improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
259 meeldimist
1 postitust / 615 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Annetusest peaks piisama, kui see sait seda lambist ei kirjutanud, vaid mingid tingimused leidis kuskilt
http://pointsgate.com/finnair-plus-frequent-flyer-points-will-no-longer-expire/
Balil on detsembris vihmahooaja kõrgpunkt (kõrghooaeg on praegu, meie suvi), samas on kindlasti majutuse hinnad laes tänu austraallastele, kes sinna siiski kohale lähevad.
Eks Tai-Vietnami-Kambodža kuidagi venitab välja selle rahaga, ka Myanmari, kui siselende vältida ja selle asemel kümneid tunde bussis veeta. Filipiinid, kui hoolega odavat siselendu valida ja El Nidot vältida (pigem Boholi kant) ning airBNB-s kohalike stiilis majutuda.
Dubai on minu arust ikka väga kallis sihtpunkt (kuigi lend odav), sealne seiklemine on pigem kopterilend või 7-tärni hotell.
Selles mõttes küll, et kui raha vedeleb maas, rahvas on hullult valmis maksma ja otseliinid on kasulikud, siis küll keegi siia mõne lennuki pargib ja selle raha üles korjab. Seda ka suviste eriliinide puhul.
Kui see tegevus nagunii kasumlik pole, siis tõesti, miks peaks lõppkokkuvõttes maksumaksja need pooltühjad lennukid kinni maksma.

Enim kannatavad hetkel üldine konkurents ja ärireisijad, kes on valmis rohkem maksma, et otse lennata ja ümberistumisi vältida. Mina pole ärireisija, aga ka juba ammu Momondos reastan lennud mitte hinna, vaid ajakulu järgi ja eelistan maksta lühema lennu eest rohkem.

Riik saaks konkurentsi suurendada, kui aitaks kaasfinantseerida otseliine mõnda ärireisijate jaoks olulisse põhilinna/lennujaama, mille graafik nõuaks paari suure lennuki Eestisse parkimist - lootuses, et pärast kohustuslike subsideeritud lendude tegemist jääb ka üle aega mõne kommertsalustel lisaliini avamiseks.
Isegi kui airBaltic või LOT selle hanke võidaks, tagaks see mingi koguse normaalmõõdus lennukite säilimise Tallinnas.
Ja alati on lootus, et sekkub Finnair või mõni selline - Finnairi puhul on selgelt näha, et Norra ATR-id on alati ligi 100% täis müüdud ja suurem lennuk (või tihedam graafik) Tallinn-Helsingi vahel aitaks Tallinnas tekidata paremat hinnakonkurentsi. Hetkel Finnair jääb tihti ostmata, kuna Tallinn-Helsingi lennukid on täis müüdud ja tuleks liiga pikk vahemaandumine Helsingis (või kisub hinna kirveks).
Finnairiga eriti suur ajavõit on Aasia suunal - ma usun, et Eestist saaks juurde tuhandeid lendajaid, kes hetkel lendavad Aasiasse ligi 24-tunniste otstega Lääne-Euroopa või Araabia kaudu, sest Finnairi ca 12-tunnised lennud ei suuda hinnas konkureerida Tallinn-Helsingi piiratud mahutavuse tõttu. Samuti ei suuda need ATR-id ilmselt piisavalt vedada pikamaalendude suuremaid kohvreid.
Aga küllap on ka teisi lennufirmasid, kes kommertsalustel ei pargiks iial Tallinna täismõõdus lennukit, aga pooleldi subsideeritult näeksid asjal mõtet.
Minu korduv kogemus Rossiyaga on olnud umbes 20 reisijat suures Bangkoki lennukis. Iga reisija sai laiutada umbes 27-l kohal, mis kaalus kindlasti üles igasugused toitlustused ja meelelahutused.
Toitu kindlasti pakuti, tõele au andes kvaliteeti ei mäleta, aga samas on ammu möödas ajad, kui mind kopikavõrdki kotib, mis toit seal lennukis täpselt on ja kui palju seda saab.
Meelelahutusekraanid olid ka, aga ma ei viitsi sealt midagi vaadata ka kõige vingemates lennukites kõige kirkamalt ekraanilt, pole ammu viitsinud kõrvaklappegi kilest välja võtta, seega ei oska kommenteerida, kas need töötasid või mitte.
Aga nii tühi lennuk Aasia suunal oli kahtlemata meeldiv, reeglina tuleb siiski ligi 100% täis tuubitud lennukites tungelda.
Eks see kuidagi hinnakirjast tuleb.

