improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
220 meeldimist
1 postitust / 529 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Õige jah, Tai tegi selle süsteemi, et kaks korda aastas saab 30-päevase viisa maismaapiiril. Süsteemid tõesti muutuvad iga mõne aasta tagant :)

Antud juhul ekskursioon Taist tähendab bussiga maismaapiirilt sisenemist.
Inimesed on seda teinud, seega asi peaks toimima, kaheks päevaks kindlasti (paari aasta eest läksid suhted hapuks ja asi oli jama, aga see peaks möödas olema).
Olulisem on siis teada, et Taist väljudes kaotab kehtivuse 30-päevane lennujaamast saadud viisa ja uuesti Taisse sisenedes saab maismaapiiril 15-päevase viisa.
Seega tuleb päevi lugeda Taist tagasilennuni või valida Kambodža trip sobivateks päevadeks.

Kõik teevad läbi agentuuride. Eks ta üks tüütu lisakulu ja kohustus on, probleeme ei teki.

Sri Lanka miinimumpalk on ca 50 eurot kuus, reaalset väheste oskustega töötaja palk on ca 100 eurot kuus, kirkam kriit venitab 250 eurot välja.
Auto omamine tuktuki asemel tõstab automaatselt sinna kirkama kriidi poole, aga need numbrid on siiski kuupalk, mitte päevapalk, mille see ots halvimal juhul moodustab.
Ehk siis Eesti kontekstis, kohalikku teenistusse ümber konverteerides.
Rikas Ameerika turist tahab sõita taksoga Tallinna Lennujaamast Tartusse.
Teemaalgataja: küsiti 1500 eurot. Kas on norm?
AndresR: Olen Eestis käinud. 4 tundi taksosõitu maksab seal 450 eurot.
Token556: Reaalne hind on ca 650 eurot, teie arvelt üritati rikastuda lihtsalt.
sigala: Ameerika elatustaseme juures 1500 eurot kvaliteetse teenuse eest on niigi odav, kui sinna jaksad sõita, on häbiasi mingi 600 euro pärast vaielda.
norsu: foorumites räägitakse, et mõni teeb ka 500 euroga ära selle otsa.
Kagu-Aasia riikide mobiilikaardid reeglina ristkasutuses pole. Kui riigipiiri ületad, siis kaart enam ei tööta. On küll rahvusvahelisi kaarte, aga kõige rohkem gigasid ja kõige odavama hinna saad igas riigis pärast maandumist või piiriületust uut kaarti ostes.
Enamikes riikides on ka odavam uus kaart osta, kui näiteks kõik gigad on ära kasutatud. Kui lähed esindusse internetimahtu juurde ostma, maksad tavaliselt rohkem ja saad mahtu vähem kui vana kaarti ära visates ja uut ostes.

Hotellidega tasub arvestada, et Pariis on nagu London - turiste käib kümneid miljoneid ja ükski odavama hinnaklassi (alla 100 euro) hotell ei pinguta selle nimel, et jätta mingi erilist head muljet ja tekitada püsiklientuuri. Uued miljonid tulevad peale ja küll saab välja müüdud.
Soodsad hotellid on eranditult kitsad, koledad, vanad, tülpinud töötajatega, pisikeste karptubadega. Klienditeenindus ja püsikliendi tekitamine algab 200-eurostes hotellides (ja see on Pariisis korralike hotellide keskmine hinnatase, luksus on veel kallim öö kohta).
Üks odavam võimalus on ibise kett, kus on mingi enam-vähem standard toasuurusele ja võib olla kindel, et kohvrit mahub avama ka 50-euroses toas.
Aga peamine on võtta tuba mõne metroo- või raudteejaama lähedale, Pariis on risti-rästi metrooliine täis, alati on mõni peatus mõnesaja meetri raadiuses ja sealt saab ümberistumisega kuhu iganes.
Bastille jaama läheduses on odavamate hotellide tänavaid, odavam on ka Gare d'Austerlitzi/Saint-Marceli kant teisel pool jõge, aga rongidega lihtsasti ligipääsetav. Eiffelist jalutuskäigu kaugusel võib vaadata Iena ja Boissiere jaamade lähedale.
Suure perega on airBNB arvestatav variant. Odavhotellides on vähe nii suuri tube, kuhu 3 inimest (ka last) sisse mahub.  Ja kui mahutatakse, siis kolm magamiskohta hõivavad umbes 95% toa pindalast.

