improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi


283 meeldimist
1 postitust
671 kommentaari

Viimased kommentaarid

Aasia odavlennufirmade kodukad tihti mobiilis töötavad paremini, sest 90% kohalikest siseneb sealtkaudu. Kui AirAsia vahel brauseris jonnib, siis mobiiliga kõik reeglina toimib nagu lupsti. (Tõenäoliselt siis äpp, mitte lihtsalt mobiiliga brauseris sisenedes, äkki võid ka lihtsalt mobiilibrauserit proovida.)

Pole veel kokku puutunud sellega, et netti jagada ei lubaks.

Küll aga Filipiinide, Kambodža jne puhul internet kipub sumbuma igasuguste takistuste peale. Maja ees on neli pulka ja 4G, astud uksest sisse, on järel kolm pulka, paned ukse kinni - 2 pulka, kõnnid tuppa laua juurde - jääb H või E kiiruseks. Et levialasse jalutamine on endiselt teemaks (mida nagu Eesti või ka Tai, Singapuri jne puhul ei juhtu peaaegu üldse.

Tehnikakauge inimesena pole viitsinud uurida, kas tegu on mastide vähesuse, nende kõrguse või signaali kvaliteedi või ma ei tea millega. Filipiinidel isegi suurlinnas pidi käima rõdul internetikiirust suurendamas, sest iga uks ja aknaklaas mõjus hävitavalt.

Vene keeles suhtlemine on taandunud peaaegu olematuks Tais, käsikäes sellega, kuidas Aerofloti Tai-lendude täituvus on taandunud nii 20% juurde (aga vähemasti lendavad veel). Pigem on esireas Hiina (priveti asemel oskavad kohalikud nüüd ni hao öelda), selle keelega aga valgeid inimesi ei kostitata. 

Üldse turistitööstus on väga kiiresti muutuv äri, juba 2-3 aasta tagune info võib olla vananenud, rääkimata 11 aastast.

Hotellide internet on pea eranditult üliaeglane. Väga harva, kui seda kasutan, lihtsam on võtta kohalik SIM-kaart ja tekitada arvutile sellega wifi-võrk, kiirus on reeglina 10-100 korda suurem.

SIM-kaarti ostes valid siis nii palju mahtu, kui arvad kulutavat. Enne võid guugeldada, et mingi suvalise virtuaaloperaatori otsa ei satu, aga reeglina on igaühes neist riikidest 1-3 suht võrdset mobiilioperaatorit sarnase hinnastusega.

Kohapealt suvalisest letist saab odavamalt + piletiga käib ilmselt kaasas transport sadamasse, kus vaja. Teoorias kõige odavam on alati lihtsalt sadamasse saada mingil moel ja kohapealt võtta pilet enne laeva väljumist, aga muretum on eelnevalt omandada see pilet.
Internetist transport ette osta on Tai puhul peaaegu alati kõige kallim variant.

Rolleri puhul pead arvestama enda oskuste ja kogemustega ja taluvusega. Ütleme nii, et minu tailasest tuttav, kes Tais iga päev sõidab rolleriga, keeldus Vietnamis kategooriliselt rentimast ja ütles, et sellises kaoses tema ei julge sõita. Vietnami liiklus pakkus ka tailasele lugematuid filmimisvõimalusi, et kodustele näidata "issand, vaadake, kuidas nad siin sõidavad ja tuututavad kogu aeg, täitsa hullud".

Kindlasti tuleb kõiki lehti vaadata ja arvestada omapäradega.
Agoda on Aasias tihti kõige populaarsem ja pakub just väikseid hotelle ja mõne korteriga majutusi, mida teistel lehtedel pole, sest võtab kliendilt ise raha ja maksab hotellile edasi, sellal kui Booking nõuab hotellilt võimekust krediitkaardilt ise raha kätte saada. Seega sularahas arveldavad odavhotellid on tihti ainsana Agodas. Aga olen ka Euroopas (näiteks Šveits) üllataval kombel just Agodast saanud parima hinna, eriti Aasia turistide seas populaarsetes kohtades.
Eks arvestama peab sellega, et Agoda kõige osavamalt hiilib mööda lõpphinna näitamisest, ka nendel turgudel (ehk siis Euroopa Liit), kus Booking ja Expedia ja teised lehed on taltuma sunnitud. Agoda väga tihti suudab mingid maksud kõige viimase kliki järel lisada (kus siis seni odavaim tundunud hind kargab viimaks Bookingust ja teistest ette).
Lisaks Agoda tasuta tühistamine tähendab tihti seda, et raha võetakse bronni hetkel ja kui tasuta tühistad, siis kantakse tagasi. Halva vahetuskursiga mängides koorivad siis ikka mingid eurod selle eest.
Siem Reap on Kambodžas kõige viisakam ja jõukam koht üldse. Templihuvi pead ise hindama, ma pakun, et julgelt 80% turistidest saavad ka kolme-nelja tunniga piisava elamuse, see on väga väike protsent, kelle huvi jätkub mitmeks päevaks või kes isegi terve päeva viitsiks nende vahel kolistada. Suurema seltskonna puhul tuleb hommikul alustades raudselt kella ühe paiku juba arutelu, et "kuulge, need on kõik ühesugused, kas me tõesti peame õhtuni siin ringi kolistama?"
Kolm päeva on täiesti piisav, seal põhimõtteliselt pole midagi muud teha. Pikem viibimine eeldab hotelli tingimuste nautimist või mingit kulinaarsemat või arheoloogilisemat huvi.

