roomlane

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
2 meeldimist
0 postitust / 36 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

No kes siin siis tõsine on ?

Asi ongi selles et intelligentse inimese kohta pole üldkehtivat määratlust. Cipolla jaoks on intelligents seotud kasuga ühiskonnale, Dostojevski jaoks on tegu ellujäämis ja kohanemisvõimega, mis aga iseloomustab sageli just ühiskonnale kahjulikke tegelasi. Niisiis ühelt poolt psühhopaadid ja diktaatorid (kuigi on eksiarvamus et nad kõik intelligentsed olid), teisalt kes ? Ehk naabri-Ants kes appi tuli kui pank maja oksjonile panna tahtis ? Või ülemus kes suutis firma kriisist päästa ? Või äkki teeks kõik maatasa ja võtaks aluseks mõne tavalise IQ testi: kes on tipus on intelligentne ja kes on all on rumal, ühesõnaga eemaldaks kõik moraaliga seotud asjad ja lepiks teadmisega et Charlie Manson oli intelligentne inimene...

Ahh Passanger, küll Teile ikka meeldib polemiseerida, elate vist pidevas valimisdebatis ... No mis viisakusel ja vastutulelikkusel intelligentsiga pistmist on ? Ja miks geenius peab olema intelligentne, neist ju enamus sureb vaese ja hüljatuna ? Ei viitsi kohe tühja vaielda, eks arvake mis tahate

Noh, siia võiks lisada et intelligentsus ei tähenda haritust, tean külajoodikuid kes on intelligentsemad kui pea tarkust täis tuupinud professorid ja insenerid.
Selge see et ilma vastava keskkonnata ei saa intelligentsus avalduda, vähemalt mitte mõnel ühiskonnale kasulikul moel. Äkki need juhmid kes reisil kohe keele ära õpivad ja teistest paremini hakkama saavad ongi tunnustamata intelligendid ?
Dostojevski on Dostojevski (Kuritöö ja karistus) ja tema kogemus põhines tsaari-Venemaa sunnitöölaagril ):
Kohanemisvõime ei ole pinnapealsus, see on oskus teise keskkonda ja kultuuri (ja teise inimese meelde) sisse elada. Noh, nagu see IQ test kus tuleb paberile kujund joonistada ja ülesande lahendab see kes paberilehelt väljub.
Oskusi ja teadmisi on mitut liiki, intelligents on üks, intelligentsed on need kes pärast tuumasõda koos prussakate ja rottidega lõbusalt edasi elavad.
Kui professori teooria abiks võtta, siis ei saa kamikadzesid küll näiteks tuua: nad tegid endale ja teistele kahju, nii et tegu oli purulollidega.

Itaalia ajaloolane Carlo Maria Cipolla lahendas selle asja, jagades inimesed nelja põhilategooriasse:

  1. Loll = teeb endale kahju ja teistele kahju
  2. Rumal = teeb endale kahju ja teistele kasu
  3. Kaval = teeb endale kasu ja teistele kahju
  4. Tark ehk intelligentne = teeb endale ja teistele kasu

Professor joonistas ka vastava kaheteljelise graafiku kuhu saab kõik oma tuttavad paigutada, umbes nii et natuke lolli ja rumala vahepeal või rohkem kaval kui tark jne.

Samas on levinuim teooria Dostojevski nending et inimene on loom kes harjub kõigega, nii et intelligentsus peaks tähendama kohanemisvõimet: see sobib hästi reisiportaali :)

On hullem jah. Kui ise tragi oled ei varasta Sult keegi midagi aga piisab sellest et hetkeks tähelepanu kaotada ja ongi asi untsus... Barcelonas on suuri probleeme ka rendiautodega mida kõvasti puistatakse. Klassikaline nipp on see et torgatakse rehv läbi ja kui siis peatud (see juhtub enamasti Diagonali puiesteel) tuleb abivalmis härrasmees... Kõige selle juures pea siiski silmas et olin paar nädalat tagasi 10 päeva Barcelonas ja minuga ei juhtunud mitte midagi, teistelt kuulis küll nuttu ja hädaldamist. See ei puutu muidugi asjasse aga võrreldes ajaga mõni aasta tagasi on Barcelona paraku suht turistilõksuks muutunud, kahju.

Ei tahaks eksida, aga kuivõrd on tegemist ainult 6-7 kilomeetrise vahemaaga, aga kesklinnast väljas, peaks olema umbes 20 eurot.

Karm kord Sul Tonlist :) Kui töökohta otsid, anna teada !

Teil vedas kohe kõvasti. Nii se asi on, Alfamas on palju suht turistilõksuks muutunud Fado kohvikuid, aga see õige asi, nii palju kui veel järel, käib öösel väljaku peal. On olemas ka (kohalike) Fado klubid aga see on muutunud rohkem pensionäride ajaviiteks. Kui Lissabonis söögikohta otsida siis tuleb just vältida neid restorane kes Fadot välja pakuvad.

