nunuh

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

0 meeldimist
0 postitust
32 kommentaari
Viimased kommentaarid

See kohalik rong käib iga poole tunni tagant. Kuna aga teenindatakse põhiliselt suusatajaid, siis minu teada see kohalik rong lõpetab sõitmise 17.00 paiku.

Palju sõltub ilmast.

Kuna minek on pikk, ning kui Rondalt maha minna on seal üks tobe (vist) kahene aeglane tõstuk, ja sinna tekib suht pikk saba, siis peab arvestama et ilusa ilmaga on sinnapoole suundujaid palju. Ja pooletunnine saba pole mingi haruldus.

Lootust et Marmoladal midagi nautida on on kaduvväike. Kuna enamasti on mass peal hästi suur ja nn. raja sõitjatel kisub asi rutttu moguliks. Offi nagu jälle seal eriti minna kuskile ei ole. Vähemalt mina pole tahtnud-julgenud. Ei tea ka täpselt kohti et ämrisee ei astuks. Samas olen juhtunud ka nii 1 korra sinna et sai laskumine alla välja tehtud ühegi pausita ja teise ringi kohe otsa.

Tegelikult eks küsimus taandubki rahvaarvule järjekordades mitte sõitmise kiirusele. Meil jõudsid ka päris kesise sõiduoskusega isikud ringi ära käia. Lihtsalt hommikul kohe minema, nii vara kui sai. Aga seda siis Selva külast.

PS: 3h ei ole tõesti mingi probleem Rondale ringi teha, näiteks jaanuaris, kui rahvast on natuke vähem. Saab ka kiiremini :))

Olles kasutanud ka väga erinevaid prille, leian siiski, et jään pigem "eilse päeva" juurde. Need nn. roosad klaasid mulle küll muljet ei avaldanud. Katsetasin paar nädalat tagasi. Muidugi on inimestel ka nägemine ja tajud natuke erinevad. Ning mis sobib ühele ei sobi teisele. Tavaliselt sõidan ise pruuni klaasiga ja kui nähtavus on halvem siis kasutan polaroid klaasiga erkkollaseid. Nn Päikeseprille. Ning paremat nägemist näiteks pilvest läbi sõites ei ole saanud kui nendega. Paar aastat tagasi Austriast ostsin ja pole pidanud kahetsema. Neid võidakse müüa ka meil, aga päris kindel ei ole.

Küll ei julgeks väita et varustus soodsam on. Vähemalt suusakeskustes küll mitte. Valik on muidugi suurem.

Esimese kiivri ostsin üle 10 a tagasi. Ja pole kunagi kahetsenud. Sobib nii väga külmas kui ka soojas sõitmiseks. Õhutusavad tulevad kasuks.

Igal juhul soovitaks asjad kas koos osta või siis kokku sobitada.

Klaasist aitab tuisus-pilves-hämaras ainult erkkollane klaas. Päikese eest silmade kaitsmiseks pole vahet mis värv on.

Sõltub sellest kus on ööbimiskoht ja palju viitsid mäkke sõita.

Iseenesest ei keela ju keegi mööda laskumisrada ülespoole sõita. :)) Tour the Ski viimase etapi tõusul olen alla sõitnud. Alla tules just väga järsk ei olenud, aga tõusjaid küll ei kadesta.

Tegelikult kui elukoht on mäekaardi vasakul servas, (kuskil keskel kõrguse poolest) siis saab murdmaarajale üsna ukse eest võib olla isegi natuke alguses laskuda. Näiteks HytteOmrade'st oli juba üsna lihtne murdmaad suusatama minna. Nii et sõitmiseks ei pea mäepiletit ostma, aga sõtuvalt asukohast võib olla keeruline rajale saada.

skistar.com on üsna objektiivne. Infot peaks siin foorumis pisavalt ju olema. Kui tahad midagi konkreetset teada võid küsida ehk oskan isegi aidata

Mina olen hoidnud silma peal St-Antonil. Kuna on plaanis aasta alguses minna. Ning oh seda rõõmu, mägedes lund paari päevaga 70 CM ja sajab. Liftid hakkavad tööle 4 dets. Nii et 8-ndaks igal juhul lahti.