Maad mööda mõlemat otsa tõesti ei kolistaks. Siem Reapi ja Bangkoki vaheline lennuliiklus on odavam, kiirem ja tihedam kui Ko Changi ja Bangkoki vaheline.
Siem Reapis tasuks võtta Tripadvisoris "best boutique hotels" või lihtsalt "best hotels", rankida "traveller ranked" (mitte "best value") järgi.
Ja siis võtta endale hinna poolest sobiv. Sinna võib saada tunduvalt alla 100 euri tõeliselt hea teenindusega koha, kus teenindus ja tingimused on paremad kui Euroopa 600-euroses 5-tärnikas.
Angkor Watis käiakse tuk-tukiga, hind on 99% sama (12 dollarit pool päeva, 25 dollarit täispäev, kui mälu ei peta) ja igas linna punktis on umbes 10 tuk-tuki lähima 50 meetri sees ennast pakkumas. Nii et võib võtta täiesti meeldiva näo või inglise keele oskuse järgi juhi.
Oluline on rõhutada, et sa ei taha mingit tuuri (siis püütakse lisaks Angkor Watile viia kuskile jubedasse turistilõksu linna teises servas), vaid et sa soovid konkreetselt ainult transporditeenust. Siis sind seal sõidutatakse just sinna templitesse kuhu tahad. Seal on mingi kolm põhikohta, kus kõik nagunii käivad, ja siis kümneid eraldatumaid templeid, kuhu võib sõita, aga ei tarvitse. Pildid ja kirjeldused on kõigis materjalides olemas, ise otsustad, mida näha tahad.
Tuuri pakkujad üritavad need 3 põhikohta mõne tunniga läbi teha ja siis viia mingit ujuvat või khmeeri küla või ma ei tea mida vaatama. Internet on täis halisevaid arvustusi, kuidas mõned ongi liimile läinud ja see on mingi mitmetunnine porno, kust poole pealt minema ka ei saa ja iga meetri tagant küsitakse annetusi. Tuk-tuki juht siis saab ka oma kopika turistide sinnavedamise eest. See vist oli üks nendest kohtadest
https://www.tripadvisor.ca/Attraction_Review-g297390-d1155805-Reviews-Chong_Kneas_Floating_Village-Siem_Reap_Siem_Reap_Province.html
Booking.comi reitingunumbrit vaadates tõesti tuleks pigem vaadata 9 kanti. Möönduseks just odavad kohad ja hostelid, need on kõik 10-le läheneva reitinguga, sest hindavad vähenõudlikud turistid, kui ära ei vägistatud, siis läheb 10 kirja, vägistamine või katuse puudumine tõmbab ehk hinde 9,5 peale.
8,5-9,5 on tavahotelli puhul hea siht, alla 8 jätaks kõrvale või tõmbaks ootused väga madalale.
Phi Phil peab olema valmis tohutuks massturismiks või siis selleks, et saad hotelli ainult laevaga. Kogu see alumine ots on üks lakkamatu laevaliiklus (loe: mootoripõrin), ükskõik kuidas üritad eralduda (paljud soovitavad Viking Resorti kanti ja Viking Beachi kui nagu vaiksemat kohta).
Ta sobib pidutsemiseks ja käraks koos tuhandete inimeste ja sadade paatidega, ükskõik mida sa seal teed. Samas kui teoorias minnakse sinna otsima mingit eriti valget-puhast-kaunist loodust. See võib tekitada konflikti ja kriitika (a la "ma ei teadnud, et need 600 paati ja 10 000 inimest ka minuga samal päeval seda privaatset randa avastama tulevad").
Ootused peavad realistlikud olema.
Vaevalt nüüd Tripis keegi kristlase ja objektiivse tõe välja toob, saad samamoodi kellegi isikliku eelistuse.
Lihtsalt remargi korras - minu arust objektiivsema pildi annavad Tripadvisori arvustused. Loe just halbu arvustusi ja seda, mille üle irisetakse ning hinda kriitika olulisust enda jaoks.
Dubai hinnatase on ca 30-50% kallim kui Tallinnas.
Hotellide puhul arvestaks ca 100 eurot öö, selle eest saab keskmise taseme hotelli (n-ö 3-tärnikas, Tallinna mõistes näiteks hotell Susi, Ibis). Muidugi leiab ka nats odavama, siis on tase umbes nagu Dzingel Tallinnas.
Ise soovitaksin pigem 200-300 eurot öö vaadata (hea diiliga kättesaadav 150 eurost alates), siis on ca Metropol/Viru tase. Päris head hotellid on veel kallimad (Swissotel, Hilton jne tase).
Soovituste jaoks võiksidki pigem oma hinnavahemikku täpsustada. Pole ju mõtet soovitada ca 300-euroseid hotelle, kui soovid maksta mitte üle 50 euro öö.