Nagu oli karta läheb Delfiks kätte

Kui oma arvutit kaasas ei ole ja hotellis ei ööbi ei oska küll muud lahendust pakkuda kui internetipunktid, suht kallis lõbu. Hind sõltub riigist, Hispaania kohta ei oska öelda aga peaks vist leidma lahendusi alates 1 euro = 15 minutit (Itaalias), ehk Poola, Saksa, Prantsusmaa ja Hispaania elanikud oskavad täpsemalt öelda ! Suurlinnades leiab vahel tasuta netipunkte nt. turismiinfo keskustes aga see on suht haruldane

Kohe kindlasti Ryanairiga Ciampino lennuväljalt Cagliarisse, ajaviiteks klõpsuta Meridiana, Air One'i ja Alitalia veebileheküljed ka läbi, aga hinnavahe peaks suht suur olema

Veel lisaks: ajasin sassi, Terravisioniga saab praegu 4 euroga Termini raudteejaama (http://www.terravision.eu/italiano/rome_ciampino.html) ! See on ikka väga soodne hind, kuuekesi siis 24 eurot. Taksoga saab muidugi jälle otse hotelli ette...

Tere siis jälle,

see airport.net tundub liiga kallis olevat, vaata siit: www.rome-airportshuttle.com/ciampino_taxi.html, küsivad 6 inimese vedamise eest 45 eurot ja seda saab netist otse tellida. Tavaline takso Ciampinost Rooma kesklinna maksab 30 eurot (mitte 35, sorry), Terravisioni buss (mis sõidab otse Termini jaama) teie rahvale aga ei sobi, sest üks ots on mingi 12 eurot näkku (kes üksi või kahekesi reisib sellele soovitan soojalt.
Kirbuturust (Porta Portese, kõige lihtsam on minna Ostiense metroojaamast) nii palju et nagu kõik Euroopa suurlinnade täikad on seegi muutunud mitte enam pruugitud vaid uue (ja odava) kauba müügikohaks, noh see Hiina ja Türgi träni. Kui on aga viitsimist kõik see krempel läbi jalutada, siis päris turu lõpus on selline põnevam koht kus raamatuid ja pilte ja muud sellist leida. Minu jaoks oli Porta Portese suur pettumus, arvasin et midagi sellist nagu Pariisis Montreuil' turg (kus on ikka absoluutselt kõike).
Ah jaa, baarid ja trattoriad, noh eks neid ole ikka palju. Väldiks Campo de Fiori, Piazza Navona ja Corso Vittorio Emanuele kanti (v.a. Pizzeria Monte Carlo, vaata netist) ja kui juba elamine on Termini kanti seatud, siis seaks sammud Monti kvartalisse, ehk siis via Cavour'i kanti. Piazza Madonna de' Monti lähedal (vaata google maps) on paar-kolm normaalset pizzeriat mis augustis lahti (Chicco di Grano, Wanted, Le Carrette, vältida asutust nimega Il Giubileo) ja üldiselt seal kandis turistilõksusid pole. Oma kogemusest soovitaks vältida restorane kus mesikeelsed tegelased ukse peal kliente püüavad ja terrasse. Ah jaa, ehtsa Rooma restorani tunneb ära sellest et kliente koheldakse veidi jämedalt (roomlased on tuntud kui "rozzi", ehk siis midagi meie "matsi" taolist) aga otsekoheselt.
Lõpetuseks: sellest on tükk tükk aega möödas millal Rooma kesklinnas keegi nuga sai. Ja mis võib oluline olla: siin ei tule karta mitte "neegerinimesi" (oh issand milliseks provintsiks on meie kodumaa muutunud) vaid idaeurooplasi, eriti rumeenlasi. Kui ise vahel hommikul poolunise väljanägemisega kodust välja ronin, habe ajamata ja silmad punased, et naisele kohvi juurde saiu osta, on kohalikud mind nähes paanikas, selline suur valge koll, ei tea mis võib teha...

Tere, vastuseks niipalju:

  1. ei ole ohtlik aga võib ebameeldivaid asju näha. Siin pole tavaliselt sellist vägivalda nagu meil et lihtsalt lõbu pärast antakse molli
    2.enam ei ole Rooma augustis inimtühi nagu veel neli-viis aastat tagasi, paljud poed on kinni, aga ei ole enam sellist "kõrbemaastikku", saab hakkama ja tegelikult on linn tänu sellele et paljud inimesed puhkusele lähevad palju eluväärsem ja mõnusam, augustis on ka pisut vähem palav kui juulis
  2. on olemas igas suuruses taksosid, tuleb ainult meeles pidada kurba tõsiasja et Rooma taksojuhid on vist eranditult vargad ja röövlid. Linnavalitsuse otsusega maksab sõit Fiumicino lennujaamast ükskõik kuhu Rooma kesklinnas 40 eurot ja Ciampinost vist 35 (pagas on hinna sees !), mis üle selle on vargus. Hoiduge libataksode eest (pole tore keset ööd kusagil aluspükstes kakerdada) ja tehke enne sõidu alustamist kindlaks et juht ikka õige tariifi järgi sõidab. Kui tekib probleeme lubage politsei kutsuda. Muideks, Ciampinost on palju mõttekam Terravisioni bussiga Terminisse sõita, kui piisavalt suurt taksot ei leia, tasub hinnaliselt ära

mis teha, hilinemine on oma süü, buss pole ju Ryanair'i oma... Ise lähen alati kaks tundi varem kohale, mitte viimase vaid eel- või eel-eelviimase bussiga ja sellist jama ei juhtu. Selliste asjadega on iirlased suht karmid, ei usu et seda raha enam näete.