Sky24 on aga Estraveli odavbränd, mitte mingi eraldi reisibüroo, et küll nad selle bürookulude kaotuse üle elavad.
Jah, nagu ka näiteks Jaapani siselendude piletid tulevad müüki mingid loetud kuud (ei mäleta täpset arvu, 3 ilmselt?) enne lendu.
Ryokanid on väikesed, neil pole vaja mingeid aasta aega varem broneerivaid turiste, kes avastavad kunagi, et elu on korrektiive teinud plaanidesse. 3 kuud ette peaks olema tüüpiline, kuigi rahvusvahelised saidid nagu Booking võivad nõuda 180 päeva.
Sakura aeg on küll erand, soovitaks küsida, millal nad hakkavad bronne võtma, aga september-november tuleks bukkida igaks juhuks, ehkki täpsemad sakura ennustused tulevad jaanuaris alles.
Ehk siis - kui parimaid ryokane ei saa sügisel, tasub bukkida mingi tasuta tühistamisega hädavariant Bookingu vms saidi kaudu (või Agoda, kuigi seal "tasuta" tühistamine Jaapani puhul maksab vist ca 25 eurot umbes, uuri tingimusi - aga kuna korralikud ryokanid võivad olla 300-800 eurot öö, siis see on peenraha). Aga samas jälgida edasi, kas veel äkki jaanuaris-veebruaris avatakse bronnimiseks mõni koht.
Nipa Resort Patong.
Centara Kata Resort.

Koh Samet. Ca 5-6 tundi. Otse ei saa, aga ilus poolring Bangkoki põrkega. Mõttekam on küll Bangkokist sinna minna, Koh Tao on pisut mõistlikum, aga ilmselt ca 7-8 tundi.

Alati võib reisibüroosse kirjutada, nad teevad ära broneeringu (mis küll tühistub tänapäeval väga kiiresti, 1-2 päevaga).
Aga loomulikult saavad kõik saatkonnad aru, et broneering ei saagi makstud olla. Nemad teavad kõige paremini, kui lühikest aega broneeringud kehtivad, ja see on lausa ametlik soovitus, et ärge mingil juhul piletit enne ära ostke, kui viisaotsus käes.
Viidatud Tripadvisori teemas on viimased julgustavad postitused selle aasta 6. maist, 27. aprillist.
Nii need kui eelmise aasta 24. veebruari postitused on inimestelt, kes olevat käinud ka 2015. ja 2016. aastal põgenikekriisi haripunktis.
Kui nende hinnangul juba siis polnud probleemi ja aastal 2018 polnud probleemi, tundub vähetõenäoline, et viimastel nädalatel on märkamatult prahvatanud kriis, millest keegi kuskil ei kirjuta.
Pigem on enamus infot vananenud, kuna seda pole enam millegagi täiendada.
Kui olla Phi Phi Doni saare alumises otsas, siis varahommikust pimedani plärisevadki lakkamatult paadid, müratõkkeseina pole randa veel keegi püstitanud.
Ka Phi Phil on võimalik ööbida vaikuses ja rahus, selleks on natuke teised kohad ja hinnad. Alates 150-200 euroga öö saab sellistes odavamates kohtades väiksema toa kätte, 400-500 eurot öö on oma villad. Vaikust on kordades rohkem, hinda küll samuti, aga täis broneeritud on need kohad sellegipoolest.
Tai tõeline luksuslik ja privaatne paradiisisektor on terve riigi ulatuses olemas, 1000-1500 euroga öö saab broneerida väga huvitavaid kohti. Saab ka minna sarnastesse kohtadesse omal käel ja mitteluksuslikult, aga Tai luksussektoris ööbimine maksab siiski ühe öö eest rohkem kui edasi-tagasi lennupilet. Ja need kohad on väga nõutud ja tihti varakult täis broneeritud.
Aga luksuslik+privaatne+paradiis üliodavalt? Seda Tais ei ole, vähemalt üks neist kolmest on sel juhul puudu. Neil pole mõtet odavalt müüa, sest ka tuhande euroga öö rabatakse neid kohti piisavalt.
Noh eks küsimusi ikka tekib. Näiteks võib ju küsida, kuidas Eestis nende ukrainlastega on, et kas võib julgelt turistina külastada või on need 30 tuhat migranttöölist elu põrguks muutnud.
Mina ei soovitaks Eestit enne nende lahkumist igatahes külastada, sest põhimõtteliselt viibib Eestis praegu iga ruutkilomeetri kohta võõrtööline. Suhteliselt võimatu on kuskile rabasse või järve äärde loodust nautima minna, iga natukese aja tagant üks töllerdab. Kuna Ukrainas on suur  kuritegevus, siis arusaadavalt röövivad ja varastavad nad samamoodi ka Eestis.

