merilee

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi


9 meeldimist
6 postitust
58 kommentaari

Viimased kommentaarid

Öösel Gironasse jah lennujaamast bussiga ei saa, paar päeva tagasi tulin. Barcelona buss ootas, Lloret del Mari omadel oli transfeer vastu tellitud. Me saime Gironasse ainult taksoga, 40 eurot küsis, kauplesime 35 peale, kuigi ametlik öine hind on 30 eurot. 

Üks tähelepanek veel. Kohalik ühistransport on nädalavahetustel ja pühade ajal ka palju hõredam, eile ootasin bussi Begurist Palsi, aga ei tulnudki - pärast selgus, et siin Kõigi pühakute püha on vaba päev.

Mul ei olnud tegemist küll Lennuabiga, aga ühe teise samalaadse firmaga. Peale Ryanairi lennu tühistamist proovisin ise kõigepealt tagastamistaotlust teha, aga lennu number ei sobinud nende ankeeti millegipärast ja andsin kahjuks kohe taotluse edasi firmale. Volikirja tegin ka. Asi venis, Ryanair tekitas kirjavahetuse ikkagi minuga, mitte nendega ja lõpuks kandis mulle raha üle. Arve alusel kandsin 30% lennunõudefirmale, ei tahtnud nendega vaidlema hakata, kuigi mul oli tunne, et kogu töö tegin ise ära, aga olgu. Kui peaks veel kunagi vajadust olema, üritaksin ise hakkama saada.

Londonist Tenerifele läheb kümmekond lendu päevas, aga kõik vist hommikupoolsel ajal ja Ryanair lõpetas ju nüüd ka õhtused lennud ära. Seega Tallinnast tulles enam millegagi samal päeval ilmselt edasi ei saa. Mulle saatis Ryanair oma muutmise kirja augusti lõpus ja siis oli Norwegian enam-vähem samas hinnaklassis kui Ryanair. Minu puhul lendas Stanstedist järgmise päeva hommikul ainult Thomsonfly, aga temal on käsipagasi piirang kuni 5kg ja seega otsustasin valida teisest lennujaamast väljuva lennu.


Kas teil reisikindlustust pole? Reisiplaani muutumine on hüvitatav kulu. 

Täpselt samad piletid olid mul ostetud, ma jätsin Tln-Stanstedi pileti kehtima, lasin Tenerife lennupiletid Ryanairil tagasi maksta ja ostsin järgmiseks varahommikuks uue lennu Gatwickist Tenerifele Norwegianiga. Lennupiletite hinnavahe, bussipiletid ühest lennujaamast teise ja hotell Gatwickis läks reisitõrkekindlustuse alla.

Mu käigust küll hulk aastaid möödas, aga esimene apsakas oli kohe lennujaamas - transfeeribussi ees lasime korra kohvrisangast lahti ja kohe oli "abivalmis" kohalik valmis seda bussi pagasiruumi tõstma ja tahtis siis tasu ka saada. Mul oli vahetatud raha kuskil kohvripõhjas ja rahakotist leidsin ainult viiekroonise. Pika jagelemise järel võttis umbusklikult selle vastu.:) Teinekord jälle jalutasime linna ja hakkas üks kohalik tee peal meiega juttu rääkima, näitas oma naise ja laste pilte ja rääkis kohalikust elust jne. Vaat kui tore, mõtlesime, ja siis suunati meid osavalt tema onupoja vms papüürusepoodi. 


Tollal käisime ikka mitmel reisil, mis kohalike käest ostsime - Katariina kloostris, Värvilises kanjonis, kõrbesafaril. Igati väärt kohad ja vaated olid, aga ma ei tea, kas praegu on turvaline Siinail ringi rännata.

To neandertaal: kas reisikindlustus ei hüvita reisiplaani muutumisest tekkinud kahju? No näiteks tühistatakse lend Londonist Tenerifele, siis saaksin ju osta mingi teise firmaga uue lennu, ja kindlustus peaks mu arust hüvitama selle vahe ja lisaks veel ööbimise Londonis ja transpordikulud ühest lennujaamast teise.


Aga tahaks teada tõesti, mida see Ryanairi baaside sulgemine tähendab. Vaevalt et lennud Kanaaridele päris ära lõpetatakse, aga õhtused kohalejõudmised ja hommikused väljumised äkki kaotatakse? Mul jaanuariks ostetud piletid RA, kohalejõudmisega Tenerifele kell kümme õhtul. Kui teaks, et tühistatakse, hakkaks juba praegu uusi variante uurima.



Praamihinnad on kallid niikuinii, kaks inimest pluss auto on Armasega 158 eurot, ilma autota 128 eurot (vaatasin suvalisi kuupäevi septembris).

Pluscariga on nii ja naa - saad küll teenuse, aga kas see on samaväärne ja odavam kui teised pakkujad, pole päris kindel.  Viimati Tenerifel tellisime VW Polo (or similar), 155 eurot 10 päeva eest, saime Renault Twingo hästi pisikese, hädapärast sai ikka mägedes sõidetud, aga varasemalt teiste firmade kaudu ja teistel saartel on pisut võimsama mootoriga autod olnud.  Vormistamine käis pargipingil põlve peal, kui küsisime, kuidas tagastamine käib, onu ei vastanud/ei saanud aru. Autol mõlke ja kriipse oli, me midagi juurde vist ei teinud ja probleemi tagastades ka ei olnud.  Autosid on kohapeal täpselt iga rentija jaoks üks, kui midagi plaanides muutub, lend hilineb vmt, siis ilmselt pole seal kedagi/midagi ootamas enam. 