Söök - mallides, ketirestoranides, kaasaostetud toiduga, riisi-nuudlitega piirdudes saab muidugi odavamalt läbi. Muidu arvestaks mõõduka hinnatasemega hea asukohaga restoranis tavalise kahe inimese õhtusöögi ca 50-60 eurot.
Üks nipp on kasutada Grouponi pakkumisi
https://www.groupon.ae/browse/dubai

Riietus - mida kaetum, seda parem. Nagunii pidevalt satud külma puhuvate aparaatide alla, liiga paljalt käies pigem külmetad.
Ametlikult ei tohi ööbida koos, reaalselt keegi ei küsi turistilt.


Saartega võib kasutada rusikareeglit "kui varahommikul hakkad minema, oled päikeseloojanguks kohal". Üksikud saared on erandid või tuleb piisavalt maksta otselennu eest (näiteks Samui). Ka igasugune hüppamine reeglina võtab ootamatult palju aega ja väsitab. Kunagi tuttavad tegid väga vinge programmi, nägid jube palju kohti paari nädala jooksul ja arvutasid pärast, et transport ja selleks valmistumine võttis 65% reisi koguajast. Ülejäänud 35% oli magamine ja kuskil koha peal olemine.
Muidugi saab ka punktist punkti liikumist võtta reisi lahutamatu osana, mis võib olla põnevamgi kui lihtsalt kuskil kohapeal olemine, aga üldiselt inimesed alahindavad transpordi röögatut ajakulu.

Chiang Rais on ka lennujaam, nii et variant on lennata sinna või sealt edasi. Päevareisi on võimalik teha, aga 80% sellest päevast on bussis loksumine.

Elevandid on loomulikult äri. Chiang Mais lihtsalt elephant riding nimetati ümber elephant sanctuaryks, kohad ja loomad jäid samaks.

https://www.tripadvisor.com/HotelsList-Dubai-All-Inclusive-Hotels-zfp813135.html

Tripadvisoris on kategooriad kõige jaoks, nemad üldse 6 all inclusive hotelli panevad Dubaisse. Üks neist kindlasti sobib, pane aga enda kuupäevad seal otsingusse ja broneeri.
Reisibürood pakuvad seda teenust (e.g. Estravel, aga põhimõtteliselt kõik, kellel on kontor ja klienditeenindajad).
Alati võib ka osta äriklassi pileti, millega kaasneb 100% refund piletist loobumisel.
Sama hästi võib selle pileti ise võltsida, mõnel eelmisel kuupäevad ära muuta. Kui asi saatkonda jõuab, pole nagunii mingit kontrolli võimalik Amadeusis või kuskil teostada, sest pilet on ammu tühistatud.
Lihtsalt üksikud riigid väga täpselt lennukuupäevade järgi annavad viisa, päris umbkaudseid päevi ei maksa panna.
Eks sõltub lennufirmast. Näiteks Lufthansa puhul oled sa üks sadadest tuhandetest sama tihedusega lendajatest ega küündi ilmselt top 5% klientide sekka, seega ilmselt ei ületa sa nende jaoks künnist, et tasuks võimlema hakata.
Mõni pisem lennufirma võib ehk mingit lisaboonust pakkuda, Tallinn-Kärdla liinil kindlasti võib hea diili saada.
Norwegiani online check-in peaks avanema tüüpiliselt 24 tundi enne lendu.
Helsingi lennujaama tuleks minna kohale 2-3 tundi varem. Sisenedes astuda esimese tabloo juurde, otsida sealt kellaajaliselt üles Norwegiani Helsingi-Tenerife lend, sinna on märgitud lauanumbrid, mis teenindavad selle lennu check-ini. Üks neist laudadest kannab ilmselt nime "baggage drop". Selle sabas siis seisadki, kuni kohver on ära antud.