Koht kus hooaeg on juba ammu alanud on näiteks Shladming.

sõltub palju sellest, kui uusi suuski tahad, kas kindlustad ja kus sa oled. On kohti kus nädala saab alla 1500 koos kindlustuse ja võimalusega paar korda ka suuski vahetada kui on soov teisi proovida. Samas on ka kohti kus see lõbu tahab minna üle 3000. Mina olen eelistanud oma suuski, põhjus ka tunnetuses. Kui oled omale sobiva leidnud, siis need tasub omale muretseda. Kui käid korra aastas (heal juhul) siis soovitaks pea alati suusad koha pealt võtta. Odavamatel ja kallimatel suuskadel on üsna suur põhja vahe. Ja kallimad suusad reeglina libisevad oluliselt paremini. Seega põhjusel et lihtsalt "odavalt sain" ma küll ei ostaks.

Kas võtta rendile siit või mujalt sõltub kohast, kuhu minna ning ka reisimisviisist. Mõne kallimakoha puhul tasub ehk ka suusad siit võtta. Ise pole seda küll kasutanud. Lapse suusad on millegipärast Eestis rendis kogu aeg uhed parajad saastad. Mõned korrad rentisin, mõeldes et laps kasvab, siis ajas tigedaks ja ostsin omale. Loomulikult kasvas ta peatselt neist välja aga need 3 reisi, mis ta tegi nendega läksid küll asjad täie ette. Rahaliselt kokuhoidu ei saanud kindlasti, aga ega palju ei kaotanud ka.

Üldiselt soovitaks mina võtta koha pealt. Aga ehk olen liiga mugav :))

On vahe täiesti olemas. Kui riikide osas järjekorda panna siis Šveits on kõige kallim, seejärel Prantsusmaa ja Austria kallimad kohad. siin vahel on veel Itaalia ning seejärel Austria ülejäänud kohad. Pakun et hinnavahe esimese ja tagumise otsa vahel on suurem kui kolmandik. Kui kasvõi suuski rentida, siis nädal maksab mõnes kohas natuke üle tuhande teises kohas ligi 3000. Erinevad ka tõstukite hinnad. Ikka mõnekümne % ulatuses.

Sölli kohta oleks ehk korrektne eraldi teema teha, siit seda nagunii keegi ei otsi, aga kui küsiti, eks püüan vastata.

Sõltub pundist. Kui minna lõutsemise kõrvalt suusatama, siis ma sinna ei läheks. Kui minna eelkõige suusatamise pärast siis tasub küll.

After-Ski on nagu natuke lahjem, kui Ischglis StAntonis. Küla ise on suhteliselt väike. Aga kui minna oma pundiga, saab igal pool melu tekitada. Sageli oleme just ise oma pundiga (~10) kogu ülejäänud seltskonnale elu sisse tõmmanud. Elava muusikaga koht oli kuskil külla laskumisel all otsas, aga nime ei mäleta. Mujal nagu ei mäleta et bändi oleks näinud.

Elamist ei oska soovitada, kuna seda pole ise ajanud. Kuna küla on suhteliselt väike siis ei saa väga kaugesse kohta sattuda. Ise olen kasutanud tõstuki kõrval olevat hotelli, aga see ei ole siis "säästureis".

Suusabussi kasutama ei pea. Ka Kitzbühel-isse saab omasel jalgadel. Samas peab tõstuki piletite ostmisel teadma kas tahad sinna minna või mitte. Kui jah, siis tuleb kallim pilet osta. Mingi paarkümment EUR-i oli vahe. Kui sinn aminna siis tasub sättida varakult minema. Minek tulek võtab natuke aega, aga juba seda kiirlaskumise rada tasub sõita, mida iga aasta MK etapina sõidetakse. Pärast hea vaadata telekast kus sõidetud sai. Üsna kitsas ja karm rada. Kui ette kujutada kiirust millega sealt tullakse, kohati kaljude vahelt üsna kitsast rada mööda, siis jah seda tasub proovida.

Toitumine on pigem selline Austria alumise otsa hinnaskaala. Mina soovitaks kohe omale meeliskohad leida ja mitte oodata sööma minekuga liiga kaua :)) Muidu võid elavas järjekorras seista. Samas kui After-Ski läheb pikaks, siis oleks ehk otstarbekam poest eelnevalt omale õhtusöök valmis tuua. Paljudes kohtades visatakse ~7-8 vahel After-Ski mehed välja ja klanitakse ülikiiresti samad ruumid restoraniks. See koht mis oli seal mäelt alla tulles, seal sai küll ka kauem istuda. Seal leiab ka Michelini tärnidega söögikohti. Korra sai ka külastatud. (Nime ei mäleta). Aga siis tuleb sõna "säästu" kohe päris ära unustada. :))

Kokkuvõttes jällegi koht kuhu olen nõus uuesti minema küll. Samas on mäed suhteliselt madalad. üle 2000 vist ei ole ühtegi kohta. Mis tähendab et ka "ilusa ilma risk" on natuke suurem. Sageli paistab 3 km peal päike ja 2 km peal sajab vihma. Seal jääb kõik alla selle.

