katriina

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

33 meeldimist
10 postitust
80 kommentaari
Viimased kommentaarid

"No õnneks ta ei tööta kontoris, vaid ühes hooldusasutuses." - omapärane huumorimeel mõnel.

Ninatark - no ei ole nii primitiivne ega must-valge see maailm, et surmajuhtumite arv Covid-19 puhul sõltub ainult riigi lukus olemisest. Ja kui juba demagoogitseda - võrdleme siis juba teiste riikidega ka: Soome:  60, Poola: 46, Norra: 47, Taani: 106 jne jne.

Üldiselt on selge, et praegune arutelu on muutunud sisutühjaks; meelevaldne    suvaliste numbrite kõrvutamine ei anna mingit arukat tulemust. Ja kuna tegemist on reisifoorumiga, siis see on ootuspärane. Hea, kui iga kingsepp oma liistudegagi hakkama saab.

Head tervist!

Rootsis on 569 surma miljoni elaniku kohta, 8. koht maailmas, mingist palju paremast seisust võrreldes mitmete teiste Euroopa riikidega ei saa küll rääkida. Minu Rootsis elavad tuttavad näiteks ei arva sugugi, et õigesti tehti.

Lisaks surmade ja gripiga võrdlemisele, mida millegipärast mõnele väga teha meeldib, võiks teemasse põhjalikumalt süveneda - kordan üle mõned põhitõed: Covid-19 on nakkavam kui gripp, Covid-19 jaoks ei ole ravi ega vaktsiini, Covid-19 suremus on suurem kui gripi suremus.  Võrdlemine on seega demagoogiline.

"Rootsi teele" minek on ilmselt paratamatu, aga pigem siiski hiljem kui varem - iga võidetud nädal annab  teadmisi ja võimaluse paremini toime tulla.

See, mis on - kui ikka on - jõukohane mõne teise riigi tervishoiusüsteemile, ei ole alati ülekantav.

Miskipärast läks surmade võrdlemiseks ja oleks korrektne tähele panna seda, kui pikk on gripihooaeg - tavaliselt oktoobrist maini (loe: 8 kuud). Esimene koroonasurm oli Eestis 25, märtsil ja eriolukord lõppes 17. mail (loe: vähem kui kaks kuud).  94 (või 57) surma 8 kuu jooksul vs 63 surma vähem kui 2 kuu jooksul - ei ole nagu võrreldav.

Väljend "tavaline gripp" on muidugi ka omapärane, aga see selleks.

Lilletalu - mis hinnaga sina ise oleksid nõus nädalaks Eestis puhkusekoha rentima? Mina arvan, et see on päris hea indikaator otsustamiseks.

Juhtub see, et sa ei kasuta seda lendu, muud midagi. Trahvi maksma ei pea.

Cancun-Istanbul tänane 10.25 lend on Turkishi kodulehel olemas ja justkui välja müüdud, aga Cancuni lennujaama kodulehel väljuvate lendude nimekirjas seda ei ole. Muretsen asjata ja lennujaama leht ei ole usaldusväärne?

14 päeva eemal USAst jah, aga ühes eelmises teemas sain aru, et olete Mehhikos? Sealt peaks 19.03 tulema Turkishi lennuk vahemaandumisega Istanbulis. Eile vist oli veel pileteid, täna ei oska öelda.

Minu kogemus ütleb, et kui nõue esitada lennufirma vastu, kellel ka Eestis juriidiline isik, sh näiteks ka SmartLynx, siis ei ole vahendaja kasutamisel suurt mõtet. Ajavad ka nemad asju tavapäraselt, st alustavad nõudega teenusepakkujale/kauplejale, ootavad ettenähtud aja ja kui sealt vastust ei saa või keeldumine, siis pöörduvad Tarbijakaitsesse. Ja mis sellesse puutub, nagu keegi eespool mainis, et siis ei pea ise midagi tegema ja säästad aega, siis see pole päris nii - ega Lennuabi jms ei tea ka iseenesest lennu detaile ja olukorra täpset kirjeldust. Ikka ise tuleb neile saata kõik see sama info, mille muidu saadaksid Tarbijakitseametile. Lihtsalt ühel juhul saad ise kogu kompensatsiooni, teisel juhul saab osa sellest vahendaja.

"Dokumendid olid korras", aga "Piiril selgus, et üks meist Venemaale ikkagi ei pääse" - see on huvitav olukord. Kas ilmnes midagi enneolematut ja ettenägematut või oli reisiseltskond sellise võimalusega salamisi arvestanud ja võttis riski?

Ikka ise tuleb enne reisi vajalikud reisidokumendid korda ajada. Klienditeeninduse ja bussijuhi süüdistamine on arusaamatu.

Nõus, see on halb uudis. Aurinko pakutav hotellivalik ja hinnad olid normaalsed. 

Ja kuna Aurinko nüüd Tallinnast reiside korraldamise lõpetab, siis jääb usaldusväärset valikut veelgi vähemaks ...

Isiku tuvastamiseks rutiinse linnajalutuskäigu raames ilmselt sobib, oleks ehk ka juhiluba sobinud, mine tea.  Siinses teemas välja käidud "Eesti ID-kaart Filipiinide kodanikule" ei lange samasse kategooriasse ja sellised detailivead teevadki valvsaks. Lisaks pealkirjas sisalduv "HOIATUS!".  Nii et skeptilisus on omal kohal.Aga kui mure nüüdseks lahendatud, siis on kõik ju hästi!

Tõenäoliselt jah. Türgi ei ole EL ja pass on reisidokument.

Minu lugu lõppes niimoodi, et kuna Nordica ei reageerinud ei esitatud avaldusele, saadetud meeldetuletusele ega telefonikõnele, siis esitasin avalduse Tarbijakaitseametile. Sealt tuli ettenähtud aja jooksul vastus, et minu avaldus on menetlusse võetud. Paar päeva hiljem saabus Nordicalt kahetsev kiri, kuidas tehniliste probleemide tõttu maksekorralduse täitmine on viibinud ja veel paari päeva möödudes laekus ka hüvitis.

Tänan asjalike vastuste eest!  Käega ma kindlasti ei löö, ei ole minu loomuses; kodulehe kaudu esitasin avalduse, umbes 20 tööpäeva möödudes saatsin meeldetuletuse ja lisaks helistasin ning küsisin, kas täidetud taotlustele tähelepanu ikka pööratakse.  Eks nad Rehepappi üritavad teha.

Mina soovitan sul endalt küsida: Miks ma pakettreisi väga ei tahaks? Milline näeks välja hea pakettreis, mida kaaluksin? Ja olenevalt vastustest siis  tegutse edasi. Kui iseseisvalt reisi kokku panemine võimaldab hoiduda neist asjadest, mis pakettreisi puhul ei meeldi - organiseeri ise! Kui see on esimene reis, siis vali ükskõik milline rannaga sihtkoht - saad nii lesida kui avastada!

Khao Lak oli vaikne ja mõnus koht.

La Scala ooperikülastus; Püha õhtusöömaaeg - piletid netist kindlaks päevaks ja kellaajaks ette osta, pisut varem tuleb kohal olla; Toomkirik; ja siis ostlemine, mis on muidugi kulukas:)

Keeld kehtib teatud riikidest UK-sse lennates, mitte üleüldiselt.