improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
110 meeldimist
1 postitust / 289 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Lõpus on saari tõesti palju, mina jätaks pigem Phangani välja, ainult Samui ja Tao.
Tuurid maksavad kohapeal kindlasti vähem, kui internetist leitud hinnad, ärge jumala eest kuskil online bukkige. Suvalisele kell 7 algavale tuurile saab kohapeal kohad osta ka südaöö paiku (muidugi ei pea nii hiliseks jätma), aga põhimõtteliselt pole seda hirmu, et kohad otsa saavad.
Kanchaburi tuur mulle erilist muljet ei ole avaldanud. Tasub teha, kui soovite elamust Kwai jõe räpasusest või kui olete ajaloohuvilised ja soovite näha, kuidas maailmasõjas neutraalseks jäänud, ent faktiliselt teljeriikide (Jaapani) poolel olnud riik püüab eksponeerida ennast liitlaste pooldajana ja imponeerida briti/ameerika turistidele. Koski on Tais umbes tuhat, iga nurga peal saab mõne, ja kuigi Erawan on ilus, pole ta ülejäänutest sedavõrd palju ilusam, et kaks päeva pühendada.
Elevandipargid - Chiang Mai nišiks on "rescue elephants" ehk siis püütakse keskenduda vangistusest päästetud elevantidele ja küsida rohkem raha selle eest, et vantidega ratsutada EI saaks kui turistidele kümne euroga banaane müüa. millega premeerida pasunat puhuvat ja tantsivat elevandipoega. Küll on ka päästetud elevandid omandanud Chiang Mais eraldi tööstuse mõõtme, erinevaid parke on seal kümmekond.

Lihtsalt kiire märkus esimese lennu kohta Chiang Maisse. Parem on lennata rahvusvahelisest lennujaamast Bangkok Airwaysi või Thai Smile'iga, ei pea lennujaamu vahetama. Pilet (pagas hinnas) 1300 baati Smile'iga.

See plaan on muidugi mõttekam tänu lisandunud päevadele.
Täielik transpordipäev on viies, hoolega tuleb valida ka Bangkoki hotelli asukoht. Ca 15% reisist on transport + öörongis veedetud aeg.
Aga tundub, et teisiti pole võimalik - ainus viis transpordi osakaalu pisut vähendada on 0-päeval jõuda Bangkokist randa, aga kui lennuk jõuab liiga hilja, siis paremat varianti kui see kava pole.
Ko Sameti eelistaksin Hua Hinile, ehkki sinnasaamine võtab ca 1-2 tundi rohkem aega ja ka kohalviibimine on tunduvalt kallim. Hua Hinis tasuta avalikud rannad pole midagi erilist - kui raha pole probleem, siis võib kaaluda Hua Hinis mingit viietärnikuurorti oma privaatrannaga.
Samet on ka väga kalli majutusega ja võib nädalavahetustel peaaegu 100% täis minna. Ise soovitan seal Samed Villa Resort (samedvilla.com) - nad ei müü ühegi rahvusvahelise lehe kaudu nagu Booking või Agoda, ainult oma koduleht ja jumal teab, mis kanalid veel, aga kvaliteedi-hinna suhe on selle võrra rohkem paigas (paljud naaberhotellid näevad 100% samasugused välja, aga on kaks korda kallimad). Kui piisab tüüpilisest kliimaseadmega kuutputkast, siis neid on sealsamas kõrval saada ka tüüpilise 1000 bahtiga (ilmselt pigem Agodast või AsiaHotelsist leitavad, mitte Bookingust) ja ka mitu kuud varem majutust kinni pannes võib enam-vähem hinnaga saada mõne normaalsema hotelli.

Tai kliima on nagu Eestis - ka oktoobri teises pooles ei oska keegi kuskil ennustada, kas on ilus ilm või sajab (soe on nagunii kogu aeg).
Transport ja hotellide vahel sebimine võtab meeletu aja ja kui puhkus on nii lühike, siis hetkel ca 30% puhkusest on eri kohtade vahel liikumine.

Mis on kaks päeva Ko Sametil? Üks päev on sinnasaamine (pärastlõunaks kohal) ja teine päev on tagasitulemine (kell 10 hotellist check-out ja punuma). Näed umbes 4 tundi randa päevavalguses.

