Herm

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
18 meeldimist
1 postitust / 61 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kas sind ilma üldse lennule lubatakse?

Sai just käidud endises Ida-Yala, nüüd Kumana rahvuspargis, ja oleme oma valikuga väga rahul. Suurepärane loodus, kus liikusime ringi uhkes üksinduses, teiste külastajate olemasolust saime teada alles välja sõitma hakates. Pargis on tohutult linde, juba sinna sõites nägime šaakalit ja elevanti, pargi piirides korduvalt krokodille, karjade kaupa tähnikhirvi, palju väiksemaid loomi (sh rebane, jänes), veel elevante ja lõpuks saime oma pool tundi imetleda ka lagendiku serval lesivat leopardi. Oleme kunagi ka Yalas käinud, aga Kumana meeldis palju rohkem. Läksime sinna Arugam Bayst oma tuk-tuki'ga, väravas istusime džiipi. 


https://reis.kriips.net/2018/10/07/namaste-nepal


Siit edasi kuni Indiani. Üsna lihtsasti reisitav riik, ei pea tingimata reisibürooga minema. Toredat reisi!

Võib-olla pakub huvi, et oleme nüüdseks tiirutaarutanud ka Nepalis ja Indias ning võtnud aja maha Tais. Õige pea loodame maanduda Birmas.

KLIA2 terminalist umbes 70 m tunneli kaudu minna on Tune Hotels, öö kaheses toas vist 55 eurot. Väga korralik. Terminali töötajad oskavad juhatada.

Samuti viis ööd Lembonganil olnud, ei hakanud igav ja meeldis rohkem kui Bali. Mõned päevad liikusime piki rannikut jalgsi, teistel sõitsime rolleriga. Tasub majutuda Kuradipisarate (Devil's Tears) kanti, et oleks mõnus loojanguid vaatamas käia.

Danangi parim toiduelamus pärineb nurgatagusest kohast nimega Ba Duong (taksojuhid teavad), kus pakutakse ainult üht toitu. Lähed sisse, istud lauda ja sulle tuuakse sõnagi lausumata selline bang xeo, mille taolist pole varem ega hiljem saanud. Juba selle pärast läheksin Danangi tagasi.

Aitäh! Pea kohe, kui asi otsustatud, hakkasin tegema tabelit, millisesse riiki on millisel kuul ilma mõttes kõige parem minna, millised on viisatingimused, transport, hakkasin noppima välja kohti, mida võiks külastada jpm. Ettevalmistustega tegelemine on pea sama tore kui reisimine ise. :)  Kõike siiski uurida ei jõua,  nii et ka reisimise ajal tuleb päris palju logistikaga tegeleda. Viis esimest kuud olid just sesoonsuse tõttu täpsemalt paigas, edasi on veidi rohkem mänguruumi, aga praegu teame umbes kaks kuud ette, kuhu järgmisena liigume. Ikka selleks, et pikki lende soodsamalt saada.

Oi, juulikuu postitus on juba üles jõudnud. :) Praeguseks oleme teel olnud viis kuud. Aitäh kommentaaride eest. Küsida tohib isegi vanuse kohta, vastus kõlab, et viiekümnest enam palju puudu ei ole. 

Renault Traficusse ehitasime lavatsi, nii et ühe liigutusega (tagumise istme seljatugi alla) sai sellest voodi max kolmele. Lavatsi alla mahtus kogu reisivarustus. 

Cat Ba tasub kindlasti ette võtta ka ujuvküla pärast, mis selle kõrvale jääb. Ei pea oma raha ettearvamatu kvaliteediga mitmepäevasele laevareisile kulutama, leiab ka kohaliku, kes väikse paadiga kolmeks-neljaks tunniks merele viib. Rollerisõitu seal soovitan samuti, kaunid vaated ja kohati pea olematu liiklus.

Samuti Maduraist Spicejetiga Colombosse lennanud. Umbes 50 euro eest peaks sealt saama, kui kuupäevade suhtes paindlik olla. Goast Maduraisse seiklesime rongiga, tehes vahepeatusi Karnataka ja Kerala osariigis. Päeval uudistasime ringi, kaks ööd veetsime rongis.

