Herm

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
23 meeldimist
2 postitust / 70 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Olenevalt riikidest, mille vahel Aasias lendasime, oli või ei olnud veebis tehtud check-in'i järel pardakaardil märge, et tuleb ilmuda Air Asia passikontrolli ehk check-in'i letist läbi käia, kus nende endi pilet välja trükitakse. Letis uuritakse reeglina ka äraantava pagasi kohta ja kui seda pole, palutakse suure tõenäosusega käsipagas kaalule panna. Mõõtusid seal ei kontrollita. KLIAst või KLIAsse lennates piisas alati automaadist välja trükitud pardakaardist, kuid nt India ja Tai, Sri Lanka ja Tai ning Myanmari ja Tai vahel Air Asiaga lennates tuli meil letist läbi käia. Kordagi ei näinud, et pardale mineku väravas oleks kaalutud-mõõdetud.

Kui matkamine istub, soovitan soojalt Inle äärde Kalaw'st jalutada. Kulub vähemalt üks öö ja kaks päeva, aga jätab ka unustamatu elamuse Birma loodusest ja kohalikust külaelust. Võin huvi korral firmat soovitada, kelle marsruudi ja giidiga ise väga rahule jäime. Marsruudi saab teha ka Yangon - Kalaw - Inle - Bagan - Mandalay.

Ja valmis sai ka Birma reisivideo.

Aitäh! Torajas nägime tegelikult kaht eri tseremooniat. Üks oli matus, teine vaid mõnes piirkonnas säilinud ja umbes kolme aasta tagant toimuv ma'nene: surnud esivanemate hingede tagasikutsumine kehasse, misjärel nad hauast välja võetakse, puhtaks tehakse, riided vahetatakse ja vahel ka jalutama viiakse. Eesmärk muu hulgas esivanemaid ka nooremale põlvkonnale tutvustada.

Filoloogina võin öelda, et nii nagu on teatud olukordades OK öelda Eestimaa, on siinkohal paslik (kujundaja nõudmisel) ka Taimaa. Kaader jäänuks muidu liiga tühi. Võrdleks aga ikka võrreldavat. Maade nimetamine (ka nende mitteametlikul kujul) lähtub väga palju traditsioonist. Ei ütle jah Indoneesiamaa, aga Taimaa, Lätimaa, Tšehhimaa on omal kohal. 

Aitäh, meie mees Aasias. :) Tagasihoidlikkuse voorusest kaugenedes lisan siia veel ühe lingi, värskelt valminud video Põhja-Taist.

Aitäh! Lisan, et videosse on jõudnud kaadrid Java, Bali, Lembongani, Sulawesi ja Florese saarelt.

Ehk on abi ka sellest, kui osta bussi- või rongipilet naaberriiki, nt Laosesse või Kambodžasse (https://12go.asia/en), tuleb odavam. Muide, teisest Aasia riigist tulles pole veel kordagi Tais väljalennupiletit küsitud.

Vahendaja kaudu ostetud pileti kohta ei oska midagi öelda, aga selle eest võin hoiatada, et Moskvas võib ka kahetunnise ümberistumisajaga jätkulennust maha jääda, kui järjekorrad on pikad. Enda pereliige oleks jäänudki, kui poleks otsustanud ette trügida.

Kas sind ilma üldse lennule lubatakse?

Sai just käidud endises Ida-Yala, nüüd Kumana rahvuspargis, ja oleme oma valikuga väga rahul. Suurepärane loodus, kus liikusime ringi uhkes üksinduses, teiste külastajate olemasolust saime teada alles välja sõitma hakates. Pargis on tohutult linde, juba sinna sõites nägime šaakalit ja elevanti, pargi piirides korduvalt krokodille, karjade kaupa tähnikhirvi, palju väiksemaid loomi (sh rebane, jänes), veel elevante ja lõpuks saime oma pool tundi imetleda ka lagendiku serval lesivat leopardi. Oleme kunagi ka Yalas käinud, aga Kumana meeldis palju rohkem. Läksime sinna Arugam Bayst oma tuk-tuki'ga, väravas istusime džiipi. 


https://reis.kriips.net/2018/10/07/namaste-nepal


Siit edasi kuni Indiani. Üsna lihtsasti reisitav riik, ei pea tingimata reisibürooga minema. Toredat reisi!

Võib-olla pakub huvi, et oleme nüüdseks tiirutaarutanud ka Nepalis ja Indias ning võtnud aja maha Tais. Õige pea loodame maanduda Birmas.

KLIA2 terminalist umbes 70 m tunneli kaudu minna on Tune Hotels, öö kaheses toas vist 55 eurot. Väga korralik. Terminali töötajad oskavad juhatada.