Sõltuvalt lennuaegadest Bangkoki ja tagasi, teeksin pigem sellise plaani, et esimene päev maandud ja sõidad otse Sameti (Hua Hini) lennujaamast, teine päev seal, kolmandal sõidad Bangkoki (bussiga arvesta 3-5 tundi koos ummikutega, taksoga tunnike vähem), neljas päev seal, viiendal sõidad Chiang Maisse, kuues päev seal, seitsmendal lendad Bangkoki mõni tund enne tagasilendu ja otse lennukile.
See kahandab transpordi osa kogu reisiajast ca 15-20% peale.

Sõltub aastast.
https://iamkohchang.com/koh-chang-weather

Teoorias vihmahooaja viimane kuu, aga kliimamuutuste tõttu ei ole ka Tais enam miski raudselt paigas ja mõnenädalased kõikumised võrreldes "tavalise keskmisega" on tüüpilised.
Statistilise keskmise järgi on oktoober vihmahooaja kõige vähevihmasem kuu.

Pane oma soovitud oktoobripäeva siia ja näed, mis ilm sel päeval viimased 10 aastat on olnud, eks otsusta selle põhjal.
https://www.worldweatheronline.com/amphoe-ko-chang-weather-history/trat/th.aspx

Inimeste taluvuspiir on erinev. Aasia otsad on nendega tihti kõige odamad. Paljud lendavad nendega Bangkoki ja usuvad, et kokkuhoitud 50-100 eurot on seda väärt.
Ja raha väärtus on erinev, seega 100 eurot rohkem maksta natuke parema lennukitoidu, meelelahutuse ja istme eest on mõnele loomulik asjade käik, teistele mõttetu raiskamine.
Ütleme nii, et ukrainlastel on hinna-kvaliteedi suhe paigas. Odavama raha eest saab odavama teenuse ja kvaliteedi. Maksad täpselt selle eest, mida vastu saad.

Istanbul on paratamatult nagu Pariis ja London - koht, kus toimub vähemalt kolm terrorirünnakut aastas. Eks ohutunnetus on suurem vahetult pärast rünnakut (kui rünnakuoht on tegelikult kõige väiksem) ja madalam rünnakutevahelisel ajal (nagu praegu, kui järgmise rünnaku statistiline tõenäosus on suurem).

Linn ise on kahtlemata suurem kui Pariis või London (turismiatraktsioonide osa), seega tõenäosus olla valel ajal vales kohas on väiksem.

13 on detsembri esimene pool ja 1. jaanuaril tagasilend on ka vähestele huvitav,
Kallid ongi just kaks viimast detsembri nädalat ja jaanuar 10.-14.ndani, kui kõik lennata tahavad (ka teemaalgataja). Tagasilend detsembri lõpus ja jaanuari esimestel päevadel on tihti soodukate all.
Minu mälu järgi armastab Finnair jätta soodukatest välja perioodi 19. detsember kuni ca 10. jaanuar.
Kui on oluline kiiresti saada (10-12 tundi), siis ma pigem võtaks kohe piletid. Aeroflotiga läheb siiski vähemalt üks ots 16-18 tunni ligi ja ka Finnair hakkab peagi kõige odavamalt pakkuma 15-16 tunniseid otsi.
Küll on aga Aeroflotil igal aastal ca 500-eurosed jõulusid hõlmavad pakkumised veel oktoobris-novembris.

See ju tähendab, et sa oled valmis 300-400 eurot rohkem maksma, et saada kohale kiiremini. Seega pole ju erilist vahet, kas Finnairi 900 eurot langeb äkki mingi soodukaga 800 või 850 peale. Usutavasti ei lange, nad aastavahetust hoiavad reeglina kiivalt väljas soodukatest. Maksimaalselt võib see hind langeda sellisel hooajal 750 kanti, aga tõenäoliselt ei lange, vaid võetakse kõige kiiremad ümberistumised ka 900 seest välja ja pead ikka ühe otsa puhul mitu tundi Helsingis passima.

Jah, täpselt, kasuta Google Mapsi ja kõik toimib nii, nagu kirjeldatud. Naudi internetti, kuni London on veel Euroopa Liit ja selle eest ei tule midagi maksta :)

Kui Uberit või teisi äppe pole telefonis - või kui pole nutitelefonigi, siis julgelt võta takso, see pole Londonis mingi ulmehinnaga. ca 20-30 euroga saad ka kõige kallima musta taksoga (black cab) otse Victoria Stationisse kõige kiiremini ja ilma nelja bussita. Uberiga langeb hind alla 20 euro.

