Herm

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
13 meeldimist
0 postitust / 51 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Cat Ba tasub kindlasti ette võtta ka ujuvküla pärast, mis selle kõrvale jääb. Ei pea oma raha ettearvamatu kvaliteediga mitmepäevasele laevareisile kulutama, leiab ka kohaliku, kes väikse paadiga kolmeks-neljaks tunniks merele viib. Rollerisõitu seal soovitan samuti, kaunid vaated ja kohati pea olematu liiklus.

Samuti Maduraist Spicejetiga Colombosse lennanud. Umbes 50 euro eest peaks sealt saama, kui kuupäevade suhtes paindlik olla. Goast Maduraisse seiklesime rongiga, tehes vahepeatusi Karnataka ja Kerala osariigis. Päeval uudistasime ringi, kaks ööd veetsime rongis.

Invito Hotel Suits (neli tärni) Kuala Lumpuris jättis väga meeldiva mulje ja oli ka hea asukohaga. Hommikusöögi kohta ei oska siiski kommenteerida, eelistasin kohalikku kööki tänavalt.

Ei ole päris tõsi, et üldse autoga ligi ei saa. Selles veendumiseks piisab juba Google'i kaardi üles suurendamisest. Iseasi, et autoga on seal liikumine üsna tüütu, teed on kitsad ja kurvilised, kohati lagunenud ja kohati tõepoolest varingute tõttu suletud. Meie võtsime Levantost, kus ööbisime, rolleri ja käisime sellega nii Corniglias kui ka Riomaggiores (teised külad olid juba läbitud matkates ja rongiga). Auto/rolleri saad jätta küla serva ja siis lähed jala edasi. Matkates läksime Levantost Monterossosse, piletit sel rajal vaja ei ole.
Külade vahel (alguse-lõpuga Levantos ja Portoveneres) liigub ka paat, soovitan sedagi, kuigi hind on krõbedam kui rongiga. Väljumisajad asusid eelmisel aastal siin, vast tekivad jälle, kui plaan paika saab: http://cms.cnpstudio.it/USER_CONTENT/49/pdf/tratte_pdf_eng_19.pdf?cache=480068,385601044

Meiegi tegime nii, et peatusime kaks kuni neli ööd ühes paigas. Marsruut oli Colombo - Kandy (+ Sigiriya) - Ella - Tissa (Yala) - Tangalle - Mirissa - Galle - Colombo.
Sõitsime põhiliselt rongide ja bussidega, korra võtsime ka eratakso (Ellast Tissasse, et võita aega ja vältida ümberistumist bussiga). Kohalike bussidega sõitmine on turismiatraktsioon täiesti olematu raha eest!
Randades leiab tegevust ka: Tangalles saab minna kõrvalranda öösel kilpkonnade munemist vaatama, kui veab, Mirissas aga merele delfiine ja vaalu vaatama.

Tuhandest eurost peaks ilusti piisama, kahekesi minnes võib näkku isegi vähem kuluda.
Käidud kuuajasel reisil mitu korda vaid 7 kg kaaluva seljakotiga (42 l), kuhu ka fotovarustus ja muu elektroonika sisse mahtunud. Räpaseid riideid pole pidanud kandma. Investeerisin hoopis reisirõivastesse, mis on kerged, kiiresti kuivavad, mittekortsuvad, vähemäärduvad, niiskust ära juhtivad jne. Pesed vajadusel puhtaks ja saad järgmisel hommikul taas selga panna. Ise olen teinud tutvust selliste kaubamärkidega nagu Exofficio, Craghoppers, Columbia, Vaude jne. Kui pesu kuivab ära kahe-kolme tunniga, pole vaja seda rohkem kui kaks-kolm paari kaasa vedada. Võta hoopis pesunöör kaasa. Enda riideid pesumajadele pesta anda pole veel usaldanud, liiga head materjalid asjatundmatuks käsitsemiseks. Ka muu reisivarustuse soetamisel on eesmärk väikesed mõõdud ja väike kaal. Jalanõudest on kotis ainult plätud, teine paar ehk suvised matkajalanõud on jalas.

Meie olime Ben Tres Oasise hotellis ja jäime väga rahule. Soovitan laenutada jalgrattad ja kuulata peremehe soovitusi marsruudi valikul. Ilusa looduse ja huvitava külaeluga kant.

Rongipileteid saab osta veebist (Trenitalia.com), hakatakse müüma kaks kuud ette ja kui siis kohe osta, võid saada muidu 20–30 eurot maksva pileti mõnel kellaajal ka 9 euroga.
Enda plaan nädalaks on selline, et kõigepealt rongiga Genova kaudu Cinque Terre kanti, kus viibime kolm päeva, ja siis võtame La Speziast rendiauto ja väisame Luccat, Sienat ja väiksemaid linnu-külasid. Auto tagastame Bolognas, aga sama hästi võib seda ju ka Firenzes teha, meie seekord sinna ei lähe. Bolognast rongiga Milanosse ja sealt bussiga Bergamosse. Ehk suuremad vahemaad rongiga, auto seal, kus sellest rohkem kasu ja mõnu.