Paar asja tuli veel meelde Iscgli kohta. Need mida silmas pidasid Šveitsi sini-punaste radade all on tõenäoliselt Alp-Trida org. See on küll Ausrtia poolel. Nii Samnaunis kui Alp-Tridas tuleb hoolega ilma vaadata. Olen seal olnud nii, et päikesepaistest lumetormini läks umbes pool tundi. Kuna tagasi tulekuks Ischgli poolele pead tulema üle tipu (nime ei mäleta), võib juhtuda et tõstukid pannakse lihtsalt kinni, ning siis oled seal kus pool oled. Kui juba üle selle nuki saad, siis on võimalik ilma tõstukiteta Idalpi ja sealt alla välja jõuda. Muud võimalust tagasi saamiseks ei ole. Kui nii juhtub, siis on juba soovitav ruttu Samnanuni magamiskoht leida. Bussliiklus Ischgisse puudub, ning taksoga on mälu järgi mitusada kilomeetrit kõige lühem tee.

Ischgl. Rajad sellised et kui paar musta nõlva kõrvale jätta, siis nad ikka ongi sellised punased-sinised. Šveitsi minnes pead arvestama ka sellega et tagasi tuled Euroopa liitu. St. mäe tipus on ka tollipunkt, ning aeg ajalt seal lastakse ka seljakotid lahti pakkida. Et uuri enne mis summa eest kaupa võib maksudeta EU-sse kaupa tuua. Näiteks üks tuttav ostis kella, mis oli kõvasti üle maksuvaba osa (tunduvalt odavam kui meil sama asi) ja sseda ei saanud kuidagi kontrollis tõestada et see oli mitme peale ostetud. :)) Maksis ka trahvi. Üldiselt ei kontrollita aga vahel juhtub. Üks järsem nukk on sinna minnes, kus järgneb ka väike tõus ja lauge osa, nii et seal tuleks panna hooga niipalju kui julgust on. Sama ka tagasi tuleku koha pealt. Et gondlile saada tuleb pikk lauge osa kerge langusega. Lauameestel tükk nihelemist. Külla laskumisi on 2, millest kaardil parepoolne lõpebki karu baari juures. Samas kohati suht lauge. Vasakpoolne on selline, tõesti paljud on pdanud otstarbekaks gondliga alla tulla. 3 paiku ehk veel vähem, aga kui jää ja vallid segavad, siis kipub olema nii et just seal kus sa keerata tahad on kas vall, jää, või keegi juba seisab seal. :)) Ja päris pikk on. Samas mulle on meeldinud seda sõita. Proovida tasub küll.

Kelgutamine toimub Ischglis suusarajal. Idalpist alla külla. Kui seda üldse kuskil proovida siis just seal. Olen seda proovinud mitmel pool, ning seal saab kohati ikka hoo ka sisse. enamasti kipuvad need kelgurajad suht mõttetud olema.

Hinnad on mõleas keskuses samaväärsed, ehk Austria kallim ots. Naljalt alla 5 EUR õlut (0,5l) ei leia.

Antoni rajad ehk on natuke järsemad, ja minu arust leiab Off-piste võimalusi rohkem aga ka ei saa öelda et midagi rasket oleks. Kui suusad on ikka all olnud, siis saab sõita küll. Kui keegi on päris esimest korda siis temale ehk on natuke raskem päris algajale sobivaid radu leida. Lech ja Zürs on selline piirkond kus on rajad kergemad ja laiemad. Sini-punased. Musta nagu ei mäletagi hetkel.

Isegi ei oska öelda kumb koht rohkem on meeldinud. Mõlemad on sellised kus olnud korduvalt ja eks lähen veel :)) Ischgl näiteks ööbimise kohana meeldib mulle rohkem. Tunduvalt väiksema pinna peal. Jätab sellise kompaktsema mulje. Antonis on vahemaad jalgsi liikumiseks pikemad. Arvestama pead kindlasti sellega et autole parkimiskohta ei olegi nii lihtne leida. Hotellid enda ette reeglina ei luba.