Ööbussid on Londonis keerulised, mina soovitaksin igal juhul sõita taksoga, kõige muretum ja ainult ühekordne kulu.

Ütleme nii, et Londonis on miljoneid idaeurooplasi ja pigem on seal keeruline leida mõnda Briti inglise keelt kõnelevat inimest.
Kui kuskil mingi probleem tekib, siis mõne abivalmis inimese ikka leiab, lähimalt politseinikult võib alati küsida, neil 99,9% tööst ongi turiste juhendada.
Keegi pole ilmselt vastanud, sest ei kujuta ette, et probleemid üldse võimalikud oleksid :)

Koh Chang Paradise Resort & Spa on suht optimaalse asukohaga terve saare jaoks. Ka Siam Royal View kant pakub privaatranna elamust piisavalt.
Ega seal suurt muud pole teha, kui veel kõrvalsaari avastada.

Ma ausalt jätaks El Nido vahele, see on üles haibitud koht, kus pole midagi muud peale Filipiinide kõige kallima hinnataseme, kuid kahjuks teenuse kvaliteet vastaks kaks-kolm korda madalamatele hindadele. Põhimõtteliselt El Nidos maksate mersu eest, aga saate vana Pobeda. Kahtlemata leidub ka neid, kes see rõõmustab, aga 95% inimestest nuriseks. El Nidot valides peab olema väga kindel, et sobite selle 5% sekka.
Raiskate seal lihtsalt meeletu aja transpordile (200 kilti El Nidost Puerto Princesasse on 5-tunnine bussisõit ehk põhimõtteliselt mahakantud päev, nagu ka paadisõit El Nidosse kannab maha veel ühe päeva) ega saa midagi sellist, mida ei saaks mujal Filipiinidel hulga odavamalt.
Ja mitte et seda tõsiselt peaks võtma, aga ca 1-2 nädala tagune hoiatus USA (hiljem ka Briti) kodanikele
https://ph.usembassy.gov/security-message-u-s-citizens-travel-advisory-palawan-province/

Scoot on tüüpiline odavlennufirma, iga liigutus, amps ja lonks maksab. Nagu AirAsialgi.
Scoot kuulub Singapore Airilinesile, mis võib ehk anda mingi boonuse läbi Singapuri ümberistumisega lennates, aga Bangkok-Tokyo liinil pole oluline.

Scooti kiiks on see, et teoorias ei luba nad pardal süüa/juua enda kaasa võetud asju, pead ostma. AirAsia puhul pole kuulnud, et nad pahaks paneksid. Ja ka Scooti puhul on väga raske seda reeglit kontrollida ja peale suruda, eriti öise lennu puhul pimedas lennukis.

"Päästetud elevandid" on seal eraldi turismisektor, ma vist korjasin 5-6 erineva koha reklaambrošüürid, aga ei viitsinud eeltööd teha ja uurida, kui päästetud nad reaalselt on (või on lihtsalt tavalised elevandifarmid rebränditud turistidele sobivamaks). Raftingu ja zippimise kohta vihmahooajal ei oska arvata, aga kosed on kindlasti vett täis ja uhked vaadata.

Jah, nädal on piisav. Hotelle saab bukkida samal päeval või päev ette.
Tai siselennupiletitega ma ka ei muretseks ja ette ei ostaks. Eriti kuna te ei satu sinna mingi festivali või ürituse ajal. Näiteks täna homseks ostes on Chiang Mai-Bangkok piletid 1000-1100 bahti, Chiang Rai-Bangkok on 1300-1500 bahti. Samad hinnad kehtivad ka mõni tund enne lendu samaks päevaks ostes.
Kui mingi promo ajal ette ostate, siis mõnisada bahti saate sellest hinnast alla, aga miks endale nii range plaan paika panna kaks kuud varem?
Sõitke kohale, millal viitsite, ja kui ära tüütab, siis ostke pilet samaks päevaks või homseks ja lennake kuskile mujale. Kehtib kõigi Tai siselendude puhul. Lennuk on seal nagu Tallinn-Tartu buss, kuhu ju ka juuliks ei hakka piletit ette ära ostma (kuigi kuuldavasti üks koht bussis on 1 euroga müügis või midagi taolist - aga las ta olla, sest ka täishind ei tapa).

