Falang

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
20 meeldimist
2 postitust / 114 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Mingite Tai teemade osas tundub olema liigsed eelarvamusi. Õnneks Tais siiski nii pole, et koledat ööelu ja häppiendinguga massazi on praktiliselt võimatu vältida. Turismipiirkondades on massazisalonge piisavalt palju, ühest väljudes paistab kindlasti vähemalt veel 3, seega konkreetne soovitamine on keeruline. Päris keset Bangla roadi või selle vahetus läheduses massazisalongi külastades võib tõesti olla tõenäosus üsna suur, et meesterahvaid üritatakse kallutada massazi käigus ka vallatustele kuid vägisi siiski keegi midagi korda ei saada, ei tasu muretseda.
Rusikareegel võiks olla see, et kui salongi ees istuvad tibid/tädid on värvitud ja miniseelikutes, võib olla oht ahistatud saada suurem.
Kindlasti ei teki ka mingeid probleeme ühise massazi osas, lihtsalt tuleb minna ja küsida.

Olen aastaid tais käies rolleriga ringi sõitnud kuid viimastel aastatel üha vähem. Pigem käin jala või kasutan tuktukki/taksot. Neid nibin nabin juhtumeid on liiga palju kogunenud ja mingi hoiatuslambike alateadvuses plingib üha tihemini. Minu hinnangul polegi kõige suurem oht liikluse intensiivsus, kihutajad või purjus peaga hullajad, neid on muidugi kuid see näitaja ei domineeri. Kõige ohtlikumad on minu nägemuses kogenematud sõitjad ja ettenägematud asjaolud teel - märg või auklik tee, liivakiht teel või õliloik, teele jooksnud koer, kana vm vahend/olend. Kogenematul juhil läheb hetkega ratas alt ära märjal teel või liival pidurdades või muus ohuolukorras, kus mitu halba asja korraga juhtub ja reageerima peaks kuid ei oska. Ja edasi läheb igaühel nii, nagu veab, mitte nagu ise korraldada suudad.

Talv ja kevad on üldjuhul kuiv aeg, kui vahel sajabki siis väga lühiajaliselt. Aga kui satud Songkrani ajal olema, siis veega muret pole - kastetakse märjaks igal meetril. Algul on muidugi naljakas, pärast enam pole, tänavale astuda ei saa, kohe lendab vett igast möödasõitvast autokastist ja igast uksest, aknast, katuselt jne.

Korra olin Phuketis aprillis, Songkrani ajal. Rohkem pole kevadel käinud ja ei lähe ka. Jube kuumus oli, päeval oli võimatu väljas olla. Aga eks see kuumusetaluvus on individuaalne ja aastad võivad olla ka kliima osas erinevad. Reeglina muidugi on kevad kõige kuumem aeg Tais.

Katsetasin paar nädalat tagasi A350 pardal HEL-BKK lennul. Ühendus oli väga aeglane ja katkes pidevalt.

Kui rannapuhkust soovid, siis oktoober pole tõesti selleks parim aeg Tais. Tõenäosus, et läheb nii nagu ise kirjeldasid, on üsna suur. Samas, olen olnud okt alguses Phuketil nii, et 2 nädala jooksul ei tulnud tilkagi vihma.

Swedbank Gold kaardi puhul kehtib tingimus, et reis ja sellega kasnevad (osad) kulud peavad olema tasutud just selle kaardiga. Platinum kaardi puhul pole oluline, kuidas ja millega on reisikulud tasutud.

Hullult kallis on eriti Patongi Bangla ja selle lähiümbrus. Joogid söögid kõik 2-3 kordse hinnaga. Sama lugu ka teistes suuremates turistikülades Kata, Karon jne - keskustest ja peatänavalt välja jalutades kukuvad hinnad hoogsalt.
Mulle meeldis seekord asjaolu, et Tuktuk taksode peamiste marsruutide hinnad olid fikseeritud. Mõne korra üritati ikka suuremat hinda pressida aga väga resoluutne NO lõpetas vaidlused ära. Vanasti küsiti ikka hingehinda kui oli vaja öösel Patongist minema saada.
Karonilt on nüüd fixhind näiteks Katale 200 ja Patongi 400 B. Kõik toimis, vähemalt minu puhul.