Seis on selline, et kui reis algab Tallinnast, siis check-ini letis töötaja ei lase sind lennukisse selle passiga.

Taksoga võib ummikutes segaseks istuda selles piirkonnas, aga jõuab loomulikult. Google Maps võtab ummikuid arvesse ja näitab reaalset aega.
Võid ka lennujaamarongiga sõita ja ümber istuda Skytrainile, läheb umbes sama aeg ilmselt.
Teistes teemades on lahatud teisi kaubanduskeskuseid, näiteks Platinum Fashion Malli. Oleneb, mida osta soovid, riiete ja sellise träni jaoks MBK kõige soodsam kindlasti pole ja püütakse ka kõrgemat hinda küsida (erinevalt Platinumist, kus kõigel on kindel hind, mis ei liigu ei üles- ega allapoole sõltuvalt ostjast), küll aga sobib näiteks kesklinnas soodsate kuldehete ostmiseks (s.t. kulla hind on hetke maailmaturuhind, aga sellest kee või sõrmuse või mis iganes nikerdamise hind on suhteliselt odav).
Jep, jutu mõte selles, et iial ei tea, kuidas selle pagasiga võib minna.
Ka see pole garantii, kui algpunktis on pagas lõpuni välja chekitud, lõpuks saadetakse ikka üle piiri ja protestida pole kellelegi.
Minu soovitus igal juhul on jätta piisav varu võimalikuks piiriületuseks, see pigem käib kiiresti. Muidugi on tore, kui ilma saab.

See sõltub konkreetsetest lennufirmadest ja nendevahelisest koostööst, ka sellest, kuhu edasi lennata. Igaks juhuks tuleb arvesta piiriületusega (kulu ei tohiks tekitada).
Mina olen lennanud Philippine Airlinesiga BKK-sse ja edasi Bangkok Airwaysiga Samuile. Manilas bukiti pagas ilusti Samuini välja, BKK transfer letis (või Bangkok Airwaysi letis, ei mäleta enam) öeldi: "Sorry, tegelikult me ei tee enam koostööd nende filipiinlastega, teie pagas tiirutab seal kuskil lindi peal, ronige üle piiri järele ja checkige uuesti in."
Suhteliselt pikk kolmnurk.
Lõuna-Vietnamis, Laoses ja Kambodžas on kaks aastaaega - vihmahooaeg ja mittevihmahooaeg. Erilisi temperatuurikõikumisi pole, 25-35 kraadiga võib arvestada aastaringselt. November on kuiva hooaja algus.
Põhja-Vietnami mägialadel võib eristada ka kolmandat aastaaega - jahe (detsember-märts, võib ka lund olla), november on reeglina 15-20-kraadine.
Vahemärkusena niipalju, et Trati lennuvälja ja Bangkok-Trati lennu ainus mõte on toimetada reisijad Changi saarele, seega on seal kõik korraldatud selleks, et reisijad ühele viimastest praamidest panna.
Ma pakuks šansse pigem 90:10 jõudmise kasuks, kui Finnair saabub täpselt, aga 30-60 minutit hilinemist ja asi on mokas.
Kui kaalute kallist Trati lendu, siis ilmselt pole oluline ka võimalikult odava minibussiga kohale jõudmine. Tellige netist auto (lehekülgi on kümneid), mis teid ootab lennujaamas ja viib just teile sobival ajal kuskile Changi poole.
Või võtke Bangkokis hotell Airport Linki peatuse lähedusse ja lennake järgmine hommik.  Ega see hilisõhtune saabumine Changile pole nagunii kuigi mõttekas, jõuate kohale enam-vähem kõige sulgemisajaks.
Loungebuddy hind on põhimõtteliselt samas suurusjärgus kui PP-ga makstav tasu - siiski kallim, kuid samas aastamaksuta.

32 dollarit maksab siis, kui ise Priority Pass osta nende kodulehelt. Pangad on reeglina pakkunud nii odavamat aastamaksu kui 27-dollarilist külastuse hinda (Swedbank). Kas on kindel info, et see on 32 juurde kerkinud?