Põhiõtteliselt käib enamus asju ümber Sella Ronda. Roheline suund ühte pidi. Oranz teist pidi. Ja kui lähed ringilt maha, siis pead vaatama pärast tagasi tulles, et õiget pidi ringile saad. Ringilt läheb välja eri kohtadesse mis omakorda hargnevad. Ja kui veel bussiga kuskile minna siis sinna Ronda peale tagasi saamine võib osutuda ise avastades keerukaks. Samas on kohti kus on üsna huvitav. Ma ei mäleta hetkel mäe nime, aga kuskil mäe sees on muuseum sõja aegsetest koobastet. Tegemist piirkonnaga kust sai kontrollida suurt osa liiklusest jne. Aga see oli väljaspool Rondat ja tagasi sai Rondale mingi hoburakendi järel :))

Üldiselt ei ole midagi üle mõistuse, kuna aga asi on väga laiali, siis tasub ettevaatlik olla kaugemale minemisega. Tuleb lumesadu ja oled oma orust kaugel, ei pruugi tagasi saadagi. Kuna bussiühendus ei ole ju kõigi orgude vahel, ning mägi pannakse kinni.

Seega päris sellist lähenemist nagu seal ma tõesti mujal kohanud ei ole, aga ei saa ka öelda et üle mõistuse keeruline oleks.

Eks ikka on mõte kui seda tehakse :)) Samas ei ole ju enamasti väga lihtne keskuses kohta leida kuhu autot jätta. Kuskile hotelli territooriumile ka nagu enamasti ei lasta. Selles mõttes igapäevaseks mäel käimiseks nagu autot väga ette ei kujuta.

Ja kokkuhoid usun jääb ikka oluliselt väiksemaks kui 50% Näiteks minu toodud hindade juures on "pakettreisi" hinnast saadud alla ~3000 juba müüjalt. Ning et samaväärse reisi juures veel kõvasti alla tulla, peab juba kuskilt kõvasti kokku hoidma hakkama.

Olen käinud ka Eestist autoga. Sel juhul oli tulemus tõesti kõige odavam, Samas 4 sõidupäeva rohkem. Kogu eelarve ~12000 koht Mayrhofen, Elukoht Appartment. Olen korra käinud ka nii, kus 2 meest sõitsid minibussi ja kogu varustusega siit Münchenisse, 6 läksid lennukiga järele. Buss lennujaamas vastas ja edasi :)) Ka see oli odavam küll, aga neid 2-te meest väga ei kadesta.

Kui tahta säästureisi näiteks St Antonisse, siis võib ju võtta ka loteriimajutuse. 8900.- + mäepilet 3000+ kokkuhoidlik einestamine ja käib ju kallimas kohas ka 13000 eelarvega ära ilma ise orgunnimata. Seepärast leiangi et samaväärse asja ise organiseerimine annab liiga vähe võitu. Muidugi võib ise tegeledes leida lihtsalt võimalusi mida muidu ei pakuta, ning see võib olla küll argument ise tegemise kasuks.

Val Gardena on üsna omapärane piirkond. See Sella Rondat mööda nühkimine mülle küll eriti sümpaatne pole kunagi olnud. Ja kui tavaliselt sõidad mäest ülesse ja alla siis seal leiad et rohkem nagu sõidad ühest kohast teise. Ehk kui tahad kuskile minna, näiteks Marmoladale, siis leiad et läbitavad vahemaad on väga suured. Näiteks GPS näitas mul läbitud vahemaaks päevas kui liustikul sai käidid koos tõstukitega >100 km.

Off-Piste võimalusi on, aga Carabinieri-d on päris karmid. Kui ikka ronid kuskile kuhu pole lubatud, võivad nad täiesti ootamatult kohal olla, ning su mäepileti augustada (mul nii juhtus) teine auk vist juba tähendaks kaardi ära võtmist.

Sella Ronda on selline omamoodi suundade süsteem, millele peab pihta saama. Midagi väga keerulist ei ole, aga natuke harjumatu on. Seal on hea seigelda, kui on keegi kaasas kes piirkonda tunneb. Nii mõndagi kohta ei saa suusatada otse, tuleb kasutada bussi et teise orgu sõita. Päris ise seda avastada on üsna keeruline, aga võimalik :))

Väga palju sõltub ilmast. Vaatad küll et paneks kuskile poole ajama, ja osutub, et rajad vahepealt kinni. Teades buss liikumisi, saab jupikese edasi ja edasi sõita.

