Kui 1978 aastal tuli Berliini sõita autoga läbi Bresti ja mööda munakivist teid siis täna on seis järgmine. Tallinnast läbi Zambrowi Berliini on 1 570 km ja sellest kiirteid Poolas ja Leedus on 797 km ehk pool. Läbi Bialystoki 1584 km ja kiirteid 867 km. Lähematel aastatel Poolas S61 valmimisel lisandub üle 150 km. Leedus A5 valmimisel Marjampolist Poola piirini 35 km kiirteid.
Rongireis läbi Siberi oli aastaid plaanis. Juunis 2014 tegime selle lapselapsega ära. Nädal rongis Moskvast Pekingisse, nädal Pekingis, päevane ülikiire rongisõit, 300 km/t Guangzhousse ja sealt tavarongiga Hong-Kongi. Veel käisime kiirlaevaga Macaos ning lennukiga tagasi koju.Rongis oli väga vähe rahvast, paar kupeed. Miinuseid oli kaks. Rongis pidi olema dussiruum reisijatele. Tegelikult kasutasid seda vagunisaatjad ja vaatamata nõudmisele meid sinna ei lastud. Teiseks miinuseks oli vaade vaguniaknast. Raudtee ääred on võssa kasvanud, väiksed külad ja linnad lagunenud hooneid täis-päris nukker vaade.
Käisin just Itaalias, ilmad viletsad. Aga mõned soovitused tänavuseks aastaks läbi Poola sõitmiseks. Algul ikka Suwalki, Augustow, Lomza ja edasi Zambrov. Teekate päris korras ja hea on see, et on alustatud S 61 kiirtee lõikude ehitust mis aga praegust liiklust ei sega. Linnadest ümbersõidud ja Suwalki-Augustowi möödasõit. Kui see 2014.aasta lõpuks valmis saab siis läheb läbi Poola sõit veelgi lõbusamaks. Nagu juba teada on Warssavi-Berliini autotee valmis ja ka lõik Warssavi ringist teest 8 kuni A2-ni. Kahjuks jääb nüüd aga Warssavisse sisse-väljasõit läbi Marski linnaosa kitsaks.Ummikud tekivad tipptundidel ja avariide puhul. Kui aga ummikuid ei ole läheb Warssavi läbimine väga kiirelt. Nüüd soovitus. Seni kuni Warssavi ring ei ulatu veel Katowicesse mineva kiirteeni sõita mööda A 2 Strykowini ja sealt edasi mööda 14 teed. Läbi Lodzi sõitu on mööda 4 realisi teid ca 30 km ja õhtusel ajal läks see väga kiirelt. Edasi kiirtee nr 1 ja autotee A1 kuni Brnoni Tsehhis. Ainult väike osa Poola A 1 on veel ehituses, ca 10 km ja sellest möödasõit on väga hästi viidastatud.Tsehhi esimesest bensukast saab vinjeti, 11,95 eurot. Edasi saab kiirelt läbi Austria, vinjett 8,30 eurot Sloveeniasse või soovi korral edasi läbi Zagrebi Aadria mere rannikule Horvaatias. See tundub tänavu olema kõige kiirem ja mugavam tee sooja mere äärde.Ärge otsige tasuta teid, normaalse kiirusega autoteel sõites on bensu kulu väiksemgi ja sõit odavam.
Ärge ajage rumalat juttu hirmsatest keskmistest kiirustest. Praktiline näide, olen ka Berliinist Münchenisse sõites pühapäevasel kevadhommikul püüdnud saavutada keskmist kiirust 130 km/t autoga Mondeo 2,0 aga 2-3 tundi saab seda hoida siis tuleb igasuguseid takistusi ja keskmine kukub kolinal. Et hoida keskmine kiirus tavateedel ca 90 km/t peab enamuse teest sõitma kiirusega 120-130 km/t. Arvutage, juba väike takistus langetab keskmist.