gulliver

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
0 meeldimist
1 postitust / 12 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Ega head teenindust Eestist tänasel päeval kergelt leiagi. Kinnisvaramaakler on isegi tänases majandusolukorras totaalselt küündimatu – pole tal halli aimugi, mida müüb, näiteks kas müüdav maja on kivi- või puumaja. Autoteeninduses aetakse sulle sellist mulli võimalikest vigadest ja remondivajadustest, millel tegelikkusega midagi pistmist pole. Kauplusemüüja ei katkesta oma sõbrannaga lobisemist isegi siis mitte, kui temalt konkreetse kauba kohta midagi küsida proovid. Telefonifirmal võtab sinu rahulolematuse korral lepingu tühistamine 2 nädalat aega. Tellid koolitusfirmalt kalli teeninduse ja saad vastu asjatundmatu õhumüüja. Haigekassameditsiinist ei hakka üldse rääkima - ka pärast rasket operatsiooni ei vaevu arst sulle kordagi selgitama, mida tegelikult tehti ja kuidas taastusravi täpselt peaks toimuma; isegi vastavat tasulist teenust on raske leida. Restoranis võib kelner sulle kenasti naeratada, kuid arvet ja maksmisvõimalust ootad reeglina end halliks.

Sellel masendaval taustal on lausa uskumatult suurepärase ja personaalse teenindusega Fakto Auto Lasnamäel, nii müügi- kui remondipool paljude teiste konkurentidega – ka luksusautosid müüvate unimütsidega - võrreldes nagu öö ja päev.

Ah jaa, et reisifirmadest...? Minu kogemuse põhjal ongi enamike reisibüroode teenindustase tegelikult tunduvalt kõrgem kui Eesti keskmine, töötajad auto- ja õhumüüjatest tunduvalt kompetentsemad. Aga eks musti lambaid satub sinnagi...

AirBalticu mure on see siiski ainult siis, kui mõlemad airBalticu lennud on samas broneeringus ja samal piletil. Eraldi piletite korral on see siiski ainult reisija mure ning jätkulennult mahajäämist ei korva keegi.

Aga kulla Jürka, täitsa nõus, egas ma seda vaidlustagi, et reisitasu tagastamine kohustuslik on. Me sinuga teksti oma mõttes lugedes lihtsalt rõhutame erinevaid kohti. Tagatise kasutamist ei saa pankrotti läinud reisifirma ise enam karvavõrdki ei minu kui reisija kahjuks ega kasuks otsustada, vaid tagatisprioriteetide otsustamisõigus on seaduses pandud majandusministeeriumile. Ning võid üsna kindel olla, et esmalt toob ministeerium tagatise arvel Egiptusest koju tagasi päikesenautijad ning alles siis asutakse tagatise ülejäägist teistele pettasaanutele raha tagastama, kui seda veel järel on.

Paar uitmõtet veel:
Kuigi siin eespool keegi arvab, et ükski riigi asutus ei lubada kinnitada väiksemat tagatis, mis ei ole seadusega kooskõlas ehk siinsed 3% jutustajad paistavad pigem olevat reisikorraldajad, pean osundama, et just selline ülinapp tagatis on meie tarkade seadusandjate poolt sätestatud, kuid järelevalve eest vastutav riigiasutus ei vaevu isegi seda rangelt kontrollima.
Ning mõtteviis, et tagatis olevat selleks, et reisijad kuskilt tagasi tuua, pole mingite reisijuhtide vaimusünnitis, vaid ikka jälle seadusandja soov ja riigiametnike käsk:

§ 15. Tagatis
(1) Tagatiseks loetakse Eestis või Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigis asuva kindlustusseltsi või krediidiasutuse võetud kohustust tagada rahaliste vahendite olemasolu reisiettevõtja maksejõuetuse korral:
1) reisija naasmiseks reisi lähtepunkti, kui pakettreisileping sisaldab sõitjateveo teenust;
2) reisija majutamiseks kuni reisi lähtepunkti naasmiseni, kui pakettreisileping sisaldab majutusteenust;
3) reisitasu tagastamiseks tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumiseks pakettreisi ärajäänud osa eest.

Kui riigil puudub normaalne ja arukas majanduspoliitika tervikuna, ei saa tal olla ka ammendavat turismi- või tarbijakaitsepoliitikat.

Tagatis on tunduvalt pisem jah, seaduses sätestatud miinimumina 3% pakettreiside kogumüügist, kuigi see ei kata su võimalikke äkkkulusid. Aga reisikorraldajat ei tasu vist ka süüdistada - kui seadusandja oma lihtsameelsuses enamat ei nõua, milleks ise pakkuda? Seetõttu nutikas reisija maandabki oma riskid sellega, et ei osta paketti otse reisikorraldajalt, vaid edasimüüjalt-reisibüroolt. Reisibüroo peab sulle nii-ehk-naa 100% rahast tagastama, kui sa reisile pole pääsenud, tagatisest ja pankrotipesast saaksid aga hea õnne korral tagasi mingid riismed alles pärast seda, kui kaugelviibijad tagasi on toodud. Kuid järelevalve minu kui tarbija huvides on ilmselt nõrk - tundub et ministeeriumis ei viitsi sellega keegi tegelda ning tarbijaitsegi ärkab alles siis, kui juba hilja...

Aga mida sa selle Helsingi kaudu 9000 krooniga võimled? Air France'i hind on ju 6900 krooni + RER.

Toksi siia http://estravel.symphony.cz/et/index.php sihtkoht Toulon ja kuupäevad ning vali lennud, kus Pariisis sinnapoole 4:35 vahet ja tagasiteel 5:00, ning oledki kohal.

Pariisis tee nii:
By RER B and OrlyVal train link:

  • Take the Aéroports de Paris line 2 shuttle bus to the RER B "Aéroport Charles de Gaulle 1" train station".
  • Take the RER B, direction "Saint-Rémy les Chevreuse".
  • Leave the train at the "Antony" station.
  • Transfer to the OrlyVal.
  • Leave the train at "Paris-Orly Ouest" (the next to last station).
    Timetables and prices::
  • Timetable: from 6 am to 11 pm
  • Frequency: every 5 to 8 minutes
  • Average travel time: one hour
  • Price: €16.90
    Times and prices are an indication only and are subject to change.

TGV rongiaegu näed ka siit http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en

Jabur muidugi.
Ainult et kokku ei hoiaks ta ka midagi, kuna on sunnitud olnud need hotellikohad niikuinii ammu välja ostma.

Aga Virgini pileteid müüvad ju kõik IATA bürood?

Ei, Samos on sadakond kilomeetrit Kosi saarest põhja poole, Türgi Kusadasi ligidal. Kos aga Türgi Bodrumi ja Marmarise kandis.

Soome reisikorraldajatel pole müügis mitte ainult kevadreisid, vaid kuni oktoobrini välja. Ning Finnmatkadel müügis Tai juba kuni 2009. aasta kevadeni.