Maxj

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi


111 meeldimist
5 postitust
443 kommentaari

Viimased kommentaarid

Tuletaks igaks juhuks meelde, et kaardiga maksmisel on omad riskid. Ise kasutan kaardimakseid USAs võimalikult vähe ja kindlasti mitte igas suvalises kohas. Sellest hoolimata kopeeriti viimasel korral ilmselt Alamo autorendis Dallase lennujaamas kaardiandmed ja ca kuu hiljem läksid need kuskil käiku. Kaart sai siis sisuliselt minutiga kinni pandud tänu Swedpanga äpi teavitustele aga no jama ikkagi.

Selline see elu on. Ütle aitäh odavlennufirmadele, tänu kellele on võimalik täna lennata kordades odavamalt, kui ...  Kui sa ei söö lennukis, ei lenda pagasiga, istud sinna, kuhu kästakse, teed check-in'i netis jne.
Kui mõned aastad tagasi oli USA'sse minnes alati võimalik leida suht normaalse hinnaga pakkumisi ka "full service" lennufirmadega ka Tallinnast, siis täna imed paraku näppu.  Võib lennata näiteks türklastega läbi Istanbuli, aga see on pikk ja vaevarikas tee.
Ega muud ei oskagi soovitada, et mõtle oma reisistiil ümber nii et pagasit pole vaja puhkusereisile kaasa vedada. Mõtle, kas kõike on vaja siit kaasa vedada või saab ka kohapealt. USAs leiad alati mõne hotelli, kus saad oma nädala jagu asju ära pesta ning raske kohvri selja- või reisikotiga asendades on võimalik kogu 2-3 nädalaseks USA puhkusek svajalik 8 kg sisse mahutada küll. Korduvalt järgi proovitud. Ostureisi puhul võid kohvri osta sealt selle asemel, et tühja kohvrit kallihinnaliselt Ameerikasse lennutada. Edu!

Mina ostsin enne reisi netist (Amazon) AT&T sim kaardi. 15 päeva unlimited data/calls/texts oli 30 euri. Kohapeal kõik toimis, probleeme polnud.

Oktaanarv teemaks pigem sportautode ja uute väiksemate turbomootoritega. Minu viimase rendika MB GLA tankimisava juures oli nõue kasutada vähemalt 91-te. Ignoreerisin.

Meerikamaal laseb 95% rentijatest autosse kõige odavamat ehk madalaima oktaanarvuga kütust hoolimata sellest, mis autodele ette nähtud on. Ise olen ka täpselt sama teinud ja näe mingit põhjust valada paaki kallimat kütust, kui eelmine ja järgmine rentija seda ilmselt ei tee. Oma auto on sootuks teine teema :)

Teemaalgatajale:  kõigepealt vaata oma broneeringut, seal on kirjas kas "counter" või "aisle". Esimesel juhul lähed leti juurde, teisel juhul otse parklasse. Aisle on full size puhul alati märgistatud. Kui ei leia, juhatavad platsitöötajad su õigesse kohta. Kui kogemata kombel aisle on tühi, küsid teenindajalt, kust sa auto võtta võid. Kui tahad silmi teha, siis kas leti taga või siis platsi peal, kui ei peaks broneeritud kategooria autot olema. Kui pakutav ei sobi, siis on upgrade tasuline. Sõiduauto puhul on diisli rentimine võimatu. Vbl mingi suure pickupi leiab diisli, aga sealmaal on sõiduauto või maasturi kütuseks bensiin.

USA piiril on alati võimalik kogu perega ühiselt vestelda. Kui keegi seltskonnast keelt ei oska, siis ka mitmekesi koos. Ja ärge pabistage, tegelikult ka. Ei saadeta kedagi tagasi, kui tõsist põhjust oma käitumisega eelnevalt andnud ei ole. Vastake küsimustele ausalt, ärge valetage ja kui  ametnikke petta ei soovi, ei teki ka probleeme. Kui tabatakse valetamiselt, pinnitakse rohkem ja põhjalikumalt.
Enamus võimalikke küsimusi nii Euroopa lennujaamades kui USA piiril puudutavad su reisi - kuidas ja millal tagasi lähed, kas reisid veel kuhugi edasi, läbi milliste riikide tulid-lähed, mis reisi ajal plaanis, kus ööbite jne. Endal on mõnel korral olnud ka töökohta puudutavaid küsimusi - amet, tööülesanded jne - aga seda üsna lühidalt ja pealiskaudselt.

ESTAga käies pole küll täheldanud, et mingi ülipõhjalik kontroll toimuks. Vaata netis taotlust tehes, mida küsitakse ja kui sul tekib millelegi vastamisega probleem, pöördu saatkonda. Liiklustrahvid ei huvita kedagi, muidu ei saaks pool maailma inimestest reisida. Mis kontroll muidu USAsse minnes taustal toimub ja millest tavainimene midagi ei tea, on küsimus  eriteenistustele :)

Kes vaiksemat kohta otsib, siis meie olime omal ajal Novotel Kamala Beach hotellis. Hotell otse rannas, korralik bassein baariga, toad ilusad ja puhtad, tasuta päevane buss Patongi, lähim asula 15 minutit jalutamist mööda randa.

