kotimees123

Reisisell, liitus Tripiga 11 aastat tagasi. Tahab minna:
3 meeldimist
6 postitust / 22 kommentaari
2 (0.3%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kui ma poola keelest õieti aru sain on 13 km Suwalki möödasõidu avamine homme 13.aprillil kell 9.30.

Rongireis läbi Siberi oli aastaid plaanis. Juunis 2014 tegime selle lapselapsega ära. Nädal rongis Moskvast Pekingisse, nädal Pekingis, päevane ülikiire rongisõit, 300 km/t Guangzhousse ja sealt tavarongiga Hong-Kongi. Veel käisime kiirlaevaga Macaos ning lennukiga tagasi koju.Rongis oli väga vähe rahvast, paar kupeed. Miinuseid oli kaks. Rongis pidi olema dussiruum reisijatele. Tegelikult kasutasid seda vagunisaatjad ja vaatamata nõudmisele meid sinna ei lastud. Teiseks miinuseks oli vaade vaguniaknast. Raudtee ääred on võssa kasvanud, väiksed külad ja linnad lagunenud hooneid täis-päris nukker vaade.

Käisin just Itaalias, ilmad viletsad. Aga mõned soovitused tänavuseks aastaks läbi Poola sõitmiseks. Algul ikka Suwalki, Augustow, Lomza ja edasi Zambrov. Teekate päris korras ja hea on see, et on alustatud S 61 kiirtee lõikude ehitust mis aga praegust liiklust ei sega. Linnadest ümbersõidud ja Suwalki-Augustowi möödasõit. Kui see 2014.aasta lõpuks valmis saab siis läheb läbi Poola sõit veelgi lõbusamaks. Nagu juba teada on Warssavi-Berliini autotee valmis ja ka lõik Warssavi ringist teest 8 kuni A2-ni. Kahjuks jääb nüüd aga Warssavisse sisse-väljasõit läbi Marski linnaosa kitsaks.Ummikud tekivad tipptundidel ja avariide puhul. Kui aga ummikuid ei ole läheb Warssavi läbimine väga kiirelt. Nüüd soovitus. Seni kuni Warssavi ring ei ulatu veel Katowicesse mineva kiirteeni sõita mööda A 2 Strykowini ja sealt edasi mööda 14 teed. Läbi Lodzi sõitu on mööda 4 realisi teid ca 30 km ja õhtusel ajal läks see väga kiirelt. Edasi kiirtee nr 1 ja autotee A1 kuni Brnoni Tsehhis. Ainult väike osa Poola A 1 on veel ehituses, ca 10 km ja sellest möödasõit on väga hästi viidastatud.Tsehhi esimesest bensukast saab vinjeti, 11,95 eurot. Edasi saab kiirelt läbi Austria, vinjett 8,30 eurot Sloveeniasse või soovi korral edasi läbi Zagrebi Aadria mere rannikule Horvaatias. See tundub tänavu olema kõige kiirem ja mugavam tee sooja mere äärde.Ärge otsige tasuta teid, normaalse kiirusega autoteel sõites on bensu kulu väiksemgi ja sõit odavam.

Ärge ajage rumalat juttu hirmsatest keskmistest kiirustest. Praktiline näide, olen ka Berliinist Münchenisse sõites pühapäevasel kevadhommikul püüdnud saavutada keskmist kiirust 130 km/t autoga Mondeo 2,0 aga 2-3 tundi saab seda hoida siis tuleb igasuguseid takistusi ja keskmine kukub kolinal. Et hoida keskmine kiirus tavateedel ca 90 km/t peab enamuse teest sõitma kiirusega 120-130 km/t. Arvutage, juba väike takistus langetab keskmist.

Esiteks on kõigil maksulistel teedel väga mugav maksta kaardiga, ka Poolas.Annad putkasse sissesõidul saadud kaardi koos pangakaardiga ja saad kohe tseki tagasi. PIN koode ei ole vaja toksida ja parajat raha otsida.
Teiseks olen vist aaste jooksul paarkümmend korda läbi Varssavi sõitnud ja ikka kuskilgi on ummik olnud või tee otsimist. Üleeile tulin reede õhtupoolikul Berliinist mööda uut autoteed koju ja Varssavist sain nii läbi, et ei märganudki. Autoteelt sujuvalt põhjapoolsele ringile kiirusega ca 110-130 km/t ja sealt teele nr. 8. Väike ummik oli ca 15 minutit linnast väljsõidul tee 8 linna osal Marskis aga oli reede õhtu. Seega soovitus, püüdke linnast välja sõites mitte sattuda õhtusele ajale.
Kolmandaks kiirtee uuem lõik ei ole veel tasuline, ca 100 km ja avatud ainult sõiduautodele.
Kolmandaks avatakse varsti möödasõit Zambrowist teel 8 ja lõik sealt teele 63 Lomzasse. See teeb sõidu veel natu mugavamaks.

