Aitäh kõigile abistavate vastuste eest, need muutsid meie esialgset plaani. Teeme suure tõenäosusega selliselt, et sõidame esimesel päeval Ventspilsi välja, jääme majutuma kaheks ööks, et saaks teisel päeval rahulikult mööda linna ja randa jalutada, lehmakujusid otsida, lapsed saavad autosõidule vahelduseks pikalt suurtes mänguparkides möllata, õhtul naudime promenaadi. Hetkel on pooleli majutuse otsing (Ventspilsis paistab olevat kogu majutus külaliskorterites, ilusat ja nunnut hotelli leida tundub olevat võimatu).
Kolmanda päeva hommikul sõidame Palanga lähistele (ilmselt siin soovitatud HBH hotelli) ja jääme sinna ka kaheks ööks. Sealt siis teeme kindlasti väljasõite Nidale ja Meremuuseumisse/Delfinaariumisse ja kaugemale liivaluidete vahele. No ja siis hakkame tagasi sõitma ning kui jaksu ja ilma on, siis peatume veel mõnes kohas jooksvalt.
Meie pere on nädalaselt Norrareisilt tagasi (matkaautoga). Marsruut selline: Kapellskär -Notodden (seal lähedal ilus puukirik ja väike vabaõhumuuseum) - Rjukan (väga ilus linnake ja seal sõitsime köisraudteega mäkke, on ka võimalik enne Rjukanit sõita mäe sees Gaustatoppeni tippu, mis on palju kõrgemal) - Haukeli - Röldal (seal ööbisime)-Odda-siis rodu tunneleid+üks praam Bergeni suunal ja peatusime Bergeni lähistel Bratland campingus. Sealt saime bussi+trammiga linna ja vaatasime Brugge üle. Siis tagasi Voss (seal linna lähedal kihvt kuru koos kose ja pisikese matkarajaga) - Eidfjord (ilus linnake ja varsti peale seda kohtumine lumega Hardangervidda platool) - Geilo - Gol (peale Goli keerasime ühe meteoriidipargi siltide järgi sisse, kus on 5km suurune kraater ja giidiga ca 30 min tuur ning lastele ronimist). Siis edasi Oslost mööda ja E18 mööda Kapellskäri suunal, viimane ööbimine Rootsis Töckfors kämpas. Kokku 2300 km. Esimene ja viimane päev läks sisuliselt sõidu peale, rohkem poleks enam jaksanud sõita ja suuremat ringi teha. Ring oli üpris vahelduslik, ent kui uuesti teeks, siis võtaks kasvõi ühe päeva juurde ning pingutaks ikka ülespoole Sognefjordi ka vaatama.
Balil on kõik täiesti rahulik ja giidid kinnitavad, et see kõik on meedia poolt üles puhutud ning tegelikkuses on näiteks Sanur nii kaugel, et siin päris kindlasti midagi ei juhtu. Kohalikud väga tahavad, et turistid ära ei kaoks, see on nende sissetuleku allikas. Tulime ise perega siia ja võtsime väga rahuliku seisukoha, et kui ka midagi üldse juhtuda meiega saab, siis lennuühenduse tõrgete tõttu me lihtsalt ei jõua päris sellel ajal võibolla koju kui arvasime, aga midagi hullu pole ja väikse hilinemise kannatab ju välja. See pole Island, kust muud moodi ära ei saa, siin on kõrvalsaartel ka lennujaamad.
Lastega reisimiseks (kuni 6 aastastele vist) on leiutatud mu meelest üliäge asi! Vist kõik lennufirmad seda ei luba, aga no see päästaks vähemalt 2-6 aastaste magamisküsimuse pikkadel lendudel - vt http://jet-kids.com/bedbox.html
Ja mina teen lastele kaasa üllatuskotid - saavad lennureisi algul oma väiksed seljakotid kätte, kus siis on erinevat nänni - natuke magusat või pähkleid ja nätsu, mingi kleepsuraamat või väike magnetmäng või mingi mosaiik vms a la Tigeri poest ostetud tilulilu. Uued vildikad ja väike märkmik ja need on siis terve reisi laste mänguasjadeks. Mis aga peamine - lennukis on nii põnev, et ei jõua magamagi jääda :)
Tulin just mõned päevad tagasi Omaan-Jeemen tripilt. Ei usu, et Omaanis raadiosaatjate osas probleeme tekib (ega ise küll ei proovinud, aga seal on väga norm. inimesed). Kui tahate minna põhjalikule jeebimatkale, siis võin ära müüa raamatu "Off-road guide in Oman" (või midagi sarnast), väga põhjalik ja detailne. Kui on huvi, siis kribi mai_kartau@yahoo.com :)