Kui hakata Ortiseist Marmoladale minema, siis soovitan seda teha varakult. Sõltub liiklusest ja ilmast, aga Arrabast Ronda pealt välja minnes on järjekord enamasti üsna pikk. Ja et õhtuks Ortiseisse tagasi jõuda siis väga pikka pausi kuskil pidada ei tohiks. Palju sõltub muidugi enda liikumise kiirusest. Aga see lisutiku laskumine mulle küll meeldis. Ülesse 3 tõstukiga ja alla >10 km suht head rada mööda. Samas kipub "puhkajaid" rajal palju olema ja liiklus seal on üsna tihe. Iga ilmaga sinna üldse ei saa, nii et kui on ilus ilm, soovitan kohe ära käia.

Toitumine on Antonist-Ischglist odavam ja Austria odavamast otsast kallim. Soovitan proovida pizza-sid. Mitte neid Margaritasid vaid natuke kallimaid. Igatahes julgen väita et minu elu parim pitsa on just seal söödud. Poehinnad jalust ei raba. Suveniirid kohati küll.

Ma toon ühe siia juurde näite oma 2010 jaanuari reisist. St Antonisse jälle :)) Elukohaks *** Tõstukist 50 m. bassein, saunad, hommikusöök jne.

Mina olen seda tüüpi, kes ei viitsi ise bronnida ja tegeleda. Seetõttu kasutan just pakettreisi pakkujaid. Kuna teen seda ehk rohkem kui keskmine eestlane, siis on vist ka pakutavad soodustused suuremad. Ja kuna vean endaga kaasas kogu aeg >10 liikmelist punti, siis tulemus:

maksumuseks 12900+mäepilet. Ehk kokku ~16 tuh. Kui arvestada et...

  1. istun siin lenukisse ja mind viiakse hotelli ukse ette, ning tagasi samamoodi,
  2. ei pea tegelema kogu pundile asjade orgunniga ise,
  3. tegemist ei ole just väga odava koha ega ka kokkuhoidliku elukoha valikuga
  4. ei asu kuskil kõrvalkülas vaid otse peaväljaku kõrval

...siis tegelikult ei näe erilist mõtet organiseerimisega ise tegeleda. Võib olla saaks sama asja ise seigeldes tõesti paar tuhat odavamalt, kui kogu reisi eelarve koos kohapealsete restoranide külastusega (mis minu arust on omaette väärtus) on

Majutuse osas jään vastuse võlgu. Enamasti olen kasutanud *** kohti. Aga nendega ei ole ise tegelenud vaid enamasti keegi teine :)) Nii et selles osas väga kursis ei ola.

Konkreetselt selles kohas pidasin tõesti silmas et pimedas ja õlleuimas haaratakse sageli valed suusad. Enda omade sarnased :)) Ja kui veel saapad külge ka sobivad siis leiad hiljem et läks vist veits valesti. Lihtsalt sealt tullakse alla pimedas ja suuski koguneb sinna ikka väga palju. Ning suuskade segi ajamised on seal igapäevased asjad. Päris sellist olukorda nagu selle Pubi juures, pole mina mujal kohanud.

No mina teda küll kärarikkaks ei nimetaks. Hea kui elukoht on kuskil tõstukite lähedal. Enamik söögikohti asub ka sealkandis.

Või siis selle tänava ääres, mis läheb Hinterglemmi poole. Kui tõstukitest kaugemal, siis oleks hea kui bussipeatus on kohe ukse ees. Olen ise seal olnud kahe peatuse vahel ja väga ei viitsinud iga päev jalutada suusad õlal, ning bussid võivad hommikuti olla üsna täis. Siis oli juba otstarbekas jalutada tõstukile. Sellest siis soovitus tõstukitele lähemale. Lärmakam võib olla küla selles osas, mis läheb Kohlmaiskopf-i mäele. Seal on alla tulles mäe peal After-Ski pub (mulle seal meeldis). Pimedas põleb all prozektor, ning päris omapärane on pärast alla sõita. Noh ja all juuakse õlut edasin ning seal võib tõesti lärmi olla. Mujal ütleks mina pigem et üsna vaikne.

Sellest mäe pealsest Pub-ist veel. Seal on mitu ruumi. Bänd mängib esimese ruumi teisel korrusel. Mina soovitaks ~15.30 paiku ennast sinna sättida saab veel ehk kuskile lähedusse laua. Hiljem minnes oled nagunii külg külje vastas. Meil oli suuram punt ~1 inimest ja pärast esimest päeva hoiti meile juba iga päev lauda :))

Aga... Soovitan suusad kasvõi kinni siduda. Ka meil oskas üks mees mäelt alla tulla nii, et üks suusk oli oma, teine võõras. Kepid mõlemad eri paarist ja kumbki polnud oma. :)) Taksoga sai ülesse tagasi. Suusad sai õigeks aetud, aga keppide osas oli siis 3 õnnelikku, kes enam oma paari kokku ei saanudki.