Loungide valiku osas ei oska Loungebuddyt ja PP-d võrrelda.
PP-l on neid piisavalt, aga kui ka 6-8 loungega lennujaamas guugeldada "best priority pass lounge in XX airport", siis reeglina jääb arvustuste põhjal ülekaalukalt valik ainult ühele konkreetsele.
No aga kui palju on neid, kes reisivad üksi lastega? Pigem siis jääb ju kas kaaslane ukse taha või maksis 8x27=216 dollarit septembris.
Raha võib maha minna ka kuni 3-4 kuud hiljem. Igatahes pika vinnaga.
See käib kõigil saitidel ikka internetis, automaatselt esitastava vormiga. Kõik soovivad reeglina näha odavama hinna screenshoti (maksmiseelne broneerimislink jpg-failina).
Booking:com puhul guugelda Booking.com price match ja näed "viime hinnad vastavusse" õpetust (mingi naljakas pikk link kipub tekkima)
Hotels.comil on https://et.hotels.com/customer_care/pillar/price_guarantee.html
Agodal - https://www.agoda.com/pages/info/bpg/bpgform.aspx
1-2 nädalat enne lendu on täituvuse alusel "promotionid" kõigil Tai siselendudel. Ehk siis kõige tühjematele lendudele müüakse eriti hea hinnaga (loe: ca 10 eurot odavamalt).
Põhimõtteliselt mingit vahet pole, millal osta. Kes tahab hingerahu, võib osta pool aastat ette. Kellele meeldib mõelda, et ta viimasel hetkel mingeid plaane muudab, võib minna kasvõi niisama lennujaama ja osta järgmisele lennule pileti.
Laias laastus on see 10 eurot siia-sinna, seega pole mõtet närviliselt pakkumisi passida (kui pole just väga suur pere või grupp).
Ainus erand on AirAsia Megasale'id, mis sunnivad ostma piletit 6-12 kuud enne lendu ja on rajatud eeldusele, et 30-50% ostjatest lihtsalt krabavad odavaid pileteid, aga siis elu teeb korrektiive ja tuleb muuta lennu kellaaega või päeva (makstes lõpuks ikka täishinda) või lihtsalt odav ost maha kanda ("ah, nii odav oli, ei kaotanud ma midagi sellega").
Booking, Agoda, Hotels.com pakuvad kõik hinnagarantiid.
Kui oled nii kindel, et Holidaychecki pakkumine on identne, aga millegipärast ei taha (ei saa?) sealtkaudu osta, siis broneeri ükskõik kus ja taotle hinna võrdustamist, nad maksavad vahe kinni.
Juhul, kui oled ikka 100% kindel, et kõik tingimused on samad.
Eks vaata ise hindu.
Pilet Suvarnabhumi rahvusvahelisest lennujaamast Phuketisse.
Homseks, kolmapäevaks 10. oktoobriks - hind 630 bahti (Vietjet) kuni 1000 bahti (Thai Smile) kuni 1145 bahti (Bangkok Airways).
Sama pilet täna ostes kolmapäevaks, 12. detsembriks - hind 1000 bahti (Vietjet) kuni 1250 bahti (Thai Smile) kuni 1300 bahti (Thai Airways) kuni 1400 bahti (Bangkok Airways).

Tais ei kehti tingimata see, et mida varem ostad, seda odavamalt saad.
Ka sama päeva lennule saab edukalt pileti sama hinnaga või odavamalt kui kuus kuud varem ostes. Ja lõpuks mis see hind kõigub? Mõnisada bahti ehk 5-10 eurot siia-sinna.
Loomulikult muutub vahe iga lisanduva reisijaga aina suuremaks.
Samas on palju neid, kes ka üksi-kahekesi sõites vaatavad, et ei, selle hingehinnaga nemad ei lenda, ikka 40-50 euri odavama transfeeriga.
Aga ei arvesta, et kui puhkus on ainult 10-14 päeva, kaotavad nad ringiga sõites 15-20% kogu puhkuse mahust. transpordis loksumisele.

Lihtsalt soovitan ka seda kaaluda valiku tegemisel ja hindade võrdlemisel.
Sõltub endiselt reisi pikkusest.
Ainus kiire viis on Bangkok Airwaysi tunnine otselend Samuile. Hind on vastav.