Tai siis? Lennukipiletid on otsides alla 500 per nägu ja on soe ja kohapeal suhteliselt odav.
Või lastega minnes Florida ja Orlando oma teemaparkidega.
Sooja leiab oktoobris veel ka Lõuna-Hispaaniast, Portugalist ja mujalt Vahemere äärest. Tipphooaeg selleks ajaks läbi, on ilmselt odavam, kui südasuvel.
Jne-jne-jne.
Autorendiga kaasneda võivaid negatiivseid kogemusi on võimalik vähendada ja lennujaamas sabatamist vältida.
Kui teete broneeringud otse rendifirmadest, siis:
Hertzi või Avise puhul tasub ennast registreerida püsikliendiks, mis on tasuta. Enamasti on püsiklientidele eraldi teeninduslett ning vähemalt alates teisest rendist (esimesel korral taheti vähemalt mingi aeg tagasi letis lube ja kreditkat näha) võite jalutada letti külastamata teile valmis pandud autosse.
Nationali puhul on see variant registreeritud püsiklientidele minu meelest võimalik juba esimest rendist.
Enamasti on bronni tegemine rendifirma endi lehelt veidi kulukam, kui läbi vahendajate, kuid broneerimissüsteeme on vahel võimalik oma huvides veidi ära kasutada. Auto(gruppi)de valik on ka rendifirmade lehel enamasti parem.

Vähemasti Alamo puhul on vbl vähem teada, kuid nii Alamo enda lehel kui ka läbi enamiku vahendajate tehtud bronnide korral on võimalik ka otse parklasse autot valima minna. Kaks sammu - "Online Check-In" ja "Skip the counter" on vaja Alamo broneeringu numbri alusel Alamo.com lehel eelnevalt ära teha. Teist asja ei reklaamita, aga võimalik on ja toimib. Google abiks.

Odavrendifirmade nagu Budget, Dollar, Thrifty ja Payless puhul tuleb arvestada, et igasugu probleemide esinemise tõenäosus on suurem. Nii suhtumise kui suurema läbisõiduga autode näol. Alati tasub rendifirmade osas samamoodi eeltööd teha, kui hotellide puhul. Google ja Yelp näiteks abiks.

Hilinemiste korral hoiavad vähemalt National/Alamo autot või siis õigemini broneeringut kuni 24 tundi peale esialgset aega. Ka Avisega polnud mul endal mingeid probleeme 9 tundi hiljem saabudes. Aga eks see ole vbl ka õnne asi, millise teenindaja otsa satud :)

Mitmes riigis sõitmise kohta pead küsima konkreetsest rendifirmast - kas võib minna ja kuidas see rendihinda mõjutab. Probleemid tulevad raudselt siis, kui rendifirmat ei informeeri ja naaberriigis midagi juthub. Tuttaval juhtus rendiautoga teises riigis tehniline probleem ja kuna rendilepingu järgi poleks tohtinud ta seal olla, jäi kokku ca 4000 eurost ilma. Osalt omast lollusest, aga ikkagi.

Ma lugesin välja, et sihtkohtadeks on pigem LA, SF ja LV :) Linnades ööbimiseks matkabuss võtta on minu jaoks kummaline. Väiksem campervan'i laadne buss eeldab kuskilt igaks ööseks vähemalt WC ja pesuvõimaluse leidmist, kallima RV rentimine vee tankimist ja vetsu tühjendamist ehk siis aeg-ajalt RV parkide külastamist. Igapäevane pesemisvõimalus plaanitava mineku ajal Californias on minu meelest kohustuslik :) Ajalist võitu ei näe mina kokkuvõttes kuskil. Ka rahaline kokkuhoid on lõpuks küsitav võrreldes odavama kõigi mugavustega hotellitoaga. Tavalise auto rendihind on odavam, kütust kulub vähem, parkimisega ei teki probleeme jne.
Selle spontaanse linnast eemal ööbimiskoha leidmisega on kah nii ja teisiti. Romantiline mõte, aga eeldab vähemalt teoorias maaomaniku ja/või kohalike võimude nõusolekut, et võib niisama looduses ööbida. Selles osas peaks enne minekut sealsed seadused ja tavad selgeks tegema.
Kui ei ole just põhimõttelist ideed, et peab ilmtingimata matkabuss olema, siis vbl võiks esimese reisi teha tavalise autoga. Järgmisel korral kergem valida, mis ja kuidas.