Samuti viis ööd Lembonganil olnud, ei hakanud igav ja meeldis rohkem kui Bali. Mõned päevad liikusime piki rannikut jalgsi, teistel sõitsime rolleriga. Tasub majutuda Kuradipisarate (Devil's Tears) kanti, et oleks mõnus loojanguid vaatamas käia.

Danangi parim toiduelamus pärineb nurgatagusest kohast nimega Ba Duong (taksojuhid teavad), kus pakutakse ainult üht toitu. Lähed sisse, istud lauda ja sulle tuuakse sõnagi lausumata selline bang xeo, mille taolist pole varem ega hiljem saanud. Juba selle pärast läheksin Danangi tagasi.

Aitäh! Pea kohe, kui asi otsustatud, hakkasin tegema tabelit, millisesse riiki on millisel kuul ilma mõttes kõige parem minna, millised on viisatingimused, transport, hakkasin noppima välja kohti, mida võiks külastada jpm. Ettevalmistustega tegelemine on pea sama tore kui reisimine ise. :)  Kõike siiski uurida ei jõua,  nii et ka reisimise ajal tuleb päris palju logistikaga tegeleda. Viis esimest kuud olid just sesoonsuse tõttu täpsemalt paigas, edasi on veidi rohkem mänguruumi, aga praegu teame umbes kaks kuud ette, kuhu järgmisena liigume. Ikka selleks, et pikki lende soodsamalt saada.

Oi, juulikuu postitus on juba üles jõudnud. :) Praeguseks oleme teel olnud viis kuud. Aitäh kommentaaride eest. Küsida tohib isegi vanuse kohta, vastus kõlab, et viiekümnest enam palju puudu ei ole. 

Renault Traficusse ehitasime lavatsi, nii et ühe liigutusega (tagumise istme seljatugi alla) sai sellest voodi max kolmele. Lavatsi alla mahtus kogu reisivarustus. 

Cat Ba tasub kindlasti ette võtta ka ujuvküla pärast, mis selle kõrvale jääb. Ei pea oma raha ettearvamatu kvaliteediga mitmepäevasele laevareisile kulutama, leiab ka kohaliku, kes väikse paadiga kolmeks-neljaks tunniks merele viib. Rollerisõitu seal soovitan samuti, kaunid vaated ja kohati pea olematu liiklus.

Samuti Maduraist Spicejetiga Colombosse lennanud. Umbes 50 euro eest peaks sealt saama, kui kuupäevade suhtes paindlik olla. Goast Maduraisse seiklesime rongiga, tehes vahepeatusi Karnataka ja Kerala osariigis. Päeval uudistasime ringi, kaks ööd veetsime rongis.

Invito Hotel Suits (neli tärni) Kuala Lumpuris jättis väga meeldiva mulje ja oli ka hea asukohaga. Hommikusöögi kohta ei oska siiski kommenteerida, eelistasin kohalikku kööki tänavalt.

Ei ole päris tõsi, et üldse autoga ligi ei saa. Selles veendumiseks piisab juba Google'i kaardi üles suurendamisest. Iseasi, et autoga on seal liikumine üsna tüütu, teed on kitsad ja kurvilised, kohati lagunenud ja kohati tõepoolest varingute tõttu suletud. Meie võtsime Levantost, kus ööbisime, rolleri ja käisime sellega nii Corniglias kui ka Riomaggiores (teised külad olid juba läbitud matkates ja rongiga). Auto/rolleri saad jätta küla serva ja siis lähed jala edasi. Matkates läksime Levantost Monterossosse, piletit sel rajal vaja ei ole.
Külade vahel (alguse-lõpuga Levantos ja Portoveneres) liigub ka paat, soovitan sedagi, kuigi hind on krõbedam kui rongiga. Väljumisajad asusid eelmisel aastal siin, vast tekivad jälle, kui plaan paika saab: http://cms.cnpstudio.it/USER_CONTENT/49/pdf/tratte_pdf_eng_19.pdf?cache=480068,385601044

Meiegi tegime nii, et peatusime kaks kuni neli ööd ühes paigas. Marsruut oli Colombo - Kandy (+ Sigiriya) - Ella - Tissa (Yala) - Tangalle - Mirissa - Galle - Colombo.
Sõitsime põhiliselt rongide ja bussidega, korra võtsime ka eratakso (Ellast Tissasse, et võita aega ja vältida ümberistumist bussiga). Kohalike bussidega sõitmine on turismiatraktsioon täiesti olematu raha eest!
Randades leiab tegevust ka: Tangalles saab minna kõrvalranda öösel kilpkonnade munemist vaatama, kui veab, Mirissas aga merele delfiine ja vaalu vaatama.