Tegelikult vist päris ühest vastust ei ole Parin Offpiste on minu jaoks olnud Val-Thorens Samas juhtus just Saalbachis kohal olles öö jooksul pool meetrit pehmet lund sadama ja sellises lumes pole kuskil mujal saanud nikerdada kui seal. Aga see on juhus. Saalbachis Leogangi otsa ma küll ei soovita see on teises orus. Kui aga keskustest kus käinud olen ja peaks soovitama kellelegi kes Austrias käinud ei ole, siis vist oleks esimene valik Ischgl, aga ka Saalbach pole halb :)) Ischgl on tunduvalt kallim.

Meilt siit ise sõitma hakata on üsna tülikas. Vist Münchenisse ja sealt siis tuleb kas rongi või autot või bussi kasutada.

Võid kontakteeruda ka Alpiexpressiga. Nad pakuvad vist ka oma reisidele võimalust nendega Salzburgi lennata. Saalbachi peaks sealt olema parem minna.

Sinine-Punane tase on Saalbach täitsa OK. Valdav enamik radu just sellised ongi. Hinnaskaalal näiteks Saalbach õlu 3,5 EUR mäel, Prantsusmaal reeglina >5 Sama ka Ischgl jne. Hispaaniat ei tea. Andorrat aga küll. Kui teil jutt juba Saalbachist, siis ea ta nii halb valik ka ei ole et ei tasuks käia. Ma arvan et kunagi satun sinna ise ka veel. :)) 20K on suhteliselt normaalne eelarve. Sellega kui mitte väga laialt elada käib pea kus iganes. Kui on vaja konkreetseid soovitusi nõuandeid, siis teoreetiliselt võin neid jagada järgmiste kohta osas: Val-Thorens; Meribel; Chamonix; Saalbach; Söll; Ischgl; Mayrhofen; St Anton; Val-Gardena; Cervinia; Andorra.

Aga väga pikalt siin kirjutada ei viitsi. :))

PS! Elamise broneerimisega võib varsti juba hiljavõitu olla.

Ega ma ei taha öelda et Saalbach on halb koht. Tegelikult peaks alustama sellest, mida sa sinna tegema lähed. Mis tasemel suusataja oled ja mida ootad. Ning ka mis hinnataset otsid.

Saalbach on hinnalt üsna mõõdukas. Meribel on tunduvalt kallim Austria ja Prantsusmaa külad on üsna erinevad. Mulle meeldivad Austria omad oluliselt rohkem. Prantsusmaal After-Ski kui selline praktiliselt puudub. Saalbachis on täitsa olemas. (Nagu enamikes kohtades Austrias) Aga oletan et lähed ikka suusatama? Ehkki võin rääkida pikalt ka Ööklubide võimalustest :))

Mis seal ikka. Tüüpiline Austria suusaküla. Söögikohti võiks rohkem olla. Kui sa sellistes kohtades käinud ei ole, siis sobib küll. Ischgl näiteks on küll külana oluliselt ilusam. Saalbach ise on suhteliselt väike. Hea on kui elukoht on kas tõstukite lähedal või siis bussipeatuse lähedal. Sõita on sel küll ja küll nädalaks, kui veel Leogan, Hintelgremm (oli vist) läbi kolada. Mäed ei ole eriti kõrged ja ilma risk on täitsa olemas. Ehkki pea 90% vist oli kaetud ka kunstlumesüsteemiga on ainult paar tippu üle 2000m. Aga jah miinuseid väga rohkem meelde ei tule kui see et söömise kohti on suhteliselt keeruline leida niisama jalutades. Natuke oodates saab küll ja eks neid on ka, aga olen harjunud et neid on rohkem :))

Kui oled koha peal nädala siis Meribeli tasub sõita küll. Ja huvitavaid kohti on ka alla Menure-poole sõites. Just see alla sõit võib oma orust ootamatult välja viia. Samas Off-piste pool on nagunii Val-Thoreni ool kõige huvitavam ja kui ise hoolas oled, siis päris kogemata ikka mujale ei satu. Courcheveli võib minna, aga kahe teise oruga võrreldes ei usu et see midagi väga pakub. Kõige kergemini ja võib sattuda oma orust välja just kogemata oru alumisest tõstukist mööda uhades.