulevad meil pagasitõstjad tööle, siis saate pakid  kätte ja koristaja keerab ukse lahti, et sisse pääseksite."

Võib otsida ka Premier Inn kodulehel (need pole ka tihti suurtes otsingusaitides, aga on viisakas kvaliteet).
Näiteks Euston/St Pancras/King's Cross piirkond.
4 ööd King's Crossi juures oli 280 naela juuni alguses näiteks.
Iseasi, kas see tundub odav, aga Premier Innis on head toad selle raha eest, pole mingi kingakarp.

Bookingu puhul võtab raha hotell, kaardi väljavõttele jääb näha hotelli nimi või mingi suvalise nimega firma, mis on hotelli operaatoriks või omab õigust krediitkaardilt raha võtta (selleks võib pisihotellide puhul olla mingi suvaline riide- või kalapood või mõni teine hotelliomaniku firma).

Hotels.com puhul võtab kaardilt raha (ja kannab tagasi) HOTELS.COM. Hotels.comi ja hotelli vaheline arveldus on nende teema.
Samamoodi Agoda puhul võtab raha ja kannab tagasi Agoda nimeline firma ja arveldab edasi hotelliga ise.

Eks saata see pilet mõnele paljudest firmadest, mis 25% eest tegelevad nende juhtumitega.
Raha nad ju ei võta, kui kompi ei saa.
Kui nemad oskavad selle välja kaubelda, on 75% hüvitisest parem kui ei midagi.

Tais kotitaksegi neid, kelle templitest on aru saada, et nad elavad Tais ja käivad aeg-ajalt väljas viisat pikendamas. Hetkel on rahvusspordiks arvata, et nad võtavad taidelt töö ära, sest ega nad ju niisama ei ela, teevad salaja tööd ka ja järelikult mõni tai jääb ilma.
Teistpidi templitega, mis näitavad tihedat Tais käimist, kuid mitte seal elamist, pole ka huvi kedagi kottida.

Hinnatase võrreldes muu Aasiaga on kahtlemata kallim ja vastab riigile, kus keskmine palk on 4000 eurot kuus, ning linnale, mis tihti figureerib maailma kõige kallimate linnade seas nr 1 kohal.
Ilmselt ei leia midagi, mida Ali Expressist ei saaks mugavamalt otse koju tellida. Või kui hind pole probleemiks (hotellivalikut arvestades), siis võib ju ka Eestist osta, ehk on odavamgi ega pea vedama maailma teisest otsast.

Booking on sinu poolel, kaeba ja las peedistavad seda omanikku veidi.
Aga jõuga seal 12 euroga ööbida ka ei maksa, pannakse veel kõige haisvamasse tuppa ja sokutatakse kättemaksuks mõni lutikas tuppa :)
Lihtsalt põhimõtte pärast peaks laskma Bookingul omanikku noomida.

Mida rohkem lendad, seda vähem aega tahad kulutada lendamisele ja lendude ootamisele ja lennujaamadele, seega need ühest lennukist ilma mingi ooteajate järgmisesse jalutamised omandavad oma võlu.
Selles mõttes ühineks eelpoolsete soovitustega - kui toimub hilinemine ja 35 minutiga peale ei jõua, siis see 4 tundi hilisem lend on igal juhul sinu. Seega 1) kas jõuadki kiiresti kohale 2) kui ei jõua, saad nagunii selle 4-tunnise ooteaja mingite lisakuludeta.

Mõistlikkuse piirides tuleb riskidega arvestada - kui pagasi jõudmine sama päeva õhtul/järgmine päev on probleem, siis ära riski.
Kui lend on mingil ajal, kus Malaga suund võib olla 100% täis müüdud (mingi aasta suurim festival vms) - jälle ära riski.
Aga tavaolukorras riskid puuduvad.

Esiteks loe ilma kohta - Vietnam asub erinevates kliimavöötmetes, põhjas on 4 aastaaega (talv, kevad, suvi, sügis), lõunas 2 (vihm/pole vihm). Seega vaata, kuidas sinu valitud kuu sobib erinevate piirkondade kliimaga.
Liiklus on lihtsalt tihe ja väga aeganõudev, samuti piirkonniti erinev. Põhjas on kõigile kogu aeg roheline, kuigi teoorias mingid valgusfoorid linnades vilguvad, aga neid tulesid eiratakse. Lõunas pigem see, et rolleritega sõidetakse kõnniteedel, nii et pole päris rahulikku turvalist kohta, eriti lapsekäruga. Lisaks kehtib kõikjal kohustuslik nõue, et iga juht peab laskma signaali minimaalselt iga 5 sekundi tagant, muidu ilmselt saab trahvi.
Lõpuks sõltub liiklusega harjumine igaühe närvikavast. Kui Tai liiklusega kursis oled, siis tailased saavad reeglina šoki, kui Vietnami liiklust näevad (ja teadupoolest pole ka Tai liiklus mingi eriline meelakkumine). Indiaga on ilmselt täiesti võrreldav.
Fun fact on ehk see, et Tais sureb liikluses rohkem inimesi kui Vietnamis. Ühest küljest on Tais autosid rohkem kui rollereid, seega õnnetused tõsisemad, teisalt on Vietnami liiklus hull, aga üksteisega arvestavam.
Vietnam on rongidega ja bussidega täiesti sõidetav, lihtsalt tuleb arvestada, et see kõik võtab meeletult aega. Kui on kavas tõesti terve riik vähehaaval läbi sõita, võid transpordi arvele kirjutada ca 20% reisiajast (kui näiteks paari nädalaga kavatsed seda teha).
Vahe on umbes selline, et Vietnamis vahemaad Hanoist Saigoni võib lugeda sama pikaks kui Jaapanis ühest otsast teise.  Jaapanis sõidab rongiga seda vahemaad umbes 7 tundi, Vietnamis on sõiduaeg 35 tundi.

Hügieeni poolest on Vietnam parem kui Kambodža, piisavalt on ka turistikaid söögikohti, kus ilmselt lapsega puhtam ja muretum. Tänavatoidu ja odavamate kohtade puhul on pigem see Tai teema 10-15 aasta eest, kus õpetati, et mingil juhul ei tohi jooke jääga tellida jne. Tai on reeglina arenenud tööstusliku jää kasutamiseni, keegi ei viitsi seda ise solkkraaniveest külmutada, Vietnam liigub jõudalt selle suunas, Kambodža hakkab sinna arenema.

Nii ei viitsi keegi oma teadmisi mitmendat korda kirja panna.
Pigem tasub vaadata neid teemasid siin
https://trip.ee/foorum/uldfoorum?destination=355&topic=
ja täpsustada küsimust vastavalt.

Ei, sellist pole kunagi saanud.
cheapvietnamvisaonline.com teeb 6 dollariga eraldi paberi kas ühele inimesele või nii mitmele kui korraga tellid.
Aga punane tempel ja sinine pastakas kuuluvad asja juurde, ju Alotrip ei viitsi siis eraldi paberitega jännata.