Sealmaal on hotelle-motelle sõna otses mõttes jalaga segada ning kartuseks, et öömaja ei leia, pole eriti alust. Eriti kui te liigute turiste täis kolmnurgas LA-LV-SF.
Kui varem ei ole meerikamaal käinud, siis sa ei adu hästi, kui pikad vahemaad linnade vahel tegelikult on. LA-SF vahemaa on google järgi hea õnne korral 6 tundi mööda kiirteed, mööda väiksemaid ja huvitavamaid teid sõites ja aeg-ajalt peatusi tehes kulub teekonna peale kaks ööpäeva. (Meil kulus viimane kord 3 päeva ja oleks tahtnud veel tee peal väiksemates kohtades käia.) SF-LV peale läheks rahvus- ja loodusparkidega ilmselt 3 päeva ja ongi pool puhkusest linnade vahel liikumisele läinud. Suurlinnadesse minnes peaks arvestama vähemalt 3 ööga kohapeal, et kaks täispäeva jääks kohapeal kiiruga ringivaatamiseks. Mõelge tõsiselt selle peale, et SF järgmiseks korraks jätta. LA, LAV ja vbl kiirustades ka San Diego on ehk mõttekam valik.

AndresR, ise konkreetselt selle tee peal käinud ei ole, aga kindlasti on mõtet minna, kui varem käinud ei ole.
Panen ühe lingi ka mõnede teeäärsete kohtade kohta, lase Google Translate'st läbi - https://www.authentikusa.com/blog/10-arrets-route-66-entre-kingman-los-angeles

Ma soovitaks ühe võimaliku variandina matkabussi mõttest loobumist. Kuna kavatsete külastada ka suurlinnu (LV-SF-LA), on buss rohkem tüliks. See on ikka pigem "country tripi" jaoks ja rohkem kohalike pensionäride teema, kellel bussi sabas ka sõiduauto väiksemateks sõitudeks. Mitu korda sealkandis käinud, ning pole mitte kunagi tundnud matkabussi järele igatsust, kuigi olen seda kasutanud näiteks Eestis.
Hotellide-motellide õudusunenägusid annab vältida, kui natukenegi eeltööd teete. Pange marsuut paika ja vaadake ümbruskaudsete hotellide kirjeldused ja arvamused enne netist üle. Mina olen alati öömaja enne reisi ära bronninud, kohapeal üks asjatoimetus ja mõtlemine vähem teha. Priceline ntx abiks, kui odavamaid hindu otsite.
Mis veel - 10 päeva antud marsuudile eeldusel, et võimalikult palju näha, on liiga vähe. Ma ei loeks kiirteel veedetud tunde millegi nägemiseks :)

(Ahjaa, soovitaks viimase hooaja Grand Touri mingit osa vaadata, kus Jeremy Clarkson ja kompaniil on oma arvamus rv-dega USAs seiklemisest :D)

Täpselt nädal tagasi tühistasin ühe nende kaudu tehtud bronni. Bronni kinnituses on ainult link "Modify reservation" ja veebilehelr jõudes mitte mingit võimalust seda tühistada. Muuda kuidas tahad, aga tühistamise nuppu pole. Peale poole tunnist otsimist lõin käega ja saatsin meili. Kõik lahenes, probleeme polnud. Lihtsalt kummaline kogemus.

Vahemärkusena autoeurope tühistamise kohta info, et see käib suht kiviaja meetodil kas meiliga või helistades. Raha tagastatakse 5-10 tööpäeva jooksul, mitte koheselt.

Teemaalgatajale - kahekesi reisides tuleks arvestada eelarveks minimaalselt 100 eur/inimene/päev.  Kokku 2-le inimesele kuu aega ca 6000 euri. Üksi reisides sellest summast väga palju ei säästa, vbl kulub nii 5k. Pmst võiks ju ööbida nurgatagustes motellides ja süüa kaks mac'i burgerit päevas, aga mis puhkus see oleks? Auto rentimiseks sobib meie juhiluba küll, rahvusvahelist ilmtingimata teha pole vaja. Kuidas reisida - igaühe oma asi, aga autosõit igapäevaselt üle 200-300 km päevas pole enam puhkus. Võta parem 2-3 sihtkohta ja ole igas kohas nädal-paar. Kui igale poole ei jõua, võid alati järgmisel aastal uuesti minna. USA ei ole Eesti, kus kahe nädalaga kõik ära näeb.

Akupanga puhul kaks asja - mahutavus ja suurus/kaal. Mõne jaoks on vbl oluline päikesepatarei olemasolu.

Investeerida võib ka uude telefoni, millel uus ja suurem aku.

6-liikmelise seltskonna puhul võiks kaaluda minivani kõrvale veel kahte (100% seaduslikku) varianti - võtate kaks tavalist autot ja omavahel sidepidamiseks kaks kohalikku unlimited calls/data sim-kaarti või rendite suure 7/8 kohalise premium SUV (PFAR) klassi maasturi, nagu Chevy Suburban vms. Kui te just kaubareisile ei lähe, on viimases 6-le piisavalt ruumi ja sõidukogemus midagi muud, kui Transitis.

Sel kellaajal ilmselt takso/uber/sõbrad-tuttavad.