Mitte üheski rahavahetuse putkas Phuketil ei küsitud mingit dokumenti.

PS. Küll aga läks dokumenti tarvis interneti püsiühenduse kaardi ostmisel. Sama nõue oli ka juba eelmisel aastal kuid siis pääsesin vaid passi numbri ütlemisega.
Karon beachil oli ka ainult 1 koht, kus seda SIMi osta sai - mööda peatänavat üles, templist mööda ca 1 km, vasakul pool teed mingi telefonimüügi putka. Tavalisi kõnekaarte müüdi igas toidupoes.

Ilm Phuketis on väga hea,.....hetkel. milline on homme või ülehomme, ei oska öelda keegi. Pealegi võib ilm eri piirkondades saarel olla väga erinev. Tai ilmateadet pole mõtet vaadata, üldse. Kui päevas tuleb tilk vihma, näitabki ilmateade totaalset vihmasadu.

Mihkel, lihtsalt infoks, mitte norimiseks- Tai keeles kasutavad lõpuliidest kaa/khaa naisterahvad, mehed kasutavad lause lõpus khap/kap. Väikesaarte osas kahjuks ei oska nõu anda, neist paljude ümber olen olnud vee all, mitte maal. Ise olen Phuketi fan. Hääd puhkust !
Tsok dii khap !

Usd või eurod sobivad siin vahetamiseks hästi, parem kui on suuremad kupüürid. Rolleri rent alates ca 4 eurost päev, bensiin tanklas alla euro, pudeliga tee äärest ostes 1 euro. Keskmise toiduportsu hind 2-5 eurot. Õlu baaris ligi 2 eurot, kohaliku rummi shot umbes sama. Massaz 10 eurot. Lisan juurde, et need hinnad on nö suhtelised. Alati võib leida odavamalt või kallimalt, igaühel on omad skaalad ja arusaamad hindadest, kvaliteedist jne. Samuti on suur vahe hindadel turistikeskuses peatänaval või kuskil külavaheteel.

No kuhu siis võiks jätta turist oma dokumendid, pangakaardid, sularaha jms ? Ikka seifi, kui see hotellis/toas olemas on. Siin mõned soovitused, mida võiks kaasa võtta ja kasutada oma vara kaitseks, oma isiklikust elu- ja reisipraktikast:
Kaablikinnitused ehk nipukad (elektrikute keeles) - Toast ära minnes tõmba nendega kinni kottide/kohvrite lukud, kapiuksed, vms. Pärast võib selle näiteks küünetangidega ise läbi lõigata. Nipukatega saab vajadusel ka midagi parandada/fikseerida.
Väiksem koodiga trosslukk - pane raha, dokumendid ja väärisesemed eraldi kotti, näiteks kosmeetikakotti, mille lukul on 2 kelku, või mingid muud aasad, mille külge lukku kinnitada ning see omakorda siis seifi.
Head ja turvalist reisi !

Eelmisel aastal suutsin Phuketis guesthouse`s toa seifi unustada 1000B rahatähe. No ei tea isegi, kuidas see juhtus. Koristaja viis selle hotelliomanikule, see kirjutas mulle meili, et kuhu võiksin sulle selle üle kanda. Soovitasin tal selle eest staffile baaris välja teha.
Aga üldjuhul muidugi peaks ikka oma asjade turvalisusesse ise ka panustama, olgu siis rannas või hotellis. Hoolimata sellest, et Tai on üldiselt turvaline. Eriti nö turistilõksu piirkondades, näiteks Bangkokis Nana/Patpongi piirkond, Pattayal, Phuketis Patong Beachil jne. Seal on kindlasti kuritegevusev tase kordades kõrgem kui vaiksemates piirkondades.
Aga samas, kus siis mujal maailmas teistmoodi oleks ?
Kallimaid esemeid rannas päris järelvalveta ja sularaha lahtiselt hotelliseifis ei tasuks ikka hoida.