Invito Hotel Suits (neli tärni) Kuala Lumpuris jättis väga meeldiva mulje ja oli ka hea asukohaga. Hommikusöögi kohta ei oska siiski kommenteerida, eelistasin kohalikku kööki tänavalt.

Ei ole päris tõsi, et üldse autoga ligi ei saa. Selles veendumiseks piisab juba Google'i kaardi üles suurendamisest. Iseasi, et autoga on seal liikumine üsna tüütu, teed on kitsad ja kurvilised, kohati lagunenud ja kohati tõepoolest varingute tõttu suletud. Meie võtsime Levantost, kus ööbisime, rolleri ja käisime sellega nii Corniglias kui ka Riomaggiores (teised külad olid juba läbitud matkates ja rongiga). Auto/rolleri saad jätta küla serva ja siis lähed jala edasi. Matkates läksime Levantost Monterossosse, piletit sel rajal vaja ei ole.
Külade vahel (alguse-lõpuga Levantos ja Portoveneres) liigub ka paat, soovitan sedagi, kuigi hind on krõbedam kui rongiga. Väljumisajad asusid eelmisel aastal siin, vast tekivad jälle, kui plaan paika saab: http://cms.cnpstudio.it/USER_CONTENT/49/pdf/tratte_pdf_eng_19.pdf?cache=480068,385601044

Meiegi tegime nii, et peatusime kaks kuni neli ööd ühes paigas. Marsruut oli Colombo - Kandy (+ Sigiriya) - Ella - Tissa (Yala) - Tangalle - Mirissa - Galle - Colombo.
Sõitsime põhiliselt rongide ja bussidega, korra võtsime ka eratakso (Ellast Tissasse, et võita aega ja vältida ümberistumist bussiga). Kohalike bussidega sõitmine on turismiatraktsioon täiesti olematu raha eest!
Randades leiab tegevust ka: Tangalles saab minna kõrvalranda öösel kilpkonnade munemist vaatama, kui veab, Mirissas aga merele delfiine ja vaalu vaatama.

Tuhandest eurost peaks ilusti piisama, kahekesi minnes võib näkku isegi vähem kuluda.
Käidud kuuajasel reisil mitu korda vaid 7 kg kaaluva seljakotiga (42 l), kuhu ka fotovarustus ja muu elektroonika sisse mahtunud. Räpaseid riideid pole pidanud kandma. Investeerisin hoopis reisirõivastesse, mis on kerged, kiiresti kuivavad, mittekortsuvad, vähemäärduvad, niiskust ära juhtivad jne. Pesed vajadusel puhtaks ja saad järgmisel hommikul taas selga panna. Ise olen teinud tutvust selliste kaubamärkidega nagu Exofficio, Craghoppers, Columbia, Vaude jne. Kui pesu kuivab ära kahe-kolme tunniga, pole vaja seda rohkem kui kaks-kolm paari kaasa vedada. Võta hoopis pesunöör kaasa. Enda riideid pesumajadele pesta anda pole veel usaldanud, liiga head materjalid asjatundmatuks käsitsemiseks. Ka muu reisivarustuse soetamisel on eesmärk väikesed mõõdud ja väike kaal. Jalanõudest on kotis ainult plätud, teine paar ehk suvised matkajalanõud on jalas.

Meie olime Ben Tres Oasise hotellis ja jäime väga rahule. Soovitan laenutada jalgrattad ja kuulata peremehe soovitusi marsruudi valikul. Ilusa looduse ja huvitava külaeluga kant.