Tripadvisoris on ka uuritud selle kohta. Need, kes on käinud, pole kas põgenikke üldse näinud või pole kuulnud/kogenud ühtegi probleemi.

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g189444-i437-k11283808-Refugees-Kos_Dodecanese_South_Aegean.html
Jälle veider kommunikatsiooni puudumine. Maya Bay ja Viking Cave suleti eelmisel aastal turistidele, et loodus saaks taastuda. Millal uuesti avatakse, pole teada.
Kohalik giid võibolla hiilib mööda selgitustest, aga eesti giid võiks ju selgitada korduvalt, mis olukord on, kuni kõik kuulevad ja aru saavad.
Lohutuseks rohutörtsule võib öelda, et ehk olid ootused liiga suured.
Phuketi piirkond on massturismi koht, kus käivad miljonid inimesed aastas. Phi Phil iga pisikese nurga juures käib päevas kümmekond tuhat inimest ja mitusada paati. Kui arvestame, et valget aega on ca 7 tundi, siis 250 paadi puhul päevas teeb see 35 paati tunnis ehk ca iga kahe minuti tagant tuleb uus grupp peale.
Seepärast on seal väga täpselt ära jagatud, et iga grupp saaks enam-vähem nautida oma "privaatset paradiisi" - 15 minuti kaupa terve päeva vältel. Teie asustamata rannariba on samuti "asustamata" 15-mintiliste tsüklitega, kui teie saabudes oli keegi seal ees, siis see rühm oli kuskil varasemas viewpointis või "privaatses" rannas kümme minutit liiga kaua mökutanud ja sellega keeranud sassi nii enda kui veel tuhandete inimeste "privaatse" elamuse.
See kiirustamine ei sõltu sellest, kas reis on ostetud tänavalt, hotellist või Paradiisisaarelt. Turism on seal väga täpselt välja kalkuleeritud peenhäälestatud programm, kus tõesti üheski kohas ei ole ka pooletunnist, rääkimata tunnist vaba perioodi.
Parimad reisikorraldajad suudavad küll jätta mulje, et te täiesti juhuslikult hakkasite kuskilt kell 12.20 liikuma, sest "kõik sai nagunii vaadatud", mitte sellepärast, et slot sai läbi ja kui veel 15 minutit mökutada, siis jõuate viimasesse kohta juba pimedas.

