fafafa

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
61 meeldimist
9 postitust / 200 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Edinburghis on augustis ohtralt festivale ning majutus võib olla välja müüdud, mõistlik on pikalt ette broneerida.

Kas näiteks kõige esimene Google vastus ei anna piisavalt infot? https://www.rometoolkit.com/airport/ciampino_airport_bus.htm

Ega elu mõistagi seisma ei jää, sihtkohaks Itaalia ja aegajalt TA vaatamiseks Internetti kasutada jaksab ka Eesti SIM kaardiga.

Tänud, tuhnisin veel postitustes, ning tundub, et Offline võimalus ongi hiljuti rakendusest maha võetud (ning ma pole ainus nördinu). 



"Leiab keegi DHL või DPD .ee pealt lehe, mis ütleks, kui palju maksab 10 kg raua saatmine Itaaliasse?"


Nende kodulehtedelt selle hinna leidmine võttis esimesel juhul 5 ja teisel 2 minutit; nõustun, et Omniva lehelt postmargi hinna leidmine on veidi lihtsam. Hinnad aga üllatasid, DHLi hinnad jäid 350-420 vahemikku, DPD küsib minu arust mõistliku 50.

Lisaks saab saata ka Omnivaga, hind veelgi soodsam 30, aga kättetoimetamise aja osas pole aimugi.

Matkaradasid otsides oleks universaalne soovitus http://mapy.cz (olemas on ka samanimeline mobiiliapp) ning aluskaardiks valida "Base" asemel "Outdoor". Seal on muljetavaldav kogus radasid kaardil ning vajadusel saab leitud radade nimede järgi edasi googeldada.


Rannikul kulgeb GR92, aga hoiatus, et Lloreti ja Tossa vaheline lõik kulgeb valdavalt merest kaugel, mööda suuremaid teid ning sinna pole mingit mõtet minna (v.a. esimesed paar kilomeetrit Lloretist, mis on väga kenad). Äkki mööda GR92-te Tossast põhja suunas; või lihtsalt kaardi järgi, võimalikult mere äärest, lõunasse (vt Cami de Ronda Mapy.cz-is).

Lloreti ja Blanesi vahel on mitu tuntud aeda (Marimurtra, Sanda Clotilde), nende vahel saab liikuda nii jalgsi kui bussiga.

Kõige selle kohta endal info puudub - oli plaanis, aga lapsed väsisid esimestel tundidel ning nii ta jäi.



Montserrati saab tõesti rongiga Placa d'Espanya'lt. Soovitan piisavalt vara enne rongi väljumist kohale minna, sest see maa-alune peatuste kompleks on päris suur ja õiget kohta andis otsida - otsi "Montserrat" siltisid. Eraldi kassast saab osta kombineeritud pileti, kus on nii rong (peatusesse Montserrat-Aeri) kui köisraudtee sees.


Enim köitsid Montserratis just mäed. Kaart näiteks siit: https://en.mapy.cz/turisticka?x=1.8360385&y=41.5927311&z=15&source=osm&id=94144 Lihtsaim variant on kloostri juurest sõita funikulööriga edasi üles, Pla de les Tarantules, ja sealt jalutada loode suunas Sant Jeroni tippu. Tagasi saab tulla näiteks mööda sama teed ja funikulööri juures otsustada, kas sõita sellega tagasi alla või kõndida mööda kaardil olevat kollast rada. Teine variant on tulla tipust alla mööda raja teist haru, läbi Pla dels Ocells, kuid see kulgeb suures osas metsas ning vaateid seal pole. 

Kevadine Barcelona on ilma poolest õnnemäng, võib tõmmata jackpoti, aga võib saada ka lausvihma ja külma. Ise käisime eelmise aasta aprilli lõpus (kevadine koolivaheaeg), kõik ideaalne - ilmad 20 ringis, ühel pärastlõunal läks talutavuse piires palavakski, ei mingit vihma. Ilmaennustust vaadates tundus, et täpselt meie sealoleku ajaks tekkis vihma sisse auk :) Buldooza kirjeldust lugedest oleks Barcelona ka esimese kevadvaheaja jaoks super sihtkoht.