Varssavist Lodzini autotee ehitus käib.Plaanide järgi peaks ka avatama jalgpalliks aga ilmselt läheb aasta üle.

Käisin just eelmisel nädalal Slovakkias. Läksin üle Lublini ja suuri remonte ei märganud.Sõisin sinna laupäeval. Tagasi tulin läbi Zakopane ja Krakovi,ka normaalne olukord.

Tulin just autoga Saksast ja vaatasin Poola teede ehitust ning lugesin ka netist juurde. Kõik praegused Poola suured teede ehitused parandavad meie liikumist läbi Poola. Valmis hakkab saama Varssavi ringtee esimene osa mis ühendab esialgu 8.tee 2.teega ehk Kaunasest tuleva tee Berliini mineva teega.Ehitus nägi välja nii, et avamine on ilmselt kevadel. Sügiseks 2011 on valmis ka vana rekostrueeritav osa. See on suur asi, lõpeb Varssavis keerutamine.Edasi käib hoogne A 2 autotee ehitus pikkusega 109 km Saksa piirist juba käigus oleva autotee osani.Käiku läheb ilmselt kevadel 2012. On alustatud ka autotee osa Varssavi ringteest käigus oleva osani pikkusega 100 km ehitust. Väidetakse, et see valmib ka 2012 suveks kuigi võib kahelda-tööd alles päris alguses. Huvitav on see, et valmiv Varssavi ringtee osa on ehitatud juba üle raudteede uue autotee algusse, see osa täitsa valmis, isegi joonitud. Ringteel on mõlemas suunas 3 rida.
Kui saab A 2 Varssavi poolne osa valmis kiireneb ka sõit lõuna poole, sest siis on kiirem viis sõita 100km kuni A2/A1 ristmikuni ja sealt alla mööda A 1.
Veel on hea uudis, et lõpuks on Poola hakanud projekteerima uut kiirteed (ekspressteed) S 61 otse Leedu piirile. See algab Ostrow Mazowieckast ja tuleb Suwalki juurest Leedu piirini. Arvata võib, et selle ehituse taga on ELiidu tugev surve, siduda Balti riigid lõpuks korraliku teega Euroopaga. Valmis saab see ilmselt 2015 aastaks, pikkust ca 200 km. Kuna Leedu teed on juba piisavalt korralikud paraneb ühendus näiteks Berliiniga tunduvalt.Lätis oleks vaja ehitada mõned uued lõigud, Bauska möödasõit ja ilmselt uus sild üle Daugava Riia ringteele.

Nendes kahes linnas, Viiburis ja Kaliningradis on väga ilmekalt näha mis on venelased co nõukogude võim, või ikka venelased, teinud kunagiste Euroopa ilusamate linnadega eriti muidugi Kalingradis. Aga ka Viiburi oli suuruselt ja tähtsuselt Soome teine linn ja Karjala keskus.Kalinigrad/Königsberg oli aga Euroopa suuremaid ja tähtsamaid linnu enne viimast sõda.

Venemaa rongipileteid saad ikka igalt poolt ühe ja sama hinnaga. Pileteid müüakse ainult passi näitamisel. GoTravel paneb juurde vormistamise tasu, ca 80 krooni. Ilmselt välismaa piletid on tõusnud viimastel aastatel kordades. 2005.aaastal oli Moskva-Peking 2. klass 2 400 krooni. Ka Tallinn- Moskva 4-kohalises kupees on pileti hind tõusnud viimastel aastatel 2 korda.

Pileteid müüb GO Travel ja osta saab piletid Tallinnast kuni Hong Kongini. Moskva-Peking 4-kohalises kupees 820 USD, 2-kohalises kupees 1347 USD. Peking-Hong Kong 4 kohalises kupees 2400 EEK. Lisandub Tallinn-Moskva. Tagasi lennates.