Hinnaerinevus tuleb kindlasti giidi ja reisikorraldaja kasumiootusest. Kohalik giid (kes küll ei paku reeglina mingit kohalikku elamust, 99% tema tööst on grupid õigeaegselt kohale ja minema peksta) tahab ehk 1000 baati (25 eurot) päev, Eesti giid ilmselt 3-4 korda rohkem. Eks selle peab grupp kinni maksma, lisaks reisikorraldaja tahab raha - keskmine kohalik Tai korraldaja teeb ehk mõnikümmend gruppi päevas ja võtab ühe grupi pealt vähem raha kui 1-2 gruppi päevas ette võttev eestlasest reisikorraldaja. Jälle ca 5-kordne hinnaerinevus sellelt tasult.

Küll aga peaks selle raha eest tõesti pakkuma rohkem omakeelset suhtlust ja juhendamist. Ehk ka ausamat lähenemist kohalikule turismile ja selgitamist, miks kogu aeg nii kiire on.
Paradiisisaart pole kasutanud, aga arvestage, et tegemist on massturismi keskusega. Ma kahtlen, kas 50 hiinlase ja paarikümne eurooplasega samas paadis saab kuidagi personaalsema elamuse.
Selleks, et Phi Phil turism toimida saaks, on seal täpselt kokku lepitud, mis minut mingi paat kuskil saarenuki juures või rannas on. Seda sõltumata sellest, kas paadis on eestlased või hiinlased. Täpselt aja peale sebimine käib seal kõigil, sest muidu ei mahu järgmised paadid parkima.
Selles, et tänavalt võtta on odavam, ma küll ei kahtle.
Jah, kõige odavam on võltsida see riigist lahkumise pilet.
Järgmisel kohal on variant minna piisavalt vara kohale lennujaama ja kui probleem tekib, siis osta mõni odav pilet riigist välja.
Mina olen lennanud Filipiinidele üheotsapiletiga, ümberistumisega Singapuris. Viimasel hetkel lennujaama jõudes tehti mulle selgeks, et tagasilennupiletita mind lennukile ei lubata, osta seda enam ei jõudnud. Õnneks vormistati mind koos pagasiga Singapurini välja, seal läksin transit deski, ostsin tagasilennupileti ära, ja lasin ennast vormistada Filipiinideni. Pagasil tuli küll piiri taga järel käia ja see uuesti ära anda.
Aga see probleem oleks olnud välditav alguspunktis nii vara lennujaama minnes, et on aega see tagasilennupilet ära osta, kui seda nõutakse.
Kui viisat ei ole, siis Tallinna reisi alustades check-in ütleb: nii, palun näidake ette Filipiinidelt väljumise lennupilet 30 päeva jooksul. Kui seda pole, siis Tallinnas lennukisse ei lubata, et lendu alustada.
Teine võimalus on siis näidata Tallinna check-inis viisat, mis kinnitab õigust viibida Filipiinidel 58 päeva. Sel juhul nad lubavad lennukisse.
Kokku leppida pole midagi, seal on taksomeetrid ja hind tuleb nii, nagu see näitab. Sõltuvalt ummikutest (kus istuda võib pikalt tipptunnil) võib hind minna üle 30 SGD. Südaöö lähedasel ajal olen saanud alla 30-ga alati.
Arvesta, et taksomeetri hinnale kargab alati mingi kuni 10 SGD tont-teab-mis lennujaama lahkumise/saabumise/nägemise maks otsa. Lahkudes oli vist sutsu rohkem, saabudes pisut vähem.
Taksot ei pea püüdma, lähed treppidest alla, seal on taksosaba, võtad rivi lõppu ja saad selle takso, mis rivi ette jõudes satub. Seal järjekorraga majandaja küsib küll, kas maksad sularahas või kaardiga, kõigil vist pole kaardimakse terminali.
Ega erilist vahet pole, aga see kirjeldus esiteks ei päde enam, sest paari kuu eest kolisid rahavahetusputkad lennujaamas ca 100-150 meetrit paremale ja asetus on nüüd teine. Ise täpselt võrrelnud pole, aga kuuldavasti on kurss lennujaamas halvem nüüd kui mujal.
Kuna roheline SuperRich ja oranž SuperRich1965 on kaks erinevat firmat, siis võibolla selle viimase vangerdusega üks neist kadus ära lennujaamast. Eks järgmine kord peab hoolikamalt putka värvi vaatama :)