Meie oludes tasub vaktsineerimine igal juhul ära, neid putukaid kohtab järjest rohkem ja mitte ainult saartel...Ükski tõrje ei anna sajaprotsendilist kindlust, eriti kui kusagil võsas või kõrge rohu sees kondad

Uskuge või mitte aga minu naabrimees ühes Eesti maakolkas (mul on seal suvila) elab sellest värgist juba kümme aastat ja pole kusagile registreerunud, ei tea isegi kas ta internetti kasutada oskab... Meie probleem on initsitatiivi puudus, seda on eestlasel nagu talveunes karul... Sellisel tasemel äri käib suust-suhu info kaudu

Kui ise Eestis turismiäri ajaks saaksin ruttu rikkaks kolme asjaga:

  1. ekstreemturism
  2. vaikus ja rahu (kondad päevade kaupa ja ei kohta kedagi) pluss puhas loodus
  3. Indiana Jones'i reis: lagunenud lossid ja mõisad, mahajäetud militaarobjektid, igasugused põnevad augud

Ükski neist kolmest ideest ei nõua erilisi investeeringuid. Kutsud Šveitsi pankuri, topid ta mingisse vanasse UAZ'i ja kärutad ringi. Ekstreemturismiks sobib vanaisa kartulikelder ja vana NL armee munder

Paari suvega on nii palju pappi koos et sõidad ise Karaiibi mere saartele

Pole olemas head reisijuhti: et seda mõista piisab Eesti reisijuhtidele pilgu heitmisest, no aetakse tihti ikka sellist jama et... Eelpool mainitutele pakuks lisaks prantslaste Guide de Routard'i, oma kogemuse järgi on LP-st tublisti üle: rohkem infot, kindel garantii et pakutud ööbimis-, söögi- jm paigad on tõesti sellised nagu lubatud. Asi on vist ka selles, et Routard'i jänkid jm suurem seltskond ei loe, nii et ei lähe kohe rabelemiseks.

Tõsijutt, ise olen ka meie laevadel ära hellitatud, kui esimest korda Tirreniaga Civitavecchiast Olbiasse sõitsin oli hirmus kole ja igav, et hommikul kohvilürpi saada (kalli raha eest) pidi 500 inimese taga järjekorras seisma... Itaalias pole lihtsalt reisilaevanduses (ja raudteel) tegelikult konkurentsi, see mis on see on, piletid on (siinses mõistes) hirmkallid, laevad on vanad ja mingeid teenuseid või muud huvitavat seal ei ole. Varem või hiljem sõidab mõni Tirrenia vana parsa karile või laguneb laiali, ehk siis uueneb see asjandus veidi...

Janari, vaata ikka kaarti kah, "Itaalia väikesaared" on lai mõiste, probleemid on Lampedusa ja Linosa saartel, varsti ehk ka Pantellerias, need Kaugsõiduautojuhi küsitud marsruudid jäävad probleemsest piirkonnast välja. Sardiinia ja Sitsiilia pole muidugi ka väikesaared, kumbki pea pool Eestit...

Ah, see on jälle mingi provokatsioon, et teada küll millisele portaalile lugejaid juurde saada, niisugust virisemist ei kannata kohe mitte... Kui peaks selle artikli autoriga koos elama (tundub et naisterahvas), saaks ta mu käest vist esimese poole tunni jooksul mõne kõvema esemega vastu pead. Mis puutub Eestis (maal) reisimisse, siis minu jaoks on siin kaks eelist: 1. puutumatu loodus, hõre asustus ja väike hulk turiste (ise elan sellises paabelis et...), 2. selline tore 20. sajandi alguse hõng (eelmine kord Rakveres restoranis käies, kui olin ainuke klient, neli kelnerit jooksis ümber laua ringi oli täielik kaif)

B3 autorent, kui sulle Renault istub. Selline kodukootud aga keskmiselt suur firma, saab tingida ja kui feeling tekib võivad suht soodsaid tingimusi pakkuda. Ise rentisin auto Pärnus ja andsin Tallinnas tagasi. Väikese lisatasu eest toovad kõik firmad auto lennujaama. Ise olen alati teinud nagu välismaal: olen vältinud suuri firmasid (Herz jms.) ja otsinud kohalikke kellel on (Eestis) poole odavamad hinnad, vaata neti.ee-st.