Rongipileteid saab osta veebist (Trenitalia.com), hakatakse müüma kaks kuud ette ja kui siis kohe osta, võid saada muidu 20–30 eurot maksva pileti mõnel kellaajal ka 9 euroga.
Enda plaan nädalaks on selline, et kõigepealt rongiga Genova kaudu Cinque Terre kanti, kus viibime kolm päeva, ja siis võtame La Speziast rendiauto ja väisame Luccat, Sienat ja väiksemaid linnu-külasid. Auto tagastame Bolognas, aga sama hästi võib seda ju ka Firenzes teha, meie seekord sinna ei lähe. Bolognast rongiga Milanosse ja sealt bussiga Bergamosse. Ehk suuremad vahemaad rongiga, auto seal, kus sellest rohkem kasu ja mõnu.

Just Vietnamist tulnuna on minu lemmikkohad sellised: Cat Ba saar ja sealne võrreldes Halong Bayga üsna turistivaba Lan Ha Bay, eriti Vietnami suurim ujuvküla Cai Beo (lase mõnel paadimehel endale varahommikul privaatne meretripp teha ja rendi hiljem roller saare vaadete nautimiseks); Hanoi (vana kvartal, aga ka sealt väljapoole); Ninh Binh (ümbruskond rolleri või rattaga, Trang An paadiga); Phong Nha - Ke Bang (Paradiisi koobas vähemalt, minna rolleriga, imeilus metsik loodus), Mekong (alla kahe-kolme päeva pole mõtet, järgmine kord läheks kauemakski). Hoi An tasub vaatamist, aga õnneks veetsin seal esialgu kavandatud nelja öö asemel kolm ja oleks võinud ka kahega piirduda. Minu maitse jaoks liiga turistikas, linnast väljasõidud olid elamuslikumad. Sapasse ei läinud, sel ajal polnud seal veel riisiterrassid rohelised.

Ei olnud mingit probleemi kohapeal majutust leida ilma ette bronnimata. Üle jõe minnes on hea teada, et paadid lõpetavad vedamise kell kuus õhtul (kui õigesti mäletan), selleks ajaks tasub end sellele kaldale sättida, kus öömaja asub. Ise ööbisime mõlemal pool.

Ei olnud mingit probleemi kohapeal majutust leida ilma ette bronnimata. Üle jõe minnes on hea teada, et paadid lõpetavad vedamise kell kuus õhtul (kui õigesti mäletan), selleks ajaks tasub end sellele kaldale sättida, kus öömaja asub. Ise ööbisime mõlemal pool.

Läbinud selle teekonna teist pidi, öise rongiga. Rongipileteid hakatakse mäletamist mööda netis müüma kolm kuud varem. Kui konto tehtud, pole nende soetamises midagi keerulist. Võivad küll üsna ruttu, isegi tundidega otsa saada mõned marsruudid paremates vaguniklassides, sestap ostsin ise sõna otseses mõttes kohe pärast müügi algust.
Hampis sai ringi kolatud omal käel ja jala, enda meelest sai tähtsam ära nähtud ja mingeid kulusid ei olnud peale ühe templikompleksi, mis oli piletiga. Saab ju internetist juurde lugeda, mis ja kuidas. Teisel pool jõge rentisime jalgratta niisama ringi uudistamiseks. Soovitan kindlasti üle jõe ka käia, eriti kui on soovi mõni külm õlu karastuseks võtta, mida nn pühas linnas teha ei saa. Loomulikult soovitan ööbida Hampis, mitte Hospetis, kui veel saab -- kuna varemed asuvad sealsamas igal pool, plaaniti juba paar aastat tagasi asula sealt ära kolida. Nii et uurige, kaugele sellega on jõutud. Loodetavasti ei ole üle jõe asuva hipiküla kallale mindud. Ise olime kohapeal kolm ööd ja oleks tahtnud rohkemgi olla, väga mõnusa fiilinguga koht.

Hoi Ani lähedale jääv Cua Dai rand on erosiooni tõttu kõvasti liivariba kaotanud. Naabruses olev An Bangi rand olevat siiski vähem mõjutatud ja tavaliselt tehakse liivariba hooajaks korda. Olen näinud internetis jaanuaris tehtud pilte, kus sel rannal polnud häda midagi. Guugeldage!

Varakult ette ostes õnnestus meil saada Trenitalia pilet 9 euro eest.