Tedee, kas mõtled rongiga Barcelonast Montserrati minekut või kohapeal funikulööriga liikumist?

Rongiga peaks olema kiirem ja mugavam, aga rongihinnad on ikka päris korralikud; minu minimaalse kogemuse põhjal leiab soodsamaid pileteid pikalt ette ostes. Hindasid-aegasid saad vaadata nationalrail.co.uk-st; kuupäevadega mängides saab ka ettekujutuse, kuidas hinnad aja jooksul muutuvad.


Bussihindasid kunagi uurisin, ostmiseni ei jõudnud, mulje jäi, et tihti kasutatakse levinud varianti, et kõige esimesed müüki pandavad piletid on odavamad, ning need rabati päris ruttu ära.

Algne küsimus - kuhu võiks Roomast daytripi teha - on praeguseks päevakorrast maas ning seisan silmitsi aja puudu- mitte ülejäägiga. 


Roomas oleme neli täispäeva, neist ühel käiks ilmselt Tivolis. Järgmisel päeval otserongiga Salernosse.

Algne mõte oli sealt mööda rannikut, vahepeal ööbides, Sorrentosse liikuda, mis oleks baasiks Capril käimise ajaks. Selle plaani puuduseks on see, et kogu aeg tuleks endaga pagasit kaasas tassida. Ilmselt jääme hoopis kaheks ööks Amalfisse. Logistika poolest sobiks see suurepäraselt ja minu väga suureks üllatuseks leidsin sealt ka täiesti mõistliku hinnaga öömaja. Teadupoolest on Amalfi üks selle piirkonna kallimaid linnasid ning suuremat sorti turistilõks ja mitmeski mõttes oleksid lähedalasuvad väiksemad linnad parem valik, kuid kavasolev marsruut pani asja paika.

Järgmisel hommikul saaks Amalfist praamiga Caprile, kotid jääksid sadamasse pakihoidu, ning õhtul teise praamiga Sorrentosse (ning võimalik, et kohe rongiga edasi Pompeii'sse ööbima). Väike miinus on see, et Caprile jõuab alles kl 11. 

Kokku 8 täispäeva, ja tundub näiteks 2 lisapäeva oleksid täitsa abiks.

Sorrentos ööbimine oli plaanis küll. Üks mõte oli selline, et Roomast rongiga otse Salernosse ööbima, järgmisel päeval bussi ja praamiga mööda rannikut, peatusi tehes, Sorrentosse. Päev Capril, veel üks öö Sorrentos, ning seejärel viimaseks ööks enne tagasilendu Napolisse, tee peal peatusi tehes. Aitäh Paestumi vihje eest, guugeldan.


Capri osas on ootused muidu päris kõrged, panustaks matkatiirule, koopa jätaks vahele (kuigi lapsepõlves oli see üks mällu sööbinud imeasi, mille pilti sai ENEst või ENEKEsest imetletud).

Hbert: Rooma osas ma väga loodan, et sellel linnal on ikkagi rohkem pakkuda kui päeva jagu, aga eks ma tajusin selles soovituses ka väikest irooniat :)

Konkreetse tõstukiga küll sõitnud pole, aga vaevalt, et seal midagi teistmoodi on kui mujal - lähed kohale ja sõidad. Broneerida pole seal midagi, kui hetkel juhtub järjekord olema, siis lihtsalt ootad paar minutit. Seurata's ümberistumine käib pileti alusel - on ta siis seal elektrooniline või paberkujul. Kaardi järgi on ümberistumine samas kohas, lihtsalt lähed teise tõstuki peale edasi.


Mõned mõtted veel. Dolomiitides keerleb matkamine suuresti Via Ferratade ümber ning need ongi paljudel eesmärgiks. Muidugi saab ka lihtsalt niisama, ilma ronimata, matkata, kuid siis peab hoolega marsruuti planeerima, et tee peale mõni lõik ei satuks, mida ei suuda läbida. Seega soovitaks esimese asjana välja mõelda, kas ja kui palju tahate ronida. Ferratade jaoks on mõistagi varustus vajalik.