Just Vietnamist tulnuna on minu lemmikkohad sellised: Cat Ba saar ja sealne võrreldes Halong Bayga üsna turistivaba Lan Ha Bay, eriti Vietnami suurim ujuvküla Cai Beo (lase mõnel paadimehel endale varahommikul privaatne meretripp teha ja rendi hiljem roller saare vaadete nautimiseks); Hanoi (vana kvartal, aga ka sealt väljapoole); Ninh Binh (ümbruskond rolleri või rattaga, Trang An paadiga); Phong Nha - Ke Bang (Paradiisi koobas vähemalt, minna rolleriga, imeilus metsik loodus), Mekong (alla kahe-kolme päeva pole mõtet, järgmine kord läheks kauemakski). Hoi An tasub vaatamist, aga õnneks veetsin seal esialgu kavandatud nelja öö asemel kolm ja oleks võinud ka kahega piirduda. Minu maitse jaoks liiga turistikas, linnast väljasõidud olid elamuslikumad. Sapasse ei läinud, sel ajal polnud seal veel riisiterrassid rohelised.

Ei olnud mingit probleemi kohapeal majutust leida ilma ette bronnimata. Üle jõe minnes on hea teada, et paadid lõpetavad vedamise kell kuus õhtul (kui õigesti mäletan), selleks ajaks tasub end sellele kaldale sättida, kus öömaja asub. Ise ööbisime mõlemal pool.

Ei olnud mingit probleemi kohapeal majutust leida ilma ette bronnimata. Üle jõe minnes on hea teada, et paadid lõpetavad vedamise kell kuus õhtul (kui õigesti mäletan), selleks ajaks tasub end sellele kaldale sättida, kus öömaja asub. Ise ööbisime mõlemal pool.

Läbinud selle teekonna teist pidi, öise rongiga. Rongipileteid hakatakse mäletamist mööda netis müüma kolm kuud varem. Kui konto tehtud, pole nende soetamises midagi keerulist. Võivad küll üsna ruttu, isegi tundidega otsa saada mõned marsruudid paremates vaguniklassides, sestap ostsin ise sõna otseses mõttes kohe pärast müügi algust.
Hampis sai ringi kolatud omal käel ja jala, enda meelest sai tähtsam ära nähtud ja mingeid kulusid ei olnud peale ühe templikompleksi, mis oli piletiga. Saab ju internetist juurde lugeda, mis ja kuidas. Teisel pool jõge rentisime jalgratta niisama ringi uudistamiseks. Soovitan kindlasti üle jõe ka käia, eriti kui on soovi mõni külm õlu karastuseks võtta, mida nn pühas linnas teha ei saa. Loomulikult soovitan ööbida Hampis, mitte Hospetis, kui veel saab -- kuna varemed asuvad sealsamas igal pool, plaaniti juba paar aastat tagasi asula sealt ära kolida. Nii et uurige, kaugele sellega on jõutud. Loodetavasti ei ole üle jõe asuva hipiküla kallale mindud. Ise olime kohapeal kolm ööd ja oleks tahtnud rohkemgi olla, väga mõnusa fiilinguga koht.

Hoi Ani lähedale jääv Cua Dai rand on erosiooni tõttu kõvasti liivariba kaotanud. Naabruses olev An Bangi rand olevat siiski vähem mõjutatud ja tavaliselt tehakse liivariba hooajaks korda. Olen näinud internetis jaanuaris tehtud pilte, kus sel rannal polnud häda midagi. Guugeldage!

Varakult ette ostes õnnestus meil saada Trenitalia pilet 9 euro eest.

Restoranid asuvad üleval panga peal, rand on all, seetõttu pole seal jah sellist võimalust, et restoranid saaksid oma rannatoolid välja panna.

Kuna Ryanairil ei ole n-ö seotud lende ja nad ei vastuta selle eest, kui hilinemise tõttu jätkulennust maha jääd, on ümberistumise miinimumaeg see aeg, mida aktsepteerib kindlustusfirma. Kui ma ei eksi, peab see olema vähemalt kaks tundi.

Käinud Turkishiga kaks korda nii Mumbais, et ümberistumisaeg oli alla tunni. Jõudis kenasti, olime igaks juhuks käsipagasiga.

In case of changes from one international flight to another, we recommend you to check your luggage in the airport of departure through to the destination point. In this case, there is no need to pick up the luggage and check it in again at Sheremetyevo. (http://www.svo.aero/en/transit/int-int/)

Ehk siis viisat ei ole vaja, palud oma pagasi juba Tallinnas Hanoisse tšekkida. Jääb küll tõenäosus, et nii mitme ümberistumisega võib see sihtpunkti õigel ajal mitte jõuda, aga alternatiiv on minna tõepoolest käsipagasiga.