Kõik teevad nii, märgitakse esimene peatumiskoht, isegi kui see on esimene öö 14-st. Ole mureta, kõigil hotellidel on külaliste registreerimiskohustus ja vajadusel saab riiklikust andmebaasist täpselt teada, kus sa parasjagu viibid.

Tüüpiline koht vestlusteks on check-ini saba. Plekkmantlites mehi ei maksa otsida, neid viivad läbi põhimõtteliselt check-ini töötajad, kes on läbinud lisakoolituse. Igale reisijale pühendatakse 1-2 minutit. Esitatakse küsimusi ESTA info põhjal, aga peamiselt oodatakse soravaid vastuseid. (A la keegi töötab bussijuhina? "Mis number liine te sõidate? Mis on kõige pikem liin? Kas töö algab bussipargis või liini keskel?  Mis saab, kui buss katki läheb?) Ega kedagi läbi ei kukutata ega otsita ka "õigeid" vastuseid, vaid vaadeldakse soravust ja seda, kas tekib kimbatus. Selle lühivestluse põhjal määratakse igale reisijale kood, mis saadab teda Ameerika piiri ületamiseni ja põhimõtteliselt annab sellel teekonnal kõigile ametnikele/piirivalvuritele teada, kas "peedistada" või "pole vast vaja peedistada". Peedistamiskood võidakse lisada igal ajahetkel, selle alusel otsitakse põhjalikumalt läbi äraantud pagas jne

Ise olen kogenud üheotsa-autorendi puhul seda, et tuleb proovida erinevate vahendajate kodulehel ja ka otse rendifirmade kodulehtedel.
Ning pigem lennujaam määrata tagastamise ja autovõtmise punktiks, isegi kui ei võta autot kohe lennujaamast ja jääd veel pärast tagastamist riiki.
Hiljuti Alamo puhul kehtis see, et linnakontorite puhul polnud ühtegi autot pakkuda ühe otsa puhul või taheti selle eest tagasitoomisraha, kuid lennujaamast-lennujaama oli tasuta ühe-otsaauto täitsa olemas.
Broneerisin vähem kui nädal ette. Igatahes tundub, et kontorite vahel nad ei vaheta autosid ja tasuta üheotsa saab konkreetsele autole, mida on vaja tagasi toimetada. Varakult broneerides ei tarvitse süsteemis olla veel infot, et 100% kindlusega on idaranniku auto just sel päeval läänerannikul ja tore oleks see itta tagasi saada. Ilmselt on eeldus ka see, et keegi selle auto on sinna sõidutanud üheotsatasu makstes idast läände.
Seega on palju agasid, kuid autorendituru ja autode käive on suur ja variandid on täitsa leitavad.

Kellegi teise piiriületuskogemusest ei maksa küll ealeski lähtuda. Seal kuluv aeg sõltub soost, vanusest, nahavärvist, reiside ajaloost, riietusest, näoilmest, käitumisest, konkreetse piirivalvuri konkreetsest suvast. Esimene märge kontrolli vajadusest pannakse juba Euroopas turvavestlusel enne check-ini, seega on veel rohkem inimesi, kelle suvast sa sõltud. Koolitusel õpetatakse jälgima tunnuseid nagu higistamine, närvilisus, silmavaade, seega piisab väga vähesest ka identse välimuse, soo ja riietusega reisijate puhul, et kontrolli sattuda.

Kohalikud kasutavadki kohalikke sidrunheinalõhnalisi aineid ja pikki riideid, mingit salajast kraami neil pole.
Oluline on siinkohal see, et nad on
1) hooajalised - alati pole kõige hullemad.
Kuna Tai on suur, saab guugeldada plaanitud külastuskohti ja mosquitos.
2) nagu sääsed ikka, kardavad kõrgust ja mererannatuult, armastavad aedu ja loodust.
Hotelli valikul tasub lugeda Tripadvisori kommentaare. Kui on tõsine moskiitoprobleem, siis inimesed ikka kurdavad. Kindlasti jälgida kommentaari kuupäeva, seega novembris sõites lugeda pigem viimase aja, november 2018, november 2017 jne postitusi.
Hotell aga valida siis pigem keskusesse, randa, kõrgemasse hoonesse ja arvestusega, et mida kvaliteetsem, seda paremini hoitud toad. "Romantilise sopilise aiaga" ja "linnakärast mitte väga kaugel, aga vaikses rahulikus kohas looduse rüpes" pole moskiitohooajal kindlasti plussid.
Google Maps lahti ja näitab, millega sõita ja kuidas. Lennujaama eest viib buss lähimasse metroojaama (ca 5-minutiline sõit või ehk kuni 10), sealt edasi sõltub juba sihtpunktist.
Maksab tüüpilise Berliini ühistranspordi päevapileti/ühekordse pileti hinna (s.t pooled sõidavad jänest).