Red Baron

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
1 meeldimist
0 postitust / 3 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Tjah. Omalt poolt võin lisada, et põrkusime nende probleemidega oma Motoreporteri reisiga juba ka 2006 aasta suvel (kui veel lisaks kuulidele ka inimesed üle Abhaasia piiri käisid). Teoorias oli kõik ilus, et Sotšist praamiga otse Potisse ja asi vask. Tegelikkuses oli asi veidi teine. Nimelt oli Vene piirivalvele "kõrgemalt poolt" antud ukaz, et kolmandate riikide kodanikke (s.t. inimesi, kes ei ole VF või SRÜ kodakondsed) ei tohi otse Gruusia poolele üle lasta. Mõistagi "nende endi turvalisuse huvides" (Gruusia saatkonna väitel selleks, et võimalikult suuri takistusi teha välismaalastele, kes võivad näha Gruusia demokraatlikku ülesehitustööd. Venemaa ametlik versioon räägib Gruusias toimuva kohta midagi muud. Eelnevalt olime ära rääkinud laevakapteni, sadama peadispetšeri ja tollideklarandi ,kes kohe hoiatas, et uurige piirivalvest enne järele, kui asju hakkame ajama.Suhtumine ise oli piirivalve poolt viisakas kuid resoluutne. Nägime ka kolme Poola motomatkajat, kellel samamoodi reis katkestati. Ei jäänud muud üle kui minna sealt samast Sotšist praamiga Türki (sadamalinn Trabzon)ja sealt edasi üle maismaapiiri Gruusiasse. Seal tuleb valmistuda ka selleks, et postmargiks nimetatava viisa järgi tuleb oodata,sest sadamalinnas Trabzon ei käi ilmselt valgeid turiste tihti ja Vene ja SRÜ kodanikele on ühed postmargid ja teistele teised. Ja kui satud sinna öösel või puhkepäeval, siis tuleb neid "ülemuse kodust taksoga tuua". Bürokraatiaks peab ka kannatust varuma, sest välismaalase transpordivahend tuleb igakordsel piiriületusel Türgis sisse ja välja tollida. Aga nad ise on seal juures abivalmis.See piiriületuse temaatika leidis kajastamist ka meie 2006 aasta seikluste DVD-l. Kui kellelgi huvi, saab seda sümboolse hinna eest soetada motokaup.ee-st. Seal on ka meie teiste aastate Motoreporteri juhtumiste DVD-d. Praegu uurime võimalusi Dagestani poolseks piiriületuseks Aserbaidžaani aga millegipärast see venelaste kinnitus, et igast liikluseks avatud piiripunktist saab välismaalane oma transpordivahendiga VF piiri ületada, ei tundu eriti kaljukindlana. Eriti arvestades kriisipiirkondi, kus on riigid, kes omaarust (ja ka VF arvates) on iseseisvad ja rahvusvahelise üldsuse arusaamist mööda mitte. Selle väitega samuti nõus, mis miilitsaid puudutab. Nii värdjalikke ja ahneid miilitsaid kui Lõuna-Venemaal (s.h. Sotšis), pole kuskil kohanud, kuigi Venemaa läbi käidud tsiklitel Baikali taha välja.

Eka rattad peaksid ikka tehniliselt korras ja ülekäidud olema, kui sellisele pikale tuurile minna ja eriti kui veel mägedesse asja on, kus rõhud teised ja teed kurvilised, nii et käed-jalad kogu aeg tööd täis. Aga Aivar-poisil oli piduritega probleeme küll. Eks ta on üldse hull, et kõik need Siberid ja Gruusiad ja Krimmid ja Aadria mere on chopperiga kaasa teinud. Aga muidugi selgus ka pisiasi, et rattal, mis oli Aadria mere tuuri ajal 7 aastat vana, oli piduriõli vahetamata. Ehk teisisõnu see, mis tehasest uuena sees, on seal jätkuvalt praegugi. Ja nii need probleemid tulidki :-) Samas oli seal muidugi järjest jube palju U-kurve ja eks see ka saatuslikuks saigi. Sest mõni päev hiljem Albaania mägedes (mis on siiani meie motomatkadel ette tulnutest konkurentsitult kõige nirumad mägiteed nii kestuselt, profiililt kui teekatte ja teemärgistuse-valgustuse poolelt)ei olnud siiski ühtegi probleemi piduritega. Reis kestis nagu viimastel aastatel traditsiooniks saanud 20 või 21 päeva.
Link marsruudist iseenesest siin: http://emm.ee/blog/wp-content/uploads/2008/08/sitsiilia.jpg
Igaljuhul palju edu matka planeerimisel. Üritame ka ise sel hooajal midagi huvitavat välja nuputada.

Stelviot soovitan soojalt, selle aasta Motoreporteri tuuriga hüppasime sealt samuti läbi. See vaade, mis sealt ülevalt avaneb, on seda väärt. Teine populaarne bikerite treffpoint on Austria Alpides olev Edelweiss Spitze. Saksamaal ei ole siiani mingit teedemaksu aga Austrias ja Itaalias on kiirteed tasulised. Peast ei mäleta aga päris tappev summa ei olnud. Ja kui julged, võid ka Austrias ilma kleepsuta sõita (aga trahv on kopsakas, kui vahele jääd). Seal on selline süsteem, et ostad selle vinjette nii mitmeks päevaks kui tarvis ja siis võid kõikidel kiirteedel kimada. Itaalias vist igal pool putka ja schlagbaum, kuji ei maksa, siis edasi ei saa.