Moskva lennukile lastakse viisata küll, kui on ette näidata edasilennu piletid ja edasilend toimub 24 tunni sees. Hilisema edasilennu korral saab lennujaamast transiitviisa.

See on siiski kõik teoreetiline, endal kogemus puudub.

Raha võtad lennujaama ATMist ja kui puudu jääb, siis mujalt ATMist, ei olnud sellega mingeid probleeme, kui välja arvata, et Mirissas ATMi ei olnud, tuli kõrvallinna sõita. Kohe lennujaamas saad ka endale kohaliku SIM-kaardi osta neti kasutamiseks.
Tangalle rannas kutsusid kohalikud kalurid endaga koos hommikul vara kalale, aga kindlasti leiab ka ametlikke tasulisi kalastamisretki.

Meie jätsime Colombo vaatamata (ei kahetse) ja siirdusime kohe samal päeval Kandysse. Sinna võib jääda mõneks ööks, et siis põhja poole väljasõite teha. Kohalik botaanikaaed jättis väga hea mulje. Sigiriya kaljukindlus on külastust väärt ja tagasiteel tasub siis juba Dambulla koopad ka üle vaadata. Edasi võiks sealt rongiga sõita, see on vaadete tõttu omaette atraktsioon. Meie peatusime Ellas ja nautisime seda väikest mägikülakest väga, rentisime rolleri ja vaatasime ümbruskonnas ringi.
Kui pole varem ühelgi safaril käinud, soovitan ka seda teha, oli elamus omaette. Käisime Yalas, ööbimiseks võib soovitada Yala ja Tissa vahele jäävat piirkonda, kus on rohkesti erinevat tüüpi öömaju, mõni neist üsna looduslähedane. Maastik ja taimestik Yala rahvuspargis on väga erinev sellest, mida näeb Sri Lanka keskosas. Nägime leoparde, elevante, krokodille jpm.
Soovitan vaikset ja mõnusat Tangalle randa, eriti kui on huvi minna öösel randa tulnud merikilpkonnade munemist vaatama (uurige mõnest restoranist või hotellist, kuidas sinna pääseb). Mirissas on rohkem elu ja melu, tore on sealgi ja sealt pääseb ka vaalasafarile.
Ise eelistame enamasti kasutada kohalikku transporti ja soovitan seda ka Sri Lankas teha või vähemalt järele proovida - kohaliku liinibussiga sõites on elamus garanteeritud. Vaid Ellast Tissasse sõitmiseks võtsime takso, et mitte ümberistumistega aega raisata.

Kah just tagasi Istriast. Lovran oli nt väga sümpaatne nunnu vanalinnaga väikelinn, kust saab jala piki rannapromenaadi Opatijasse ja tagasi jalutada (u 15 km edasi-tagasi). Opatija on ka kena ja peen. Motovuni soovitatakse, ise ei jòudnud. Tee Opatija poolt Rovinji poole on väga ilusa loodusega, Vrsari vanalinn oli tore ja Rovinji linna tasub lausa ööbima jääda. Pula püsivaks sihtkohaks ei valiks, aga amfiteatri võib üle vaadata, eriti kui Colosseumi Roomas pole näinud. Meie põrutasime Istriast praamiga Cresi ja sealt alla Lošinji saarele, hea rahulik koht rolleriga ringi tiirutada. Cres väga ilusa loodusega, Krk eriti muljet ei jätnud, aga me sõitsime vaid pòhja poolt läbi, lõuna jäi nägemata.

Valetasin, kontrollimisel selgus, et kahe nädalaga saime kätte.

Ei vasta tegelikkusele tõesti osa Liisu infost. Just kaks viisat kätte saadud, maksis 50+50 eurot + 8 eurot postikulu. Viisa kehtib kuus kuud. Kindlustuse kohta piisas Gold-krediitkaarti puudutavast infost (saatsin kaasneva kartongist kindlustuskaardi koopia ja väljavõtte eestikeelsetest kindlustustingimustest, kus kirjas, et kehtib ka elukaaslasele – oli seda viimast vaja või mitte, ei tea). Saatsin posti teel, aega võttis kolm nädalat.

Endal on küll kogemus, et netist osta on odavam. Näinud enne väljalendu ka seda, kuidas hinnad minutitega kallinevad -- käid vahepeal teise lennufirma luugi juures hinda pärimas ja tagasi tulles on mōni hetk tagasi pakutud hind ajalugu. Spicejeti koduleht annab nt 75 eurot hinnaks. Mōni kuu varem saanuks kindlasti odavamalt.