Kaartidele on kantud vaid ferratade nimed, mitte raskusastmed - hea oleks enne kohale minekut Internetist või kusagilt mujalt järele vaadata, mida see rada endast täpsemalt kujutab. Muidu kohapeal selgub, et tegemist on mingi eriti lihtsa lõiguga, kuhu poleks olnud mõtet tullagi; või vastupidi, rada on liiga keeruline.

Kirjutasin, et "üles" ära minnes saab ööbida mägionnides (Rifugio). Tegemist on hotellidega, saab süüa ja hädapäraselt pesta; soe dush on juba selline luksus, mida igalt poolt ei leia. Hinnad ootuspäraselt kallid. Tipphooajal võib olla vajalik voodikoha garanteerimiseks koha broneerimine, võib lihtsalt poole päeva pealt hotelli ette helistada. Minu teada öömajata kedagi ei jäeta ning siis, kui voodikohad otsas, saab kusagil põrandal ööbida. Vajalik on enda voodilina kaasa võtmine (kergest sünteetiliselt materjalist õhuke lina, mis on magamiskoti moodi kokku õmmeldud).

Lisaks on mägedes tasuta lihtsaid ööbimiskohtasid (bivacchi, bivacco). Reeglina on need jubedad metallkuudid, mis eriti ööbima ei kutsu. Plusspoolel on see, et neid on mägedes tihedamalt kui Rifugiosid ning nii saab marsruudi valikul olla palju paindlikum. Mõistagi tuleb kaasa võtta magamiskott ja matt ning ka midagi süüa ning raskem seljakott võtab matkanaudingut vähemaks.

Nüüd läksid ka endal mõtted matka peale.. On veel huvilisi?

Indias ma kardaks esimeses järjekorras kõhuhädasid ja võtaks kaasa antibiootikume (perearst võiks välja kirjutada); ning muidugi loperamiidi ja Smectat.

Lihtsaim on minna mõne grupiga, näiteks Nipernaadi käib seal enam-vähem igal aastal: https://nipernaadi.ee/itaalia-marmolada


Kui siiski ise minek, siis ööbimiste koha pealt on kaks võimalust:
- Oled "all" mõnes kämpingus ning iga päev lähed mõnda erinevat rada ronima. Ilma autota on see päris raske, sest radade algused jäävad kaugele; mõned bussid küll liiguvad, kuid harva ja vähestesse või ebaobivatesse kohtadesse; ning kämpingust jalgsi alustades on võimalused väga piiratud. NB, üheks variandiks radadeni jõudmisel on ka tõstukid (paljud neist töötavad ka suvel).
- Või siis lähed ära "üles", ööbid mägionnides ning liigud onnist onni. Pole just odavaim lõbu, aga teisest küljest: kämpingus ööbimine, iga päev tõstuki- või bussipiletite ostmine ning suure osa päevast selle peale kulutamine, et põnevamate kohtadeni jõuda, pole ka just mõistlik. Ning igale poole ilma üleval ööbimiseta ei jõuagi. Sellisel juhul võid valida ka mõne väljakujunenud matkaraja - mälu järgi Alta Via 1 jt; kaks rada (ferratadega ja lihtsam) on ka Brenta dolomiitides.
Metsikult telkimine on sealkandis keelatud.

Planeerimise osas võid eelnevalt Internetist kaardid ära tellida, näiteks Tabacco 1:25 000 (1:50 000 on täielik kräpp minu hinnangul). Seal on omajagu käidud, ehk leiab ka Eestist kasutatud kaarte, kui küsida nt matkafoorum.net-ist või Nipernaadist.



Vägev, et ära tegid! Lisaks sellele, et jutt ja pildid on huvitavad, on need ka väga väärtuslikud sarnase retke planeerijatele, aitäh! Mu enda soov seal ära käia sai kõvasti hoogu juurde.

Mõned mõtted matkaradadest.

GR20 oleks ka minu poolt esimene pakkumine. See, et telkida saab vaid ettenähtud kohtades, pole ju väga suur probleem?