Auto või rolleri/motika rentimine on Tais väga lihtne, samuti ei ole reeglina probleeme ka liikluses üldiselt. Pisut probleeme võib tekkida nö turistikohtades auto parkimisega, kaherattalisega on lihtsam. Kõik on tore ja väga hästi, kui kõik lähebki hästi.
Aga arvestada tuleb, et mingi jama korral on alati süüdi turist, ...sest seda jama poleks ju juhtunud, kui sind seal poleks olnud. Ja kui jama on käes, siis naeratused hanguvad.
Minu soovitus - lastega, kogenematuna kohalike olude suhtes, kasutage taksot/tuktukki.
Krabi kandis on tuk-tuki hinnad ka inimlikumad, kui näiteks Phuketis.

  1. Need küsimused peaks väga konkreetsena esitama kindlustusettevõttele, kellega vastava lepingu sõlmid enne reisi. On väga erinevaid tingimusi.
  2. Erinevaid rentijaid on sadu/tuhandeid. Mõni aasta tagasi rentisid rollusid vaid üksikud, täna pakutakse seda teenust kõikjal, sh ka pea iga majutusepakkuja - hotell/guesthouse/hostel jne. Ilmselt on see üks väga väheseid teenuseid Tais, mis üldse on odavnenud võrreldes eelnevate perioodidega.

Seega peaks rolleri või muu sõiduki kindlustuse ja ka kõik muud tingimused kohapeal enne rentimist läbi rääkima/vaidlema. Ühest vastust kummalegi küsimusele pole. Tripist saad vaid kellegi kogemusi, arvamusi, ettepanekuid, fantaasiaid.
Üldjuhul tavalise rolleri/motika rentimisel mingit Kaskot renditeenuse sees ei sisaldu. Rentija vastutab täiega kõige eest ja summa, millele nö omavastutusena alla kirjutad, on reeglina suurem, kui kohalik ise uue pilli hangiks.

Rusikareegel - Farang on liikuv rahakott, vastutab ise kõige eest, mida teeb ja puutub. Kõik on hästi, niikaua kui on hästi, .....ja niikaua kuni farangil jätkub raha. Täpselt niikaua on ka Tai Naeratuste Maa.

Eks see on ju kõikides eluvaldkondades nii, et kõikvõimalikesse jamadesse satub üldkokkuvõttes tuntav vähemus. Aga kui mul on vähimgi võimalus midagi iseendal selleks teha, et mitte olla selle vähemuse hulgas, siis arvan et mõistlik on seda teha. Aga see on puhtalt minu isiklik arvamus ja elufilosoofia. Igaüks valib ise oma tee ja meetodid elamiseks/puhkamiseks.
Kui lugeda natuke ka muukeelseid foorumeid, näiteks soome, vene või inglise keeles, siis erinevatesse jamadesse sattunuid tegelasi on ikka palju.

Konkreetset jama pole siiani minul olnud. Lihtsalt vaatasin, kuidas asi käib - rendionul on kõik passid ühes pundis, tavalise puidust laua sahtlis. Mis nendega öösel toimub ja kus hoitakse, ei tea. Aga kui midagi peaks juhtuma - vargus, tulekahju , õnnetus omanikuga vms ?? Kogu see sama on sellisel juhul kaelas sinul konkreetselt, keegi ei vastuta selle eest, keegi ei kompenseeri midagi.