Rohkem võib lugeda näiteks omanike vendlusest
https://www.travelvui.com/thailand/bangkok/the-5-best-money-changers-in-bangkok/

Aga ega erilist vahet pole, vahed on minimaalsed, eriti tüüpilise mõnesaja eurose reisiraha vahetamisel. Eestiga võrreldes igal juhul parem hind, olgu või mõni sinist värvi SuperRichi koopia.
Noh, eks hiinlasi täis lennuki pealt tulles on nats raske turvakontrollis neist nahhaalsem olla, tuleb ikka ei tea mitmes käik sisse lülitada. Aga küllap sul on kogemusi :)
Soovitan otsida lennunumbrit Air China puhul. CA931? Siis näed viimase paari nädala reaalseid maandumisaegu ja saad aimu tegelikest šanssidest. Seda tuleks tegelikult enne pileti ostmist teha (kui just mitu kuud ette ei osta). CA931 puhul reaalselt saad parimal juhul lennukist välja pool tundi hiljem kui ettenähtud 18.15, aga mõnikord hilineb rohkemgi ja reaalselt oled terminalis pärast kella 19.
Keskmine hilinemine on 20-40 minutit ja enne õiget maandumisaega või täpselt jõudmine väga harukordne.
Maandumisaegadele võib 15 minutit julgelt otsa panna väravasse ruleerimiseks ja käigu paikalükkamiseks.
Kuna ilmselt on üks pilet, siis vahet pole, kui maha jääd, vormistatakse järgmisele Helsingi lennule.
Ohtlikuks võib minna siis, kui ei suuda turvakontrollis ette trügida (vajadusel) ja kui Helsingi lennule viiakse bussiga (ilmselt vähetõenäoline, aga mine tea). Bussivariandi puhul olen jõudnud väravasse paarkümmend minutit varem, aga buss juba minema saadetud ja kehitati õlgu ainult.
Samas kui oleks mitu inimest olnud (aga olin üksinda) või kohver (oli ainult käsipagas), siis ehk oleks mingi mikrobussiga järele saadetud, et vältida pagasi mahalaadimise protsessi.
Eks neil on suht täpselt välja arvestatud, millal tasub oodata, millal mitte.
Jah, Air Chinaga olen ka ise lennanud Aasiasse - kusjuures neil on tõesti aeg-ajalt pakkumisi, mida müüb ainult üks reisibüroo (või mõned sama grupi omad). Minu pakkumist müüs ainult üks büroo, mitte ükski teine büroo ega lennufirma koduleht seda ei pakkunud, hind mõne aasta eest oli nats üle 300 euro Aasisse Stockholmist, Pekingi pikka vahemaandumist sai pikendada tasuta veel pikemaks (olime vist vähemalt ühe öö, kui mitte kaks ööd seal hotellis).
Infot ehk vähe? Mis lennufirmaga on tegu, et just mingid Supersaver ja Travelstart müüvad odavalt? Mis hinda kõik ülejäänud reisibürood tahavad?
Lennu puhul sõltub kestusest, kas jõuad kohale 15 tunniga või 35-ga, aga 415 on kindlasti hea hind.
Veebruariks ette ostes arvesta, et kellegi lennuplaanid pole veel 100% paigas nii pikalt ette, seega võib tulla muutusi. Oluline on mitte osta vahendajalt, kes küsib muutuste töötlemise eest raha või kus on liiga vähe inimesi, et sellega edukalt hakkama saada.

Õige küll jah, mul isegi Emirates viimati väljastas online check-inis pardakaardi ainult Dubaini ja ütles, et Aasia otsa pardakaardi saab ainult letist pärast lisakontrolli. Rahvusvahelise lennu check-in Aasias pole aga kunagi automaadis õnnestunud ühegi lennufirmaga, ma isegi ei ürita enam, lähen alati letti.