Igasuguse muu variandi puhul kulub terve päev transpordile. Sel päeval ei jõua mitte midagi muud teha, kui ainult sõita. (NB! Praamiga Samuile sõites ja Chawengis või Lamais ööbides ei ole keegi sadamasse jõudes "kohal". Õhtusel tipptunnil võib kuluda kuni 2 tundi sadamast bussiga hotelli sõitmiseks. Bangkok Airwaysi lennujaamast 15-30 minutit).
Kedagi ei huvita, kas tulete tagasi või mitte.
Oluline on näidata Taist väljumist 30-päevase viisavaba perioodi jooksul, ükskõik kuhu.
Booking sinu raha ei liiguta, ei võta seda endale, ei kanna seda edasi, ei kanna ka kuskile tagasi. Nad lihtsalt annavad hotellile sinu krediitkaardinumbri ja hotell tegutseb sellega edasi.
Seega teema on hotelli ja sinu kaardi vahel - ilmselt kandsid nad selle tagasi valele kaardinumbrile või mida iganes.
Suhtlema peab tõesti jätkuvalt kas hotelliga, et nad kontrolliksid, kas ja kuidas ja kuhu raha tagasi kanti.
Või siis pangaga, kellele võiks piisata järgnevast: 1) tasuta tühistamise kinnitus 2) hotellipoolne kirjalik kinnitus, et raha on tagasi kantud õigele kaardinumbrile 3) siis võiks pank raha sulle tõesti tagasi kanda ja vaadata ise edasi, kuhu tehing kadus.
Booking saab olla ainult vahendaja, kes forwadib su kirju edasi hotellile ja nende vastused sulle tagasi ehk siis lihtsalt pikendab otsesuhtlust hotelliga. Iseasi, kui hotell broneeringutingimustele vastu vaidleks, aga antud hetkel on raha tagasikandetehingus - kas see toimus, millal täpselt toimus ja kuhu toimus.
Liiga hägune küsimus, et vastusi tuleks. Proovi konkreetsemalt loetud postituste põhjal.
Praegu on umbes nagu: "Soovin osta auto. Kust saaks parima  hinnaga? Mis peaks seal sees olema? Kuhu sellega sõita võiks?"
Hea tahtmise korral saab pika vastuse kirjutada, aga kui täpsemalt suunad küsimused, siis saad asjalikumad vastused.
Hakatuseks esimene vastus. Lend - Tripis sooduspakkumiste rubriik kubiseb Aasia pakkumistest, need kõik ongi head hinnad.
Eriti Aasias, aga ka Araabias, on ka Priority Passi lounge'ide tase piisavalt hea. Tuleb küll lennujaamades guugeldada lennujaama nimi + best priority pass lounge, et parim leida, mõnel pool on tõesti vahe tohutu.
Ka kõige halvemates lounge'ides (ehk siis Euroopa) kipub olema alkoholi lademes, seega ennekõike sobib alkoholisõbrale.
Teiseks ilmselt siis, kui kasutada väga teadlikult - nagu eelpool mainitud Tallinna lounge'is hommikusöögi söömine ja miks mitte ka lühikesel Euroopa vahemaandumisel sealt läbiastumine, et mingi võileib või veepudel/muu jook sealt kaasa võtta. Ja üldse arvestades, et sööd lounge'is, selle asemel, et varaste lendude puhul hotellis hommikusöögile ponnistada või hilisemate lindude puhul toituda enne lennujaama sõitmist linnas.
Kolmandaks palju Aasias reisides ja kasutades lounge'i ka AirAsia või teiste odavlennufirmadega lennates. Tihti väiksemad lennujaamad on seal hullumajad, kus ei mahu istuma ega astuma, ja lounge on see tühi rahu oaas, kus saad oma lendu oodata ja midagi näksida. 

Tasub ära ennekõike üksi reisides ja piiramatu juurdepääsuga Priority Pass, kui iga kord hakata 1-2 inimesele sissepääsu ostma, läheb kalliks. 27 USD vist inimese kohta? Seega 54 USD lisaks sinu tasuta sissepääsule, kui naise-lapse kaasa võtad.

Ütleksin, et pigem ärireisija teema, mitte perega reisides. Ärireisijale (eriti iseendale tööandjal) on lounge mugav koht, kus teistega võitlemata mobiili ja sülearvutit laadida ja e-mailidele vastata või pisut tööd teha. Võimaldab osta ka põhilennufirmadega (Finnair, Lufthansa, Turkish) vajadusel pikema ümberistumisega odavama pileti, mitte tingimata pushida 1-2 tunnist ümberistumist, sest tead, et võid 4-5 tunnise ümberistumise aja lounge'is veeta ja seal tööd teha (selmet kiiresti koju/kohale lennata ja siis hakata tööd tegema).