Veel üleeelmise aastani sain mina Tais politseiga hakkama autojuhi lubadega, viimased 2 aastat küsitakse konkreetselt A kategooriat. Vaielda politseiga tõesti ei tasu.
Phuketil ja Krabi/Ao Nangi kandis pole kunagi õnnestunud ilma passi pandiks jätmata rollut rentida. Ise olen tavaliselt jätnud aegunud passi, no ei riski jätta oma kehtivat passi kuhugi kellegi võõra onu juurde sahtlisse.
Arvestama peaks asjaoluga, et avarii korral A kategooria puudumisel tõenäoliselt ei korva ravikulusid ka kindlustus.
Ja kindlasti peab arvestama asjaoluga, et süüdi on alati õnnetuse korral farang.

2 aastat tagasi hilines mu lend Thai Airways'ga BKK-ARN ning seetõttu jäin maha EA lennult Tallinnasse. Uus pilet oli 3 korda kallim kui minu ligi pool aastat ette ostetud pilet. Piinasin Stockis kuskil kassas (täpselt ei mäleta)pikalt mingit kassatädi, kuni mulle trükiti mingi väljavõte, et lend hilines tehnilistel põhjustel. Pärast kirjutasin veel ka Thai Airways'i ja sain sealt ametliku vastuse. Kindlustushüvitise saamisega probleeme ei tekkinud.

Ma kirjutasin oma oma postituse lõppu spetsiaalselt PS - see on minu isiklik uitmõte ja isiklikud eelistused !!
Lihtsalt siin kirjutavad ja küsivad nõu suht tihti inimesed, kellele on kallis ka 50 € eest odavlennuga kuskile saarele Bangkokist sõita. Neile oleks justkui paljuvõitu siis soovitada 50 või 100 eurost hotelli ööbimiseks. Võrkkiige või telk rannas oleks ka nagu mõnitamine. Guesthouse valik oleks sellise low budgetiga tegelastele päris hea valik, minumeelest.
Aga loomulikult saab Tais, nagu ka paljudes kohtades mujal maailmas, elada rannal võrkkiiges kuni kullast segistiga luxhotellini. Ikka igaühele oma valik.
Mulle endale piisab sellest, et oleks korralik ja puhas elamine, koos olulise nö baasvarustusega. Muidugi on ka külalistemaju erineva tasemega, kogemusega lihtsalt tean juba kuhu minna.

Reeglina räägitakse siin ainult hotellidest. Vaatan neid hindu, mida mainitakse/soovitatakse ja imestan. Ise olen vähemalt kõik viimased 8 aastat peatunud ainult guesthouse`des. Low seasoni ajal saab täiesti normaalse toa ca 15 € eest ja high seasonil orienteeruvalt 5 € kallimalt. Väikesed ja kompaktsed, tavaliselt 10-20 toaga hotellikesed. Mis on võrreldes nö päris hotelliga puudu - bassein ja hommikusöök, ....noh ja muidugi 24 h adminniga respa.
Ookean on paari minuti kaugusel ja maitsva söögi kohti on kõik nurgatagused täis. Reisida 10 000 km kaugusele, et liguneda kloorivees, süüa igal hommikul ühte ja sama hotellitoitu, saada lillas univormis adminnilt toa võtit jne ?

PS. Aga need olid vaid minu enda isiklikud uitmõtted. Igaüks teeb, mis heaks arvab, onju.

Lennujaamast Katale sõidab normaaloludes ca 1 tunni, tipptunnil või mingi suurürituse ajal võib muidugi minna tunduvalt kauem. Sõidetakse läbi Chalongi või siis mööda rannikut, sealt saab ka veel mitu omamoodi marsruuti korraldada.
Ilusaim ja romantilisim rand on tegelikult päris lõunatipus olev Yanui beach, väike ja kompaktne, helesinise veega, kitsa liivaribaga ca 100 m pikkune. Kaljude juures võib snorgeldades isegi mingeid kalu näha. Rolluga minnes on teepeal vaatamist kuhjaga. Sõit järskude kurvidega, tõusude ja langustega on elamus omaette. Vihmaga peaks olema eriti ettevaatlik, just laskumistel ja liivastes kurvides.