Turistikaart ei kehti, lennujaamaliinid üldse kipuvad sellistest kaartidest väljapoole jääma. Edasi-tagasi pilet Lidole on 27 euri.
Odavamalt saab Unica kaardiga (ca 10 euri säästu vist edasi-tagasi).

Chiang Mais on vihmahooaeg maist augustini. Juulis 2016 oli vihmaseid päevi 29 31-st.
Kõik sõltub sinu huvidest ja sellest, mida määratleda Chiang Maina. Chiang Mai on templilinn, seega on seal võimalik veeta mitu päeva mööda templeid käies või külastada mõne tunni jooksul kahte ja otsustada, et aitab ka.
Erinevad päevatuurid veavad sind valge templi juurde (asub tegelikult Chiang Rais) ja Kuldsesse Kolmnurka või ka Pai poole.
Kõik need kohad on tundide ja sadade kilomeetrite kaugusel Chiang Maist, seega on küsimus, kas pead silmas konkreetselt Chiang Mai turismiatraktsioone või lähipiirkonda (ehk - kas Tallinnas viibides on Tartu ja Otepää külastamine sama reisi osa või räägime konkreetselt Tallinnast).
Konkreetselt Chiang Mai puhul on 2 päeva täiesti piisav, aga ehk tahad veeta rohkem aega sealsetes džässklubides või baarides. Kui lisada päevatripid lähipiirkondadesse, võib Chiang Mai ka 4-5 päeva või kauemgi baasiks olla, kuid samamoodi võib sealt liikuda Raisse või Paisse, et mitte igal õhtul tagasi sõita samasse linna.

Turiste on Tais igal ajal.
Kliima on Tais sama pekkis kui igal pool mujal maailmas - vihmahooajal võib olla põud ja kuival hooajal aastakümne suurimad üleujutused. Keegi ei julge enam sulle täpselt öelda, millal sajab ja millal mitte.
Möödunud aasta juulis, vihmahooaja teisel kuul, hakkas Bangkokis suure põua tõttu vesi otsa saama.
Aga turiste on ikka palju, kasvõi külma talve eest põgenevaid austraallasi.
Igasuguseid tuure tõmmatakse sobivalt koomale. Kunagi juulis Phuketis igavusest mingit tuuri võttes kuulsin Tais esimest ja viimast korda lauset: "Sinna homseks ei saa, kõik on välja müüdud." Muidu võid südaöösel võtta probleemideta mõne kell 7 hommikul algava tuuri ükskõik kuhu.
Soovitav on kohale sõita ja siseriiklikud plaanid teha kohapeal sõltuvalt reaalsest vihmaolukorrast.

Aasia siselendudeks Traveloka ja Tiket

Juuli ja august on Balis tippaeg. Majutus on ka ca 30-50% kallim kui muul ajal. Seepärast ka lennupiletid kallid.
Nii et juuli Balis läheb igal juhul palju maksma, nii lennu kui kõige muu osas.

Juulis ei pea Aasiasse sõitma, saab ka Euroopas ilusat ilma igal pool (võibolla).
Kui raha pole oluline, siis Island näiteks? Koguhind oleks ilmselt sama, mis Bali juulis, aga Balil võid 50% odavamalt ära käia mõnel muul ajal. Islandil on aga üldse ainult paar enam-vähem mõnusat turismikuud aastas.

Muu Aasia juulis - Taiwan, Tais on vihmavabu piirkondi (Ko Samuil on suht kuiv aeg), Filipiinidel kindlasti ka.
Kui soovid just rannapuhkust, siis guugelda kindlasti kohta + kuud + jellyfish. Paljudes Aasia kohtades on meduuside tippaeg sel ajal. Teistes kohtades jälle pole juuli üldse probleem, seega tasub guugeldada - juuni-august on eurooplaste jaoks madalhooaeg Aasiasse reisimisel (sest ka kodus on hea) ja omal nahal kogemusi pole väga palju.

Õige! Ärge usaldage pressiteate avaldanud Delfit, vaid ikka pressiteate algallikat
https://www.tarbijakaitseamet.ee/et/node/32756

Mitte et need esitamata andmed nüüd mingit tohutu probleem oleks. Väikese firma ja müügi korral lihtsalt tüütu ja mõttetu kohustus veel kuskile mingit aruannet esitada.
Nagu ka need tillukesed maksuvõlad, mis tekivad lihtsalt sellest, et läheb kuupäev meelest, kui on vaja midagi üle kanda.