Wizzairi äpis olevast pardakaardist on piisanud, kui printerivõimalust pole olnud. Saadan igaks juhuks (näiteks telefoniga millegi juhtumine) pildid pardakaartidest ka reisikaaslase telefoni.

Läksin lugesin Pluscari lehelt Terms and conditions osa läbi - ilmselt on meie broneeritud VW Polo premium car?

  • Fully comprehensive insurance with no excess*. It is included: personal accident cover –PAI-, collision damage waiver –CDW-, Total coverage in case of the theft of the car –TP-.
*Just for premium cars there is an excess of 300,00 euros

Mõtlesin, et kirjutan ja küsin neilt täpsustust, aga pole vist mõtet. Eks kohale minnes ole näha, kas oli vale-Pluscar ja autot polegi, või õige ikka, siis saab deposiidi kohta ka küsida. 

Sellesama lehe kaudu tegin jah broneeringu. Juht on 56-aastane, oleme ka varem neilt broneerinud, ei mäleta, kas deposiit tookord oli või mitte.  Isegi kui on deposiit broneeritud, siis tavaliselt selleks ajaks kui koju jõuad, ei ole seda ju enam pangas näha.

Kopin nende vastusest:

www.autospluscar.com

Thanks for your e-mail.

We confirm your booking for VW POLO O SIMILAR at following
dates: 20/01-30/01/2019  . Total price all included is:  155,30 Euros. 
(included: insurance, taxes and unlimited mileage)

+300 € DEPOSIT

Pluscar küsib ju tagatist - broneerisime auto Pluscarist järgmiseks nädalaks ja kinnituskirja järgi on tagatisraha 300 eurot .

Mul on juba enne seda muudatust olnud n.ö. teiseks kotiks tavaliselt seljakott, väiksemat sorti ja mitte päris täis topitud. Pole kordagi kellelegi ette jäänud. Peab mahtuma eesoleva istme alla.

On üsna vähe asju, mida ei tohi äraantavasse pagasisse panna - lõhkeained, relvad jmt https://www.tallinn-airport.ee/reisijale/pagas/registreeritud-pagasi-reeglid/. Ryanairil ei ole mingeid eraldi nõudeid, piirangud käivad ainult pagasi kaalu ja mõõtude kohta.


Kas Tartu-Riia bussid mitte kõik lennujaama edasi ei sõida?

Minu arust on see lipik, mis väravas äraantava kohvri külge pannakse, lihtsalt kollane kleeps ümber sanga, nime seal peal pole. Vähemalt mingi aeg tagasi oli nii. Tädi kleepsupakiga käis järjekorra läbi ja valis ohvreid. Kellel paistis suurem kohver, sai kleepsu.

Rumal küsimus võib-olla, aga ma ei ole aru saanud, kas need väravas ärakorjatavad kotid saab pärast kätte ikka pagasilindilt või peab lennuki juures ootama?

Azairi esilehel vali "advanced search parameters", sealt saad valida vahemaandumise pikkuse, mis sulle sobib.

Jah, ilmselt oli see mul nüüd viimane kord Ryanairiga lennata.

Algpostituse juurde tagasi minnes - If kindlustus siiski hüvitas mulle uued ostetud lennupiletid ja öö lennujaama hotellis, nii et rahaliselt ma lisakulusid tegema ei pidanud.

Ryanair pakkus 40 eurost soodustust järgmiselt lennult, osta tuleks oktoobrikuu jooksul - no kas nad tõesti arvavad, et tahan veel seda "mõnusat" närvipinget, kui pead kaks päeva enne reisi uusi pileteid otsima ja reisi ajal hirmuga e-maili kontrollima, et ega tagasilend tühistatud pole?

Üritasin täita kompensatsioonitaotlust https://eu261expenseclaim.ryanair.com/, kuid seal ei sobinud tühistatud lennu number millegipärast. Lõpuks andsin taotluse http://helpflight.com/. Neil loodetavasti on Ryanairiga varemgi tegemist olnud, eks siis näha ole.

Helistasin kindlustusse (If), aga nad väidavad. et lennufirma streigi korral hüvitist ei maksta. Tegin igaks juhuks siiski avalduse, sest otseselt streigist juttu ei ole.

Sellise teksti leidsin; Up to 9,000 Ryanair passengers a day face having their travel plans wrecked as the airline cancels “40 to 50” flights a day until the end of October.
The budget airline, which is Europe’s largest, said the move was to “improve its system-wide punctuality”.
Ryanair blames “a combination of ATC capacity delays and strikes, weather disruptions and the impact of increased holiday allocations to pilots and cabin crew”.

Kas see on Ryanairi uus taktika, et tasuta check in puhul (mis nüüd on alles 4 päeva enne reisi) antakse koos ostetud piletitele mitte kõrvuti istekohad ja sellega lihtsalt survestatakse ostma määratud istekohti? Varasemalt on alati kõrvuti istmed antud.

Võimalik muidugi, et see on lihtsalt juhus, sest et enamusel juba check in tehtud ja vabu kõrvuti kohti polnud. Kuigi suht ebatõenäoline tundub see tasuta check ini esimesel päeval.

Sa pole kirjutanud oma rahalistest võimalustest, aga kui kallid kaugreisid välja jätta, ongi talvel ainult kaks varianti, kus vähemalt 20 soojakraadi garanteeritud - Egiptus ja Kanaari saared. Paketireisid Egiptusesse alates nii ca 400, Kanaaridele alates 600 eurost. Soe on talvel kindla peale Tenerife ja Gran Canaria lõunarannikul. Sinna ei pea tegelikult ostma paketireisi, saab ümberistumisega lennupiletid osta ca 150 euro eest (vaata azair.com), öömaja booking.com või airbnb kaudu, tuleb odavam.