Selleks, et 4.6 Moskvast sõitu alustada tuleb 45 päeva enne piletid osta, seega siis aprilli keskel. Huvilised, antke märku siin!

Virtuaalselt on võimalik sõita rongiga 9000 km ehk 150 tundi Moskavast-Vladivastokki, www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html Võimalik ka venekeelne variant.

Tänan heade soovituste ja toetuse eest.Paistab, et ka reisikaaslasi leiab. Mõned täpsustused. Olen NLiidu ajal käinud mitmed korrad Siberis ja ka Irkutskis ja Baikali ääres. Tulenevalt sellest ja ka ajalisest piirangust teen rongisõidu ilma peatustea ja mitte läbi Mongoolia vaid läbi Zabaikalski ja Harbiini. Kaalumisele võiks võtta peatuse Ulan-Batori asemel Harbiinis mis on väga huvitav linn ajalooliselt esimese Transsiberi raudtee ääres ja kunagine Vene-Hiina piirilinn.Aga ka Irkutskini kaasasõitjad oleksid teretulnud-ikka 5 päeva rongisõitu! Kontakt:enn197@hot.ee

Aastad lähevad ja kuidagi ei ole aega olnud "unistuste" reisi tegemiseks-rongiga Tallinnast Pekingisse (Honkongi). Igal aastal on tulnud mingi muu pikem reis, mis aja ära võtnud. Tunamullu USA, mullu Argentiina.
Aga tänavu on kindel soov see reis ära teha. Seega otsin kaaslasi rongireisiks Tallinnas Pekingisse, et nädal paremas seltskonnas reisida. Esialgu on väljasõidu kuupäevaks 3.6 Tallinnast ja 4.6 Moskvast.Kõik muu on nii nagu varem plaanitud. Piletihinnad on tõusnud oma 2,5 korda. Tall.-Moskva 4-koh. kupees 1 800.00 krooni. Moskva-Peking ca 8 tuh.krooni. Moskvast Pekingisse ilma Mongooliat läbimata on üks rong nädalas, väljumisaeg Moskvast reedeti 23.55. Vaatasin just kohti ja näiteks 19.02 on veel ainult mõned kohad. Seega ootamiseks ja otsustamiseks enam palju aega ei ole. Ootan huviga kas on kaasatulijaid!

Ehk kirjutab keegi, kes 2008.aastal rongisõidu Moskvast Pekingisse või Pekingist Moskvasse on teinud oma muljetest? Vaatan, et aasta jooksul on nii Tallinn-Moskva kui Moskva-Peking piletid kallinenud rihkem kui 2 korda. Ehk on midagi uut ka Peking-Hongkong rongisõidust?

Olime USA-s, kõigil 10 aastased viisad. Sõitsime rendiautoga korraks Mehhikosse.Väljasõidul keegi ei kontrolli ja kui pakkusime USA imigratsiooniteenistusele valget talongi öeldi, et kuni 5 päeva on lühiajaline visiit ja väljasõitu USA-st ei vormistata.Tagasi tulles ei olnud ka küsimusi viisa kohta vaid mainiti, et talong tuleb äralennul ära anda nagu tavaliselt lennujaamas.

Sain Berliinist Peugeot 407 nädalaks 204 EUR eest.

Ülesõitudel alustatakse reeglina hästi vara. Esimesel päeval on Tallinnast mõtekas välja sõita kell 4 hommikul, siis jõuab teha Warssavis tuuri 3-4 tundi ja jõuda ööbima Lõuna Poolasse. Prahat võib vaadata tagasi tulles.

ootaks infot. Vaja ka varsti kiirelt ühest lennujaamast teise saada.

Plaanis septembris sõita rongiga Tallinn-Moskva-Harbiin-Peking-(peatused veel 2-3 linnas)-Hong-Kong ja sealt lennates tagasi koju.Rongisõit võiks olla suurema seltskonnaga, nt. 4-8 inimest Pekingini, sealt edasi kes kuhu. 7 päeva rongis ei tahaks hiinlaste või venelastega ühes kupees olla.
Septembrit peetakse Siberis kõige ilusamaks kuuks ja peale lõppenud OM Pekingis oleks ka seal huvitav.

Lima lähedane suusabaas ca 5380 m, bussiga 4 500m kõrgusele ja sealt edasi mõnus jalgsimatk.