Juba mainitud GR10 ja GR11 kõrval on veel kolmaski Atlandit ja Vahemerd ühendav teekond, Pyrenees High Route. Mägedes kulgev, telkimisega, tähistamata, pikk ja raske. Minu kõrvadele kõlab suurepäraselt. Tahaks. Kunagi. 

Alpid ja Dolomiidid on erinevaid matkamisvõimalusi paksult täis. Vähemalt Dolomiitides on telkimine keelatud; ööbitakse mägihüttides. Kuid mäed on fantastilised, julgen soovitada.

Väga palju matkamisvõimalusi on Põhjamaades. Seal on matkamiseks sobivad piirkonnad korraliku radade võrgustikuga kaetud ning oma teekonna saad ise paika panna. Eriilmelisi piirkondasid on seal palju - kellele mägesid, kellele tasasemat maad - kui oskaks ainult kõige selle seast valida. Telkimine lubatud, vesi kättesaadav. Ilm mõistagi selline, et tuleb ka vihmaga arvestada. Endal mõlgub mõttes lastega alustuseks Kungsledenile minna ning hüttides ööbida.

Üllatavalt palju pikamaa radasid on Suurbritannias. Kuid kellel hing mägedesse ihkab, siis neile jääb suur osa nendest radadest tasaseks. Lisaks meeldetuletus, et see saareriik on vihmase ilma sünonüümiks :) Metsik telkimine on Inglismaal keelatud (nagu olen aru saanud, siis erandina on see lubatud mägede piirkondades); kuid lubatud Shotimaal. Ise kibelen Lake Districti ning kihulastevabal ajal Skye saarele. 

Väljaspoolt Euroopat avaneb terve uus maailm: juba mainitud Himaalaja oma kõigi võimalustega; USA-s Mehhikost Kanadani kulgev PCT; Uus-Meremaad läbiv rada; jne.

Poola ühest otsast teise on muidu pikem maa kui Raplast Tallinna. Võibolla tasuks ka Poola puhul linn ära märkida?

Nagu näha, on eelmise sarnase teema keskmes olnud vannipart tõeliseks klassikuks muutunud :)

@Marge2015 Garda järve äärest saab väga lihtsalt ühistranspordiga Brenta dolomiitidesse (nt Molvenosse või Madonna di Campigliosse). Ühel kohalikul bussikompaniil on see ala täiesti korralikult kaetud; järve idakaldal saab rongiga liikuda (nt Trentosse, sealt bussiga edasi). Dolomiitide põhimassiivi (nt Cortina'sse) jõudmine on juba keerulisem.


Lisaks on ka järve enda ääres mõnusad mäed.

Idee kõnetab, aga lähiajal ei ole mingit võimalust vaba aega nihverdada. Kuid kui vähegi võimalus tekib, tahaksin sellel aastal ühe sarnase rattatiiru teha.

Hei


Sügisese matka mõtted liiguvad endalgi, ning Tour du Mont Blanc oleks täiesti arvestatav variant.

tripadvisor.com -> things to do

Lisaks juba mainitud sihtkohtadele lisaks kaks enda lemmikut:


- Kaktuste aed Montjuici mäel (Jardins de Mossèn Costa i Llobera). Jääb ilusasti tee peale, kui kindluse juurest mere äärde jalutada (ning see mööda mäekülge kulgev parkidega teerada on samuti väga mõnus). Suur, liigirikas, hoolitsetud, põnev, eksootiline - meile väga väga meeldis.

- Hospital de Sant Pau - eelmise sajandi alguses ehitatud haiglakompleks jalutuskäigu kaugusel La Sagradast. 


Väike hoiatus Barcelona - Lloreti bussiühenduse kohta, piletid võivad olla välja müüdud (ise jäime õhtul soovitud väljumiselt maha ning saime ühed viimastest piletitest 2h hiljemaks, päeva viimasele väljumisele). Otsebussi asemel saab kasutada ka rong+buss kombinatsiooni läbi Blanesi, sinna ehk mahub vabamalt peale.